abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55080308
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:58 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Leuk als jij al jaren op de lijst staat. Wordt je gewoon duizend plaatsen naar achter gezet. Het is ook belachelijk dat die asielzoekers mogen kiezen waar ze willen wonen. Als ik in Adam wil wonen dan moeten ik aantonen dat ik een binding met de regio heb.

Overduidelijk weer een voorbeeld van eigen volk laatst.
Belachelijk dat die mensen niet allang in konden schrijven, en hier allang een normaal leven kunnen opbouwen.
Belachelijk dat kut extremisten (TS) nog steeds het idee hebben dat ze overal te kort komen!
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_55080321
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:04 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat zal je nog tegenvallen. Hier in het asielzoekerscentrum zitten mensen die al een jaar of 6 in NL wonen en studeren etc.
Precies. Schandalig. Niet van die mensen, maar van de Nederlandse overheid.
pi_55080336
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:07 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Hmm ok, maar dan heeft TS alsnog een punt naar mijn mening. Je mag wellicht verwachten dat de overheid ze op weg helpt qua huisvesting, maar om ze voorrang te geven in een enorm krappe stad als Amsterdam is onzin natuurlijk. Geef ze een huisje in Overijssel ofzo, als ze dan naar Amsterdam willen kunnen ze daar zelf achteraan.
Geloof me, die mensen hadden zich graag 10 jaar terug ingeschreven.
pi_55080348
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:09 schreef snarfbreda het volgende:
Sta je dan met je kind op straat, sorry hoor U heeft geen urgentie, er zijn nog 2000 wachtende asielzoekers voor u.
Wordt je met je kinderen na 6 jaar in een bijna detentiecentrum achtige omgeving op straat gezet, moet je nog 6 jaar wachten tot je een huis krijgt!
pi_55080400
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:02 schreef Montov het volgende:
Met andere woorden, asielzoekers die al 6 jaar wachten op definitieve huisvesting, worden nu ook als zodanig behandeld bij de aanvraag van huurwoningen. Het enige verschil is dat die asielzoekers de afgelopen 6 jaar nog niet op de huurwachtlijst mochten staan, in tegenstelling tot anderen.
Precies.
pi_55080457
quote:
Op woensdag 5 december 2007 02:00 schreef JoPiDo het volgende:

ik ken mensen die bij familie in huis moesten wonen omdat ze geen urgentie kregen, of zelfs mensen die bij het leger des heils sliepen omdat er 'geen aantoonbare reden' waarom ze urgentie zouden moeten krijgen

mijn reactie staat overigens los van in welke staat die asielzoekers nu wonen, daar gaat het in deze niet om, het gaat om het eerlijkheidsgevoel richting mensen die op dit moment een woning zoeken
Maakt het uit of mensen hier al zes jaar wonen en niets mochten, of dat ze zes jaar ingeschreven hebben gestaan?
pi_55080556
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Geloof me, die mensen hadden zich graag 10 jaar terug ingeschreven.
Ja, wijs maar met je vinger naar de Nederlandse overheid.

Asielzoekers hebben zélf ervoor gekozen om naar Nederland te komen.
Als je duizenden euro's aan een mensensmokkelaar kunt betalen heb je ook geld genoeg om je eigen te informeren over de hier geldende regels.
pi_55080559
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Word je met je kinderen na 6 jaar in een bijna detentiecentrum achtige omgeving op straat gezet, moet je nog 6 jaar wachten tot je een huis krijgt!

als je dat zo erg vindt, dan ga je toch weer terug de oorlog in?
pi_55083644
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:10 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

als je dat zo erg vindt, dan ga je toch weer terug de oorlog in?
dan kan je beter met het hele gezin voor de trein springen, bespaar je de reiskosten
pleased to meet you
pi_55087101
quote:
Op donderdag 6 december 2007 06:46 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Rekenen kan je ook al niet/
In welk gat van Nederland woon je eigenlijk?
Wijs de fout dan eens aan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55087448
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:55 schreef rebel6 het volgende:
@ Kees22

Leuk, zo'n creatief rekensommetje zodat het net lijkt alsof er geen probleem is.
Dat is er wel degelijk:

55.000 mensen zochten in 2006 aktief naar een starterswoning (dus niet slechts ingeschreven maar echt aktief reageren).
Met slechts 5500 starterswoningen had dus slechts 1 op de 10 succes.
Onder GPers is dit 10 op 10.

9 op de 10 Nederlandse woningzoekenden moet dus langer dan een jaar wachten op een woning in Amsterdam. Het maakt niet uit hoe slecht je woonsituatie is of hoe lang je al wacht, urgentie kun je wel vergeten als Nederlander.

Asielzoekers krijgen allemaal urgentie, terwijl ze niet eens Nederlander zijn, terwijl ze vaak al in een comfortabele stacaravan wonen en terwijl duizenden anderen al veel langer wachten.
Tja, of Nederlanders geen urgentie krijgen weet ik niet, daar heb ik niet naar gezocht. Lijkt me dan een typisch Amsterdams probleem, want hier kennen we wel degelijk urgentie. En als jij betere cijfers hebt dan die van de afwc moet je die beslist geloven.
De wachtlijst was iets korter geworden, van 7,1 jaar in 2005 naar 6,1 jaar in 2006. Als er dan 5.500 starters een woning vinden in een jaar, dan zijn er pakweg 5.000 wachtenden bijgekomen als er 5.500 afgegaan zijn. Dat is dus rond 35.000 wachtenden op de wachtlijsten. Dat er dan 55.000 mensen op iets reageren, kan ik wel geloven. Zeker als gesteld wordt, dat gemiddeld pas de 6e of 7e gegadigde de woning accepteert. Men is dus wel kritisch.
Het echte probleem is niet de toevloed van hrodes GP'ers, want die zijn er niet. Het echte probleem is de beroerde situatie op de huizenmarkt van Amsterdam. Maar die situatie is niet de schuld van de GP'ers en zij zijn er ook niet de oplossing voor.
Die duizenden studenten die elk jaar in grote getale naar de stad komen krijgen toch ook niet de schuld? Terwijl die thuis toch uitermate comfortabel bij pa en ma wonen en geheel vrijwillig naar de stad komen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55087503
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:10 schreef rebel6 het volgende:

[..]
... je eigen te informeren over de hier geldende regels.
Doen ze toch ook? Alleen omdát ze al lang wachten, krijgen ze voorrang.
pi_55087517
quote:
Op donderdag 6 december 2007 18:49 schreef moussie het volgende:

[..]

dan kan je beter met het hele gezin voor de trein springen, bespaar je de reiskosten
Dat vind ik dan toch weer een kutstreek tegenover de machinist! Wat denken die vuile buitenlanders wel niet? Dat ze hier onze eigen Nederlandse machinisten de stuipen op het lijf kunnen komen jagen?

Edit: sorry, ik vergat even dat ik hier tot de Linkse Kerk hoor te behoren.
pi_55088952
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Doen ze toch ook? Alleen omdát ze al lang wachten, krijgen ze voorrang.
Ze krijgen voorrang omdat jij hen niet als economisch vluchteling wilt zien.

Dat zijn ze echter wel.

Ze zijn immers niet rechtstreeks naar Nederland gekomen.
Dat betekent dat ze eerst in een ander veilig land zijn geweest.
Wie daar niet blijft maar doorreist naar Nederland/Europa/VS kiest voor het westerse welvaartsniveau.
Zo iemand noem je een economische vluchteling.

En voor economische vluchtelingen zijn voorrangsregelingen nooit te rechtvaardigen. Ze hebben immers zelf gekozen voor een land met lange wachttijden.
pi_55091344
quote:
Op donderdag 6 december 2007 22:21 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Dat zijn ze echter wel.

Wie daar niet blijft maar doorreist naar Nederland/Europa/VS kiest voor het westerse welvaartsniveau.

En voor economische vluchtelingen zijn voorrangsregelingen nooit te rechtvaardigen. Ze hebben immers zelf gekozen voor een land met lange wachttijden.
Waar heb je het nou weer over?
Je haalt weer dingen door elkaar.
Ze krijgen voorrang omdat jij hen niet als .....
Denk je echt dat de gemeente Amsterdam zich iets gelegen laat liggen aan de mening van LeeHarveyOswald?
Er is geen enkele reden om te denken dat de GP'ers mensen zijn die eerst in een derde veilig land zijn geweest. Hoe kom je er bij dat ze niet rechtstreeks naar Nederland zijn gereisd? En als ze eerst in een ander Schengen-land waren geweest, dan waren ze helemaal geen GP'ers geweest.
Denk je echt dat mensen in een ver en vreemd land bewust kiezen voor wonen in Amsterdam met lange wachtlijsten? Verstandige Nederlanders willen zelf al niet in Amsterdam wonen, Amsterdammers willen zelf al weg.

Je wilt het gewoon niet laten gebeuren. Eerst begin je over comfortabele stacaravans en riante barakken, nu over economische gelukszoekers.
Als je je nou eerst eens verdiepte in de materie (hoe gaat de procedure, wat doet de IND, wat doet de asielzoeker, wat doen de advocaten, wat doet de rechtbank, wat doet de COA, waar gaat een afgewezen asielzoeker naartoe, wat is de rol van de VreemdelingenDienst, wat doet de gemeente) en dan hebben we het nog niet eens over de aanpalende gebieden (wat zijn de rechten van de Polen en andere nieuwe E-burgers, wat zijn de rechten van oude EU-burgers (hamburgers bv. ), is er enig idee van de herkomst van illegalen, hoe zit het met de gastarbeiders).
pi_55091586
quote:
Op donderdag 6 december 2007 22:21 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Dat zijn ze echter wel.

En voor mensen die rebel6 heten is gezondheidszorg nooit te rechtvaardigen! Want dat is mijn mening.

Niets mis mee natuurlijk, behalve als ik met mijn mening hele groepen benadeel, discrimineer, etc.
pi_55098517
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat vind ik dan toch weer een kutstreek tegenover de machinist! Wat denken die vuile buitenlanders wel niet? Dat ze hier onze eigen Nederlandse machinisten de stuipen op het lijf kunnen komen jagen?

Edit: sorry, ik vergat even dat ik hier tot de Linkse Kerk hoor te behoren.
err .. heb laatst gehoord/gelezen dat de machinisten er onderhand niet meer warm of koud van worden, dus dat maakt niet zoveel uit, maar ik bedenk me wel net dat het openhoud en al dat schoonmaken natuurlijk ook best duur is .. moeilijk moeilijk ..
kunnen ze niet gewoon in lucht oplossen ?

en tja, wat die Hamburger aangaat .. die houdt zijn hart vast .. ondanks al de educatie en beschikbare informatie lijkt het er verdomde veel op dat mensen niet (willen) leren van de geschiedenis
pleased to meet you
pi_55099960
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, of Nederlanders geen urgentie krijgen weet ik niet, daar heb ik niet naar gezocht. Lijkt me dan een typisch Amsterdams probleem, want hier kennen we wel degelijk urgentie. En als jij betere cijfers hebt dan die van de afwc moet je die beslist geloven.
Bij Nederlanders wordt pas urgentie gegeven als hun huis onbewoonbaar is geworden of bij ernstige bedreiging. Anders kun je het wel vergeten, ook al woon je nog zo beroerd.
Maar bij GPers maakt het allemaal niet uit of het echt nodig is, urgentie krijg je toch wel.
quote:
De wachtlijst was iets korter geworden, van 7,1 jaar in 2005 naar 6,1 jaar in 2006. Als er dan 5.500 starters een woning vinden in een jaar, dan zijn er pakweg 5.000 wachtenden bijgekomen als er 5.500 afgegaan zijn. Dat is dus rond 35.000 wachtenden op de wachtlijsten. Dat er dan 55.000 mensen op iets reageren, kan ik wel geloven. Zeker als gesteld wordt, dat gemiddeld pas de 6e of 7e gegadigde de woning accepteert. Men is dus wel kritisch.
Het echte probleem is niet de toevloed van hrodes GP'ers, want die zijn er niet. Het echte probleem is de beroerde situatie op de huizenmarkt van Amsterdam. Maar die situatie is niet de schuld van de GP'ers en zij zijn er ook niet de oplossing voor.
Die duizenden studenten die elk jaar in grote getale naar de stad komen krijgen toch ook niet de schuld? Terwijl die thuis toch uitermate comfortabel bij pa en ma wonen en geheel vrijwillig naar de stad komen.
Wat hebben studenten hier nou mee te maken? Die gaan voor kamers (of als ze rijk zijn een appartement) en hebben dus niks met de sociale sector te maken.
quote:
Op donderdag 6 december 2007 23:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waar heb je het nou weer over?
Je haalt weer dingen door elkaar.
Ze krijgen voorrang omdat jij hen niet als .....
Denk je echt dat de gemeente Amsterdam zich iets gelegen laat liggen aan de mening van LeeHarveyOswald?
Dan neem je m'n post iets te letterlijk, ik bedoel natuurlijk "mensen als jij".
quote:
Er is geen enkele reden om te denken dat de GP'ers mensen zijn die eerst in een derde veilig land zijn geweest. Hoe kom je er bij dat ze niet rechtstreeks naar Nederland zijn gereisd? En als ze eerst in een ander Schengen-land waren geweest, dan waren ze helemaal geen GP'ers geweest.
Oh ja dat is waar, ze zijn met een rechtstreekse lijnvlucht vanuit Somalië Nederland binnengekomen.
En je ziet ook regelmatig boten met Iranërs binnenkomen bij Scheveningen, helemaal vergeten.
quote:
Denk je echt dat mensen in een ver en vreemd land bewust kiezen voor wonen in Amsterdam met lange wachtlijsten? Verstandige Nederlanders willen zelf al niet in Amsterdam wonen, Amsterdammers willen zelf al weg.
Ze kozen in ieder geval bewust voor Europa. Dan is het vrij dom om te denken dat je gelijk een verblijfsvergunning en een huis krijgt. Als je zo graag naar een rijk land wilt en ook duizenden dollars kunt betalen aan de smokkelorganisatie dan kun je je ook wel informeren over hoe lang het ongeveer duurt.
pi_55100059
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 00:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En voor mensen die rebel6 heten is gezondheidszorg nooit te rechtvaardigen! Want dat is mijn mening.
Waar lees je dat ik asielzoekers geen gezondheidszorg gun? Zolang ze maar premie betalen en geen voorrang krijgen op Nederlanders.
quote:
Niets mis mee natuurlijk, behalve als ik met mijn mening hele groepen benadeel, discrimineer, etc.
Jullie discrimineren Nederlanders, ik discrimineer niemand.
pi_55100705
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:18 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Bij Nederlanders wordt pas urgentie gegeven als hun huis onbewoonbaar is geworden of bij ernstige bedreiging. Anders kun je het wel vergeten, ook al woon je nog zo beroerd.
Maar bij GPers maakt het allemaal niet uit of het echt nodig is, urgentie krijg je toch wel.
je wil het maar niet snappen ? Die mensen staan op straat, de AZC's moeten asap dicht, niemand die zit te wachten op woonwagenkampen of barakkenghetto's vol met voormalige asielzoekers.

voor de rest raad ik je aan de links die je aangeboden krijgt eens te bekijken .. zo lees je bvb in de .pdf dat er in het jaar 2006 3864 nieuwe huurders zijn dankzij een speciale urgentie, 2146 daarvan dankzij stadsvernieuwing ..
quote:
Wat hebben studenten hier nou mee te maken? Die gaan voor kamers (of als ze rijk zijn een appartement) en hebben dus niks met de sociale sector te maken.
en aardig wat van die kamers zitten in sociale huurwoningen waarvan de hoofdhuurder niet doorstroomt omdat de kamerverhuur veel te lucratief is
quote:
Oh ja dat is waar, ze zijn met een rechtstreekse lijnvlucht vanuit Somalië Nederland binnengekomen.
En je ziet ook regelmatig boten met Iranërs binnenkomen bij Scheveningen, helemaal vergeten.
[..]
Ze kozen in ieder geval bewust voor Europa. Dan is het vrij dom om te denken dat je gelijk een verblijfsvergunning en een huis krijgt. Als je zo graag naar een rijk land wilt en ook duizenden dollars kunt betalen aan de smokkelorganisatie dan kun je je ook wel informeren over hoe lang het ongeveer duurt.
tja, het zou dan ook nogal dom zijn om te gaan vluchten naar een land waar ze even weinig/nog minder hebben .. zou jij toch ook niet doen ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')