Bronquote:Kerst sober vanwege Islam
AMSTERDAM - Engelsen zijn woedend over en plan van het linkse Labour om Kerstmis 'rustiger aan te doen' om de Islamieten niet voor het hoofd te stoten.
In plaats daarvan moeten feesten van andere religies meer naar voren worden geschoven, aldus de denktank van de partij. En daarmee schopt Labour keihard tegen de schenen van een hoop Engelsen die in de traditie van Dickens opgroeiden met de Kerstverhalen en de 'Christmaspudding'.
Maar het rapport van de partij gaat veel verder. Zo staan er voorstellen in om een speciale ceremonie op te zetten rond de geboorte van kinderen. Dat naar voorbeeld van sommige allochtone groepen.
Verder moeten minderheden toegang krijgen tot het nu afgesloten witte platteland. De bisschoppen moeten verder uit de House of Lords om andere geloven niet achter te stellen. En zelfs de vlag, de Union Jack, moet een multicultureel broertje krijgen.
De Engelsen krijgen sowieso uitslag van de instantie die het rapport uitbrengt, want uit diezelfde koker komen ook plannen voor invoering van de ID-kaart, vuilnisophaalbelasting en kilometerheffing.
De IPPR is toch de Wiardi Beckman Stichting van Labour? Ik bedoel het is toch meer dan een denktank?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:45 schreef Monidique het volgende:
En dan blijkt al snel dat dit geen plan is van Labour, maar van een denktank, die weliswaar vaker geadviseerd heeft en nauwe banden heeft met de partij, maar het is geen Labour. Daarnaast zie ik niets op de website, maar misschien komt dat nog, hoewel het rapport al enkele maanden oud schijnt te zijn. Vreemd.
Het is, kennelijk, eentje die vaak door Labour wordt gebruikt, maar ze hebben niet zo'n innige relatie, als ik het goed begrijp, maar ik kan het verkeerd hebben. Hoe dan ook, het is geen plan van "het linkse Labour" .quote:Op donderdag 1 november 2007 11:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De IPPR is toch de Wiardi Beckman Stichting van Labour? Ik bedoel het is toch meer dan een denktank?
Ik heb het artikel uit de Daily Mail gelezen en ondanks dat het plan niet direct afkomstig is uit Labour wordt daarin gesproken over bijvoorbeeld 'Labour's favourite think-tank', 'The report by the Institute for Public Policy Research was commissioned when Nick Pearce, now head of public policy at Downing Street, was its director' en 'IPPR has shaped many Labour policies, including ID cards, bin taxes and road pricing'.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:00 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is, kennelijk, eentje die vaak door Labour wordt gebruikt, maar ze hebben niet zo'n innige relatie, als ik het goed begrijp, maar ik kan het verkeerd hebben. Hoe dan ook, het is geen plan van "het linkse Labour" .
Politieke hoek van de denktank?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:45 schreef Monidique het volgende:
En dan blijkt al snel dat dit geen plan is van Labour, maar van een denktank, die weliswaar vaker geadviseerd heeft en nauwe banden heeft met de partij, maar het is geen Labour. Daarnaast zie ik niets op de website, maar misschien komt dat nog, hoewel het rapport al enkele maanden oud schijnt te zijn. Vreemd.
Exact, precies zoals ik zeg.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:09 schreef damian5700 het volgende:
Lijkt me duidelijk meer dan zomaar een denktank.
Nee, niet onterecht, maar het wordt er niet mee in verband gebracht, De Telegraaf zegt: "plan van het linkse Labour" . Wel, niet dus. Daarnaast zegt de krant dat de Engelsen woedend zijn, maar dat blijkt nergens uit en op internet kan ik ook maar zes Engelse nieuwsartikelen vinden. Wel wat weinig voor een woedend Engels volk. Ook lees ik nergens waar dat "'rustiger aan te doen' om de Islamieten niet voor het hoofd te stoten" op gebaseerd is, maar daar kan ik overheen lezen.quote:Dat dit in verband wordt gebracht met Labour lijkt me niet geheel onterecht.
Gelukkig dan maar dat kerst een heidens feest is.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Vreemd dat sommige religies een aparte status krijgen.God bestaat niet. Gewoon alle religieuze onzin afschaffen.
99995 99996 99997 99998 99999 100000quote:Op donderdag 1 november 2007 11:24 schreef linkeloutje het volgende:
1 2 3 4 5
zeg verder niks
Ga anders dingen zeggen waar ik later spijt van krijg
Jij zei toch helemaal niet Labour's favoriete denktank?quote:
Ach ja, de Telegraaf.quote:Nee, niet onterecht, maar het wordt er niet mee in verband gebracht, De Telegraaf zegt: "plan van het linkse Labour" . Wel, niet dus. Daarnaast zegt de krant dat de Engelsen woedend zijn, maar dat blijkt nergens uit en op internet kan ik ook maar zes Engelse nieuwsartikelen vinden. Wel wat weinig voor een woedend Engels volk. Ook lees ik nergens waar dat "'rustiger aan te doen' om de Islamieten niet voor het hoofd te stoten" op gebaseerd is, maar daar kan ik overheen lezen.
Op het eerste gezicht lijkt het in ieder geval een behoorlijk belabberd Telegraafartikel.
O, sorry, bijna exact wat ik zei: "En dan blijkt al snel dat dit geen plan is van Labour, maar van een denktank, die weliswaar vaker geadviseerd heeft en nauwe banden heeft met de partij, maar het is geen Labour."quote:Op donderdag 1 november 2007 12:26 schreef damian5700 het volgende:
Jij zei toch helemaal niet Labour's favoriete denktank?
Vanzelfsprekend, dat staat vast, wat gelegenheid biedt eens af te vragen waar in hemelsnaam De Telegraaf al die wetenswaardigheden vandaan haalt...quote:Ach ja, de Telegraaf.
De inhoud is van het plan echter bedenkelijk en de reacties van lezers liegen er niet om.
Dit is te genuanceerd.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, sorry, bijna exact wat ik zei: "En dan blijkt al snel dat dit geen plan is van Labour, maar van een denktank, die weliswaar vaker geadviseerd heeft en nauwe banden heeft met de partij, maar het is geen Labour."
Ik begin met me af te vragen...quote:Vanzelfsprekend, dat staat vast, wat gelegenheid biedt eens af te vragen waar in hemelsnaam De Telegraaf al die wetenswaardigheden vandaan haalt...
O en nee.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:33 schreef damian5700 het volgende:
Dit is te genuanceerd.
Tja, politiciquote:Op donderdag 1 november 2007 14:49 schreef TC03 het volgende:
Je moet wel enorm dom, blind en naïef zijn om zoiets serieus te kunnen voorstellen.
Howquote:Op donderdag 1 november 2007 11:36 schreef Pakspul het volgende:
Jaartelling is sowieso al belachelijkhoeveel rondjes we rond de zon zweven, how gives a fuck.
Tja, kinderen.quote:Op donderdag 1 november 2007 17:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar wordt je ook niet vrolijk van, "War On Christmas".quote:Op donderdag 1 november 2007 17:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:In recent years, there has been much talk of a so-called "war on Christmas" that seeks to eliminate all references to the religious nature of the holiday from the public sphere. Stores have dropped the traditional "Merry Christmas" greeting in favor of the generic "Happy Holidays", nativity scenes are being prohibited from public lands, and some cities have even tried to rename Christmas to the more generic "Winterval".
De "War on Christmas" is een rechts-conservatieve Amerikaanse term, waarbij atheïsten de grote boze vijand zijn.quote:Op donderdag 1 november 2007 17:51 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Daar wordt je ook niet vrolijk van, "War On Christmas".
[..]
De overname van Europa nog wel. De islamieten liggen hier inderdaad al op elke hoek te loeren. Toen de buren vorige week op vakantie waren hadden ze binnen twee dagen het huis overgenomen en omgebouwd tot moskee!quote:Op donderdag 1 november 2007 11:42 schreef SadKingBilly het volgende:
... en de overname van europa gaat doodleuk verder, ondersteund door iedere idioot die al die multikul zo'n geweldig idee vindt.. Nóg meer toegeven aan een achterlijke cultuur. Lekker bezig.
En dan druk ik me nog netjes uit..
Dit vraag je niet aan de moslims hoop ik? Zo ja, lees de post van Mutant01 nog eens.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:20 schreef boyv het volgende:
En waarom stoot kerst islamieten voor het hoofd?
Zo'n persoon valt in één woord samen te vatten: links.quote:Op donderdag 1 november 2007 14:49 schreef TC03 het volgende:
Je moet wel enorm dom, blind en naïef zijn om zoiets serieus te kunnen voorstellen.
Heeft niets met beter weten te maken maar de realiteit. De islam krijgt steeds meer vaste voet in het seculiere westen. Of dit nu door linkse idioten of reli's komt die menen dat de islam zo geweldig is dat het door de strot gewurgd moet worden doet niets af aan het feit dat de islam steeds meer gaat domineren.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
Maar goed, onze huisintellectuelen waaronder Nikita weten wel beter natuurlijk...
Inderdaad weer best grappig dat een groepje wereldvreemde gaat beslissen wat goed is voor 'den allochtonone medemensch". Klinkt meer als een vorm van jezelf profileren en in een ivoren toren zetten dan een daadwerkelijke behoefte vervullen.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
Leuke foto's Nikita en Boyv. Alleen zijn ze nogal offtopic en niet relevant. Anders zou ik ook bij elk topic dat over het westen gaat, foto's aan kunnen halen van onschuldige dode Irakezen die platgebombardeerd zijn door Amerika.
Om verder ontopic te gaan, het plan is dus niet afkomstig van moslims. Er blijkt ook nergens uit dat er een dergelijke behoefte heerst bij moslims. Het is dus een idee van een groep mensen die denken te weten wat moslims willen of wat moslims denken.Nergens staat dus dat de minderheden dit willen. Maar goed, onze huisintellectuelen waaronder Nikita weten wel beter natuurlijk...
De oorzaken van conflicten in de Balkan zijn niet religieus. Net als in de meeste oorlogen word religie misbruikt om mensen te sturen maar de echte oorzaak is natuurlijk gewoon macht en geld.quote:Op vrijdag 2 november 2007 07:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heeft niets met beter weten te maken maar de realiteit. De islam krijgt steeds meer vaste voet in het seculiere westen. Of dit nu door linkse idioten of reli's komt die menen dat de islam zo geweldig is dat het door de strot gewurgd moet worden doet niets af aan het feit dat de islam steeds meer gaat domineren.
Dat we lijnrecht tegenover elkaar staan, jij als moslim, ik als atheïst is logisch, mijn oma zei ook altijd "twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen". Hoe wáár dit is bewijst ook maar al te goed het gebeuren in voormalig Joegoslavië.
Ik heb het niet over de oorzaak.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De oorzaken van conflicten in de Balkan zijn niet religieus. Net als in de meeste oorlogen word religie misbruikt om mensen te sturen maar de echte oorzaak is natuurlijk gewoon macht en geld.
Ga eens geschiedenis studeren of zo.
Dan heb ik je zeker verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 07:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heeft niets met beter weten te maken maar de realiteit. De islam krijgt steeds meer vaste voet in het seculiere westen. Of dit nu door linkse idioten of reli's komt die menen dat de islam zo geweldig is dat het door de strot gewurgd moet worden doet niets af aan het feit dat de islam steeds meer gaat domineren.
Dat we lijnrecht tegenover elkaar staan, jij als moslim, ik als atheïst is logisch, mijn oma zei ook altijd "twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen". Hoe wáár dit is bewijst ook maar al te goed het gebeuren in voormalig Joegoslavië.
Je zegt dat religies niet goed samen kunnen leven, met als voorbeeld iets waarbij religie een excuus is en geen oorzxaak. Op welke manier kan je het dan toch als argument gebruikenquote:Op vrijdag 2 november 2007 08:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de oorzaak.
Onder Tito werden christenen en moslims gedwongen samen te leven. Na het overlijden van Tito en later het uitbreken van de oorlog stonden buren en vrienden van religieën lijnrecht tegen elkaar. De dwang van gedwongen samenleven viel af en er bleef haat over aan beide kanten wat vaak resulteerde dat vrienden/buren elkaar letterlijk uitmoordden.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:24 schreef freud het volgende:
[..]
Je zegt dat religies niet goed samen kunnen leven, met als voorbeeld iets waarbij religie een excuus is en geen oorzxaak. Op welke manier kan je het dan toch als argument gebruiken.
De spanningen werden niet veroorzaakt door religie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Onder Tito werden christenen en moslims gedwongen samen te leven. Na het overlijden van Tito en later het uitbreken van de oorlog stonden buren en vrienden van religieën lijnrecht tegen elkaar. De dwang van gedwongen samenleven viel af en er bleef haat over aan beide kanten wat vaak resulteerde dat vrienden/buren elkaar letterlijk uitmoordden.
Je kunt lang en breed over lullen, de cultuurverschillen zijn veel te groot om zonder spanningen vreedzaam samen en met elkaar te leven.
Uhm je zal zien dat in elk land waarin minderheden onderdrukt worden en daarna "vrij" zijn, er problemen zullen ontstaan tussen minderheden onderling. Of dat nou in China is, of in Rusland of in Amerika. Overal zie je dat indien je de bevolking onderdrukt en later blootstelt aan vrijheid, er problemen zullen zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Onder Tito werden christenen en moslims gedwongen samen te leven. Na het overlijden van Tito en later het uitbreken van de oorlog stonden buren en vrienden van religieën lijnrecht tegen elkaar. De dwang van gedwongen samenleven viel af en er bleef haat over aan beide kanten wat vaak resulteerde dat vrienden/buren elkaar letterlijk uitmoordden.
Je kunt lang en breed over lullen, de cultuurverschillen zijn veel te groot om zonder spanningen vreedzaam samen en met elkaar te leven.
Religie was niet de oorzaak, wel een katalysator van het conflictquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De spanningen werden niet veroorzaakt door religie.
Mag ik stellen dat je zeer ver heen bent als het gaat om de realiteit? Valt me trouwens ook op dat mensen die in het buitenland (buiten West Europa) wonen, menen te weten wat de realiteit is in West Europa? Op wat voor manier domineert de Islam Europa als ik vragen mag? Zie jij hier Islamitische wetgeving? Of is in jouw ogen elke shoarmatent, gebedshuis en daad van kutmarokkaan een vorm van Islamitische dominantie. Of zijn Al Bayrak en Aboutaleb vormen van islamisering? Als dat zo is, dan ben je nog verder heen dan ik dacht. Dat we trouwens lijnrecht tegen over elkaar staat is een keuze van jou en niet van mij. Ik heb talloze atheistische vrienden waarmee ik het zeer goed kan vinden. Maar die zal jij vast afdoen als dhimmi's, want eenieder die het niet eens is met jouw vizie op de Islam zal wel onderdanig zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2007 07:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heb je ook bewijzen voor deze stelling?quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Religie was niet de oorzaak, wel een katalysator van het conflict
Sommige mensen zijn echt de weg kwijt. Een tijd geleden probeerde iemand aan te tonen dat de islam helemaal geen religie was maar alleen maar een ondemocratisch politiek systeem (zodat de islam verboden kon worden zonder dat zijn eigen religieuze vrijheid gevaar liep.)quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mag ik stellen dat je zeer ver heen bent als het gaat om de realiteit? Valt me trouwens ook op dat mensen die in het buitenland (buiten West Europa) wonen, menen te weten wat de realiteit is in West Europa? Op wat voor manier domineert de Islam Europa als ik vragen mag? Zie jij hier Islamitische wetgeving? Of is in jouw ogen elke shoarmatent, gebedshuis en daad van kutmarokkaan een vorm van Islamitische dominantie. Of zijn Al Bayrak en Aboutaleb vormen van islamisering? Als dat zo is, dan ben je nog verder heen dan ik dacht. Dat we trouwens lijnrecht tegen over elkaar staat is een keuze van jou en niet van mij. Ik heb talloze atheistische vrienden waarmee ik het zeer goed kan vinden. Maar die zal jij vast afdoen als dhimmi's, want eenieder die het niet eens is met jouw vizie op de Islam zal wel onderdanig zijn.
De stelling hoeft niet echt bewezen te worden. Er is eigenlijk naast religie geen ander onderscheidend gegeven. En ook de strijdende partijen waren erg duidelijk over wie de vijand precies was. En dat werd omschreven in termen van religie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb je ook bewijzen voor deze stelling?
Die stelling dient weldegelijk bewezen te worden. Omdat religie slechts als muur diende om mensen te kunnen benoemen. Als religie er niet was geweest, zou er in casu verwezen worden naar achternaam of naar afkomst/etnische verschillen. ("Jij jij bent zeker zo'n oosterling he!".) Oftewel religie is evenveel een katalysator geweest als alle andere culturele/etnische/menselijke kenmerken die je maar kunt opnoemen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
De stelling hoeft niet echt bewezen te worden. Er is eigenlijk naast religie geen ander onderscheidend gegeven. En ook de strijdende partijen waren erg duidelijk over wie de vijand precies was. En dat werd omschreven in termen van religie.
Elke religie verandert in de handen van extremisten in iets heel lelijks.
Er zijn naast religie geen onderscheidende factoren in Joegoslavie. De zogenaamde 'etniciteit' is voor de volle 100% bepaald door de religie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die stelling dient weldegelijk bewezen te worden. Omdat religie slechts als muur diende om mensen te kunnen benoemen. Als religie er niet was geweest, zou er in casu verwezen worden naar achternaam of naar afkomst/etnische verschillen. ("Jij jij bent zeker zo'n oosterling he!".) Oftewel religie is evenveel een katalysator geweest als alle andere culturele/etnische/menselijke kenmerken die je maar kunt opnoemen.
Als je een conflict wilt met je buren zal je ze eerst moeten demoniseren. Je moet een vijandbeeld creëren. Of je nou zegt "Ja maar hullie rijden in een BMW!" of "Ja maar hullie zijn katholiek!" maakt niet uit, hoewel mensen over het algemeen iets emotioneler reageren op religie dan op het merk auto.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die stelling dient weldegelijk bewezen te worden. Omdat religie slechts als muur diende om mensen te kunnen benoemen. Als religie er niet was geweest, zou er in casu verwezen worden naar achternaam of naar afkomst/etnische verschillen. ("Jij jij bent zeker zo'n oosterling he!".) Oftewel religie is evenveel een katalysator geweest als alle andere culturele/etnische/menselijke kenmerken die je maar kunt opnoemen.
Jij hebt alleen niet door dat mensen onderscheidende factoren kunnen creeren, of er nu sprake is van religie of niet doet er daarbij helemaal niet toe. Bij gebrek aan relgiie als onderscheidende factor, creert men wel een ander vijandbeeld. Homo's bijvoorbeeld, of communisten, of kapitalisten, of zwarten, of blanken, of blauw-oogigen of mensen het het oosten of etc. Als mensen onderscheid willen maken, dan kunnen ze dat ook.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn naast religie geen onderscheidende factoren in Joegoslavie. De zogenaamde 'etniciteit' is voor de volle 100% bepaald door de religie.
En taal?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn naast religie geen onderscheidende factoren in Joegoslavie. De zogenaamde 'etniciteit' is voor de volle 100% bepaald door de religie.
In Engeland is het staatshoofd toch tegelijk hoofd van de Anglicaanse Kerk? Kun je in dat geval kerk en staat nog wel scheiden?quote:Op donderdag 1 november 2007 11:43 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit dat in engeland, als het voorgedragen of benoemde leden zijn kan ik me voorstellen dat ze toch wat meer de kerk en de staat willen scheiden.
Die dusquote:Er blijkt ook nergens uit dat er een dergelijke behoefte heerst bij moslims[/b]. Het is dus een idee van een groep mensen die denken te weten wat moslims willen of wat moslims denken.Nergens staat dus dat de minderheden dit willen.
Je mag stellen wat je wilt, dat heet vrije meningsuiting.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mag ik stellen dat je zeer ver heen bent als het gaat om de realiteit?
Wat je niet opvalt is dat ik evenveel tijd in NL alsook in andere westerse landen vertoef dan Hongarije. In 2 uurtjes ben ik in NL zonodig, het ligt niet aan de andere kant van de wereld. Wat je ook waarschijnlijk niet weet dat veel culturele zaken zoals gebruiken en architectuur vanuit de Turkse overheersing nog altijd veelvuldig terug te vinden zijn in Hongarije. Ik durf zelfs te stellen dat ik meer met de culturele gebruiken van de islam in aanraking kom dan de gemiddelde Nederlander.quote:Valt me trouwens ook op dat mensen die in het buitenland (buiten West Europa) wonen, menen te weten wat de realiteit is in West Europa?
Met domineren bedoel ik het nadrukkelijk de stempel drukken, het verstikkende dat alles en iedereen maar rekening moet houden met een religie.quote:Op wat voor manier domineert de Islam Europa als ik vragen mag?
Gelukkig niet en dat zal er ook nooit komen.quote:Zie jij hier Islamitische wetgeving? Of is in jouw ogen elke shoarmatent,
Nee, pertinent niet, kutmarokkanen zie ik slechts als een uitwas, waar ik wel op tegen ben is de dubbele paspoort in een regeerfunctie.quote:gebedshuis en daad van kutmarokkaan een vorm van Islamitische dominantie. Of zijn Al Bayrak en Aboutaleb vormen van islamisering?
Wat ken je mij slecht zeg, en dat na jaren.Je baseert slechts je mening op dat ik een tegenstander ben van intolerante religiën.quote:Als dat zo is, dan ben je nog verder heen dan ik dacht.
In mening vanuit religie staan we lijnrecht tegenover elkaar. Mag toch?quote:Dat we trouwens lijnrecht tegen over elkaar staat is een keuze van jou en niet van mij.
Fijn voor je en houden zo.quote:Ik heb talloze atheistische vrienden waarmee ik het zeer goed kan vinden.
Je kletst uit je nek maar ik had niet anders van je verwacht. En ja, ik heb ook vrienden en kennissen die moslim, katholiek, jood en meer van die ongein zijn maar wij hebben het dan ook nooit en te nimmer over geloofszaken. Religie maakt meer kapot dan je lief is.quote:Maar die zal jij vast afdoen als dhimmi's, want eenieder die het niet eens is met jouw vizie op de Islam zal wel onderdanig zijn.
Ja, als je het verschil tussen Amsterdams en Utrechts tot een serieus taalverschil opklopt dan taal ook wel. (Slovenie en Macedonie vallen buiten het burgeroorlogsgebied).quote:
Ben je het dan eens met de voorstellen van die denktank om de Bisschoppen uit het Hogerhuis te verwjderen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Dat verstikkende zit hem alleen in niet-opgevoede jochies en de politieke agenda van sommige populisten. De Islam overheerst en domineert helemaal niks in Nederland.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Met domineren bedoel ik het nadrukkelijk de stempel drukken, het verstikkende dat alles en iedereen maar rekening moet houden met een religie.
[..]
Ja! Ze mogen er zitten als mens maar niet als functionaris van een satanistische instelling.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ben je het dan eens met de voorstellen van die denktank om de Bisschoppen uit het Hogerhuis te verwjderen?
Of om burgers een 'seculier alternatief' te bieden qua 'symboliek en 'ceremonieel'' bij de geboorte van een nieuwe burger, de aanmelding van nieuwe burgers wat meer te verhullen in iets feestelijks, om zo de concurrentie aan te gaan met godsdiensten die dit ook bieden?
Het zit hem inderdaad in de niet-opgevoede jochies. Maar sommige kwajongensstreken van die boefjes leidt wel tot zoveel angst dat mensen zich gaan aanpassen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat verstikkende zit hem alleen in niet-opgevoede jochies en de politieke agenda van sommige populisten. De Islam overheerst en domineert helemaal niks in Nederland.
Hier, dit. De daily hate ziet overal een complot tegen kerstmis in. Verder heeft er geen serieuze krant aandacht aan besteed.quote:Op donderdag 1 november 2007 14:57 schreef kLowJow het volgende:
Geloof er niks van dat dit zo gesteld of bedoeld is, door welke denktank dan ook.
Zelfs de Daily Mail brengt het niet zo bot als De Telegraaf, dat zegt wel iets. Ze zeggen wel dat in het uitgelekte rapport staat: "The report adds: "Any liberal state should recast the civic oaths and national ceremonies, or institutions like Parliament and the monarchy, in a more multi-religious or secular form and make religious education less sectarian.""quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hier, dit. De daily hate ziet overal een complot tegen kerstmis in. Verder heeft er geen serieuze krant aandacht aan besteed.
Dat is puur een kwestie van handhaving en straatterreur. Op het moment dat er serieus geluiden komen in de richting van minirokjescensuur krijg je een anti-religie reactie (omdat het over het algemeen gristenen zijn die dankbaar misbruik maken van Islamitische conservatieve gevoelens om hun eigen geloof weer te profileren)quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zit hem inderdaad in de niet-opgevoede jochies. Maar sommige kwajongensstreken van die boefjes leidt wel tot zoveel angst dat mensen zich gaan aanpassen.
Voorbeeldje: Je hoort regelmatig over groepsverkrachtingen.
Dan volgen weer de discussies over schaars geklede meisjes die er toch ook om vragen.
Gevolg: Steeds meer westerse meisjes dragen hartje zomer shirts met lange mouwen en lange broeken.
Loop maar door een willekeurig winkelcentrum op een zonnige zomermiddag. Al wat er zit met décolletés, mouwloze shirts, minirokken of korte broeken is ruim over de 35.
Het sluipt er gewoon heel langzaam in. En ik zie het er wel van komen dat er door politiek Den Haag nog weleens een voorstel komt om te 'blote' kleding of topless zonnen te verbieden, uit oogpunt van 'goede zeden'.
En inderdaad, daar komen dan niet de Moslims mee, maar ze zullen zo'n voorstel zeker toejuichen.
Waar het hier over gaat, sober Kerst, is natuurlijk klinklare onzin. Zelfs moslims vinden het leuk om op een kerstmarkt rond te struinen of te winkelen in een sfeervolle winkelstraat. Dit wordt dan ook zeker niet uit moslimhoek opgedrongen, ze vragen er niet om, niks. Dus dit gepamper slaat helemaal nergens op.
Nuance op fok. Heb je een klap van een windmolen wiek gehad geitenwollensokken-dragende bomen-knuffelende werkschuwe linkse hippie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:07 schreef Monidique het volgende:
Maar misschien is dat wat te genuanceerd, ik weet niet.
quote:En zelfs de vlag, de Union Jack, moet een multicultureel broertje krijgen.
Ik snap hem niet. Had je het over de link van Frutsel?quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:17 schreef Mutant01 het volgende:
Zolang de frontpage er maar mee kan scoren, zullen we zeggen.
Die komt van het forum.:)quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:43 schreef Frutsel het volgende:
gaat goed met de thinktanks in engeland
Onderzoek: Volop haatzaaierij Britse moskeeën
Ik werkte deze zomer in een fabriek waar ook Joegoslaven werkten. Tijdens de pauze vroeg ik eens aan een Joego wat hij van Miloević dacht. Die jongen vloog meteen in brand en greep me bij de revers van m'n overall.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De oorzaken van conflicten in de Balkan zijn niet religieus. Net als in de meeste oorlogen word religie misbruikt om mensen te sturen maar de echte oorzaak is natuurlijk gewoon macht en geld.
Ga eens geschiedenis studeren of zo.
Een van de oorzaken van de versplintering (toen was Servië al aan het stoeien met Kroatië) was dat de VN van Izetbegovic eiste dat hij Bosnië onafhankelijk verklaarde. Het VN hoofdkwartier zat in Zagreb op niet-neutraal terrein en Sarajavo is een hele mooie stad voor een nieuw hoofdkwartier. Izetgegovic wist dat dat oorlog in Bosnië betekende maar de VN stond erop. De VN zelf is verantwoordelijk voor de uitbreiding van de oorlog naar Bosnië. Alleen maar omdat ze Sarajevo wel een mooie stad vonden.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik werkte deze zomer in een fabriek waar ook Joegoslaven werkten. Tijdens de pauze vroeg ik eens aan een Joego wat hij van Miloević dacht. Die jongen vloog meteen in brand en greep me bij de revers van m'n overall.![]()
Toch is de federatie er niet op vooruit gegaan door de versplintering. Het geeft maar weer eens aan dat democratie ook de opstap kan zijn voor stromingen die de democratie van de kaart willen vegen.
jij zegt dat je ongelovig bent .. dus hoe kan het dat er een duivel slaapt tussen jou en een moslim ?quote:Dat we lijnrecht tegenover elkaar staan, jij als moslim, ik als atheïst is logisch, mijn oma zei ook altijd "twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen".
Metafoorquote:Op vrijdag 2 november 2007 16:04 schreef moussie het volgende:
vraagje aan Dr.Nikita
[..]
jij zegt dat je ongelovig bent .. dus hoe kan het dat er een duivel slaapt tussen jou en een moslim ?
mwah .. meer atheïsme = geloof .. en daarmee ben je dan net zo intolerant als je de ander verwijt te zijnquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |