abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 november 2007 @ 09:34:52 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_54296883
motorbloempje!
Pluk een bloempje, zing een liedje, doe een dansje, snuif de frisse herfstlucht op en giet een lekkere tas koffie naar binnen en dan stijgt de moed alweer een stuk! (bij mij werkt het in ieder geval )
disclaimer
  donderdag 1 november 2007 @ 09:35:13 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_54296894
Trouwens gisteren een enorme vreetkick gehad en vanmorgen 3 ons lichter. Lichamen
disclaimer
pi_54296960
Ik had hem net zelfs al 10 kilo teveel naar boven geupdate... Gelukkig zag ik dat snel genoeg, ik was ineens nog maar 7,1 kilo kwijt en dat leek mij onmogelijk..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 1 november 2007 @ 09:38:55 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_54296973
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:38 schreef teigan het volgende:
Ik had hem net zelfs al 10 kilo teveel naar boven geupdate... Gelukkig zag ik dat snel genoeg, ik was ineens nog maar 7,1 kilo kwijt en dat leek mij onmogelijk..
Ga es koffie drinken
disclaimer
  donderdag 1 november 2007 @ 09:39:31 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_54296984
Teigan, je bent trouwens wel echt een Grunningse zeg
(moet daar altijd aan wennen als ik dat accentje hoor, hier praten ze echt heeeeeel anders )
disclaimer
pi_54297109
Hmmm moblo, niet tof
Kan je het je veroorloven om eerst nog een uurtje te gaan slapen met een paracetamol en dan weer te gaan werken? Wil bij mij nog wel eens helpen

Teigan ook beterschap! En veel sterkte allebei!
pi_54297192
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
Teigan, je bent trouwens wel echt een Grunningse zeg
(moet daar altijd aan wennen als ik dat accentje hoor, hier praten ze echt heeeeeel anders )
Stormqueen, ik ben niet zo gek van koffie, ik zit aan de thee nu, met honing erin, maar dat doe ik dus zo niet meer, het is goor..

Ennuh, ik ben een echte importGroningse, ik woon hier nu 8 jaar... En ik vind mezelf helemaal geen accent hebben!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 1 november 2007 @ 09:53:53 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_54297226
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:50 schreef teigan het volgende:

[..]

Stormqueen, ik ben niet zo gek van koffie, ik zit aan de thee nu, met honing erin, maar dat doe ik dus zo niet meer, het is goor..

Ennuh, ik ben een echte importGroningse, ik woon hier nu 8 jaar... En ik vind mezelf helemaal geen accent hebben!
Dan mag je mij vertellen waar je dan wel vandaan komt
Je moet niet vergeten dat ik Brabants gewend ben he, dat is echt een wereld van verschil
disclaimer
pi_54297290
Ik kom oorspronkelijk uit de Noordoostpolder, ergens tussen Tollebeek, Urk en Espel stond mijn ouderlijk huis..
  donderdag 1 november 2007 @ 09:59:34 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_54297320
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:57 schreef teigan het volgende:
Ik kom oorspronkelijk uit de Noordoostpolder, ergens tussen Tollebeek, Urk en Espel stond mijn ouderlijk huis..
Aggos Wel een boerinneke dus

Daar kan het dan aan liggen... voor mij klinkt alles hoger dan Gelderland hetzelfde
disclaimer
pi_54297502
nah.. ik ga niet meer slapen..

zo ff doorbikkelen met thee en koekjes
en dan ontspannen..

en ik heb een goed tijdverdrijf

Psssssst
Ja doei.
pi_54297508
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dan mag je mij vertellen waar je dan wel vandaan komt
Je moet niet vergeten dat ik Brabants gewend ben he, dat is echt een wereld van verschil
Je verwart Brabants met Nederlands ben ik bang
Teigan heeft echt geen opvallend accent en al helemaal niet boers.

Als jij accent wilt horen, moet je in Pekela gaan rondlopen, maar niet tussen de stadjers in Groningen.
pi_54297636
Ja, die OostGroningers hebben pas accenten..

Ik moest bij de opa en oma van mijn ex altijd drie keer vragen wat ze nou zeiden(kwamen uit de omgeving boven de stad, daar kunnen ze er ook wat van..)
  donderdag 1 november 2007 @ 10:23:11 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_54297658
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:11 schreef freecell het volgende:

[..]

Je verwart Brabants met Nederlands ben ik bang
Teigan heeft echt geen opvallend accent en al helemaal niet boers.

Als jij accent wilt horen, moet je in Pekela gaan rondlopen, maar niet tussen de stadjers in Groningen.
Eh nou sorry hoor dat ik het noorderlijk vond klinken en ik heb helemaal niet gezegd dat ze boers klonk
kan ik er wat aan doen dat ik het hoor als iemand uit het noorden kom? Ik weet wel dat er zware dialecten in die durpen zijn, maar iedere noorderling praat noorderlijk. Ik praat ook Brabants in jullie oren, ook al ben ik het niet
disclaimer
pi_54297700
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Eh nou sorry hoor dat ik het noorderlijk vond klinken en ik heb helemaal niet gezegd dat ze boers klonk
kan ik er wat aan doen dat ik het hoor als iemand uit het noorden kom? Ik weet wel dat er zware dialecten in die durpen zijn, maar iedere noorderling praat noorderlijk. Ik praat ook Brabants in jullie oren, ook al ben ik het niet
Wulles
Nee, maar "Noordelijk" en "Nederlands" is een verschil. Jij bent gewend aan zuidelijk Nederlands en vind dus waarschijnlijk alles met een harde G Noordelijk

Wij zijn hier gewend aan Noordelijk, aan Gronings, aan Fries, aan Drenths en aan normaal Nederlands. En dan valt Teigan toch echt in de laatste categorie.
Ik heb wel wat accent trouwens
  donderdag 1 november 2007 @ 10:31:41 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_54297753
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:27 schreef freecell het volgende:

[..]

Wulles
Nee, maar "Noordelijk" en "Nederlands" is een verschil. Jij bent gewend aan zuidelijk Nederlands en vind dus waarschijnlijk alles met een harde G Noordelijk

Wij zijn hier gewend aan Noordelijk, aan Gronings, aan Fries, aan Drenths en aan normaal Nederlands. En dan valt Teigan toch echt in de laatste categorie.
Ik heb wel wat accent trouwens
Nie-hiet, voor een brabo niet
Ze praat wel degelijk ABN nederlands, ik kan alleen horen aan hoe ze praat dat ze uit het noorden komt En dat ligt niet alleen aan de harde G Ik heb namelijk niet alleen en Brabant gewoond maar ook in de randstad en in gelderland dus ik heb al best wat accentjes te verduren gehad En ik vind haar noordelijk klinken. Sorry
Ik praat ook ABN nederlands en toch zullen veel mensen me als een Brabo omschrijven omdat ik soms de ggggggggg laat glijden en wel eens kei zeg (vooral met wat alcohol word ik daar erg goed in )

Wat een non-discussie eigenlijk, it's in the eye of the beholder, niewoar?
disclaimer
pi_54298008
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nie-hiet, voor een brabo niet
Ze praat wel degelijk ABN nederlands, ik kan alleen horen aan hoe ze praat dat ze uit het noorden komt En dat ligt niet alleen aan de harde G Ik heb namelijk niet alleen en Brabant gewoond maar ook in de randstad en in gelderland dus ik heb al best wat accentjes te verduren gehad En ik vind haar noordelijk klinken. Sorry
Ik praat ook ABN nederlands en toch zullen veel mensen me als een Brabo omschrijven omdat ik soms de ggggggggg laat glijden en wel eens kei zeg (vooral met wat alcohol word ik daar erg goed in )

Wat een non-discussie eigenlijk, it's in the eye of the beholder, niewoar?
Steun uit de-te-verwachten-hoek:
Inderdaad kun je aan de Noordelijke dieetclubdames wel degelijk horen dat ze uit 't noorden komen. Dat is geen waarde -oordeel maar puur een observatie.
Ik klink randstads met een Brabantse zinsbouw/woordkeuze... net zoiets als SQ. Alleen heb ik langer dan SQ in 't westen des lands gewoond. Mensen die bekend zijn in regio Den Haag kunnen mijn uitspraak over het algemeen zelfs perfect traceren tot Zoetermeers. En dat terwijl ik zelf vind dat ik redelijk accentloos NL spreek (op mijn rare "r" na ).

Anyway, wat je "normaal" en "accentloos Nederlands" vind, ligt nogal aan waar je vandaan komt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 1 november 2007 @ 10:53:20 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_54298074
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:48 schreef Levitation het volgende:

[..]

Steun uit de-te-verwachten-hoek:
Inderdaad kun je aan de Noordelijke dieetclubdames wel degelijk horen dat ze uit 't noorden komen. Dat is geen waarde -oordeel maar puur een observatie.
Ik klink randstads met een Brabantse zinsbouw/woordkeuze... net zoiets als SQ. Alleen heb ik langer dan SQ in 't westen des lands gewoond. Mensen die bekend zijn in regio Den Haag kunnen mijn uitspraak over het algemeen zelfs perfect traceren tot Zoetermeers. En dat terwijl ik zelf vind dat ik redelijk accentloos NL spreek (op mijn rare "r" na ).

Anyway, wat je "normaal" en "accentloos Nederlands" vind, ligt nogal aan waar je vandaan komt.
Indeed, ik heb namelijk eindhovense vrienden waar ik helemaal niks Brabants aan hoor, die voor een Amsterdammer heel brabants klinken. Als je zelf in een omgeving woont waar iedereen zo praat vallen alleen de extremen je eigenlijk nog op. In Eindhoven wonen die meestal de Doornakkers of in de Bennekel en dragen ze pantervellen
disclaimer
pi_54298121
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Indeed, ik heb namelijk eindhovense vrienden waar ik helemaal niks Brabants aan hoor, die voor een Amsterdammer heel brabants klinken. Als je zelf in een omgeving woont waar iedereen zo praat vallen alleen de extremen je eigenlijk nog op. In Eindhoven wonen die meestal de Doornakkers of in de Bennekel en dragen ze pantervellen
Ik ken wel een aantal mensen -voornamelijk uit Sint Oedenrode- die nogal plat praten. Het heeft even geduurd, maar ook die versta ik prima.
***Levi was here***
  donderdag 1 november 2007 @ 10:59:04 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_54298158
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:56 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ken wel een aantal mensen -voornamelijk uit Sint Oedenrode- die nogal plat praten. Het heeft even geduurd, maar ook die versta ik prima.
Uut Rooi nog wel!

Op de Fontys zat ik met een hele meute Zuid-Limburgers in de klas, als je dat kan overwinnen, versta je elke Brabo
Ik moest altijd lachen om mijn oudoom, dat was een rasechte Tillieburger, als die eenmaal op dreef was kon je d'r ook niks meer van maken
disclaimer
pi_54298168
ik praat gewoon bekakt
Ja doei.
pi_54298483
SQ, ik had dezelfde klachten als jij toen ik was gestopt met de pil. Alleen, ik kreeg van mijn lichte pil al ontzettende migraine-achtige hoofdpijnaanvallen, en vaak ook. Nu een spiraaltje, en dat lijkt wel OK.
Condooms stinken, dat vind ik zo'n afknapper

Freecell, wat doe je dan? Helemaal niets?
pi_54298531
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:25 schreef ColdFeet het volgende:
SQ, ik had dezelfde klachten als jij toen ik was gestopt met de pil. Alleen, ik kreeg van mijn lichte pil al ontzettende migraine-achtige hoofdpijnaanvallen, en vaak ook. Nu een spiraaltje, en dat lijkt wel OK.
Condooms stinken, dat vind ik zo'n afknapper

Freecell, wat doe je dan? Helemaal niets?
Zeker wel
Samenvatting: Condooms op de momenten dat dat nodig is.
pi_54298591
Oh, er was nog een pagina Even een kop koffie pakken.

Volgens mij is Brabants het meest 'besmettelijke' accent. Houdoe en dat soort dingen.
* ColdFeet heeft een Brabantse vent.

Mijn accent werd bestempeld als Zeeuws of Utrechts terwijl ik zelf wel ind dat je kunt horen dat ik Veluws ben: ik zeg bijv 'heeeel niet' als ik 'helemaal niet' bedoel.
En nu ook nog eens een vleugje Delfts/Haags, volgens mijn schoonmoeder. 't Is fraai

MoBlo, kak Haags?
  donderdag 1 november 2007 @ 11:37:54 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_54298660
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij is Brabants het meest 'besmettelijke' accent. Houdoe en dat soort dingen.
Ik probeer nog steeds schoteldoek, snijwaar en houdoe eruit te slaan. Houdoe gebruikt hij gelukkig alleen bij zijn familie (en dan heeft ie zelf maar liefst 2 jaar ofzo in Brabant gewoond). Als iemand Houdoe tegen mij zegt, groet ik altijd met ajuus terug
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 november 2007 @ 11:40:28 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_54298707
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:32 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, er was nog een pagina Even een kop koffie pakken.

Mijn accent werd bestempeld als Zeeuws of Utrechts terwijl ik zelf wel ind dat je kunt horen dat ik Veluws ben: ik zeg bijv 'heeeel niet' als ik 'helemaal niet' bedoel.
En nu ook nog eens een vleugje Delfts/Haags, volgens mijn schoonmoeder. 't Is fraai

MoBlo, kak Haags?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 november 2007 @ 11:41:29 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_54298721
quote:
Op donderdag 1 november 2007 11:37 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik probeer nog steeds schoteldoek, snijwaar en houdoe eruit te slaan. Houdoe gebruikt hij gelukkig alleen bij zijn familie (en dan heeft ie zelf maar liefst 2 jaar ofzo in Brabant gewoond). Als iemand Houdoe tegen mij zegt, groet ik altijd met ajuus terug
Houdoe is inderdaad het ergst. Ik zeg soms zelfs houdoe in het buitenland, terwijl ik mijn talen best wel spreek enzo

Ajuus associeer ik met Arnhem, mijn Gelderse familie kan dat zo goed op een heel schrille toon: Aaaajuuuuuuuuuus!!
disclaimer
pi_54298753
Volgens klasgenootjes in Den Haag konden ze merken dat ik uit de regio Amsterdam kwam. Nu heb ik zelf vanaf mijn geboorte in Hoofddorp gewoond, waar ze redelijk ABN spreken. Oja, ik heb in Heemstede op de middelbare school gezeten en daar had je behoorlijk wat kakkers (uit aerdenhout en bentveld enzo)
Mijn broer woont in Amsterdam met zijn A'damse vrouw en die heeft een duidelijk accent gekregen

Maar ik merk ook dat locale accenten erg besmettelijk zijn
pi_54298866
quote:
Op donderdag 1 november 2007 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
ik praat gewoon bekakt
Ik sprak als Georgina Verbaan, met dat verschil dat er bij mij -zij het sporadisch- perongeluk nog wel eens wat zinnigs uit wil komen. Nu als GV, maar dat met Brabantse zaken als: "ik zit langs jou", "d'r neffen" en "ik rij aan" als extra's. Probeer tegenwoordig trouwens zowel mijn "r" als mijn "g" wat minder opvallend te laten klinken, mijn collega's nemen me anders genadeloos in de zeik.

Ontopic:
HONGER!! (met harde g en rollende r!)
***Levi was here***
pi_54299100
ik ga nu naar Amsterdam op zoek naar een afstudeerplek.
Coldfeet, ben bang dat ik niet op tijd terug ben voor het sporten. Sorry
pi_54299116
Hon g e r?

en ja.. haagse kak

echt zo'n 'r' geen air overigens

*zucht*

sommige klasgenoten.

morgen presentatie van projectgroep portfolio dat al af is...

en een van de heren vindt stappen belangrijker dan de presenatie

'ja, prioriteiten stellen he? En donderdag is nu eenmaal m'n stapavond'

laat hem toch zeker niet mijn portfolio verpesten
Ja doei.
  donderdag 1 november 2007 @ 12:12:29 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_54299128
Levi, laat je me vanavond nog even horen hoe honger met een harde G klinkt?
disclaimer
pi_54299260
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
Levi, laat je me vanavond nog even horen hoe honger met een harde G klinkt?

ng is geen harde G, maar ik vond mezelf wel grappig/gevat.
***Levi was here***
  donderdag 1 november 2007 @ 12:19:42 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_54299295
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:18 schreef Levitation het volgende:

[..]

ng is geen harde G, maar ik vond mezelf wel grappig/gevat.
ik mezelf ook wel
disclaimer
pi_54299340
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik mezelf ook wel

Lang de weg*: we hebben het topic weer gekaapt.

Letterlijk vertaald Babelfish
***Levi was here***
  donderdag 1 november 2007 @ 12:27:18 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_54299412
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:23 schreef Levitation het volgende:

[..]

Lang de weg*: we hebben het topic weer gekaapt.

Letterlijk vertaald Babelfish
Babelfish! me does not break open the mouth!
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 november 2007 @ 12:30:55 #237
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54299492
Octo, op welke school heb je gezeten in Heemstede? Ik op Hageveld (over kak gesproken ).

Enne, ik spreek dus het echte Haarlemse ABN qltel is een geboren Brabander. Hij heeft echter geen Brabants accent, maar wel bepaalde uitdrukkingen zoals "ik heb mijn telefoon bij" in plaats van "ik heb mijn telefoon bij me".
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54299537
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:30 schreef Rewimo het volgende:
Enne, ik spreek dus het echte Haarlemse ABN qltel is een geboren Brabander. Hij heeft echter geen Brabants accent, maar wel bepaalde uitdrukkingen zoals "ik heb mijn telefoon bij" in plaats van "ik heb mijn telefoon bij me".
Dat doe ik tegenwoordig ook. Lekker lui.
***Levi was here***
  donderdag 1 november 2007 @ 12:36:40 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_54299545
Dat had gekunnen is ook altijd zo'n uitspraak die ik er het liefst uitmep
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 november 2007 @ 12:38:28 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_54299564
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:36 schreef Troel het volgende:
die van jou is wel erg dan, uit westbrabant? Want die uitdrukkingen ken ik allemaal niet!

Ik gebruik voornamelijk aanrijden: hey, ik rij nu aan!
Afwerken, langs zitten, onder zitten en bij hebben krijg je er bij mij niet in, daarvoor is de Nederlandse taal me te lief
disclaimer
pi_54300081
Oh oh. Ik moet vandaag een tentamen leren dat ik eigenlijk objectief gezien niet hoef te doen.

Hier steekt mijn totale gebrek aan discipline toch weer de kop op

Ik ga weer even een poging wagen
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 november 2007 @ 14:43:13 #242
13151 crew  Rewimo
pi_54300407
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:36 schreef Troel het volgende:
"Gerolen" is er ook zo eentje

En mijn schoonzusje zegt: Het staat te regenen. Toen ik dat voor de eerste keer hoorde had ik echt zoiets van
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54300510
Wat is gerolen dan? Geruild oid?

Net weer met de laatste les van Evy gelopen (jullie hebben gelijk, de muziek gaat vervelen na de 4e keer ) Deze keer had ik mijn 4,96 KM zowaar binnen de 30 minuten (29.53 ) Maar ik ben wel kapot nu. Eens even kijken of ik het niveau zo kan houden zonder dood te gaan de komende tijd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 november 2007 @ 15:04:02 #244
13151 crew  Rewimo
pi_54300747
Gerolen is geruild ja. Klinkt echt niet
pi_54300834
Freecell, nu je toch aan een stuk doorloopt kan jenatuurlijk makkelijk je eigen muziek uitzoeken..
Moet je het eigenlijk alleen even monteren en kijken of Tara je aan wil moedigen...
pi_54301250
quote:
Op donderdag 1 november 2007 15:10 schreef teigan het volgende:
Freecell, nu je toch aan een stuk doorloopt kan jenatuurlijk makkelijk je eigen muziek uitzoeken..
Moet je het eigenlijk alleen even monteren en kijken of Tara je aan wil moedigen...
Had ik ook al over nagedacht! Lijkt me best bemoedigend, Tara die opbeurende dingen roept
Maar met welk programma monteer je zoiets in elkaar?
pi_54301341
Volgens een goede vriend, die Stadjer is (uit Groningen komt) heb ik soms een drents accent.
Ik vind het wel meevallen.
pi_54301471
quote:
Op donderdag 1 november 2007 16:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Had ik ook al over nagedacht! Lijkt me best bemoedigend, Tara die opbeurende dingen roept
Maar met welk programma monteer je zoiets in elkaar?
Makkelijkste is om niets te monteren, maar hem gewoon wat leuke dingen op de MP3 speler in te laten spreken (althans, de mijne kan opnemen)... vervolgens wat muziek erbij zoeken en dan de bestandsnamen zo aanpassen dat het in de gewenst volgorde achter elkaar voorbij komt. Maar dan zit Tara dus steeds tussen de muziekjes...
***Levi was here***
  donderdag 1 november 2007 @ 16:48:34 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_54301611
Soundforge

overigens heb ik zelf ook wel leuke woorden die niet dialect gebonden zijn.

Het is waaien, woei, dus het moet ook zijn zwaaien, zwoei en draaien, droei
het is zuigen, zoog, dus het is ook juichen, jooch

Overigens moet ik dit heel snel gaan afleren ben ik bang

Voor de rest heb ik nog een beetje een ooooo, maar ik gebruik geen uitdrukkingen als "het raam is los"

Overigens heeft Bert meer dan 25 jaar van zijn leven in het Gooi gewoond en daar komt nog 2 jaar Ijsselstein bij, dus hij heeft amper drie jaar Brabants geleerd in de omgeving Oosterhout/Breda. Zijn ouders daarentegen zitten vol met dat soort opmerkingen, dus daar heeft hij het duidelijk vandaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 november 2007 @ 16:50:37 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_54301636
Overigens, we zouden gewoon allemaal wat aanmoedigingen moeten opnemen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_54302684
Freecell, ik denk dat je met moviemaker misschien een eind kan komen...
Maar dat weet ik niet zeker, dat wil ik nog steeds een keer uit gaan zoeken.
Daarmee kan je namelijjk wel onder filmpjes teksten inspreken en dergelijke, dan moet het misschien ook wel zonder filmpje erbij lukken..
  donderdag 1 november 2007 @ 19:58:47 #252
191222 Heavenlyblue
d-lysergic acid amide
pi_54304441
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:17 schreef teigan het volgende:
Daarmee kan je namelijjk wel onder filmpjes teksten inspreken en dergelijke, dan moet het misschien ook wel zonder filmpje erbij lukken..
Gaan we voor elkaar mp3-hardloop-sessies maken
pi_54304549
quote:
Op donderdag 1 november 2007 19:58 schreef Heavenlyblue het volgende:

[..]

Gaan we voor elkaar mp3-hardloop-sessies maken
Best tof
pi_54305049
hihi, dat wespending in borculo, mijn oom heeft dat ding verdelgd alleen is dat een oom waar ik geen contact meer mee heb (niemand meer in de familie dijkerman )
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_54305959
Whoh, en wespennest van 1 meter

Ik zou het huis niet meer indurven te gaan
pi_54306081
ik ook niet.. vind spinnen en muizen enzo allemaal wel prima, maar wespen

enneh portfolio is ingeleverd

ik hoop maar dat ze het goed vindt

nu nog 'even' opdracht afmaken..

Ja doei.
  vrijdag 2 november 2007 @ 07:53:33 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_54308349
quote:
Op donderdag 1 november 2007 16:48 schreef Troel het volgende:
Soundforge

overigens heb ik zelf ook wel leuke woorden die niet dialect gebonden zijn.

Het is waaien, woei, dus het moet ook zijn zwaaien, zwoei en draaien, droei
het is zuigen, zoog, dus het is ook juichen, jooch

Overigens moet ik dit heel snel gaan afleren ben ik bang

Voor de rest heb ik nog een beetje een ooooo, maar ik gebruik geen uitdrukkingen als "het raam is los"

Overigens heeft Bert meer dan 25 jaar van zijn leven in het Gooi gewoond en daar komt nog 2 jaar Ijsselstein bij, dus hij heeft amper drie jaar Brabants geleerd in de omgeving Oosterhout/Breda. Zijn ouders daarentegen zitten vol met dat soort opmerkingen, dus daar heeft hij het duidelijk vandaan
Woei?
Da's een nieuwe
Ernie zegt dat altijd alssie blij is, misschien zet je jezelf teveel neer als de sidekick van bert... omg, die was TE flauw
disclaimer
  vrijdag 2 november 2007 @ 08:11:25 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_54308468
gelukkig gaat het gewicht weer naar beneden, ik zie Levi met de week slanker worden (en ja, we zien elkaar elke week naakt in de kleedkamer ), dus mijn streven is nu: zorgen dat je BMI niet hoger is dan dat van Levi
disclaimer
pi_54310107
Woohooo, het is vrijdag! Bijna weekend!

Ik moet extreem gaan bijlezen, heb het de laatste tijd te druk gehad om mee te lezen! Maar ik wilde wel even vermelden dat de weegschaal vanochtend aangaf dat ik precies 30 kg ben afgevallen! Ik is trots
It is your friends who make your world!
pi_54310353
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 09:58 schreef Ikiskoel het volgende:

Ik moet extreem gaan bijlezen, heb het de laatste tijd te druk gehad om mee te lezen! Maar ik wilde wel even vermelden dat de weegschaal vanochtend aangaf dat ik precies 30 kg ben afgevallen! Ik is trots
30 kilo

Daar mag je zeker erg trots op zijn
pi_54310382
Wowie Ikiskoel, wat goeoeoeoeoed!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54310465
Ikiskoel! Goed gedaan zeg!!!!
pi_54310571
mijlpaal
Ja doei.
pi_54310605
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 09:58 schreef Ikiskoel het volgende:

kijk dat gaat lekker
ik hoop binnekort ook 30 kilo afgevallen te zijn en dan is het wel genoeg geweest
pi_54310653
als ik 30 kilo kwijt zou raken blijft er niets van me over

maar, zoals ik op het chocoladeforum al postte: nadat ik al deze schoolstress en tijdgebrek gepasseerd ben, ga ik beginnen met Evy en zwemmen
Ja doei.
pi_54310814
Ik wilde vandaag weer even gaan hardlopen..

Maar vannacht heb ik de hele tijd lopen woelen en piekeren alsof ik het stuk wat ik gisteravond gezongen heb perfect zou moeten kennen, ik heb het heel warm, en als ik proefwerken nakijk wordt ik wat misselijk..

Dus ik denk dat ik beter even rustig aan kan doen vandaag..
Ik zit echt thuis rond te kijken dat ik iets moet doen van mezelf, maar ik weet niet wat..
pi_54310944
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
als ik 30 kilo kwijt zou raken blijft er niets van me over
dat zal wel mee vallen
ik kan nog 20 kilo afvallen en dan heb ik nog steeds een gezond gewicht
pi_54310954
Er is een pakje voor J. bezorgd, iemand interesse? [TK] Doosje onbekend
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:55:35 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_54311513
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat zal wel mee vallen
Ik denk dat je er dan wel eng mager uit gaat zien, als ik al bekijk hoe slank je nu al bent

Plus dat ze nergens xxs verkopen
disclaimer
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:56:22 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_54311540
Als ik 30 kilo afval weeg ik dus 58, de laatste keer dat ik dat woog was ik 12
Zolang ik met 68 kilo ook nog in een maat 38 pas hoeft er niks meer vanaf
disclaimer
pi_54311585
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk dat je er dan wel eng mager uit gaat zien, als ik al bekijk hoe slank je nu al bent
ja dat denk ik ook
maar het zou kunnen, het is niet alsof 168cms lang en 51 kilo betekent dat er niets meer van je overblijft

maar goed weet ook niet hoeveel Motorbloempje weegt als ze inderdaad onder de 70 weegt zou ik er geen 30 kilo meer afdoen
  vrijdag 2 november 2007 @ 10:59:06 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_54311606
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja dat denk ik ook
maar het zou kunnen, het is niet alsof 168cms lang en 51 kilo betekent dat er niets meer van je overblijft

maar goed weet ook niet hoeveel Motorbloempje weegt als ze inderdaad onder de 70 weegt zou ik er geen 30 kilo meer afdoen
Noh, dan blijft er wel weinig van je over. Ik heb mijn moeder zo gezien met 55 kilo en 1.67 en die zag er uit als een terminale kankerpatient

(voordat we schrikreacties krijgen: dat was ze niet, ze was alleen een beetje doorgeslagen met afvallen )
disclaimer
pi_54311630
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Noh, dan blijft er wel weinig van je over. Ik heb mijn moeder zo gezien en die zag er uit als een terminale kankerpatient
ik denk dat er ook aan ligt hoe je tot dat gewicht afvalt
als je gewoon flink sport en gezond eet ga je er niet zo uit zien met een normaal gewicht
pi_54311674
Ik kon het niet laten, maar je zou in dat theoretische geval op een BMI van 17,9 uitkomen, en dat is toch voor het overgrote deel van de mensen niet gezond meer..
pi_54311684
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 10:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat zal wel mee vallen
dan zou ik 55 kilo wegen

niet helemaal gezond naar mijn idee
Ja doei.
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:02:35 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_54311688
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik denk dat er ook aan ligt hoe je tot dat gewicht afvalt
als je gewoon flink sport en gezond eet ga je er niet zo uit zien met een normaal gewicht
Het ligt aan je lichaamsbouw. Als je skelet heel erg smal is en je hebt hele lange spieren gaat het nog wel, hoewel je dan wel echt heeeel dun bent. Maar als je skelet wat wulpser is (zoals het jouwe ) kun je over het algemeen echt ribben tellen...
disclaimer
pi_54311722
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dan zou ik 55 kilo wegen

niet helemaal gezond naar mijn idee
hoelang ben je dan?
pi_54311745
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het ligt aan je lichaamsbouw. Als je skelet heel erg smal is en je hebt hele lange spieren gaat het nog wel, hoewel je dan wel echt heeeel dun bent. Maar als je skelet wat wulpser is (zoals het jouwe ) kun je over het algemeen echt ribben tellen...
ja dat vraag ik me dus af of dat echt zo zou zijn
maar goed ik ga er niet van uit dat ik ooit onder de 60 ga wegen
pi_54311755
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef teigan het volgende:
Ik kon het niet laten, maar je zou in dat theoretische geval op een BMI van 17,9 uitkomen, en dat is toch voor het overgrote deel van de mensen niet gezond meer..

bmi van 18 is nog gezond dus zou inderdaad op het randje zijn
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:05:17 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_54311763
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja dat vraag ik me dus af of dat echt zo zou zijn
maar goed ik ga er niet van uit dat ik ooit onder de 60 ga wegen
Ik zou het niet gaan uitproberen als ik jou was
Dan krijg je ana-problemen
disclaimer
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:06:17 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_54311784
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

bmi van 18 is nog gezond dus zou inderdaad op het randje zijn
BMI is niet zaligmakend though, het is echt wel heel erg randje ondergewicht. Voor een meisje van 18 zou het nog gezond kunnen zijn, voor een vrouw van 30 zeker niet meer...
disclaimer
pi_54311804
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zou het niet gaan uitproberen als ik jou was
Dan krijg je ana-problemen
dat is ook niet iets dat je uitprobeerd
de laatste 2 jaar gaat het afvallen meer vanzelf dus ik zie vanzelf wel waar ik op uit kom
pi_54311818
Ik had in de eetstoornissengroep mensen met zo'n bmi zitten, nou dat was echt niet meer mooi... Helemaal een ingevallen gezicht en alles..
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 november 2007 @ 11:07:50 #284
13151 crew  Rewimo
pi_54311834
Ik kan nog wel 30 kilo missen Maar dat vindt de dokter niet goed
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:08:45 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_54311859
ik wil max 20 kwijt.
Toen ik 15 was woog ik 68 en minder hoeft echt niet.
disclaimer
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:10:49 #286
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_54311918
Ik wil er nog wel 30 kwijt hopelijk gaat dat lukken
pi_54311939
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil max 20 kwijt.
Toen ik 15 was woog ik 68 en minder hoeft echt niet.
toen ik 15 was woog ik 98
nee mijn streefgewicht staat nu op 65
maar zoals ik zei als het vanzelf iets lager word vind ik het ook niet erg
maar als het zoals nu rond de 70 blijft hangen vind ik het ook niet erg
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 november 2007 @ 11:12:04 #288
13151 crew  Rewimo
pi_54311949
bubsel, jij komt alleen morgen toch? Of het hele weekend?
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:13:33 #289
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_54311992
Eerst was de bedoeling heel het weekend, maar idd nu alleen morgen
pi_54312043
ik zie wel waar ik uitkom.. Ik zou heel blij zijn als ik er nog 10 kilo afkrijg, mijn huisarts vond dat ik al heel blij moest zijn als ik op de 70 kilo uitkwam, en dat dat ook goed zou zijn..

Maar ik zie wel, ik heb altijd geroepen dat het een 5 jaren plan was, en ik heb dus nog iets meer dan 2 jaar om dat doel te bereiken.
pi_54312076
mijn doel is 25kg kwijt, dan zit ik net op een gezond BMI, meer kilo's kwijt mag natuurlijk altijd
pi_54312121
Thanks voor jullie lieve berichtjes!

Ik wil nog 31 kg afvallen. Dan weeg ik 75 kg en dat vind ik een mooi gewicht. Dan ben ik al bijna de helft van mn lichaamsgewicht kwijt... Gek idee is dat!
It is your friends who make your world!
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:23:04 #293
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_54312200
Gezond BMI zou mooi zijn maar is niet te doen volgens mij. Dan moet ik 72 kg wegen .

Onder de 100 kg ben ik erg blij en daarna is 85 wel een mooi einddoel .

Maar goed eerst maar weer onder het mes enzo
pi_54312241
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:18 schreef Ikiskoel het volgende:
Thanks voor jullie lieve berichtjes!

Ik wil nog 31 kg afvallen. Dan weeg ik 75 kg en dat vind ik een mooi gewicht. Dan ben ik al bijna de helft van mn lichaamsgewicht kwijt... Gek idee is dat!
Ow ja, dit was vanwege jouw gode bericht
Nog gefeliciteerd
pi_54312279
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:23 schreef -Bubseltje- het volgende:
Gezond BMI zou mooi zijn maar is niet te doen volgens mij. Dan moet ik 72 kg wegen .

Onder de 100 kg ben ik erg blij en daarna is 85 wel een mooi einddoel .

Maar goed eerst maar weer onder het mes enzo
is een gezond bmi niet iets wat je met je operatie kan bereiken dan?
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:26:17 #296
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_54312289
gefeliciteerd idd Ikiskoel je bent zeker koel
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:31:20 #297
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_54312420
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

is een gezond bmi niet iets wat je met je operatie kan bereiken dan?
Nee 70-75% is statistisch gezien de max er zijn er die meer afvallen en minder .
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:33:41 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_54312457
CZ. Overheid.

Okee, dat de no-claim wegvalt kan ik mee leven. en nu een eigen risico op de hoofdverzekering voor alle medicatie van 150 euro. Okee. Ik denk: prima, mijn pil wordt toch 100% vergoed in mijn aanvullende pakket
Wat doet CZ? CZ haalt alle vergoedingen voor anticonceptie uit de aanvullende verzekeringen en stopt ze in de hoofdverzekering. Chapeau CZ! Laat iedereen maar weer zelf voor anticonceptie opdraaien, krijgen we nog meer ongelukkige babies van half labiele tienermoeders!
disclaimer
pi_54312592
Soms is fok zo leuk. Ik heb zo gelachen.

Ik kreeg de pil gelukkig wel altijd vergoed, onder de noemer van medicijn (de diane 35)
*OUD heilige*
  vrijdag 2 november 2007 @ 11:47:09 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_54312782
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 11:39 schreef YPPY het volgende:
Soms is fok zo leuk. Ik heb zo gelachen.

Ik kreeg de pil gelukkig wel altijd vergoed, onder de noemer van medicijn (de diane 35)
Kreeg ja. Maar met die nieuwe regeling dus ook niet meer. Ik kreeg 'm ook vergoed.
Of willen ze me stimuleren om met de pil te stoppen en mijn 100 gratis te kleine CZ-condooms te gaan gebruiken?

Dat zal het wel zijn
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')