Inderdaad, wij Amsterdammers zien jou niet als landgenoot, hooguit als een idioot.quote:Op donderdag 29 november 2007 23:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik hoor af en toe over hollanders die denken dat Nederland hetzelfde is als holland. Of Amsterdammers die denken dat het land ophoudt bij hun gemeentegrenzen.
je doet aan selectief lezen .. ?quote:Op zondag 2 december 2007 15:46 schreef rebel6 het volgende:
[..]
In die link lees ik helemaal niets over stank, dat verzin jij. En wederom roep je hier iets waar ook zat Nederlanders last van hebben (stank, wonen op het platteland zonder auto) wat bij asielzoekers ineens onacceptabel is. Heb je nou zelf niet in de gaten dat je belachelijk hoge eisen stelt qua comfort?
Wat staat er dan wel in jouw links:
Het centrum bestaat uit zes prefab woonunits met appartementen voor elk acht personen. De keuken, woonkamer en douche worden gedeeld.
Opnieuw een bevestiging dat ze geen slaapkamers hoefden te delen met wildvreemden en dat ze zelfs al in 2001 genoeg privacy hadden. En door de druk van allerlei hulpverleners is het comfort alleen maar verder toegenomen, dus jullie waarnemingen zijn achterhaald en/of totaal niet representatief.
En wat lezen we verder:
De bewoners kunnen Nederlandse taalles volgen...
En jullie maar roepen dat dit verboden was, opnieuw een leugen dus.
zoveel grote gezinnen van 8 personen zitten er anders niet tussen hoor, in zo'n wooneenheid zitten vaak 2 of meer families bij elkaar, of anders 8 mannen of 8 vrouwenquote:Zou dat niet te maken hebben met het feit dat asielzoekers vaker in gezinsverband leven, ik noem maar iets geks hoor.![]()
eerst even dit .. die lui zijn toevallig je medemensen waarvan jij verwacht dat ze jou met respect behandelen ..quote:Ja en die lui kunnen natuurlijk niet in een dorp rondom Amsterdam wonen he, stel je voor dat ze een kwartier langer onderweg zijn!
ja joh, en toen zag ik dat er niets verandert is ten opzichte van de vorige keren dat ik erlangs of naar binnen gefietst ben .. same old same oldquote:Je bent er aan de buitenkant langsgefietst, zegt dus vrij weinig.
dan had die autochtoon maar van begin af aan moeten zorgen dat zijn wetten goed zijn ..quote:Ik vind het op zich geen probleem dat asielzoekers geholpen worden, ik vind het alleen erg als dat ten koste gaat van autochtonen. Wonen in een AZC, in een omgebouwd kantoorpand of op het platteland is goed genoeg voor die lui. Voordringen is onaanvaardbaar.
Als je dat niet goed genoeg vindt, waarom geef je dan niet je eigen woning weg aan die Somalische asielzoeker waar je het zo voor opneemt? Jij bent immers voorstander van deze voorrangsregeling!
Maar nee, waarschijnlijk gaat dat je te ver. Maar dat een andere autochtoon hierdoor gedupeerd wordt is natuurlijk niet erg.![]()
Die Polen moeten helemaal niets, niemand die zij dwingt om hier voor een half jaar te komen werken, en als zij niet blij zijn met hun tijdelijke huisvesting gaan ze toch ergens anders werken .. in het geval van de GP'er praten wij over permanente huisvesting, je leven weer willen oppakken nadat je 6+ jaar in de wachtmolen hebt gezeten, tenzij die het zelf graag wil is klagen over gedumpt worden in de polder geen lef maar een teken van iemand die iets van zijn leven wil maken !quote:Het gaat ook helemaal niet om het leren van de taal, het gaat om wonen. Polen moeten een half jaar lang met 20 man een huis delen of kamperen en die klagen ook niet. Asielzoekers krijgen een heel huis voor zichzelf en dan heb je nog het lef om dáár over te klagen omdat het platteland niet leuk genoeg is?
hier ben ik allemaal al eerder op in gegaan .. geen zin om in herhalingen te vervallen .. op een ding na dan ..quote:Ja dat hebben ze al geleerd als ze niet te lui waren in de afgelopen 6 jaar.
[..]
Nee want dan beloon je niet-Nederlanders door Nederlanders te straffen. Een fascistische denkwijze.![]()
[..]
Je verdraait de feiten. Polen moeten met 20 man een huis delen en hebben geen prive-slaapkamer.
Asielzoekers delen met minder mensen een woning en hebben veel meer privacy. Daarnaast nog een hoop voorzieningen speciaal voor hen. Dus Polen zitten wel degelijk in primitievere omstandigheden.
[..]
Ja dat komt hier en daar voor. Maar genoeg gebieden waar geen problemen zijn. Geen argument dus.
[..]
Waarom zijn ze dan helemaal naar Nederland gekomen, ze hadden ook asiel kunnen aanvragen in Italië of welk land ze de EU ook zijn binnengekomen.
[..]
Ze kunnen duimen draaien en huilen over hoe slecht ze het in Nederland getroffen hebben, maar ze kunnen ook het voorbeeld van de Polen volgen en hard werken.
[..]
Het merendeel van de kinderen die het AZC verlaten moet van school veranderen, dus je praat over uitzonderingen.
[..]
Jij bent degene die indirect tegen een autochtoon zegt dat hij op het platteland moet blijven wonen omdat jij voortrekkerij van asielzoekers goedpraat.
[..]
Wederom meet je met 2 maten, maar dat heb ik al uitgelegd.
[..]
Ja.
[..]
1000 plaatsen zakken voor een woning in Amsterdam valt wel mee?
[..]
Omdat je asielzoekers wilt helpen ten koste van autochtonen.
[..]
Wie weet.
[..]
Ze werken of studeren er niet eens, zijn er niet geboren en zijn er niet opgegroeid, dus hun binding met Amsterdam stelt niks voor vergeleken bij veel autochtonen.
[..]
Het is niet alleen lullig dat autochtonen veel langer moeten wachten, het is ook nog pure discriminatie.![]()
in die landen is het anders al een flink stukje voller dan hier, het lijkt dan miss anders door die bewoners per km² , maar veel van die km² daar zijn onbewoonbaarquote:Zuid-Korea, Taiwan, Japan om maar wat te noemen.
Dat ik je 3 linkjes geef met stacaravans en 1 met stenen gebouwen (en dus geen houten barakken zoals jij suggereert) zegt genoeg: het AZC waar jij je op baseert is totaal niet representatief.quote:Op zondag 2 december 2007 20:10 schreef moussie het volgende:
[..]
je doet aan selectief lezen .. ?
ik heb die stukjes over de stankoverlast zelfs gequote .. dat jij die quote niet terug kan vinden in het artikel zelf is niet mijn fout .. probeer het anders eens met ctrl+f en dan een opvallend woord uit de quote, zoals stinken ..
En dat hetgeen je daar zag in die virtuele toer, je beseft dat dat de gedeelde ruimte is voor 8 personen ? Zitten doe je om de beurt, voor allemaal tegelijk is er geen ruimte ?
En tja, zoiets noem ik op elkaar moeten hokken, en dat dan jarenlang .. en met muren zo dun dat je de scheet in het kamertje verderop kan horen betekend het dat je nooit rust hebt ..
Oh de wet is al in 2001 veranderd. Ik hoorde jullie toch echt klagen dat ze de afgelopen jaren geen taalles mochten volgen.quote:en idd, in kamp zeeburg waren wel voorzieningen voor taallesssen, dat komt omdat in 2001 de wet verandert is, asielzoekers mogen sindsdien wel de taal leren, vrijwillgerswerk doen en zelfs tijdelijk betaald werk verrichten .. helaas ontbreken in veel andere AZC's de voorzieningen voor zoiets, er is geen/weinig geld voor lesmateriaal, er wordt maar wat aangemodderd met goed bedoelende vrijwilligers
[..]
Je bedoelt de autochtoon. Die wacht netjes op z'n beurt. Jij wilt hem langer laten wachten omdat je vindt dat je Somalische vriendjes meer recht hebben op een woning in Amsterdam. Racist!quote:voor de rest .. gutte gut, en de Amsterdammer kan dat niet, stel je voor die is een kwartier langer onderweg ?
Alsof burgers verantwoordelijk zijn voor slechte politici.quote:dan had die autochtoon maar van begin af aan moeten zorgen dat zijn wetten goed zijn ..
[..]
Niemand die de asielzoekers dwingt om helemaal naar Nederland te komen.quote:Die Polen moeten helemaal niets, niemand die zij dwingt om hier voor een half jaar te komen werken,
Als asielzoekers niet blij zijn met hun gekregen (ipv bij elkaar gewerkte) permanente huisvesting gaan ze toch naar een ander land?quote:en als zij niet blij zijn met hun tijdelijke huisvesting gaan ze toch ergens anders werken
Toch jammer dat je niet ingaat op m'n vraag waarom jij niet je huis afstaat aan zo'n asielzoeker, dan hoeft die asielzoeker tenminste niet in een kantoorpand (scheelt weer een "onmenselijke" situatiequote:hier ben ik allemaal al eerder op in gegaan .. geen zin om in herhalingen te vervallen .. op een ding na dan ..
veel van die woningzoekenden zijn studenten, die hebben nog minder binding met de stad dan de asielzoeker die er al 6+ jaar woont, vrienden en kennissen heeft gemaakt etc
[..]
Een paar duizend asielzoekers toelaten in die landen is inderdaad onmogelijk.quote:in die landen is het anders al een flink stukje voller dan hier, het lijkt dan miss anders door die bewoners per km² , maar veel van die km² daar zijn onbewoonbaar
Die 4 linkjes? Neem jij echt werkstukjes van kinderen van een jaar of 12 serieus als bron?quote:Op zondag 2 december 2007 14:08 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik heb 4 linkjes gegeven waaruit blijkt dat asielzoekers fatsoenlijke woonruimte hebben, jij hebt nog geen enkele poging gedaan om het tegendeel aan te tonen. Nee, dat moet ik maar gewoon geloven. En dan mij gaan beschuldigen van een fanatieke gelovige te zijn.![]()
Verder vond ik jouw vorige reaktie van zaterdag 1:37 op een aantal punten zo zwak dat ik niet het gevoel had dat jij een serieuze poging deed om m'n post te weerleggen. Je kunt veel beter. Daarom heb ik hem laten liggen, want de reaktie van Moussie was een stuk sterker.
He gelukkig.quote:Op zondag 2 december 2007 17:14 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Inderdaad, wij Amsterdammers zien jou niet als landgenoot, hooguit als een idioot.
Burgers zijn zeker verantwoordelijk voor slechte politici. Dat heet democratie: wij kiezen onze politici.quote:Op zondag 2 december 2007 20:59 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Alsof burgers verantwoordelijk zijn voor slechte politici.![]()
[..]
Een paar duizend asielzoekers toelaten in die landen is inderdaad onmogelijk.
dat ding dat volgens jou stenen gebouwen zijn is de prefab van kamp zeeburg .. als je even de moeite neemt om deze foto met de bouw op de achtergrondquote:Op zondag 2 december 2007 20:59 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Dat ik je 3 linkjes geef met stacaravans en 1 met stenen gebouwen (en dus geen houten barakken zoals jij suggereert) zegt genoeg: het AZC waar jij je op baseert is totaal niet representatief.
ze mogen geen lessen volgen buiten het AZC, en als het AZC het zelf niet kan aanbieden houdt het gewoon opquote:Oh de wet is al in 2001 veranderd. Ik hoorde jullie toch echt klagen dat ze de afgelopen jaren geen taalles mochten volgen.
nah, die Somalische vriend heeft evenveel recht om het simpele feit dat die op straat wordt gezet buiten zijn schuld .. als het huis van de autochtoon wordt afgebroken, afgebrandt is oid staat die ook vooraan in de wachtlijst .. de ander minder urgentiepunten toekennen omdat die asielzoeker was, tja .. da's discriminatie niet waar ?quote:Je bedoelt de autochtoon. Die wacht netjes op z'n beurt. Jij wilt hem langer laten wachten omdat je vindt dat je Somalische vriendjes meer recht hebben op een woning in Amsterdam. Racist!
Democratie afschaffen dan maar, als je je dan toch niet kan neerleggen bij de gevolgen van beslissingen die genomen zijn door een democratisch gekozen meerderheid heeft dat ook weinig nut ?quote:Alsof burgers verantwoordelijk zijn voor slechte politici.![]()
in een ideale wereld bestaat zoiets als vluchtelingen dan ook niet en wordt er niemand gedwongen om ergens naar toe te vluchten waar die eigenlijk liever niet wil zijn ..quote:Niemand die de asielzoekers dwingt om helemaal naar Nederland te komen.
[..]
Als asielzoekers niet blij zijn met hun gekregen (ipv bij elkaar gewerkte) permanente huisvesting gaan ze toch naar een ander land?
omdat ik dan met mijn kinderen op straat sta en er alsnog iemand voor in de rij komt te staan .. lood om oud ijzer dus ..quote:Toch jammer dat je niet ingaat op m'n vraag waarom jij niet je huis afstaat aan zo'n asielzoeker, dan hoeft die asielzoeker tenminste niet in een kantoorpand (scheelt weer een "onmenselijke" situatie) en is er geen onschuldige autochtoon de dupe van jullie idealen.
In Zuid-Korea en China wemelt het anders van de Noord-Koreanen, ruim 250.000, er zijn geen precieze cijfersquote:Een paar duizend asielzoekers toelaten in die landen is inderdaad onmogelijk.
1. Er zit natuurlijk helemaal niks van een verwarming in.quote:Op zondag 2 december 2007 02:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Godallemachtig, dat noem je serieuze bronnen?
Vooral de laatste: ze wonen met 6, 7 of 8 mensen in een stacaravan. Zomer en winter, zonder onderbreking.
[..]
http://www.hetklokhuis.nl/lees/dossiers/read/dossier_pagina.cfm?did=51D02333-220A-4714-AF85EE3DCDAB8183&pnr=6quote:Van de links deed die van Klokhuis het niet (jammer, want die zijn meestal wel goed)
Bij mij en Moussie niet.quote:en van die van het COA liep alles vast.
Foto's van mooie stacaravans liegen niet.quote:De andere twee links wil je toch geen serieuze bronnen noemen: schoolwerkstukken van kinderen.
Woonkamer moeten ze misschien delen, slaapkamers in ieder geval niet. Zet een tv op de slaapkamer (tweedehands kosten die dingen geen fluit) en je hebt van niemand last.quote:Een stuk of 5. En achterhaald? In het AZC hier wonen nog steeds evenveel mensen als toen ik er werkte en er is niks bijgebouwd. Het zou me toch echt verbazen als er dan minder mensen in een kamer woonden!
En jij baseert je op dingen die je zelf bedacht hebt. Dat kan wel wenselijk en logisch zijn (je idee dat asielzoekers fatsoenlijk gehuisvest zijn juich ik echt wel toe) maar het is niet waar.
Je denkt als een gelovige: ik bedenk zelf hoe het heelal er uit ziet en wat andere mensen denken. En echte waarnemingen doe ik af als verzonnen of niet belangrijk.
Tja.....
[..]
Wat er op tegen is? Autochtonen hébben al lange tijd op een normale woning gewacht. Ze verwachten bijna aan de beurt te zijn en dan zijn er ineens 1000 woningen nodig voor mensen die om economische redenen naar Nederland zijn gevlucht ipv een buurland.quote:Ja, dat zou vast wel kunnen. Als dat zo is, en als die kantoorpanden inderdaad snel omgebouwd worden tot noodwoningen, wat is er dan op tegen om asielzoekers naast autochtonen op de wachtlijst te zetten?
Want waarom zou een asielzoeker wel en een autochtoon niet in een noodwoning kunnen wonen?
M.a.w.: dit is geen argument tegen de bediscussieerde maatregel, maar een argument voor snelle en doeltreffende woningbouw.
[..]
Nee natuurlijk niet, dorpen hebben geen bibliotheken en op het platteland zijn ook helemaal geen vrijwilligers te vinden.quote:Waar er geen leraren zijn, zijn er ook geen bibliotheken of vrijwilligers.
Die 1000 of 2000 dus. Moeilijk hoor.quote:Waar slaat dit nu weer op?
Van alle 26.000 (of zo) GP'ers zouden er 1.000 of 2.000 in Amsterdam geplaatst moeten worden. Dus 25.000 of 24.000 (of zo) buiten Amsterdam. Dus wie nou bij voorrang in de stad geplaatst wordt?![]()
[..]
Daar heb je bijzondere bijstand voor. En met zo'n huur krijgen ze zeer waarschijnlijk huursubsidie, dus ga het nou niet erger voorstellen dat het is.quote:Volgens mij heb ik dat al gezegd, maar nog maar een keer dan.
Een vriend van mij moest voor vrouw en drie kinderen de vergunning tot verblijf verlengen. Dat kostte ¤ 250 per persoon! Voor een simpele. administratieve handeling. Dus ¤ 1.000 in totaal. Met een gezinsinkomen van ¤ 1.020 (of zo) en een huur van pakweg ¤ 500 en drie kinderen op de middelbare school.
[..]
Ik haal niks door elkaar. Dat ze de taal niet kunnen leren heb ik al ontzenuwd. En dat een werkloze asielzoeker met een goedkope woning en een uitkering het stukken beter heeft dan een hardwerkende Pool die een kamer met 20 man moet delen valt gewoon niet te ontkennen.quote:Je haalt hier wel aardig wat zaken door elkaar. Er is bijna geen beginnen aan het ontzenuwen van de onzin.
Zoals ik aL eerder zei: je redden is niet hetzelfde als integreren. De taal moeten leren zonder leraren of zels maar vrijwilligers in de buurt???
Eerder vind je er niks op tegen om op een camping te logeren?? En gesubsidieerd huis? In de zin van "huurtoeslag" waar elke Nederlander recht op heeft?
[..]
Doen we even je eigen sneer aan moussie terug: waarom ga je dan zelf niet in een stacaravan wonen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:09 schreef rebel6 het volgende:
[..]
1. Er zit natuurlijk helemaal niks van een verwarming in.
2. Duizenden Nederlandse gezinnen wonen hun hele leven in een stacaravan, niets mis mee.
Oh wacht, het gaat om asielzoekers, dan zijn stacaravans natuurlijk te min he, die mensen horen eigenlijk thuis in een villa met zwembad!
Dat kan, misschien heb ik wel een andere computer dan jullie. Netjes om nog een keer de link te geven, maar ik krijg: Element PNR is undefined in URL.quote:
[..]
http://www.hetklokhuis.nl/lees/dossiers/read/dossier_pagina.cfm?did=51D02333-220A-4714-AF85EE3DCDAB8183&pnr=6
Zo dan?
[..]
Bij mij en Moussie niet.
Welk een vertrouwen in de eerlijkheid van de mensheid, met uitzondering van moussie en Kees22.quote:[..]
Foto's van mooie stacaravans liegen niet.
Zoals al eerder gezegd: in ons lokale AZC delen ze de slaapkamer. Een woonkamer hebben ze niet. Wel een apart toilet, met een deur ervoor, die meestal ook op slot kan. Dus om nou te zeggen dat ze helemaal geen privacy hebben, is wel erg overdreven.quote:[..]
Woonkamer moeten ze misschien delen, slaapkamers in ieder geval niet. Zet een tv op de slaapkamer (tweedehands kosten die dingen geen fluit) en je hebt van niemand last.
Ja, dat is inderdaad kut. Maar er zijn ergere dingen. Opgehangen worden aan een kraan omdat je homo bent, aan stukken gehakt worden omdat je van de verkeerde stam bent.quote:[..]
Wat er op tegen is? Autochtonen hébben al lange tijd op een normale woning gewacht. Ze verwachten bijna aan de beurt te zijn en dan zijn er ineens 1000 woningen nodig voor mensen die om economische redenen naar Nederland zijn gevlucht ipv een buurland.
Een evenredig deel dus. Maar daar voelen Amsetrdammers zich te goed voor? Of hebben ze hun eigen zaken te slecht geregeld?quote:[..]
Nee natuurlijk niet, dorpen hebben geen bibliotheken en op het platteland zijn ook helemaal geen vrijwilligers te vinden.
[..]
Die 1000 of 2000 dus. Moeilijk hoor.
Huursubsidie zal wel, maar de bijzondere bijstand werd zelfs in onze asielzoekervriendelijke gemeente geweigerd.quote:[..]
Daar heb je bijzondere bijstand voor. En met zo'n huur krijgen ze zeer waarschijnlijk huursubsidie, dus ga het nou niet erger voorstellen dat het is.
Die laatste stelling ontkent ook niemand, dus waarom je die erbij haalt, ontgaat me.quote:[..]
Ik haal niks door elkaar. Dat ze de taal niet kunnen leren heb ik al ontzenuwd. En dat een werkloze asielzoeker met een goedkope woning en een uitkering het stukken beter heeft dan een hardwerkende Pool die een kamer met 20 man moet delen valt gewoon niet te ontkennen.
Omdat ik daar nu ook niet woon. Maar als ik wel in een stacaravan zou wonen zou ik niet klagen als ik daar moest blijven. Mensen als jij willen asielzoekers weg hebben uit die stacaravans en AZC's sluiten (hoezo kapitaalvernietiging?quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Doen we even je eigen sneer aan moussie terug: waarom ga je dan zelf niet in een stacaravan wonen?
Nogmaals, je blijft hameren op een uitzondering. Ik heb 4 websites gegeven waaruit een fatsoenlijke woonsituatie blijkt. Van jullie kant komen er geen linkjes, maar moet ik het doen met jullie waarnemingen en vervolgens aannemen dat dat nog representatief is ook. Yeah sure.quote:Zoals al eerder gezegd: in ons lokale AZC delen ze de slaapkamer. Een woonkamer hebben ze niet. Wel een apart toilet, met een deur ervoor, die meestal ook op slot kan. Dus om nou te zeggen dat ze helemaal geen privacy hebben, is wel erg overdreven.![]()
En verder geloof je liever in je eigen hersenspinsels dan in waarnemingen van anderen.
(Waarbij ik wil aantekenen, dat ik zou willen dat je luchtkastelen ook waar zouden zijn. Want ik heb me wel vaak geschaamd voor de schandalige huisvesting die door een rijk land geboden wordt aan vervolgde mensen.)
Appels en peren. Vervolging geeft volgens de VN alleen recht op opvang in een ander land.quote:Ja, dat is inderdaad kut. Maar er zijn ergere dingen. Opgehangen worden aan een kraan omdat je homo bent, aan stukken gehakt worden omdat je van de verkeerde stam bent.
[..]
Waar haal je toch vandaan dat ze evenredig verspreid moeten worden? Als op het platteland de wachttijd voor een huis 1 jaar is en in een willekeurige stad 3-6 jaar, dan lijkt het me duidelijk dat ze naar het platteland moeten. Voor jou en Moussie is dat niet acceptabel, nee ze moeten uitgerekend een huis krijgen in plaatsen waar de vraag het grootst is.quote:Een evenredig deel dus. Maar daar voelen Amsetrdammers zich te goed voor? Of hebben ze hun eigen zaken te slecht geregeld?
[..]
Asielzoekers kiezen ook uit vrije wil voor Europa ipv een buurland.quote:Die laatste stelling ontkent ook niemand, dus waarom je die erbij haalt, ontgaat me.
Dat van die Polen zullen we ook nog wel op ons brood krijgen. Maar in elk geval komen die uit eigen vrije wil.
Dat was dus ook moussies antwoord op jouw sneer.quote:Op woensdag 5 december 2007 00:33 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Omdat ik daar nu ook niet woon. Maar als ik wel in een stacaravan zou wonen zou ik niet klagen als ik daar moest blijven. Mensen als jij willen asielzoekers weg hebben uit die stacaravans en AZC's sluiten (hoezo kapitaalvernietiging?) omdat het te min zou zijn. En dan nog ontkennen dat je een VIP-behandeling wilt voor die mensen.
Nee, ik heb geen linken. Ik heb zelf gekeken. Jij niet. Ik vertrouw op mijn eigen lichamelijke zintuigelijke waarnemingen. Jij gelooft je links. OK, iedereen kiest zijn eigen bronnen.quote:[..]
Nogmaals, je blijft hameren op een uitzondering. Ik heb 4 websites gegeven waaruit een fatsoenlijke woonsituatie blijkt. Van jullie kant komen er geen linkjes, maar moet ik het doen met jullie waarnemingen en vervolgens aannemen dat dat nog representatief is ook. Yeah sure.
Nee, de omvang van de badkamer wordt niet voorgeschreven, daar heb je gelijk in. Opvang kan natuurlijk ook in een wrakke tent in een verregend weiland.quote:[..]
Appels en peren. Vervolging geeft volgens de VN alleen recht op opvang in een ander land.
Het geeft geen recht op een comfortabele woning en al helemaal niet ten koste van anderen.
Dat was het beleid van de COA indertijd. En het criterium is niet de vraag naar woonruimte, maar het aantal bewoners. Dat daar toevallig de vraag ook het aanbod overstijgt, is niet de schuld van de asielzoekers.quote:[..]
Waar haal je toch vandaan dat ze evenredig verspreid moeten worden? Als op het platteland de wachttijd voor een huis 1 jaar is en in een willekeurige stad 3-6 jaar, dan lijkt het me duidelijk dat ze naar het platteland moeten. Voor jou en Moussie is dat niet acceptabel, nee ze moeten uitgerekend een huis krijgen in plaatsen waar de vraag het grootst is.![]()
Ach ja, je bent ervaringsdeskundige.quote:[..]
Asielzoekers kiezen ook uit vrije wil voor Europa ipv een buurland.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Leuk als jij al jaren op de lijst staat. Wordt je gewoon duizend plaatsen naar achter gezet. Het is ook belachelijk dat die asielzoekers mogen kiezen waar ze willen wonen. Als ik in Adam wil wonen dan moeten ik aantonen dat ik een binding met de regio heb.
Overduidelijk weer een voorbeeld van eigen volk laatst.
Ja, dat is aardig kut voor de mensen op de wachtlijst.quote:Op woensdag 5 december 2007 02:00 schreef JoPiDo het volgende:
ik heb er trouwens wel wat over te zeggen
dit betekent dat iedereen die nu korter dan 6 jaar staat ingeschreven, 1000 meer mensen voor zich moet dulden die helemaal niet ingeschreven stonden
er worden 1000 woningen weggegeven, waardoor er een ruime tijd geen doorloop meer is voor mensen die op een eerlijke manier hun woonpas hebben aangevraagd
ik ken mensen die bij familie in huis moesten wonen omdat ze geen urgentie kregen, of zelfs mensen die bij het leger des heils sliepen omdat er 'geen aantoonbare reden' waarom ze urgentie zouden moeten krijgen
dit is zo ongelooflijk belachelijk, dat ik niet geloof dat het hele plan écht is
mijn reactie staat overigens los van in welke staat die asielzoekers nu wonen, daar gaat het in deze niet om, het gaat om het eerlijkheidsgevoel richting mensen die op dit moment een woning zoeken
Ik geloof, dat er ook iets mis is met de immigratiepolitiek.quote:Op woensdag 5 december 2007 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat is aardig kut voor de mensen op de wachtlijst.
Maar als je toch al 6 (zes) jaar moest wachten op een woning, is er iets grondig mis met de huisvesting in de gemeente. Dan zou het beter zijn daar de aandacht op te vestigen.
Rekenen kan je ook al niet/quote:Op woensdag 5 december 2007 22:53 schreef Kees22 het volgende:
Ik was wel benieuwd over de omvang van het probleem. Op www.afwc.nl staan wel wat cijfertjes.
In 2006 kwamen er, alleen al van de corporaties, bijna 11.000 woningen vrij, waarvan ongeveer de helft voor starters.
Een starter stond gemiddeld 6 tot 7 jaar ingeschreven. Toch werd een aangeboden woning gemiddeld pas door de 7e kijker geaccepteerd, dus zo happig is men ook niet om te verhuizen.
Een gemiddeld huishouden in Nederland bestaat uit 2,5 mensen.
Nu kunnen we rekenen.
Er wachten pakweg 5.500 starters gedurende 6,5 jaar, dat gaat om 35.750 starters op de wachtlijst. De definitie heeft het niet over huishoudens, maar de huureenheid is natuurlijk wel een huishouden. Dus 35.750 huishoudens of aanstaande huishoudens wachten op een startwoning.
Het gaat om pakweg 1.000 tot 2.000 GP'ers, dat zijn 400 tot 800 huishoudens (uitgaande van gemiddeld even grote huishoudens als de Nederlandse!).
Ofwel om 1,1 tot 2,2 % van de hele wachtlijst.
Anders gerekend:
5.500 starters per jaar geplaatst, dat is 458 per maand. Zelfs als alle GP'ers absolute voorrang zouden krijgen, zou de wachtlijst nog maar 1 of 2 maanden (op 75) langer worden.
Beide alleen nog maar van de corporaties he. Nog niks geen vrije markt.
Conclusie 1: Het sop is de kool niet waard.
Concusie 2: Wat kunnen Amsterdammers toch ongelooflijk kleinzielig mauwen zeg!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |