abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54708093
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat klopt. Amsterdam is een grote puinzooi, jarenlang wanbeleid
Dat maakt het kankeren op deze maatregel voor asielzoekers dus onterecht. De puinzooi was er al, de GP-ers maken dat alleen maar duidelijk (en schrijnender). Laten de kankeraars zich dan richten op het eigen bestuur!
quote:
[..]

Terecht. Het is onverstandig om asielzoekers als hulpbehoevende zwakkelingen te zien. Helaas gebeurt dat veel, en het is een van de redenen dat niet geprofiteerd kan worden van de talenten die deze mensen veelal wel degelijk hebben.
Ja, dat is een heel erge kapitaal- en talentvernietiging, zowel erg voor ons als voor hen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54708229
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat maakt het kankeren op deze maatregel voor asielzoekers dus onterecht. De puinzooi was er al, de GP-ers maken dat alleen maar duidelijk (en schrijnender). Laten de kankeraars zich dan richten op het eigen bestuur!
O zeker, dat moet ook. Maar let wel: dit bestuur presteert het om de ellende voor de eigen mensen nog eens te verzwaren (zij zetten immers in op het binnenhalen van een grote groep van deze mensen in de stad...). Dat lijkt me toch wel reden om een beetje boos te worden.
quote:
[..]

Ja, dat is een heel erge kapitaal- en talentvernietiging, zowel erg voor ons als voor hen.
Inderdaad. Wat meer gezond verstand en wat minder domme emotie in het asielzoekersdebat is dan ook zeer gewenst.
pi_54708493
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:11 schreef moussie het volgende:

[..]

we hebben het over mensen die voor 2001 binnen zijn gekomen, een asielaanvraag hebben ingediend etc .. dus het gaat niet over "lengte van dagen" .. het gaat over je eigen ouders
So what? Dat verandert niets aan mijn kritiek: dat je zaken niet in de schoenen moet schuiven van mensen die daar niets aan kunnen doen. Jij denkt dus oprecht dat het een keer in de vier jaar gebruik maken van je stemrecht je verwijtbaar maakt inzake falende asielprocedures?!
quote:
[..]

wtf .. ik zeg helemaal nergens dat ik het erg vind, ik zeg alleen maar dat ik mij wel bewust ben van het feit dat wij op dit stukje planeet .. voor nu .. blij mogen zijn dat wij er niet mee te maken hebben
en ik vertel je dat je je zegeningen moet gaan tellen en hopen dat ze bij je blijven .. wie weet wat de toekomst brengt
Ik zie nog steeds niet hoe dit relevant is aangaande wat ik gecshreven heb.
pi_54708797
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
So what? Dat verandert niets aan mijn kritiek: dat je zaken niet in de schoenen moet schuiven van mensen die daar niets aan kunnen doen. Jij denkt dus oprecht dat het een keer in de vier jaar gebruik maken van je stemrecht je verwijtbaar maakt inzake falende asielprocedures?!
ja, het is jouw land, jouw beleid .. toch ?
quote:
Ik zie nog steeds niet hoe dit relevant is aangaande wat ik gecshreven heb.
ach ja, het zou zomaar kunnen dat een amsterdammer gedwongen wordt
quote:
om zijn sociale omgeving te verlaten en heel ergens anders een nieuw leven op te bouwen,
of heb jij ergens garantie-certificaten dat dat niet kan gebeuren .. getekend .. een hogere macht ?
pleased to meet you
pi_54708847
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

O zeker, dat moet ook. Maar let wel: dit bestuur presteert het om de ellende voor de eigen mensen nog eens te verzwaren (zij zetten immers in op het binnenhalen van een grote groep van deze mensen in de stad...). Dat lijkt me toch wel reden om een beetje boos te worden.
[..]

Inderdaad. Wat meer gezond verstand en wat minder domme emotie in het asielzoekersdebat is dan ook zeer gewenst.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het bestuur een grote groep binnenhaalt.
Ik veronderstel nog steeds, en daarin ben ik niet tegengesproken, dat de COA of de IND de asielzoekers evenredig verdeelt over Nederland. En in dat geval zou Amsterdam pakweg 1.625 GP-ers moeten huisvesten. Dat is niet de schuld van de stad, maar de grote achterstand wel.
Als Amsterdam een wachtlijst had van maar een half jaar, was er geen probleem geweest.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54708905
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:01 schreef moussie het volgende:

[..]

ja, het is jouw land, jouw beleid .. toch ?
Blut und Boden dus. Nee bedankt zeg.
quote:
[..]

ach ja, het zou zomaar kunnen dat een amsterdammer gedwongen wordt
quote:
[..]

of heb jij ergens garantie-certificaten dat dat niet kan gebeuren .. getekend .. een hogere macht ?
Nee natuurlijk niet. Maar het is nog steeds irrelevant, ik zeg immers slechts dat je mensen niet moet dwingen te verhuizen, en dat het heel invoelbaar is als mensen niet willen verhuizen.
pi_54709135
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
Blut und Boden dus. Nee bedankt zeg.
dus jij bent op geen enkele manier medeverantwoordelijk voor besluiten die door de regering zijn genomen voor jij mocht gaan stemmen ?
quote:
je denkt dat je veilig zit in Amsterdam mochten de dijken breken ?
quote:
Nee natuurlijk niet. Maar het is nog steeds irrelevant, ik zeg immers slechts dat je mensen niet moet dwingen te verhuizen, en dat het heel invoelbaar is als mensen niet willen verhuizen.
ik denk dat het in dit soort gevallen meer gaat om je humanitaire insteek .. deze mensen hebben hun land (meestal) niet verlaten op vrijwillige basis en zitten hier inmiddels al langer dan 6 jaar te wachten op toestemming om hun leven op een menswaardige manier voort te zetten ..

daarnaast, hoeveel langer wachten beteken die 1000 extra urgenties eigenlijk in de realiteit voor de doorstromer die niet op straat staat en gedwongen is om het eerste het beste wat aangeboden wordt aan te pakken ?
pleased to meet you
pi_54884418
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:52 schreef moussie het volgende:

[..]

het is dan ook zo reuze makkelijk om een baan te vinden als niet-nederlands sprekende allochtoon
[..]
Ze zitten hier al minstens 6 jaar en ik hoor niet anders dan geklaag over dat ze zich vervelen.
En dan nog te besodemieterd om Nederlands te leren?
quote:
het is iets minder druk, dat klopt, maar een hok is nog steeds een hok
[..]
Geloof ik niks van. Ze zitten daar prima. Houden zo.
quote:
van het ene extreem in het andere .. en dat zou dan wel helpen .. ?
vraagje, wat zouden ze moeten doen daar in de polder
. zijn er scholen waar je de taal kan leren, is er werk waarmee je je eigen levensonderhoud kan verdienen ?
[..]
De taal leren is hun eigen verantwoordelijkheid.
En wat werk betreft, hebben aielzoekers soms meer recht op een baan dan Nederlanders?
Nee toch? Waarom zouden ze dan meer recht hebben om in een populaire stad als A'dam te wonen?
quote:
de rechter was het steeds eens met de IND .. hoe kom je daar nou bij ?
in 2004 heeft de rechter 21% van de beroepsprocedures gegrond verklaart .. klik
Nee, de rechter was het niet steeds eens.
Maar het gaat bij de GPers nou juist om de mensen die volgens IND én rechter geen recht hebben op asiel, omdat ze bv. logen dat ze uit een oorlogsgebied kwamen.
quote:
we hebben het hier wel over de IND hoor, de IND die baby's van een half jaar oud brieven stuurt dat ze per omgaande het land dienen te verlaten, de IND die voormalige AMA's met hun hier geboren kinderen "terug" wil sturen naar een land waar beiden officieel niet bestaan, de IND die mensen terug stuurt naar "veilige" gebieden .. zoals deze jonge vrouw
http://www.vanhartepardon(...)ijst_IND_terecht.php
[..]
Allemaal heel erg, maar om die gevallen gaat het dus niet.
quote:
als je er leuke flats van maakt zou ik niet weten waarom niet, al die leegstand van kantoorpanden is al jaren een schande gezien de krapte op de woningmarkt ..
[..]
Dat is waar, liever 10 asielzoekers in een kantoorpand dan 1 met voorrang in een sociale huurwoning!
quote:
je zit nog steeds op elkaars lip met allemaal mensen die een zelfde soort ellende hebben meegemaakt .. ik kan me wel voorstellen dat je na een aantal jaren met constant zoiets om je heen eindelijk eens in een normale buurt wil wonen
[..]
Er zijn ook Nederlanders die wel eens wat willen. Bv. zieke mensen die verlost willen worden van hun luidruchtige buren, mensen die verlost willen worden van een partner waarbij ze noodgedwongen nog moeten wonen, verlost worden van een gestoorde huisbaas, enz.
In eigen land moet je als Nederlander gewoon voorrang hebben op indringers waar je niet om gevraagd hebt.
quote:
En blijkbaar vond een rechter keer op keer dat er genoeg redenen waren om het besluit van de IND in twijfel te trekken .. als de IND zich vervolgens niet aan de door de rechter gestelde termijn houdt maar de vluchteling jaren laat wachten op een besluit .. tja

[..]
niet dus, zie boven.
quote:
de regio zit op gegeven moment ook wel vol hoor .. in Afrika alleen worden er 5,8 miljoen vluchtelingen opgevangen, tegenover 2,8 miljoen in Europa en Noord-Amerika samen
De regio zit vol , weet jij wel hoe groot die landen zijn?
Weet je wat vol zit, Nederland! Daar is ruimte zat voor vluchtelingenkampen.
Voor de belachelijk hoge kosten van het GP voor 30.000 mensen kun je misschien wel 10 vluchtelingenkampen financieren.

Naast de walgelijke voortrekkerij van 30.000 leugenaars is het GP ook nog pure verspilling van belastinggeld.
pi_54884829
wat rebel6 zegt
pi_54893202
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:06 schreef rebel6 het volgende:
Ze zitten hier al minstens 6 jaar en ik hoor niet anders dan geklaag over dat ze zich vervelen.
En dan nog te besodemieterd om Nederlands te leren?
En van wie zouden ze dat moeten leren .. ?
quote:
Geloof ik niks van. Ze zitten daar prima. Houden zo.
dat jij er niets van wil geloven zegt natuurlijk helemaal niets behalve dat jij nog nooit in zo'n AZC hebt gekeken
quote:
De taal leren is hun eigen verantwoordelijkheid.
En wat werk betreft, hebben aielzoekers soms meer recht op een baan dan Nederlanders?
Nee toch? Waarom zouden ze dan meer recht hebben om in een populaire stad als A'dam te wonen?
ze hebben dan ook niet meer recht, ze hebben evenveel recht
quote:
Nee, de rechter was het niet steeds eens.
Maar het gaat bij de GPers nou juist om de mensen die volgens IND én rechter geen recht hebben op asiel, omdat ze bv. logen dat ze uit een oorlogsgebied kwamen.
nou juist om .. ? er zullen er een paar tussen zitten, maar de meerderheid heeft niet gelogen, toen niet en nu niet ..
quote:
Allemaal heel erg, maar om die gevallen gaat het dus niet.
om die gevallen gaat het dus wel .. je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt hé ?
quote:
Dat is waar, liever 10 asielzoekers in een kantoorpand dan 1 met voorrang in een sociale huurwoning!
[..]
Er zijn ook Nederlanders die wel eens wat willen. Bv. zieke mensen die verlost willen worden van hun luidruchtige buren, mensen die verlost willen worden van een partner waarbij ze noodgedwongen nog moeten wonen, verlost worden van een gestoorde huisbaas, enz.
In eigen land moet je als Nederlander gewoon voorrang hebben op indringers waar je niet om gevraagd hebt.
indringers waar je niet om gevraagd hebt .. hmz, waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord .. ?

En hoeveel van die "indringers" hier zijn het directe gevolg van ons indringen daar ?
quote:
niet dus, zie boven.
wel dus .. zie boven
quote:
De regio zit vol , weet jij wel hoe groot die landen zijn?
Weet je wat vol zit, Nederland! Daar is ruimte zat voor vluchtelingenkampen.
Voor de belachelijk hoge kosten van het GP voor 30.000 mensen kun je misschien wel 10 vluchtelingenkampen financieren.
idd, ruimte zat, maar met alleen maar ruimte ben je er niet hé .. is er ook water, voedsel, iets meer dan een tent ?
quote:
Naast de walgelijke voortrekkerij van 30.000 leugenaars is het GP ook nog pure verspilling van belastinggeld.
als je maar vaak genoeg herhaalt dat het allemaal leugenaars zijn wordt het vanzelf wel een waarheid ?
pleased to meet you
pi_54895796
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:41 schreef moussie het volgende:

[..]

En van wie zouden ze dat moeten leren .. ?
[..]
Als je mensen van dezelfde nationaliteit zoveel mogelijk bij elkaar zet komt er vroeg of laat wel een tolk langs die cursussen aanbiedt, wees niet bang. En zo niet, wat is het probleem dan?
quote:
dat jij er niets van wil geloven zegt natuurlijk helemaal niets behalve dat jij nog nooit in zo'n AZC hebt gekeken
[..]
Ik baseer me op het feit dat de asielaanvragen flink zijn teruggelopen de afgelopen jaren. Trouwens, ik vraag me af hoeveel asielzoekers van voor 2001 nog in AZC's verblijven, veel zullen het er niet zijn.
quote:
ze hebben dan ook niet meer recht, ze hebben evenveel recht
[..]
Toch vind je asielzoekers in dorpen niet kunnen, maar over Nederlanders zwijg je.
quote:
nou juist om .. ? er zullen er een paar tussen zitten, maar de meerderheid heeft niet gelogen, toen niet en nu niet ..
[..]
Hoe verklaar je dan dat de rechter het steeds eens was met de afwijzing door het IND?
quote:
om die gevallen gaat het dus wel .. je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt hé ?
[..]
Jawel, ik weet dat de IND een hoop fouten heeft gemaakt, maar de rechters staan toch aardig aan de kant van de asielzoekers, dus ik denk niet dat er veel mensen onterecht zijn uitgezet.
quote:
indringers waar je niet om gevraagd hebt .. hmz, waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord .. ?

En hoeveel van die "indringers" hier zijn het directe gevolg van ons indringen daar ?
[..]
Ons indringen? Het laatste land dat door Nederland is binnengedrongen is bij mijn weten Indonesië, maar dat is al heel wat jaartjes geleden.
quote:
idd, ruimte zat, maar met alleen maar ruimte ben je er niet hé .. is er ook water, voedsel, iets meer dan een tent ?
[..]
Prima, ben ik helemaal voor. Water, voedsel, speelgoed, medicijnen, allemaal prima. Zolang ze maar daar blijven.
quote:
als je maar vaak genoeg herhaalt dat het allemaal leugenaars zijn wordt het vanzelf wel een waarheid ?
Wat is volgens jou de reden dat hun verhalen niet geloofd worden door de rechter?
  woensdag 28 november 2007 @ 18:17:20 #212
196869 PresidentQ
Het Zwaard van God
pi_54899151
quote:
Jullie moeten geen slachtofferrol aannemen.
pi_54910579
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:53 schreef Scorpie het volgende:
wat rebel6 zegt
Zoals ze vroeger van boer Koekoek in de Tweede Kamer zeiden: "Niet gehinderd door gebrek aan kennis voerde hij het hoogste woord."
pi_54910626
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:13 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Als je mensen van dezelfde nationaliteit zoveel mogelijk bij elkaar zet komt er vroeg of laat wel een tolk langs die cursussen aanbiedt, wees niet bang. En zo niet, wat is het probleem dan?
[..]

Ik baseer me op het feit dat de asielaanvragen flink zijn teruggelopen de afgelopen jaren. Trouwens, ik vraag me af hoeveel asielzoekers van voor 2001 nog in AZC's verblijven, veel zullen het er niet zijn.
[..]

Toch vind je asielzoekers in dorpen niet kunnen, maar over Nederlanders zwijg je.
[..]

Hoe verklaar je dan dat de rechter het steeds eens was met de afwijzing door het IND?
[..]

Jawel, ik weet dat de IND een hoop fouten heeft gemaakt, maar de rechters staan toch aardig aan de kant van de asielzoekers, dus ik denk niet dat er veel mensen onterecht zijn uitgezet.
[..]

Ons indringen? Het laatste land dat door Nederland is binnengedrongen is bij mijn weten Indonesië, maar dat is al heel wat jaartjes geleden.
[..]

Prima, ben ik helemaal voor. Water, voedsel, speelgoed, medicijnen, allemaal prima. Zolang ze maar daar blijven.
[..]

Wat is volgens jou de reden dat hun verhalen niet geloofd worden door de rechter?
Lees jij wel eens wat er in de discussie wordt gezegd?
Of weet je iets van de werkelijke gang van zaken?
pi_54911318
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:13 schreef rebel6 het volgende:
een tolk die cursussen aanbiedt .. gratis zeker, want geld om iets te betalen is er niet ?
en het probleem, tja, dat is dat mensen die redeneren zoals jij willen dat ze nederlands leren maar het in de praktijk onmogelijk maken
quote:
Ik baseer me op het feit dat de asielaanvragen flink zijn teruggelopen de afgelopen jaren.
het was een tijdlang rustiger klopt, maar het trekt weer aan hoor, escalerende conflicten brengen dat meestal met zich mee, stromen vluchtelingen .. de laatste tijd vooral uit Iraq en Afghanistan
quote:
Trouwens, ik vraag me af hoeveel asielzoekers van voor 2001 nog in AZC's verblijven, veel zullen het er niet zijn.
nog steeds aardig wat .. en als hetgeen jij voorstaat dagelijkse praktijk zou zijn zou het nog op z'n minst 6 jaar langer zo blijven ook
quote:
hoe kom je aan het idee dat ik vind dat allochtonen in dorpen niet kunnen .. als een allochtoon in een rustig dorp wil gaan wonen, lekker de ruimte voor de kids, weinig misdaad en zo, van mij mag die ..
maar ja, het zijn meestal de tolerante hollanders in dat soort dorpen die deze allochtonen niet zien zitten, dus ik kan het zo'n allochtoon niet kwalijk nemen dat die liever in de anonieme massa van de grote stad verdwijnt
quote:
huh .. welk gedeelte van "beroep gegrond verklaard" begrijp je niet ?
quote:
de rechters staan aan de kant van de wet .. als het IND met onvoldoende gegevens aankomt draven wordt een beroep gegrond verklaart .. zo simpel is dat
maar het gebeurd ook weleens dat de wet niet is toegesneden op bestaande situaties .. wat moet je bvb met een Chinese vrouw die officieel nooit geboren is ?
quote:
we hebben ook nog zoiets als bondgenoten en die zitten, helaas, niet stil
quote:
dus de buurlanden in de regio die er geen f*ck mee te maken (willen) hebben mogen de vluchtelingen opvangen die de invasie van jouw bondgenoten heeft veroorzaakt ?
quote:
nog een keer dan maar .. hun verhalen werden wel geloofd door de rechter, hun bezwaar tegen het besluit van het IND werd gegrond verklaard door de rechter .. dat betekent in jip en janneke taal dat de rechter hun verhaal geloofwaardiger vond dan het verhaal van het IND .. vandaar dat zij nog steeds in die bureaucratische molen zaten !!

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 29-11-2007 01:35:28 ]
pleased to meet you
pi_54911421
@moussie: dit is aan rebel6 niet besteed. Hij heeft blijkbaar geen idee van de hele procedure, en hij neemt alleen maar aan dat dingen volgens de in Nederland gangbare theroretische normen geregeld zijn. Dat dat niet het geval is, ontgaat hem volledig. Zijn veronderstellingen zijn wel begrijpelijk, maar de praktijk werkt niet zo.
Overigens mag ik jou wijzen op het feit, dat met Holland en Nederland heel verschillende gebieden bedoeld worden.
En dat hollanders en de overige Nederlanders vaak vreemden voor elkaar zijn en elkaar niet verstaan.
pi_54911603
quote:
Op donderdag 29 november 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:
En dat hollanders en de overige Nederlanders vaak vreemden voor elkaar zijn en elkaar niet verstaan.
ik las vandaag nog iets over "limburgers united" .. over nationalistische waan-ideeën gesproken

en dan heb je het dus over mensen met dezelfde culturele achtergrond, geloof etc .. ze spreken alleen een andere taal en wonen even verderop in een streek die economisch atm wat minder gezegend is
pleased to meet you
pi_54911966
Moussie schreef.

je denkt dat je veilig zit in Amsterdam mochten de dijken breken ?

Ik woon op de tweede etage; dus ja.
Moet alleen nog een opblaasbare rubberboot aanschaffen.
Sportieve inbreng
pi_54918019
quote:
Op donderdag 29 november 2007 01:30 schreef moussie het volgende:

[..]

een tolk die cursussen aanbiedt .. gratis zeker, want geld om iets te betalen is er niet ?
en het probleem, tja, dat is dat mensen die redeneren zoals jij willen dat ze nederlands leren maar het in de praktijk onmogelijk maken
[..]
Ze krijgen een uitkering of hebben straks werk, dus hoezo geen geld voor een cursus?
En nee, ik wil het helemaal niet onmogelijk maken om de taal te leren, hoe kom je daar nou bij?
Zelfs zonder tolk kunnen ze nog altijd de basis leren met behulp van boeken en dan flink oefenen in de praktijk.

Maar itt jij vind ik dat ze het probleem zélf mogen oplossen en ook zélf mogen betalen.
Als jij of ik naar het buitenland gaan krijgen we ook helemaal niets hoor, geen gratis taalcursus, geen uitkering.
quote:
het was een tijdlang rustiger klopt, maar het trekt weer aan hoor, escalerende conflicten brengen dat meestal met zich mee, stromen vluchtelingen .. de laatste tijd vooral uit Iraq en Afghanistan
[..]
Turkije, Pakistan zijn veilige uitwijkplaatsen dus geen reden om ze in de EU toe te laten.
quote:
nog steeds aardig wat .. en als hetgeen jij voorstaat dagelijkse praktijk zou zijn zou het nog op z'n minst 6 jaar langer zo blijven ook
[..]
Hoezo 6 jaar, als ze kiezen voor het platteland is de wachttijd veel korter. En nee, zij zijn niet door werk, familie of vrienden aan een bepaalde regio gebonden dus ze kunnen prima in Oost-Groningen gaan wonen met een veel kortere wachttijd.

De problemen die jullie zien zijn absoluut niet reeel, voor een Nederlander is woonruimte in een bepaalde stad of regio vele malen belangrijker. Helaas zijn jullie van mening dat alleen het beste goed genoeg is voor asielzoekers en dat Nederlanders maar genoegen moeten nemen met een derderangsbehandeling.

En stel nou dat ze wel degelijk over comfortabele privé woonverblijven beschikken (want volgens mij is jullie beeld over krappe "hokken" delen met wildvreemden zwaar achterhaald), waarom zouden ze daar niet op hun beurt kunnen wachten?
quote:
hoe kom je aan het idee dat ik vind dat allochtonen in dorpen niet kunnen .. als een allochtoon in een rustig dorp wil gaan wonen, lekker de ruimte voor de kids, weinig misdaad en zo, van mij mag die ..
maar ja, het zijn meestal de tolerante hollanders in dat soort dorpen die deze allochtonen niet zien zitten, dus ik kan het zo'n allochtoon niet kwalijk nemen dat die liever in de anonieme massa van de grote stad verdwijnt
[..]
Oh het ligt natuurlijk weer aan de Nederlanders.
Newsflash: asielzoekers zitten nu ook al in dorpen verspreid over het hele land en je hoort maar heel zelden over autochtonen die hen vijandig behandelen, dus ook hier schort het aan jullie realisme.
quote:
huh .. welk gedeelte van "beroep gegrond verklaard" begrijp je niet ?
[..]
Wat begrijp jij niet aan "uitgeprocedeerd"?
quote:
de rechters staan aan de kant van de wet .. als het IND met onvoldoende gegevens aankomt draven wordt een beroep gegrond verklaart .. zo simpel is dat
maar het gebeurd ook weleens dat de wet niet is toegesneden op bestaande situaties .. wat moet je bvb met een Chinese vrouw die officieel nooit geboren is ?
Ja de meeste GPers zaten natuurlijk in een situatie waar de wet niet op is toegesneden.
quote:
we hebben ook nog zoiets als bondgenoten en die zitten, helaas, niet stil
[..]

dus de buurlanden in de regio die er geen f*ck mee te maken (willen) hebben mogen de vluchtelingen opvangen die de invasie van jouw bondgenoten heeft veroorzaakt ?
[..]
Er is nog wel een verschil tussen aktief rotzooi veroorzaken of helpen met de rotzooi weer opruimen.
Nederland doet al hard z'n best met de rotzooi opruimen dus ook nog eens vluchtelingen opvangen is absoluut niet nodig.
quote:
nog een keer dan maar .. hun verhalen werden wel geloofd door de rechter, hun bezwaar tegen het besluit van het IND werd gegrond verklaard door de rechter .. dat betekent in jip en janneke taal dat de rechter hun verhaal geloofwaardiger vond dan het verhaal van het IND .. vandaar dat zij nog steeds in die bureaucratische molen zaten !!
Weet je wel wat "uitgeprocedeerd" betekent?
pi_54934882
quote:
Op donderdag 29 november 2007 02:02 schreef moussie het volgende:

[..]

ik las vandaag nog iets over "limburgers united" .. over nationalistische waan-ideeën gesproken

en dan heb je het dus over mensen met dezelfde culturele achtergrond, geloof etc .. ze spreken alleen een andere taal en wonen even verderop in een streek die economisch atm wat minder gezegend is
Ik hoor af en toe over hollanders die denken dat Nederland hetzelfde is als holland. Of Amsterdammers die denken dat het land ophoudt bij hun gemeentegrenzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')