Jij hebt wel eens een uitkering gehad? En je weet hoe duur de inburgeringscursus is? Je bent er mee bekend dat in de procedure het volgen van lessen Nederlands niet toegestaan is?quote:Op donderdag 29 november 2007 13:14 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ze krijgen een uitkering of hebben straks werk, dus hoezo geen geld voor een cursus?
En nee, ik wil het helemaal niet onmogelijk maken om de taal te leren, hoe kom je daar nou bij?
Zelfs zonder tolk kunnen ze nog altijd de basis leren met behulp van boeken en dan flink oefenen in de praktijk.
Maar itt jij vind ik dat ze het probleem zélf mogen oplossen en ook zélf mogen betalen.
Als jij of ik naar het buitenland gaan krijgen we ook helemaal niets hoor, geen gratis taalcursus, geen uitkering.
Ach, jij denkt dat asielzoekers gewoon op stand-by gezet kunnen worden net zoals een videorecorder? Of dat ze geen familie of vrienden kunnen maken, noch onder landgenoten, noch onder Nederlanders.quote:[..]
Turkije, Pakistan zijn veilige uitwijkplaatsen dus geen reden om ze in de EU toe te laten.
[..]
Hoezo 6 jaar, als ze kiezen voor het platteland is de wachttijd veel korter. En nee, zij zijn niet door werk, familie of vrienden aan een bepaalde regio gebonden dus ze kunnen prima in Oost-Groningen gaan wonen met een veel kortere wachttijd.
Waarom is een woonruimte voor een Nederlander vele malen belangrijker dan voor anderen? Vandaag nog netwerk: een man die bij Assen woont en bij Leiden werkt. 201 km afstand, staat elke dag opgewekt in de file.quote:De problemen die jullie zien zijn absoluut niet reeel, voor een Nederlander is woonruimte in een bepaalde stad of regio vele malen belangrijker. Helaas zijn jullie van mening dat alleen het beste goed genoeg is voor asielzoekers en dat Nederlanders maar genoegen moeten nemen met een derderangsbehandeling.![]()
"Volgens mij"? Je hebt dus nooit zelf gekeken en maakt mij en Moussie voor leugenaar uit? Op een veronderstelling?quote:En stel nou dat ze wel degelijk over comfortabele privé woonverblijven beschikken (want volgens mij is jullie beeld over krappe "hokken" delen met wildvreemden zwaar achterhaald), waarom zouden ze daar niet op hun beurt kunnen wachten?
Ach, dat wegpesten van mensen uit Waspik is je ontgaan? En waarover je niks hoort, dat bestaat ook niet?quote:[..]
Oh het ligt natuurlijk weer aan de Nederlanders.![]()
Newsflash: asielzoekers zitten nu ook al in dorpen verspreid over het hele land en je hoort maar heel zelden over autochtonen die hen vijandig behandelen, dus ook hier schort het aan jullie realisme.
Dat zijn we wel, en terecht. Nederland heeft zich verplicht om mensen, die vervolgd worden vanwege hun geloof, aard, overtuiging en dergelijke (zie art. 1 van onze Grondwet) en die geen bescherming krijgen van hun eigen regering, asiel te verlenen.quote:[..]
Wat begrijp jij niet aan "uitgeprocedeerd"?
[..]
Ja de meeste GPers zaten natuurlijk in een situatie waar de wet niet op is toegesneden.
[..]
Er is nog wel een verschil tussen aktief rotzooi veroorzaken of helpen met de rotzooi weer opruimen.
Nederland doet al hard z'n best met de rotzooi opruimen dus ook nog eens vluchtelingen opvangen is absoluut niet nodig.
Jazeker wel. Daarom weet ik ook dat de meeste GP-ers gewoon niet uitgeprocedeerd waren. Het laten vallen van de rest van hun procedures is een eis om een pardon te krijgen. Dus dan is er een procedure om te laten vallen.quote:[..]
Weet je wel wat "uitgeprocedeerd" betekent?
quote:Een derde van de asielzoekers in Nederland is jonger dan achttien jaar. Ze zijn alleen of met hun ouders gekomen. Net als andere kinderen gaan ze naar school. Ze wonen meestal in grootschalige asielzoekerscentra. Soms jarenlang op één kamer met hun ouders. Deze leefsituatie bemoeilijkt hun opvoeding. De gezinnen krijgen weinig geld. Tot voor kort onvoldoende voor gezonde voeding. Onlangs is daarom besloten dat bedrag te verhogen. Asielzoekerskinderen hebben niet de jeugd die hen toekomt. Zij dragen verantwoordelijkheden die niet bij hun leeftijd passen. Zowel hun ouders als zijzelf hebben veel meegemaakt en zijn soms getraumatiseerd. Vaak moeten ze voor hun ouders tolken, omdat kinderen het Nederlands sneller oppikken. Door het afnemen van het aantal asielzoekers worden centra gesloten en de bewoners overgeplaatst.
Asielzoekerskinderen verhuizen daarom nogal eens tijdens hun verblijf in Nederland. Dat is niet goed voor hun ontwikkeling. Zij maken moeilijker vriendjes, en doen het minder goed op school. Meer dan vijf jaar leven in onzekerheid is te lang. Van kinderen die hier dan al helemaal gewend zijn, mag niet verwacht worden dat zij ergens anders opnieuw beginnen. Zeker niet in landen waar het nog steeds onrustig is. Na zoveel jaar onder moeilijke omstandigheden in Nederland te hebben geleefd, kan dat in redelijkheid niet van hen gevraagd worden.
Lastig lezen met zulke korte zinnen en woorden! Maar het klopt wel, kan ik uit eigen waarneming zeggen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 01:19 schreef moussie het volgende:
leesvoer voor rebel6 .. een stukje voorgeschiedenis
http://www.26000gezichten.nl/news.php?id=124
vooral dit stukje
[..]
Een paar jaar geleden kon je geen actualiteitenrubriek kijken zonder dat het over asielzoekers ging.quote:Op zondag 18 november 2007 21:00 schreef Kees22 het volgende:
Het kwam indertijd ook niet in de media, waarom nu wel?
En als het lagere aantal mensen over minder AZC's verdeeld wordt, blijft de drukte toch gelijk? Of minstens ongeveer.
Ik lachte niet om trauma's maar om de bochten waarin jij en anderen zich wurmen. AZC's zijn te vol voor getraumatiseerden, maar een rustig plekje op het platteland wordt weer afgedaan als "dumpplaats" (klinkt alsof ze worden gehuisvest in een opslagplaats voor radioactief afval.quote:Ik snap niet wat er te lachen is over trauma's. Dat is niet zomaar je sleutels in een putje gevallen!
Van AZC's werd door een medewerker, een ambtenaar dus, gezegd, dat sommigen meer getraumatiseerd worden door dat verblijf dan door wat ze in eigen land meegemaakt hebben.
Een dumpplaats is natuurlijk niet hetzelfde als een rustige plaats om je trauma's te verwerken.
[..]
Voor 2000/2001 binnen zijn en in 2004/2006 nog steeds in de procedure zitten kan niet anders dan dat ze steeds in beroep zijn gegaan tegen beslissingen van de rechter.quote:Dat zei minister Verdomd in september 2004, maar toen zaten er nog 20.000 in de procedure! (het liegbeest!). In mei 2006 zaten er nog bijna 9.000 in de procedure. Dus waren ze (nog) niet ongewenst! Nu wordt in een aantal gevallen een pardon verleend op voorwaarde dat de lopende procedure ingetrokken wordt! Albayrak berekent dat ook als een besparing!
[..]
Ja, waarom niet? En voor mensen die een lemen hutje gewend zijn is het zelfs een enorme luxe.quote:Zou jij je vandaaruit lekker ontplooien?
[..]
Alleen met de familie, niet met vreemden. Niks mis mee dus.quote:Ik neem aan dat je zelf NIET in een stacaravan woont. Die caravans in Schijndel ken ik niet, dus daar kan ik niks van zeggen. Wel een vraag: met hoeveel mensen wonen ze in die caravans?
[..]
quote:Zoiets dacht ik ook. En dat Verdomd in de helft van de gevallen over haar hart streek. Dat blijkt nu ook gelogen van haar: bijna de helft van de oude wetters kreeg een vergunning op basis van de geldende regels.
Dat is algemeen bekend, maar daar staat tegenover dat rechters de asielzoeker vaker het voordeel van de twijfel geven, ook al rammelt hun verhaal aan alle kanten.quote:Bovendien ken ik enkele gevallen en de IND levert regelmatig echt heel erg slecht werk! Dat is ook volop terug te vinden en werd onlangs bevestigd door de ombudsman.
[..]
Iemand met een uitkering kan prima zo'n inburgeringscursus betalen. Tenzij de hele familie meteen een mobieltje, dure kleding enz. aanschaft.quote:Op vrijdag 30 november 2007 00:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jij hebt wel eens een uitkering gehad? En je weet hoe duur de inburgeringscursus is?
Zat mogelijkheden om Nederlands te leren buiten het AZC om, alleen al vanwege de vele hulp van Nederlandse vrijwilligers.quote:Je bent er mee bekend dat in de procedure het volgen van lessen Nederlands niet toegestaan is? Desondanks leren vele asielzoekers toch wel wat Nederlands. En in zes jaar zonder enige hulp toch een aardig mondje. Alle respect van mij!
Een vreemde taal leren is altijd moeilijk, dat heb je nou eenmaal als je emigreert.quote:Je bent je ervan bewust dat iemand geen baan krijgt als hij/zij onvoldoende Nederlands beheerst (behalve misschienin een callcenter voor klanten uit Afghanistan of Zaďre)? Je bent je ervan bewust dat het lastig is een vreemde taal te leren?
Misschien dat je in Zweden ofzo een gratis taalcursus krijgt maar verder zul je het overal zelf moeten betalen dus waarom niet in Nederland?quote:Dat hangt ervan af naar welk land je gaat!
Vrienden zullen ze vooral hebben onder mede-AZC bewoners, maar die moeten daar ook vertrekken dus hebben asielzoekers nog steeds onvoldoende binding met de regio. Alleen al daarom is het belachelijk dat ze toch een urgentie krijgen voor steden als Amsterdam, Utrecht enz.quote:Ach, jij denkt dat asielzoekers gewoon op stand-by gezet kunnen worden net zoals een videorecorder? Of dat ze geen familie of vrienden kunnen maken, noch onder landgenoten, noch onder Nederlanders.
Kort.quote:En hoe lang denk je dat de wachttijd wordt in Oost-Groningen?
[..]
En dus zijn er geen Nederlanders voor wie het wel zeer belangrijk is?quote:Waarom is een woonruimte voor een Nederlander vele malen belangrijker dan voor anderen? Vandaag nog netwerk: een man die bij Assen woont en bij Leiden werkt. 201 km afstand, staat elke dag opgewekt in de file.
Je bent je er niet bewust van, maar uit alles blijkt dat jij van mening bent dat asielzoekers een voorkeursbehandeling verdienen boven Nederlanders.quote:En ik ben niet van mening dat alleen het beste goed genoeg is voor asielzoekers en dat Nederlanders genoegen moeten nemen met een derderangsbehandeling. Je verwijt me een mening die jij mij ten onrechte toeschrijft.
Ja, hoe langer je in Nederland woont hoe meer kans je zou moeten hebben op een woning.quote:Jij bent wel het omgekeerde van mening.
[..]
Ik ben nog nooit in een AZC geweest, maar we hebben genoeg linkse media die er als de kippen bij zijn als er ook maar 1 dingetje mis is. Als je zelfs die niet hoort zegt dat genoeg. Blijkbaar is de woonsituatie in AZC's prima.quote:"Volgens mij"? Je hebt dus nooit zelf gekeken en maakt mij en Moussie voor leugenaar uit? Op een veronderstelling?
Je hebt in zoverre gelijk, dat de situatie niet zo zou moeten zijn. Dat ben ik met je eens. Maar helaas, de wereld zit een stuk slechter in elkaar dan jij denkt. Het beeld van krappe hokken met wildvreemden heb ik wel zelf gezien. Het is wel zo en nog steeds.
Laatst was er een open dag van de AZC's, maar ik neem aan dat je daar niet geweest bent.
Lekker makkelijk oordelen zo, als je niet gaat kijken.
[..]
quote:Ach, dat wegpesten van mensen uit Waspik is je ontgaan? En waarover je niks hoort, dat bestaat ook niet?
Godallemachtig, wie is hier nou bekrompen?
[..]
Dat geldt ook voor tig andere landen, dus geen reden om ze allemaal hier op te vangen.quote:Dat zijn we wel, en terecht. Nederland heeft zich verplicht om mensen, die vervolgd worden vanwege hun geloof, aard, overtuiging en dergelijke (zie art. 1 van onze Grondwet) en die geen bescherming krijgen van hun eigen regering, asiel te verlenen.
Ongeveer zoals de joden in WO II onder konden duiken.
[..]
Niet uitgeprocedeerd, gek hoor als ze steeds in beroep gaan.quote:Jazeker wel. Daarom weet ik ook dat de meeste GP-ers gewoon niet uitgeprocedeerd waren. Het laten vallen van de rest van hun procedures is een eis om een pardon te krijgen. Dus dan is er een procedure om te laten vallen.
Verdonk loog daarover, zoals ze over (vrijwel) alles loog.
je blijft maar uitgaan van aannames en waarschijnlijkheden ..quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:23 schreef rebel6 het volgende:
Een paar jaar geleden kon je geen actualiteitenrubriek kijken zonder dat het over asielzoekers ging.
Toen werd ook uitgebreid stilgestaan bij misstanden, dat je nu zo weinig hoort betekent dat er nu hoogstwaarschijnlijk geen onleefbare situaties meer bestaan en iedere familie netjes een eigen wooneenheid heeft.
een gezin met 1 of meer kinderen weer uit hun leefomgeving rukken en ergens anders neerpoten waar ze niemand kennen omdat jou dat beter uitkomt is mensen dumpen, ja .. en zeker als je al traumatiseert bent niet erg goed voor je verdere ontwikkelingquote:Ik lachte niet om trauma's maar om de bochten waarin jij en anderen zich wurmen. AZC's zijn te vol voor getraumatiseerden, maar een rustig plekje op het platteland wordt weer afgedaan als "dumpplaats" (klinkt alsof ze worden gehuisvest in een opslagplaats voor radioactief afval.)
Bevestigt weer het beeld dat voor jullie alleen het beste goed genoeg is.
nou nee, ze zijn in beroep gegaan tegen de beslissing van de IND en hebben gelijk gekregen van de rechter, daarom zitten ze nog in de procedurequote:Voor 2000/2001 binnen zijn en in 2004/2006 nog steeds in de procedure zitten kan niet anders dan dat ze steeds in beroep zijn gegaan tegen beslissingen van de rechter.
als jij je van daaruit lekker kan ontplooien ga jij er toch wonen .. jij hebt iig niet die extra handicap dat je ergens in het midden van nergens een taalcursus moet zien te vindenquote:Ja, waarom niet? En voor mensen die een lemen hutje gewend zijn is het zelfs een enorme luxe.
Maar jij vind asielzoekers daar te goed voor?
in die paar sta-caravans wel, klopt .. maar de meesten zitten gewoon in van die laagbouwbarakken met muren van dun spaanplaat .. als er iemand 5 hokken verderop een scheet laat hoor je hetquote:Alleen met de familie, niet met vreemden.
dat komt dan meestal omdat het verhaal van de IND rammelt aan alle kanten, als het duidelijk is dat een asielzoeker gelogen heeft en de IND heeft daar meer voor dan vermoedens en aanwijzingen wordt zo iemand uitgezetquote:Dat is algemeen bekend, maar daar staat tegenover dat rechters de asielzoeker vaker het voordeel van de twijfel geven, ook al rammelt hun verhaal aan alle kanten.
het wil maar niet doordringen dat deze mensen pas nu, dat zij een verblijfsvergunning hebben, recht hebben op een uitkering ? En dat je van die uitkering niet alleen moet leven maar ook een huishouden opbouwen, ze beginnen immers met zo goed als niets ?quote:Iemand met een uitkering kan prima zo'n inburgeringscursus betalen. Tenzij de hele familie meteen een mobieltje, dure kleding enz. aanschaft.
En velen lukt het dan ook om een aardig mondje op te pikken, zeker sinds de wet dusdanig verandert is dat ook asielzoekers vrijwilligerswerk mogen doen .. helaas is er maar een beperkt aantal plekken voor asielzoekers buiten het AZC zelf en valt het met de door vrijwilligers gegeven taallessen in de AZC's zelf ook tegenquote:Zat mogelijkheden om Nederlands te leren buiten het AZC om, alleen al vanwege de vele hulp van Nederlandse vrijwilligers.
hallo zeg, we hebben het hier over mensen die op de vlucht zijn voor een oorlog, hongersnood oid .. het is geen luxe emigratie zoals vanuit hier verkassen naar de States of zo, hun "emigratie" is een vraag van leven of doodquote:Een vreemde taal leren is altijd moeilijk, dat heb je nou eenmaal als je emigreert.
in duitsland wordt het anders ook betaaldquote:Misschien dat je in Zweden ofzo een gratis taalcursus krijgt maar verder zul je het overal zelf moeten betalen dus waarom niet in Nederland?
heb je die quote van mij boven gelezen ?quote:Vrienden zullen ze vooral hebben onder mede-AZC bewoners, maar die moeten daar ook vertrekken dus hebben asielzoekers nog steeds onvoldoende binding met de regio. Alleen al daarom is het belachelijk dat ze toch een urgentie krijgen voor steden als Amsterdam, Utrecht enz.
voor een Nederlander is het blijkbaar niet zo bezwaarlijk om iedere ochtend en avond dit soort afstanden af te leggen .. een Somaliër zonder rijbewijs zie ik dat nog niet zo snel doen, iedere morgen vanuit het rustieke dorpje met een bus eens in het uur naar je werk tig kilometer verderopquote:En dus zijn er geen Nederlanders voor wie het wel zeer belangrijk is?
waar jij je niet van bewust bent is dat deze groep mensen al tig jaar in onzekerheid leven omdat onze wetten zo belabberd waren en om deze mensen niet nog verder te benadelen krijgen zij een beperkte periode wachttijd cadeau ..quote:Je bent je er niet bewust van, maar uit alles blijkt dat jij van mening bent dat asielzoekers een voorkeursbehandeling verdienen boven Nederlanders.
[..]
Ja, hoe langer je in Nederland woont hoe meer kans je zou moeten hebben op een woning.
Maar nu is het net andersom. Asielzoekers eerst, daarna allochtonen en autochtone Nederlanders als laatste.![]()
pff .. ja hoor, als bepaalde media er niet als de kippen bij zijn is er niets aan het handjequote:Ik ben nog nooit in een AZC geweest, maar we hebben genoeg linkse media die er als de kippen bij zijn als er ook maar 1 dingetje mis is. Als je zelfs die niet hoort zegt dat genoeg. Blijkbaar is de woonsituatie in AZC's prima.
dat allochtonen in kleine dorpjes wonen is een uitzondering .. vandaar dat het zo weinig gebeurt ..quote:
Ik zei zelden, dat incident in Waspik is een uitzondering.
doen we dan ook niet .. wat was het ook alweer .. 2,8 miljoen in Europa en Amerika en 5,8 miljoen in de regio .. en dan kan jij wel weer met je smart-ass opmerkingen komen over dat de regio groot genoeg is voor iedereen, deze uitzendingen van de "linkse" media heb je dan bewust gemist .. overvolle vluchtelingenkampen aan de rand van de woestijn ed ?quote:Dat geldt ook voor tig andere landen, dus geen reden om ze allemaal hier op te vangen.
als een rechter het beroep niet gegrond verklaard ben je snel uitgeprocedeerd, zover ik weetquote:Niet uitgeprocedeerd, gek hoor als ze steeds in beroep gaan.
quote:Volgens opgave van de IND blijkt dat op de peildatum 27-8-2006 in totaal 21.650 van de oude dossiers zijn afgehandeld.
Terwijl vaak de indruk is gewekt dat het voornamelijk om uitgeprocedeerden zou gaan, hebben van deze 21.650 asielzoekers 9.500 (44%) een (soms tijdelijke) verblijfsvergunning gekregen, waarvan 870 op grond van ‘schrijnendheid’ en 50 aan mensen die aantoonbaar buiten schuld niet kunnen vertrekken uit Nederland, omdat ze geen papieren krijgen. Het is wrang dat al deze volwassenen en kinderen jarenlang in onzekerheid op een beslissing hebben moeten wachten.
julliequote:Zouden
minder vaakquote:wat
willenquote:de quotes
?quote:opknippen
wordtquote:Daar
watquote:De discussie
doorquote:overzichtelijker
quote:.
Daar heb je volkomen gelijk in. Maar soms zegt iemand in elke zin iets onzinnigs, en dan wil je meteen reageren. Maar erg lastig is het wel.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:08 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
jullie
[..]
minder vaak
[..]
willen
[..]
?
[..]
wordt
[..]
wat
[..]
door
[..]
Ik onderbouw tenminste nog waarom ik denk dat de woonsituatie van asielzoekers waarschijnlijk flink verbeterd is. Jullie baseren je op oude indrukken en gaan er van uit dat die nog steeds gelden. Want als ik het heb over stacaravans enzo weten jullie daar al niks van. Nee, dat maakt een sterke indruk!quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:55 schreef moussie het volgende:
[..]
je blijft maar uitgaan van aannames en waarschijnlijkheden ..
Je gaat toch niet ontkennen dat de toestand in AZC's vooral de aandacht heeft van journalisten links van het centrum, net zoals de criminaliteit onder asielzoekers meer interesse heeft van rechtse journalisten?quote:en omdat je er niets van hoort bestaat het niet meer, wat een logica .. dus als je niets hoort over huiselijk geweld bestaat dat ook niet (om maar een voorbeeld te noemen) ?
[..]
Als ze uit het AZC wegmoeten verandert hun woonomgeving zoiezo, dus het maakt geen donder uit of je ze dan op het platteland "dumpt" of ergens in Amsterdam. Een "zielige kindertjes" emotie-"argument" dus.quote:een gezin met 1 of meer kinderen weer uit hun leefomgeving rukken en ergens anders neerpoten waar ze niemand kennen omdat jou dat beter uitkomt is mensen dumpen, ja .. en zeker als je al traumatiseert bent niet erg goed voor je verdere ontwikkeling
[..]
Of ze hebben ongelijk gekregen en zijn in beroep gegaan.quote:nou nee, ze zijn in beroep gegaan tegen de beslissing van de IND en hebben gelijk gekregen van de rechter, daarom zitten ze nog in de procedure
[..]
Wat een onzin zeg, alsof asielzoekers zich niet zouden kunnen ontplooien als ze in een kantoorpand wonen.quote:als jij je van daaruit lekker kan ontplooien ga jij er toch wonen ..
Kantoorpanden staan in de regel niet op het platteland, dus alleen al daarom gaat dit argument niet op.quote:jij hebt iig niet die extra handicap dat je ergens in het midden van nergens een taalcursus moet zien te vinden
[..]
bron?quote:in die paar sta-caravans wel, klopt .. maar de meesten zitten gewoon in van die laagbouwbarakken met muren van dun spaanplaat .. als er iemand 5 hokken verderop een scheet laat hoor je het
[..]
Daar heb ik het ook over. Als ze niet meteen van hun uitkering feest gaan vieren en allerlei luxe-artikelen gaan kopen kunnen ze die inburgeringscursus prima betalen. Desnoods op afbetaling. Geen enkel probleem dus.quote:het wil maar niet doordringen dat deze mensen pas nu, dat zij een verblijfsvergunning hebben, recht hebben op een uitkering ? En dat je van die uitkering niet alleen moet leven maar ook een huishouden opbouwen, ze beginnen immers met zo goed als niets ?
[..]
Ja is lastig, maar de Polen zijn het beste bewijs dat werk vinden op het platteland met niet of nauwelijks kennis van het Nederlands prima lukt. Dus wederom mijn vraag, wat is er mis met huisvesting op het platteland?quote:En velen lukt het dan ook om een aardig mondje op te pikken, zeker sinds de wet dusdanig verandert is dat ook asielzoekers vrijwilligerswerk mogen doen .. helaas is er maar een beperkt aantal plekken voor asielzoekers buiten het AZC zelf en valt het met de door vrijwilligers gegeven taallessen in de AZC's zelf ook tegen
[..]
Vluchten is een noodzaak, naar Europa gaan is een vrijwillige keuze dus Nederland hoeft hen geen taalcursus aan te bieden, dat lossen ze zelf maar op.quote:hallo zeg, we hebben het hier over mensen die op de vlucht zijn voor een oorlog, hongersnood oid .. het is geen luxe emigratie zoals vanuit hier verkassen naar de States of zo, hun "emigratie" is een vraag van leven of dood
[..]
En dus moet Nederland dat ook doen?quote:in duitsland wordt het anders ook betaald
[..]
Heb ik al uitgelegd, in 9 van de 10 gevallen moeten ze toch verhuizen. Als die kinderen naar een school aan de andere kant van Amsterdam moeten is er geen enkel verschil met een school 200 km verder op het platteland.quote:heb je die quote van mij boven gelezen ?
een derde van de asielzoekers is kind, die gaan naar school en zo .. en veel van die kinderen hebben ouders .. dus over de dikke duim gepeild heeft op z'n minst de helft van deze mensen via hun kinderen wel degelijk een binding met de regio
[..]
En dat baseer je op een interview van 1 Nederlander?quote:voor een Nederlander is het blijkbaar niet zo bezwaarlijk om iedere ochtend en avond dit soort afstanden af te leggen ..
Dan haalt hij zijn rijbewijs toch?quote:een Somaliër zonder rijbewijs zie ik dat nog niet zo snel doen, iedere morgen vanuit het rustieke dorpje met een bus eens in het uur naar je werk tig kilometer verderop
[..]
Een beperkte periode? Je praat over steden als Amsterdam, Utrecht enz. Met wachttijden tot 6 jaar.quote:waar jij je niet van bewust bent is dat deze groep mensen al tig jaar in onzekerheid leven omdat onze wetten zo belabberd waren en om deze mensen niet nog verder te benadelen krijgen zij een beperkte periode wachttijd cadeau ..
Ten koste van een groep Nederlanders waar jij toevallig niet bij hoort.quote:dat heeft niets te maken met asielzoekers voortrekken of autochtonen laatst plaatsen .. dat heeft te maken met het dragen van verantwoordelijkheden, fouten die in het verleden gemaakt zijn corrigeren op een zo humaan mogelijke manier
[..]
Je hoort er al jaren niks over, dat zegt genoeg.quote:pff .. ja hoor, als bepaalde media er niet als de kippen bij zijn is er niets aan het handje![]()
[..]
Wederom onzin. Asielzoekers zitten verspreid over het hele land.quote:dat allochtonen in kleine dorpjes wonen is een uitzondering .. vandaar dat het zo weinig gebeurt ..
En dus? Ik voel me ook niet prettig in sommige allochtonenwijken, de overheid helpt mij ook niet aan een betere omgeving hoor. En als je naar de incidenten kijkt zijn autochtonen onveiliger in allochtonenwijken dan andersom. Je meet dus opnieuw met 2 maten. Je wilt een speciale behandeling voor asielzoekers die autochtonen ook niet krijgen van de overheid.quote:de mening van jongere autochtonen in kleinere plaatsen is voor de rest overbekend, welk onderzoek was het laatst ook alweer waaruit bleek dat het merendeel van de jongeren die "een hekel hebben aan allochtonen" komt uit kleine dorpen waar geen enkele allochtoon woont
[..]
De wereld is groter dan Europa en Amerika. In Azië en Zuid-Amerika zijn ook nog genoeg landen waar ze opgevangen kunnen worden. Nederland heeft z'n steentje al lang bijgedragen.quote:doen we dan ook niet .. wat was het ook alweer .. 2,8 miljoen in Europa en Amerika en 5,8 miljoen in de regio .. en dan kan jij wel weer met je smart-ass opmerkingen komen over dat de regio groot genoeg is voor iedereen, deze uitzendingen van de "linkse" media heb je dan bewust gemist .. overvolle vluchtelingenkampen aan de rand van de woestijn ed ?
[..]
Je onderbouwt inderdaad waarom je iets denkt. Maar je onderbouwt NIET waarom het waar zou zijn wat je denkt. IntegendeelL de redenen waarom je iets denkt zijn erg onzeker en speculatief.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:47 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ik onderbouw tenminste nog waarom ik denk dat de woonsituatie van asielzoekers waarschijnlijk flink verbeterd is. Jullie baseren je op oude indrukken en gaan er van uit dat die nog steeds gelden. Want als ik het heb over stacaravans enzo weten jullie daar al niks van. Nee, dat maakt een sterke indruk!
[..]
Je gaat toch niet ontkennen dat de toestand in AZC's vooral de aandacht heeft van journalisten links van het centrum, net zoals de criminaliteit onder asielzoekers meer interesse heeft van rechtse journalisten?
Als er geen misstanden worden gemeld mag je er veilig van uit gaan dat die nauwelijks meer voorkomen.
Die kindertjes gaan later je AOW betalen. Of niet dus.quote:
[..]
Als ze uit het AZC wegmoeten verandert hun woonomgeving zoiezo, dus het maakt geen donder uit of je ze dan op het platteland "dumpt" of ergens in Amsterdam. Een "zielige kindertjes" emotie-"argument" dus.![]()
Geheel volgens de Nederlandse wet, ja. Wat is daar op tegen?quote:[..]
Of ze hebben ongelijk gekregen en zijn in beroep gegaan.
Je haalt hier verschillende discussielijnen door elkaar. Maar inprincipe komt het er op neer. dat jij vindt dat asielzoekers zich best ergens achteraf moeten kunnen redden en ontplooien (ten gunste van de Nederlandse samenleving) en dat voor jou alleen een mooie woonplek in Amsterdam goed genoeg is.quote:[..]
Wat een onzin zeg, alsof asielzoekers zich niet zouden kunnen ontplooien als ze in een kantoorpand wonen.![]()
[..]
Kantoorpanden staan in de regel niet op het platteland, dus alleen al daarom gaat dit argument niet op.
en je hebt ook nog niet uitgelegd waarom ze op het platteland geen Nederlands kunnen leren.
[..]
bron?
[..]
Ik weet de prijs nu niet, maar twee jaar geleden kostte de verlenging van een verblijfsvergunning ¤ 250. Een vriend van mij, met aan handicap want beide onderbenen kwijt door een mijn, had een vrouw en drie kinderen en een uitkering van pakweg ¤ 1.100 per maand. Die moest dus alleen al ¤ 1.000 betalen aan verlenging van verblijfsvergunningen.quote:Daar heb ik het ook over. Als ze niet meteen van hun uitkering feest gaan vieren en allerlei luxe-artikelen gaan kopen kunnen ze die inburgeringscursus prima betalen. Desnoods op afbetaling. Geen enkel probleem dus.
Ach, de problemen die de Polen veroorzaken in de steden gaan aan je voorbij?quote:[..]
Ja is lastig, maar de Polen zijn het beste bewijs dat werk vinden op het platteland met niet of nauwelijks kennis van het Nederlands prima lukt. Dus wederom mijn vraag, wat is er mis met huisvesting op het platteland?
Het aanbieden van taalcursussen is geen onderwerp van gesprek.quote:[..]
Vluchten is een noodzaak, naar Europa gaan is een vrijwillige keuze dus Nederland hoeft hen geen taalcursus aan te bieden, dat lossen ze zelf maar op.
[..]
En dus moet Nederland dat ook doen?
Waarom zouden ze in 9 van de 10 gevallen toch moeten verhuizen???quote:[..]
Heb ik al uitgelegd, in 9 van de 10 gevallen moeten ze toch verhuizen. Als die kinderen naar een school aan de andere kant van Amsterdam moeten is er geen enkel verschil met een school 200 km verder op het platteland.
Nee. Maar waarom zou het belang van een ingeburgerde, mobiele Nederlander om in Amsterdam te wonen groter zijn dan dat van een asielzoeker?quote:[..]
En dat baseer je op een interview van 1 Nederlander?
[..]
Dan haalt hij zijn rijbewijs toch?
Dit is nog een racistische uitspraak ook, want eigenlijk zeg je dat een Somaliër zonder rijbewijs erger is dan een Nederlander zonder rijbewijs.![]()
Dat was een vraag. Moussie heeft nog niet geantwoord en he bevestigt al.quote:[..]
Een beperkte periode? Je praat over steden als Amsterdam, Utrecht enz. Met wachttijden tot 6 jaar.
En een verblijfsvergunning is nog niet mooi genoeg als cadeau?
Je vindt het ook prima als een groep wachtende Nederlanders zwaar mag boeten voor jouw gulheid?
Laat me raden, zelf heb je zeker nog nooit hoeven wachten op een woning?![]()
[..]
Ten koste van een groep Nederlanders waar jij toevallig niet bij hoort.
Dat zegt niks, zoals boven al beargumenteerd.quote:[..]
Je hoort er al jaren niks over, dat zegt genoeg.
Naar rato van het aantal beoners in een gemeente. Dus hoort Amsterdam er pakweg 2.000 op te nemen, in plaats van de 1.000 waar je nu over mekkert. Je probeert je onder je evenredige taak uit te werken en de lasten op anderen te schuiven.quote:[..]
Wederom onzin. Asielzoekers zitten verspreid over het hele land.
De allochtonenwijken waar jij het over hebt betreffen NIET de asielzoekers, maar de gastarbeiders en hun nakomelingen. Compleet verschillende groepen mensen.quote:[..]
En dus? Ik voel me ook niet prettig in sommige allochtonenwijken, de overheid helpt mij ook niet aan een betere omgeving hoor. En als je naar de incidenten kijkt zijn autochtonen onveiliger in allochtonenwijken dan andersom. Je meet dus opnieuw met 2 maten. Je wilt een speciale behandeling voor asielzoekers die autochtonen ook niet krijgen van de overheid.
Heeft bijgedragen is sowieso fout, want er komen voortdurend asielzoekers bij. Er worden altijd wel mensen vervolgd.quote:[..]
De wereld is groter dan Europa en Amerika. In Azië en Zuid-Amerika zijn ook nog genoeg landen waar ze opgevangen kunnen worden. Nederland heeft z'n steentje al lang bijgedragen.
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 1 december 2007 01:48 schreef PJORourke het volgende:
Zes miljard euro weggepist aan politieke correctiheid. Gefeliciteerd, jongens!
mijn oude indrukken zijn op dit moment zo ongeveer 11 uur oud .. ik ben er vanmiddag nog langs gefietst, en tja, hier hebben ze geen sta-caravans, hier is het meer model barakquote:Op zaterdag 1 december 2007 00:47 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ik onderbouw tenminste nog waarom ik denk dat de woonsituatie van asielzoekers waarschijnlijk flink verbeterd is. Jullie baseren je op oude indrukken en gaan er van uit dat die nog steeds gelden. Want als ik het heb over stacaravans enzo weten jullie daar al niks van. Nee, dat maakt een sterke indruk!
tuurlijk joh, misstanden bestaan alleen maar als ze het nieuws halen ..quote:Je gaat toch niet ontkennen dat de toestand in AZC's vooral de aandacht heeft van journalisten links van het centrum, net zoals de criminaliteit onder asielzoekers meer interesse heeft van rechtse journalisten?
Als er geen misstanden worden gemeld mag je er veilig van uit gaan dat die nauwelijks meer voorkomen.
tja, het zijn dan ook zielige kinderen ..quote:Als ze uit het AZC wegmoeten verandert hun woonomgeving zoiezo, dus het maakt geen donder uit of je ze dan op het platteland "dumpt" of ergens in Amsterdam. Een "zielige kindertjes" emotie-"argument" dus.![]()
quote:Of ze hebben ongelijk gekregen en zijn in beroep gegaan.
je had het net over hun wonen op het platteland .. en van het ombouwen van kantoorpanden naar woonruimte ben ik al een riant aantal jaren voorstander .. maar daar kan een autochtoon weer net zo goed in wonen, anders krijg je weer van die enclaves ..quote:Wat een onzin zeg, alsof asielzoekers zich niet zouden kunnen ontplooien als ze in een kantoorpand wonen.![]()
Kantoorpanden staan in de regel niet op het platteland, dus alleen al daarom gaat dit argument niet op.
en je hebt ook nog niet uitgelegd waarom ze op het platteland geen Nederlands kunnen leren.
mijn eigen oren .. in tegenstelling tot jou ben ik wel in het AZC bij ons om de hoek geweestquote:bron?
jij denkt echt dat een uitkering een vetpot is .. man het is net genoeg om je rekeningen en je eten te betalen .. voor zoiets simpels als een goede koekenpan moet je gaan sparenquote:Daar heb ik het ook over. Als ze niet meteen van hun uitkering feest gaan vieren en allerlei luxe-artikelen gaan kopen kunnen ze die inburgeringscursus prima betalen. Desnoods op afbetaling. Geen enkel probleem dus.
doe nou niet zo achterlijk, je weet best dat hetgeen die polen daar doen niets anders is dan seizoenswerk , dat de polen (nog) niet vallen onder regelingen als de taal moeten leren etc en grotendeels weer weg zijn zodra het seizoen is afgelopenquote:Ja is lastig, maar de Polen zijn het beste bewijs dat werk vinden op het platteland met niet of nauwelijks kennis van het Nederlands prima lukt. Dus wederom mijn vraag, wat is er mis met huisvesting op het platteland?
waar moeten ze dan naar toe vluchten .. moeten ze maar midden in de woestijn gaan zitten .. als ze jou maar niet lastig vallen ?quote:Vluchten is een noodzaak, naar Europa gaan is een vrijwillige keuze dus Nederland hoeft hen geen taalcursus aan te bieden, dat lossen ze zelf maar op.
jij eist iets van nieuwkomers die nog niet eens besloten hebben of ze wel in Nederland willen blijven dus ja .. als zij willen blijven en Nederlander worden moeten ze het zelf betalen, als het een door de overheid opgelegde maatregel is .. tjaquote:En dus moet Nederland dat ook doen?
dat telt misschien voor de basisschool-leeftijd .. maar voor het VO gaat dat argument dus niet opquote:Heb ik al uitgelegd, in 9 van de 10 gevallen moeten ze toch verhuizen. Als die kinderen naar een school aan de andere kant van Amsterdam moeten is er geen enkel verschil met een school 200 km verder op het platteland.
nee, dat baseer ik op de files iedere ochtend en de mensen die ik ken die ook iedere dag zoiets doen .. die werken ook in de grote stad maar willen er voor geen goud wonenquote:En dat baseer je op een interview van 1 Nederlander?
ik zeg dat een Somaliër zonder eigen vervoer die de taal niet beheerst het een stuk moeilijker heeft in een dorp in het midden van nergensquote:Dan haalt hij zijn rijbewijs toch?
Dit is nog een racistische uitspraak ook, want eigenlijk zeg je dat een Somaliër zonder rijbewijs erger is dan een Nederlander zonder rijbewijs.![]()
na minstens 6 jaar wachten in vaak abominabele omstandigheden kan ik dat geen cadeau meer noemenquote:Een beperkte periode? Je praat over steden als Amsterdam, Utrecht enz. Met wachttijden tot 6 jaar.
En een verblijfsvergunning is nog niet mooi genoeg als cadeau?
zwaar mogen boeten .. nou nou .. en hoeveel langer wordt die wachttijd dan voor die gemiddelde nederlander ?quote:Je vindt het ook prima als een groep wachtende Nederlanders zwaar mag boeten voor jouw gulheid?
Laat me raden, zelf heb je zeker nog nooit hoeven wachten op een woning?![]()
Ten koste van een groep Nederlanders waar jij toevallig niet bij hoort.
goh, we hebben ook al heel lang niets meer gelezen over incest-slachtoffers .. die bestaan zeker ook niet ?quote:Je hoort er al jaren niks over, dat zegt genoeg.
er zitten er verhoudingsgewijs erg weinig in de kleinere gemeentes .. voor de rest, als ze dan al verspreid zitten, waarom mogen ze dan nu niet net zo verspreid blijven zitten .. hetgeen al in Amsterdam zit in Amsterdam .. etcquote:Wederom onzin. Asielzoekers zitten verspreid over het hele land.
wat is er speciaal aan als je extra urgentiepunten krijgt omdat je op straat staat ..quote:En dus? Ik voel me ook niet prettig in sommige allochtonenwijken, de overheid helpt mij ook niet aan een betere omgeving hoor. En als je naar de incidenten kijkt zijn autochtonen onveiliger in allochtonenwijken dan andersom. Je meet dus opnieuw met 2 maten. Je wilt een speciale behandeling voor asielzoekers die autochtonen ook niet krijgen van de overheid.
in veel van die landen is de armoede zo groot dat de eigen bevolking amper gevoed kan worden .. en jij maar klagen over 30.000 vluchtelingen hierquote:De wereld is groter dan Europa en Amerika. In Azië en Zuid-Amerika zijn ook nog genoeg landen waar ze opgevangen kunnen worden. Nederland heeft z'n steentje al lang bijgedragen.
Jouw algemene beeld van de recente woonsituatie van asielzoekers is dus gebaseerd op 1 AZC met wooneenheden die je van de buitenkant op barakken vindt lijken? En dan heb jij nog het lef om iets te zeggen over mijn inschatting van de situatie?quote:Op zaterdag 1 december 2007 02:41 schreef moussie het volgende:
[..]
mijn oude indrukken zijn op dit moment zo ongeveer 11 uur oud .. ik ben er vanmiddag nog langs gefietst, en tja, hier hebben ze geen sta-caravans, hier is het meer model barak
[..]
Dus nogmaals: jouw argument dat ze niet naar het platteland kunnen verhuizen is nergens op gebaseerd. Want als ze een woning in de stad krijgen moeten ze ook verhuizen.quote:tja, het zijn dan ook zielige kinderen ..
[..]
Jullie baseren je niet op de feiten maar op achterhaalde indrukken van 1 of 2 AZC's.quote:ga je nou eerst maar eens informeren hoe dat werkt voor je nog meer onzin verteld
[..]
Je moet wel even helder blijven.quote:je had het net over hun wonen op het platteland .. en van het ombouwen van kantoorpanden naar woonruimte ben ik al een riant aantal jaren voorstander .. maar daar kan een autochtoon weer net zo goed in wonen, anders krijg je weer van die enclaves ..
Niet in de allerkleinste gehuchten maar ook zonder professioneel leraar zijn er mogelijkheden om de taal te leren. Boeken, vrijwilligers die hen helpen, enz.quote:en waarom het op het platteland moeilijker is .. denk eens na man, denk je nou echt dat er in ieder dorp een leraar te vinden is ?
Ja daar heb ik enig idee van.quote:Enig idee hoe moeilijk het is als je in een klein dorp woont om ergens te komen zonder auto ?
[..]
ik zeg dat een Somaliër zonder eigen vervoer die de taal niet beheerst het een stuk moeilijker heeft in een dorp in het midden van nergens
Jouw beeld is volkomen achterhaald zoals ik aan het begin al aantoonde.quote:mijn eigen oren .. in tegenstelling tot jou ben ik wel in het AZC bij ons om de hoek geweest
[..]
Kom nou toch, wat potten en pannen zijn makkelijk te betalen. Of moet het gelijk een pan zijn van 50¤ die wat langer meegaat.quote:jij denkt echt dat een uitkering een vetpot is .. man het is net genoeg om je rekeningen en je eten te betalen .. voor zoiets simpels als een goede koekenpan moet je gaan sparen
[..]
Het gaat erom dat Polen zich redden zonder de taal te kennen, dus waarom zouden asielzoekers zich niet kunnen redden op het platteland? Dat ze de taal moeten leren werkt alleen maar in hun voordeel, dus wat is je punt?quote:doe nou niet zo achterlijk, je weet best dat hetgeen die polen daar doen niets anders is dan seizoenswerk , dat de polen (nog) niet vallen onder regelingen als de taal moeten leren etc en grotendeels weer weg zijn zodra het seizoen is afgelopen
[..]
Ze kunnen overal terecht waar het veilig is en waar er genoeg te eten en te drinken is.quote:waar moeten ze dan naar toe vluchten .. moeten ze maar midden in de woestijn gaan zitten .. als ze jou maar niet lastig vallen ?
[..]
Wel achter elkaar in beroep gaan en 5-10 jaar in de luxe AZC-woningen blijven, maar ze weten nog niet in welk land ze willen wonen?quote:jij eist iets van nieuwkomers die nog niet eens besloten hebben of ze wel in Nederland willen blijven
Onzin, ze zijn niet verplicht om een dure taalcursus te volgen. Je bent in de war met inburgeringscursussen.quote:dus ja .. als zij willen blijven en Nederlander worden moeten ze het zelf betalen, als het een door de overheid opgelegde maatregel is .. tja
[..]
[..]
Hoezo niet? Alsof je in Amsterdam-Noord op school blijft als je een woning krijgt toegewezen in Amsterdam-Zuid. M.a.w. afscheid nemen moeten ze toch. En dus is er niks mis met een huis op het platteland.quote:dat telt misschien voor de basisschool-leeftijd .. maar voor het VO gaat dat argument dus niet op
[..]
En de andere helft is de files zat en wil graag een woning in de stad.quote:nee, dat baseer ik op de files iedere ochtend en de mensen die ik ken die ook iedere dag zoiets doen .. die werken ook in de grote stad maar willen er voor geen goud wonen
[..]
Een uitkering, maar toch zonder inkomen.quote:maar vertel .. hoe kan een vluchteling zonder inkomen een rijbewijs halen, of mocht die die al hebben, een auto kopen ? Van zijn uitkering zeker .. naast de integratiecursus en een maandabonnement op een bus die bijna nooit rijdt ?
[..]
Ja hoor, natuurlijk, de gemiddelde asielzoeker heeft minstens 6 jaar lang in een hok van een paar m2 tussen wildvreemden gewoond, geloof je dat nou zelf?quote:na minstens 6 jaar wachten in vaak abominabele omstandigheden kan ik dat geen cadeau meer noemen
[..]
Ik gok dat de wachttijd voor een woning in de grote steden minstens 2 jaar langer wordt dankzij het GP.quote:zwaar mogen boeten .. nou nou .. en hoeveel langer wordt die wachttijd dan voor die gemiddelde nederlander ?
Het verklaart in ieder geval waarom je lak hebt aan de belangen van autochtone woningzoekenden.quote:en nee, ik hoor niet bij de woningzoekenden in een grote stad .. je zit nu te suggereren dat je alleen een mening hierover mag hebben als dat wel zo is ?
[..]
Dat is geen onderwerp waarmee je politiek kan scoren.quote:goh, we hebben ook al heel lang niets meer gelezen over incest-slachtoffers .. die bestaan zeker ook niet ?
[..]
Omdat het woningtekort in Amsterdam extreem is en men onvoldoende binding heeft met Amsterdam.quote:er zitten er verhoudingsgewijs erg weinig in de kleinere gemeentes .. voor de rest, als ze dan al verspreid zitten, waarom mogen ze dan nu niet net zo verspreid blijven zitten .. hetgeen al in Amsterdam zit in Amsterdam .. etc
[..]
bron?quote:wat is er speciaal aan als je extra urgentiepunten krijgt omdat je op straat staat ..
of is je dat ontgaan soms, dat de overheid asap alle AZC's dicht wil hebben ivm de aanzuigende werking van de noodopvang ?
[..]
Er zijn ook nog welvarende landen in Azië die nauwelijks mensen opvangen, dus zelfs als er geen plaats meer is in de regio hoeven ze niet allemaal naar Europa of Noord-Amerika.quote:in veel van die landen is de armoede zo groot dat de eigen bevolking amper gevoed kan worden .. en jij maar klagen over 30.000 vluchtelingen hier
kijk nog eens goed naar je stenen .. die lijken wel verdomde veel op die lange planken van die prefab barakkenquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:00 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jouw algemene beeld van de recente woonsituatie van asielzoekers is dus gebaseerd op 1 AZC met wooneenheden die je van de buitenkant op barakken vindt lijken? En dan heb jij nog het lef om iets te zeggen over mijn inschatting van de situatie?
Hier nog 3 brakke sites die laten zien dat het om stacaravans gaat.
http://proto4.thinkquest.nl/~kld073/het%20AZC.htm
http://www.hetklokhuis.nl/lees/dossiers/read/dossier_pagina.cfm?did=51D02333-220A-4714-AF85EE3DCDAB8183&pnr=6http://mediatheek.thinkquest.nl/~jra519/Andere%20AZC.htm
Maar jij zal zeggen dat dat niet representatief is. Maar wat laat het COA (centraal opvang asielzoekers) zelf zien als representatief voorbeeld van een AZC?
http://www.coa.nl/ned/website/rondleiding/flash.htm
Niks barakken, niks krappe kamers, niks dunne wandjes, niks zielige toestanden.
De gemiddelde asielzoeker zit blijkbaar in een doodnormaal stenen rijtjeshuis, van alle gemakken voorzien.
Hiermee heb ik aangetoond dat jullie beeld volkomen achterhaald is.
en wat lezen we dan eldersquote:Anderen stelden vragen bij de milieu-normen, want de op een steenworp afstand gelegen rioolwaterzuiveringsinstallatie veroorzaakt nogal wat overlast.
Het stadsdeel erkende dat deze overlast iets boven de landelijke normen ligt, maar deze normen gelden niet voor tijdelijke bebouwing, een stelling die bij de huidige bewoners nogal wat verbazing wekte. "Wat is tijdelijk en het kan hier werkelijk behoorlijk stinken.
ooh, wat aardig, 380 asielzoekers mogen jaren lang in die stank zitten .. maar hč, het ziet er wel leuk uit ..quote:Stadsdeel Zeeburg stelde het Zeeburgereiland beschikbaar voor een termijn van vijf jaar, zolang de verhuizing duurt van het Waterzuiveringsbedrijf Oost. Na die tijd worden er op het eiland woningen gebouwd.
Het centrum bestaat uit zes prefab woonunits met appartementen voor elk acht personen. De keuken, woonkamer en douche worden gedeeld. Verder is er een basisschool, een peuterspeelzaal en kantoren. In totaal biedt het centrum onderdak aan 380 bewoners.
http://nieuws.uilenstede.(...)tudenten-in-zeeburg/quote:Het asielzoekerscentrum (AZC) aan de Zuiderzeeweg is door DUWO gekocht van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers en blijft op de huidige locatie staan. Vanaf 18 oktober as. worden de voormalige asielzoekerswoningen aan studenten verhuurd.
Het terrein ligt op het Zeeburgereiland, binnen de Ring A10 aan de oostelijke uitgang van de Piet Heintunnel vlakbij de nieuwe woonwijk IJburg. Het gaat om 52 woningen met in totaal 204 kamers. Daarnaast staat er een kantoorgebouw op het terrein, waarin 29 kamers gerealiseerd worden. In totaal kunnen er 233 studenten wonen.
quote:Dus nogmaals: jouw argument dat ze niet naar het platteland kunnen verhuizen is nergens op gebaseerd. Want als ze een woning in de stad krijgen moeten ze ook verhuizen.
volgens jou achterhaald, maar jij haalt je informatie uit een achterhaald plaatje op het internet ..quote:Jullie baseren je niet op de feiten maar op achterhaalde indrukken van 1 of 2 AZC's.
nee, de vraag is waarom je de allochtoon nog langer wil straffen, afhouden van het opbouwen van een toekomst, doorgaan met leven .. het zijn je eigen belabberde wetten die voor deze toestand hebben gezorgd immersquote:Je moet wel even helder blijven.
De vraag is niet of autochtonen in een kantoorpand kunnen wonen, die staan namelijk al jaren ingeschreven voor normale woonruimte.
De vraag is waarom asielzoekers bovenaan de wachtlijsten moeten komen terwijl er genoeg kantoorpanden leegstaan die snel omgebouwd kunnen worden tot noodwoning.
de Polen zijn puur arbeidsmigranten en zitten hier meestal maar voor beperkte tijd, dus daar is de noodzaak van het leren van de taal niet zo groot ..quote:Niet in de allerkleinste gehuchten maar ook zonder professioneel leraar zijn er mogelijkheden om de taal te leren. Boeken, vrijwilligers die hen helpen, enz.
En ik had al gezegd dat Polen zich ook prima kunnen reden zonder de taal te beheersen dus doe nou niet alsof ze zonder talencentrum reddeloos verloren zijn.
waar geef ik de Somaliër voorrang dan .. ik ga uit van onze huidige normen, binnen 1 jaar uitsluitsel, trek dat af van die jaren die deze Somaliër langer heeft moeten wachten, minstens 5 dus, en deze som, dat zijn de jaren die die cadeau krijgt in de wachtlijstquote:Ja daar heb ik enig idee van.
Maar blijkbaar vind je dit voor een autochtone Nederlander minder erg dan voor een Somaliër, want je wilt die Somaliër voorrang geven in de stad ten koste van die autochtoon die ook afhankelijk is van het OV.
Walgelijk staaltje discriminatie.
wat blijf je toch maar hameren op die Polen .. die komen hier om wat werk te verrichten, als die in een sta-caravan moeten is het ineens wel primitief, als die met z'n allen in soortgelijke omstandigheden hokken in voormalige AZC's is het ineens wel erg ?quote:Jouw beeld is volkomen achterhaald zoals ik aan het begin al aantoonde.
[..]
Kom nou toch, wat potten en pannen zijn makkelijk te betalen. Of moet het gelijk een pan zijn van 50¤ die wat langer meegaat.![]()
[..]
Het gaat erom dat Polen zich redden zonder de taal te kennen, dus waarom zouden asielzoekers zich niet kunnen redden op het platteland? Dat ze de taal moeten leren werkt alleen maar in hun voordeel, dus wat is je punt?
Asielzoekers hebben het zelfs stukken makkelijker, want zij hebben recht op een uitkering als ze niet worden aangenomen of als het seizoen afgelopen is, Polen niet.
Bovendien zijn asielzoekers ook op het platteland verzekerd van een gesubsidieerd huis, Polen moeten met 20 man een huis delen of op een camping logeren.
Maar ach, jullie punt is me allang duidelijk hoor. Het enige wat bij jullie telt is een zo comfortabel mogelijk leventje voor asielzoekers en het welzijn van andere groepen interesseert jullie geen flikker.
schijnbaar is het in de buurt waar ze wel veilig terecht kunnen al overvol cq is er niet voldoende om te eten en te drinken .. de beelden van de lange rijen als er weer eens een vrachtwagen met het hoofdnoodzakelijkste aan komt hadden je een idee kunnen gevenquote:Ze kunnen overal terecht waar het veilig is en waar er genoeg te eten en te drinken is.
En nee, daarvoor hoeven ze niet naar Europa te komen.
dat je nu niet terug kan omdat het er niet veilig is betekent niet automatisch dat je de rest van je leven hier wil blijven en Nederlander wil wordenquote:Wel achter elkaar in beroep gaan en 5-10 jaar in de luxe AZC-woningen blijven, maar ze weten nog niet in welk land ze willen wonen?
jij begint te zeuren over het feit dat ze geen Nederlands kunnen anders, volgens jou zijn ze te beroerd om het te lerenquote:Onzin, ze zijn niet verplicht om een dure taalcursus te volgen. Je bent in de war met inburgeringscursussen.
Het is duidelijk dat jij geen kinderen hebt ..quote:Hoezo niet? Alsof je in Amsterdam-Noord op school blijft als je een woning krijgt toegewezen in Amsterdam-Zuid. M.a.w. afscheid nemen moeten ze toch. En dus is er niks mis met een huis op het platteland.
De autochtoon in dezelfde situatie is dan ook nog niet ter sprake gekomen .. en uiteraard, voor die is het even erg .. maar er is dan ook niemand die tegen hem zegt dat die daar moet gaan wonen ..quote:En de andere helft is de files zat en wil graag een woning in de stad.
[..]
Een uitkering, maar toch zonder inkomen.
En wederom doe je alsof een asielzoeker zonder auto op het platteland niet acceptabel is, maar geen woord over autochtonen in precies dezelfde situatie. Hoe hypocriet kun je zijn?![]()
er zitten ook veel alleenstaanden tussen, dacht je nou echt dat die ieder voor zijn eigen zo'n luxe flat krijgt ?quote:Ja hoor, natuurlijk, de gemiddelde asielzoeker heeft minstens 6 jaar lang in een hok van een paar m2 tussen wildvreemden gewoond, geloof je dat nou zelf?
ik denk dat dat wel mee zal vallen ..quote:Ik gok dat de wachttijd voor een woning in de grote steden minstens 2 jaar langer wordt dankzij het GP.
[..]
Het verklaart in ieder geval waarom je lak hebt aan de belangen van autochtone woningzoekenden.
misschien was er ook weinig te scoren ivm AZC's .. ten eerste omdat je erbinnen geen opnames mag maken en ten tweede omdat Nederland in de ban was van Hirsi Ali etcquote:Dat is geen onderwerp waarmee je politiek kan scoren.
je kan het wel 100 keer herhalen maar er zitten er genoeg tussen die na 6+ jaar in Amsterdam wel degelijk een binding hebben met de regio en die hebben evenveel recht op een huis dan een autochtoon .. het is lullig voor diegene die al op de wachtlijst stond en iets langer moet wachten, klopt, maar het is niet de schuld van de allochtoon dat die op straat komt te staanquote:Omdat het woningtekort in Amsterdam extreem is en men onvoldoende binding heeft met Amsterdam.
sommige sluitingsdata zijn opgeschoven, klopt ..quote:bron?
ik las juist berichten dat AZC's langer open blijven omdat de asielstroom weer aantrekt.
zoals ?quote:Er zijn ook nog welvarende landen in Azië die nauwelijks mensen opvangen, dus zelfs als er geen plaats meer is in de regio hoeven ze niet allemaal naar Europa of Noord-Amerika.
]http://mediatheek.thinkquest.nl/~jra519/Andere%20AZC.htm[/quote][/url]quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:00 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jouw algemene beeld van de recente woonsituatie van asielzoekers is dus gebaseerd op 1 AZC met wooneenheden die je van de buitenkant op barakken vindt lijken? En dan heb jij nog het lef om iets te zeggen over mijn inschatting van de situatie?
Hier nog 3 brakke sites die laten zien dat het om stacaravans gaat.
http://proto4.thinkquest.nl/~kld073/het%20AZC.htm
http://www.hetklokhuis.nl/lees/dossiers/read/dossier_pagina.cfm?did=51D02333-220A-4714-AF85EE3DCDAB8183&pnr=6
[url=http://mediatheek.thinkquest.nl/~jra519/Andere%20AZC.htm
Van de links deed die van Klokhuis het niet (jammer, want die zijn meestal wel goed) en van die van het COA liep alles vast. Wel ving ik nog de melding "virtueel AZC" op, wat me geen vertrouwen inboezemde. Het COA heeft er namelijk alle belang bij om mooi over te komen.quote:Maar jij zal zeggen dat dat niet representatief is. Maar wat laat het COA (centraal opvang asielzoekers) zelf zien als representatief voorbeeld van een AZC?
http://www.coa.nl/ned/website/rondleiding/flash.htm
Niks barakken, niks krappe kamers, niks dunne wandjes, niks zielige toestanden.
De gemiddelde asielzoeker zit blijkbaar in een doodnormaal stenen rijtjeshuis, van alle gemakken voorzien.
Hiermee heb ik aangetoond dat jullie beeld volkomen achterhaald is.
Een stuk of 5. En achterhaald? In het AZC hier wonen nog steeds evenveel mensen als toen ik er werkte en er is niks bijgebouwd. Het zou me toch echt verbazen als er dan minder mensen in een kamer woonden!quote:[..]
Dus nogmaals: jouw argument dat ze niet naar het platteland kunnen verhuizen is nergens op gebaseerd. Want als ze een woning in de stad krijgen moeten ze ook verhuizen.
[..]
Jullie baseren je niet op de feiten maar op achterhaalde indrukken van 1 of 2 AZC's.
Ja, dat zou vast wel kunnen. Als dat zo is, en als die kantoorpanden inderdaad snel omgebouwd worden tot noodwoningen, wat is er dan op tegen om asielzoekers naast autochtonen op de wachtlijst te zetten?quote:[..]
Je moet wel even helder blijven.
De vraag is niet of autochtonen in een kantoorpand kunnen wonen, die staan namelijk al jaren ingeschreven voor normale woonruimte.
De vraag is waarom asielzoekers bovenaan de wachtlijsten moeten komen terwijl er genoeg kantoorpanden leegstaan die snel omgebouwd kunnen worden tot noodwoning.
Waar er geen leraren zijn, zijn er ook geen bibliotheken of vrijwilligers.quote:[..]
Niet in de allerkleinste gehuchten maar ook zonder professioneel leraar zijn er mogelijkheden om de taal te leren. Boeken, vrijwilligers die hen helpen, enz.
En ik had al gezegd dat Polen zich ook prima kunnen reden zonder de taal te beheersen dus doe nou niet alsof ze zonder talencentrum reddeloos verloren zijn.
Waar slaat dit nu weer op?quote:[..]
Ja daar heb ik enig idee van.
Maar blijkbaar vind je dit voor een autochtone Nederlander minder erg dan voor een Somaliër, want je wilt die Somaliër voorrang geven in de stad ten koste van die autochtoon die ook afhankelijk is van het OV.
Walgelijk staaltje discriminatie.
"aantoonde"quote:[..]
Jouw beeld is volkomen achterhaald zoals ik aan het begin al aantoonde.
Volgens mij heb ik dat al gezegd, maar nog maar een keer dan.quote:[..]
Kom nou toch, wat potten en pannen zijn makkelijk te betalen. Of moet het gelijk een pan zijn van 50¤ die wat langer meegaat.
Je haalt hier wel aardig wat zaken door elkaar. Er is bijna geen beginnen aan het ontzenuwen van de onzin.quote:[..]
Het gaat erom dat Polen zich redden zonder de taal te kennen, dus waarom zouden asielzoekers zich niet kunnen redden op het platteland? Dat ze de taal moeten leren werkt alleen maar in hun voordeel, dus wat is je punt?
Asielzoekers hebben het zelfs stukken makkelijker, want zij hebben recht op een uitkering als ze niet worden aangenomen of als het seizoen afgelopen is, Polen niet.
Bovendien zijn asielzoekers ook op het platteland verzekerd van een gesubsidieerd huis, Polen moeten met 20 man een huis delen of op een camping logeren.
Wat jje zegt van een ander ben je zelf.quote:Maar ach, jullie punt is me allang duidelijk hoor. Het enige wat bij jullie telt is een zo comfortabel mogelijk leventje voor asielzoekers en het welzijn van andere groepen interesseert jullie geen flikker.
Meer een kwestie van 5 tot 10 jaar wachten op antwoord en de taal niet mogen leren.quote:[..]
Ze kunnen overal terecht waar het veilig is en waar er genoeg te eten en te drinken is.
En nee, daarvoor hoeven ze niet naar Europa te komen.
[..]
Wel achter elkaar in beroep gaan en 5-10 jaar in de luxe AZC-woningen blijven, maar ze weten nog niet in welk land ze willen wonen?
[..]
Onzin, ze zijn niet verplicht om een dure taalcursus te volgen. Je bent in de war met inburgeringscursussen.
Geen kwestie van lak hebben aan autochtone woningzoekenden! Het begon met de pest hebben aan allochtone woningzoekenden.quote:[..]
Hoezo niet? Alsof je in Amsterdam-Noord op school blijft als je een woning krijgt toegewezen in Amsterdam-Zuid. M.a.w. afscheid nemen moeten ze toch. En dus is er niks mis met een huis op het platteland.
[..]
En de andere helft is de files zat en wil graag een woning in de stad.
[..]
Een uitkering, maar toch zonder inkomen.
En wederom doe je alsof een asielzoeker zonder auto op het platteland niet acceptabel is, maar geen woord over autochtonen in precies dezelfde situatie. Hoe hypocriet kun je zijn?![]()
[..]
Ja hoor, natuurlijk, de gemiddelde asielzoeker heeft minstens 6 jaar lang in een hok van een paar m2 tussen wildvreemden gewoond, geloof je dat nou zelf?
[..]
Ik gok dat de wachttijd voor een woning in de grote steden minstens 2 jaar langer wordt dankzij het GP.
[..]
Het verklaart in ieder geval waarom je lak hebt aan de belangen van autochtone woningzoekenden.
Kijk, hier hebben we een valide argument. Zullen we ons hiertoe beperken?quote:[..]
Dat is geen onderwerp waarmee je politiek kan scoren.
[..]
Omdat het woningtekort in Amsterdam extreem is en men onvoldoende binding heeft met Amsterdam.
Jezus mina, en dan durf je het argument van de overbevolkte AZC's in twijfel te trekken??.quote:[..]
bron?
ik las juist berichten dat AZC's langer open blijven omdat de asielstroom weer aantrekt.
Zoals?quote:[..]
Er zijn ook nog welvarende landen in Azië die nauwelijks mensen opvangen, dus zelfs als er geen plaats meer is in de regio hoeven ze niet allemaal naar Europa of Noord-Amerika.
Wat een onzin, ik heb 4 linkjes gegeven waaruit blijkt dat asielzoekers fatsoenlijke woonruimte hebben, jij hebt nog geen enkele poging gedaan om het tegendeel aan te tonen. Nee, dat moet ik maar gewoon geloven. En dan mij gaan beschuldigen van een fanatieke gelovige te zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 02:57 schreef Kees22 het volgende:
@ rebel 6: he bent gewoon een echte gelovige:
1) ik bedenk zelf iets leuks en daar ga ik erg in geloven.
2) als ik iets waarneem dat niet met mijn geloof overeenkomt, verwerp ik het.
3) als iemand iets zegt wat niet met mijn geloof overeenkomt, verwerp in hem/haar.
Als illustratie:
1) je bedenkt zelf een acceptabele opvang van asielzoekers (inderdaad tot op grote hoogte acceptabel!),
2) dat de werkelijkheid niet met je idee overeenkomt, negeer je volkomen,
3) dat anderen uit eigen ervaring een heel andere werkelijkheid rapporteren, negeer je volkomen.
Tja, daar valt niet tegen te argumenteren.
In die link lees ik helemaal niets over stank, dat verzin jij. En wederom roep je hier iets waar ook zat Nederlanders last van hebben (stank, wonen op het platteland zonder auto) wat bij asielzoekers ineens onacceptabel is. Heb je nou zelf niet in de gaten dat je belachelijk hoge eisen stelt qua comfort?quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:43 schreef moussie het volgende:
[..]
kijk nog eens goed naar je stenen .. die lijken wel verdomde veel op die lange planken van die prefab barakken
maar goed. je kan dus online wat foto's vinden van een AZC waar de mensen in sta-caravans wonen en je ziet de flash-presentatie van het pas uit de grond gestampte optische pronkstuk, kamp zeeburg .. en nu weet jij hoe het er echt aan toe gaat ?
Kamp Zeeburg .. de opening
http://www.zeeburgnieuws.nl/asiel.html
[..]
en wat lezen we dan elders
[..]
ooh, wat aardig, 380 asielzoekers mogen jaren lang in die stank zitten .. maar hč, het ziet er wel leuk uit ..
maar wat is het dan nu, het is inmiddels geen AZC meer
[..]
http://nieuws.uilenstede.(...)tudenten-in-zeeburg/
quote:goh .. maar 233 studenten, zo riant is het blijkbaar niet en toch zaten er 380 mensen ..
[..]
Ja en die lui kunnen natuurlijk niet in een dorp rondom Amsterdam wonen he, stel je voor dat ze een kwartier langer onderweg zijn!quote:binnen de zelfde stad moeten verhuizen is iets anders dan aan de andere kant van het land moeten gaan wonen .. in dezelfde stad pak je de tram, bus, fiets oid om bij je vrienden en bekenden op de koffie te gaan
Je bent er aan de buitenkant langsgefietst, zegt dus vrij weinig.quote:volgens jou achterhaald, maar jij haalt je informatie uit een achterhaald plaatje op het internet ..
iig, wat betreft de andere AZC's die ik van binnen heb gezien heb je gelijk, maar wat die ene hier betreft is het dus recent .. en mijn recente indrukken zijn in tegenstelling tot de jouwe wel ervaringen uit eerste hand
Ik vind het op zich geen probleem dat asielzoekers geholpen worden, ik vind het alleen erg als dat ten koste gaat van autochtonen. Wonen in een AZC, in een omgebouwd kantoorpand of op het platteland is goed genoeg voor die lui. Voordringen is onaanvaardbaar.quote:nee, de vraag is waarom je de allochtoon nog langer wil straffen, afhouden van het opbouwen van een toekomst, doorgaan met leven .. het zijn je eigen belabberde wetten die voor deze toestand hebben gezorgd immers
[..]
Het gaat ook helemaal niet om het leren van de taal, het gaat om wonen. Polen moeten een half jaar lang met 20 man een huis delen of kamperen en die klagen ook niet. Asielzoekers krijgen een heel huis voor zichzelf en dan heb je nog het lef om dáár over te klagen omdat het platteland niet leuk genoeg is?quote:de Polen zijn puur arbeidsmigranten en zitten hier meestal maar voor beperkte tijd, dus daar is de noodzaak van het leren van de taal niet zo groot ..
Ja dat hebben ze al geleerd als ze niet te lui waren in de afgelopen 6 jaar.quote:waar we het nu over hebben zijn asielzoekers, volgens jouw mensen die al lang en breed blij moeten zijn want alles is beter dan het lemen hutje waar ze vandaan komen toch .. maar gek genoeg denk je dat deze primitievelingen wel kunnen lezen en schrijven, en dan nog eens in ons schrift ook ?
beetje een contradictie ?
[..]
Nee want dan beloon je niet-Nederlanders door Nederlanders te straffen. Een fascistische denkwijze.quote:waar geef ik de Somaliër voorrang dan .. ik ga uit van onze huidige normen, binnen 1 jaar uitsluitsel, trek dat af van die jaren die deze Somaliër langer heeft moeten wachten, minstens 5 dus, en deze som, dat zijn de jaren die die cadeau krijgt in de wachtlijst
[..]
Je verdraait de feiten. Polen moeten met 20 man een huis delen en hebben geen prive-slaapkamer.quote:wat blijf je toch maar hameren op die Polen .. die komen hier om wat werk te verrichten, als die in een sta-caravan moeten is het ineens wel primitief, als die met z'n allen in soortgelijke omstandigheden hokken in voormalige AZC's is het ineens wel erg ?
[..]
Ja dat komt hier en daar voor. Maar genoeg gebieden waar geen problemen zijn. Geen argument dus.quote:schijnbaar is het in de buurt waar ze wel veilig terecht kunnen al overvol cq is er niet voldoende om te eten en te drinken .. de beelden van de lange rijen als er weer eens een vrachtwagen met het hoofdnoodzakelijkste aan komt hadden je een idee kunnen geven
[..]
Waarom zijn ze dan helemaal naar Nederland gekomen, ze hadden ook asiel kunnen aanvragen in Italië of welk land ze de EU ook zijn binnengekomen.quote:dat je nu niet terug kan omdat het er niet veilig is betekent niet automatisch dat je de rest van je leven hier wil blijven en Nederlander wil worden
[..]
Ze kunnen duimen draaien en huilen over hoe slecht ze het in Nederland getroffen hebben, maar ze kunnen ook het voorbeeld van de Polen volgen en hard werken.quote:jij begint te zeuren over het feit dat ze geen Nederlands kunnen anders, volgens jou zijn ze te beroerd om het te leren maar wat jij dus wil is allochtonen ergens in een dorp ver weg neer zetten waar hun kans op werk, leren van de taal etc miniem zijn .. dus die mensen zitten daar maar gewoon, duimen te draaien oid ?
[..]
Het merendeel van de kinderen die het AZC verlaten moet van school veranderen, dus je praat over uitzonderingen.quote:Het is duidelijk dat jij geen kinderen hebt ..
maar idd, voor sommige gevallen klopt het wat jij zegt .. maar voor kinderen in het speciale of voortgezette onderwijs dus niet .. daar maakt het niet uit of je in Noord, Oost, West of Zuid woont, je kind blijft gewoon naar dezelfde school gaan
[..]
Jij bent degene die indirect tegen een autochtoon zegt dat hij op het platteland moet blijven wonen omdat jij voortrekkerij van asielzoekers goedpraat.quote:De autochtoon in dezelfde situatie is dan ook nog niet ter sprake gekomen .. en uiteraard, voor die is het even erg .. maar er is dan ook niemand die tegen hem zegt dat die daar moet gaan wonen ..
Wederom meet je met 2 maten, maar dat heb ik al uitgelegd.quote:En als uitkeringtrekkende Somaliër heb je geen inkomen om een rijbewijs te kunnen halen, klopt toch,
daarvoor is een uitkering niet hoog genoeg .. en dat dan afgezien van het feit dat je (op wat uitzonderingen na) nog niet eens een auto mag bezitten als je in de bijstand zit
[..]
Ja.quote:er zitten ook veel alleenstaanden tussen, dacht je nou echt dat die ieder voor zijn eigen zo'n luxe flat krijgt ?
[..]
1000 plaatsen zakken voor een woning in Amsterdam valt wel mee?quote:ik denk dat dat wel mee zal vallen ..
Omdat je asielzoekers wilt helpen ten koste van autochtonen.quote:en mag ik vragen hoe je aan het idee komt dat ik lak heb aan de belangen van de autochtoon ?
Lekker simplistisch, when you're not for us you're against us mentaliteit, oog hebben voor de moeilijkheden van een medemens die zijn leven lang al zo veel minder geluk heeft gehad dan wij hier betekend automatisch dat ik lak heb aan de autochtoon ?
[..]
Wie weet.quote:misschien was er ook weinig te scoren ivm AZC's .. ten eerste omdat je erbinnen geen opnames mag maken en ten tweede omdat Nederland in de ban was van Hirsi Ali etc
[..]
Ze werken of studeren er niet eens, zijn er niet geboren en zijn er niet opgegroeid, dus hun binding met Amsterdam stelt niks voor vergeleken bij veel autochtonen.quote:je kan het wel 100 keer herhalen maar er zitten er genoeg tussen die na 6+ jaar in Amsterdam wel degelijk een binding hebben met de regio en die hebben evenveel recht op een huis dan een autochtoon ..
Het is niet alleen lullig dat autochtonen veel langer moeten wachten, het is ook nog pure discriminatie.quote:het is lullig voor diegene die al op de wachtlijst stond en iets langer moet wachten, klopt, maar het is niet de schuld van de allochtoon dat die op straat komt te staan
[..]
[..]
Zuid-Korea, Taiwan, Japan om maar wat te noemen.quote:zoals ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |