abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59314676
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 19:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor Steegmans, als die de druk aankan.
Hopen dat hij het aan kan, ik vind hem een stuk sympathieker dan Boonen.
pi_59314689
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 19:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor Steegmans, als die de druk aankan.
Ach, kan je altijd even een lijntje nemen om het zelfvertrouwen wat op te krikken.
pi_59314859
Ik vindt het eigenlijk absurd van de ASO. Hij is niet in competitie betrapt en hij wordt er door niemand voor vervolgd. Maja dit krijg je als je zelf de wetten gaat bepalen. Zie ook de Ronde van Zwitserland notabene de wedstrijdleider daar is eentje van het Festina tijdperk, Armin Meier
pi_59314943
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 19:57 schreef Bartoli het volgende:
Ik vindt het eigenlijk absurd van de ASO. Hij is niet in competitie betrapt en hij wordt er door niemand voor vervolgd. Maja dit krijg je als je zelf de wetten gaat bepalen. Zie ook de Ronde van Zwitserland notabene de wedstrijdleider daar is eentje van het Festina tijdperk, Armin Meier
Helemaal mee eens, zie ook mijn reactie in het topic over Tom... Erg sneue reactie de ASO en de Tour Suisse dit.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_59315051
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:00 schreef Cootz het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, zie ook mijn reactie in het topic over Tom... Erg sneue reactie de ASO en de Tour Suisse dit.
Verplaats je eens in een organisator van een wielerwedstrijd...
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59315453
Ben geen fan van Boonen, maar een schorsing zou inderdaad totale onzin zijn. Een voetballer als Boriello is anderhalf jaar terug betrapt op "echte doping" maar speelt alweer lekker een EK :/
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:24:14 #257
132605 kawotski
Il Dottore
pi_59315668
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:17 schreef thettes het volgende:
Ben geen fan van Boonen, maar een schorsing zou inderdaad totale onzin zijn. Een voetballer als Boriello is anderhalf jaar terug betrapt op "echte doping" maar speelt alweer lekker een EK :/
alsof Boonen niet weet hoe de wielerwereld (ASO,UCI, maatregelen) in elkaar steekt momenteel. Onverantwoord en als het een ander geweest zou zijn zou Boonen zijn mening niet onder stoelen of banken steken. Jammer voor hem maar gewoon een domme actie.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_59332745
quote:
Lefevre wil Boonen in ronde
AMSTERDAM - Ondanks dat Tourbaas Christian Prudhomme van plan is het Belgische sprintkanon Tom Boonen uit de Tour te weren, is Quick-Step teambaas Patrick Lefevre nog altijd hoop vol dat de winnaar van de groene trui in 2007 begin juli wel van start gaat in Frankrijk.

Tegenover de Belgische sportzender Sporza verklaarde hij dat het team van plan is nogmaals met de Tourdirectie om tafel te gaan zitten. “We willen duidelijk maken dat het om een privé-kwestie gaat, en niet om een sportieve zaak. De sponsors zouden Tom heel graag in de Tour de France zien.”
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_59358602
Vorig jaar ging rond deze tijd het Tourforum open... we wachten vol spanning...

Helaas ben ik dit jaar tijdens de Tour gewoon fulltime aan het werk, dus dat betekent dat ik alleen de weekendritten live kan zien... misschien toch maar een HDR ergens halen...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_59358790
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:10 schreef Cootz het volgende:

Helaas ben ik dit jaar tijdens de Tour gewoon fulltime aan het werk, dus dat betekent dat ik alleen de weekendritten live kan zien... misschien toch maar een HDR ergens halen...
Hmm, van mij mag dat Tourforum ook wel open eigenlijk
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:38:18 #261
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_59378839
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:10 schreef Cootz het volgende:

Dat zou geen beperking moeten opleveren. Gewoon een radio/MP3-speler meenemen naar het werk, afstemmen op Radio 1 en voilà.

Alleen moet je wel wachten tot in de middag wat vooral bij de bergetappes (die vanzelfsprekend in de ochtend beginnen) jammer is.

Hoe dan ook: dit jaar zal ik actiever meewerken aan de Tour de France. Ik heb al een 'dienstregelingboekje' en een rennerscatalogus (via Excel en Word) klaar liggen op mijn USB-stick.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 23:40:43 #262
111382 Ofyles2
pi_59378910
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:24 schreef kawotski het volgende:

[..]

alsof Boonen niet weet hoe de wielerwereld (ASO,UCI, maatregelen) in elkaar steekt momenteel. Onverantwoord en als het een ander geweest zou zijn zou Boonen zijn mening niet onder stoelen of banken steken. Jammer voor hem maar gewoon een domme actie.
Tja, sommige personen weten nou eenmaal niet met roem om te gaan.

Niets tegen Tommeke, maar hij leeft boven zijn stand de laatste tijd (van Boonen werd laatst het rijbewijs afgepakt. red.).
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:15:38 #263
138747 ScottTracy
zo niet mij
pi_59381916
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:

(van Boonen werd laatst het rijbewijs afgepakt. red.).
red? Welke redactie?
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:24:18 #264
111382 Ofyles2
pi_59381993
Mijn eigen eenkoppige redactie.

Whe he he.

Maar even serieus, ik moet nog opzoeken welke ploegen hun negen namen hebben doorgegeven (wie in Brest start, red.).
  zaterdag 14 juni 2008 @ 02:28:32 #265
111382 Ofyles2
pi_59382021
Verkapte titel, maar in ieder geval weten we welke negen Silence-Lotto opstelt:
quote:
MARIO AERTS NAAR TOUR DE FRANCE

Donderdag 12 juni 10:59

Mario Aerts is zeker van zijn deelname aan de Ronde van Frankrijk. Hij moet zijn kopman, de Australiër Cadel Evans, aan de eindzege helpen. Aerts zal Evans zo lang mogelijk moeten bijstaan in de bergen.

Silence-Lotto maakte zijn tourselectie al vroeg bekend. Naast Aerts zijn er nog vier landgenoten geselecteerd: Brandt, Hoste, Vansevenant en Vansummeren. De twee Australiërs Evans en McEwen zijn de kopmannen. Popovitsj en Cioni zijn de andere helpers.

Aerts nam al acht keer deel aan de Ronde van Frankrijk. Vorig jaar werd hij 70e. De Tour start op 5 juli in Brest.
In de pijplijn zit Euskaltel-Euskadi, wellicht het enige 'witte' wielerteam.

Voor CSC is dit de laatste Tour de France, Bjarne Riis heeft desondanks een nieuwe sponsor gevonden:
quote:
Bjarne Riis weet nieuwe sponsor te strikken

Dinsdag 10 juni 12:11 - Hans Mulder

Bjarne Riis weet nieuwe sponsor te strikken Wielrennen - De Deen Bjarne Riis (foto) is erin geslaagd een nieuwe sponsor te vinden voor zijn wielerformatie. De huidige geldschieter, CSC, houdt er mede door alle dopingschandalen mee op, maar heeft in investeringsbank Saxo Bank een opvolger zo meldt de Deense zender TV 2.

Het kostte Riis de nodige moeite om een goede sponsor voor zijn ploeg te vinden. De bedrijven stonden bepaald niet in de rij om het stokje over te nemen van het IT-bedrijf CSC. Toch denkt de 44-jarige Deen in Saxo Bank een waardig opvolger te hebben gevonden. Voor de wielerfans zal het wel wennen zijn om de mannen van Riis niet meer in de vertrouwde CSC kleuren te zien. Het in Californië gevestigde bedrijf is acht jaar aan de ploeg verbonden geweest.

Nadat Riis in 1999 op 35-jarige leeftijd stopte met zijn actieve carriere ging hij direct als ploegleider aan de slag met zijn eigen CSC-formatie, waarvoor nu onder meer de Nederlander Karsten Kroon rijdt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ofyles2 op 14-06-2008 02:51:36 ]
pi_59409092
Even terugkomen op de selectie van Van Goolen bij CSC. Ik kan me niet voorstellen dat Van Goolen meegaat naar de Tour. Op zijn site staat een stuk uit Het Laatste Nieuws waarin staat dat het voor geen meter loopt bij hem en dat hij oververmoeid is. CSC zou heel dom zijn om een renner in die hoedanigheid mee te nemen.
pi_59409339
Van Goolen rijdt alleen goed als hij een nieuw contractje moet hebben
pi_59446140
Allez, acht man dus al zeker bij Rabo:

Wie mag voor Rabo naar de Tour?

Acht renners van Rabobank weten zich verzekerd van deelname aan de Tour de France. Maar wie wordt de negende? Koos Moerenhout, Grischa Niermann, Pieter Weening of Bram de Groot?
Jan Boven, ploegleider in opleiding en als assistent van Frans Maassen aanwezig in de Ronde van Zwitserland, lacht de vraag weg. Waarom zou hij zich ongerust maken over Thomas Dekker, straks op het toneel van de Tour de France misschien wel de sleutelfiguur voor Rabo-kopman Denis Menchov, nu hij allesbehalve blijk geeft van een puike conditie?

Geen zorgen, zegt de in april gestopte meesterknecht. ,,Thomas zal ergens in de komende dagen nog zeker van zich laten horen. Hij is hier niet om Zwitserland te winnen, hè. Hij rijdt zijn eerste koers sinds Luik-Bastenaken-Luik. Logisch dat hij even in het ritme moet komen,'' klinkt het opgewekt.

En Dekkers toestand vergelijken met die van de Spaanse vuurvlieg Oscar Freire, ach, dat heeft helemaal geen zin, voegt Boven eraan toe. Oscarito is nu eenmaal een speciale. Ook hij stond na de laatste voorjaarsklassieker nergens meer op een deelnemerslijst, maar stapte zaterdagavond aan het slot van de eerste etappe wél tevreden glimlachend naar de huldigingceremonie, als ritwinnaar en de eerste leider.

Een grinnikende Boven door de telefoon: ,,Oscar had al verteld dat hij héél goed was. 'Ik denk dat ik kan winnen', voorspelde hij vrijdag.''

Kortom, geen enkele reden tot pessimisme in de aanloop naar 'La Grande Boucle', die op zaterdag 5 juli in Brest begint. Gesterkt door de degelijke vuurdoop die de Rus Menchov in de Giro onderging (vijfde in het eindklassement) leeft binnen Rabobank bijna iedereen ontspannen toe naar het grote wielercircus. 'We liggen prima op schema', is de veelgehoorde kreet.

Er ligt nog een probleempje, het jaarlijks terugkerende euvel: wie wordt de negende man? Hij fietste de voorbije week op de Franse wegen, zoveel is bijna zeker. In Zwitserland scherpen vijf reeds aangewezen mannen hun Tour-vorm aan: Freire, Dekker, Laurens ten Dam, Bram Tankink en Sebastian Langeveld. Met Menchov (alleen nog wat bergritten verkennend voor de Tour), Joost Posthuma (vanaf vandaag in de Ster Elektrotoer) en Juan Antonio Flecha erbij (actief geweest in de Dauphiné Libéré) staan acht namen vast.

Nummer negen? Koos Moerenhout, Grischa Niermann, Pieter Weening of Bram de Groot, in niet helemaal willekeurige volgorde, maken aanspraak op een uitverkiezing. De eerste drie traden aan in de Dauphiné, terwijl De Groot aan de Ster Elektrotoer meedoet.

Adri van Houwelingen observeerde drie van de vier kandidaten de afgelopen dagen nauwkeurig. ,,Ze hebben allen hun specifieke kwaliteiten. Het wordt nu zaak te bepalen aan welke je tijdens de Tour het meest behoefte hebt,'' stelt de oud-prof. ,,Dat is overigens niet mijn taak, maar die van de twee ploegleiders die naar Frankrijk gaan (Erik Breukink en Erik Dekker, red.).''

In drie, vier zinnen typeert hij het kwartet. ,,Moerenhout kan een ploeg sturen in de wedstrijd, heeft ervaring en kan, mits in topvorm, aardig mee omhoog. Het sterke punt van Grischa is, naast zijn routine, dat hij uitblinkt als onzichtbare kracht. Hij kan drinkbussen ophalen op momenten dat andere renners dat allang niet meer durven, omdat ze bang zijn te worden gelost. Pieter Weening zou - in goeden doen - degene moeten zijn die Menchov bergop lang kan ondersteunen. Wat ik in de Dauphiné heb gezien, lijkt het erop dat hij heel voorzichtig op de terugweg is. Of het al voldoende is?

,,En wat De Groot betreft: dat is iemand die je altijd kunt meesturen in vroege ontsnappingen. Tijdens de Giro voldeed hij trouwens prima in zijn rol als loodsmannetje voor Menchov. Dat kan hij dus ook.

,,Maar afgezien van hun vaardigheden is er nog een belangrijk aspect. Menchov moet zich zoveel mogelijk op z'n gemak voelen in en buiten de koers. Dus omring je hem door mensen met wie hij goed overweg kan,'' aldus Van Houwelingen. Hij waakt er wijselijk voor de combinatie prijs te geven die volgens hem het best klikt.

Niermann, met vijf uitgereden Tours een zeer geroutineerde kracht, schat de kans dat hij zijn koffers kan pakken op vijftig procent. Nationaal kampioen Moerenhout (vier Tours) hangt er geen percentage aan, maar benadrukt wel dat hij vorig jaar in de Vuelta heeft bewezen dat het wegkapiteinschap hem als gegoten zit.

,,Bovendien heb ik al voor de start van het seizoen met de ploegleiding afgesproken dat ik me vooral zou richten op de Tour. Daar is mijn programma min of meer op afgestemd,'' verklaart hij. De Groot, die in zes Tours vier keer Parijs haalde, vertrouwt erop dat zijn prestatie in de Giro voldoende indruk heeft gemaakt. ,,Ik zie het niet als een nadeel dat ik al een grote ronde achter de kiezen heb. Twee in één seizoen kan ik ook aan.''

,,Ik denk dat ik klaar ben voor de Tour,'' meent Weening, drievoudig deelnemer. ,,Dat ik al zo lang de besten van de Dauphiné bergop kon volgen, zegt volgens mij wel iets. De ploegleiding weet vanuit het verleden wat ze aan me heeft. In de Tour ben ik altijd op m'n best geweest. Nee, van mij hoor je niet dat ik erbij móet zijn. Daarover beslissen anderen. Het is graag of niet.''

Na het NK valt doorgaans de beslissing. Het wordt nog anderhalve week nagels bijten voor het kwartet.

Bron: AD
pi_59446245
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:36 schreef TheArt het volgende:Hij rijdt zijn eerste koers sinds Luik-Bastenaken-Luik. Logisch dat hij even in het ritme moet komen,'' klinkt het opgewekt.
Tja, ik snap dat je Romandie wil vergeten als TD zijnde, maar hij heeft daar toch echt gereden ná LBL.
pi_59447573
quote:
Op maandag 16 juni 2008 22:39 schreef thettes het volgende:

[..]

Tja, ik snap dat je Romandie wil vergeten als TD zijnde, maar hij heeft daar toch echt gereden ná LBL.
Alleen is dit Jan Boven
pi_59447754
Nog een lastige keus voor Rabo die laatste man.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_59448931
Ik zou Langeveld thuis laten, en Moerenhout en Weening meenemen.
pi_59449136
Dan zou ik voor Niermann gaan. Die heeft vorig jaar prima werk verricht in de Tour. Een wegkapitein in de vorm van Moerenhout is niet nodig, er zit genoeg ervaring in de ploeg en in de leiding en de 'jongere' jongens als Langeveld, Ten Dam kunnen zichzelf prima redden. Weening, tja, leuk dat hij op hangen en wurgen met de beste 30 meeklimt in de Dauphiné, maar hij vergeet even dat de helft het daar gewoon laat lopen. De Groot zou ik ook niet doen, je kunt ook niet op alle paarden wedden als je met Menchov voor de winst wil gaan, Freire in stelling wil brengen in massasprints en Dekker die eventueel voor wit wil gaan. Dan hoeft er geen vrijbuiter mee in de vorm van De Groot en knechten voor het vlakke zijn er genoeg.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 00:13:23 #274
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59449369
Langeveld inderdaad een beetje vreemd. Belangen, zal wel?
Ik zou eigenlijk al die vier eerder mee nemen. Misschien de Groot als twijfelgeval...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_59449776
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 00:13 schreef -skippybal- het volgende:
Langeveld inderdaad een beetje vreemd. Belangen, zal wel?
Ik zou eigenlijk al die vier eerder mee nemen. Misschien de Groot als twijfelgeval...
Ik snap niet wat daar belangen in zijn. Het is gewoon een jonge renner die zijn debuut mag maken in de Tour. Daarbij heeft Sebas het grote voordeel dat hij ook echt een kans maakt op een ritzege, mede door zijn goede sprint. Daarbij kan hij in de heuvelachtige etappes ook heel ver mee.

En over die laatste keuze. Niermann en Moerenhout zijn wat mij betreft te vergelijken, dus dan mag Moerenhout mee wat mij betreft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')