abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54189852
Vervolg van Philips Wake-up Light

quote:
Begin uw dag vol energie

Het licht dat u op natuurlijke wijze wekt

Door de Wake-up Light wordt u gemakkelijk en op een natuurlijke manier wakker, waardoor u net zoveel energie hebt als op een zomerse ochtend. Dankzij de 100 jaar lichtervaring van Philips, biedt de Wake-up Light medisch bewezen voordelen.

Licht heeft een positief effect op de energiehormonen
Het licht wordt vanaf een half uur voor de ingestelde wektijd geleidelijk feller tot de geselecteerde lichtintensiteit (250 lux wordt geadviseerd). Het licht wordt feller in een optimaal tempo waarbij het een speciale curve volgt die het meest effectief blijkt te zijn. Het licht valt op uw ogen, waardoor uw hersenen een seintje krijgen om meer cortisol, het energiehormoon, te produceren. Dit betekent dat op de ingestelde wektijd uw slaap- en energiehormonen beter in balans zijn en u meteen meer energie hebt.

Tot 300 lux voor natuurlijk ontwaken
De Wake-up Light (HF3451) geeft een lichtintensiteit tot 300 lux. Het is klinisch bewezen dat we tot 250 lux aan lichtintensiteit nodig hebben om de energiehormonen zo te beïnvloeden dat we vol energie wakker worden. Om comfortabel te kunnen lezen is een lichtniveau van 300 tot 400 lux nodig.
bron

[ Bericht 58% gewijzigd door Mylene op 26-10-2007 21:22:30 ]
pi_54189962
Mensen die dit ding al langer gebruiken?
pi_54190014
TVP!
pi_54190264
hopelijk heb ik volgende maanr genoeg geld om er 1 te halen
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_54190410
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:24 schreef moemoe het volgende:
TVP!
whehe! echt iets voor jou!

@ ontopicheid:

Zag het laatst staan bij de Kijkshop (had 40,- freebees en wilde een scheer aparaat kopen)
leek me ook wel iets
maar aangezien ik overdag (met licht) ook goed kan slapen vraag ik me af of dit bij mij gaat werken
Narf!
pi_54190452
Ik heb aangegeven dat ik 'm met mijn verjaardag wel wil hebben, alleen dit duurt nog tot december en ik weet niet of ik nog zo lang "wil" wachten

Dat gezoem waar in 't vorige topic over werd gesproken, hebben meer mensen hier last van? Ik heb namelijk 'n wekkerradio gehad die 's nachts soms héél zachtjes muziek afspeelde (terwijl 't ding uitstond) en daar kon ik me gruwelijk aan irriteren. Dat gezoem moet ik dus ook niet hebben
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_54190537
quote:
De Wake-up light maakt u zachtjes wakker met de dawn simulator. Bovendien verdwijnt uw vermoeidheid en stress dankzij de lichttherapie. De Wake-up light gebruikt een gloeilamp van 75 W met natuurlijk daglichtspectrum zonder UV.Daarnaast beschikt het apparaat over een zacht alarm en vogelzang waarmee u uit uw slaap gehaald wordt. Met het LCD scherm kunt u alle functies van de Wake-up light regelen.Met de Wake-up light bent u iedere ochtend weer vol energie!
Vogelzang
een rustig piano muziekje of een eigen mp3 zou leuker zijn
Narf!
pi_54190745
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:44 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik heb aangegeven dat ik 'm met mijn verjaardag wel wil hebben, alleen dit duurt nog tot december en ik weet niet of ik nog zo lang "wil" wachten

Dat gezoem waar in 't vorige topic over werd gesproken, hebben meer mensen hier last van? Ik heb namelijk 'n wekkerradio gehad die 's nachts soms héél zachtjes muziek afspeelde (terwijl 't ding uitstond) en daar kon ik me gruwelijk aan irriteren. Dat gezoem moet ik dus ook niet hebben
Ik heb inmiddels mijn probleem voorgelegd bij Philips. Binnen 5 werkdagen zouden ze reageren, maandag is het de 5e werkdag.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_54190835
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:57 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels mijn probleem voorgelegd bij Philips. Binnen 5 werkdagen zouden ze reageren, maandag is het de 5e werkdag.
Ik ben erg benieuwd naar hun reactie
pi_54190868
dit lijkt me ook wel iets, aangezien ik nooit kan opstaan. Alleen vrees ik dat het bij mij geen nut heeft, aangezien ik vaak pas opsta als het allang licht is
pi_54190889
klinkt wel ok, ik ben een moeilijke slapert
ben alleen bang dat ik bij het eerste streepje licht al wakker ben?
ik ben nl. vrij gevoelig voor licht, slaapkamer moet zo donker mogelijk zijn..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_54192061
quote:

[..]

Ik denk dat ik het zelfde probleem heb. Ook al staat het alarm uit, de lamp uit je hoort altijd (dag en nacht) een zachte brom/ruis/zoem, heel irritant. Ik heb contact opgenomen moet Pixmania (waar ik hem besteld heb). Mijn collega heeft ook zo'n lamp en zij zegt dat die van haar gewoon stil is.
pi_54192107
Ook maar eens kijken voor dit ding!
pi_54192789
Vandaag zag ik em op de tv, je krijgt em hem gratis als je een of andere hypotheek of verzekering? afsluit. Zie je ook wat je onthoudt van de reclame Wel de "aanbieding", maar niet het product waar het nu om ging...
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:32:33 #15
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_54192892
Ik word nog immer ontzettend brak wakker.

Wat ik wel fijn vind is dat het geluid van zacht naar hard gaat. Nooit meer "TWOINGOING" uit je bed schrikken.
Confidence through competence
pi_54193836
Wat kost het ding ook alweer? Over de 100 euro toch?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:40:51 #17
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_54194446
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:32 schreef Stereotomy het volgende:
Ik word nog immer ontzettend brak wakker.

Wat ik wel fijn vind is dat het geluid van zacht naar hard gaat. Nooit meer "TWOINGOING" uit je bed schrikken.
Echt he, de keren dat het me overkomt dat ik nog in coma ben op het moment dat de wekker gaat (meestal ben ik 5 min van te voren al wakker me hart krijgt dan een opsodemieter zeg adrenaline door je lijf, ik ben ook altijd gelijk beroerd voor de rest van de dag. En ga 5 jaar eerder dood door die tiefus herrie, met de vogels wakker worden vind ik wat prettiger

tvp dus, helaas is dat ding pleuris duur, heb al naar verschillende mogelijkheden op dat gebied
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:41:06 #18
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54194451
Nou vanmorgen was ik niet eerder wakker (door herrie oid) dan de ingestelde wektijd. Nu slaap ik de laatste paar weken wel wat onrustiger, komt goed binnenkort.
Maar even mijn ervaring van de 2-de nacht met deze wekker, ik werd zeg maar 10 voor de ingestelde wektijd heel relaxt zonder die bekende "schok" wakker van het licht.
Normaal gebruikte ik al mijn gsm met een normalere toon dan de cliche "uuuh, uuuh, uuuh" wekkertune maar het is toch heel erg plots.

Ik voelde me wel wat wakkerder dan anders, normaal zet ik een radio aan en luister wat nieuws, nu kon ik het hele nieuws blijven volgen ipv weer in slaap te dommelen.
Ik werd er niet enthousiaster van om mijn bed uit te springen, lag veels te lekker en warm dus dan heb ik zowieso moeite eruit te komen maar de wekker wekt je op een aangename manier.

En de stand 7 op de 400 lux versie is naar mijn mening al voldoende voor mij.

Wel lig ik soms met mijn gezicht de andere kant op, mensen ervaring daarmee dat ze dan later wakker worden

[ Bericht 1% gewijzigd door Noway666 op 27-10-2007 00:48:59 ]
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:43:42 #19
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_54194509
edit: ff opgezocht 89,95 bij de wehkamp
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:46:03 #20
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_54200618
Ze zijn er wel flink reclame voor aan het maken de laatste paar weken
Jawel, je keek.
pi_54206766
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 13:46 schreef jna het volgende:
Ze zijn er wel flink reclame voor aan het maken de laatste paar weken
Des te beter Wordt het ding bekend en met een beetje geluk gaat de prijs dan wat omlaag
pi_54209388
Lijkt me een ideaal ding, maar wel een beetje duur. Misschien maar eens kijken of zoiets niet zelf in elkaar te hobbien is.
pi_54212770
Ik wil dus ook zo'n ding (aangezien ik nooit uit m'n bed kom 's ochtends), maar ik ga dus echt geen 90 euro betalen voor zo'n apparaat.
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:30:01 #24
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_54213392
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
klinkt wel ok, ik ben een moeilijke slapert
ben alleen bang dat ik bij het eerste streepje licht al wakker ben?
ik ben nl. vrij gevoelig voor licht, slaapkamer moet zo donker mogelijk zijn..
idem dito maar het lijkt me wel heerlijk relext ontwaken!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_54232702
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:24 schreef moemoe het volgende:
TVP!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_54234173
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:00 schreef Marurk het volgende:
Ik wil dus ook zo'n ding (aangezien ik nooit uit m'n bed kom 's ochtends), maar ik ga dus echt geen 90 euro betalen voor zo'n apparaat.
Juist. Maar niemand met concrete ervaringen?
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:18:01 #27
67385 ROG
Go on, say it.
pi_54234328
Tvp, interessant apparaat.
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:24:41 #28
55709 Stereotomy
pi_54234513
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:13 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Juist. Maar niemand met concrete ervaringen?
Lees de topics eens door
pi_54234648
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:24 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lees de topics eens door
Sorry
Nu pas zie ik het linkje naar het vorige topic.
pi_54235105
Ik wil hem gaan halen voor mijn vriendin.
Maar is de duurdere versie veel beter, op de 3 wekmuziekjes i.p.v. 1 na?

De FM radio is niet zo boeiend daar heb je dan een gewone wekker radio voor als je dat wilt.
  maandag 29 oktober 2007 @ 00:10:21 #31
55709 Stereotomy
pi_54235608
Hij is niet beter, want hij doet precies hetzelfde als de goeikope versie.

De goedkope versie doet: bip, bip, bip en twiedeltwiedeltwiet.
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Sorry
Kusje
pi_54251930
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:47 schreef ruffian het volgende:
De FM radio is niet zo boeiend daar heb je dan een gewone wekker radio voor als je dat wilt.
De duurdere lamp is een wekkerradio, dus onnodig om daar nog een gewone wekkerradio naast te zetten.
Ik heb dus de duurdere variant, want ik word graag wakker met de radio.

pi_54251989
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:29 schreef Ranja_Ranja het volgende:

[..]

Sorry
En? Wat zeggen ze?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:16:43 #34
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_54267220
Tvp. Nog even dit topic volgen voordat ik besluit of ik de 400 Lux-versie koop of niet...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_54286543
Zo ik heb hem ook gekocht.
Ben benieuwd morgenvroeg.

Nu wil ik eigenlijk R538 luisteren alleen het probleem is dat mijn ontvangt hier niet zo perfect is.
Nu wil ik proberen de radio antenne die hier boven ligt van UPC aansluiten aan de radiowekker zodat je eigenlijk alles zou moeten kunnen ontvangen in goede kwaliteit zonder ruis.

Kan dit?
  woensdag 31 oktober 2007 @ 17:18:56 #36
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54286578
Ziet er wel gaaf uit. Als ik ooit geld over heb.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 31 oktober 2007 @ 19:48:53 #37
104367 Thrackan
new and improved
pi_54288954
Sinds ik vrijdagochtend mijn vorige wekker heb gesloopt (DRUK! "Hee waar is het knopje?") heb ik de versie zonder radio gekocht.
Licht is wel fijn, je schrikt idd niet van een hard geluid, dat vind ik zwaar relaxed. De lichtsterkte is voor mij ook ruim voldoende, zelfs als ik met mijn rug er naar toe lig merk ik het nog (op 15 van 20) terwijl ik gemiddeld redelijk vast slaap.
Het vogelgeluidje heb ik DIRECT afgeschaft. Veel te nepjes en op mijn zenuwen werkend. Het bliepje is wel relaxed.

Wat mij direct opviel: ENORME snooze knop! Niet heel erg, maar zolang ik die weet te vinden is de verleiding om even te blijven liggen een stuk groter...

Oordeel: Lichtwekker is beter dan zo'n PIEP PIEP PIEP ding. Speciale therapeutische werking zal allemaal wel, maar merk ik niks van Frisser uit bed kom je toch niet als je slaap tekort komt of veel gezopen hebt de avond ervoor (wat bij mij praktisch altijd 1 van de 2 is).
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:38:58 #38
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54291761
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 17:15 schreef Hardstyler1985 het volgende:
Zo ik heb hem ook gekocht.
Ben benieuwd morgenvroeg.

Nu wil ik eigenlijk R538 luisteren alleen het probleem is dat mijn ontvangt hier niet zo perfect is.
Nu wil ik proberen de radio antenne die hier boven ligt van UPC aansluiten aan de radiowekker zodat je eigenlijk alles zou moeten kunnen ontvangen in goede kwaliteit zonder ruis.

Kan dit?
Ja dat kan maar geen garanties.

Je moet het kunststof uiteinde van het snoertje "strippen" zodat je de metalen draad ziet daarna moet je hem op de "kern" van je antenne aansluiting aansluiten / proppen.
Er zijn wel setjes voor waarmee je de draad kan schroeven op een speciaal stekkertje maar probeer maar eerst of je uberhaupt een goeie ontvangst kunt krijgen dan.

Maar goed 538 is niet manier om wakker te worden.
pi_54299656
quote:

[..]

Ik heb inmiddels gebeld met Philips (nummer dat op het garantiebewijs staat) en ik kan hem terugsturen, krijg ik met een paar weken een nieuwe. Dus de service is goed bij Philips.
pi_54300547
Is zoiets niet relatief simpel te maken. Je neemt zo'n timer waardoor je lamp plots gaat branden. Neem dan een spaarlamp omdat die rustig begint te branden.

Verder kan je mss ook een radio met een cd waarop vogelzang staat programmeren zodat die op hetzelfde tijdstip rustig begint te spelen en steeds harder.
  donderdag 1 november 2007 @ 17:58:09 #41
131729 jna
pi_54302237
quote:
Op donderdag 1 november 2007 14:50 schreef Aufruhr het volgende:
Is zoiets niet relatief simpel te maken. Je neemt zo'n timer waardoor je lamp plots gaat branden. Neem dan een spaarlamp omdat die rustig begint te branden.

Verder kan je mss ook een radio met een cd waarop vogelzang staat programmeren zodat die op hetzelfde tijdstip rustig begint te spelen en steeds harder.
Heb jij een spaarlamp in huis die er 30 minuten over doet om op volledige sterkte te branden?
Jawel, je keek.
pi_54315663
quote:
Op donderdag 1 november 2007 17:58 schreef jna het volgende:

[..]

Heb jij een spaarlamp in huis die er 30 minuten over doet om op volledige sterkte te branden?
Nee zolang niet :"(
pi_54315815
Kut kijkshop, ik had iets van 120 euro aan Freebees en was al een half jaar aan het wachten tot dat stomme ding bij ze te koop werd aangeboden. Duurde mij te lang, verspil ik al mijn Freebees aan troep... staat die wekker ineens de volgende dag bij Kijkshop

pi_54316180
Ik gebruik inmiddel al een maand de wake-up lichtwekker en wil niet meer zonder. Dagelijks moet ik om 05:15 opstaan en wordt nu echt veel relaxter wakker. Ik ben direct wakker en heb minder moeite mijn bed uit te komen. De rest van de ochtend voel ik mij ook veel fitter.
Tevens gebruik de lamp ook als leeslamp, hij straalt een rustig leeslicht uit. Het geluid van de radio is echter heel brak en gebruik daarom alleen de fluitende vogels om wakker te worden. Als ik had geweten dat de radiospeaker zo slecht was dan had ik de goedkopere versie gekozen. Het is het prijsverschil niet waard!

[ Bericht 4% gewijzigd door probin op 02-11-2007 14:21:14 ]
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:05:00 #46
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_54317483
^^ dat zijn reacties waar ik op wachtte... dankje!
Vertrouwend u hiermede naar behoren geïnformeerd te hebben verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
pi_54318148
90 euro voor een wekke dat is wel gaar, je hebt ze bij de blokker voor 5 euro.
  vrijdag 2 november 2007 @ 15:46:46 #48
131729 jna
pi_54318391
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:13 schreef probin het volgende:
Ik gebruik inmiddel al een maand de wake-up lichtwekker en wil niet meer zonder. Dagelijks moet ik om 05:15 opstaan en wordt nu echt veel relaxter wakker. Ik ben direct wakker en heb minder moeite mijn bed uit te komen. De rest van de ochtend voel ik mij ook veel fitter.
Tevens gebruik de lamp ook als leeslamp, hij straalt een rustig leeslicht uit. Het geluid van de radio is echter heel brak en gebruik daarom alleen de fluitende vogels om wakker te worden. Als ik had geweten dat de radiospeaker zo slecht was dan had ik de goedkopere versie gekozen. Het is het prijsverschil niet waard!
Is het echt de speaker of de ontvangst?
Jawel, je keek.
pi_54319152
quote:
Ik zat al langer te dubben over wel of geen wake up light maar nu weet ik het zeker: ik ga er heel snel eentje halen!
pi_54320497
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:46 schreef jna het volgende:

[..]

Is het echt de speaker of de ontvangst?
Nee, de ontvangst is goed (digitaal scannen). Ik vind persoonlijk de speaker erg schel klinken. Er zit ook geen koptelefoonaansluiting op, anders had ik een paar oude pc-speakertjes aangesloten.
pi_54321232
Ik kan ook niet echt makkelijk wakker worden en van me wekker erg hard zetten word ik ook niet relaxte wakker.

tvp dus
............................
pi_54323873
Ik word heeeeeeeeerlijk wakker. Oh en als er winterdepressie bij je is gediagnostiseerd kun je hem van je verzekering vergoed krijgen
pi_54323970
Werkt het ook bij mensen die zelfs slapen bij TL-licht en kettingzagen niet eens opmerken?
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:56:24 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_54335517
Ik heb hem gisteren binnen gekregen via de rentepunten van de Postbank. Kostte uiteindelijk 80 euro.

Maar één probleem, het lampje is kapot. Dusssssss aan jullie de vraag, hoe kan ik dit het beste regelen. Moet ik de postbank bellen of moet ik Philips bellen voor een nieuw lampje
  zaterdag 3 november 2007 @ 12:03:43 #55
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54335644
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:56 schreef Blik het volgende:
Ik heb hem gisteren binnen gekregen via de rentepunten van de Postbank. Kostte uiteindelijk 80 euro.

Maar één probleem, het lampje is kapot. Dusssssss aan jullie de vraag, hoe kan ik dit het beste regelen. Moet ik de postbank bellen of moet ik Philips bellen voor een nieuw lampje
Postbank heeft hem geleverd.

Bij mij werd hij direct verstuurd via de postbank de indicatieve levertijd van 5 tot 10 werkdagen waren bij mij slechts 3 dagen. Maandag besteld woensdag in huis.

Maar ik vond de verpakking karig, doos was niet verder verpakt, slechts de pakbon zat eropgeplakt en dus moet het transport het doen met de verpakking van philips.
Nu heb je van die lompe horken bij de tpg zitten, jammer dat dat weer een lampje kost.

Ik zou de postbank bellen.
pi_54335687
Ik wil ook dit ding!

Maar waarom moet het zo duur zijn?
  zaterdag 3 november 2007 @ 12:13:59 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_54335827
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:03 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Postbank heeft hem geleverd.

Bij mij werd hij direct verstuurd via de postbank de indicatieve levertijd van 5 tot 10 werkdagen waren bij mij slechts 3 dagen. Maandag besteld woensdag in huis.

Maar ik vond de verpakking karig, doos was niet verder verpakt, slechts de pakbon zat eropgeplakt en dus moet het transport het doen met de verpakking van philips.
Nu heb je van die lompe horken bij de tpg zitten, jammer dat dat weer een lampje kost.

Ik zou de postbank bellen.
Waarschijnlijk wel het beste idee idd. Heb alleen geen zin om aan de lijn te hangen voor 10 cent per minuut voor een stom lampje.

Vond idd de verpakking karig, wel heel snel verstuurd, woensdag besteld, vrijdag in huis.
  zaterdag 3 november 2007 @ 12:20:27 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_54335933
Tvp, ik wil ook zo'n ding kopen. In de winter sta ik altijd zo brak op..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 3 november 2007 @ 16:31:41 #59
62913 Blik
The one and Only!
pi_54339469
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel het beste idee idd. Heb alleen geen zin om aan de lijn te hangen voor 10 cent per minuut voor een stom lampje.

Vond idd de verpakking karig, wel heel snel verstuurd, woensdag besteld, vrijdag in huis.
Ik ben weer lekker slim geweest. Er is helemaal niks kapot.

Toen ik wilde kijken naar het lampje kwam ik erachter dat ik de lamp zelf nog aan moest sluiten

Het licht is trouwens echt goed fel, dat gaat nog problemen opleveren als mijn vriendin vroeg moet opstaan en ik niet. Ik slaap namelijk naast de wekker.
  zaterdag 3 november 2007 @ 21:02:47 #60
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54345586
Werkt dit nou echt? Of is het gewoon een manier om consumenten nog meer geld te ontfutselen?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 4 november 2007 @ 20:42:42 #61
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54364594
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 21:02 schreef Enfermera het volgende:
Werkt dit nou echt? Of is het gewoon een manier om consumenten nog meer geld te ontfutselen?
Zo kun je alles wel afzeiken.

Ga fietsen als je niks te melden hebt.
  zondag 4 november 2007 @ 20:57:47 #62
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_54364997
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:42 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Zo kun je alles wel afzeiken.

Ga fietsen als je niks te melden hebt.
Ik zeik het niet af, ik vraag me af of het echt werkt. Daar is dit topic toch voor, discussie over het product?
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_54365160
Ik heb hem gisteren gehaald. Bij de Novy de simpele uitvoering voor 89 Euro. Ik had hem vanmorgen om 9 uur gezet. Om 10 over 9 stond mijn zoontje naast m'n bed: Mama, hoor jij je wekker niet??
Compleet doorheen geslapen dus. Ik had het licht niet heel fel gezet en had de vogelgeluidjes gekozen. Het was niet zo heel donker in de slaapkamer, dat zal ook wel schelen.
Morgen moet ik helaas vroeger opstaan, hopelijk word ik er dan wel wakker van. Maar ik zet voor de zekerheid mijn oude wekker ook maar gewoon.
pi_54367303
Ik word aangenamer wakker. Licht altijd voluit en geluid op de helft oid.
pi_54373151
Vandaag werd ik er wel wakker van. Het is inderdaad heel relaxed wakker worden. Ik ben zelfs gelijk uit bed gegaan! Normaal gesproken doe ik altijd nog een kwartiertje (minimaal) snoozen.
Echt een aanrader dus.
O ja, mijn man werd er niet wakker van. En ja, hij lag gewoon naast me.
pi_54373176
tvp
Zit er ook aan te denken om zo'n ding te halen als vervanging van mijn Hema-wekker.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_54373254
Heeft iemand anders ook last van dat dat ding crasht? Ik heb de goedkope versie, en zo af en toe dan "hangt" dat ding gewoon. Geen enkel knopje werkt meer en de wekker gaat ook niet af. Het enige wat oplossing biedt is de stekker er een half uur uit trekken zodat tie helemaal reset. Extreem irritant, vooral als je wekker dus niet af gaat s'ochtends. Daar heb ik dat ding niet voor namelijk, want verslapen lukt me zonder ook prima. Tis me nu al een keer of 4 gebeurd.
  maandag 5 november 2007 @ 08:52:28 #68
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54373366
quote:
Op maandag 5 november 2007 08:41 schreef Bertjeee het volgende:
Heeft iemand anders ook last van dat dat ding crasht? Ik heb de goedkope versie, en zo af en toe dan "hangt" dat ding gewoon. Geen enkel knopje werkt meer en de wekker gaat ook niet af. Het enige wat oplossing biedt is de stekker er een half uur uit trekken zodat tie helemaal reset. Extreem irritant, vooral als je wekker dus niet af gaat s'ochtends. Daar heb ik dat ding niet voor namelijk, want verslapen lukt me zonder ook prima. Tis me nu al een keer of 4 gebeurd.
Nee

Er zit ook een reset knop op, weet niet of dat ook zo is bij de 300 lux versie maar die zit aan de onderkant vlakbij het punt waar het electriciteits snoer naar binnen gaat.

Heb je soms veel pieken of korte schommelingen in je stroomnet ? Anders philips bellen.
  maandag 5 november 2007 @ 13:34:17 #69
107521 Furia
snoopy weer
pi_54378935
Ik heb hem ook! Gehad
Bevalt goed, het is niet zo dat ik uit bed spring, maar ben wel wakker, in tegenstelling tot normaal wekkergebruik. De vogeltjes klinken bij mij helemaal niet nep (radio versie), maar juist heel mooi en echt. Licht op 7 is voor mij scherp genoeg, bij 8 kreeg ik hoofdpijn. Mijn wederhelft wordt overigens ook niet wakker van het licht, dus het is goed te doen!
pi_54380939
Ik heb dat ding al een jaar of 1,5, maar dan niet van Philips maar de NAF NAF LYS

Werkt precies hetzelfde, 20 minuten voor alarm wordt de lamp feller etc..., was toen 49 euro... Met 5 wakkerwordgeluiden (krekels, vogels, strand, radio, slaapliedje)...
pi_54389186
quote:
Nee, nog niet mee gemaakt. Ik zou hem terug brengen naar de winkel...
pi_54390980
Hmmm!
Ziet er interresant uit. Moet ook dagelijk tussen 5 en 6 opstaan... en dat gaat niet altijd even, hoe zal ik het zeggen, "vriendelijk".

Probleem alleen is dat ik nog thuis woon bij m'n ouders en de muren niet echt geluidsdicht zijn. En ik MOET wakker worden. Verslapen is voor mij een doodvonnis, woon-werk verkeer doe ik namelijk anderhalf tot twee uur over... buiten de spits om.
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:46:56 #73
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_54402757
Ik zag dat die van ¤90 een 75w lamp heeft en die van ¤130 een 100w lamp. Nu staat er op die van ¤90 een sticker op de 'fitting' dat er niet meer in mag dan 75w. Iemand enig idee of dit echt zo is, of dat het een of andere marketingtruc is. Lijkt me namelijk stug om twee compleet verschillende body's/fittingen te maken voor in weze dezelfde lamp. Kan een 100w lamp dus in de goedkope versie?

De radio functie kan me gestolen worden.
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:58:34 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_54403026
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:46 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik zag dat die van ¤90 een 75w lamp heeft en die van ¤130 een 100w lamp. Nu staat er op die van ¤90 een sticker op de 'fitting' dat er niet meer in mag dan 75w. Iemand enig idee of dit echt zo is, of dat het een of andere marketingtruc is. Lijkt me namelijk stug om twee compleet verschillende body's/fittingen te maken voor in weze dezelfde lamp. Kan een 100w lamp dus in de goedkope versie?

Ik denk dat als je de radio-functie niet nodig hebt, je ook de duurdere versie niet nodig hebt. Ik heb de duurdere en heb het licht nu op stand 8 (van de 20) staan. Stand 20 is echt heel fel.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:02:23 #75
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_54403116
Shit, nóg een kerstkado.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_54418101
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:46 schreef Richie_Rich het volgende:

Hmmm, het staat er idd. Ik heb het verkeerd gelezen en heb er nu een 100w lamp in zitten, omdat ik een reservelamp wilde hebben en de 75w lamp tijdens het testen daarvan op de grond viel.
Het licht is wat feller en het werkt verder prima. Totaal geen problemen mee, dus ja: er kan een 100w lamp in de goedkopere versie.
pi_54435984
Ik heb de mijn ook net besteld, ben erg benieuwd ernaar. Moet 3 dagen in de week om 5 uur mijn bed uit dus iets minder verrot opstaan lijkt me niet verkeerd.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_54437635
Ik heb hem net ook besteld bij de Postbank, daar was de duurdere versie 80 euro.
Dan is de keuze niet zo moeilijk toch
pi_54447255
quote:
70 watt leeslamp

NUON is erg blij met jou
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 8 november 2007 @ 01:21:17 #80
55709 Stereotomy
pi_54447308
De lamp is uiterst kut om mee te lezen. De transformator versterkt het 50Hz knipperen van de lamp, waardoor je met een knipperende/trillende lamp zit te lezen.
  donderdag 8 november 2007 @ 13:13:17 #81
104367 Thrackan
new and improved
pi_54453834
quote:
Let er goed op dat-ie zijn warmte kwijt kan! Anders doet ie inderdaad even helemaal niks meer...
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:04:01 #82
131729 jna
pi_54455009
Tijdelijk uitverkocht bij de postbank
Jawel, je keek.
pi_54456733
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:13 schreef Thrackan het volgende:

[..]

Let er goed op dat-ie zijn warmte kwijt kan! Anders doet ie inderdaad even helemaal niks meer...
Hij staat op een tafel onder een schuin dak. Zou volgens mij dus geen probleem op mogen leveren.

Had trouwens niet gezien dat er een reset knop op zit. Dat maakt het leed weer wat dragelijker.

Heb natuurlijk allang de verpakking en bon weggegooid, dus garantie hoef ik niet op te rekenen lijkt me zo.

Vannochtend weer verslapen omdat tie vastgelopen was.
pi_54457614
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:21 schreef Stereotomy het volgende:
De lamp is uiterst kut om mee te lezen. De transformator versterkt het 50Hz knipperen van de lamp, waardoor je met een knipperende/trillende lamp zit te lezen.
Dat merk ik absoluut niet. Ik zou denken dat je met een defect te maken hebt.
pi_54458731
Koop toch de NAF NAF, mooier en nooit problemen....
  Moderator donderdag 8 november 2007 @ 17:49:36 #86
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54460367
nice nice!

Maar duur duur
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_54463259
Ik had zo'n lumie bodyclock van 180 euro..

Wat een kutding, geen FM radio ofzo..

Werkt de eerste week, tot je daar ook aan gewend bent en dan is opstaan net zo kut als normaal..

En het feit dat ik 180 euro uitgeef aan een wekker zegt wel genoeg over hoe moeilijk ik uit mijn bed kom denk ik zo.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_54464926
Ik ben groot fan. Ik word soms zelfs vrolijk wakker, de andere dagen gewoon neutraal. Ik ben vaak al voor de geluidjes wakker, van het licht dus, maar blijf lekker liggen totdat hij afgaat. Mijn favoriet zijn de vogels en de kikkers. De zee doet het niet voor mij.
pi_54467577
De zee gebruik ik om in slaap te komen... Heerlijk die sleep mode!
pi_54467821
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:14 schreef RudyCarell het volgende:
Uh? Sleep mode? Ik heb ook de fancy one. Hoe doe je dat?
pi_54470151
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:04 schreef jna het volgende:
Tijdelijk uitverkocht bij de postbank
2 daagjes en dan staatie er wel weer op denk ik
pi_54470321
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:21 schreef Cacao het volgende:

[..]

Uh? Sleep mode? Ik heb ook de fancy one. Hoe doe je dat?
RTFM !
pi_54471676
Ja of ATGTRTFM
pi_54472908
De bedgenoot wordt dus ook erg wakker?

Mooi. Weer een apparaat dat ik niet cadeau ga geven.
anonieme razernist
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:56:25 #95
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_54475496
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:14 schreef RudyCarell het volgende:
Niks RTFM, in die hele fokking handleiding staat niets vermeld over een sleepfunctie. Dus verklaar je nader.
pi_54476349
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:56 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Niks RTFM, in die hele fokking handleiding staat niets vermeld over een sleepfunctie. Dus verklaar je nader.
Dat zeg ik toch... Ik heb niet de philips, zie paar posts terug... Daarom denk ik dat Philips gewoon veel te duur is... De NafNaf heeft maar 1 model (wel maar een 40waatt lamp, maar dat is zat)...
pi_54493127
Zit er aan te denken om er 1 te kopen. Het is dus niet mogelijk om bijv de radio aan te zetten waarna hij naar een bepaalde tijd uit gaat?

Raar voor zo'n duur ding. Bij iedere ordinaire wekkerradio kan dat wel. Niet handig maar op zich geen reden voor mij om hem niet te kopen.
pi_54493180
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 02:14 schreef NoCigar het volgende:

Oh als dat zo is
pi_54494742
Ik koop hem om goed wakker te worden en ben erg blij met zo weinig mogelijk functionaliteit.
pi_54495318
tvp. .
pi_54496108
Yeah vandaag issie binnen gekomen.
Het lampje wat erbij zat was kapot
En een eigen lamp erin werkte ook niet, hij ging gewoon niet aan.

Servicedesk gebeld ja u krijgt een rma formulier direct per e-mail dan kunt u hem terug sturen.
(ben je hem ongeveer een maand kwijt, dus te laat voor de bday van mijn vriendin)
Fijn.....goei spul dat van Philips
pi_54497079
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 23:41 schreef ijsmeis het volgende:
tvp. .
Hmm, ik dacht dat jij zo'n uitgeslapen typje was ..
pi_54532271
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 02:14 schreef NoCigar het volgende:

De mijne wordt er niet wakker van hoor!
pi_54532353
Waar koop je nou zo'n dingetje
pi_54532822
Als je het duurdere Philips model wil, is postbank de beste plaats.

Het enige waar je m.i. op moet letten, is hoeveel lux er van dat ding af komt. De meeste bedrijven zijn er niet duidelijk over, en daarom heb ik voor Philips gekozen en dan degene met het meeste lux. Ik weet overigens niet of het een significante invloed heeft.
pi_54538370
Zo . Ik heb mijn vriendje verteld over dit ding en een beetje gehint naar Kerstmis.
pi_54540026
Ik weet niet hoe goed die zorgverzekering is, maar je ontvangt een wakeup light gratis als je over stapt. http://www.menzis.nl/actie/
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
pi_54543133
de Menzis aanbieding is zonder gebruik van collectiviteitskorting, op=op en het is de 'goedkope' versie.

Nou is dat laatste niet heel erg van belang, tenzij je graag een radio met licht wil. Voor de lichtsterkte hoef je het waarschijnlijk niet te doen, zelf wordt ik (bij de 75W versie) meestal al wakker rond stand 5-8. Dat verschilt overigens, als ik met mijn hoofd van de lamp afgewend lig, dan word ik er minder snel wakker. Overigens ben ik in alle gevallen, wanneer dan uiteindelijk het alarm zachtjes begint te piepen, al redelijk wakker, of hooguit nog in een lichte slaap.

Overigens heb ik deze lamp juist gekocht omdat ik het zat was om elke ochtend rottig wakker te worden van de ringtone van mijn lief (die door de weeks elke ochtend 5:15 opstaat). Als ik dan toch wakker wordt, dan liever op een wat vriendelijker manier. Bovendien hebben we afgesproken dat, wanneer zij eerder wakker is van het licht, ze het telkens feller worden hiervan kan onderbreken door even een kleine draai te geven aan het licht-instel-wieltje, zodat deze op dezelfde lichtsterkte blijft branden, of dat zij opstaat en de lamp weer uitdoet zonder dat ik er wat van merk. Maar goed, vanochtend werd ik er ook gewoon wakker van en ben om 5:30 opgestaan.
Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
pi_54543181
quote:
Op maandag 12 november 2007 08:24 schreef Rudedadude het volgende:
de Menzis aanbieding is zonder gebruik van collectiviteitskorting, op=op en het is de 'goedkope' versie.

Nou is dat laatste niet heel erg van belang, tenzij je graag een radio met licht wil. Voor de lichtsterkte hoef je het waarschijnlijk niet te doen, zelf wordt ik (bij de 75W versie) meestal al wakker rond stand 5-8. Dat verschilt overigens, als ik met mijn hoofd van de lamp afgewend lig, dan word ik er minder snel wakker.
Ik word dus vrijwel nooit dan wakker. Maar dat is niet het enige, het heeft ook te maken met hoe je wakker wordt. Wakker worden met licht geeft je een hormonale stimulans, en het zou best zo kunnen zijn (ik weetniet of het zo is)dat meerl icht je een betere stmiulans geeft.
pi_54543230
De PHILIPS Wake-up light HF3451/01 voor ¤65
pi_54543245
Om echt volledig wakker te worden is een fellere lichtinstelling misschien wel beter ja, maar wanneer dat tot gevolg heeft dat ik al na 10 minuten wakker wordt (en dus 20 minuten voor het alarm afgaat) dan is dat ook niet optimaal. Dan is het handiger om zelf en draai te geven aan het wieltje voor de lichtinstelling...
Ook voor jou komt dat moment dat je vooraan staat in de file. Loop dan niet te sufkutten, maar geef vol gas en maak dat je wegkomt...
pi_54543350
quote:
Op maandag 12 november 2007 08:34 schreef Rudedadude het volgende:
Om echt volledig wakker te worden is een fellere lichtinstelling misschien wel beter ja, maar wanneer dat tot gevolg heeft dat ik al na 10 minuten wakker wordt (en dus 20 minuten voor het alarm afgaat) dan is dat ook niet optimaal. Dan is het handiger om zelf en draai te geven aan het wieltje voor de lichtinstelling...
Voor mij geldt dat dus niet. .

Ik weet trouwens niet of het uitmaakt of je in 10 of in 30 minuten wakker wordt. Dit was voor mij ook de hele problematiek bij het aanschaffen; je hebt geen idee waar je op moet letten, je kan alleen gissen.
pi_54543579
quote:
Op maandag 12 november 2007 08:28 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Wakker worden met licht geeft je een hormonale stimulans
Een nog grotere ODOL elke ochtend dus...
  maandag 12 november 2007 @ 09:17:22 #114
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54543820
quote:
Op maandag 12 november 2007 08:32 schreef Roellie80 het volgende:
De PHILIPS Wake-up light HF3451/01 voor ¤65
ex verzenden van 5,90 bij zelf ophalen bij Kiala punten.

Heb 'm vorige week besteld, ben nu aan het wachten op levering. Gelukkig woon ik dicht bij zo'n punt. Anders moet je er wat meer moeite voor doen.

Let er ook op bij Pix wordt standaard extra garantie in rekening gebracht van 6 euro nog iets. Dat kun je wel zelf weghalen als je 't niet nodig vind, maar standaard staat 't erbij. Ik was met verzenden 70,90 kwijt
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_54556296
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:17 schreef zwahiel het volgende:

[..]

ex verzenden van 5,90 bij zelf ophalen bij Kiala punten.

Heb 'm vorige week besteld, ben nu aan het wachten op levering. Gelukkig woon ik dicht bij zo'n punt. Anders moet je er wat meer moeite voor doen.

Let er ook op bij Pix wordt standaard extra garantie in rekening gebracht van 6 euro nog iets. Dat kun je wel zelf weghalen als je 't niet nodig vind, maar standaard staat 't erbij. Ik was met verzenden 70,90 kwijt
Vanmorgen was 'ie nog in de aanbieding en nu kost hij weer 80 euro
pi_54556518
Goed, zojuist toch maar de gok gewaagd en dat ding gekocht bij de BCC.
Vroeg nog aan de verkoper of hij er wat over had gehoord, maar had die niet. Kon me dus ook niet vertellen hoe goed het zou gaan werken, maar hij had ook zoiets van; Koop hem, en als het niet werkt breng je hem binnen twee weken weer terug. Geen probleem.

Nou, ben benieuwd. Zal de bevindingen hier posten!
pi_54556841
quote:
Op maandag 12 november 2007 19:26 schreef vliegtuigje het volgende:

[..]

Vanmorgen was 'ie nog in de aanbieding en nu kost hij weer 80 euro
Hij stond daar inderdaad al een week ofzo op 65 euro .
  maandag 12 november 2007 @ 20:00:06 #118
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54557100
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:44 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ik heb ook een dimbare lamp die zoemt als-ie gebruikt wordt... En goedkope halogeen-dimmers zoemen ook... Gruwelijk irritant, en voor zo'n DUUR wekkertje mag je toch verwachten dat-ie gewoon stil is.
censuur :O
pi_54569766
Goed...Vanochtend dus voor de eerste keer middels de Wake-Up Light wakker geworden.
Werd wel wakker van die wekker (Had voor de zekerheid de telefoon ook nog maar even gezet).
Maar werd pas wakker toen de vogeltjes aan het fluiten waren.
Werd dus niet specifiek wakker van het licht, dit terwijl de lichtsterkte redelijk hoog stond (16/20).

Wel was het zo dat ik voor mijn gevoel wel wat rustiger wakker werd..Drukte ook niet 10x op snooze, en ging er dan pas uit. Maar eens even afwachten of het helpt.
Ben tot nu toe overwegend positief.

Morgen de lichtsterkte nog maar wat omhoog draaien.
pi_54571365
Heb de Philips Wake-up Light gisteren binnen gekregen. Het design viel me een beetje tegen: hij is behoorlijk lelijk (maar dat wist ik al wel) en gammel (hij valt bijna om als je op de knopjes drukt). Ook bleek dat het ingebouwde ventilatortje na het instellen doorlopend een luid zoemgeluid produceerde, als een radio die ruist. Uiteindelijk ontdekte ik gelukkig dat dat verdween als je de stekker er even uithaalde en weer in deed(!). Dankzij de ingebouwde batterij blijft de ingestelde tijd dan wel bewaard. Maar is wel een lelijke blunder van ze.

Vanmorgen heeft hij me proberen te wekken. Ik had hem op maximale lichtsterkte ingesteld. Ik werd echter pas wakker toen mijn wekkerradio aanging. Toen had ik echter wel iets minder moeite om mijn ogen open te doen dan anders, en ze waren meteen gewend aan het felle nagebootste zonlicht. Ook zat ik bij uitzondering in een droom. Wie weet was ik daar wel door toedoen van de wekker in geraakt. Misschien moet ik het begeleidende aanzwellende vogelgezang nog iets harder zetten. En het ding aan de andere kant van mijn bed (nu lag ik er met mijn rug naartoe).
Tot nu toe niet laaiend enthousiast.
pi_54574499
Ben ook al een tijdje voor zo'n lampje aan het kijken, zag idd ook net dat de aanbieding van Pix niet meer geldig is. Wat betreft prijzen, lijken op internet allemaal rond de ¤80 incl. verz. te liggen.

Aximax.nl
Internetwarenhuis.nl
Frieslandshop.nl
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_54576683
Ik heb er 1 gekregen !

Voor wat betreft de functie vind ik hem wel OK. Ik weet niet wat voor effect het heeft op je depressiviteit of je humeur, maar ik word er voorlopig veel beter wakker van. Ik word nu een beetje half wakker tegen de tijd dat ie bijna op volle sterkte brandt (bij mij op 8) en begint dan te beseffen dat ik zo'n kut-wekker van Philips heb en ik dus wakker moet worden.

Scheelt me volgens mij toch zeker 1.500 hartslagen per dag Eerder sprong ik uit bed om keihard zo'n standaard wekker kapot te rammen om vervolgens weer net zo snel erin te springen en nu sta ik gewoon rustig op ipv nog 3 tot 30 keer te snoozen Het geluid heb ik ook maar ergens op 3 staan.

Maar voor wat betreft het stukje techniek heeft Philips toch de boel mooi genaaid Het ding is totaal niet robuust, het voelt supergoedkoop aan, er lijkt geen enkel stukje hoogwaardig materiaal op te zitten. Knoppen voelen goedkoop aan, bediening voelt nergens naar (wel simpel verder, daar niet van) en nergens lijkt het geheel de prijs te rechtvaardigen.

Dus mijn idee is gewoon dat philips dik gaat verdienen op deze hype, maar ik ben blij met mijn product (= de functionaliteit jou te kunnen wekken ) en de andere keuzes die voor handen lagen verdienden bij mij niet de voorkeur (dat lelijke nafnaf geval bijvoorbeeld)
pi_54596000
Ik blijf nog in dubio. Als ik die reacties lees over het gammele ding voor een behoorlijke prijs... en dan moet ie ook nog werken.

Het probleem wat ik heb met opstaan is dat ik niet wil. Vaak wordt ik wel voor de wekker wakker en dan kan ik nog 30-60 minuten liggen en die gebruik ik dan. Vervolgens maakt de buzzer me wakker en moet ik er wel uit. Maar ik slaap nog half tijdens het douchen en ontbijten
Vraag me af of deze lamp mij zou helpen, maar ja het kutte is dat je niet echt kan testen...
  woensdag 14 november 2007 @ 11:29:55 #124
62913 Blik
The one and Only!
pi_54596565
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:20 schreef worldpimber het volgende:
Ik heb er 1 gekregen !

Voor wat betreft de functie vind ik hem wel OK. Ik weet niet wat voor effect het heeft op je depressiviteit of je humeur, maar ik word er voorlopig veel beter wakker van. Ik word nu een beetje half wakker tegen de tijd dat ie bijna op volle sterkte brandt (bij mij op 8) en begint dan te beseffen dat ik zo'n kut-wekker van Philips heb en ik dus wakker moet worden.

Scheelt me volgens mij toch zeker 1.500 hartslagen per dag Eerder sprong ik uit bed om keihard zo'n standaard wekker kapot te rammen om vervolgens weer net zo snel erin te springen en nu sta ik gewoon rustig op ipv nog 3 tot 30 keer te snoozen Het geluid heb ik ook maar ergens op 3 staan.

Maar voor wat betreft het stukje techniek heeft Philips toch de boel mooi genaaid Het ding is totaal niet robuust, het voelt supergoedkoop aan, er lijkt geen enkel stukje hoogwaardig materiaal op te zitten. Knoppen voelen goedkoop aan, bediening voelt nergens naar (wel simpel verder, daar niet van) en nergens lijkt het geheel de prijs te rechtvaardigen.

Dus mijn idee is gewoon dat philips dik gaat verdienen op deze hype, maar ik ben blij met mijn product (= de functionaliteit jou te kunnen wekken ) en de andere keuzes die voor handen lagen verdienden bij mij niet de voorkeur (dat lelijke nafnaf geval bijvoorbeeld)
Ik ben het hier wel mee eens, ik wordt er wel rustiger door wakker. Helemaal als je echt vroeg eruit moet.

Maar het product zelf straalt echt plastic uit, dat had best wat robuuster gemogen.
  woensdag 14 november 2007 @ 12:07:39 #125
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_54597469
tvp
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  woensdag 14 november 2007 @ 15:17:23 #126
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_54602191
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 15:20 schreef worldpimber het volgende:
Dus mijn idee is gewoon dat philips dik gaat verdienen op deze hype
Zeker als je bedenkt wat zo'n ding eigenlijk kost.
A.F.C. Ajax
pi_54602688
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:03 schreef oZner het volgende:
Vraag me af of deze lamp mij zou helpen, maar ja het kutte is dat je niet echt kan testen...
Dat had ik dus ook..Maar ga even naar de BCC...Heb ik die van mij ook vandaan, en kun je hem binnen twee weken weer terug brengen.
pi_54602780
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:17 schreef SoupNazi het volgende:

[..]

Zeker als je bedenkt wat zo'n ding eigenlijk kost.
Precies even wachten op de aldi/bouwmarkt variant...
Cuore Sportivo
pi_54603467
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:39 schreef alki het volgende:

[..]

Precies even wachten op de aldi/bouwmarkt variant...
Moet ik nu weer zeggen dat de NAFNAF Lys er allang is en goedkoper is... En sleep-mode heeft... Zucht...
http://www.megagadgets.nl/naf-naf-lys-p-477.html
pi_54604496
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:05 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Moet ik nu weer zeggen dat de NAFNAF Lys er allang is en goedkoper is... En sleep-mode heeft... Zucht...
Je moet helemaal niks, zeikerd.

Ik vind de uitvoering ook niet geweldig, maar alleen omdat het ding verschuift als je op de knopjes doet. Gedoe over "hoogwaardig" vind ik wat overbodig. Vergelijkingen met andere merken gaan ook niet op, omdat het onbekend is hoeveel licht die produceren.
pi_54606103
quote:
Op woensdag 14 november 2007 16:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Je moet helemaal niks, zeikerd.

Ik vind de uitvoering ook niet geweldig, maar alleen omdat het ding verschuift als je op de knopjes doet. Gedoe over "hoogwaardig" vind ik wat overbodig. Vergelijkingen met andere merken gaan ook niet op, omdat het onbekend is hoeveel licht die produceren.
He ik quotte jou toch zeker niet... Gaat ff lekker buiten spelen spelen ofzo...
pi_54634154
Hij is eindelijk weer te bestellen met Postbank rentepunten.
Meteen maar besteld om uit te proberen
pi_54674629
Ligt het weer aan mij, of kan ik dat ding nergens vinden, in de rentepuntenshop van de postbank ?
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:18:31 #134
62913 Blik
The one and Only!
pi_54677144
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:01 schreef Un-X-PecteD het volgende:
Ligt het weer aan mij, of kan ik dat ding nergens vinden, in de rentepuntenshop van de postbank ?
Staat er gewoon tussen, beeld en geluid -> Audio -> derde rij rechts
  zaterdag 17 november 2007 @ 23:50:20 #135
71089 blxxun
leve het leven !
pi_54685727
Nou, ik vind het achterlijk duuur voor zo een lampie ! Met zo´n klokkie erin dat zegt dat je je nest uit moet.

En dan zo´n goeikoop radiootje erin, dat door jonge aziaaten in elkaar is geknutseld....Nee bedankt !

Maar o.k. ....

Ik wil ´m best hebben hoor dat ding, maar niet voor die prijs !

Net als Senseo, dat was ook een hype, nooit goedkoper geworden dan 60 euro, en iedereen is erin getrapt !

Ik ook hoor, dus niet meteen gaan wijzen
Een vrouw is net een cryptogram...Geef me het antwoord, en ik snap er nog niks van...
  zondag 18 november 2007 @ 11:36:34 #136
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_54690224
Ik ben nu een weekje of 2 aan het testdraaien met mijn eigen 'creatie'. Ik heb een digitale schakelklok bij de action gehaald (3,99 dacht ik) en heb een schemerlampje met een heel zacht en zwakke lamp genomen en heb dat zo geprogrammeerd dat die lamp een minuut of 10 voor mn wekker gaat, aanspringt. Puur om te kijken of ik eventueel wat aan die wake up light zou hebben.
Het is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, mijn lamp springt meteen aan en is op zn volle sterkte ipv dat ie met stapjes feller word. En ik heb er dus nog een wekkerradio naast staan.

Resultaat; het werkt over het algemeen eigenlijk best goed. Het heeft een aantal dagen geduurd voor ik eraan gewend was en ik werd daarna meestal tegelijk of vlak voor, het aanspringen van de lamp wakker. De schakelklok maakt nl een heel zacht klikgeluid. Maar dan kon ik nog even blijven wakker worden en doezelen tot mn wekkerradio afging. Alleen de afgelopen 2 dagen ging het mis, maar dat was door drastisch slaapgebrek. Wat me normaal nooit gebeurd, ik had zelfs mn wekkerradio uitgezet in mn slaap. Dan heb je dus weinig aan een lamp. Dan is de enige optie om met pannendeksels ofzo naast me te staan lawaai maken en heel hard te kunnen rennen daarna
Ik wil het nog een week of 2 blijven proberen op deze manier en als ik er dan nog steeds makkelijker dan voorheen mee uit mijn bed kom, dan ga ik me zo'n lamp halen.

Misschien dus een ideetje voor de twijfelaars; haal een schakelklok en neem een lamp met lage sterkte/zachte kleur en uitproberen maar. Dan kun je het zo een paar weekjes uitproberen zodat je niet met dat ding in je maag zit als het na een paar weken niet blijkt te helpen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  zondag 18 november 2007 @ 14:21:40 #137
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_54693147
Ik heb hem van de week even bekeken in de winkel, maar ik vind hem erg plastic (voor dat geld).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_54693705
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:36 schreef Roeji het volgende:
Ik ben nu een weekje of 2 aan het testdraaien met mijn eigen 'creatie'. Ik heb een digitale schakelklok bij de action gehaald (3,99 dacht ik) en heb een schemerlampje met een heel zacht en zwakke lamp genomen en heb dat zo geprogrammeerd dat die lamp een minuut of 10 voor mn wekker gaat, aanspringt. Puur om te kijken of ik eventueel wat aan die wake up light zou hebben.
Het is natuurlijk niet helemaal te vergelijken, mijn lamp springt meteen aan en is op zn volle sterkte ipv dat ie met stapjes feller word. En ik heb er dus nog een wekkerradio naast staan.

Resultaat; het werkt over het algemeen eigenlijk best goed. Het heeft een aantal dagen geduurd voor ik eraan gewend was en ik werd daarna meestal tegelijk of vlak voor, het aanspringen van de lamp wakker. De schakelklok maakt nl een heel zacht klikgeluid. Maar dan kon ik nog even blijven wakker worden en doezelen tot mn wekkerradio afging. Alleen de afgelopen 2 dagen ging het mis, maar dat was door drastisch slaapgebrek. Wat me normaal nooit gebeurd, ik had zelfs mn wekkerradio uitgezet in mn slaap. Dan heb je dus weinig aan een lamp. Dan is de enige optie om met pannendeksels ofzo naast me te staan lawaai maken en heel hard te kunnen rennen daarna
Ik wil het nog een week of 2 blijven proberen op deze manier en als ik er dan nog steeds makkelijker dan voorheen mee uit mijn bed kom, dan ga ik me zo'n lamp halen.

Misschien dus een ideetje voor de twijfelaars; haal een schakelklok en neem een lamp met lage sterkte/zachte kleur en uitproberen maar. Dan kun je het zo een paar weekjes uitproberen zodat je niet met dat ding in je maag zit als het na een paar weken niet blijkt te helpen.
Slechte vergelijking. Het belangrijkste deel van het beter op staan, zit in het langzaam opkomen.
  zondag 18 november 2007 @ 14:58:55 #139
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_54694014
quote:

[..]

Ook veel te duur. Kostprijs is 10~15 euro. Moet dus echt goedkoper kunnen.
A.F.C. Ajax
  zondag 18 november 2007 @ 20:31:06 #140
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_54702200
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:44 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Het belangrijkste deel van het beter op staan, zit in het langzaam opkomen.
Zoals ik al verteld is het natuurlijk niet gelijk aan mekaar. Maar het gaat hem erom dat je lichaam al aan het opstaan bezig is voor jij wakker bent, door het licht. En dat hoeft dan niet perse van 0 tot maximale sterkte te gaan, voor de ene persoon is een zwak lampje al genoeg en de andere heeft een felle lamp nodig. Als je een bouwlamp van 500W op je snuffert zet dan is het idd helemaal niet met mekaar te vergelijken. Ik had zodoende een hele zachte kleur lamp van maar een paar watt genomen, zodat het toch een beetje in de buurt komt.

Het is ook maar om uit te proberen of licht enig effect op mij heeft bij het opstaan. Ik heb het van de zomer ook al uitgeprobeerd door ipv mn rolluiken geheel dicht te doen, ze op de 'gaatjes' stand te laten. Zo werd ik 's morgens sneller en makkelijker wakker. En nu probeer ik het uit met die lamp. Werkt het voor mijn gevoel een beetje, dan ga ik pas dat pest dure ding halen, niet eerder.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_54727603
Ik twijfel nog steeds, ik kom enorm slecht uit m'n bed, zeker in deze tijden.
M'n wekker gaat echt weet ik het hoe vaak af en dan moet ik me op het laatst er nog uit tillen om op te staan.

Dit leek mij een geschikte oplossing, maar om nu te horen dat het zo'n enorm gammel ding is waar nog niet eens een radio op zit (goedkope versie).

Zit er nu aan te denken om gewoon de Naf Naf versie te kopen, scheeld aardig wat geld en ziet er wat beter uit.
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  maandag 19 november 2007 @ 22:52:41 #142
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54727853
Yezzzz hij is binnen vanmiddag kreeg ik keurig een smsje dat ik mijn pakketje bij de Vivant in de straat af kon halen.

Ik hoor helemaal geen gezoem, alleen als ik mijn oor onderop de bodem leg hoor ik gezoem, dat is niet van de ventilator maar van het stroomblok wat erin zit. Hoor je bij een normale wekker ook. 't is toch niet 240 waar die micro electronica op werkt. Hij flikkert wel op lagere lichtstanden, maar niet hinderlijk en al helemaal niet veel.

Wel vervelend is als je de leeslamp gebruikt en je 'm op 10 zet, de wekker automatisch ook dan de lamp maar tot 10 laat branden en niet op de vooraf ingestelde stand. (bijv. 20) Je moet de lamp dan weer terug zetten naar de stand waarop je 'm de volgende morgen wil hebben.

En eventjes: HOE GROOT IS DIE SNOOZE KNOP DAMN!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 19 november 2007 @ 22:53:13 #143
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_54727871
quote:

[..]

De NAFNAF lampwekker heb ik al een jaar. Heel fijn wakker worden met licht en bosgeluiden en nog nooit problemen mee gehad. Alleen de display is wat fel ´s nachts.
pi_54759895
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:53 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

De NAFNAF lampwekker heb ik al een jaar. Heel fijn wakker worden met licht en bosgeluiden en nog nooit problemen mee gehad. Alleen de display is wat fel ´s nachts.
Dat heb ik idd ook... Je kunt er een halftransparant zwart sticker of zo overheen plakken...
pi_54762096
ik heb hem ook sinds paar weken, maar moest al weer gelijk teruggestuurd worden muziek stond op vol volume en kreeg je niet zachter, dus was alsnog leuk wakker worden!
maaare ik werd zoiezo al gelijk wakker van het eerste kleine beetje licht en was dus niet heel relaxt wakker worden. zonde van mn geld!
pi_54765808
Zit er nou in de goedkopere variant wel gewoon een wekker op geluid ingebouwd, naast het lichtgebeuren? Want ik ben echt bang dat ik straks zo'n ding koop en gewoon totaal niet wakker wordt. Ik slaap ook prima als het gewoon licht is, al zegt dat niet alles natuurlijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 21 november 2007 @ 21:25:47 #147
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_54769220
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:00 schreef heiden6 het volgende:
Zit er nou in de goedkopere variant wel gewoon een wekker op geluid ingebouwd, naast het lichtgebeuren? Want ik ben echt bang dat ik straks zo'n ding koop en gewoon totaal niet wakker wordt. Ik slaap ook prima als het gewoon licht is, al zegt dat niet alles natuurlijk.
Als je de NAFNAF wekker bedoelt met de goedkopere variant, ja. Er zit een radiowekker, wekkergeluid en verschillende bos- en oceaangeluiden ( ) op.

Te koop bij de Kijkshop.

Zo, nu heb ik wel genoeg NAFNAF gepromoot.
pi_54769413
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:25 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Als je de NAFNAF wekker bedoelt met de goedkopere variant, ja. Er zit een radiowekker, wekkergeluid en verschillende bos- en oceaangeluiden ( ) op.

Te koop bij de Kijkshop.

Zo, nu heb ik wel genoeg NAFNAF gepromoot.
Ik bedoelde eigenlijk dat apparaat van Philips.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 21 november 2007 @ 21:33:44 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54769436
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:00 schreef heiden6 het volgende:
Ja, je kunt kiezen tussen een piepje en vogelgeluiden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54795141
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Roeji het volgende:

[..]

Zoals ik al verteld is het natuurlijk niet gelijk aan mekaar. Maar het gaat hem erom dat je lichaam al aan het opstaan bezig is voor jij wakker bent, door het licht. En dat hoeft dan niet perse van 0 tot maximale sterkte te gaan, voor de ene persoon is een zwak lampje al genoeg en de andere heeft een felle lamp nodig. Als je een bouwlamp van 500W op je snuffert zet dan is het idd helemaal niet met mekaar te vergelijken. Ik had zodoende een hele zachte kleur lamp van maar een paar watt genomen, zodat het toch een beetje in de buurt komt.

Het is ook maar om uit te proberen of licht enig effect op mij heeft bij het opstaan. Ik heb het van de zomer ook al uitgeprobeerd door ipv mn rolluiken geheel dicht te doen, ze op de 'gaatjes' stand te laten. Zo werd ik 's morgens sneller en makkelijker wakker. En nu probeer ik het uit met die lamp. Werkt het voor mijn gevoel een beetje, dan ga ik pas dat pest dure ding halen, niet eerder.
Heb je wel eens een zon gezien die in één keer aan is? Nee. Dat gaat geleidelijk. Dat is dan oko het hele puntvan die hormonale stimulatie ballbalbla.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')