Mijn ezelsbruggetje is altijd: de winter is koud en vervelend, maar dan is er wel iets leuks: een uurtje langer slapen en de zomer is warm en fijn, maar dan is er wel wat vervelends: je moet een uurtje eerder op. Eigenlijk kan je het ook met Johan Cruijff zeggen: elluk voordeel hep z'n nadeel.....quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:43 schreef Rewimo het volgende:
Ach, mijn ouders hebben een keer de klok vooruitgezet toen ie terug moest. En toen was het nog zó stil bij de opening van het nieuwe winkelcentrum
Daar stonden ze dus 2 uur te vroeg
Och, ik dacht al d'r klopt iets nietquote:Op zondag 28 oktober 2007 00:13 schreef omearos het volgende:
tvp
we worden hier ineens 100 topics terug in de tijd gegooid, da's wel erg extreem voor een uurtje wintertijd
Ohja, hier beneden moeten er nog een paar klokken. Maar kan ik niet bij. Dus maar op Djeez wachten.quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:38 schreef Fuente het volgende:
HIer moeten de klokken nog, lekker verwarrend, ga'k zo maar eens doen dan
Klinkt goed & verstandig, Ingridquote:Op zondag 28 oktober 2007 10:46 schreef _Ingrid_ het volgende:Niks boeiends te melden.
Het gaat hier ok. Ik geloof dat afwisselen van ontbijt/lunch wel goed is. Ik doe n u vaak een apeel/peer/banaan door de yoghurt en dan een klein beetje cornflakes, muesli oid erdoor. Bevalt goed.
En dan de andere dag boterham met kaas, kip, smeerkaas, light jam oid.
en gisteren aardappelkroketten gehad, normaal zou ik die in de frituurpan doen. Nu in de oven gedaan.
Nog heel even en je getal begint met een 7!!quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:53 schreef Jojogirl het volgende:
Ik vind sporten juist altijd beter gaan als ik ongesteld ben, maar ik heb ook nooit last van menstruatiekwalen, dus dat scheelt al een hoop.
Vanochtend gaf de weegschaal eindelijk iets in de 80 aan ipv 81,x dus misschien volgende week eindelijk weer eens een nieuw getalletje![]()
Herkenbaar. En ik moet zeggen dat ik dat ook sinds de bevalling heb. Mijn menstruaties zijn heviger, ik ben dan meer vermoeid, en krijg onwijze hoofdpijn als ik ook maar iets teveel doe. Voor mijn zwangerschap had ik dat dus never nooit.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:06 schreef YPPY het volgende:
Extra uurtje slaap? Wat is dat?![]()
Vanochtend ging ik hardlopen en het ging echt superslecht, zat me te bedenken dat het kan komen doordat ik ongesteld ben (dat is lang weggebleven na de bevalling) en nu komt het in alle heftigheid terug. Iemand die dat ook heeft? Dat sporten dus slechter gaat, niet dat je bevallen bent.
lekker he? zulke maandagenquote:Op maandag 29 oktober 2007 08:48 schreef Levitation het volgende:
Goedemorgen!
't Is weer maandag, het is donker en het regent, vanavond heb ik een tentamen en V. vertrek zometeen voor een paar dagen naar Dublin. Goed begin van een nieuwe week.![]()
is op zich ook logischer.. Alleen ik loop 's avonds laat liever niet langs het kanaal, en gisteren hebben we dus een rondje uitgezet eerst, en die heb ik gelopen.. Ik ben langs de Eikenlaan en dan de zonnelaan gegaan, en dan een stukje door park Selwerd, en dan door de wijk weer terug.quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:22 schreef freecell het volgende:
Ik ga totaal de andere kant langsOver de reitdiepkade en de voermanshaven enzo. Dus never nooit dat ik voor jou huis langs kom
Verslag heb ik een week geleden ingeleverd op de deadline. Pas op de examenzitting ga je het verslag verdedigen (eerst 20 min. presenteren over een gerelateerd onderwerp) en dan krijg je te horen wat je cijfers is. Je krijgt in de tussentijd dus geen enkele feedback.quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:58 schreef teigan het volgende:
Levitation, succes vanavond..
Octopussy, dus het is goed gekomen met je verslag? Anders heb je toch geen examenzitting?
Dus het zou zelfs nog kunnen dat je op je examenzitting te horen krijgt dat je gezakt bent? Dat lijkt mij best heel erg lullig...quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:39 schreef octopussy het volgende:
[..]
Verslag heb ik een week geleden ingeleverd op de deadline. Pas op de examenzitting ga je het verslag verdedigen (eerst 20 min. presenteren over een gerelateerd onderwerp) en dan krijg je te horen wat je cijfers is. Je krijgt in de tussentijd dus geen enkele feedback.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 10:50 schreef ColdFeet het volgende:
Octo, gaan we donderdag weer aquarobicen, als je geslaagd bent?
Veel succes met je presentatie, welk onderwerp doe je?
Riann, ben je nu nog steeds aan de Sanaslank, of eet je weer 'normaal'?
Kan je niet de laatste 3 lessen afwisselen, die zijn volgens mij alle 3 ongeveer een half uur.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:24 schreef freecell het volgende:
Ik heb net de laatste Ey nog een keer gelopen, maar nu heb ik de pauze geskipt. Dus meer dan een half uur achter elkaar gerend. Ik heb een mooi rondje van 5 KM geplot en die ga ik nu net zo vaak met die laatste EVY doen tot ik het onder de 30 minuten kan. Vandaag 32.15
Overmorgen weer proberen
Och, met Evy ben ik allang gewend 3 keer per week dezelfde liedjes te horenquote:Op maandag 29 oktober 2007 11:27 schreef teigan het volgende:
Goed zeg... MAar wordt je dan die liedjes niet ongelooflijk zat straks freecell? Misschien kan je onderhand ook wel je eigen playlist samenstellen..
Nou, de één na laatste is 42 minuten en ik wil eigenlijk vooral de tijd scherper stellen op hetzelfde rondje.quote:Op maandag 29 oktober 2007 11:59 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Kan je niet de laatste 3 lessen afwisselen, die zijn volgens mij alle 3 ongeveer een half uur.
Je kan ook rondjes om het park lopen? De eerste weken is de afstand die je loopt nog niet zo groor, dat scheeltquote:Op maandag 29 oktober 2007 12:08 schreef motorbloempje het volgende:
moet alleen nog gaan bedenken waar ik kan gaan hardlopenPark Presikhaaf is ook niet zo groot
Geef 's een recept?quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:39 schreef Rewimo het volgende:
Dapper hoor, al die hardlopers hier
Wij gaan komend weekend naar het WLS-weekend (van WLSinfo). Je wilt niet weten wat een lijst met mee-te-brengen eten er inmiddels op dat forum staat't Lijkt wel een Dieetclubmeeting: het eten is het belangrijkste
Ik draag overigens een zeer gezonde, voedzame pastasalade bijEn walnoten natuurlijk
![]()
heb je het tegen mij?quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:00 schreef ColdFeet het volgende:
Tsjonge, da's al best lang dan, toch? Hoe lang ga je nog door?
Je zit al bijna op een 'gezond' BMI (volgens mij kan 27 ook al heel gezond zijn, trouwens)
Volgens mij hebben wij met die instelling allebei al eens een HBO-diploma gehaald, dus ik heb 'r het volste vertrouwen in meidquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:16 schreef Levitation het volgende:
Ik ga toch maar niet hardlopen, heb het na 3 keer verregenen wel een beetje gehad voor vandaag.![]()
Tentamen ging niet geweldig. Geen idee wat voor 'n cijfer ik zal hebben, maar erg hoog zal het niet zijn.Raakte een beetje in de war bij een opgave die best zwaar telt, wist gewoon niet meer wat ik moest doen om 't op te lossen. Ondanks dat het 'n open boek tentamen was, kwam ik er echt niet uit.
Maarja, eventueel probeer ik 't komende periode gewoon nog een keer.
![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:18 schreef Troel het volgende:
He, ik wilde juist vragen hoe het gegaan was, maar dat hoeft nu niet meer. Nouja, telt wel toch als lief vragen![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij met die instelling allebei al eens een HBO-diploma gehaald, dus ik heb 'r het volste vertrouwen in meid
daarom moet je ook gewoon bij je leest blijvenquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:29 schreef Levitation het volgende:
[..]
Gelukkig heeft nog iemand er vertrouwen in!
![]()
Probleem met deze opleiding is dat je je er niet uit kunt lullen, wat bij m'n vorige opleiding heel goed ging.![]()
Gewoon je goeie humeur meenemenquote:Op maandag 29 oktober 2007 15:01 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ja zaterdag ga ik Rewimo meeten![]()
al hoop ik dat mijn stemming een beetje beter is
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:45 schreef Stormqueen het volgende:
Volgend jaar gaan we een huis kopen hopelijk en dan kan ik weer opnieuw beginnen
Jaja, 16 november hebben we ons eerste hypotheekgesprek, de knup is doorquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:52 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
BB en SQ gaan een huisje kopen.![]()
Althans, ik neem aan dat je met "we" BB en jezelf bedoelt.![]()
![]()
Oja, het ging eigenlijk over je nieuwe stoel. Hele leuke stoel!![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jaja, 16 november hebben we ons eerste hypotheekgesprek, de knup is door
Thanks mensen voor de leuke reacties over mijn kamertje
Eerst maar eens kijken wat we kunnen lenen. De globale planning is om over een jaar over te gaan.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:01 schreef Levitation het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
![]()
Leuk!
Huis kopen
met je vriend.
![]()
In 't centrum of in een burgerlijke buitenwijk? Of gezellig hier in Waalre?![]()
Eh ja, bedanktquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 07:19 schreef teigan het volgende:
Lekker MoBlo
SQ, leuke kamer hoor, wel een hoog Ikea gehalte of niet? Heb je het nog leuk gehad in Groningen zaterdag?
Octo, spannend dus... Wij hebben net besloten dat wij er dus voorlopig geen kitten bijnemen... Anisha heeft ernstige nierproblemen, en zal dus niet erg oud worden. Dan wachten we liever tot zij er niet meer is...
wij hadden toen geluk dat mijn schoonzus verhuisde en veel spul wegdeed, maar ook hier zijn toen wel Ikeaspullen gekomen..quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 07:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eh ja, bedankt
Maar ik heb ook 1 item dat niet van IKEA komt hoor
(krijg je als je van je studentenhuis naar een appartement migreert met een budget van 900 pleuro he, en ik heb heel veel moeite met tweedehands spullen)
Ow Groningen was erg leuk, 3 blauwe plekken dit keer en een zwart gat van een uur, dus ik heb mezelf weer es overtroffen
Mijn linkerburen zijn altijd op wereldreis, mijn rechter buren is een leegstaand huis en mijn bovenbuurmannen zijn nooit thuisquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
hij begon om half 3 WEER met muziek
ben echt op
enneh, octo:een kitten
![]()
![]()
Ik wil niet heel vervelend of lullig overkomen (waarom heb ik het gevoel dat door alleen dit al te zeggen, het toch al het geval is), maar zo'n beestje kost best wat centen, is het wellicht handiger om te wachten tot bepaalde andere dingen zijn opgelost en je niet meer hoeft te sparen voor je bruiloft?quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:50 schreef octopussy het volgende:
SQ, je kamer, leuk![]()
Motorbloempje, fijn dat je je portfolio toch nog afkrijgt. Is het een digitaal portfolio of een map met materiaal?
Ik ga morgenavond bij een kitten kijken. Heb nu al leuke namen bedacht![]()
Nee, de poesquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
Jij wordt binnenkort gecastreerd SQ?
Wat is Luna?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:02 schreef ymme het volgende:
Ik heb 63 euro betaald, toen Luna on-vruchtbaar werdt gemaakt
Echt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
Luna![]()
![]()
roept nare associaties opde hond van m'n oom en tante heet zo, en dat is me toch een lelijk teringbeest
sterre is echt een van de ergste namen die je je kind kan geven.quote:
Ja, maar het is minder tof als je een enorme SUV ziet rijden met achterop een sticker: "hierin worden Storm, Skye en Sterre vervoerd!!! "quote:
Zo bedoelde ik het ook niet, maar als mensen zo heten vind ik het een beetjequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:31 schreef ymme het volgende:
Dit is Luna.
Bepaald niet![]()
Maar heel erg![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ja, en als je er twee hebt kun je ze Vlinder en Bloem noemen.quote:
Nu weet ik alleen niet meer of het nu, castratie was, of sterilisatie..quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het ook niet, maar als mensen zo heten vind ik het een beetje![]()
Lief hoor, is het een poesje? Dan is 65 euro wel goedkoop voor castratie!
Huisdieren worden nooit gesteriliseerd, altijd gecastreerd. Ze noemen het alleen vaak sterilisatie omdat dat minder evil klinktquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:39 schreef ymme het volgende:
[..]
Nu weet ik alleen niet meer of het nu, castratie was, of sterilisatie..
Maar goed het is een poes, en ik heb het nagekeken, 61,75 betaald, deze zomer
Toen was luna 2,5 jaar jong
(luna betekend overigens, godin van de maan)
Dat dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:29 schreef freecell het volgende:
Onze kat kost ook niet zoveel, maar de eerste 2 maanden wel. Niesziekte, dus antibiotica en oogdruppels (70,-), 2x een injectie van 40,- ontwormen, 4x ontvlooien. Tikte best hard aan.
Sorryquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:43 schreef motorbloempje het volgende:
en *poef*
weer een illusie minder![]()
Ja okee, als je elk dubbeltje al om moet draaien kun je het risico beter nog niet nemen. Over twee jaar zijn er ook nog plenty lieve kittens te vindenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat dus.
Plus dat octo volgend jaar wilde trouwen en ze al twijfelde of ze dat niet uit moest stellen vanwege de kosten lijkt het me gewoon dat ze er beter drie keer over na kan denken.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:53 schreef teigan het volgende:
Het kitten dat volgende week weg gaat is Bloem genoemd door het dochtertje van de nieuwe baasjes..
En we vinden het zo niet bij haar passen...
"Vlieg zachtjes aub: Hier slapen Ocean en Bikkel in een 4 ton dure woning onder de startbaan van Eindhoven Airport"quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:16 schreef Stormqueen het volgende:
Vinexwijken
Meerhoven
Hippe ouders die hun kind Oxo noemen in de Vinexwijk Meerhoven![]()
![]()
Luna betekent gewoon "Maan". Wordt ook vaak gebruikt in combinatie met "tic".quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 10:39 schreef ymme het volgende:
[..]
(luna betekend overigens, godin van de maan)
Inderdaad, stelletje halfslappe huilies!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:16 schreef Levitation het volgende:
[..]
"Vlieg zachtjes aub: Hier slapen Ocean en Bikkel in een 4 ton dure woning onder de startbaan van Eindhoven Airport"
Meerhoven.![]()
Nooit begrepen dat mensen een te dure woning onder de rook van een groeiend vliegveld kopen en dan gaan huilen dat ze last van geluidsoverlast hebben. Dat kon je natuurlijk niet zien aankomen toen je dat huis kocht.![]()
![]()
Je zou een lintworm kunnen hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:34 schreef Levitation het volgende:
Ik werd vanmorgen een beetje bang van mijn weegschaal.Ik ben in 1,5 week ruim een kilo afgevallen. Op zich niet zo gek, maar ik had verwacht dat 't minder snel zou gaan na een tijdje. Maar dit gaat echt bizar hard. En op mijn taille ben ik opeens (in ongeveer een maand) 3cm kwijt. Snap er eigenlijk niet zo veel van. Vooral niet omdat ik nu ongesteld ben en dan normaalgesproken behoorlijk veel vocht vast houdt.
![]()
quote:De trainers geven uw inspiratie en bieden uw handvaten waarmee u in de toekomst persoonlijk uw voordeel mee kan doen.
Pondje?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je zou een lintworm kunnen hebben.
Maar ik denk eerder dat je lichaam eindelijk de slag te pakken heeft. Gefeliciteerrrrrrrd!!
Morgen weer een pondje er af zwemmen
Als je een keer in het zwembad pist ben je die zo kwijt, met zweten erbijquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Pondje?Da's ongeveer 12 uur zwemmen!!
![]()
Handvatenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
Argh, krijg je een uitnodiging voor een workshop binnen met deze zin er in:de taalverloedering
Precies, dat wordt vaker fout dan goed geschreven, maar vooral het feit dat ze m'n eigen handvaten aanreikenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:49 schreef Troel het volgende:
Toch wel fijn dat ze je eigen inspiratie aanreiken
Ik vond de handvaten nog niet eens het ergste in die zin
Ook handigquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:54 schreef -Bubseltje- het volgende:mijn dag is weer goed
![]()
Er is een afspraak geplanned in Arnhem alleen wanneer weet ik nog niet![]()
Dat werkt daar zoquote:
Als je honger hebt maak je het jezelf onnodig moeilijk en heb je veel sneller kans dat je tòch ongezonde dingen gaat eten. Zijn er ook slanke en gezonde dingen waar je je maag wat tevredener mee kan stellen? Dan zijn die paar extra kcal veel minder erg dan een vreetbui.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:37 schreef Stormqueen het volgende:
Argh, vandaag weer begonnen met serieus lijnen en mijn maag is fokking boos op mij
Toegeven aan mijn trek vind ik anders niet het toonbeeld van goede wilquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:31 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Als je honger hebt maak je het jezelf onnodig moeilijk en heb je veel sneller kans dat je tòch ongezonde dingen gaat eten. Zijn er ook slanke en gezonde dingen waar je je maag wat tevredener mee kan stellen? Dan zijn die paar extra kcal veel minder erg dan een vreetbui
Ja, dat is wel matig... ik zorg er sinds ik die beesten heb ook wel voor dat ik altijd een 500 euro op mijn plusrekening heb, mocht er iets gebeuren dan kan ik het tenminste betalen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:39 schreef Fuente het volgende:
Leuk Octo!
De prijzen voor castratie verschillen wel onwijs zeg! Wij waren voor onze poes rond de 70 euro kwijt, onze kater gaat binnenkort voor 45 euro.
Wat ik altijd probeer te doen is elke maand wat sparen voor de katten. Zo heeft 1 van onze katten vorig jaar een operatie moeten ondergaan van 450 euro, terwijl we niets gespaard hadden, was goed knudde. Hij is nu ook weer helemaal beter, dus het was het wel waardmaar goed, zo voorkom je dat je ineens voor een heel groot bedrag staat.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:05 schreef Levitation het volgende:
SQ,
Ik bedenk me zojuist dat ik morgen niet kan gaan zwemmen.![]()
Behalve dat ik ongesteld ben en daar ook flink ongesteld van ben, moet ik morgen V. van 't vliegveld halen, die landt rond 17.00 uur.
Kun jij eventueel donderdag zwemmen?
p.s. er staat een regenboog boven je huis.![]()
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat ik donderdag wel een uurtje kan sparen
17:30 schikt mij wel beter jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:17 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Donderdag dan! Hoe laat? Kun jij al rond 17.00 uur of komt 17.30u beter uit?
Quest is leuk, heb ik ook een abonnement op!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:59 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zat met vriendlief voor de tv, ergo: ik heb het niet gezien, we hebben naar Extreme Machines o.i.d. zitten kijken op Discovery
Zo heel erg vind ik het trouwens niet, want de laatste tijd word je echt doodgegooid met dikke-mensen-docs, het lijkt wel of we een soort plaag geworden zijn
Over 3 weken verwacht ik trouwens mijn Quest-welkomstgeschenk: een dvd-box met daarin o.a. Supersize MeHeb ik al 2 keer gezien, maar als je zucht naar vet voedsel ergens van afsterft is het wel die documentaire
Ideale toiletlectuurquote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
Quest is leuk, heb ik ook een abonnement op!![]()
iddquote:
Wat zij zegt! Je ziet er echt goed uit, alsof je goed in je vel zitquote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:10 schreef Jojogirl het volgende:
Mooie jas freecell. Enne, maat 46, what were you thinking?!
Leukquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:48 schreef freecell het volgende:
Nieuwe jas: (ja, mijn haar is nat, ik kwam net onder de douche uit)
[ afbeelding ]
En dit setje heb ik samen voor 7,- gekocht
Lang leve aanbiedingen!
[ afbeelding ]
Univé gaat jojo'en promotenquote:Univé komt met Sonja Bakker polis
Vanaf 1 januari 2008 komt Univé Zorg met twee aanvullende Verzekeringen die afvallen en sporten volledig vergoeden. Ze werken hiervoor samen met Sonja Bakker.
Univé brengt twee varianten: de Lekker Fit polis en de Lekker Slank polis. Beide polissen vergoeden een online afslankprogramma en een abonnement op een sportschool. Ze hebben aanvullende dekking voor bijvoorbeeld fysiotherapie, tandzorg, alternatieve geneeswijzen en preventie.
Univé verlegt hiermee de aandacht naar gezond leven in plaats van ziek zijn. De nieuwe polissen zijn in 2008 alleen in Noord-Holland beschikbaar. In 2009 worden de polissen in heel Nederland aangeboden.
Meestal geeft ze alles inderdaad wel tot op de gram nauwkeurig aanquote:Op woensdag 31 oktober 2007 18:56 schreef Heavenlyblue het volgende:
Ik dacht dat Sonja Bakker juist erg duidelijk was, maar vandaag met de witlof dus niet?
Geen idee, hij lust het wel, maar vindt het niet zo.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 19:14 schreef Stormqueen het volgende:
vis
Wat is dat toch met mannen en vis?
Die "troep" is wel een stuk betrouwbaarder dan die jasjes. Er lopen nogal wat kindertjes (en ondertussen ook volwassenen) rond die ontstaan zijn door afgezakte rubbertjes.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:06 schreef ymme het volgende:
Oh en dat moet ik er ff bij vertellen, ik ben gestopt met de pil, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Zit nu aan de regenjasjes, wil geen troep meer in mijn lijf hebben![]()
quote:Op donderdag 1 november 2007 09:12 schreef teigan het volgende:
Goeiemorgen..
Het nadeel van 1 officiele weegdag per maand is dat ik vandaag een negatieve update moet doen.
Tel daarbij op 5 uur slaap en keelpijn, en je hebt een idee hoe ik erbij zit...
Ik ga ook voor de nuervaring-ring of hoe dat ding ook mag heten, nog naar de huisarts.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Die "troep" is wel een stuk betrouwbaarder dan die jasjes. Er lopen nogal wat kindertjes (en ondertussen ook volwassenen) rond die ontstaan zijn door afgezakte rubbertjes.En ik heb eigenlijk liever een pil in mijn lijf dan een ongepland kind.
![]()
Da's pas slecht voor de lijn.
![]()
Nuvaring is ook hormonentroep hequote:Op donderdag 1 november 2007 09:21 schreef ymme het volgende:
[..]
Ik ga ook voor de nuervaring-ring of hoe dat ding ook mag heten, nog naar de huisarts.
Maar als ik mezelf nu vergelijk, als toen met de pil. Ik kan veel meer hebben, ben meer vrolijkere, meer zin in sex etc etc.
Kortom met pil was ik vaak een grote chagarijn. En nu geniet ik overal veel meer van
Inderdaad, maar volgens mijn huisarts reageren mensen hier anders op, omdat het niet eerst door je hele lichaam heen moet, om op de plek van bestemming te zijn. Deze wordt via je vagina ingebracht, en is dus meteen daar waar het zijn werk hoort te doen.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nuvaring is ook hormonentroep he
nuervaringring![]()
Het komt nog steeds in je bloed terecht hoor! Mij is in elk geval verteld dat het positieve effect van locaal inbrengen zeer minimaal is...quote:Op donderdag 1 november 2007 09:26 schreef ymme het volgende:
[..]
Inderdaad, maar volgens mijn huisarts reageren mensen hier anders op, omdat het niet eerst door je hele lichaam heen moet, om op de plek van bestemming te zijn. Deze wordt via je vagina ingebracht, en is dus meteen daar waar het zijn werk hoort te doen.
Zeker is hij trots op jouw. En waarom, omdat je zo goed je best doen met alles!quote:Op donderdag 1 november 2007 09:28 schreef motorbloempje het volgende:
mogge
zit nu ziek thuisen moet een portfolio inleveren vandaag
mijn projectgenootje zei gisteren tegen me dat ze stopte met de opleiding, d'r portfolio niet in ging leveren, en dat ze me wel haar deel zou sturen en 'dat ik maar moest kijken hoe ik het nu verder ging doen'![]()
eergisteravond een halve nerveous-breakdown gehad, en gisteravond NOG EENop toneel, toen er van me verwacht werd, onverwacht, dat ik de woensdag voor de generale donderdag (waarop ik ook nog moet werken) en de drie voorstellingen erna 'even voor een uurtje lichtrepetitie in den haag' verwacht werd, en dat ik daar maar heen MOEST komen...
![]()
godsamme.. ik reis al 3 maanden heen en weer omdat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen om ineens te stoppen en dat ze een speler met onwijs veel tekst kwijt warenen dan gewoon dit van mij eisen...
gelukkig waserbij om me even te troosten...
zit nu achter de laptop met barstende hoofdpijn, dingen te tikken waarvan ik eigenlijk geen idee heb waar ze over gaan, ik verlang naar m'n bed, enis net ook naar school...
zou vanavond gaan zwemmen, maar heb uitstel gekregen voor die puplet tot zaterdag 12 uurdus vanavond met
aan de slag daarvoor..
Zwemmen en hardlopen ga ik doen zodra ik klaar ben met toneel.. want als ik dat ook nog nu moet doen, dan kunnen ze me volgende week opnemen in een inrichting...
en dan zeiook nog dat hij trots op me was
![]()
WAAAROM!!!
vraag ik me dan af...
blah
goedemorgen![]()
Ga es koffie drinkenquote:Op donderdag 1 november 2007 09:38 schreef teigan het volgende:
Ik had hem net zelfs al 10 kilo teveel naar boven geupdate... Gelukkig zag ik dat snel genoeg, ik was ineens nog maar 7,1 kilo kwijt en dat leek mij onmogelijk..
Stormqueen, ik ben niet zo gek van koffie, ik zit aan de thee nu, met honing erin, maar dat doe ik dus zo niet meer, het is goor..quote:Op donderdag 1 november 2007 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
Teigan, je bent trouwens wel echt een Grunningse zeg
(moet daar altijd aan wennen als ik dat accentje hoor, hier praten ze echt heeeeeel anders)
Dan mag je mij vertellen waar je dan wel vandaan komtquote:Op donderdag 1 november 2007 09:50 schreef teigan het volgende:
[..]
Stormqueen, ik ben niet zo gek van koffie, ik zit aan de thee nu, met honing erin, maar dat doe ik dus zo niet meer, het is goor..
Ennuh, ik ben een echte importGroningse, ik woon hier nu 8 jaar... En ik vind mezelf helemaal geen accent hebben!
Aggosquote:Op donderdag 1 november 2007 09:57 schreef teigan het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit de Noordoostpolder, ergens tussen Tollebeek, Urk en Espel stond mijn ouderlijk huis..
Je verwart Brabants met Nederlands ben ik bangquote:Op donderdag 1 november 2007 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan mag je mij vertellen waar je dan wel vandaan komt
Je moet niet vergeten dat ik Brabants gewend ben he, dat is echt een wereld van verschil
Eh nou sorry hoor dat ik het noorderlijk vond klinkenquote:Op donderdag 1 november 2007 10:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Je verwart Brabants met Nederlands ben ik bang
Teigan heeft echt geen opvallend accent en al helemaal niet boers.
Als jij accent wilt horen, moet je in Pekela gaan rondlopen, maar niet tussen de stadjers in Groningen.
Wullesquote:Op donderdag 1 november 2007 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eh nou sorry hoor dat ik het noorderlijk vond klinkenen ik heb helemaal niet gezegd dat ze boers klonk
kan ik er wat aan doen dat ik het hoor als iemand uit het noorden kom? Ik weet wel dat er zware dialecten in die durpen zijn, maar iedere noorderling praat noorderlijk. Ik praat ook Brabants in jullie oren, ook al ben ik het niet
Nie-hiet, voor een brabo nietquote:Op donderdag 1 november 2007 10:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Wulles
Nee, maar "Noordelijk" en "Nederlands" is een verschil. Jij bent gewend aan zuidelijk Nederlands en vind dus waarschijnlijk alles met een harde G Noordelijk![]()
Wij zijn hier gewend aan Noordelijk, aan Gronings, aan Fries, aan Drenths en aan normaal Nederlands. En dan valt Teigan toch echt in de laatste categorie.
Ik heb wel wat accent trouwens
Steun uit de-te-verwachten-hoek:quote:Op donderdag 1 november 2007 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nie-hiet, voor een brabo niet
Ze praat wel degelijk ABN nederlands, ik kan alleen horen aan hoe ze praat dat ze uit het noorden komtEn dat ligt niet alleen aan de harde G
Ik heb namelijk niet alleen en Brabant gewoond maar ook in de randstad en in gelderland dus ik heb al best wat accentjes te verduren gehad
En ik vind haar noordelijk klinken. Sorry
Ik praat ook ABN nederlands en toch zullen veel mensen me als een Brabo omschrijven omdat ik soms de ggggggggg laat glijden en wel eens kei zeg(vooral met wat alcohol word ik daar erg goed in
)
Wat een non-discussie eigenlijk, it's in the eye of the beholder, niewoar?
Indeed, ik heb namelijk eindhovense vrienden waar ik helemaal niks Brabants aan hoor, die voor een Amsterdammer heel brabants klinken. Als je zelf in een omgeving woont waar iedereen zo praat vallen alleen de extremen je eigenlijk nog op. In Eindhoven wonen die meestal de Doornakkers of in de Bennekel en dragen ze pantervellenquote:Op donderdag 1 november 2007 10:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Steun uit de-te-verwachten-hoek:![]()
Inderdaad kun je aan de Noordelijke dieetclubdames wel degelijk horen dat ze uit 't noorden komen. Dat is geen waarde -oordeel maar puur een observatie.
Ik klink randstads met een Brabantse zinsbouw/woordkeuze... net zoiets als SQ. Alleen heb ik langer dan SQ in 't westen des lands gewoond.Mensen die bekend zijn in regio Den Haag kunnen mijn uitspraak over het algemeen zelfs perfect traceren tot Zoetermeers.
En dat terwijl ik zelf vind dat ik redelijk accentloos NL spreek (op mijn rare "r" na
).
Anyway, wat je "normaal" en "accentloos Nederlands" vind, ligt nogal aan waar je vandaan komt.
Ik ken wel een aantal mensen -voornamelijk uit Sint Oedenrode- die nogal plat praten. Het heeft even geduurd, maar ook die versta ik prima.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Indeed, ik heb namelijk eindhovense vrienden waar ik helemaal niks Brabants aan hoor, die voor een Amsterdammer heel brabants klinken. Als je zelf in een omgeving woont waar iedereen zo praat vallen alleen de extremen je eigenlijk nog op. In Eindhoven wonen die meestal de Doornakkers of in de Bennekel en dragen ze pantervellen
Uut Rooi nog wel!quote:Op donderdag 1 november 2007 10:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ken wel een aantal mensen -voornamelijk uit Sint Oedenrode- die nogal plat praten. Het heeft even geduurd, maar ook die versta ik prima.![]()
Zeker welquote:Op donderdag 1 november 2007 11:25 schreef ColdFeet het volgende:
SQ, ik had dezelfde klachten als jij toen ik was gestopt met de pil. Alleen, ik kreeg van mijn lichte pil al ontzettende migraine-achtige hoofdpijnaanvallen, en vaak ook. Nu een spiraaltje, en dat lijkt wel OK.
Condooms stinken, dat vind ik zo'n afknapper
Freecell, wat doe je dan? Helemaal niets?
Ik probeer nog steeds schoteldoek, snijwaar en houdoe eruit te slaan. Houdoe gebruikt hij gelukkig alleen bij zijn familie (en dan heeft ie zelf maar liefst 2 jaar ofzo in Brabant gewoond). Als iemand Houdoe tegen mij zegt, groet ik altijd met ajuus terugquote:Op donderdag 1 november 2007 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij is Brabants het meest 'besmettelijke' accent. Houdoe en dat soort dingen.
* ColdFeet heeft een Brabantse vent.
quote:Op donderdag 1 november 2007 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, er was nog een paginaEven een kop koffie pakken.
Volgens mij is Brabants het meest 'besmettelijke' accent. Houdoe en dat soort dingen.
* ColdFeet heeft een Brabantse vent.
Mijn accent werd bestempeld als Zeeuws of Utrechtsterwijl ik zelf wel ind dat je kunt horen dat ik Veluws ben: ik zeg bijv 'heeeel niet' als ik 'helemaal niet' bedoel.
En nu ook nog eens een vleugje Delfts/Haags, volgens mijn schoonmoeder. 't Is fraai
MoBlo, kak Haags?
Houdoe is inderdaad het ergst. Ik zeg soms zelfs houdoe in het buitenland, terwijl ik mijn talen best wel spreek enzoquote:Op donderdag 1 november 2007 11:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik probeer nog steeds schoteldoek, snijwaar en houdoe eruit te slaan. Houdoe gebruikt hij gelukkig alleen bij zijn familie (en dan heeft ie zelf maar liefst 2 jaar ofzo in Brabant gewoond). Als iemand Houdoe tegen mij zegt, groet ik altijd met ajuus terug
Ik sprak als Georgina Verbaan, met dat verschil dat er bij mij -zij het sporadisch- perongeluk nog wel eens wat zinnigs uit wil komen. Nu als GV, maar dat met Brabantse zaken als: "ik zit langs jou", "d'r neffen" en "ik rij aan" als extra's. Probeer tegenwoordig trouwens zowel mijn "r" als mijn "g" wat minder opvallend te laten klinken, mijn collega's nemen me anders genadeloos in de zeik.quote:
quote:Op donderdag 1 november 2007 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
Levi, laat je me vanavond nog even horen hoe honger met een harde G klinkt?
ik mezelf ook welquote:Op donderdag 1 november 2007 12:18 schreef Levitation het volgende:
[..]
ng is geen harde G, maar ik vond mezelf wel grappig/gevat.![]()
quote:
Babelfish!quote:Op donderdag 1 november 2007 12:23 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Lang de weg*: we hebben het topic weer gekaapt.![]()
![]()
Letterlijk vertaaldBabelfish
![]()
Dat doe ik tegenwoordig ook.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:30 schreef Rewimo het volgende:
Enne, ik spreek dus het echte Haarlemse ABNqltel is een geboren Brabander. Hij heeft echter geen Brabants accent, maar wel bepaalde uitdrukkingen zoals "ik heb mijn telefoon bij" in plaats van "ik heb mijn telefoon bij me".
die van jou is wel erg dan, uit westbrabant? Want die uitdrukkingen ken ik allemaal niet!quote:Op donderdag 1 november 2007 12:36 schreef Troel het volgende:
Dat had gekunnen is ook altijd zo'n uitspraak die ik er het liefst uitmep
"Gerolen" is er ook zo eentjequote:Op donderdag 1 november 2007 12:36 schreef Troel het volgende:
Dat had gekunnen is ook altijd zo'n uitspraak die ik er het liefst uitmep
Had ik ook al over nagedacht!quote:Op donderdag 1 november 2007 15:10 schreef teigan het volgende:
Freecell, nu je toch aan een stuk doorloopt kan jenatuurlijk makkelijk je eigen muziek uitzoeken..
Moet je het eigenlijk alleen even monteren en kijken of Tara je aan wil moedigen...
Makkelijkste is om niets te monteren, maar hem gewoon wat leuke dingen op de MP3 speler in te laten spreken (althans, de mijne kan opnemen)... vervolgens wat muziek erbij zoeken en dan de bestandsnamen zo aanpassen dat het in de gewenst volgorde achter elkaar voorbij komt. Maar dan zit Tara dus steeds tussen de muziekjes...quote:Op donderdag 1 november 2007 16:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Had ik ook al over nagedacht!Lijkt me best bemoedigend, Tara die opbeurende dingen roept
Maar met welk programma monteer je zoiets in elkaar?
Gaan we voor elkaar mp3-hardloop-sessies makenquote:Op donderdag 1 november 2007 18:17 schreef teigan het volgende:
Daarmee kan je namelijjk wel onder filmpjes teksten inspreken en dergelijke, dan moet het misschien ook wel zonder filmpje erbij lukken..
Best tofquote:Op donderdag 1 november 2007 19:58 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Gaan we voor elkaar mp3-hardloop-sessies maken
Woei?quote:Op donderdag 1 november 2007 16:48 schreef Troel het volgende:
Soundforge
overigens heb ik zelf ook wel leuke woorden die niet dialect gebonden zijn.
Het is waaien, woei, dus het moet ook zijn zwaaien, zwoei en draaien, droei
het is zuigen, zoog, dus het is ook juichen, jooch
Overigens moet ik dit heel snel gaan afleren ben ik bang
Voor de rest heb ik nog een beetje een ooooo, maar ik gebruik geen uitdrukkingen als "het raam is los"
Overigens heeft Bert meer dan 25 jaar van zijn leven in het Gooi gewoond en daar komt nog 2 jaar Ijsselstein bij, dus hij heeft amper drie jaar Brabants geleerd in de omgeving Oosterhout/Breda. Zijn ouders daarentegen zitten vol met dat soort opmerkingen, dus daar heeft hij het duidelijk vandaan
30 kiloquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:58 schreef Ikiskoel het volgende:
Woohooo, het is vrijdag! Bijna weekend!
Ik moet extreem gaan bijlezen, heb het de laatste tijd te druk gehad om mee te lezen! Maar ik wilde wel even vermelden dat de weegschaal vanochtend aangaf dat ik precies 30 kg ben afgevallen! Ik is trots![]()
kijk dat gaat lekkerquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:58 schreef Ikiskoel het volgende:
Woohooo, het is vrijdag! Bijna weekend!
Ik moet extreem gaan bijlezen, heb het de laatste tijd te druk gehad om mee te lezen! Maar ik wilde wel even vermelden dat de weegschaal vanochtend aangaf dat ik precies 30 kg ben afgevallen! Ik is trots![]()
dat zal wel mee vallenquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
als ik 30 kilo kwijt zou raken blijft er niets van me over![]()
![]()
Ik denk dat je er dan wel eng mager uit gaat zien, als ik al bekijk hoe slank je nu al bentquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat zal wel mee vallen
ik kan nog 20 kilo afvallen en dan heb ik nog steeds een gezond gewicht
ja dat denk ik ookquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat je er dan wel eng mager uit gaat zien, als ik al bekijk hoe slank je nu al bent
Noh, dan blijft er wel weinig van je over. Ik heb mijn moeder zo gezien met 55 kilo en 1.67 en die zag er uit als een terminale kankerpatientquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook
maar het zou kunnen, het is niet alsof 168cms lang en 51 kilo betekent dat er niets meer van je overblijft
maar goed weet ook niet hoeveel Motorbloempje weegt als ze inderdaad onder de 70 weegt zou ik er geen 30 kilo meer afdoen
ik denk dat er ook aan ligt hoe je tot dat gewicht afvaltquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Noh, dan blijft er wel weinig van je over. Ik heb mijn moeder zo gezien en die zag er uit als een terminale kankerpatient
dan zou ik 55 kilo wegenquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat zal wel mee vallen
ik kan nog 20 kilo afvallen en dan heb ik nog steeds een gezond gewicht
Het ligt aan je lichaamsbouw. Als je skelet heel erg smal is en je hebt hele lange spieren gaat het nog wel, hoewel je dan wel echt heeeel dun bent. Maar als je skelet wat wulpser is (zoals het jouwequote:Op vrijdag 2 november 2007 11:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik denk dat er ook aan ligt hoe je tot dat gewicht afvalt
als je gewoon flink sport en gezond eet ga je er niet zo uit zien met een normaal gewicht
hoelang ben je dan?quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan zou ik 55 kilo wegen
niet helemaal gezond naar mijn idee
ja dat vraag ik me dus af of dat echt zo zou zijnquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het ligt aan je lichaamsbouw. Als je skelet heel erg smal is en je hebt hele lange spieren gaat het nog wel, hoewel je dan wel echt heeeel dun bent. Maar als je skelet wat wulpser is (zoals het jouwe) kun je over het algemeen echt ribben tellen...
quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef teigan het volgende:
Ik kon het niet laten, maar je zou in dat theoretische geval op een BMI van 17,9 uitkomen, en dat is toch voor het overgrote deel van de mensen niet gezond meer..
Ik zou het niet gaan uitproberen als ik jou wasquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me dus af of dat echt zo zou zijn
maar goed ik ga er niet van uit dat ik ooit onder de 60 ga wegen
BMI is niet zaligmakend though, het is echt wel heel erg randje ondergewicht. Voor een meisje van 18 zou het nog gezond kunnen zijn, voor een vrouw van 30 zeker niet meer...quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
bmi van 18 is nog gezond dus zou inderdaad op het randje zijn
dat is ook niet iets dat je uitprobeerdquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou het niet gaan uitproberen als ik jou was![]()
Dan krijg je ana-problemen
toen ik 15 was woog ik 98quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil max 20 kwijt.
Toen ik 15 was woog ik 68 en minder hoeft echt niet.
Ow ja, dit was vanwege jouw gode berichtquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:18 schreef Ikiskoel het volgende:
Thanks voor jullie lieve berichtjes!![]()
Ik wil nog 31 kg afvallen. Dan weeg ik 75 kg en dat vind ik een mooi gewicht. Dan ben ik al bijna de helft van mn lichaamsgewicht kwijt... Gek idee is dat!
is een gezond bmi niet iets wat je met je operatie kan bereiken dan?quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gezond BMI zou mooi zijn maar is niet te doen volgens mij. Dan moet ik 72 kg wegen.
Onder de 100 kg ben ik erg blij en daarna is 85 wel een mooi einddoel.
Maar goed eerst maar weer onder het mes enzo![]()
Nee 70-75% is statistisch gezien de max er zijn er die meer afvallen en minderquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
is een gezond bmi niet iets wat je met je operatie kan bereiken dan?
Kreeg ja. Maar met die nieuwe regeling dus ook niet meer. Ik kreeg 'm ook vergoed.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:39 schreef YPPY het volgende:
Soms is fok zo leuk. Ik heb zo gelachen.
Ik kreeg de pil gelukkig wel altijd vergoed, onder de noemer van medicijn (de diane 35)
Ik heb lekker een Mirena, dus die is al betaaldquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:39 schreef YPPY het volgende:
Soms is fok zo leuk. Ik heb zo gelachen.
Ik kreeg de pil gelukkig wel altijd vergoed, onder de noemer van medicijn (de diane 35)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |