Ga es koffie drinkenquote:Op donderdag 1 november 2007 09:38 schreef teigan het volgende:
Ik had hem net zelfs al 10 kilo teveel naar boven geupdate... Gelukkig zag ik dat snel genoeg, ik was ineens nog maar 7,1 kilo kwijt en dat leek mij onmogelijk..
Stormqueen, ik ben niet zo gek van koffie, ik zit aan de thee nu, met honing erin, maar dat doe ik dus zo niet meer, het is goor..quote:Op donderdag 1 november 2007 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
Teigan, je bent trouwens wel echt een Grunningse zeg
(moet daar altijd aan wennen als ik dat accentje hoor, hier praten ze echt heeeeeel anders)
Dan mag je mij vertellen waar je dan wel vandaan komtquote:Op donderdag 1 november 2007 09:50 schreef teigan het volgende:
[..]
Stormqueen, ik ben niet zo gek van koffie, ik zit aan de thee nu, met honing erin, maar dat doe ik dus zo niet meer, het is goor..
Ennuh, ik ben een echte importGroningse, ik woon hier nu 8 jaar... En ik vind mezelf helemaal geen accent hebben!
Aggosquote:Op donderdag 1 november 2007 09:57 schreef teigan het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit de Noordoostpolder, ergens tussen Tollebeek, Urk en Espel stond mijn ouderlijk huis..
Je verwart Brabants met Nederlands ben ik bangquote:Op donderdag 1 november 2007 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan mag je mij vertellen waar je dan wel vandaan komt
Je moet niet vergeten dat ik Brabants gewend ben he, dat is echt een wereld van verschil
Eh nou sorry hoor dat ik het noorderlijk vond klinkenquote:Op donderdag 1 november 2007 10:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Je verwart Brabants met Nederlands ben ik bang
Teigan heeft echt geen opvallend accent en al helemaal niet boers.
Als jij accent wilt horen, moet je in Pekela gaan rondlopen, maar niet tussen de stadjers in Groningen.
Wullesquote:Op donderdag 1 november 2007 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Eh nou sorry hoor dat ik het noorderlijk vond klinkenen ik heb helemaal niet gezegd dat ze boers klonk
kan ik er wat aan doen dat ik het hoor als iemand uit het noorden kom? Ik weet wel dat er zware dialecten in die durpen zijn, maar iedere noorderling praat noorderlijk. Ik praat ook Brabants in jullie oren, ook al ben ik het niet
Nie-hiet, voor een brabo nietquote:Op donderdag 1 november 2007 10:27 schreef freecell het volgende:
[..]
Wulles
Nee, maar "Noordelijk" en "Nederlands" is een verschil. Jij bent gewend aan zuidelijk Nederlands en vind dus waarschijnlijk alles met een harde G Noordelijk![]()
Wij zijn hier gewend aan Noordelijk, aan Gronings, aan Fries, aan Drenths en aan normaal Nederlands. En dan valt Teigan toch echt in de laatste categorie.
Ik heb wel wat accent trouwens
Steun uit de-te-verwachten-hoek:quote:Op donderdag 1 november 2007 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nie-hiet, voor een brabo niet
Ze praat wel degelijk ABN nederlands, ik kan alleen horen aan hoe ze praat dat ze uit het noorden komtEn dat ligt niet alleen aan de harde G
Ik heb namelijk niet alleen en Brabant gewoond maar ook in de randstad en in gelderland dus ik heb al best wat accentjes te verduren gehad
En ik vind haar noordelijk klinken. Sorry
Ik praat ook ABN nederlands en toch zullen veel mensen me als een Brabo omschrijven omdat ik soms de ggggggggg laat glijden en wel eens kei zeg(vooral met wat alcohol word ik daar erg goed in
)
Wat een non-discussie eigenlijk, it's in the eye of the beholder, niewoar?
Indeed, ik heb namelijk eindhovense vrienden waar ik helemaal niks Brabants aan hoor, die voor een Amsterdammer heel brabants klinken. Als je zelf in een omgeving woont waar iedereen zo praat vallen alleen de extremen je eigenlijk nog op. In Eindhoven wonen die meestal de Doornakkers of in de Bennekel en dragen ze pantervellenquote:Op donderdag 1 november 2007 10:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Steun uit de-te-verwachten-hoek:![]()
Inderdaad kun je aan de Noordelijke dieetclubdames wel degelijk horen dat ze uit 't noorden komen. Dat is geen waarde -oordeel maar puur een observatie.
Ik klink randstads met een Brabantse zinsbouw/woordkeuze... net zoiets als SQ. Alleen heb ik langer dan SQ in 't westen des lands gewoond.Mensen die bekend zijn in regio Den Haag kunnen mijn uitspraak over het algemeen zelfs perfect traceren tot Zoetermeers.
En dat terwijl ik zelf vind dat ik redelijk accentloos NL spreek (op mijn rare "r" na
).
Anyway, wat je "normaal" en "accentloos Nederlands" vind, ligt nogal aan waar je vandaan komt.
Ik ken wel een aantal mensen -voornamelijk uit Sint Oedenrode- die nogal plat praten. Het heeft even geduurd, maar ook die versta ik prima.quote:Op donderdag 1 november 2007 10:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Indeed, ik heb namelijk eindhovense vrienden waar ik helemaal niks Brabants aan hoor, die voor een Amsterdammer heel brabants klinken. Als je zelf in een omgeving woont waar iedereen zo praat vallen alleen de extremen je eigenlijk nog op. In Eindhoven wonen die meestal de Doornakkers of in de Bennekel en dragen ze pantervellen
Uut Rooi nog wel!quote:Op donderdag 1 november 2007 10:56 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik ken wel een aantal mensen -voornamelijk uit Sint Oedenrode- die nogal plat praten. Het heeft even geduurd, maar ook die versta ik prima.![]()
Zeker welquote:Op donderdag 1 november 2007 11:25 schreef ColdFeet het volgende:
SQ, ik had dezelfde klachten als jij toen ik was gestopt met de pil. Alleen, ik kreeg van mijn lichte pil al ontzettende migraine-achtige hoofdpijnaanvallen, en vaak ook. Nu een spiraaltje, en dat lijkt wel OK.
Condooms stinken, dat vind ik zo'n afknapper
Freecell, wat doe je dan? Helemaal niets?
Ik probeer nog steeds schoteldoek, snijwaar en houdoe eruit te slaan. Houdoe gebruikt hij gelukkig alleen bij zijn familie (en dan heeft ie zelf maar liefst 2 jaar ofzo in Brabant gewoond). Als iemand Houdoe tegen mij zegt, groet ik altijd met ajuus terugquote:Op donderdag 1 november 2007 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij is Brabants het meest 'besmettelijke' accent. Houdoe en dat soort dingen.
* ColdFeet heeft een Brabantse vent.
quote:Op donderdag 1 november 2007 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, er was nog een paginaEven een kop koffie pakken.
Volgens mij is Brabants het meest 'besmettelijke' accent. Houdoe en dat soort dingen.
* ColdFeet heeft een Brabantse vent.
Mijn accent werd bestempeld als Zeeuws of Utrechtsterwijl ik zelf wel ind dat je kunt horen dat ik Veluws ben: ik zeg bijv 'heeeel niet' als ik 'helemaal niet' bedoel.
En nu ook nog eens een vleugje Delfts/Haags, volgens mijn schoonmoeder. 't Is fraai
MoBlo, kak Haags?
Houdoe is inderdaad het ergst. Ik zeg soms zelfs houdoe in het buitenland, terwijl ik mijn talen best wel spreek enzoquote:Op donderdag 1 november 2007 11:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik probeer nog steeds schoteldoek, snijwaar en houdoe eruit te slaan. Houdoe gebruikt hij gelukkig alleen bij zijn familie (en dan heeft ie zelf maar liefst 2 jaar ofzo in Brabant gewoond). Als iemand Houdoe tegen mij zegt, groet ik altijd met ajuus terug
Ik sprak als Georgina Verbaan, met dat verschil dat er bij mij -zij het sporadisch- perongeluk nog wel eens wat zinnigs uit wil komen. Nu als GV, maar dat met Brabantse zaken als: "ik zit langs jou", "d'r neffen" en "ik rij aan" als extra's. Probeer tegenwoordig trouwens zowel mijn "r" als mijn "g" wat minder opvallend te laten klinken, mijn collega's nemen me anders genadeloos in de zeik.quote:
quote:Op donderdag 1 november 2007 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
Levi, laat je me vanavond nog even horen hoe honger met een harde G klinkt?
ik mezelf ook welquote:Op donderdag 1 november 2007 12:18 schreef Levitation het volgende:
[..]
ng is geen harde G, maar ik vond mezelf wel grappig/gevat.![]()
quote:
Babelfish!quote:Op donderdag 1 november 2007 12:23 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Lang de weg*: we hebben het topic weer gekaapt.![]()
![]()
Letterlijk vertaaldBabelfish
![]()
Dat doe ik tegenwoordig ook.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:30 schreef Rewimo het volgende:
Enne, ik spreek dus het echte Haarlemse ABNqltel is een geboren Brabander. Hij heeft echter geen Brabants accent, maar wel bepaalde uitdrukkingen zoals "ik heb mijn telefoon bij" in plaats van "ik heb mijn telefoon bij me".
die van jou is wel erg dan, uit westbrabant? Want die uitdrukkingen ken ik allemaal niet!quote:Op donderdag 1 november 2007 12:36 schreef Troel het volgende:
Dat had gekunnen is ook altijd zo'n uitspraak die ik er het liefst uitmep
"Gerolen" is er ook zo eentjequote:Op donderdag 1 november 2007 12:36 schreef Troel het volgende:
Dat had gekunnen is ook altijd zo'n uitspraak die ik er het liefst uitmep
Had ik ook al over nagedacht!quote:Op donderdag 1 november 2007 15:10 schreef teigan het volgende:
Freecell, nu je toch aan een stuk doorloopt kan jenatuurlijk makkelijk je eigen muziek uitzoeken..
Moet je het eigenlijk alleen even monteren en kijken of Tara je aan wil moedigen...
Makkelijkste is om niets te monteren, maar hem gewoon wat leuke dingen op de MP3 speler in te laten spreken (althans, de mijne kan opnemen)... vervolgens wat muziek erbij zoeken en dan de bestandsnamen zo aanpassen dat het in de gewenst volgorde achter elkaar voorbij komt. Maar dan zit Tara dus steeds tussen de muziekjes...quote:Op donderdag 1 november 2007 16:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Had ik ook al over nagedacht!Lijkt me best bemoedigend, Tara die opbeurende dingen roept
Maar met welk programma monteer je zoiets in elkaar?
Gaan we voor elkaar mp3-hardloop-sessies makenquote:Op donderdag 1 november 2007 18:17 schreef teigan het volgende:
Daarmee kan je namelijjk wel onder filmpjes teksten inspreken en dergelijke, dan moet het misschien ook wel zonder filmpje erbij lukken..
Best tofquote:Op donderdag 1 november 2007 19:58 schreef Heavenlyblue het volgende:
[..]
Gaan we voor elkaar mp3-hardloop-sessies maken
Woei?quote:Op donderdag 1 november 2007 16:48 schreef Troel het volgende:
Soundforge
overigens heb ik zelf ook wel leuke woorden die niet dialect gebonden zijn.
Het is waaien, woei, dus het moet ook zijn zwaaien, zwoei en draaien, droei
het is zuigen, zoog, dus het is ook juichen, jooch
Overigens moet ik dit heel snel gaan afleren ben ik bang
Voor de rest heb ik nog een beetje een ooooo, maar ik gebruik geen uitdrukkingen als "het raam is los"
Overigens heeft Bert meer dan 25 jaar van zijn leven in het Gooi gewoond en daar komt nog 2 jaar Ijsselstein bij, dus hij heeft amper drie jaar Brabants geleerd in de omgeving Oosterhout/Breda. Zijn ouders daarentegen zitten vol met dat soort opmerkingen, dus daar heeft hij het duidelijk vandaan
30 kiloquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:58 schreef Ikiskoel het volgende:
Woohooo, het is vrijdag! Bijna weekend!
Ik moet extreem gaan bijlezen, heb het de laatste tijd te druk gehad om mee te lezen! Maar ik wilde wel even vermelden dat de weegschaal vanochtend aangaf dat ik precies 30 kg ben afgevallen! Ik is trots![]()
kijk dat gaat lekkerquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:58 schreef Ikiskoel het volgende:
Woohooo, het is vrijdag! Bijna weekend!
Ik moet extreem gaan bijlezen, heb het de laatste tijd te druk gehad om mee te lezen! Maar ik wilde wel even vermelden dat de weegschaal vanochtend aangaf dat ik precies 30 kg ben afgevallen! Ik is trots![]()
dat zal wel mee vallenquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
als ik 30 kilo kwijt zou raken blijft er niets van me over![]()
![]()
Ik denk dat je er dan wel eng mager uit gaat zien, als ik al bekijk hoe slank je nu al bentquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat zal wel mee vallen
ik kan nog 20 kilo afvallen en dan heb ik nog steeds een gezond gewicht
ja dat denk ik ookquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat je er dan wel eng mager uit gaat zien, als ik al bekijk hoe slank je nu al bent
Noh, dan blijft er wel weinig van je over. Ik heb mijn moeder zo gezien met 55 kilo en 1.67 en die zag er uit als een terminale kankerpatientquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook
maar het zou kunnen, het is niet alsof 168cms lang en 51 kilo betekent dat er niets meer van je overblijft
maar goed weet ook niet hoeveel Motorbloempje weegt als ze inderdaad onder de 70 weegt zou ik er geen 30 kilo meer afdoen
ik denk dat er ook aan ligt hoe je tot dat gewicht afvaltquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Noh, dan blijft er wel weinig van je over. Ik heb mijn moeder zo gezien en die zag er uit als een terminale kankerpatient
dan zou ik 55 kilo wegenquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat zal wel mee vallen
ik kan nog 20 kilo afvallen en dan heb ik nog steeds een gezond gewicht
Het ligt aan je lichaamsbouw. Als je skelet heel erg smal is en je hebt hele lange spieren gaat het nog wel, hoewel je dan wel echt heeeel dun bent. Maar als je skelet wat wulpser is (zoals het jouwequote:Op vrijdag 2 november 2007 11:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik denk dat er ook aan ligt hoe je tot dat gewicht afvalt
als je gewoon flink sport en gezond eet ga je er niet zo uit zien met een normaal gewicht
hoelang ben je dan?quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan zou ik 55 kilo wegen
niet helemaal gezond naar mijn idee
ja dat vraag ik me dus af of dat echt zo zou zijnquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het ligt aan je lichaamsbouw. Als je skelet heel erg smal is en je hebt hele lange spieren gaat het nog wel, hoewel je dan wel echt heeeel dun bent. Maar als je skelet wat wulpser is (zoals het jouwe) kun je over het algemeen echt ribben tellen...
quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef teigan het volgende:
Ik kon het niet laten, maar je zou in dat theoretische geval op een BMI van 17,9 uitkomen, en dat is toch voor het overgrote deel van de mensen niet gezond meer..
Ik zou het niet gaan uitproberen als ik jou wasquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat vraag ik me dus af of dat echt zo zou zijn
maar goed ik ga er niet van uit dat ik ooit onder de 60 ga wegen
BMI is niet zaligmakend though, het is echt wel heel erg randje ondergewicht. Voor een meisje van 18 zou het nog gezond kunnen zijn, voor een vrouw van 30 zeker niet meer...quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:04 schreef Miss_S het volgende:
[..]
bmi van 18 is nog gezond dus zou inderdaad op het randje zijn
dat is ook niet iets dat je uitprobeerdquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik zou het niet gaan uitproberen als ik jou was![]()
Dan krijg je ana-problemen
toen ik 15 was woog ik 98quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil max 20 kwijt.
Toen ik 15 was woog ik 68 en minder hoeft echt niet.
Ow ja, dit was vanwege jouw gode berichtquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:18 schreef Ikiskoel het volgende:
Thanks voor jullie lieve berichtjes!![]()
Ik wil nog 31 kg afvallen. Dan weeg ik 75 kg en dat vind ik een mooi gewicht. Dan ben ik al bijna de helft van mn lichaamsgewicht kwijt... Gek idee is dat!
is een gezond bmi niet iets wat je met je operatie kan bereiken dan?quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gezond BMI zou mooi zijn maar is niet te doen volgens mij. Dan moet ik 72 kg wegen.
Onder de 100 kg ben ik erg blij en daarna is 85 wel een mooi einddoel.
Maar goed eerst maar weer onder het mes enzo![]()
Nee 70-75% is statistisch gezien de max er zijn er die meer afvallen en minderquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:25 schreef Miss_S het volgende:
[..]
is een gezond bmi niet iets wat je met je operatie kan bereiken dan?
Kreeg ja. Maar met die nieuwe regeling dus ook niet meer. Ik kreeg 'm ook vergoed.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:39 schreef YPPY het volgende:
Soms is fok zo leuk. Ik heb zo gelachen.
Ik kreeg de pil gelukkig wel altijd vergoed, onder de noemer van medicijn (de diane 35)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |