Dat budget vor de maaltijden was geldig voor asielzoekers in een AZC, die dus niet miochten werken, geen vrijwilligerswerk mochten doen en geen scholing mochten volgen. De mensen die een status krijgen mogen idnerdaad werken, maar zoals alles kost dat tijd.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:29 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ik noemde het even ja, in reaktie op jouw opmerking over een laag budget voor maaltijden.
Maar als ze gewoon mogen werken hebben ze daar niks mee te maken want dan zijn ze niet afhankelijk van die maaltijden. Dus die opmerking had je net zo goed achterwege kunnen laten.
De wens is de vader van de gedachte. Je moet echt eens gaan kijken in een AZC. Jij veronderstelt een humaan beleid, en zo is het ook altijd gebracht. En ik neem zelfs aan, dat je dat uit menselijkheid ook gegund had. Maar de soberheid stond echt voorop. De karigheid zelfs! De schrieperigheid!quote:[..]
Dan praat je waarschijnlijk over een paar jaar geleden toen de AZC's uitpuilden.
Nu de stroom asielzoekers kleiner is geworden zullen ze vast niet meer in de allerkleinste kamertjes gepropt worden. Helaas is er weinig informatie te vinden over de huisvesting.
Dat is bevooroordeeld, dat geef ik toe. Maar is dat erger dan mensen maar willen dumpen in Zwaagkutteveen of Schubbekutteveen?quote:[..]
Dus omdat jij toevallig niks hebt met wonen in Amsterdam vind je het niet erg als mensen die dat wel graag willen (en soms al 6 jaar wachten!) ineens 1000 plaatsen lager op de lijst komen te staan?![]()
Ja nu wel, door die achterlijke pardonregeling, volgens de rechter hadden ze als ongewenst vreemdeling het land uitgezet moeten worden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:49 schreef retteketet het volgende:
[..]
Het gaat om asielzoekers die onder de pardonregeling vallen. Die hebben dus wel degelijk recht op asiel.
[..]
Wat ik al zei, alles is beter dan dat ze een huis wegkapen voor de neus van autochtonen. Dus een oude caravan, een leeg kantoorpand, containerwoningen enz.. En anders hebben Balkellende, Bos, Rouvoet, Marijnissen, Halsema en Pechtold vast nog wel een plaatsje over in hun huis.quote:Ja, en na het AZC? Gezinnen met kinderen op straat zetten?
Ik kan je gedachtengang volgen, maar het is gebaseerd op sentiment, en daar hebben we niks aan. De feiten zijn dat die mensen hier zijn en dat ze niet jaren kunnen wachten op een woning, simpelweg omdat ze geen woning hebben om in te verblijven. Dat heeft niks het al dan niet Nederlander zijn te maken.
[..]
De oplossing ligt voor de hand:quote:Op zaterdag 17 november 2007 20:00 schreef retteketet het volgende:
De pardonregeling ís er. Het heeft geen zin om allerlei theorieën uiteen te zetten die op zouden gaan als er geen dergelijke was geweest, want de pardonregeling is een feit. Met dat als uitgangspunt moet je dus zoeken naar oplossingen.
Oh nee hoor, de meesten waren nog niet eens uitgeprocedeerd. En ongewenst vreemdeling word je alleen maar als je voor strafbare feiten veroordeeld bent.quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:06 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Ja nu wel, door die achterlijke pardonregeling, volgens de rechter hadden ze als ongewenst vreemdeling het land uitgezet moeten worden.
Dumpen die handel! En dan wel eisen dat ze zich netjes integreren en aanpssen aan de Nederlandse maatschappij.quote:[..]
Wat ik al zei, alles is beter dan dat ze een huis wegkapen voor de neus van autochtonen. Dus een oude caravan, een leeg kantoorpand, containerwoningen enz.. En anders hebben Balkellende, Bos, Rouvoet, Marijnissen, Halsema en Pechtold vast nog wel een plaatsje over in hun huis.
Met een status mogen ze in heel Nederland een woning zoeken.quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:52 schreef rebel6 het volgende:
[..]
De oplossing ligt voor de hand:
Ze mogen in het AZC blijven wonen als ze willen, totdat er ruimte nodig is voor nieuwe asielzoekers.
Huur heffen en klaar is kees.
Waarom zou de overheid zich meer moeten inspannen dan dat? Het is toch hún keuze om hier te komen?
Geen probleem dus.quote:Op zaterdag 17 november 2007 01:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat budget vor de maaltijden was geldig voor asielzoekers in een AZC, die dus niet miochten werken, geen vrijwilligerswerk mochten doen en geen scholing mochten volgen. De mensen die een status krijgen mogen idnerdaad werken, maar zoals alles kost dat tijd.
Misschien heb je gelijk over het verleden, maar door de afnemende asielstroom is in ieder geval de druk van de ketel, er zijn zelfs al AZC's dichtgegaan en het lijkt me onwaarschijnlijk dat er nu nog steeds sprake is van slechte woonomstandigheden. Anders was het allang in de media gekomen.quote:De wens is de vader van de gedachte. Je moet echt eens gaan kijken in een AZC. Jij veronderstelt een humaan beleid, en zo is het ook altijd gebracht. En ik neem zelfs aan, dat je dat uit menselijkheid ook gegund had. Maar de soberheid stond echt voorop. De karigheid zelfs! De schrieperigheid!
[..]
Altijd wordt er geroepen dat ze rust nodig hebben om hun trauma's te verwerken en nu is er weer iets mis met die mensen in de polder "dumpen"?quote:Dat is bevooroordeeld, dat geef ik toe. Maar is dat erger dan mensen maar willen dumpen in Zwaagkutteveen of Schubbekutteveen?
Nee, ze zijn door de IND afgewezen en dus ongewenst. De rechter was het steeds eens met de IND en dus zijn ze nog steeds ongewenst. Daar hoeven ze geen strafbare feiten voor gepleegd te hebben.quote:Op zondag 18 november 2007 01:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh nee hoor, de meesten waren nog niet eens uitgeprocedeerd. En ongewenst vreemdeling word je alleen maar als je voor strafbare feiten veroordeeld bent.
[..]
Je noemt het "dumpen" als de overheid ze in een kantoorpand zou stoppen?quote:Dumpen die handel! En dan wel eisen dat ze zich netjes integreren en aanpssen aan de Nederlandse maatschappij.
Als je uitgaat van 6 personen in een klein kamertje ja, maar dan ga je nog steeds uit van wat je gezien hebt toen de AZC's nog uitpuilden. Een luxeuze stacaravan zoals in Schijndel levert genoeg punten op voor een normale huur. Leg mij nou eens uit wat er mis is met een stacaravan?quote:Op zondag 18 november 2007 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Met een status mogen ze in heel Nederland een woning zoeken.
Als je huur wilt vragen voor bewoning op een AZC zul je nog aardig op de koffie komen: je krijgt niet genoeg punten bij elkaar om een redelijke huur te vragen.
Dan praat je over gewone asielzoekers die op de normale manier zijn toegelaten, bij GPers zijn er juist grote twijfels over het vluchtverhaal anders werd hun asielverzoek niet steeds verworpen.quote:En het derde punt heb je ook verkeerd: voor vluchtelingen was het amper een keuze om hier te komen. Het was een noodzaak om weg te gaan.
Of in de regio, wat veel meer voor de hand ligt.quote:Dan kun je nog twisten over de vraag of ze hier moesten komen of in Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk etc., maar daarin speelt toeval een grote rol, lijkt me. (Ik zal het eens navragen!)
het is dan ook zo reuze makkelijk om een baan te vinden als niet-nederlands sprekende allochtoonquote:Op zondag 18 november 2007 13:20 schreef rebel6 het volgende:
Geen probleem dus.
het is iets minder druk, dat klopt, maar een hok is nog steeds een hokquote:Misschien heb je gelijk over het verleden, maar door de afnemende asielstroom is in ieder geval de druk van de ketel, er zijn zelfs al AZC's dichtgegaan en het lijkt me onwaarschijnlijk dat er nu nog steeds sprake is van slechte woonomstandigheden. Anders was het allang in de media gekomen.
van het ene extreem in het andere .. en dat zou dan wel helpen .. ?quote:Altijd wordt er geroepen dat ze rust nodig hebben om hun trauma's te verwerken en nu is er weer iets mis met die mensen in de polder "dumpen"?![]()
de rechter was het steeds eens met de IND .. hoe kom je daar nou bij ?quote:Nee, ze zijn door de IND afgewezen en dus ongewenst. De rechter was het steeds eens met de IND en dus zijn ze nog steeds ongewenst. Daar hoeven ze geen strafbare feiten voor gepleegd te hebben.
als je er leuke flats van maakt zou ik niet weten waarom niet, al die leegstand van kantoorpanden is al jaren een schande gezien de krapte op de woningmarkt ..quote:Je noemt het "dumpen" als de overheid ze in een kantoorpand zou stoppen?
Van daaruit kunnen ze niet integreren?![]()
je zit nog steeds op elkaars lip met allemaal mensen die een zelfde soort ellende hebben meegemaakt .. ik kan me wel voorstellen dat je na een aantal jaren met constant zoiets om je heen eindelijk eens in een normale buurt wil wonenquote:Als je uitgaat van 6 personen in een klein kamertje ja, maar dan ga je nog steeds uit van wat je gezien hebt toen de AZC's nog uitpuilden. Een luxeuze stacaravan zoals in Schijndel levert genoeg punten op voor een normale huur. Leg mij nou eens uit wat er mis is met een stacaravan?
En blijkbaar vond een rechter keer op keer dat er genoeg redenen waren om het besluit van de IND in twijfel te trekken .. als de IND zich vervolgens niet aan de door de rechter gestelde termijn houdt maar de vluchteling jaren laat wachten op een besluit .. tjaquote:Dan praat je over gewone asielzoekers die op de normale manier zijn toegelaten, bij GPers zijn er juist grote twijfels over het vluchtverhaal anders werd hun asielverzoek niet steeds verworpen.
de regio zit op gegeven moment ook wel vol hoor .. in Afrika alleen worden er 5,8 miljoen vluchtelingen opgevangen, tegenover 2,8 miljoen in Europa en Noord-Amerika samenquote:Of in de regio, wat veel meer voor de hand ligt.
Het AZC is absoluut niet geschikt om permanent in te wonen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 23:52 schreef rebel6 het volgende:
[..]
De oplossing ligt voor de hand:
Ze mogen in het AZC blijven wonen als ze willen, totdat er ruimte nodig is voor nieuwe asielzoekers.
Huur heffen en klaar is kees.
Waarom zou de overheid zich meer moeten inspannen dan dat? Het is toch hún keuze om hier te komen?
Ik weet niet waar je het nou mee eens bent: met dat veel te lage budget of dat eindelijk wel mogen werken.quote:
Het kwam indertijd ook niet in de media, waarom nu wel?quote:[..]
Misschien heb je gelijk over het verleden, maar door de afnemende asielstroom is in ieder geval de druk van de ketel, er zijn zelfs al AZC's dichtgegaan en het lijkt me onwaarschijnlijk dat er nu nog steeds sprake is van slechte woonomstandigheden. Anders was het allang in de media gekomen.
Ik snap niet wat er te lachen is over trauma's. Dat is niet zomaar je sleutels in een putje gevallen!quote:[..]
Altijd wordt er geroepen dat ze rust nodig hebben om hun trauma's te verwerken en nu is er weer iets mis met die mensen in de polder "dumpen"?![]()
Dat zei minister Verdomd in september 2004, maar toen zaten er nog 20.000 in de procedure! (het liegbeest!). In mei 2006 zaten er nog bijna 9.000 in de procedure. Dus waren ze (nog) niet ongewenst! Nu wordt in een aantal gevallen een pardon verleend op voorwaarde dat de lopende procedure ingetrokken wordt! Albayrak berekent dat ook als een besparing!quote:[..]
Nee, ze zijn door de IND afgewezen en dus ongewenst. De rechter was het steeds eens met de IND en dus zijn ze nog steeds ongewenst. Daar hoeven ze geen strafbare feiten voor gepleegd te hebben.
Zou jij je vandaaruit lekker ontplooien?quote:[..]
Je noemt het "dumpen" als de overheid ze in een kantoorpand zou stoppen?
Van daaruit kunnen ze niet integreren?![]()
Ik neem aan dat je zelf NIET in een stacaravan woont. Die caravans in Schijndel ken ik niet, dus daar kan ik niks van zeggen. Wel een vraag: met hoeveel mensen wonen ze in die caravans?quote:[..]
Als je uitgaat van 6 personen in een klein kamertje ja, maar dan ga je nog steeds uit van wat je gezien hebt toen de AZC's nog uitpuilden. Een luxeuze stacaravan zoals in Schijndel levert genoeg punten op voor een normale huur. Leg mij nou eens uit wat er mis is met een stacaravan?
Zoiets dacht ik ook. En dat Verdomd in de helft van de gevallen over haar hart streek. Dat blijkt nu ook gelogen van haar: bijna de helft van de oude wetters kreeg een vergunning op basis van de geldende regels.quote:[..]
Dan praat je over gewone asielzoekers die op de normale manier zijn toegelaten, bij GPers zijn er juist grote twijfels over het vluchtverhaal anders werd hun asielverzoek niet steeds verworpen.
In hun eigen land, bedoel je. Of in omringende landen. Daar zitten de meesten ook. In kampen, waar ze soms ook nog nagezeten worden.quote:[..]
Of in de regio, wat veel meer voor de hand ligt.
Tien jaar op een woning wachten is niet erg?quote:Op zondag 18 november 2007 22:33 schreef alors het volgende:
Ik snap dat je het vervelend vind dat zulke dingen gebeuren. Maar dat je je zo druk kan maken over mensen die uit zo'n kutsituatie komen, terwijl je zelf elke dag op je blote knietjes mag voor het feit dat jij net wčl in het goede deel van deze wereld bent geboren.
Ik heb het idee dat sommige mensen echt niet weten wat het betekent om alles achter te laten. Niet meer het werk te kunnen doen waarvoor je geleerd hebt met je diploma dat niets waard is hier. Ook al ga je naar een land waarvan wij claimen dat het zo ontzettend ontwikkeld is, en je daarom wel gelukkig moet worden hier.
Jawel, vast wel.quote:Op zondag 18 november 2007 22:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Tien jaar op een woning wachten is niet erg?
Mooi, zijn we het daar over eens.quote:
Het is inderdaad heel erg om tien jaar lang op een verblijfsvergunning t moeten wachten. Sterker nog: dat is schandalig, en een rechtsstaat onwaardig. Maar dat kan m.i. niet tegen elkaar weggestreept worden, althans niet door anderen te benadelen, anderen die part noch deel hebben aan de zaak.quote:Tien jaar wachten op het recht om hier te mogen blijven ook! Dus die ellende kun je min of meer tegen elkaar wegstrepen.
Niet in Amsterdam hequote:Blijft dat jij in die tien jaar naar alternatieven kunt zoeken en een asielzoeker amper tot niet.
je zegt nu dat de Nederlander niet verantwoordelijk is voor zijn eigen brakke wetgeving die ervoor gezorgd heeft dat deze mensen na 6+ jaar wachten nog geen duidelijkheid hebben ?quote:Op zondag 18 november 2007 23:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het is inderdaad heel erg om tien jaar lang op een verblijfsvergunning t moeten wachten. Sterker nog: dat is schandalig, en een rechtsstaat onwaardig. Maar dat kan m.i. niet tegen elkaar weggestreept worden, althans niet door anderen te benadelen, anderen die part noch deel hebben aan de zaak.
ik hoop voor jou dat je hoog en droog zit mocht die superstorm echt komen, en dat je niet ergens je voetjes op het droge moet zien te krijgen .. dat wij hier sinds de laatste 54¾ jaar verschoond zijn geweest van oorlogen of werkelijk grote natuurrampen is namelijk geen garantie voor de toekomstquote:Niet in Amsterdam he. En niet iedereen is zo dapper om zijn sociale omgeving te verlaten en heel ergens anders een nieuw leven op te bouwen, dat kun je van mensen ook niet verlangen m.i.
Wat is dat nu voor gelul. Je probeert het falen van de asielprocedures in de schoenen te schuiven van individuele burgers?! Die hebben daar niets mee te maken, of ben jij e ook zoeen die alle Duitsers tot in lengte van dagen nadraagt dat een deel van hen op Hitler heeft gestemd?quote:Op zondag 18 november 2007 23:36 schreef moussie het volgende:
[..]
je zegt nu dat de Nederlander niet verantwoordelijk is voor zijn eigen brakke wetgeving die ervoor gezorgd heeft dat deze mensen na 6+ jaar wachten nog geen duidelijkheid hebben ?
Let wel, bij al deze mensen heeft een rechter minimaal 1 keer het bezwaar tegen een besluit van de IND gegrond verklaart en de IND heeft geen bewijzen kunnen produceren om de rechter van het tegendeel te overtuigen
Het lijkt wel alsof je het erg vindt als een land geen majeure problemen kent, dat men zich daarvoor moet schamen. Welnu, laat ik je een ding zeggen: dat is een extreem verwerpelijk uitgangspunt, een uitgangspunt waarmee je mensen het recht ontzegt om te streven naar een fatsoenlijk leven (dus ook de asielzoekers...).quote:[..]
ik hoop voor jou dat je hoog en droog zit mocht die superstorm echt komen, en dat je niet ergens je voetjes op het droge moet zien te krijgen .. dat wij hier sinds de laatste 54¾ jaar verschoond zijn geweest van oorlogen of werkelijk grote natuurrampen is namelijk geen garantie voor de toekomst
Dat benadelen van anderen is wel een punt, maar mede daarom was vroeger het beleid, om de asielzoekers eerlijk te verdelen over het land.quote:Op zondag 18 november 2007 23:02 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Mooi, zijn we het daar over eens.![]()
[..]
Het is inderdaad heel erg om tien jaar lang op een verblijfsvergunning t moeten wachten. Sterker nog: dat is schandalig, en een rechtsstaat onwaardig. Maar dat kan m.i. niet tegen elkaar weggestreept worden, althans niet door anderen te benadelen, anderen die part noch deel hebben aan de zaak.
[..]
Niet in Amsterdam he. En niet iedereen is zo dapper om zijn sociale omgeving te verlaten en heel ergens anders een nieuw leven op te bouwen, dat kun je van mensen ook niet verlangen m.i.
Dat klopt. Amsterdam is een grote puinzooi, jarenlang wanbeleidquote:Op zondag 18 november 2007 23:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat benadelen van anderen is wel een punt, maar mede daarom was vroeger het beleid, om de asielzoekers eerlijk te verdelen over het land.
Ik krijg de indruk dat Amsterdam om te beginnen al de eigen zaakjes niet op orde heeft.
Terecht. Het is onverstandig om asielzoekers als hulpbehoevende zwakkelingen te zien. Helaas gebeurt dat veel, en het is een van de redenen dat niet geprofiteerd kan worden van de talenten die deze mensen veelal wel degelijk hebben.quote:Die laatste opmerking vind ik wel sterk. Indertijd heeft mijn vader me met dat argument respect voor gastarbeiders bijgebracht. En ik gebruik het zelf ook wel eens in een discussie.
we hebben het over mensen die voor 2001 binnen zijn gekomen, een asielaanvraag hebben ingediend etc .. dus het gaat niet over "lengte van dagen" .. het gaat over je eigen oudersquote:Op zondag 18 november 2007 23:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat is dat nu voor gelul. Je probeert het falen van de asielprocedures in de schoenen te schuiven van individuele burgers?! Die hebben daar niets mee te maken, of ben jij e ook zoeen die alle Duitsers tot in lengte van dagen nadraagt dat een deel van hen op Hitler heeft gestemd?![]()
wtf .. ik zeg helemaal nergens dat ik het erg vind, ik zeg alleen maar dat ik mij wel bewust ben van het feit dat wij op dit stukje planeet .. voor nu .. blij mogen zijn dat wij er niet mee te maken hebbenquote:Het lijkt wel alsof je het erg vindt als een land geen majeure problemen kent, dat men zich daarvoor moet schamen. Welnu, laat ik je een ding zeggen: dat is een extreem verwerpelijk uitgangspunt, een uitgangspunt waarmee je mensen het recht ontzegt om te streven naar een fatsoenlijk leven (dus ook de asielzoekers...).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |