Contador is nog lang niet zo indrukwekkend als Armstrong, buiten dat zijn Leipo en Kloden nou niet de jongens die even een versnelling eruitgooien. Ik moet nog maar zien of Contador Basso kan lossen volgend jaar.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:38 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis reed armstrong die dag de voorlaatste klim op met een remblokje tegen zijn achterwiel. Maar goed, volgens mij komen die dagen terug bij contador. Deden ze in parijs-nice 2007 ook. Toen met leipo-popo als leadout train. (nog niet zo imposant, maar was dan ook nog niet de tour).
Sastre en frank spelen echt niet mee als het gaat over mogelijke tourwinnaar hoor. Beiden zijn daar niet sterk genoeg voor (niet in TT, en bergop schieten ze toch ook altijd tekort). Andy voor mij een podiumkandidaat, mogelijk winnaar nog niet. (TT was daarvoor nog te min vorig jaar).
Contador zijn vorige tour was inderdaad op het randje. Maar dit jaar heeft zijn TT al een enorme stap voorwaarts gemaakt en dat was de enigste onderdeel waar hij echt pakbaar was vorig jaar. Als die nog beetje kracht bijkomt zie ik niet in waar basso hem gaat lossen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 21:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
Contador is nog lang niet zo indrukwekkend als Armstrong, buiten dat zijn Leipo en Kloden nou niet de jongens die even een versnelling eruitgooien. Ik moet nog maar zien of Contador Basso kan lossen volgend jaar.
Die gasten kunnen tenminste nog eens zwijgen, ook wel eens fijnquote:Op donderdag 5 juni 2008 01:22 schreef Cavalier1 het volgende:
Geef mij maar Eurosport, Danny Nelissen met Jeroen Blijlevens...
Ik heb het nergens over Basso die Contador bergop gaat lossen, al denk ik dat de Basso van 2005/2006 de Contador van vorig jaar zeker gelost zou hebben. Het is nog maar de vraag op welk niveau Basso terugkomt, maar als hij op zijn oude niveau kan terugkomen is hij kandidaat nummer 1 voor volgend jaar in mijn ogen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:11 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Contador zijn vorige tour was inderdaad op het randje. Maar dit jaar heeft zijn TT al een enorme stap voorwaarts gemaakt en dat was de enigste onderdeel waar hij echt pakbaar was vorig jaar. Als die nog beetje kracht bijkomt zie ik niet in waar basso hem gaat lossen.
Hoe is het met Zubeldia?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:28 schreef jorienvdherik het volgende:
Rondemaster, wat een zin.
Al een topic er over ?
Wist je dat die vorig jaar gewoon weer 5e is geworden, al reed ie dit keer niet helemaal kleurloos (3e in de etappe over de Peyresourde). Ook leuk: zou Pereiro weer 10e worden? Want op dat rare uitstapje met de Tourwinst na wordt hij elk jaar 10e:quote:
Uuuuuh 2007 1e? Zal wel 2006 zijn denk ikquote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:48 schreef Cootz het volgende:
[..]
Wist je dat die vorig jaar gewoon weer 5e is geworden, al reed ie dit keer niet helemaal kleurloos (3e in de etappe over de Peyresourde). Ook leuk: zou Pereiro weer 10e worden? Want op dat rare uitstapje met de Tourwinst na wordt hij elk jaar 10e. 2004 - 10e, 2005 - 10e, 2006 - 1e, 2007 - 10e
My mistake, ik las 10e 2004 - 10e 2005 enzquote:
Hij is wel lekker regelmatigquote:Op vrijdag 6 juni 2008 09:48 schreef Cootz het volgende:
[..]
Wist je dat die vorig jaar gewoon weer 5e is geworden, al reed ie dit keer niet helemaal kleurloos (3e in de etappe over de Peyresourde). Ook leuk: zou Pereiro weer 10e worden? Want op dat rare uitstapje met de Tourwinst na wordt hij elk jaar 10e:
2004 - 10e
2005 - 10e
2006 - 1e
2007 - 10e
edit: zo duidelijker?
Als ik dat filmpje zie dan denk ik dat doping zon groot verschil maakte in het geval van Mayo.quote:
Vooral dan omdat 2 grote concurenten in zijn team zaten :p. Met contador en leipo (en popovych). Als die een treintje hadden opgezet danquote:Op donderdag 5 juni 2008 22:25 schreef Ereinion het volgende:
Ik twijfel er geen seconde aan dat als Basso vorig jaar mee had gedaan hij de concurentie lachend op een minuut of zes had gereden.
Hoeveel betalen de Europese zenders?quote:17,5 miljoen voor Tour-rechten
door onze speciale verslaggever
PRIVAS - Het Amerikaanse kabeltelevisiestation Versus (voorheen OLN) heeft 17,5 miljoen euro betaald voor de live-tv-rechten van de Tour de France voor de komende vijf jaar. Het gaat om de rechten voor Amerika en Engelstalig Canada. Versus laat hiermee zien dat er ondanks de dopingaffaires in de afgelopen jaren (Landis, Vinokourov) toch nog altijd een markt voor het wielrennen is.
Ook in de jaren na Lance Armstrong blijft Amerika nog in de ban van de Tour. De slogan waarmee de Tour de komende weken wordt aangekondigd is 'Take the Tour back'. Overigens is Johan Bruyneel, die met zijn Astana-formatie geweigerd werd, in de laatste week van de Tour gastcommentator bij Versus.
Tom Boonen?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:43 schreef oxylus11 het volgende:
Ik ben al bezig een adoptierenner voor de tour uit te zoeken..... iemand nog een geheimtip?
Zo snel alweerquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:58 schreef Bartoli het volgende:
Tom Boonen mag niet starten van de ASO. Rijdt wel komende week de Ster Elektro
Dat biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor Steegmans, als die de druk aankan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:58 schreef Bartoli het volgende:
Tom Boonen mag niet starten van de ASO.
Hopen dat hij het aan kan, ik vind hem een stuk sympathieker dan Boonen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor Steegmans, als die de druk aankan.
Ach, kan je altijd even een lijntje nemen om het zelfvertrouwen wat op te krikken.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor Steegmans, als die de druk aankan.
Helemaal mee eens, zie ook mijn reactie in het topic over Tom... Erg sneue reactie de ASO en de Tour Suisse dit.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:57 schreef Bartoli het volgende:
Ik vindt het eigenlijk absurd van de ASO. Hij is niet in competitie betrapt en hij wordt er door niemand voor vervolgd. Maja dit krijg je als je zelf de wetten gaat bepalen. Zie ook de Ronde van Zwitserland notabene de wedstrijdleider daar is eentje van het Festina tijdperk, Armin Meier
Verplaats je eens in een organisator van een wielerwedstrijd...quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:00 schreef Cootz het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, zie ook mijn reactie in het topic over Tom... Erg sneue reactie de ASO en de Tour Suisse dit.
alsof Boonen niet weet hoe de wielerwereld (ASO,UCI, maatregelen) in elkaar steekt momenteel. Onverantwoord en als het een ander geweest zou zijn zou Boonen zijn mening niet onder stoelen of banken steken. Jammer voor hem maar gewoon een domme actie.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:17 schreef thettes het volgende:
Ben geen fan van Boonen, maar een schorsing zou inderdaad totale onzin zijn. Een voetballer als Boriello is anderhalf jaar terug betrapt op "echte doping" maar speelt alweer lekker een EK :/
quote:Lefevre wil Boonen in ronde
AMSTERDAM - Ondanks dat Tourbaas Christian Prudhomme van plan is het Belgische sprintkanon Tom Boonen uit de Tour te weren, is Quick-Step teambaas Patrick Lefevre nog altijd hoop vol dat de winnaar van de groene trui in 2007 begin juli wel van start gaat in Frankrijk.
Tegenover de Belgische sportzender Sporza verklaarde hij dat het team van plan is nogmaals met de Tourdirectie om tafel te gaan zitten. “We willen duidelijk maken dat het om een privé-kwestie gaat, en niet om een sportieve zaak. De sponsors zouden Tom heel graag in de Tour de France zien.”
Hmm, van mij mag dat Tourforum ook wel open eigenlijkquote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:10 schreef Cootz het volgende:
Vorig jaar ging rond deze tijd het Tourforum open... we wachten vol spanning...
Helaas ben ik dit jaar tijdens de Tour gewoon fulltime aan het werk, dus dat betekent dat ik alleen de weekendritten live kan zien... misschien toch maar een HDR ergens halen...
Dat zou geen beperking moeten opleveren. Gewoon een radio/MP3-speler meenemen naar het werk, afstemmen op Radio 1 en voilà.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 11:10 schreef Cootz het volgende:
Vorig jaar ging rond deze tijd het Tourforum open... we wachten vol spanning...
Helaas ben ik dit jaar tijdens de Tour gewoon fulltime aan het werk, dus dat betekent dat ik alleen de weekendritten live kan zien... misschien toch maar een HDR ergens halen...
Tja, sommige personen weten nou eenmaal niet met roem om te gaan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:24 schreef kawotski het volgende:
[..]
alsof Boonen niet weet hoe de wielerwereld (ASO,UCI, maatregelen) in elkaar steekt momenteel. Onverantwoord en als het een ander geweest zou zijn zou Boonen zijn mening niet onder stoelen of banken steken. Jammer voor hem maar gewoon een domme actie.
red? Welke redactie?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:
(van Boonen werd laatst het rijbewijs afgepakt. red.).
In de pijplijn zit Euskaltel-Euskadi, wellicht het enige 'witte' wielerteam.quote:MARIO AERTS NAAR TOUR DE FRANCE
Donderdag 12 juni 10:59
Mario Aerts is zeker van zijn deelname aan de Ronde van Frankrijk. Hij moet zijn kopman, de Australiër Cadel Evans, aan de eindzege helpen. Aerts zal Evans zo lang mogelijk moeten bijstaan in de bergen.
Silence-Lotto maakte zijn tourselectie al vroeg bekend. Naast Aerts zijn er nog vier landgenoten geselecteerd: Brandt, Hoste, Vansevenant en Vansummeren. De twee Australiërs Evans en McEwen zijn de kopmannen. Popovitsj en Cioni zijn de andere helpers.
Aerts nam al acht keer deel aan de Ronde van Frankrijk. Vorig jaar werd hij 70e. De Tour start op 5 juli in Brest.
quote:Bjarne Riis weet nieuwe sponsor te strikken
Dinsdag 10 juni 12:11 - Hans Mulder
Bjarne Riis weet nieuwe sponsor te strikken Wielrennen - De Deen Bjarne Riis (foto) is erin geslaagd een nieuwe sponsor te vinden voor zijn wielerformatie. De huidige geldschieter, CSC, houdt er mede door alle dopingschandalen mee op, maar heeft in investeringsbank Saxo Bank een opvolger zo meldt de Deense zender TV 2.
Het kostte Riis de nodige moeite om een goede sponsor voor zijn ploeg te vinden. De bedrijven stonden bepaald niet in de rij om het stokje over te nemen van het IT-bedrijf CSC. Toch denkt de 44-jarige Deen in Saxo Bank een waardig opvolger te hebben gevonden. Voor de wielerfans zal het wel wennen zijn om de mannen van Riis niet meer in de vertrouwde CSC kleuren te zien. Het in Californië gevestigde bedrijf is acht jaar aan de ploeg verbonden geweest.
Nadat Riis in 1999 op 35-jarige leeftijd stopte met zijn actieve carriere ging hij direct als ploegleider aan de slag met zijn eigen CSC-formatie, waarvoor nu onder meer de Nederlander Karsten Kroon rijdt.
Tja, ik snap dat je Romandie wil vergeten als TD zijnde, maar hij heeft daar toch echt gereden ná LBL.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:36 schreef TheArt het volgende:Hij rijdt zijn eerste koers sinds Luik-Bastenaken-Luik. Logisch dat hij even in het ritme moet komen,'' klinkt het opgewekt.
Alleen is dit Jan Bovenquote:Op maandag 16 juni 2008 22:39 schreef thettes het volgende:
[..]
Tja, ik snap dat je Romandie wil vergeten als TD zijnde, maar hij heeft daar toch echt gereden ná LBL.
Ik snap niet wat daar belangen in zijn. Het is gewoon een jonge renner die zijn debuut mag maken in de Tour. Daarbij heeft Sebas het grote voordeel dat hij ook echt een kans maakt op een ritzege, mede door zijn goede sprint. Daarbij kan hij in de heuvelachtige etappes ook heel ver mee.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:13 schreef -skippybal- het volgende:
Langeveld inderdaad een beetje vreemd. Belangen, zal wel?
Ik zou eigenlijk al die vier eerder mee nemen. Misschien de Groot als twijfelgeval...
Niet zo vreemd toch? Perfecte allrounder, die zowel in de sprint als op het vlakke als in ontsnappingen als bergop zijn rol kan spelen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:13 schreef -skippybal- het volgende:
Langeveld inderdaad een beetje vreemd. Belangen, zal wel?
Ik zou eigenlijk al die vier eerder mee nemen. Misschien de Groot als twijfelgeval...
Moerenhout óf Weening, want elk team stelt negen namen op.quote:Op maandag 16 juni 2008 23:53 schreef DutchSL het volgende:
Ik zou Langeveld thuis laten, en Moerenhout en Weening meenemen.
Moerenhout heeft toen met Landis laten zien wat ie kan betekenen. Dus doe maar Koos.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Moerenhout óf Weening, want elk team stelt negen namen op.![]()
Ik zit te hinken tussen Koos Moerenhout (ervaring in de benen) en Pieter Weening (explosiviteit).
Ik weet het, tellen is moeilijk.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:45 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Moerenhout óf Weening, want elk team stelt negen namen op.![]()
Evans schijnt toch wel wat last te hebben van zijn knie.. Al vond ik hem best wel overtuigend toen ik hem zag fietsen. Sastre blijft een beetje onzichtbaar maar is wel altijd present en heeft bovendien een heel sterk team. Voor de rest zal het een open tour worden waarin waarschijnlijk de tijdritten bepalend gaan zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:36 schreef Leatherface het volgende:
Gaan we alvast gokken op een top 5?
In mijn geval:
1. Evans
2. Cunego
3. Valverde
4. Menchov
5. Sastre
Ik hoop op Andy Schleck of Cunego als eindwinnaar. Maar ik denk dus dat het Evans wordt. Valverde iets minder dan in de Dauphine, maar wel podium. Cunego als goede tweede.
Ik vond Evans ook best overtuigend in de DL.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 13:49 schreef Breach het volgende:
[..]
Evans schijnt toch wel wat last te hebben van zijn knie.. Al vond ik hem best wel overtuigend toen ik hem zag fietsen. Sastre blijft een beetje onzichtbaar maar is wel altijd present en heeft bovendien een heel sterk team. Voor de rest zal het een open tour worden waarin waarschijnlijk de tijdritten bepalend gaan zijn.
www.tds.chquote:17.06.2008
Michael Rogers nicht zur Tour de France
Der T-Mobile-Nachfolger High Road tritt ohne den mehrmaligen Zeitfahr-Weltmeister Michael Rogers zur am 5. Juli in Brest beginnenden Tour de France an. Das bestätigte High- Road-Teamchef Rolf Aldag in einem Interview mit dem Fachorgan "Radsport". Der Australier hatte zuletzt nach der Genesung vom Pfeiffer'schen Drüsenfieber bei der Dauphiné Libéré in Frankreich ansteigende Form gezeigt. "Bei Eintagesrennen kann er wieder gut drauftreten. Aber mit einer schweren Drei-Wochen-Tour müssen wir bei ihm noch warten", sagte Aldag.
Eigenlijk had Evans het ook een beetje verdiend. Valverde liet zich even twee keer zien (waaronder een tijdrit, chapeau) om zich vervolgens in het restant van de wedstrijd te verschuilen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 14:40 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik vond Evans ook best overtuigend in de DL.
Vraag me alleen af of ie daar niet een beetje zijn kruit verschoot.
quote:Dekker ziet Tour somber in
AMSTERDAM - Thomas Dekker dicht zichzelf weinig kansen toe in de Tour de France dit jaar. De jonge Raborenner (23) had als voornaamste doel de witte trui voor beste jongere. Gezien zijn huidige vorm in de Ronde van Zwitserland stelt hij zijn ambities bij.
“Het gaat er waarschijnlijk niet van komen,” aldus de klassementsrenner tegen NRC Handelsblad. Dekker verloor zondag in de eerste bergetappe twaalf minuten op ritwinnaar Igor Antón. Door ziekte en slecht weer kon de coureur dit voorjaar niet zijn ideale trainingsschema afwerken.
“Ik zou de Alpencols verkennen, maar dat ging niet door. En dat kun je niet hebben voor de Tour. Alles moet perfect zijn”, aldus de Nederlander. Dekker kampt al langer met malheur. Door een heupblessure kon hij pas op 20 januari beginnen met trainen. Twee maanden later dan gewenst. “Ik vind het zo jammer. Het lijkt wel of ik altijd wat tegenkom. Terwijl ik juist niet zo’n type ben.”
Maandag liet ploegleider Frans Maassen kort na de etappe nog weten zich geen zorgen te maken over zijn pupil.
Zubeldia was gewoon 5de vorig jaar. Trek nog eens Leipo en Contador weg die dit jaar niet starten en je weet eigenlijk al genoeg. Die gaat onzichtbaar weer hoog eindigen dit jaar ...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Van die twee Basken hoor je relatief weinig, maar een top10-klassering zal er wel in zitten.
Wel mede dankzij een ontsnapping in de 16e etappe (die met o.a. Vinokourov en Kirchen), die hem een minuut of 6 bonus opleverde...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zubeldia was gewoon 5de vorig jaar. Trek nog eens Leipo en Contador weg die dit jaar niet starten en je weet eigenlijk al genoeg. Die gaat onzichtbaar weer hoog eindigen dit jaar ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |