abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59449905
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 00:13 schreef -skippybal- het volgende:
Langeveld inderdaad een beetje vreemd. Belangen, zal wel?
Ik zou eigenlijk al die vier eerder mee nemen. Misschien de Groot als twijfelgeval...
Niet zo vreemd toch? Perfecte allrounder, die zowel in de sprint als op het vlakke als in ontsnappingen als bergop zijn rol kan spelen.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 juni 2008 @ 06:53:22 #277
73911 ultra_ivo
pi_59451215
Ik zou Moerenhout als wegkapitein eerder bewaren voor de Vuelta. Daar is de ploeg toch wat jonger.
pi_59451823
Mij lijkt Langeveld mee wel leuk . Een jonge Nederlandse jongen erbij in de tour is altijd goed.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 11:45:28 #279
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59455904
quote:
Op maandag 16 juni 2008 23:53 schreef DutchSL het volgende:
Ik zou Langeveld thuis laten, en Moerenhout en Weening meenemen.
Moerenhout óf Weening, want elk team stelt negen namen op.

Ik zit te hinken tussen Koos Moerenhout (ervaring in de benen) en Pieter Weening (explosiviteit).
pi_59455960
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 11:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik zit te hinken tussen Koos Moerenhout (ervaring in de benen) en Pieter Weening (explosiviteit).
Moerenhout heeft toen met Landis laten zien wat ie kan betekenen. Dus doe maar Koos.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59457438
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 11:45 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik weet het, tellen is moeilijk.

8-1=7
9-7=2
1+1=2
7+2=9

Ergo, Langeveld uit de selectie van 8 en Weening en Moerenhout bij de overgebleven selectie van 7 brengt het totaal op 9 renners.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 13:13:27 #282
111382 Ofyles2
pi_59458111
DE UPDATES:

Silence-Lotto:
Compleet
Euskaltel-Euskadi: Zeven namen bekend, vijf in de wachtkamer
Team CSC: Sollicitatie om laatste plek nog bezig
Cofidis: Vier namen bekend.
Rabobank: Vier rijders strijden om laatste plek
Agritubel: Twaalf renners op stage, alleen C. Moreau heeft een ticket gehaald.
AG2R: Zeven renners bekend.
Barloworld: Vijf namen op weg naar Brest.
Bouygues Telecom: Voeckler, Lefevre en Fedrigo zijn als enigen zeker van de Tour.
Caisse d'Epargne: 7 van de 13 gegadigde renners zijn uitgenodigd.
Crédit Agricole: Moet nog uitsluitsel geven wie kopman Thor Hushovd zal ondersteunen.
Française des Jeux: Di Grégorio en Gilbert present.
Gerolsteiner: Voorselectie van 13 man wordt weldra teruggeschroefd naar 9.
Lampre: Laatste twee plekken nog open.
Liquigas: Bennati, Kreuziger en Pozzato onvoorwaardelijk door.
Quick Step: Vijf namen bekend.
Saunier Duval: Van de 14-koppige voorselectie hebben drie groen licht gekregen.
Slipstream: Danielson en Millar.
High Road: Hincapie en Kirchen.
Team Milram: Zabel overleefde de schifting, nog acht plekken over voor twaalf kandidaten.

Binnenkort nog meer nieuws, hou dit topic in de gaten!
pi_59458299
Weinig verrassend allemaal.
Zeker als Moerenhout meegenomen wordt heb je toch wel de verwachte 9 namen.

Moerenhout en Niermann zijn vergelijkbare renners, reden ook op (ongeveer) hetzelfde niveau in de Dauphine. Beide hebben ook de ervaring, Moerenhout heeft dan nog als pluspunt dat hij een Nederlander is, wat toch wel een voordeel moet opleveren in een Nederlandse ploeg.

Over Langeveld: heeft vorig jaar een uitstekende Vuelta gereden (in dienst van Menchov) en zijn voorjaar was ook indrukwekkend. Kan bovendien nog wat betekenen (samen met Flecha) voor Freire tijdens massasprints.

Wordt trouwens wel 1e GT voor Ten Dam ondanks dat hij al 27 is, maar is wel een sterke renner die dat aan moet kunnen.
pi_59458793
Gaan we alvast gokken op een top 5?

In mijn geval:

1. Evans
2. Cunego
3. Valverde
4. Menchov
5. Sastre

Ik hoop op Andy Schleck of Cunego als eindwinnaar. Maar ik denk dus dat het Evans wordt. Valverde iets minder dan in de Dauphine, maar wel podium. Cunego als goede tweede.
pi_59459194
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:36 schreef Leatherface het volgende:
Gaan we alvast gokken op een top 5?

In mijn geval:

1. Evans
2. Cunego
3. Valverde
4. Menchov
5. Sastre

Ik hoop op Andy Schleck of Cunego als eindwinnaar. Maar ik denk dus dat het Evans wordt. Valverde iets minder dan in de Dauphine, maar wel podium. Cunego als goede tweede.
Evans schijnt toch wel wat last te hebben van zijn knie.. Al vond ik hem best wel overtuigend toen ik hem zag fietsen. Sastre blijft een beetje onzichtbaar maar is wel altijd present en heeft bovendien een heel sterk team. Voor de rest zal het een open tour worden waarin waarschijnlijk de tijdritten bepalend gaan zijn.
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59460557
Valverde schat ik lager in dan Menchov en Sastre
pi_59460602
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 13:49 schreef Breach het volgende:

[..]

Evans schijnt toch wel wat last te hebben van zijn knie.. Al vond ik hem best wel overtuigend toen ik hem zag fietsen. Sastre blijft een beetje onzichtbaar maar is wel altijd present en heeft bovendien een heel sterk team. Voor de rest zal het een open tour worden waarin waarschijnlijk de tijdritten bepalend gaan zijn.
Ik vond Evans ook best overtuigend in de DL.

Vraag me alleen af of ie daar niet een beetje zijn kruit verschoot.
pi_59462512
1 Evans
2 Schleck (ik noem geen voornaam )
3 Cunego
4 Menchov
5 Valverde
6 Een van die Basken
7 Devolder
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_59463963
Geen Rogers in de Tour.
quote:
17.06.2008
Michael Rogers nicht zur Tour de France
Der T-Mobile-Nachfolger High Road tritt ohne den mehrmaligen Zeitfahr-Weltmeister Michael Rogers zur am 5. Juli in Brest beginnenden Tour de France an. Das bestätigte High- Road-Teamchef Rolf Aldag in einem Interview mit dem Fachorgan "Radsport". Der Australier hatte zuletzt nach der Genesung vom Pfeiffer'schen Drüsenfieber bei der Dauphiné Libéré in Frankreich ansteigende Form gezeigt. "Bei Eintagesrennen kann er wieder gut drauftreten. Aber mit einer schweren Drei-Wochen-Tour müssen wir bei ihm noch warten", sagte Aldag.
www.tds.ch
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 17 juni 2008 @ 17:04:04 #290
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_59464619
Jammer dat ie niet meedoet. Hij kon wel voor een top 10 notering gaan leek me.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:00:57 #291
111382 Ofyles2
pi_59466036
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 14:40 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ik vond Evans ook best overtuigend in de DL.

Vraag me alleen af of ie daar niet een beetje zijn kruit verschoot.
Eigenlijk had Evans het ook een beetje verdiend. Valverde liet zich even twee keer zien (waaronder een tijdrit, chapeau) om zich vervolgens in het restant van de wedstrijd te verschuilen.

@jorryt: Je bedoelde Samuel Sánchez zeker? Die is van huis uit geen Bask, maar trekt wel vaak op met de Basken. Hij zal waarschijnlijk een gok doen naar de top-10, maar dan gebeurt het wel in de laatste week. In ieder geval verbetert Sammie zich dusdanig dat niemand hem meer zal wijzen op zijn rampzalige Tourdeelnames in 2001 en 2002 (beide edities afgestapt).
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:12:06 #292
67089 Gillingham
The horror...
pi_59466306
Wat dacht je van Zubeldia en Astarloza?
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:38:17 #293
111382 Ofyles2
pi_59466923
Van die twee Basken hoor je relatief weinig, maar een top10-klassering zal er wel in zitten.
pi_59468432
quote:
Dekker ziet Tour somber in

AMSTERDAM - Thomas Dekker dicht zichzelf weinig kansen toe in de Tour de France dit jaar. De jonge Raborenner (23) had als voornaamste doel de witte trui voor beste jongere. Gezien zijn huidige vorm in de Ronde van Zwitserland stelt hij zijn ambities bij.

“Het gaat er waarschijnlijk niet van komen,” aldus de klassementsrenner tegen NRC Handelsblad. Dekker verloor zondag in de eerste bergetappe twaalf minuten op ritwinnaar Igor Antón. Door ziekte en slecht weer kon de coureur dit voorjaar niet zijn ideale trainingsschema afwerken.

“Ik zou de Alpencols verkennen, maar dat ging niet door. En dat kun je niet hebben voor de Tour. Alles moet perfect zijn”, aldus de Nederlander. Dekker kampt al langer met malheur. Door een heupblessure kon hij pas op 20 januari beginnen met trainen. Twee maanden later dan gewenst. “Ik vind het zo jammer. Het lijkt wel of ik altijd wat tegenkom. Terwijl ik juist niet zo’n type ben.”

Maandag liet ploegleider Frans Maassen kort na de etappe nog weten zich geen zorgen te maken over zijn pupil.
pi_59469014
Met weinig druk beginnen aan de tour kan ook geen kwaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:34:28 #296
40566 Ericr
Livewrong
pi_59469857
Het is geen Boogerd, als Dekker slecht is dan is hij ook slecht. Boogerd was de kampioen in zichzelf onderschatten, Dekker in slechte vorm zal na 1 1/2 week waarschijnlijk thuis zitten.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 20:45:33 #297
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_59470138
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 18:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Van die twee Basken hoor je relatief weinig, maar een top10-klassering zal er wel in zitten.
Zubeldia was gewoon 5de vorig jaar. Trek nog eens Leipo en Contador weg die dit jaar niet starten en je weet eigenlijk al genoeg. Die gaat onzichtbaar weer hoog eindigen dit jaar ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_59470674
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 20:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zubeldia was gewoon 5de vorig jaar. Trek nog eens Leipo en Contador weg die dit jaar niet starten en je weet eigenlijk al genoeg. Die gaat onzichtbaar weer hoog eindigen dit jaar ...
Wel mede dankzij een ontsnapping in de 16e etappe (die met o.a. Vinokourov en Kirchen), die hem een minuut of 6 bonus opleverde...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 21:15:26 #299
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_59470874
Maar ook 5e in de Tour van 2003 en die had met Armstrong, Ullrich, Vinokourov, Basso, Mayo, Sastre, Beloki, Mancebo, Hamilton en Moreau toch één van de indrukwekkendste deelnemersvelden van de laatste decennia (of ze nu allemaal gedopeerd waren of niet).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 21:24:57 #300
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_59471186
Daarnaast zie ik in Zubeldia nog wel zo'n renner waaraan ze zich zouden kunnen misrekenen. Die zullen ze gerust met een vlucht laten meegaan hoor.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')