Dat maakt het kankeren op deze maatregel voor asielzoekers dus onterecht. De puinzooi was er al, de GP-ers maken dat alleen maar duidelijk (en schrijnender). Laten de kankeraars zich dan richten op het eigen bestuur!quote:Op maandag 19 november 2007 00:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat klopt. Amsterdam is een grote puinzooi, jarenlang wanbeleid![]()
Ja, dat is een heel erge kapitaal- en talentvernietiging, zowel erg voor ons als voor hen.quote:[..]
Terecht. Het is onverstandig om asielzoekers als hulpbehoevende zwakkelingen te zien. Helaas gebeurt dat veel, en het is een van de redenen dat niet geprofiteerd kan worden van de talenten die deze mensen veelal wel degelijk hebben.
O zeker, dat moet ook. Maar let wel: dit bestuur presteert het om de ellende voor de eigen mensen nog eens te verzwaren (zij zetten immers in op het binnenhalen van een grote groep van deze mensen in de stad...). Dat lijkt me toch wel reden om een beetje boos te worden.quote:Op maandag 19 november 2007 00:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat maakt het kankeren op deze maatregel voor asielzoekers dus onterecht. De puinzooi was er al, de GP-ers maken dat alleen maar duidelijk (en schrijnender). Laten de kankeraars zich dan richten op het eigen bestuur!
Inderdaad. Wat meer gezond verstand en wat minder domme emotie in het asielzoekersdebat is dan ook zeer gewenst.quote:[..]
Ja, dat is een heel erge kapitaal- en talentvernietiging, zowel erg voor ons als voor hen.
So what? Dat verandert niets aan mijn kritiek: dat je zaken niet in de schoenen moet schuiven van mensen die daar niets aan kunnen doen. Jij denkt dus oprecht dat het een keer in de vier jaar gebruik maken van je stemrecht je verwijtbaar maakt inzake falende asielprocedures?!quote:Op maandag 19 november 2007 00:11 schreef moussie het volgende:
[..]
we hebben het over mensen die voor 2001 binnen zijn gekomen, een asielaanvraag hebben ingediend etc .. dus het gaat niet over "lengte van dagen" .. het gaat over je eigen ouders
Ik zie nog steeds niet hoe dit relevant is aangaande wat ik gecshreven heb.quote:[..]
wtf .. ik zeg helemaal nergens dat ik het erg vind, ik zeg alleen maar dat ik mij wel bewust ben van het feit dat wij op dit stukje planeet .. voor nu .. blij mogen zijn dat wij er niet mee te maken hebben
en ik vertel je dat je je zegeningen moet gaan tellen en hopen dat ze bij je blijven .. wie weet wat de toekomst brengt
ja, het is jouw land, jouw beleid .. toch ?quote:Op maandag 19 november 2007 00:36 schreef Diederik_Duck het volgende:
So what? Dat verandert niets aan mijn kritiek: dat je zaken niet in de schoenen moet schuiven van mensen die daar niets aan kunnen doen. Jij denkt dus oprecht dat het een keer in de vier jaar gebruik maken van je stemrecht je verwijtbaar maakt inzake falende asielprocedures?!
ach ja, het zou zomaar kunnen dat een amsterdammer gedwongen wordtquote:Ik zie nog steeds niet hoe dit relevant is aangaande wat ik gecshreven heb.
of heb jij ergens garantie-certificaten dat dat niet kan gebeuren .. getekend .. een hogere macht ?quote:om zijn sociale omgeving te verlaten en heel ergens anders een nieuw leven op te bouwen,
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het bestuur een grote groep binnenhaalt.quote:Op maandag 19 november 2007 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
O zeker, dat moet ook. Maar let wel: dit bestuur presteert het om de ellende voor de eigen mensen nog eens te verzwaren (zij zetten immers in op het binnenhalen van een grote groep van deze mensen in de stad...). Dat lijkt me toch wel reden om een beetje boos te worden.
[..]
Inderdaad. Wat meer gezond verstand en wat minder domme emotie in het asielzoekersdebat is dan ook zeer gewenst.
Blut und Boden dus. Nee bedankt zeg.quote:Op maandag 19 november 2007 01:01 schreef moussie het volgende:
[..]
ja, het is jouw land, jouw beleid .. toch ?
quote:[..]
ach ja, het zou zomaar kunnen dat een amsterdammer gedwongen wordt
Nee natuurlijk niet. Maar het is nog steeds irrelevant, ik zeg immers slechts dat je mensen niet moet dwingen te verhuizen, en dat het heel invoelbaar is als mensen niet willen verhuizen.quote:[..]
of heb jij ergens garantie-certificaten dat dat niet kan gebeuren .. getekend .. een hogere macht ?
dus jij bent op geen enkele manier medeverantwoordelijk voor besluiten die door de regering zijn genomen voor jij mocht gaan stemmen ?quote:Op maandag 19 november 2007 01:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
Blut und Boden dus. Nee bedankt zeg.
je denkt dat je veilig zit in Amsterdam mochten de dijken breken ?quote:![]()
ik denk dat het in dit soort gevallen meer gaat om je humanitaire insteek .. deze mensen hebben hun land (meestal) niet verlaten op vrijwillige basis en zitten hier inmiddels al langer dan 6 jaar te wachten op toestemming om hun leven op een menswaardige manier voort te zetten ..quote:Nee natuurlijk niet. Maar het is nog steeds irrelevant, ik zeg immers slechts dat je mensen niet moet dwingen te verhuizen, en dat het heel invoelbaar is als mensen niet willen verhuizen.
Ze zitten hier al minstens 6 jaar en ik hoor niet anders dan geklaag over dat ze zich vervelen.quote:Op zondag 18 november 2007 14:52 schreef moussie het volgende:
[..]
het is dan ook zo reuze makkelijk om een baan te vinden als niet-nederlands sprekende allochtoon
[..]
Geloof ik niks van. Ze zitten daar prima. Houden zo.quote:het is iets minder druk, dat klopt, maar een hok is nog steeds een hok
[..]
De taal leren is hun eigen verantwoordelijkheid.quote:van het ene extreem in het andere .. en dat zou dan wel helpen .. ?
vraagje, wat zouden ze moeten doen daar in de polder
. zijn er scholen waar je de taal kan leren, is er werk waarmee je je eigen levensonderhoud kan verdienen ?
[..]
Nee, de rechter was het niet steeds eens.quote:de rechter was het steeds eens met de IND .. hoe kom je daar nou bij ?
in 2004 heeft de rechter 21% van de beroepsprocedures gegrond verklaart .. klik
Allemaal heel erg, maar om die gevallen gaat het dus niet.quote:we hebben het hier wel over de IND hoor, de IND die baby's van een half jaar oud brieven stuurt dat ze per omgaande het land dienen te verlaten, de IND die voormalige AMA's met hun hier geboren kinderen "terug" wil sturen naar een land waar beiden officieel niet bestaan, de IND die mensen terug stuurt naar "veilige" gebieden .. zoals deze jonge vrouw
http://www.vanhartepardon(...)ijst_IND_terecht.php
[..]
Dat is waar, liever 10 asielzoekers in een kantoorpand dan 1 met voorrang in een sociale huurwoning!quote:als je er leuke flats van maakt zou ik niet weten waarom niet, al die leegstand van kantoorpanden is al jaren een schande gezien de krapte op de woningmarkt ..
[..]
Er zijn ook Nederlanders die wel eens wat willen. Bv. zieke mensen die verlost willen worden van hun luidruchtige buren, mensen die verlost willen worden van een partner waarbij ze noodgedwongen nog moeten wonen, verlost worden van een gestoorde huisbaas, enz.quote:je zit nog steeds op elkaars lip met allemaal mensen die een zelfde soort ellende hebben meegemaakt .. ik kan me wel voorstellen dat je na een aantal jaren met constant zoiets om je heen eindelijk eens in een normale buurt wil wonen
[..]
niet dus, zie boven.quote:En blijkbaar vond een rechter keer op keer dat er genoeg redenen waren om het besluit van de IND in twijfel te trekken .. als de IND zich vervolgens niet aan de door de rechter gestelde termijn houdt maar de vluchteling jaren laat wachten op een besluit .. tja
[..]
De regio zit volquote:de regio zit op gegeven moment ook wel vol hoor .. in Afrika alleen worden er 5,8 miljoen vluchtelingen opgevangen, tegenover 2,8 miljoen in Europa en Noord-Amerika samen
En van wie zouden ze dat moeten leren .. ?quote:Op woensdag 28 november 2007 08:06 schreef rebel6 het volgende:
Ze zitten hier al minstens 6 jaar en ik hoor niet anders dan geklaag over dat ze zich vervelen.
En dan nog te besodemieterd om Nederlands te leren?![]()
dat jij er niets van wil geloven zegt natuurlijk helemaal niets behalve dat jij nog nooit in zo'n AZC hebt gekekenquote:Geloof ik niks van. Ze zitten daar prima. Houden zo.
ze hebben dan ook niet meer recht, ze hebben evenveel rechtquote:De taal leren is hun eigen verantwoordelijkheid.
En wat werk betreft, hebben aielzoekers soms meer recht op een baan dan Nederlanders?
Nee toch? Waarom zouden ze dan meer recht hebben om in een populaire stad als A'dam te wonen?
nou juist om .. ? er zullen er een paar tussen zitten, maar de meerderheid heeft niet gelogen, toen niet en nu niet ..quote:Nee, de rechter was het niet steeds eens.
Maar het gaat bij de GPers nou juist om de mensen die volgens IND én rechter geen recht hebben op asiel, omdat ze bv. logen dat ze uit een oorlogsgebied kwamen.
om die gevallen gaat het dus wel .. je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt hé ?quote:Allemaal heel erg, maar om die gevallen gaat het dus niet.
indringers waar je niet om gevraagd hebt .. hmz, waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord .. ?quote:Dat is waar, liever 10 asielzoekers in een kantoorpand dan 1 met voorrang in een sociale huurwoning!
[..]
Er zijn ook Nederlanders die wel eens wat willen. Bv. zieke mensen die verlost willen worden van hun luidruchtige buren, mensen die verlost willen worden van een partner waarbij ze noodgedwongen nog moeten wonen, verlost worden van een gestoorde huisbaas, enz.
In eigen land moet je als Nederlander gewoon voorrang hebben op indringers waar je niet om gevraagd hebt.
wel dus .. zie bovenquote:niet dus, zie boven.
idd, ruimte zat, maar met alleen maar ruimte ben je er niet hé .. is er ook water, voedsel, iets meer dan een tent ?quote:De regio zit vol, weet jij wel hoe groot die landen zijn?
Weet je wat vol zit, Nederland! Daar is ruimte zat voor vluchtelingenkampen.
Voor de belachelijk hoge kosten van het GP voor 30.000 mensen kun je misschien wel 10 vluchtelingenkampen financieren.
als je maar vaak genoeg herhaalt dat het allemaal leugenaars zijn wordt het vanzelf wel een waarheid ?quote:Naast de walgelijke voortrekkerij van 30.000 leugenaars is het GP ook nog pure verspilling van belastinggeld.![]()
![]()
Als je mensen van dezelfde nationaliteit zoveel mogelijk bij elkaar zet komt er vroeg of laat wel een tolk langs die cursussen aanbiedt, wees niet bang. En zo niet, wat is het probleem dan?quote:Op woensdag 28 november 2007 14:41 schreef moussie het volgende:
[..]
En van wie zouden ze dat moeten leren .. ?
[..]
Ik baseer me op het feit dat de asielaanvragen flink zijn teruggelopen de afgelopen jaren. Trouwens, ik vraag me af hoeveel asielzoekers van voor 2001 nog in AZC's verblijven, veel zullen het er niet zijn.quote:dat jij er niets van wil geloven zegt natuurlijk helemaal niets behalve dat jij nog nooit in zo'n AZC hebt gekeken
[..]
Toch vind je asielzoekers in dorpen niet kunnen, maar over Nederlanders zwijg je.quote:ze hebben dan ook niet meer recht, ze hebben evenveel recht
[..]
Hoe verklaar je dan dat de rechter het steeds eens was met de afwijzing door het IND?quote:nou juist om .. ? er zullen er een paar tussen zitten, maar de meerderheid heeft niet gelogen, toen niet en nu niet ..
[..]
Jawel, ik weet dat de IND een hoop fouten heeft gemaakt, maar de rechters staan toch aardig aan de kant van de asielzoekers, dus ik denk niet dat er veel mensen onterecht zijn uitgezet.quote:om die gevallen gaat het dus wel .. je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt hé ?
[..]
Ons indringen? Het laatste land dat door Nederland is binnengedrongen is bij mijn weten Indonesië, maar dat is al heel wat jaartjes geleden.quote:indringers waar je niet om gevraagd hebt .. hmz, waar heb ik dat ook alweer eerder gehoord .. ?
En hoeveel van die "indringers" hier zijn het directe gevolg van ons indringen daar ?
[..]
Prima, ben ik helemaal voor. Water, voedsel, speelgoed, medicijnen, allemaal prima. Zolang ze maar daar blijven.quote:idd, ruimte zat, maar met alleen maar ruimte ben je er niet hé .. is er ook water, voedsel, iets meer dan een tent ?
[..]
Wat is volgens jou de reden dat hun verhalen niet geloofd worden door de rechter?quote:als je maar vaak genoeg herhaalt dat het allemaal leugenaars zijn wordt het vanzelf wel een waarheid ?
Zoals ze vroeger van boer Koekoek in de Tweede Kamer zeiden: "Niet gehinderd door gebrek aan kennis voerde hij het hoogste woord."quote:
Lees jij wel eens wat er in de discussie wordt gezegd?quote:Op woensdag 28 november 2007 16:13 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als je mensen van dezelfde nationaliteit zoveel mogelijk bij elkaar zet komt er vroeg of laat wel een tolk langs die cursussen aanbiedt, wees niet bang. En zo niet, wat is het probleem dan?
[..]
Ik baseer me op het feit dat de asielaanvragen flink zijn teruggelopen de afgelopen jaren. Trouwens, ik vraag me af hoeveel asielzoekers van voor 2001 nog in AZC's verblijven, veel zullen het er niet zijn.
[..]
Toch vind je asielzoekers in dorpen niet kunnen, maar over Nederlanders zwijg je.
[..]
Hoe verklaar je dan dat de rechter het steeds eens was met de afwijzing door het IND?
[..]
Jawel, ik weet dat de IND een hoop fouten heeft gemaakt, maar de rechters staan toch aardig aan de kant van de asielzoekers, dus ik denk niet dat er veel mensen onterecht zijn uitgezet.
[..]
Ons indringen? Het laatste land dat door Nederland is binnengedrongen is bij mijn weten Indonesië, maar dat is al heel wat jaartjes geleden.
[..]
Prima, ben ik helemaal voor. Water, voedsel, speelgoed, medicijnen, allemaal prima. Zolang ze maar daar blijven.
[..]
Wat is volgens jou de reden dat hun verhalen niet geloofd worden door de rechter?
een tolk die cursussen aanbiedt .. gratis zeker, want geld om iets te betalen is er niet ?quote:Op woensdag 28 november 2007 16:13 schreef rebel6 het volgende:
Als je mensen van dezelfde nationaliteit zoveel mogelijk bij elkaar zet komt er vroeg of laat wel een tolk langs die cursussen aanbiedt, wees niet bang. En zo niet, wat is het probleem dan?
het was een tijdlang rustiger klopt, maar het trekt weer aan hoor, escalerende conflicten brengen dat meestal met zich mee, stromen vluchtelingen .. de laatste tijd vooral uit Iraq en Afghanistanquote:Ik baseer me op het feit dat de asielaanvragen flink zijn teruggelopen de afgelopen jaren.
nog steeds aardig wat .. en als hetgeen jij voorstaat dagelijkse praktijk zou zijn zou het nog op z'n minst 6 jaar langer zo blijven ookquote:Trouwens, ik vraag me af hoeveel asielzoekers van voor 2001 nog in AZC's verblijven, veel zullen het er niet zijn.
hoe kom je aan het idee dat ik vind dat allochtonen in dorpen niet kunnen .. als een allochtoon in een rustig dorp wil gaan wonen, lekker de ruimte voor de kids, weinig misdaad en zo, van mij mag die ..quote:Toch vind je asielzoekers in dorpen niet kunnen, maar over Nederlanders zwijg je.
huh .. welk gedeelte van "beroep gegrond verklaard" begrijp je niet ?quote:Hoe verklaar je dan dat de rechter het steeds eens was met de afwijzing door het IND?
de rechters staan aan de kant van de wet .. als het IND met onvoldoende gegevens aankomt draven wordt een beroep gegrond verklaart .. zo simpel is datquote:Jawel, ik weet dat de IND een hoop fouten heeft gemaakt, maar de rechters staan toch aardig aan de kant van de asielzoekers, dus ik denk niet dat er veel mensen onterecht zijn uitgezet.
we hebben ook nog zoiets als bondgenoten en die zitten, helaas, niet stilquote:Ons indringen? Het laatste land dat door Nederland is binnengedrongen is bij mijn weten Indonesië, maar dat is al heel wat jaartjes geleden.
dus de buurlanden in de regio die er geen f*ck mee te maken (willen) hebben mogen de vluchtelingen opvangen die de invasie van jouw bondgenoten heeft veroorzaakt ?quote:Prima, ben ik helemaal voor. Water, voedsel, speelgoed, medicijnen, allemaal prima. Zolang ze maar daar blijven.
nog een keer dan maar .. hun verhalen werden wel geloofd door de rechter, hun bezwaar tegen het besluit van het IND werd gegrond verklaard door de rechter .. dat betekent in jip en janneke taal dat de rechter hun verhaal geloofwaardiger vond dan het verhaal van het IND .. vandaar dat zij nog steeds in die bureaucratische molen zaten !!quote:Wat is volgens jou de reden dat hun verhalen niet geloofd worden door de rechter?
ik las vandaag nog iets over "limburgers united" .. over nationalistische waan-ideeën gesprokenquote:Op donderdag 29 november 2007 01:39 schreef Kees22 het volgende:
En dat hollanders en de overige Nederlanders vaak vreemden voor elkaar zijn en elkaar niet verstaan.
Ze krijgen een uitkering of hebben straks werk, dus hoezo geen geld voor een cursus?quote:Op donderdag 29 november 2007 01:30 schreef moussie het volgende:
[..]
een tolk die cursussen aanbiedt .. gratis zeker, want geld om iets te betalen is er niet ?
en het probleem, tja, dat is dat mensen die redeneren zoals jij willen dat ze nederlands leren maar het in de praktijk onmogelijk maken
[..]
Turkije, Pakistan zijn veilige uitwijkplaatsen dus geen reden om ze in de EU toe te laten.quote:het was een tijdlang rustiger klopt, maar het trekt weer aan hoor, escalerende conflicten brengen dat meestal met zich mee, stromen vluchtelingen .. de laatste tijd vooral uit Iraq en Afghanistan
[..]
Hoezo 6 jaar, als ze kiezen voor het platteland is de wachttijd veel korter. En nee, zij zijn niet door werk, familie of vrienden aan een bepaalde regio gebonden dus ze kunnen prima in Oost-Groningen gaan wonen met een veel kortere wachttijd.quote:nog steeds aardig wat .. en als hetgeen jij voorstaat dagelijkse praktijk zou zijn zou het nog op z'n minst 6 jaar langer zo blijven ook
[..]
Oh het ligt natuurlijk weer aan de Nederlanders.quote:hoe kom je aan het idee dat ik vind dat allochtonen in dorpen niet kunnen .. als een allochtoon in een rustig dorp wil gaan wonen, lekker de ruimte voor de kids, weinig misdaad en zo, van mij mag die ..
maar ja, het zijn meestal de tolerante hollanders in dat soort dorpen die deze allochtonen niet zien zitten, dus ik kan het zo'n allochtoon niet kwalijk nemen dat die liever in de anonieme massa van de grote stad verdwijnt
[..]
Wat begrijp jij niet aan "uitgeprocedeerd"?quote:huh .. welk gedeelte van "beroep gegrond verklaard" begrijp je niet ?
[..]
Ja de meeste GPers zaten natuurlijk in een situatie waar de wet niet op is toegesneden.quote:de rechters staan aan de kant van de wet .. als het IND met onvoldoende gegevens aankomt draven wordt een beroep gegrond verklaart .. zo simpel is dat
maar het gebeurd ook weleens dat de wet niet is toegesneden op bestaande situaties .. wat moet je bvb met een Chinese vrouw die officieel nooit geboren is ?
Er is nog wel een verschil tussen aktief rotzooi veroorzaken of helpen met de rotzooi weer opruimen.quote:we hebben ook nog zoiets als bondgenoten en die zitten, helaas, niet stil
[..]
dus de buurlanden in de regio die er geen f*ck mee te maken (willen) hebben mogen de vluchtelingen opvangen die de invasie van jouw bondgenoten heeft veroorzaakt ?
[..]
Weet je wel wat "uitgeprocedeerd" betekent?quote:nog een keer dan maar .. hun verhalen werden wel geloofd door de rechter, hun bezwaar tegen het besluit van het IND werd gegrond verklaard door de rechter .. dat betekent in jip en janneke taal dat de rechter hun verhaal geloofwaardiger vond dan het verhaal van het IND .. vandaar dat zij nog steeds in die bureaucratische molen zaten !!
Ik hoor af en toe over hollanders die denken dat Nederland hetzelfde is als holland. Of Amsterdammers die denken dat het land ophoudt bij hun gemeentegrenzen.quote:Op donderdag 29 november 2007 02:02 schreef moussie het volgende:
[..]
ik las vandaag nog iets over "limburgers united" .. over nationalistische waan-ideeën gesproken
en dan heb je het dus over mensen met dezelfde culturele achtergrond, geloof etc .. ze spreken alleen een andere taal en wonen even verderop in een streek die economisch atm wat minder gezegend is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |