bronquote:Begin uw dag vol energie
Het licht dat u op natuurlijke wijze wekt
Door de Wake-up Light wordt u gemakkelijk en op een natuurlijke manier wakker, waardoor u net zoveel energie hebt als op een zomerse ochtend. Dankzij de 100 jaar lichtervaring van Philips, biedt de Wake-up Light medisch bewezen voordelen.
Licht heeft een positief effect op de energiehormonen
Het licht wordt vanaf een half uur voor de ingestelde wektijd geleidelijk feller tot de geselecteerde lichtintensiteit (250 lux wordt geadviseerd). Het licht wordt feller in een optimaal tempo waarbij het een speciale curve volgt die het meest effectief blijkt te zijn. Het licht valt op uw ogen, waardoor uw hersenen een seintje krijgen om meer cortisol, het energiehormoon, te produceren. Dit betekent dat op de ingestelde wektijd uw slaap- en energiehormonen beter in balans zijn en u meteen meer energie hebt.
Tot 300 lux voor natuurlijk ontwaken
De Wake-up Light (HF3451) geeft een lichtintensiteit tot 300 lux. Het is klinisch bewezen dat we tot 250 lux aan lichtintensiteit nodig hebben om de energiehormonen zo te beïnvloeden dat we vol energie wakker worden. Om comfortabel te kunnen lezen is een lichtniveau van 300 tot 400 lux nodig.
whehe! echt iets voor jou!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:24 schreef moemoe het volgende:
TVP!
Vogelzangquote:De Wake-up light maakt u zachtjes wakker met de dawn simulator. Bovendien verdwijnt uw vermoeidheid en stress dankzij de lichttherapie. De Wake-up light gebruikt een gloeilamp van 75 W met natuurlijk daglichtspectrum zonder UV.Daarnaast beschikt het apparaat over een zacht alarm en vogelzang waarmee u uit uw slaap gehaald wordt. Met het LCD scherm kunt u alle functies van de Wake-up light regelen.Met de Wake-up light bent u iedere ochtend weer vol energie!
Ik heb inmiddels mijn probleem voorgelegd bij Philips. Binnen 5 werkdagen zouden ze reageren, maandag is het de 5e werkdag.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:44 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik heb aangegeven dat ik 'm met mijn verjaardag wel wil hebben, alleen dit duurt nog tot december en ik weet niet of ik nog zo lang "wil" wachten
Dat gezoem waar in 't vorige topic over werd gesproken, hebben meer mensen hier last van? Ik heb namelijk 'n wekkerradio gehad die 's nachts soms héél zachtjes muziek afspeelde (terwijl 't ding uitstond) en daar kon ik me gruwelijk aan irriteren. Dat gezoem moet ik dus ook niet hebben
Ik ben erg benieuwd naar hun reactiequote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:57 schreef dahei het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels mijn probleem voorgelegd bij Philips. Binnen 5 werkdagen zouden ze reageren, maandag is het de 5e werkdag.
Ik denk dat ik het zelfde probleem heb. Ook al staat het alarm uit, de lamp uit je hoort altijd (dag en nacht) een zachte brom/ruis/zoem, heel irritant. Ik heb contact opgenomen moet Pixmania (waar ik hem besteld heb). Mijn collega heeft ook zo'n lamp en zij zegt dat die van haar gewoon stil is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:57 schreef dahei het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels mijn probleem voorgelegd bij Philips. Binnen 5 werkdagen zouden ze reageren, maandag is het de 5e werkdag.
Echt he, de keren dat het me overkomt dat ik nog in coma ben op het moment dat de wekker gaat (meestal ben ik 5 min van te voren al wakkerquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:32 schreef Stereotomy het volgende:
Ik word nog immer ontzettend brak wakker.
Wat ik wel fijn vind is dat het geluid van zacht naar hard gaat. Nooit meer "TWOINGOING" uit je bed schrikken.
Des te beterquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 13:46 schreef jna het volgende:
Ze zijn er wel flink reclame voor aan het maken de laatste paar weken
idem dito maar het lijkt me wel heerlijk relext ontwaken!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
klinkt wel ok, ik ben een moeilijke slapert
ben alleen bang dat ik bij het eerste streepje licht al wakker ben?
ik ben nl. vrij gevoelig voor licht, slaapkamer moet zo donker mogelijk zijn..
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:24 schreef moemoe het volgende:
TVP!
Juist. Maar niemand met concrete ervaringen?quote:Op zondag 28 oktober 2007 00:00 schreef Marurk het volgende:
Ik wil dus ook zo'n ding (aangezien ik nooit uit m'n bed kom 's ochtends), maar ik ga dus echt geen 90 euro betalen voor zo'n apparaat.
Lees de topics eens doorquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:13 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Juist. Maar niemand met concrete ervaringen?
Kusjequote:Op zondag 28 oktober 2007 23:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Sorry![]()
![]()
Nu pas zie ik het linkje naar het vorige topic.
De duurdere lamp is een wekkerradio, dus onnodig om daar nog een gewone wekkerradio naast te zetten.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef ruffian het volgende:
De FM radio is niet zo boeiend daar heb je dan een gewone wekker radio voor als je dat wilt.
En? Wat zeggen ze?quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Sorry![]()
![]()
Nu pas zie ik het linkje naar het vorige topic.
Ja dat kan maar geen garanties.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 17:15 schreef Hardstyler1985 het volgende:
Zo ik heb hem ook gekocht.
Ben benieuwd morgenvroeg.
Nu wil ik eigenlijk R538 luisteren alleen het probleem is dat mijn ontvangt hier niet zo perfect is.
Nu wil ik proberen de radio antenne die hier boven ligt van UPC aansluiten aan de radiowekker zodat je eigenlijk alles zou moeten kunnen ontvangen in goede kwaliteit zonder ruis.
Kan dit?
Ik heb inmiddels gebeld met Philips (nummer dat op het garantiebewijs staat) en ik kan hem terugsturen, krijg ik met een paar weken een nieuwe. Dus de service is goed bij Philips.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:57 schreef dahei het volgende:
[..]
Heb jij een spaarlamp in huis die er 30 minuten over doet om op volledige sterkte te branden?quote:Op donderdag 1 november 2007 14:50 schreef Aufruhr het volgende:
Is zoiets niet relatief simpel te maken. Je neemt zo'n timer waardoor je lamp plots gaat branden. Neem dan een spaarlamp omdat die rustig begint te branden.
Verder kan je mss ook een radio met een cd waarop vogelzang staat programmeren zodat die op hetzelfde tijdstip rustig begint te spelen en steeds harder.
Nee zolang niet :"(quote:Op donderdag 1 november 2007 17:58 schreef jna het volgende:
[..]
Heb jij een spaarlamp in huis die er 30 minuten over doet om op volledige sterkte te branden?
Is het echt de speaker of de ontvangst?quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:13 schreef probin het volgende:
Ik gebruik inmiddel al een maand de wake-up lichtwekker en wil niet meer zonder. Dagelijks moet ik om 05:15 opstaan en wordt nu echt veel relaxter wakker. Ik ben direct wakker en heb minder moeite mijn bed uit te komen. De rest van de ochtend voel ik mij ook veel fitter.
Tevens gebruik de lamp ook als leeslamp, hij straalt een rustig leeslicht uit. Het geluid van de radio is echter heel brak en gebruik daarom alleen de fluitende vogels om wakker te worden. Als ik had geweten dat de radiospeaker zo slecht was dan had ik de goedkopere versie gekozen. Het is het prijsverschil niet waard!
Ik zat al langer te dubben over wel of geen wake up light maar nu weet ik het zeker: ik ga er heel snel eentje halen!quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:13 schreef probin het volgende:
Ik gebruik inmiddel al een maand de wake-up lichtwekker en wil niet meer zonder. Dagelijks moet ik om 05:15 opstaan en wordt nu echt veel relaxter wakker. Ik ben direct wakker en heb minder moeite mijn bed uit te komen. De rest van de ochtend voel ik mij ook veel fitter.
Tevens gebruik de lamp ook als leeslamp, hij straalt een rustig leeslicht uit. Het geluid van de radio is echter heel brak en gebruik daarom alleen de fluitende vogels om wakker te worden. Als ik had geweten dat de radiospeaker zo slecht was dan had ik de goedkopere versie gekozen. Het is het prijsverschil niet waard!
Nee, de ontvangst is goed (digitaal scannen). Ik vind persoonlijk de speaker erg schel klinken. Er zit ook geen koptelefoonaansluiting op, anders had ik een paar oude pc-speakertjes aangesloten.quote:Op vrijdag 2 november 2007 15:46 schreef jna het volgende:
[..]
Is het echt de speaker of de ontvangst?
Postbank heeft hem geleverd.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:56 schreef Blik het volgende:
Ik heb hem gisteren binnen gekregen via de rentepunten van de Postbank. Kostte uiteindelijk 80 euro.
Maar één probleem, het lampje is kapot. Dusssssss aan jullie de vraag, hoe kan ik dit het beste regelen. Moet ik de postbank bellen of moet ik Philips bellen voor een nieuw lampje
Waarschijnlijk wel het beste idee idd. Heb alleen geen zin om aan de lijn te hangen voor 10 cent per minuut voor een stom lampje.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:03 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Postbank heeft hem geleverd.
Bij mij werd hij direct verstuurd via de postbank de indicatieve levertijd van 5 tot 10 werkdagen waren bij mij slechts 3 dagen. Maandag besteld woensdag in huis.
Maar ik vond de verpakking karig, doos was niet verder verpakt, slechts de pakbon zat eropgeplakt en dus moet het transport het doen met de verpakking van philips.
Nu heb je van die lompe horken bij de tpg zitten, jammer dat dat weer een lampje kost.
Ik zou de postbank bellen.
Ik ben weer lekker slim geweest. Er is helemaal niks kapot.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel het beste idee idd. Heb alleen geen zin om aan de lijn te hangen voor 10 cent per minuut voor een stom lampje.
Vond idd de verpakking karig, wel heel snel verstuurd, woensdag besteld, vrijdag in huis.
Zo kun je alles wel afzeiken.quote:Op zaterdag 3 november 2007 21:02 schreef Enfermera het volgende:
Werkt dit nou echt? Of is het gewoon een manier om consumenten nog meer geld te ontfutselen?
Ik zeik het niet af, ik vraag me af of het echt werkt. Daar is dit topic toch voor, discussie over het product?quote:Op zondag 4 november 2007 20:42 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel afzeiken.![]()
Ga fietsen als je niks te melden hebt.
Neequote:Op maandag 5 november 2007 08:41 schreef Bertjeee het volgende:
Heeft iemand anders ook last van dat dat ding crasht? Ik heb de goedkope versie, en zo af en toe dan "hangt" dat ding gewoon. Geen enkel knopje werkt meer en de wekker gaat ook niet af. Het enige wat oplossing biedt is de stekker er een half uur uit trekken zodat tie helemaal reset. Extreem irritant, vooral als je wekker dus niet af gaat s'ochtends. Daar heb ik dat ding niet voor namelijk, want verslapen lukt me zonder ook prima. Tis me nu al een keer of 4 gebeurd.
quote:Op maandag 5 november 2007 08:41 schreef Bertjeee het volgende:
Heeft iemand anders ook last van dat dat ding crasht? Ik heb de goedkope versie, en zo af en toe dan "hangt" dat ding gewoon. Geen enkel knopje werkt meer en de wekker gaat ook niet af. Het enige wat oplossing biedt is de stekker er een half uur uit trekken zodat tie helemaal reset. Extreem irritant, vooral als je wekker dus niet af gaat s'ochtends. Daar heb ik dat ding niet voor namelijk, want verslapen lukt me zonder ook prima. Tis me nu al een keer of 4 gebeurd.
Ik denk dat als je de radio-functie niet nodig hebt, je ook de duurdere versie niet nodig hebt. Ik heb de duurdere en heb het licht nu op stand 8 (van de 20) staan. Stand 20 is echt heel fel.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:46 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik zag dat die van ¤90 een 75w lamp heeft en die van ¤130 een 100w lamp. Nu staat er op die van ¤90 een sticker op de 'fitting' dat er niet meer in mag dan 75w. Iemand enig idee of dit echt zo is, of dat het een of andere marketingtruc is. Lijkt me namelijk stug om twee compleet verschillende body's/fittingen te maken voor in weze dezelfde lamp. Kan een 100w lamp dus in de goedkope versie?
De radio functie kan me gestolen worden.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:46 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik zag dat die van ¤90 een 75w lamp heeft en die van ¤130 een 100w lamp. Nu staat er op die van ¤90 een sticker op de 'fitting' dat er niet meer in mag dan 75w. Iemand enig idee of dit echt zo is, of dat het een of andere marketingtruc is. Lijkt me namelijk stug om twee compleet verschillende body's/fittingen te maken voor in weze dezelfde lamp. Kan een 100w lamp dus in de goedkope versie?
De radio functie kan me gestolen worden.
70 watt leeslampquote:Op vrijdag 2 november 2007 14:13 schreef probin het volgende:
Let er goed op dat-ie zijn warmte kwijt kan! Anders doet ie inderdaad even helemaal niks meer...quote:Op maandag 5 november 2007 08:41 schreef Bertjeee het volgende:
Hij staat op een tafel onder een schuin dak. Zou volgens mij dus geen probleem op mogen leveren.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:13 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Let er goed op dat-ie zijn warmte kwijt kan! Anders doet ie inderdaad even helemaal niks meer...
Dat merk ik absoluut niet. Ik zou denken dat je met een defect te maken hebt.quote:Op donderdag 8 november 2007 01:21 schreef Stereotomy het volgende:
De lamp is uiterst kut om mee te lezen. De transformator versterkt het 50Hz knipperen van de lamp, waardoor je met een knipperende/trillende lamp zit te lezen.
Uh? Sleep mode? Ik heb ook de fancy one. Hoe doe je dat?quote:Op donderdag 8 november 2007 22:14 schreef RudyCarell het volgende:
De zee gebruik ik om in slaap te komen... Heerlijk die sleep mode!
RTFMquote:Op donderdag 8 november 2007 22:21 schreef Cacao het volgende:
[..]
Uh? Sleep mode? Ik heb ook de fancy one. Hoe doe je dat?
Niks RTFM, in die hele fokking handleiding staat niets vermeld over een sleepfunctie. Dus verklaar je nader.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:14 schreef RudyCarell het volgende:
De zee gebruik ik om in slaap te komen... Heerlijk die sleep mode!
Dat zeg ik toch... Ik heb niet de philips, zie paar posts terug... Daarom denk ik dat Philips gewoon veel te duur is... De NafNaf heeft maar 1 model (wel maar een 40waatt lamp, maar dat is zat)...quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:56 schreef Noway666 het volgende:
[..]
Niks RTFM, in die hele fokking handleiding staat niets vermeld over een sleepfunctie. Dus verklaar je nader.
Oh als dat zo isquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:14 schreef NoCigar het volgende:
De bedgenoot wordt dus ook erg wakker?
Mooi. Weer een apparaat dat ik niet cadeau ga geven.
De mijne wordt er niet wakker van hoor!quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:14 schreef NoCigar het volgende:
De bedgenoot wordt dus ook erg wakker?
Mooi. Weer een apparaat dat ik niet cadeau ga geven.
Ik word dus vrijwel nooit dan wakker. Maar dat is niet het enige, het heeft ook te maken met hoe je wakker wordt. Wakker worden met licht geeft je een hormonale stimulans, en het zou best zo kunnen zijn (ik weetniet of het zo is)dat meerl icht je een betere stmiulans geeft.quote:Op maandag 12 november 2007 08:24 schreef Rudedadude het volgende:
de Menzis aanbieding is zonder gebruik van collectiviteitskorting, op=op en het is de 'goedkope' versie.
Nou is dat laatste niet heel erg van belang, tenzij je graag een radio met licht wil. Voor de lichtsterkte hoef je het waarschijnlijk niet te doen, zelf wordt ik (bij de 75W versie) meestal al wakker rond stand 5-8. Dat verschilt overigens, als ik met mijn hoofd van de lamp afgewend lig, dan word ik er minder snel wakker.
Voor mij geldt dat dus niet.quote:Op maandag 12 november 2007 08:34 schreef Rudedadude het volgende:
Om echt volledig wakker te worden is een fellere lichtinstelling misschien wel beter ja, maar wanneer dat tot gevolg heeft dat ik al na 10 minuten wakker wordt (en dus 20 minuten voor het alarm afgaat) dan is dat ook niet optimaal. Dan is het handiger om zelf en draai te geven aan het wieltje voor de lichtinstelling...
Een nog grotere ODOL elke ochtend dus...quote:Op maandag 12 november 2007 08:28 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wakker worden met licht geeft je een hormonale stimulans
ex verzenden van 5,90 bij zelf ophalen bij Kiala punten.quote:Op maandag 12 november 2007 08:32 schreef Roellie80 het volgende:
De PHILIPS Wake-up light HF3451/01 voor ¤65
quote:Op maandag 12 november 2007 09:17 schreef zwahiel het volgende:
[..]
ex verzenden van 5,90 bij zelf ophalen bij Kiala punten.
Heb 'm vorige week besteld, ben nu aan het wachten op levering. Gelukkig woon ik dicht bij zo'n punt. Anders moet je er wat meer moeite voor doen.
Let er ook op bij Pix wordt standaard extra garantie in rekening gebracht van 6 euro nog iets. Dat kun je wel zelf weghalen als je 't niet nodig vind, maar standaard staat 't erbij. Ik was met verzenden 70,90 kwijt
Hij stond daar inderdaad al een week ofzo op 65 euroquote:Op maandag 12 november 2007 19:26 schreef vliegtuigje het volgende:
[..]
Vanmorgen was 'ie nog in de aanbieding en nu kost hij weer 80 euro
![]()
Ik heb ook een dimbare lamp die zoemt als-ie gebruikt wordt... En goedkope halogeen-dimmers zoemen ook... Gruwelijk irritant, en voor zo'n DUUR wekkertje mag je toch verwachten dat-ie gewoon stil is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:44 schreef Eric_Cantona het volgende:
Dat gezoem waar in 't vorige topic over werd gesproken, hebben meer mensen hier last van? Ik heb namelijk 'n wekkerradio gehad die 's nachts soms héél zachtjes muziek afspeelde (terwijl 't ding uitstond) en daar kon ik me gruwelijk aan irriteren. Dat gezoem moet ik dus ook niet hebben
Ik ben het hier wel mee eens, ik wordt er wel rustiger door wakker. Helemaal als je echt vroeg eruit moet.quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:20 schreef worldpimber het volgende:
Ik heb er 1 gekregen!
Voor wat betreft de functie vind ik hem wel OK. Ik weet niet wat voor effect het heeft op je depressiviteit of je humeur, maar ik word er voorlopig veel beter wakker van. Ik word nu een beetje half wakker tegen de tijd dat ie bijna op volle sterkte brandt (bij mij op 8) en begint dan te beseffen dat ik zo'n kut-wekker van Philips heb en ik dus wakker moet worden.![]()
Scheelt me volgens mij toch zeker 1.500 hartslagen per dagEerder sprong ik uit bed om keihard zo'n standaard wekker kapot te rammen om vervolgens weer net zo snel erin te springen en nu sta ik gewoon rustig op ipv nog 3 tot 30 keer te snoozen
Het geluid heb ik ook maar ergens op 3 staan.
Maar voor wat betreft het stukje techniek heeft Philips toch de boel mooi genaaidHet ding is totaal niet robuust, het voelt supergoedkoop aan, er lijkt geen enkel stukje hoogwaardig materiaal op te zitten. Knoppen voelen goedkoop aan, bediening voelt nergens naar (wel simpel verder, daar niet van) en nergens lijkt het geheel de prijs te rechtvaardigen.
Dus mijn idee is gewoon dat philips dik gaat verdienen op deze hype, maar ik ben blij met mijn product (= de functionaliteit jou te kunnen wekken) en de andere keuzes die voor handen lagen verdienden bij mij niet de voorkeur (dat lelijke nafnaf geval bijvoorbeeld)
Zeker als je bedenkt wat zo'n ding eigenlijk kost.quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:20 schreef worldpimber het volgende:
Dus mijn idee is gewoon dat philips dik gaat verdienen op deze hype
Dat had ik dus ook..Maar ga even naar de BCC...Heb ik die van mij ook vandaan, en kun je hem binnen twee weken weer terug brengen.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:03 schreef oZner het volgende:
Vraag me af of deze lamp mij zou helpen, maar ja het kutte is dat je niet echt kan testen...
Precies even wachten op de aldi/bouwmarkt variant...quote:Op woensdag 14 november 2007 15:17 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Zeker als je bedenkt wat zo'n ding eigenlijk kost.![]()
Moet ik nu weer zeggen dat de NAFNAF Lys er allang is en goedkoper is... En sleep-mode heeft... Zucht...quote:Op woensdag 14 november 2007 15:39 schreef alki het volgende:
[..]
Precies even wachten op de aldi/bouwmarkt variant...
Je moet helemaal niks, zeikerd.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:05 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Moet ik nu weer zeggen dat de NAFNAF Lys er allang is en goedkoper is... En sleep-mode heeft... Zucht...
http://www.megagadgets.nl/naf-naf-lys-p-477.html
He ik quotte jou toch zeker niet... Gaat ff lekker buiten spelen spelen ofzo...quote:Op woensdag 14 november 2007 16:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Je moet helemaal niks, zeikerd.
Ik vind de uitvoering ook niet geweldig, maar alleen omdat het ding verschuift als je op de knopjes doet. Gedoe over "hoogwaardig" vind ik wat overbodig. Vergelijkingen met andere merken gaan ook niet op, omdat het onbekend is hoeveel licht die produceren.
Staat er gewoon tussen, beeld en geluid -> Audio -> derde rij rechtsquote:Op zaterdag 17 november 2007 16:01 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ligt het weer aan mij, of kan ik dat ding nergens vinden, in de rentepuntenshop van de postbank ?
Slechte vergelijking. Het belangrijkste deel van het beter op staan, zit in het langzaam opkomen.quote:Op zondag 18 november 2007 11:36 schreef Roeji het volgende:
Ik ben nu een weekje of 2 aan het testdraaien met mijn eigen 'creatie'. Ik heb een digitale schakelklok bij de action gehaald (3,99 dacht ik) en heb een schemerlampje met een heel zacht en zwakke lamp genomen en heb dat zo geprogrammeerd dat die lamp een minuut of 10 voor mn wekker gaat, aanspringt. Puur om te kijken of ik eventueel wat aan die wake up light zou hebben.
Het is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, mijn lamp springt meteen aan en is op zn volle sterkte ipv dat ie met stapjes feller word. En ik heb er dus nog een wekkerradio naast staan.
Resultaat; het werkt over het algemeen eigenlijk best goed. Het heeft een aantal dagen geduurd voor ik eraan gewend was en ik werd daarna meestal tegelijk of vlak voor, het aanspringen van de lamp wakker. De schakelklok maakt nl een heel zacht klikgeluid. Maar dan kon ik nog even blijven wakker worden en doezelen tot mn wekkerradio afging. Alleen de afgelopen 2 dagen ging het mis, maar dat was door drastisch slaapgebrek. Wat me normaal nooit gebeurd, ik had zelfs mn wekkerradio uitgezet in mn slaap. Dan heb je dus weinig aan een lamp. Dan is de enige optie om met pannendeksels ofzo naast me te staan lawaai maken en heel hard te kunnen rennen daarna
Ik wil het nog een week of 2 blijven proberen op deze manier en als ik er dan nog steeds makkelijker dan voorheen mee uit mijn bed kom, dan ga ik me zo'n lamp halen.
Misschien dus een ideetje voor de twijfelaars; haal een schakelklok en neem een lamp met lage sterkte/zachte kleur en uitproberen maar. Dan kun je het zo een paar weekjes uitproberen zodat je niet met dat ding in je maag zit als het na een paar weken niet blijkt te helpen.
Ook veel te duur. Kostprijs is 10~15 euro. Moet dus echt goedkoper kunnen.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:05 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Moet ik nu weer zeggen dat de NAFNAF Lys er allang is en goedkoper is... En sleep-mode heeft... Zucht...
Zoals ik al verteld is het natuurlijk niet gelijk aan mekaar. Maar het gaat hem erom dat je lichaam al aan het opstaan bezig is voor jij wakker bent, door het licht. En dat hoeft dan niet perse van 0 tot maximale sterkte te gaan, voor de ene persoon is een zwak lampje al genoeg en de andere heeft een felle lamp nodig. Als je een bouwlamp van 500W op je snuffert zet dan is het idd helemaal niet met mekaar te vergelijken. Ik had zodoende een hele zachte kleur lamp van maar een paar watt genomen, zodat het toch een beetje in de buurt komt.quote:Op zondag 18 november 2007 14:44 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Slechte vergelijking. Het belangrijkste deel van het beter op staan, zit in het langzaam opkomen.
De NAFNAF lampwekker heb ik al een jaar. Heel fijn wakker worden met licht en bosgeluiden en nog nooit problemen mee gehad. Alleen de display is wat fel ´s nachts.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:05 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Dat heb ik idd ook... Je kunt er een halftransparant zwart sticker of zo overheen plakken...quote:Op maandag 19 november 2007 22:53 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
De NAFNAF lampwekker heb ik al een jaar. Heel fijn wakker worden met licht en bosgeluiden en nog nooit problemen mee gehad. Alleen de display is wat fel ´s nachts.
Als je de NAFNAF wekker bedoelt met de goedkopere variant, ja. Er zit een radiowekker, wekkergeluid en verschillende bos- en oceaangeluiden (quote:Op woensdag 21 november 2007 19:00 schreef heiden6 het volgende:
Zit er nou in de goedkopere variant wel gewoon een wekker op geluid ingebouwd, naast het lichtgebeuren? Want ik ben echt bang dat ik straks zo'n ding koop en gewoon totaal niet wakker wordt. Ik slaap ook prima als het gewoon licht is, al zegt dat niet alles natuurlijk.
Ik bedoelde eigenlijk dat apparaat van Philips.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:25 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Als je de NAFNAF wekker bedoelt met de goedkopere variant, ja. Er zit een radiowekker, wekkergeluid en verschillende bos- en oceaangeluiden () op.
Te koop bij de Kijkshop.
Zo, nu heb ik wel genoeg NAFNAF gepromoot.![]()
Ja, je kunt kiezen tussen een piepje en vogelgeluiden.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:00 schreef heiden6 het volgende:
Zit er nou in de goedkopere variant wel gewoon een wekker op geluid ingebouwd, naast het lichtgebeuren? Want ik ben echt bang dat ik straks zo'n ding koop en gewoon totaal niet wakker wordt. Ik slaap ook prima als het gewoon licht is, al zegt dat niet alles natuurlijk.
Heb je wel eens een zon gezien die in één keer aan is? Nee. Dat gaat geleidelijk. Dat is dan oko het hele puntvan die hormonale stimulatie ballbalbla.quote:Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Roeji het volgende:
[..]
Zoals ik al verteld is het natuurlijk niet gelijk aan mekaar. Maar het gaat hem erom dat je lichaam al aan het opstaan bezig is voor jij wakker bent, door het licht. En dat hoeft dan niet perse van 0 tot maximale sterkte te gaan, voor de ene persoon is een zwak lampje al genoeg en de andere heeft een felle lamp nodig. Als je een bouwlamp van 500W op je snuffert zet dan is het idd helemaal niet met mekaar te vergelijken. Ik had zodoende een hele zachte kleur lamp van maar een paar watt genomen, zodat het toch een beetje in de buurt komt.
Het is ook maar om uit te proberen of licht enig effect op mij heeft bij het opstaan. Ik heb het van de zomer ook al uitgeprobeerd door ipv mn rolluiken geheel dicht te doen, ze op de 'gaatjes' stand te laten. Zo werd ik 's morgens sneller en makkelijker wakker. En nu probeer ik het uit met die lamp. Werkt het voor mijn gevoel een beetje, dan ga ik pas dat pest dure ding halen, niet eerder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |