Dat denk ik ook wel, ja. En dat is niet zozeer iets tegen Excelsior, maar heeft meer te maken met de 'gote' naam van Sparta.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:11 schreef Mindlight het volgende:
Ik denk dat 99% van de Nederlanders liever Excelsior dan Sparta ziet degraderen, maar gelukkig telt dat niet mee
Ja en die naam is ook wel terecht gezien het verleden. 3 clubs in Rotterdam blijft natuurlijk het mooiste voor mensen uit deze regioquote:Op woensdag 7 november 2007 13:12 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, ja. En dat is niet zozeer iets tegen Excelsior, maar heeft meer te maken met de 'gote' naam van Sparta.
Iedereen heeft op een bepaald moment een zwaar programma, wij moeten komende weken punten gaan pakken. Ons einde is zwaar:quote:Op woensdag 7 november 2007 13:12 schreef Mindlight het volgende:
Programma tot de winterstop![]()
10-11-2007 De Graafschap - Excelsior
24-11-2007 Excelsior - PSV
01-12-2007 Willem II - Excelsior
08-12-2007 Excelsior - NAC Breda
16-12-2007 Vitesse - Excelsior
23-12-2007 Excelsior - Ajax
27-12-2007 FC Utrecht - Excelsior
30-12-2007 Excelsior - Roda JC
Uit bij Willem II moeten punten gehaald worden, maar verder gaan we normaal gesproken behoorlijk zakken de komende weken.
Nou Excelsior is natuurlijk wel een beetje het lelijke stiefbroertjequote:Op woensdag 7 november 2007 13:14 schreef Mindlight het volgende:
Ja en die naam is ook wel terecht gezien het verleden. 3 clubs in Rotterdam blijft natuurlijk het mooiste voor mensen uit deze regio
Alleen met CC mogelijk tegen top 3, maar als je even langs gaat bij de administratie doordeweeks zal het niet echt problematisch worden denk ik.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:19 schreef JanVanHalst het volgende:
Is het lastig om aan kaarten te komen van Excelsior met wedstrijden tegen de tradionele top 3? En als dat zo is; welke wedstrijden kan ik wel rekenen op kaarten vanuit de vrije verkoop? Ik kan op de site niets vinden over welke wedstrijden als ricisowedstrijd worden gezien.
Voor sommigen wel ja, PSV'ers zien het vaak anders tegenwoordigquote:Op woensdag 7 november 2007 13:23 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nou Excelsior is natuurlijk wel een beetje het lelijke stiefbroertje
Daar verbaas ik me ook nog steeds over, doen wij het dan zo goed, of anderen zo slecht?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:26 schreef Blawh het volgende:
Toch leveren ze er gezien de middelen de beste prestatie van de 3 clubs in Rotterdam.
Het is niet echt in de buurt, dus dat ligt wat lastig. Maar ik kijk wel even welke wedstrijd het gaat worden. Het gaat sowieso meer om het bezoeken van het stadion dan om de wedstrijd zelf.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:28 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Alleen met CC mogelijk tegen top 3, maar als je even langs gaat bij de administratie doordeweeks zal het niet echt problematisch worden denk ik.
Precies, en ze krijgen ook weer een klein beetje een eigen smoel. 4 jaar geleden was het echt een dependance van Feyenoord.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:26 schreef Blawh het volgende:
Toch leveren ze er gezien de middelen de beste prestatie van de 3 clubs in Rotterdam.
Inderdaad, tegenwoordig is alleen Pardo nog 'echt' eigendom van Feyenoord?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Precies, en ze krijgen ook weer een klein beetje een eigen smoel. 4 jaar geleden was het echt een dependance van Feyenoord.
Om het stadion hoef je niet naar Woudenstein te gaan hoor.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:30 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Het is niet echt in de buurt, dus dat ligt wat lastig. Maar ik kijk wel even welke wedstrijd het gaat worden. Het gaat sowieso meer om het bezoeken van het stadion dan om de wedstrijd zelf.
Utrecht uit en NAC thuis zit ook iets in. Verder zal Den Ouden er wel een paar maken tegen Ajax.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:12 schreef Mindlight het volgende:
Programma tot de winterstop![]()
10-11-2007 De Graafschap - Excelsior
24-11-2007 Excelsior - PSV
01-12-2007 Willem II - Excelsior
08-12-2007 Excelsior - NAC Breda
16-12-2007 Vitesse - Excelsior
23-12-2007 Excelsior - Ajax
27-12-2007 FC Utrecht - Excelsior
30-12-2007 Excelsior - Roda JC
Uit bij Willem II moeten punten gehaald worden, maar verder gaan we normaal gesproken behoorlijk zakken de komende weken.
De sterke serie begon bij ons (quote:Op woensdag 7 november 2007 13:00 schreef Blawh het volgende:
Was die stand maar de huidige!
Excelsior is bezig aan een sterke serie, al zegt dat nog weinig over de eindrangschakking. Iedere club heeft sterke en minder sterke periodes. Over 34 wedstrijden zullen we zien waar iedereen staat. Van de onderste 6 ploegen zie ik alleen Heracles en in mindere mate Willem II niet graag degraderen.
Ik heb niks met Excelsior, maar ik heb wel veel respect voor de manier waarop ze daar met zo'n baggerbegroting presteren.
Sparta deed het dramatisch, de afgelopen 4 seizoen goed en nu weer slecht.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:29 schreef Mindlight het volgende:
Daar verbaas ik me ook nog steeds over, doen wij het dan zo goed, of anderen zo slecht?
Dat weet ik, maar ik wil ze allemaal een keer gezien hebben, dus ook dat kippenhok van Excelsior.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Blawh het volgende:
[..]
Om het stadion hoef je niet naar Woudenstein te gaan hoor.Ik heb nog het meest gelachen om die tuinhuisjes waar je koffie, ... kunt halen. En die hoeken zijn ook niet echt je van het.
Het is een standaard bouwpakket zoals de meeste nieuwbouw stadions in Nederland.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Blawh het volgende:
[..]
Om het stadion hoef je niet naar Woudenstein te gaan hoor.Ik heb nog het meest gelachen om die tuinhuisjes waar je koffie, ... kunt halen. En die hoeken zijn ook niet echt je van het.
Idd, Na Roda uit kwam winst op VVV in de beker, versloegen we NEC thuis, verloren we maar nipt van Feyenoord, speelden gelijk tegen Heracles en vervolgens winst op Cambuur en Sparta. Geen gekke periode al met al.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:52 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De sterke serie begon bij ons () en de overwinning op Sparta laat zien dat ze hem doortrekken.
In januari hebben we de kans om het recht te zetten!quote:Op woensdag 7 november 2007 16:34 schreef Mindlight het volgende:
Absoluut Darkshine, gold ook voor de supportersHoewel ik blijf zeggen dat we geen wedstrijd zo zijn weggespeeld als die in Kerkrade.
Ja ik hoorde dat die wedstrijd onnodig verloren is, en dat v. Gulderer idd erg sterk speelde. Leuk dat er weer nieuwe talenten opstaan!quote:Op woensdag 7 november 2007 17:40 schreef methodmich het volgende:
Jong Excelsior leuk gespeeld tegen Jong Feyenoord, met een uitblinkende Van Guldener. Toch wonnen de Jonge Feyenoorders door Wijnaldum.
Wij spelen thuis wel aanvallender ja, maar 'vol op de aanval' gok ik van niet, gezien het belang van deze wedstrijd...quote:[b]Op woensdag 7 november 2007 16:34
En Atdamotdatmotda, spelen jullie thuis niet vol op de aanval dan? Want van ons hoef je niets te verwachten hoor, dat wordt lekker met een man of 8 achterin hangen en maar afwachten wat jullie doen.
Van Gulderer is die schwalbe koningquote:Op woensdag 7 november 2007 18:48 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Ja ik hoorde dat die wedstrijd onnodig verloren is, en dat v. Gulderer idd erg sterk speelde. Leuk dat er weer nieuwe talenten opstaan!
2 momenten die op tv zijn afgedaan als schwalbe en we spreken al van schwalbekoningquote:Op donderdag 8 november 2007 10:15 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Van Gulderer is die schwalbe koning?
Hij was ook gescout door een niet nader te noemen persoon voor ASWH.... Maar kreeg toen een contract bij Excelsior, logisch dus dat hij daar bleef.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:15 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Van Gulderer is die schwalbe koning?
Bij de 3-3 ging hij ook alweer liggen trouwens, alleen toen scoorde Excelsior voordat de scheids er echt voor kon fluiten.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:16 schreef Mindlight het volgende:
[..]
2 momenten die op tv zijn afgedaan als schwalbe en we spreken al van schwalbekoning![]()
Overigens heeft Johan Voskamp excuses richting Sparta gemaakt vanwege zijn uitlatingen vlak na de wedstrijd.![]()
Ohh, nou van die 3-3 kan ik me weinig herinneren, behalve enorme vreugdequote:Op donderdag 8 november 2007 20:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Bij de 3-3 ging hij ook alweer liggen trouwens, alleen toen scoorde Excelsior voordat de scheids er echt voor kon fluiten.
Het gaat me ook te ver om hem direct naar aanleiding van die wedstrijd een schwalbekoning te noemen, maar het zal me niets verbazen wanneer hij wel makkelijk tegen de vlakte gaat aangezien hij toen in 1 korte invalbeurt het direct meerdere malen deed.quote:Op donderdag 8 november 2007 20:08 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Ohh, nou van die 3-3 kan ik me weinig herinneren, behalve enorme vreugde
Maargoed, verder nog geen schalbe gemaakt dit jaar, puur een "domme" (maar wel waardevolle) helft gespeeld.
Jullie hebben voorlopig wel echt een superbegin trouwens van het seizoenquote:Op donderdag 8 november 2007 09:47 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Wij spelen thuis wel aanvallender ja, maar 'vol op de aanval' gok ik van niet, gezien het belang van deze wedstrijd...
En daar was ie hoor!quote:Op donderdag 8 november 2007 20:56 schreef Mindlight het volgende:
Ik verwacht hem wel tegen de Graafschap in de tweede helft aangezien we daar echt op de counter zullen loeren.
Had toch een leuke speler geweest, zonde...quote:Michel van Guldener kruipt bij Excelsior uit zijn schulp
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Michel van Guldener kon zijn geluk niet op toen hij zaterdag tegen De Graafschap (1-1) zijn eerste doelpunt in de eredivisie maakte.
De aanvaller van Excelsior dacht deze zomer dat hij zijn loopbaan moest voortzetten bij de amateurs. ,,Ik zag het niet meer zitten.’’
Samen met Luigi Bruins maakte hij op 28 januari 2005 zijn debuut voor Excelsior in de uitwedstrijd tegen Eindhoven (3-0 verlies). Trainer John Metgod deed daarna nog twee keer een beroep op hem. Zijn stadgenoot kreeg een seizoen later onder Mario Been pas weer de kans. Bruins maakte vervolgens echter razendsnel furore, terwijl Van Guldener in een neerwaartse spiraal belandde.
,,Luigi en ik vielen tegen Eindhoven allebei in,’’ weet de Rotterdammer nog. ,,In de jeugd zat ik een lichting boven hem. Ik kan me herinneren dat hij bij de A1 een keer met ons meedeed. Daarna ging het snel met hem. Ik heb bij Mario Been alleen nog een paar keer op de bank gezeten. Luigi heeft zich stukken beter ontwikkeld. Maar misschien ben ik wel een laatbloeier.’’
Hij had de hoop al min of meer opgegeven toen hij vorig seizoen uit beeld verdween. ,,Dat was een rotjaar. Door blessures heb ik bijna niet gespeeld. Ik zat in een dip en was van plan om naar de hoofdklasse te gaan. Ik was bezig met Barendrecht en had ook al met trainer Bill Tukker van ASWH gesproken. Toen Excelsior hoorde dat ik weg wilde, kreeg ik in juli toch een contract. Ik had nu anders in een magazijn gewerkt. Dat deed ik hiervoor ook. Van zeven tot vier en daarna trainen. Ik weet wat hard werken is.’’
De linkspoot, door Feyenoord als F-pupil gescout bij Tediro, werd geboren op een steenworp van de Kuip. Hij groeide op in een echte voetbalfamilie. Stiefbroer Patrick Wolbersen, die met Maasstad eredivisie zaalvoetbal speelde en ook op het veld aardig uit de voeten kon, was zijn voorbeeld. ,,Hij was een type zoals ik. Tegen hem keek ik vroeger wel op.’’
Van Guldener had overigens geen makkelijke jeugd. De dood van zijn stiefvader Guus Wolbersen, de man achter het Maasstad-succes, hakte er zeven jaar geleden behoorlijk in. ,,Alles ging fout. Ook met voetballen, want net in die periode ging ik bij Feyenoord van de C-Stichting naar de C1 van de Sportclub. Ik heb toen rare dingen gedaan, ging bijvoorbeeld drinken en ruzie zoeken. Ik had in die tijd verkeerde vrienden.’’
Dat hij bij Feyenoord werd teruggezet had één voordeel. ,,Ik was altijd linksback, maar omdat ik aanvallen wel leuk vond, ben ik bij de Sportclub linksbuiten geworden.’’
Als handige pingelaar werd hij opgepikt door Excelsior, waar hij na een lange weg de eredivisie heeft gehaald. ,,Dat ik hier nog sta, heb ik te danken aan André Hoekstra. Hij heeft me altijd veel vertrouwen gegeven en heeft veel voor me gedaan. Ik heb veel geleerd van vorig seizoen. Ik probeer er nu meer aan te doen dan ik voorheen deed, want ik zie dit als mijn laatste kans.’’
Die kans pakte hij in de voorbereiding met beide handen aan. Van Guldener won de concurrentiestrijd van aanwinst Tjeerd Korf en begon de competitie tegen FC Twente als basisspeler. ,,Maar dat ging te snel. Ik kwam van het tweede elftal dat in de eerste divisie speelt en dan voetbal je ineens voor veel mensen. Ik had last van zenuwen. Daar ben ik nu wel overheen.’’
Tegen De Graafschap, waar hij zaterdag 12.000 Superboeren stil kreeg, was van plankenkoorts geen sprake meer. ,,Ja, ik heb de beelden al wel een paar keer bekeken. Mooi man. Dat was genieten.’’
Hoogtepunt voor mij van de wedstrijd.quote:Op zondag 23 december 2007 14:06 schreef MaxPower het volgende:
Vangt Den Ouden daar nou een bierglas?![]()
Nijhuis.quote:Op zondag 23 december 2007 14:12 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Nijenhuis heet die rat
Dat bierglas.quote:Op zondag 23 december 2007 13:27 schreef RayMania het volgende:
Hier de hoogtepunten van jullie, hopelijk blijft het daarbij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bandjar heeft een paar jaar terug ook in Jong Feye gespeeld.quote:
Uhh ja maar dat zal morgen of vrijdag worden denk ik.quote:Op woensdag 26 december 2007 11:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Bandjar heeft een paar jaar terug ook in Jong Feye gespeeld.
Sardar is trouwens best goed voor een club in de JL en misschien op termijn eredivisie, maar niet voor Feye idd.
Mindlight, ga je nog een Excelsior-tussenrapport maken in het topic?
quote:Van Steensel: ‘Wegrammen en beuk erin’
Excelsior-verdediger Leen van Steensel heeft vanavond in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht alle reden om zich te willen bewijzen. Niet alleen speelde hij liefst zeven jaar voor de club uit de Domstad, de 23-jarige bikkelaar weet bovendien maar al te goed dat zijn huidige werkgever op zoek is naar versterking voor zijn positie.
WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM
Dat Excelsior zich in de winterstop wil versterken met een centrale verdediger, vindt Van Steensel niet zo vreemd. ,,Dat is logisch,’’ zegt de geboren Rotterdammer. ,,We hebben al 42 goals tegen en er zijn nogal wat spelers voor die positie geblesseerd.’’
Minder begrip heeft Van Steensel echter voor het feit dat de keuze van zijn club is gevallen op de pas 19-jarige NAC-verdediger Aykut Demir. ,,Haal dan iemand met ervaring. Met Koen Stam en Daan Bovenberg hebben we al jonge verdedigers in huis en ik ben zelf ook nog maar 23. Demir zat twee weken geleden tegen ons niet eens op de bank bij NAC. Maar goed, de trainer kent hem en zal wel weten wat hij kan.’’
Van Steensel heeft nog niet zo heel veel gelegenheid gehad om trainer Ton Lokhoff van zijn kwaliteiten te overtuigen.
De stopper, overgenomen van FC Utrecht, dat hem had uitgeleend aan het Duitse Carl Zeiss Jena, raakte bij zijn nieuwe club al snel geblesseerd. Sinds hij hersteld is van een knieoperatie, heeft hij de wind mee.
Door blessures van René van Dieren en Koen Stam stond hij de laatste drie wedstrijden in de basis. ,,Dat is voor mij een mijlpaal. Bij FC Utrecht heb ik nooit zo vaak achter elkaar gespeeld. Tegen Roda JC was ik ziek en raakte ik mijn basisplaats kwijt. Nu heb ik weer geluk met blessures. Zo werkt het.’’
De fans hebben wel waardering voor de no-nonsense aanpak van Van Steensel, die zowel tegen NAC als tegen Ajax werd gekozen tot man van de wedstrijd. ,,Lekker ballen wegrammen en de beuk erin gooien, daar hou ik wel van,’’ zegt hij over zijn manier van spelen. ,,Ik hoop dat we tegen FC Utrecht hetzelfde kunnen brengen als tegen Ajax. Ik wil daar wat moois laten zien. Voor mij persoonlijk is het een leuke wedstrijd, want ik spreek nog veel spelers van Utrecht. Wie weet zit er nog een stunt in.’’
Denk het niet. Tijdens Excelsior - Heracles dit seizoen kon ik gewoon voor de wedstrijd kaartjes kopen zonder ook maar iets te hoeven laten zien.quote:Op vrijdag 28 december 2007 07:08 schreef DarkShine het volgende:
Is er clubcard verplichting voor jullie vakken zondag?
Die namen die jij noemt hebben toch allemaal een contract? Braber, Guldener, Alisic en Korf tot 2009, Bovenberg tot 2010... Alleen Koolwijk mogelijk niet.quote:Op zondag 30 december 2007 18:37 schreef Mindlight het volgende:
Tsja, 80 minuten waren we de mindere, en daarna kreeg Excelsior ineens de geest. Wat een kansen nog zeg aan het einde
Maar dat team van vanmiddag sloeg wel alles, ik denk dat we een recordaantal spelers zonder contract bij de selectie hadden, aangezien iedereen geblesseerd/ziek is.
Braber (spits) rechtsback
Bovenberg in de basis
Koolwijk in de basis
En verder namen als v. Guldener, Alisic, Korf.
Al met al knap gestreden en jammer van de verliespartij, voor m'n gevoel was 2-2 terechter geweest.
Ja die kan zeker wel voetballen, krijgt maar erg weinig kansen, maar gisteren een meesterzet om hem vanaf het begin te laten spelen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Goede pot voetbal gisteren hoor.
Die van Guldener oid is een leuke voetballer. Wel net zo'n domme uitstraling als Hofs, maar het ventje kan wel voetballen.
Hoe kan jij nou zoiets zeggen na 2004?quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:27 schreef Mindlight het volgende:
maar hoeveelheid doelpunten maken niet zoveel uit.
En dan op een doelpuntje degraderen?quote:Op woensdag 23 januari 2008 01:27 schreef Mindlight het volgende:
Ja ben er geweest. Ach wij hadden ook ruimer van Feijenoord moeten winnen, maar hoeveelheid doelpunten maken niet zoveel uit.
quote:Terechte overwinning Heracles, toch een leuke avond gehad (dankzij de groep geblesseerde spelers die met de autocombi meededen).
True, maar het doelsaldo is inmiddels al dusdanig dramatisch dat het niet zoveel uit meer maakt, punten draait het om!quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:34 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Hoe kan jij nou zoiets zeggen na 2004?
Ik denk dat ze hoeren zongen.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:16 schreef jorienvdherik het volgende:
Nou ze winnen weer eens.
3. Zingen jullie nou iets van boeren ofzo na de goal ?
1. Omdat er nog steeds mensen zo stom zijn fan te zijn van die club uit Zuidquote:Op zondag 10 februari 2008 20:16 schreef jorienvdherik het volgende:
Nou ze winnen weer eens.
1. Waarom zitten er mensen met feyenoord jassen in dat uitvak bij sparta.
2. Waarom krijgen jullie nog eens een uitvak tegen sparta vol ?
3. Zingen jullie nou iets van boeren ofzo na de goal ?
Heb je data van de komende wedstrijden?quote:Op zondag 10 februari 2008 21:22 schreef Mindlight het volgende:
Ja tof! Is al te lang geleden. Mocht het nodig zijn weet je me te vinden voor kaartje...
quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:44 schreef methodmich het volgende:
Recordboete en schorsing voor Pardo
Benieuwd hoe hoog die boete is.
Wel grappig dat Graafland met een valhelm op de kleedkamer in kwam. Hij zit altijd naast Pardo.
Fotoquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:44 schreef methodmich het volgende:
Recordboete en schorsing voor Pardo
Benieuwd hoe hoog die boete is.
Wel grappig dat Graafland met een valhelm op de kleedkamer in kwam. Hij zit altijd naast Pardo.
Gefeliciteerd jongens.quote:Excelsior de club van Rotterdam
Excelsior heeft dit seizoen de meeste Rotterdamse derbys gewonnen (3x). De Kralingers, die helemaal onderaan de ranglijst staan, wonnen twee keer van Sparta en een keer van Feyenoord. Feyenoord won er dit seizoen slechts twee. De club die vandaag heel even de club van Rotterdam dacht te zijn, Sparta, won er slechts een en nog met hulp van de scheidsrechter ook. Het is nog even de vraag of er volgend seizoen ook een Rotterdamse minicompetitie is, de Rotterdams kampioen Excelsior is in degradatienood.
De club van Rotterdam
# Club Gs Gw Gl Vl Ptn Doels.
01. Excelsior 4 3 0 1 9 7-5
02. Feyenoord 4 2 0 2 6 6-5
03. Sparta 4 1 0 3 3 6-9
Programma Rotterdamse derby's
20-10-2007 Feyenoord - Excelsior: 1-0
03-11-2007 Excelsior - Sparta: 4-3
26-12-2007 Feyenoord - Sparta: 2-0
18-01-2008 Excelsior - Feyenoord: 2-1
10-02-2008 Sparta - Excelsior: 0-1
23-03-2008 Sparta - Feyenoord: 3-2
Toch heeft Excelsior als je punten/ begroting vergelijkt beter gepresteerd dan Ajax.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:19 schreef denthemen het volgende:
Groeten aan Helmond Sport
Ja natuurlijk, maar wat hebben ze daaraan?quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:28 schreef Blawh het volgende:
[..]
Toch heeft Excelsior als je punten/ begroting vergelijkt beter gepresteerd dan Ajax.
Pleister op de wonden, eervol ten onder.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:30 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar wat hebben ze daaraan?
Ik denk dat het de supporters hun reet kan roesten al die feitjes, als ze degraderenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:31 schreef Blawh het volgende:
[..]
Pleister op de wonden, eervol ten onder.
Denk dat het bij een club als Excelsior anders ligt. Die hebben gewoon zo'n dramatische begroting waardoor iedere keer dat ze overleven een klein wonder genoemd mag worden, denk dat ze daar ook wel realistisch zijn en ieder jaar beseffen dat de kans groot is dat ze degraderenn.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 23:38 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik denk dat het de supporters hun reet kan roesten al die feitjes, als ze degraderen
Als geen geen kwaliteit hebt moet het wel zo lijkt me. Dan kan je wel proberen om de tegenstander de wil op te leggen maar dan ga je eraf.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:27 schreef jorienvdherik het volgende:
Heel erg saai en 'niet leuk' om met 10 verdedigers te gaan voetballen
De ploeg die na 34 wedstrijden op plek 18 staat, die hoort er niet in.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:27 schreef jorienvdherik het volgende:
Knap, maar vind het persoonlijk jammer.
Met dit soort anti voetbal hoor je er gewoon niet in.
Thnx, ik ben het met je eens. Puur gebrek aan kwaliteit maakt dit spel noodzakelijk, hoewel we vandaag met veel druk naar voren speelden (we moesten ook wel natuurlijk).quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:39 schreef Blawh het volgende:
Feli
[..]
Als geen geen kwaliteit hebt moet het wel zo lijkt me. Dan kan je wel proberen om de tegenstander de wil op te leggen maar dan ga je eraf.
quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
De ploeg die na 34 wedstrijden op plek 18 staat, die hoort er niet in.
Hoe je voetbalt heeft niets met 'er in horen' te maken.
Tjah, jorien...quote:Op zondag 30 maart 2008 04:16 schreef Mindlight het volgende:
En ik ga maar proberen niet meer op Jorien te reageren, zo'n frusti die het nog steeds niet kan hebben dat Excelsior Feyenoord heeft verslagen....
Hoe weet jij nou hoe Excelsior gister speelde. Je keek Ajax.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 22:27 schreef jorienvdherik het volgende:
Knap, maar vind het persoonlijk jammer.
Met dit soort anti voetbal hoor je er gewoon niet in.
Hetzelfde, remise bij VVV en ik vrees dat wij geen punt gaan pakken.quote:Op donderdag 17 april 2008 20:13 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop van harte dat ze het zullen redden zondag. Ik vrees echter dat VVV wel minimaal een punt gaat pakken en dat dit genoeg zal zijn voor ze om weer zeventiende te worden. Wat denk jij Mindlight?
Een beetje meer optimisme Mindlight, zo hier in je eigen topic! Jullie staan nota bene voor!quote:Op vrijdag 18 april 2008 17:02 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Hetzelfde, remise bij VVV en ik vrees dat wij geen punt gaan pakken.
PO?quote:Op zondag 20 april 2008 22:09 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Toch heeft Excelsior behoorlijk wat punten gepakt dit seizoen. Zo'n Den Ouden schopt er ook nog even 12 in. Wij moeten het nog maar zien in de PO, de eerste ronde komen we wel door maar daarna FCDB of Zwolle.....
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 19:05 schreef Blawh het volgende:
Hier iemand toevallig ook bekend met de geruchten Voskamp -> Heracles?
Zou een goede opvolger zijn voor Gluscevic, ben benieuwd of het er van gaat komen.quote:Heracles Almelo meldt zich voor Vlug en Voskamp
In de zoektocht naar offensieve versterking is Heracles Almelo terechtgekomen bij Jeffrey Vlug en Johan Voskamp.
Heracles heeft zich officieel gemeld bij Excelsior voor Voskamp (foto). Op veel medewerking hoeven de Tukkers niet te rekenen. De Kralingers zijn niet van plan de 23-jarige aanvaller te laten gaan. 'Zijn vertrek is onbespreekbaar', zegt directeur Simon kelder deze week in Voetbal International.
Een transfer van Vlug zal minder voeten in de aarde hebben. De 21-jarige spits speelde afgelopen seizoen voor RBC Roosendaal, dat de bij Sparta op een zijspoor belande aanvaller voor een jaar had gehuurd. De Rotterdammers zijn bereid mee te werken aan een overgang. Met Eduard Duplan, Charles Dissels en Joshua John heeft trainer Foke Booy al alternatieven.
www.vi.nl
Zeker voor de top van de eerste divisie een oerdegelijke verdediger, apart dat hij nog steeds overbodig is.quote:Cambuur is het verder eens met Excelsior over het aanblijven van huurling Rudy Jansen. De 29-jarige verdediger was afgelopen seizoen basisspeler bij Cambuur.
quote:Lokhoff wil nog een centrale verdediger
Door Bas Abresch
Maandag, 07 juli 2008, 17:41
Excelsior begon vandaag met negentien spelers aan het nieuwe seizoen. Trainer Ton Lokhoff is niet ontevreden over de selectie, maar zou graag nog enkele spelers aan de groep toevoegen nu Geert den Ouden is vertrokken.
"We willen ons vooral centraal achterin versterken", zei Lokhoff na afloop van de eerste training. "Daar is de bezetting nog een beetje krap." Aykut Demir is een mogelijke kandidaat. De Turk van NAC speelde het laatste half jaar op huurbasis op Woudestein. "Ik heb begrepen dat hij weg mag bij NAC, maar er zijn verschillende partijen nodig om tot een akkoord te komen. Het is zeker een optie om hem opnieuw te huren. Ik was in ieder geval tevreden over zijn spel van afgelopen seizoen. Aykut heeft een winnaarsmentaliteit."
Algemeen directeur Simon Kelder denkt dat hij aan de eisen van zijn trainer kan voldoen. "Met Geert den Ouden bij de selectie zaten we qua budget aan ons maximum. Nu hij weg is, hebben we weer wat ruimte voor extra spelers, al zullen we creatief moeten zijn. Ik denk dat we zeker één en misschien wel twee spelers kunnen aantrekken. Ook op het middenveld kunnen we nog wel iemand gebruiken."
Leen van Steensel en Eldridge Rojer trainden maandag apart van de groep. Rojer hoopt in november helemaal hersteld te zijn van een gescheurde knieband, die hij opliep tijdens een vrijpartij onder de douche. Van Steensel heeft ook last van zijn knie. Lokhoff hoopt de verdediger over twee weken bij de groep te hebben.
Goh, wist niet dat Excelsior al zo oud was!quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:43 schreef methodmich het volgende:
Gefeliciteerd!
Excelsior is namelijk jarig vandaag. De Kralingse club is nu 106 jaar oud. In al die jaren nooit een prijs, maar wel altijd een charmante club. Oud papier verkopen, tijdelijk het stadion verlaten ten faveure van een paardenrenbaan, toch vier internationals geleverd en altijd goed voor enkele opmerkelijke uitslagen, trainers of spelers.
Okee. Maar dan wel in de regio lijkt me. Maar waar? Capelle oid?quote:Op zaterdag 13 september 2008 03:48 schreef Mindlight het volgende:
Ja, Kelder ontkende zeer duidelijk toen ik het hem vroeg, maar ik zou er persoonlijk niet zeer negatief tegenover staan.
Er is toch niets mis mee om af en toe een speler te huren? Ik bedoel, het hoeft natuurlijk zeker geen Feyenoord 2 te worden in Kralingen, maar Mulder een jaartje in het doel voor ongetwijfeld (vrijwel) geen geld is een prima move van Excelsior (en Feyenoord).quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:06 schreef Mindlight het volgende:
Natuurlijk ken ik William RijsdijkHij mij ook wel...
Maar jong Excelsior draait idd nog niet super. De beste spelers van vorig jaar zitten nu bij het eerste en kunnen daar de kar dus niet meer trekken. Ach, en liever het eerste dat top presteert dan het tweede natuurlijk.
Over Mulder, ik was er absoluut niet blij mee dat hij kwam, puur omdat ik geen Feijenoord huurlingen hoef in principe, maar die jongen is super getalenteerd. Hij heeft zich binnen 1-2 wedstrijden compleet aangepast, en doet Graafland vergeten op deze manier. Beste keeper (vooralsnog) die we de laatste 10 jaar gehad hebben.
Je kan bij je profiel ook 300 posts per pagina doen, als je dat liever hebt.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:43 schreef Waris7 het volgende:
Lekker om dit weer te moeten posten in zo'n onoverzichtelijk topic met 10 of meer pagina's.![]()
Ook niet erg overzichtelijk, maar toch bedankt voor de tip.quote:Op maandag 16 februari 2009 14:43 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je kan bij je profiel ook 300 posts per pagina doen, als je dat liever hebt.
Als prijs de overweging is, blijf dan lekker wegquote:Op maandag 16 februari 2009 14:43 schreef Waris7 het volgende:
Lekker om dit weer te moeten posten in zo'n onoverzichtelijk topic met 10 of meer pagina's.![]()
Maar goed, ik overweeg dus een seizoenkaart te halen van de oudpapierclub. Ze moeten tegenwoordig niet al te duur meer zijn lijkt me.
En Kevin Vink is trouwens KEI- en KEIhard ^_^
Vinkie komt van Excelsior Maassluis en zat inderdaad enige tijd bij Sparta, maar niet zo lang. Doorgebroken in het seizoen 2005/06, zou toen voor dik geld naar DOTO gaan, maar kreeg toen de kans bij RKC. Maakte in het Nederlands amateurelftal ooit een fantastische goal tegen het Oranje dat het toernooi van Toulon zou gaan spelen.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:31 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Als prijs de overweging is, blijf dan lekker weg![]()
Vink is idd erg cool, past prima bij onze club. Volgens mij heeft hij zijn opleiding bij Sparta gehad.
Zo bedoelde ik het niet. Ik wil Excelsior een beetje steunen, maar ik ben te brak om een prijs te leggen voor een seizoenkaart zoals die tegenwoordig door de grotere Eredivisieclubs gerekend wordt. (postbode TNT jeweet zelfquote:Op maandag 16 februari 2009 16:31 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Als prijs de overweging is, blijf dan lekker weg![]()
quote:Excelsior legt jeugdinternational vast
Excelsior heeft Martijn de Vries voor drie jaar vastgelegd. De 17-jarige jeugdinternational stond in de belangstelling van een groot aantal clubs. De talentvolle linksback van de B1 is bezig aan zijn tweede seizoen bij Excelsior, dat hem wegplukte bij VOC.
quote:Excelsior wordt filiaal van Feyenoord
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Het eerste elftal van Excelsior zal weer grotendeels uit Feyenoord-talenten bestaan. Behalve spelers gaat de grote broer uit Rotterdam-Zuid ook trainers stallen op Woudestein, waar Alex Pastoor de opvolger wordt van Ton Lokhoff.
Excelsior wordt bovendien een onderdeel van de regionale jeugd-opleiding van Feyenoord. Om die reden voegen de twee clubs hun beloftenelftal na de zomer al samen.
Welke spelers straks voor Excelsior en het nieuwe beloftenteam in aanmerking komen, is nog niet bepaald. Ook staat nog niet vast wie de opvolger wordt van Pastoor bij het tweede elftal, dat naar alle waarschijnlijkheid onder de naam Jong Feyenoord/Excelsior de competitie ingaat. Duidelijk is wel dat de hernieuwde samenwerking intensiever zal worden dan ooit. ,,Over de invulling moeten we het nog hebben, maar Excelsior krijgt een nadrukkelijk Feyenoord-stempel,’’ zegt Feyenoord-directeur Eric Gudde. ,,Het elftal zal hopelijk volgend seizoen al, maar zeker in de komende jaren voor negentig procent uit spelers van Feyenoord bestaan.’’
De koerswijziging in de Kuip is opvallend, omdat de samenwerking met Excelsior juist dit seizoen na dertien jaar werd verbroken. Wim Jansen en Peter Bosz, tot begin dit jaar verantwoordelijk voor het technisch beleid bij Feyenoord, zagen geen heil in het Kralingse filiaal. Leo Beenhakker wel. Mede door zijn terugkeer in Rotterdam vielen beide clubs elkaar weer snel in de armen.
,,In ons eerste gesprek hadden we elkaar al gevonden,’’ zegt Gudde over het bezoek dat hij vorige maand met Beenhakker bracht aan Excelsior-directeur Simon Kelder. ,,Wij hebben een goede jeugdafdeling. Maar slechts een enkeling zal vanuit de A1 in één keer het eerste halen. Sommige spelers hebben een tussenstap nodig. Alleen een beloftencompetitie is onvoldoende. We denken dat het voor veel jongens ook goed is om uit tegen MVV en Cambuur voor 8000 man te moeten spelen. Dat is toch wat anders dan op een maandagavond bij Jong Feyenoord voetballen.’’
De afgelopen weken werd in het diepste geheim gewerkt aan een nieuwe overeenkomst, die afwijkt van de voorgaande. Groot verschil is bijvoorbeeld dat Feyenoord geen geld meer overmaakt aan de satellietclub, maar wordt betaald voor de spelers die het levert. Gudde: ,,Dit jaar waren we enkele tonnen kwijt aan Excelsior. In het nieuwe systeem komt een x-aantal spelers van ons op de begroting Excelsior.’’
,,Maar voor dat bedrag krijgen we wel betere spelers dan we zelf hadden kunnen halen,’’ zegt Excelsior-directeur Simon Kelder. ,,Als we op een verantwoorde manier betaald voetbal willen blijven spelen, zullen we met een topclub moeten samenwerken. We hebben daar jarenlang goede ervaringen mee gehad. Of dit onze redding is? Dat vind ik een groot woord, maar voor de continuïteit van Excelsior is het wel veel beter.’’
Ook door het samenwerken in de jeugdopleiding besparen beide clubs geld. De plannen in Rotterdam sluiten aan op het beleid van de KNVB dat twaalf bvo’s, waaronder Feyenoord, heeft aangemerkt als regionaal opleidingscentrum. ,,Excelsior wordt daar heel nadrukkelijk onderdeel van,’’ zegt Gudde. ,,En ik sluit niet uit dat ik er nog een andere club bij ga betrekken. Maar dat is redelijk prematuur.’’
De kans is groot dat Excelsior alleen nog in de onderbouw zelf spelers blijft opleiden. Kelder: ,,Op termijn zal de A1 bij ons wel verdwijnen. Op die leeftijd zitten er vaak geen verrassingen meer bij.’’ Gudde: ,,Een eventuele afslanking van teams zal pas in het seizoen 2010-2011 plaatsvinden. Ik vind niet dat je het maken om dat eerder te doen.’’
Hoewel de verregaande samenwerking met name op Woudestein merkbaar zal zijn, is Kelder niet bang dat zijn club de eigen identiteit zal verliezen. ,,We heten gewoon Excelsior, spelen in onze eigen kleuren in hetzelfde stadion als altijd. Waar spelers vandaan komen interesseert me niet. Daar zal niemand iets van merken. Ook Feyenoorders komen overal vandaan. Neem Ricky van Haaren (Feyenoord A1, red). Hij is bij ons begonnen en speelt misschien over een jaar in Excelsior 1. We hebben altijd onze eigen identiteit behouden. Ik zie echt geen enkel nadeel. Zonder samenwerking hadden we er heel wat slechter voor gestaan.’’
quote:Fans Excelsior laaiend op Feyenoord
ROTTERDAM - De hernieuwde en nogal innige samenwerking tussen Feyenoord en Excelsior valt volledig verkeerd bij de achterban van de eerstedivisieclub.
Een woordvoerder van de supportersvereniging van Excelsior sprak donderdag op Radio Rijnmond van een ,,regelrechte overname’’ door Feyenoord.
,,We houden zelf bij de betaalde tak vrijwel niets meer over, zelfs geen A1-elftal,’’ foeterde hij. ,,De ziel van onze club is door directeur Simon Kelder aan Feyenoord verkocht. Een zeer kwalijke en zeer te betreuren zaak waarin wij totaal niet zijn gekend door Kelder. Excelsior houdt in feite als profclub op met bestaan.’’
Feyenoord en Excelsior beginnen een gezamenlijke jeugdopleiding en een gezamenlijk beloftenteam, zo lieten beide clubs donderdag weten. Ook zal Feyenoord bij de stadgenoot spelers en trainers gaan stallen. Algemeen directeur Eric Gudde sloot daarbij niet uit dat over een jaar of drie een groot deel van de selectie bij Excelsior zal bestaan uit spelers van Feyenoord.
,,Ik kan me best voorstellen dat supporters van Excelsior in een primaire reactie spreken van een overname,’’ liet Gudde weten. ,,Maar zo is het natuurlijk niet. Excelsior blijft in eigen shirts en in het eigen stadion spelen. Met betere spelers van Feyenoord als het goed is. Dat heeft mijn collega Kelder ook duidelijk zo aangegeven.’’ (ANP)
quote:,,Ik kan me best voorstellen dat supporters van Excelsior in een primaire reactie spreken van een overname,’’ liet Gudde weten. ,,Maar zo is het natuurlijk niet. Excelsior blijft in eigen shirts en in het eigen stadion spelen. (ANP)
Och, dat valt toch wel mee. Dat zullen ze ook wel gezegd hebben toen ze voor het eerst kwamen met het samenwerkingsverband.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:26 schreef Mindlight het volgende:
Na 107 jaar is onze mooie club definitief kapot
Ik ga niet meer, wat een inktzwarte dag is dit.
Dat valt toch wel mee? Man hou op, dit is satellietclub in het kwadraat.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:03 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Och, dat valt toch wel mee. Dat zullen ze ook wel gezegd hebben toen ze voor het eerst kwamen met het samenwerkingsverband.
Ik zie persoonlijk liever talenten uit Jong Feyenoord dan pauper-Eerste Divisiebroodvoetballers.
En nee, ik zie liever geen voetbal op Woudestein dan talenten van Jong Feyenoord....quote:Gudde op Radio Rijnmond: ''Het is niet ondenkbaar dat er over twee of drie jaar zestien á achttien Feyenoorders bij Excelsior spelen.'' Maar Excelsior verliest dus de eigen identiteit (vraagstelling Jan Dirk Stouten)? ''Ze houden wel (lees: alleen!) hun eigen stadion, shirt en clubkleuren,'' stelde Gudde de Excelsior-fans gerust.
quote:Excelsior-fans treuren: 'R.I.P. Anti Zuid II'
Door Bas Abresch
Vrijdag, 22 mei 2009, 11:30
De supportersvereniging van Excelsior heeft de fans opgeroepen om vrijdagavond in zwarte kleding naar het uitduel met RKC Waalwijk in de play-offs te komen. Het is een van de manieren waarop de supporters willen protesteren tegen de hernieuwde samenwerking met Feyenoord.
"Trek zwarte kleding aan om de rouwstemming te benadrukken. Neem rouwbanden mee of maak spandoeken. Natuurlijk moet het wel allemaal binnen de grens van het toelaatbare blijven, maar dat we met z'n allen een statement moeten maken is duidelijk", zegt Michel van der Neut, voorzitter van de supportersvereniging op fansite ERFC.nl.
Het supportershome werd na het bekendmaken van de plannen beklad met verschillende leuzen, waaronder 'R.I.P. Anti Zuid II', verwijzend naar de grote broer die in Rotterdam-Zuid speelt. De fansite ExcelsiorForLife.nl is per direct opgehouden te bestaan uit protest over de samenwerking met Feyenoord.
Na terugkomst uit Waalwijk, waar Excelsior moet winnen om een derde wedstrijd af te dwingen, verzamelen de supporters zich bij Woudestein. Daar zal een minuut stilte in acht worden genomen, omdat volgens veel fans de identiteit van Excelsior nu is overleden. Iets wat Van der Neut beaamt: "Excelsior heeft haar ziel verkocht. Op deze manier houdt de club voor mij op te bestaan."
Bij Heracles bestaat eerste (en tweede) elftal uit spelers die eigendom van Heracles zijn. Excelsior zal grotendeels gaan bestaan uit spelers die eigendom van Feyenoord zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:55 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Wat is hier eigenlijk het verschil tussen Twente / Heracles en deze samenwerking, die ook de jeugdopleiding delen maar toch ook eigen eerste elftallen en stadions hebben? Volgens mij hetzelfde en Ik vind beide clubs toch niet echt dood hoor.....
quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:26 schreef Mindlight het volgende:
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:26 schreef Mindlight het volgende:
Mogen wij jullie licentie dan hebben?quote:Op donderdag 21 mei 2009 23:26 schreef Mindlight het volgende:
quote:Supporters Excelsior uiten ongenoegen
22 mei 2009
Supporters van Excelsior hebben de afgelopen nacht het stadion behangen met spandoeken. Doeken met teksten als 'verkocht en verraden' zijn inmiddels alweer verwijderd.
De Excelsior-aanhang keert zich daarmee tegen de plannen van de club. Gisteren maakten Feyenoord en Excelsior de plannen bekend voor een verregaande samenwerking.
De supporters zijn bang dat Excelsior zijn identiteit zal verliezen. De voorzitter van de supportersvereniging liet gisteren op Radio Rijnmond weten de samenwerking te zien als een overname.
De foto's zijn vanavond te zien in de voetbaltalkshow FC Rijnmond.
Mja, die noodzaak zal er voor Excelsior misschien ook wel zijn. Die moesten toch 30% bezuinigen volgend jaar?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:38 schreef heiden6 het volgende:
Zeer verrassend dat dit ineens naar boven komt, zou het voortkomen uit de bezuinigingsnoodzaak bij Feyenoord?
Je zou best wel eens gelijk kunnen krijgen over die licentie. Als Feyenoord het via de SC Feyenoord weg wil gaan doen dan moeten ze eerst nog in de topklasse zien te komen. Via Excelsior is die weg natuurlijk veel korter.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:42 schreef Mindlight het volgende:
Ik weet het niet. Doemscenario is natuurlijk dat Feyenoord een reserve-licentie wil hebben, maar dat lijkt me wat ver gezocht.
Maar ik snap werkelijk niet wat Kelder hierin ziet. Wij krijgen in de toekomst 15-20 Feyenoorders op de loonlijst, als ze het slecht doen zitten we ermee, als ze het goed doen gaan ze naar Feyenoord1 of worden ze verkocht, en de transferopbrengst gaat naar Feyenoord.
Zelfde voor de jeugdopleiding...
Waar in de oude samenwerking nog gold dat Feyenoord Excelsior jaarlijks een som geld overmaakte, wordt dit nu door die contractspelers een omgekeerde situatie.
Gecondeleerd..quote:Op zaterdag 23 mei 2009 08:56 schreef Mindlight het volgende:
Je begrijpt er weinig van Waris, en ik vermoed dat je ook geen supporter van een club bent...
Daarbij, er is werkelijk niemand geweest (behalve Kelder) die liep te zaniken dat de samenwerking zou stoppen. Die mededeling was namelijk het hoogtepunt van het afgelopen seizoen voor velen.
En vooral doen die seizoenskaart, de ambiance zal weinig verschillen van Varkenoord...
Schandaligquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:06 schreef Mindlight het volgende:
Nja, en wat te denken van Hoekstra MM, al sinds jaar en dag assistent op Woudestein, heeft genoeg andere aanbiedingen gehad, maar altijd afgewezen omdat hij graag op Woudestein werkt, en die wordt nu ook zomaar aan de kant geschoven.
quote:Lokhoff: Mijn vertrek stond al vast
Door WIETSE DIJKSTRA
Ton Lokhoff werd het slachtoffer van de hernieuwde samenwerking tussen Excelsior en Feyenoord. Terwijl de coach rekende op een langer verblijf op Woudestein, kreeg hij te horen dat zijn aflopende contract niet wordt verlengd. ,,Ik heb in drie jaar weinig aan Feyenoord gehad.’’
Was u verrast toen u van directeur Simon Kelder hoorde dat u wordt vervangen door Jong Feyenoord-trainer Alex Pastoor?
Lokhoff: ,,Ja. Ik had het idee dat we met elkaar door zouden gaan. Dat wilde Excelsior ook, maar het verhaal- Feyenoord kwam er ineens tussen. Ik wist dat de clubs over samenwerking praatten. Ik ben zelf half april bij het eerste gesprek met Eric Gudde en Leo Beenhakker aanwezig geweest. Dat ging toen voornamelijk over het tweede en de A-jeugd. Niet over namen van spelers of trainers. Maar Feyenoord had toen natuurlijk allang het plan om trainers bij Excelsior te stallen.’’
U denkt dat uw vertrek vanaf het begin vaststond?
,,Daar ga ik wel vanuit, ja. Ik ben niet zo naïef dat ik denk dat ze dat later pas hebben bedacht. Dat ze daar niet over hebben gesproken waar ik bij was, lijkt me logisch. Feyenoord moet ook bezuinigen. Alex Pastoor en John Lammers hebben bij Feyenoord een doorlopend contract, dus die konden ze mooi bij Excelsior stallen.’’
Voelt u zich in de maling genomen?
,,Dat vind ik een groot woord, maar ik ben wel het slachtoffer geworden. Dit komt uit de koker van Feyenoord. Vorig jaar, toen we onderin de eredivisie draaiden, zei Simon Kelder ‘als we afscheid nemen van jou, ga ik dat niet pas in mei tegen je zeggen’. Nadat we waren gedegradeerd, tekende ik een nieuw contract.’’
Bent u teleurgesteld in Kelder?
,,Niet zozeer in hem. Simon heeft niet voor zichzelf gehandeld. De begroting moest fors omlaag als Excelsior in de eerste divisie zou blijven. Ik denk dat hij geen keuze had. Er vertrekken tien spelers. Met zes, zeven spelers van Feyenoord heeft hij de selectie voor volgend jaar rond. Voor weinig geld natuurlijk, want Pastoor staat bij Feyenoord op de loonlijst.’’
U kreeg een dag voor het eerste duel met RKC te horen dat u weg moest.
,,Dat had in mijn optiek ook wel wat later gekund. Maar Excelsior heeft daarin geen zeggenschap gehad. Feyenoord had de regie. Ik wist dat het nieuws voor Feyenoord-NAC naar buiten zou komen, dus heb ik het donderdagmorgen aan mijn spelers verteld. Dinsdag was bij de groep nog niets bekend en ik heb niet het idee dat de spelers iets aan me hebben gemerkt. Ik geloof niet dat het invloed heeft gehad. Ik kan mijn spelers in beide wedstrijden niets verwijten.’’
In tegenstelling tot uw voorgangers heeft u in uw drie seizoenen bij Excelsior niet veel gehad aan de samenwerking met Feyenoord.
,,Als ik zie dat Mario Been kampioen werd met Excelsior met Feyenoord-huurlingen als Holman en Sprockel, is dat wel een verschil. De enige speler van naam die ik heb gehad, was Pardo. Dit jaar hadden we een goede deal met Mulder. Maar Hagary en Altheer waren jongens die alles nog moesten laten zien. Ik vond het wel een uitdaging om zelf spelers te halen die binnen het budget vielen en daarmee te presteren. Dat hebben we drie jaar maximaal gedaan. Zonder de inbreng van Feyenoord. Die club heeft met Bruins en Slory alleen mijn beste spelers weggehaald. Ik heb aan Feyenoord in die drie jaar weinig gehad.’’
Heeft Excelsior een goede beslissing genomen door zo nadrukkelijk samen te werken met Feyenoord?
,,Ik denk op de lange termijn wel. Je ziet steeds meer clubs met elkaar samenwerken. Alleen moeten ze wel hun eigen identiteit behouden. Excelsior is een aparte club. Ondanks dat ze worden gezien als kleinduimpje hebben ze toch een eigen gezicht. Wie roept dat Excelsior geen bestaansrecht heeft, weet niet waar hij over praat.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |