Nou..... heb ze wel vele male erger gezien. Tis eigenlijk nog erger om er de moeite voor te nemen om er een filmpje van te maken.....quote:Op maandag 5 november 2007 13:11 schreef mcyodogg het volgende:
En soms een epileptische aanval
http://www.youtube.com/watch?v=NOzLGqZqtkw
Als die tegen die tijd nog geen doodschop gehad heeft.quote:Op maandag 5 november 2007 13:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgende week beslissend tegen Feyenoord.
Zal niet gebeuren want Luis is slim genoeg om eerst te gaan liggen voordat er contact is!quote:Op maandag 5 november 2007 13:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als die tegen die tijd nog geen doodschop gehad heeft.
Was wel grappig om te zien.quote:Op maandag 5 november 2007 13:26 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Nou..... heb ze wel vele male erger gezien. Tis eigenlijk nog erger om er de moeite voor te nemen om er een filmpje van te maken.....
Dat zeker. En dan die titel: Jankbekquote:Op maandag 5 november 2007 13:26 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Nou..... heb ze wel vele male erger gezien. Tis eigenlijk nog erger om er de moeite voor te nemen om er een filmpje van te maken.....
Hij leest hier vast wel mee.quote:Op maandag 5 november 2007 13:37 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Was wel grappig om te zien.
Tis niet moeilijk om erachter te komen wie hem wel gemaakt heeft, kan je het hem zelf zeggen![]()
zoals ze in de Kuip dan allemaal genieten van het uitstekende botstuk.quote:Op maandag 5 november 2007 13:38 schreef HeatWave het volgende:
Als ze in r'dam ergens een hekel aan hebben is het wel aan dit soort spelers, heeeerlijk dus als ze weer eens gefrustreerd een rode kaart pakken.
quote:Op maandag 5 november 2007 13:37 schreef mcyodogg het volgende:
Tis niet moeilijk om erachter te komen wie hem wel gemaakt heeft, kan je het hem zelf zeggen![]()
Daar issie veels te snel en geslepen voorquote:Op maandag 5 november 2007 13:42 schreef Prosac het volgende:
[..]
zoals ze in de Kuip dan allemaal genieten van het uitstekende botstuk.
Ik denk niet dat je door hebt wie dat filmpje gemaakt heeft. Ok, dat filmpje en die titel zijn wat triest, maar Venom is wel een zeer gewaardeerd fokker.quote:Op maandag 5 november 2007 13:47 schreef Tim_G het volgende:
[..]
![]()
alsof het me ook maar 1 sec boeit wie hem gemaakt heeft. Tis gewoon tekenend dat bepaalde types zich altijd maar druk maken over andere clubs terwijl ze zich beter kunnen richten op hun eigen cluppie.....
Dan moeten we die er wel inschietenquote:Op maandag 5 november 2007 13:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daar issie veels te snel en geslepen voor.
Ik heb het echt niet op schwalbes opzich hoor, maar door een schwalbe van Suarez in de 90ste minuut door een penalty winnen lijkt me echt heerlijk.
Zoals ik al zei..... het maakt me niet uit wie hem gemaakt heeft. Alsof het minder zielig is wanneer een gewaardeerd fokker hem gemaakt heeft. Zou juist zielig zijn als we het dan ineens wel leuk moeten vindenquote:Op maandag 5 november 2007 13:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan moeten we die er wel inschieten![]()
verkeerde gequote maar je snapt me post vast welquote:Op maandag 5 november 2007 13:56 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Zoals ik al zei..... het maakt me niet uit wie hem gemaakt heeft. Alsof het minder zielig is wanneer een gewaardeerd fokker hem gemaakt heeft. Zou juist zielig zijn als we het dan ineens wel leuk moeten vinden![]()
Detailquote:Op maandag 5 november 2007 13:51 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan moeten we die er wel inschieten![]()
Ik zei zelf toch ook dat ik het een waardeloos filmpje vondquote:Op maandag 5 november 2007 13:56 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Zoals ik al zei..... het maakt me niet uit wie hem gemaakt heeft. Alsof het minder zielig is wanneer een gewaardeerd fokker hem gemaakt heeft. Zou juist zielig zijn als we het dan ineens wel leuk moeten vinden![]()
Zijn we het in ieder geval daar over eensquote:Op maandag 5 november 2007 14:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik zei zelf toch ook dat ik het een waardeloos filmpje vond
Suarez kan het voetballend ook wel af tegen Lucius en/of Buijs. Daar heeft hij dat theater niet voor nodig.quote:Op maandag 5 november 2007 14:49 schreef M0NTANA het volgende:
Waarschijnlijk een Belgische scheidsrechter komende zondag, zou mooi zijn als die de reputatie van Luis Suarez niet kent.
Lijkt me ook wel, maar mochten we het onverhoopt nodig hebben, is het een mooi wapen om achter de hand te houden. Altijd leuk, een schwalbe in de laatste minuut van Feyenoord-Ajax, vraag het maar aan Nikos Machlas!quote:Op maandag 5 november 2007 14:52 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Suarez kan het voetballend ook wel af tegen Lucius en/of Buijs. Daar heeft hij dat theater niet voor nodig.
De Eredivisie is gewoon te volgen in Belgie.quote:Op maandag 5 november 2007 14:49 schreef M0NTANA het volgende:
Waarschijnlijk een Belgische scheidsrechter komende zondag, zou mooi zijn als die de reputatie van Luis Suarez niet kent.
Als een scheidsrechter goed is, hoeft ie niet op gevoel zo'n beslissing te maken, maar ziet ie het gewoon.quote:Op maandag 5 november 2007 14:49 schreef M0NTANA het volgende:
Ook die is in de Eredivisie.quote:Op maandag 5 november 2007 14:58 schreef BonJovi het volgende:
Darkshine Ajax-ROda is over concentreer je maar op het volgend duel
Het is alleen jammer dat hij die verdedigers dan direct van dichtbij tussen de grassprietjes gaat zoeken.quote:Op maandag 5 november 2007 15:04 schreef BonJovi het volgende:
Precies, maar ik vind het irritant dat mensen het alleen daarover hebben. Dat hij de verdediging het beste zoek kan spelen van Nederland hoor je niemand over
quote:Belofte voor 2008: geen fopduiken
Door RENZE LOLKEMA
DUBAI/AMSTERDAM - Ajax hervat zondamiddag in Amsterdam de competitie met de topper tegen AZ. Bij voorbaat is Luis Suárez een van de hoofdrolspelers. De spits uit Uruguay viel in de eerste competitiehelft zo vaak dat arbiters nu eerder tegen hem dan voor hem fluiten. Dat zit hem dwars.
Grappig voorbeeld op het trainingsveld in Dubai waar Ajax de afgelopen week een internationaal toernooi speelde. Topspelers als Klaas Jan Huntelaar, Kenneth Perez en Johnny Heitinga werkten na de ochtendsessie nog wat af op het doel van keeper Maarten Stekelenburg. Ook Luis Suárez deed mee. Maar toen hij uitgleed, galmde het luidkeels ‘Schwalbe’ door het emiraat.
Suárez’ medespelers maakten een dolletje van het probleem dat de spits al een halfjaar dwars zit. Niemand gelooft hem nog wanneer hij ter aarde stort. ‘Yellow card referee, gele kaart!’, schreeuwde Heitinga. De armgebaren van Huntelaar maakten ook duidelijk dat Suárez duikelde. Een fopduik, een Schwalbe, vals spel dus. Nu kon iedereen het eindelijk een keertje goed zien.
Súarez moest in Dubai zelf ook lachen om die voetbalhumor. Maar het is de Ajacied – over twee weken wordt hij 21 jaar – bittere ernst. Tegen Excelsior, vlak voor kerst, wantrouwde scheidsrechter Nijhuis hem toen hij vijf minuten voor tijd bij een 2-1 achterstand in het vijandelijke strafschopgebied onderuit werd gelopen. Suárez kreeg zelfs geel. Vlak na kerst deed arbiter Luinge tegen FC Twente hetzelfde nadat hij wederom was gevallen.
Suárez: ,,De spelers maakten er een geintje van op de training, maar ze staan honderd procent achter me. Ze geloven me en steunen me.’’
Tegen Inter in het toernooi om de Dubai Cup, kreeg je wel een strafschop mee. Eindelijk, zul je waarschijnlijk hebben gedacht.
Suárez: ,,Dat was een zuivere penalty. Geen twijfel mogelijk. Zoals zo vaak. Maar in Nederland zien de scheidsrechters het vaak niet goed.’’
Je bent te vaak betrapt op een fopduik, op een Schwalbe dus. Daardoor lijkt het Nederlandse arbiterkorps je niet meer te geloven.
,,Ik speel mijn eigen spel, maar probeer het te verbeteren. Ik realiseer me nu dat ik een reputatie heb op dat gebied. Dat is niet goed voor mij. Ik laat het daarom voortaan wel uit mijn hoofd om me nog zomaar te laten vallen, om Schwalbes te maken dus. Daar schiet ik niets meer mee op en het team ook niet. Er wordt extra op me gelet, blijkbaar. Maar scheidsrechters moeten de echte overtredingen wel blijven zien. Ik heb het idee dat dat niet meer gebeurt, dat ze alleen nog maar denken dat ik duikel. Dat is dus niet waar.’’
Tegen Excelsior stond je wel heel beteuterd te kijken.
,,Ze bleven maar overtredingen op me maken. Ik was niet alleen kwaad, maar ook teleurgesteld. Als we op dat moment een penalty hadden gekregen, had de wedstrijd nog kunnen kantelen. Nu verloren we.’’
Is er op dit gebied sprake van een cultuurverschil misschien? Laten we het zo zeggen: je wordt wel heel vaak uit balans gebracht.
,,In Uruguay komt een scheidsrechter aan een speler vragen wat er aan de hand is, als iets niet goed waarneembaar was. Wat is er gebeurd, waarom ben je gevallen, wordt er dan gevraagd. Een scheidsrechter praat daar met spelers, je mag in twee zinnen uitleggen waarom je viel. In Nederland zeggen ze meteen: houd je mond! Hier staan ze niet open voor discussie. In Uruguay word je als aanvaller ook meer beschermd. Bovendien wordt daar mijn manier van voetballen ook meer gerespecteerd.’’
Wat vind je van het niveau van de arbiters in Nederland?
,,Ik vind maar twee scheidsrechters goed, maar het lijkt me niet verstandig nu namen te noemen. Ik moet verder, maar zal qua stijl niet veel veranderen. Ik voetbal op intuďtie, ik zal de acties blijven maken. Ik hoop dat de scheidsrechters goeie beslissingen blijven nemen. Daar wil ik het bij laten.’’
Je had een turbulente voorbereiding. Ajax en FC Groningen lagen lang met elkaar in de clinch voordat je naar Amsterdam kon verhuizen.
,,Het was een moeilijke zomer. Ik moest weer gaan trainen bij FC Groningen met het gevoel dat ik een droom niet had kunnen waarmaken. Ik heb daar een fantastisch jaar gehad, ik was er gelukkig, maar ik was toe aan Ajax. Ik ben vooral de trainer (Ron Jans) dankbaar. Hij begreep me wel. Op een gegeven was er een dubbele trainingssessie gepland en de trainer zag ’sochtends dat ik het moeilijk had. Sla jij de middagtraining maar over, zei hij. Ga lekker met je familie naar huis, dan zie ik je morgen weer. De trainer had begrip.’’
Je sprak in Groningen beter Nederlands dan in Amsterdam.
,,Haha. Maar in Groningen moest ik wel, daar sprak niemand Spaans. Hier bij Ajax had je trainer Ten Cate, de elftalleider en de medespelers Luque, Gabri en Ursaiz. Hier spreekt iedereen mijn taal.’’
Perez is gekomen, Davids is terug. Hoe ver kan dit Ajax dit seizoen nog komen?
,,Die twee zijn belangrijk. Ik kon het in Dubai al merken aan de coaching onderling. Die is verbeterd. Als dit nieuwe elftal is ingespeeld, staat er een geweldig team. Ajax zal er in de tweede competitiehelft anders uitzien, deze spelers kunnen het omslagpunt betekenen.’’
Wat zijn je persoonlijke plannen?
,,Ik wil met Ajax kampioen worden, dat heeft prioriteit. Daar heb ik alles voor over. Ik wil graag schitteren op het WK, met Uruguay, maar eerst de titel in Nederland. Als je dan Champions League gaat spelen, komt de belangstelling voor een jonge speler als ik vanzelf.’’
Volgens mij doet hij dat al bij een club als Betis Sevilla.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:24 schreef venomsnake het volgende:
Suarez heeft er ook nooit een geheim van gemaakt dat ie in Spanje wil spelen hoor.
Als Valencia (in noem maar wat) komende zomer Suarez wil hebben dan is ie vertrokken. Desnoods spant ie een arbitragezaak aan.
Hij blijft nog tien jaar bij Ajax?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:12 schreef patrickt37 het volgende:
Daar heb ik alles voor over. Ik wil graag schitteren op het WK, met Uruguay, maar eerst de titel in Nederland. Als je dan Champions League gaat spelen, komt de belangstelling voor een jonge speler als ik vanzelf.’’
Zo zie je, dat de spelers Ajax echt als een springplank zien. Niets meer en niets minder.
Jaja, dat hele verhaal is hem in de oren gefluisterd door Koster.quote:
Tyf op joh kut jong. 9 van de 10 keer zien ze het wel goed.quote:"De scheidsrechters zien het vaak niet goed"
Jij zegt hetzelfde als hem hoor.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Tyf op joh kut jong. 9 van de 10 keer zien ze het wel goed.
Ja maar het gaat over zo'n jood, dus moet het met schelden en verontwaardiging.quote:
Omdat ik hem verkeerd quote. Hij zegt dat ze het vaak niet goed zien. Ik had er neer gezet af en toe.quote:
Je kan achteraf natuurlijk wel zeggen dat hij de volstrekt juiste keuze gemaakt heeft, belofte of niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:33 schreef Prosac het volgende:
[ afbeelding ]
Lees hier wat de beloftes van Luis waard zijn.
Zo kan ik het ook:quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:33 schreef Prosac het volgende:
[ afbeelding ]
Lees hier wat de beloftes van Luis waard zijn.
Je bedoelt dat hij nu meer verdient, maar sportief nog niks is opgeschoten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:55 schreef twi het volgende:
[..]
Je kan achteraf natuurlijk wel zeggen dat hij de volstrekt juiste keuze gemaakt heeft, belofte of niet.
Robben?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:58 schreef Prosac het volgende:
Ik niet begraip, Robben en Ajax?
Hij kan nog kampioen worden, met alle respect dat zie ik bij Ajax wel gebeuren en bij FCG niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:59 schreef Prosac het volgende:
[..]
Je bedoelt dat hij nu meer verdient, maar sportief nog niks is opgeschoten.
Ik zal de volgende keer mijn bril op doen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:01 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Robben?
Ik bedoelde dat Sneijder "beloofde" nog een jaar te blijven, die belofte brak enzovoorts. Daarmee wilde ik aangeven dat beloftes niks meer waard zijn in het voetbal
maar sportief nog niks is opgeschoten.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:02 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Hij kan nog kampioen worden, met alle respect dat zie ik bij Ajax wel gebeuren en bij FCG niet.
Denk dat Ajax er minstens 20 meer had kunnen maken als hij niet zo zelfzuchtig was geweest.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:13 schreef Cyberia18 het volgende:
Hij heeft halverwege het seizoen al 10 in het net weten te leggen.
Dat is wat overdreven, maar hij was regelmatig zelfzuchtig ja.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:21 schreef toma het volgende:
[..]
Denk dat Ajax er minstens 20 meer had kunnen maken als hij niet zo zelfzuchtig was geweest.
Hij heeft de meeste assists van de hele eredivisiequote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:21 schreef toma het volgende:
[..]
Denk dat Ajax er minstens 20 meer had kunnen maken als hij niet zo zelfzuchtig was geweest.
Kun je nagaan hoeveel dat er wel niet hadden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:45 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij heeft de meeste assists van de hele eredivisie
Ach, we vergeten wel eens dat ie pas 20 is, hij moet nog een hoop lerenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:24 schreef toma het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoeveel dat er wel niet hadden kunnen zijn.
Volgens mij was dat toch echt een schwalbe. Hij zal wel licht geraakt zijn, maar die keeper legde te weinig kracht in zijn greep om hem zo neer te doen gaan.quote:Tegen Inter in het toernooi om de Dubai Cup, kreeg je wel een strafschop mee. Eindelijk, zul je waarschijnlijk hebben gedacht.
Suárez: ,,Dat was een zuivere penalty. Geen twijfel mogelijk. Zoals zo vaak. Maar in Nederland zien de scheidsrechters het vaak niet goed.’’
Ik keek er net naar:quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:46 schreef Chadi het volgende:
Was geen schwalbe Hij viel wat overdreven maar was zeker geen schwalbe.
Eens, hij speelde met overzicht, klaagde niet als ie viel, en ik heb hem niet kunnen betrappen op theatraal gedragquote:Op maandag 14 januari 2008 11:17 schreef sjimz het volgende:
Gisteren voetbalde hij voor het eerst met veel overzicht.
Puike pot gespeeld.
Zeker, hij was de man of the match bij Ajax, gelukkig is hij van zijn duikelimago af.quote:Op woensdag 30 januari 2008 23:02 schreef Guerra het volgende:
Jammer dat ie niet wat scherper is voor het doel anders had ie er twee in geknald vanavond. Maar het is een van de beste Ajax spelers in de selectie. Absoluut een goede aanwinst.
Ik had het niet verwacht, maar hij doet het goed.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Veel Groningers zeiden dat hij zich totaal niet kon ontwikkelen tot buitenspeler in het Ajax-systeem, maar hij is toch verdomd goed geworden als linksbuiten. Veel dreiging, steeds meer overzicht, goede acties. Nog altijd, misschien door de leeftijd, iets te gretig, iets te snel en niet scherp genoeg, maar de kwaliteiten tot een absolute topspeler bezit hij absoluut.
Nu nog die schwalbe er definitief uit.
Ik weet zeker dat hij in een 4-4-2 systeem waar hij een vrije rol krijgt het nog beter gaat doen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 22:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
Veel Groningers zeiden dat hij zich totaal niet kon ontwikkelen tot buitenspeler in het Ajax-systeem, maar hij is toch verdomd goed geworden als linksbuiten. Veel dreiging, steeds meer overzicht, goede acties. Nog altijd, misschien door de leeftijd, iets te gretig, iets te snel en niet scherp genoeg, maar de kwaliteiten tot een absolute topspeler bezit hij absoluut.
Nu nog die schwalbe er definitief uit.
Ron Jans zal dat volgens seizoen ook implimenteren in Amsterdamquote:Op woensdag 30 januari 2008 23:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat hij in een 4-4-2 systeem waar hij een vrije rol krijgt het nog beter gaat doen.
Hij zwerft nu trouwens ook best veel..
Hij doet het verder goed inderdaad, maar het is dan ook een geweldige voetballer.
Sowieso kan Ajax beter 4-4-2 gaan spelen nu, ook omdat Silva en Lindgren veel beter in dat systeem passen.
Ja he, het is knap dat hij die bal voor open doel over krijgt.quote:Op zondag 3 februari 2008 13:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Waar is de scherpte, Luis?
Als je hem laat staan komt dat vanzelf welquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mijn held
Maar die kansen, Luis wat doe je?
Bron?quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Fiorentina zou concrete interesse hebben voor komende zomer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |