Jammer, daar heb ik er al eentje van. Ik zoek nog een IJslander.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:05 schreef Zwaardvisch het volgende:
In een opwelling heb ik eens een een kussensloop als een tulband om m'n hoofd gewikkeld.
Volgens m'n vriendin kon ik doorgaan voor een Arabische prins.
Wat lievvvvquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:05 schreef Zwaardvisch het volgende:
In een opwelling heb ik eens een een kussensloop als een tulband om m'n hoofd gewikkeld.
Volgens m'n vriendin kon ik doorgaan voor een Arabische prins.
Oh? Ik dacht dat we er een wekelijks ding van zouden maken.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
KlowJow el F., ik kan je denk ik maar één dag meenemen naar Place Luxembourg.
Wie? Wie? Wie?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:01 schreef Floripas het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=v5KmIXZM-V8&eurl
Doet me denken aan iemand die ik anderszins best hoog heb zitten, die meende dat vrouwen een chip zijn en mannen een harddisk: vrouwen hebben snel iets leuks paraat, maar voor het echte denkwerk moet je toch bij mannen zijn.
Zo heerlijk jeugdig en spontaan hè? Zoals je dat vroeger deed, met het bouwen van een kasteel met doeken en dozen.quote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Wie? Wie? Wie?
Overigens, ik heb soms wel het idee dat er tussen mannen en vrouwen een verschil is in de 'lag' tussen dingen onbewust waarnemen en daarop reageren*. En dat mannen 'denken' dat ze, omdat ze een iets trager --maar complexer beslissingsbesef hebben, omdat 't over meer schijven moet, een 'betere' beslissing nemen. Terwijl vrouwen, gemiddeld genomen, meer toegang hebben tot allerlei low-level gevoelsmatige dingen, maar dat dan weer lastig kunnen rationalizeren. Of juist heel goed kunnen rationalizeren. De eeuwige 'ja, dat voel ik nu eenmaal zo'-discusiie.
* : de tijdsduur van de vertraging die zit tussen 'he, wat zei je' en dat je daarop realizeer dat je verstaat wat iemand tegen je zei. Of de lengte van het stukje gesprek wat je kunt 'terugspelen' als je je naam hoort noemen. Typisch zo'n 300-400 ms.
Nee, ik bedoel: ik kan maar één dag, want ik ga ze lekker afwijzen, al weten ze dat nog niet.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:14 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Oh? Ik dacht dat we er een wekelijks ding van zouden maken..
O-o-o-o-ooonzin!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Wie? Wie? Wie?
Overigens, ik heb soms wel het idee dat er tussen mannen en vrouwen een verschil is in de 'lag' tussen dingen onbewust waarnemen en daarop reageren*. En dat mannen 'denken' dat ze, omdat ze een iets trager --maar complexer beslissingsbesef hebben, omdat 't over meer schijven moet, een 'betere' beslissing nemen. Terwijl vrouwen, gemiddeld genomen, meer toegang hebben tot allerlei low-level gevoelsmatige dingen, maar dat dan weer lastig kunnen rationalizeren. Of juist heel goed kunnen rationalizeren. De eeuwige 'ja, dat voel ik nu eenmaal zo'-discusiie.
* : de tijdsduur van de vertraging die zit tussen 'he, wat zei je' en dat je daarop realizeer dat je verstaat wat iemand tegen je zei. Of de lengte van het stukje gesprek wat je kunt 'terugspelen' als je je naam hoort noemen. Typisch zo'n 300-400 ms.
quote:
En dan via de Aurora naar de volgende.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel: ik kan maar één dag, want ik ga ze lekker afwijzen, al weten ze dat nog niet.
Overigens zou ik met jou wekelijks naar het einde van de wereld gaan.![]()
Want? 'Je mag niets zeggen over mannen en vrouwen, want iedereen is gelijk?'quote:
Vond je het boek mooi?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En dan via de Aurora naar de volgende.
Je mag geen ononderbouwde onzin spuien. When in doubt: everyone is equal.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Want? 'Je mag niets zeggen over mannen en vrouwen, want iedereen is gelijk?'
Zoals mejuffrouw Floripas dus al zeiquote:
Ik spande dan gewoon een zeiltje tussen twee stoelen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:15 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Zo heerlijk jeugdig en spontaan hè? Zoals je dat vroeger deed, met het bouwen van een kasteel met doeken en dozen.
Ik maakte een diepe kuil in het zand die zich vanzelf met water vulde, daar deed ik krabben in, en dan ging ik er ook in, net doen alsof ze mijn paleiswachters waren.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
M'n vader had dan de gewoonte steeds een van die stoelen weer mee naar binnen te nemen. Jeugdtrauma.
jammer, ik stond net op het punt om wat religieuze preken te houdenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Nou, ik ga op stok. Morgenochtend om 6.15u uit de veren![]()
Slaap zacht!
Je had die kuil ook met straalkwallen kunnen vullen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik maakte een diepe kuil in het zand die zich vanzelf met water vulde, daar deed ik krabben in, en dan ging ik er ook in, net doen alsof ze mijn paleiswachters waren.
I call bullshit. Dat is *de* manier voor akelige N=1-statistiekellende. 'Ik zie een man van 1.90, ergo alle mannen en vrouwen zijn 1.90'. De werkelijkheid is dat je een *verdeling* hebt van lengtes, en dat de gemiddelde en mediane lengtes van vrouwen en mannen inderdaad verschillen, maar dat dat niet zoveel is dat je plenty vrouwen hebt die langer zijn dan mannen (en omgekeerd).quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:21 schreef Floripas het volgende:
Je mag geen ononderbouwde onzin spuien. When in doubt: everyone is equal.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:26 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Je had die kuil ook met straalkwallen kunnen vullen.
Of is dat weer té?
Ik bijt je fokking kop eraf. Woef!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:28 schreef gronk het volgende:
[..]
I call bullshit. Dat is *de* manier voor akelige N=1-statistiekellende. 'Ik zie een man van 1.90, ergo alle mannen en vrouwen zijn 1.90'. De werkelijkheid is dat je een *verdeling* hebt van lengtes, en dat de gemiddelde en mediane lengtes van vrouwen en mannen inderdaad verschillen, maar dat dat niet zoveel is dat je plenty vrouwen hebt die langer zijn dan mannen (en omgekeerd).
En meer van dat soort shit. Ik denk daar een stuk genuanceerder over dan jij doet voorkomen.![]()
Deal, dan urineer ik hem wel in zijn skedelquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik bijt je fokking kop eraf. Woef!
Het is gewoon serieus, ik dacht nep, maar nee, het klopt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:01 schreef Floripas het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=v5KmIXZM-V8&eurl
Doet me denken aan iemand die ik anderszins best hoog heb zitten, die meende dat vrouwen een chip zijn en mannen een harddisk: vrouwen hebben snel iets leuks paraat, maar voor het echte denkwerk moet je toch bij mannen zijn.
Wat?! sorryquote:Factoren die schizofrenie kunnen uitlokken zijn zuurstoftekort bij de geboorte, het ondergaan van (seksueel) misbruik, drugsgebruik, doofheid en migratie.
Dat deed Patrick Bateman ook altijd.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Deal, dan urineer ik hem wel in zijn skedel
Over Bilal B gesproken, onze cohen heeft weer een rap-related-killing op zijn contoquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:31 schreef gronk het volgende:
Requiem voor Bilal B.
[..]
Wat?! sorry![]()
Anyway, ik vind dat wel een aparte correlatie, doofheid en schizofrenie. Iemand wat medline-abstractjes?
Soldaten aan het front ookquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat deed Patrick Bateman ook altijd.
Lijkt me niet vreemd. Een gebrek aan geluiden, creëert geluiden. Maar dat is dus als je horende bent geweest. Het zou ook anders kunnen werken, maar zoiets.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:31 schreef gronk het volgende:
Requiem voor Bilal B.
[..]
Wat?! sorry![]()
Anyway, ik vind dat wel een aparte correlatie, doofheid en schizofrenie. Iemand wat medline-abstractjes?
Ja, het soort ellende van 'als gen X stuk is dan heb je *en* latente schizofrenie, maar eerst doofheid. Hrm.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lijkt me niet vreemd. Een gebrek aan geluiden, creëert geluiden. Maar dat is dus als je horende bent geweest. Het zou ook anders kunnen werken, maar zoiets.
Ik las ergens dat die hun plas ophielden. Bij ernstige dorst pisten ze hun veldfles vol en lieten die koelen in de grond.quote:
Je was toch studentquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:21 schreef Jurgen21 het volgende:
Nou, ik ga op stok. Morgenochtend om 6.15u uit de veren![]()
Slaap zacht!
Doofheid heeft net als die andere oorzaken een groot buitensluiten als effect, meer dan blindheid. Doofheid resulteert doorgaans in een enorme eenzaamheid.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:31 schreef gronk het volgende:
Requiem voor Bilal B.
[..]
Wat?! sorry![]()
Schizofrenie is nauwelijks genetisch bepaald.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, het soort ellende van 'als gen X stuk is dan heb je *en* latente schizofrenie, maar eerst doofheid. Hrm.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:36 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik las ergens dat die hun plas ophielden. Bij ernstige dorst pisten ze hun veldfles vol en lieten die koelen in de grond.
Je moet wat hè.
Dat is een rap-related citaat, poepie.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Deal, dan urineer ik hem wel in zijn skedel
gohquote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is een rap-related citaat, poepie.
Ja en nee. tien tot vijftien procent van de mensen heeft er aanleg voor. Vanuit die aanleg moet het zich ook nog ontwikkelen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:37 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Schizofrenie is nauwelijks genetisch bepaald.
Denk dat het anders zit. Het brein gaat vanzelf geluiden maken. Dat is het gewend. Tenzij je wel iets hoort.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, het soort ellende van 'als gen X stuk is dan heb je *en* latente schizofrenie, maar eerst doofheid. Hrm.
Nah, dat is meer 't geval bij tinnitus.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:34 schreef Monidique het volgende:
Lijkt me niet vreemd. Een gebrek aan geluiden, creëert geluiden. Maar dat is dus als je horende bent geweest. Het zou ook anders kunnen werken, maar zoiets.
Maar van eenzaamheid ga je nog niet denken dat je de wedergeboren Christus bent. En andere typische schizofrenie-trekjes.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:36 schreef Floripas het volgende:
Doofheid heeft net als die andere oorzaken een groot buitensluiten als effect, meer dan blindheid. Doofheid resulteert doorgaans in een enorme eenzaamheid.
Wat een bullshit, JohnDope. Je baseert je op één enkel voorbeeld? Weet je hoe veel schizofrenen er in Nederland wonen?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:41 schreef JohnDope het volgende:
Ik had vandaag toevallig nog een schizofreen aan de lijn, die ken ik al 20 jaar van uit mijn oude buurt, ook al jaren hiervoor niet meer gesproken, maar die gozer heeft nog nooit een criminele of terroristische organisatie gejoined, laat staan iemand neergestoken
Er is duidelijk een verschil tussen schizofrene autochtonen en schizofrene allochtonen.
Nee, dat kán een waan zijn. Er moet ook aanleg zijn. Tien tot vijftien procent van de mensen heeft die, en maar één tot vijf procent ontwikkelt schizofrenie. Er is dus ook een omgevingsfactor.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar van eenzaamheid ga je nog niet denken dat je de wedergeboren Christus bent. En andere typische schizofrenie-trekjes.
Ja, de een is autochtoon, en de ander is allochtoon.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:41 schreef JohnDope het volgende:
Er is duidelijk een verschil tussen schizofrene autochtonen en schizofrene allochtonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |