Dat denk ik ook wel, ja. En dat is niet zozeer iets tegen Excelsior, maar heeft meer te maken met de 'gote' naam van Sparta.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:11 schreef Mindlight het volgende:
Ik denk dat 99% van de Nederlanders liever Excelsior dan Sparta ziet degraderen, maar gelukkig telt dat niet mee
Ja en die naam is ook wel terecht gezien het verleden. 3 clubs in Rotterdam blijft natuurlijk het mooiste voor mensen uit deze regioquote:Op woensdag 7 november 2007 13:12 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel, ja. En dat is niet zozeer iets tegen Excelsior, maar heeft meer te maken met de 'gote' naam van Sparta.
Iedereen heeft op een bepaald moment een zwaar programma, wij moeten komende weken punten gaan pakken. Ons einde is zwaar:quote:Op woensdag 7 november 2007 13:12 schreef Mindlight het volgende:
Programma tot de winterstop![]()
10-11-2007 De Graafschap - Excelsior
24-11-2007 Excelsior - PSV
01-12-2007 Willem II - Excelsior
08-12-2007 Excelsior - NAC Breda
16-12-2007 Vitesse - Excelsior
23-12-2007 Excelsior - Ajax
27-12-2007 FC Utrecht - Excelsior
30-12-2007 Excelsior - Roda JC
Uit bij Willem II moeten punten gehaald worden, maar verder gaan we normaal gesproken behoorlijk zakken de komende weken.
Nou Excelsior is natuurlijk wel een beetje het lelijke stiefbroertjequote:Op woensdag 7 november 2007 13:14 schreef Mindlight het volgende:
Ja en die naam is ook wel terecht gezien het verleden. 3 clubs in Rotterdam blijft natuurlijk het mooiste voor mensen uit deze regio
Alleen met CC mogelijk tegen top 3, maar als je even langs gaat bij de administratie doordeweeks zal het niet echt problematisch worden denk ik.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:19 schreef JanVanHalst het volgende:
Is het lastig om aan kaarten te komen van Excelsior met wedstrijden tegen de tradionele top 3? En als dat zo is; welke wedstrijden kan ik wel rekenen op kaarten vanuit de vrije verkoop? Ik kan op de site niets vinden over welke wedstrijden als ricisowedstrijd worden gezien.
Voor sommigen wel ja, PSV'ers zien het vaak anders tegenwoordigquote:Op woensdag 7 november 2007 13:23 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Nou Excelsior is natuurlijk wel een beetje het lelijke stiefbroertje
Daar verbaas ik me ook nog steeds over, doen wij het dan zo goed, of anderen zo slecht?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:26 schreef Blawh het volgende:
Toch leveren ze er gezien de middelen de beste prestatie van de 3 clubs in Rotterdam.
Het is niet echt in de buurt, dus dat ligt wat lastig. Maar ik kijk wel even welke wedstrijd het gaat worden. Het gaat sowieso meer om het bezoeken van het stadion dan om de wedstrijd zelf.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:28 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Alleen met CC mogelijk tegen top 3, maar als je even langs gaat bij de administratie doordeweeks zal het niet echt problematisch worden denk ik.
Precies, en ze krijgen ook weer een klein beetje een eigen smoel. 4 jaar geleden was het echt een dependance van Feyenoord.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:26 schreef Blawh het volgende:
Toch leveren ze er gezien de middelen de beste prestatie van de 3 clubs in Rotterdam.
Inderdaad, tegenwoordig is alleen Pardo nog 'echt' eigendom van Feyenoord?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Precies, en ze krijgen ook weer een klein beetje een eigen smoel. 4 jaar geleden was het echt een dependance van Feyenoord.
Om het stadion hoef je niet naar Woudenstein te gaan hoor.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:30 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Het is niet echt in de buurt, dus dat ligt wat lastig. Maar ik kijk wel even welke wedstrijd het gaat worden. Het gaat sowieso meer om het bezoeken van het stadion dan om de wedstrijd zelf.
Utrecht uit en NAC thuis zit ook iets in. Verder zal Den Ouden er wel een paar maken tegen Ajax.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:12 schreef Mindlight het volgende:
Programma tot de winterstop![]()
10-11-2007 De Graafschap - Excelsior
24-11-2007 Excelsior - PSV
01-12-2007 Willem II - Excelsior
08-12-2007 Excelsior - NAC Breda
16-12-2007 Vitesse - Excelsior
23-12-2007 Excelsior - Ajax
27-12-2007 FC Utrecht - Excelsior
30-12-2007 Excelsior - Roda JC
Uit bij Willem II moeten punten gehaald worden, maar verder gaan we normaal gesproken behoorlijk zakken de komende weken.
De sterke serie begon bij ons (quote:Op woensdag 7 november 2007 13:00 schreef Blawh het volgende:
Was die stand maar de huidige!
Excelsior is bezig aan een sterke serie, al zegt dat nog weinig over de eindrangschakking. Iedere club heeft sterke en minder sterke periodes. Over 34 wedstrijden zullen we zien waar iedereen staat. Van de onderste 6 ploegen zie ik alleen Heracles en in mindere mate Willem II niet graag degraderen.
Ik heb niks met Excelsior, maar ik heb wel veel respect voor de manier waarop ze daar met zo'n baggerbegroting presteren.
Sparta deed het dramatisch, de afgelopen 4 seizoen goed en nu weer slecht.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:29 schreef Mindlight het volgende:
Daar verbaas ik me ook nog steeds over, doen wij het dan zo goed, of anderen zo slecht?
Dat weet ik, maar ik wil ze allemaal een keer gezien hebben, dus ook dat kippenhok van Excelsior.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Blawh het volgende:
[..]
Om het stadion hoef je niet naar Woudenstein te gaan hoor.Ik heb nog het meest gelachen om die tuinhuisjes waar je koffie, ... kunt halen. En die hoeken zijn ook niet echt je van het.
Het is een standaard bouwpakket zoals de meeste nieuwbouw stadions in Nederland.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:35 schreef Blawh het volgende:
[..]
Om het stadion hoef je niet naar Woudenstein te gaan hoor.Ik heb nog het meest gelachen om die tuinhuisjes waar je koffie, ... kunt halen. En die hoeken zijn ook niet echt je van het.
Idd, Na Roda uit kwam winst op VVV in de beker, versloegen we NEC thuis, verloren we maar nipt van Feyenoord, speelden gelijk tegen Heracles en vervolgens winst op Cambuur en Sparta. Geen gekke periode al met al.quote:Op woensdag 7 november 2007 13:52 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De sterke serie begon bij ons () en de overwinning op Sparta laat zien dat ze hem doortrekken.
In januari hebben we de kans om het recht te zetten!quote:Op woensdag 7 november 2007 16:34 schreef Mindlight het volgende:
Absoluut Darkshine, gold ook voor de supportersHoewel ik blijf zeggen dat we geen wedstrijd zo zijn weggespeeld als die in Kerkrade.
Ja ik hoorde dat die wedstrijd onnodig verloren is, en dat v. Gulderer idd erg sterk speelde. Leuk dat er weer nieuwe talenten opstaan!quote:Op woensdag 7 november 2007 17:40 schreef methodmich het volgende:
Jong Excelsior leuk gespeeld tegen Jong Feyenoord, met een uitblinkende Van Guldener. Toch wonnen de Jonge Feyenoorders door Wijnaldum.
Wij spelen thuis wel aanvallender ja, maar 'vol op de aanval' gok ik van niet, gezien het belang van deze wedstrijd...quote:[b]Op woensdag 7 november 2007 16:34
En Atdamotdatmotda, spelen jullie thuis niet vol op de aanval dan? Want van ons hoef je niets te verwachten hoor, dat wordt lekker met een man of 8 achterin hangen en maar afwachten wat jullie doen.
Van Gulderer is die schwalbe koningquote:Op woensdag 7 november 2007 18:48 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Ja ik hoorde dat die wedstrijd onnodig verloren is, en dat v. Gulderer idd erg sterk speelde. Leuk dat er weer nieuwe talenten opstaan!
2 momenten die op tv zijn afgedaan als schwalbe en we spreken al van schwalbekoningquote:Op donderdag 8 november 2007 10:15 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Van Gulderer is die schwalbe koning?
Hij was ook gescout door een niet nader te noemen persoon voor ASWH.... Maar kreeg toen een contract bij Excelsior, logisch dus dat hij daar bleef.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:15 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Van Gulderer is die schwalbe koning?
Bij de 3-3 ging hij ook alweer liggen trouwens, alleen toen scoorde Excelsior voordat de scheids er echt voor kon fluiten.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:16 schreef Mindlight het volgende:
[..]
2 momenten die op tv zijn afgedaan als schwalbe en we spreken al van schwalbekoning![]()
Overigens heeft Johan Voskamp excuses richting Sparta gemaakt vanwege zijn uitlatingen vlak na de wedstrijd.![]()
Ohh, nou van die 3-3 kan ik me weinig herinneren, behalve enorme vreugdequote:Op donderdag 8 november 2007 20:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Bij de 3-3 ging hij ook alweer liggen trouwens, alleen toen scoorde Excelsior voordat de scheids er echt voor kon fluiten.
Het gaat me ook te ver om hem direct naar aanleiding van die wedstrijd een schwalbekoning te noemen, maar het zal me niets verbazen wanneer hij wel makkelijk tegen de vlakte gaat aangezien hij toen in 1 korte invalbeurt het direct meerdere malen deed.quote:Op donderdag 8 november 2007 20:08 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Ohh, nou van die 3-3 kan ik me weinig herinneren, behalve enorme vreugde
Maargoed, verder nog geen schalbe gemaakt dit jaar, puur een "domme" (maar wel waardevolle) helft gespeeld.
Jullie hebben voorlopig wel echt een superbegin trouwens van het seizoenquote:Op donderdag 8 november 2007 09:47 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Wij spelen thuis wel aanvallender ja, maar 'vol op de aanval' gok ik van niet, gezien het belang van deze wedstrijd...
En daar was ie hoor!quote:Op donderdag 8 november 2007 20:56 schreef Mindlight het volgende:
Ik verwacht hem wel tegen de Graafschap in de tweede helft aangezien we daar echt op de counter zullen loeren.
Had toch een leuke speler geweest, zonde...quote:Michel van Guldener kruipt bij Excelsior uit zijn schulp
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Michel van Guldener kon zijn geluk niet op toen hij zaterdag tegen De Graafschap (1-1) zijn eerste doelpunt in de eredivisie maakte.
De aanvaller van Excelsior dacht deze zomer dat hij zijn loopbaan moest voortzetten bij de amateurs. ,,Ik zag het niet meer zitten.’’
Samen met Luigi Bruins maakte hij op 28 januari 2005 zijn debuut voor Excelsior in de uitwedstrijd tegen Eindhoven (3-0 verlies). Trainer John Metgod deed daarna nog twee keer een beroep op hem. Zijn stadgenoot kreeg een seizoen later onder Mario Been pas weer de kans. Bruins maakte vervolgens echter razendsnel furore, terwijl Van Guldener in een neerwaartse spiraal belandde.
,,Luigi en ik vielen tegen Eindhoven allebei in,’’ weet de Rotterdammer nog. ,,In de jeugd zat ik een lichting boven hem. Ik kan me herinneren dat hij bij de A1 een keer met ons meedeed. Daarna ging het snel met hem. Ik heb bij Mario Been alleen nog een paar keer op de bank gezeten. Luigi heeft zich stukken beter ontwikkeld. Maar misschien ben ik wel een laatbloeier.’’
Hij had de hoop al min of meer opgegeven toen hij vorig seizoen uit beeld verdween. ,,Dat was een rotjaar. Door blessures heb ik bijna niet gespeeld. Ik zat in een dip en was van plan om naar de hoofdklasse te gaan. Ik was bezig met Barendrecht en had ook al met trainer Bill Tukker van ASWH gesproken. Toen Excelsior hoorde dat ik weg wilde, kreeg ik in juli toch een contract. Ik had nu anders in een magazijn gewerkt. Dat deed ik hiervoor ook. Van zeven tot vier en daarna trainen. Ik weet wat hard werken is.’’
De linkspoot, door Feyenoord als F-pupil gescout bij Tediro, werd geboren op een steenworp van de Kuip. Hij groeide op in een echte voetbalfamilie. Stiefbroer Patrick Wolbersen, die met Maasstad eredivisie zaalvoetbal speelde en ook op het veld aardig uit de voeten kon, was zijn voorbeeld. ,,Hij was een type zoals ik. Tegen hem keek ik vroeger wel op.’’
Van Guldener had overigens geen makkelijke jeugd. De dood van zijn stiefvader Guus Wolbersen, de man achter het Maasstad-succes, hakte er zeven jaar geleden behoorlijk in. ,,Alles ging fout. Ook met voetballen, want net in die periode ging ik bij Feyenoord van de C-Stichting naar de C1 van de Sportclub. Ik heb toen rare dingen gedaan, ging bijvoorbeeld drinken en ruzie zoeken. Ik had in die tijd verkeerde vrienden.’’
Dat hij bij Feyenoord werd teruggezet had één voordeel. ,,Ik was altijd linksback, maar omdat ik aanvallen wel leuk vond, ben ik bij de Sportclub linksbuiten geworden.’’
Als handige pingelaar werd hij opgepikt door Excelsior, waar hij na een lange weg de eredivisie heeft gehaald. ,,Dat ik hier nog sta, heb ik te danken aan André Hoekstra. Hij heeft me altijd veel vertrouwen gegeven en heeft veel voor me gedaan. Ik heb veel geleerd van vorig seizoen. Ik probeer er nu meer aan te doen dan ik voorheen deed, want ik zie dit als mijn laatste kans.’’
Die kans pakte hij in de voorbereiding met beide handen aan. Van Guldener won de concurrentiestrijd van aanwinst Tjeerd Korf en begon de competitie tegen FC Twente als basisspeler. ,,Maar dat ging te snel. Ik kwam van het tweede elftal dat in de eerste divisie speelt en dan voetbal je ineens voor veel mensen. Ik had last van zenuwen. Daar ben ik nu wel overheen.’’
Tegen De Graafschap, waar hij zaterdag 12.000 Superboeren stil kreeg, was van plankenkoorts geen sprake meer. ,,Ja, ik heb de beelden al wel een paar keer bekeken. Mooi man. Dat was genieten.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |