Op the milk-eyed mender staan echte songs, een voor een prachtig. En ik hou wel meer van songs (zoals te zien aan de andere albums in mijn lijst) als van de sfeerschepping zoals op Ys.quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:46 schreef JelleS het volgende:
Wat Cafca en MM zegge. Wat ik alleen niet snap:
11 ) Joanna newsom - the milk-eyed mender
Maar niet Ys?
Op Ys staan wel degelijk 'echte songs', hoor. Ze duren alleen wat langer.quote:Op zondag 4 november 2007 11:23 schreef placebeau het volgende:
[..]
Op the milk-eyed mender staan echte songs, een voor een prachtig. En ik hou wel meer van songs (zoals te zien aan de andere albums in mijn lijst) als van de sfeerschepping zoals op Ys.
Mooie lijst Placebeau! Goed om te zien dat jij die 2e van Ray Lamontagne ook zo kan waarderen!quote:
Mjah, ik heb Miles Davis en Charles Mingus. Stevie Wonder viel net buiten de 100. Otis Redding heb ik over getwijfeld, maar ik wilde zo min mogelijk verzamelaars in mijn lijst. En verder zijn er weinig donker gekleurde artiesten die me een heel album kunnen boeien. Kwestie van smaak dus weerquote:Op zondag 4 november 2007 16:32 schreef GeorgKacher het volgende:
Net als vorig jaar erg witte lijstjes. Niemand noemt Robert Johnson om maar iemand te noemen. Verder leuk om door te lezen.
Ik distansieer mij volledig van deze uitspraak.quote:Op zondag 4 november 2007 16:32 schreef GeorgKacher het volgende:
Net als vorig jaar erg witte lijstjes. Niemand noemt Robert Johnson om maar iemand te noemen. Verder leuk om door te lezen.
Ach man ga toch fietsen. Anders lees je ze allemaal even door?quote:Op zondag 4 november 2007 16:32 schreef GeorgKacher het volgende:
Hehe, dat hoor ik vaker. Maar voor mij zijn Worst Case Scenario en The Ideal Crash de beste. Maar ik kon er maar niet uitkomen welke nou beter was dus maar gewoon achter elkaar gezetquote:Op donderdag 8 november 2007 14:29 schreef JelleS het volgende:
Al weet natuurlijk iedereen dat In A Bar, Under The Sea gewoon de beste plaat is die dEUS heeft gemaakt
die is te nieuwquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 12:22 schreef cosmick het volgende:
095 Plastiscines (2007)
Ech welquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:32 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Flitspaal !
QFT, wat betreft Worst case scenario dan.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hehe, dat hoor ik vaker. Maar voor mij zijn Worst Case Scenario en The Ideal Crash de beste.
Je mag in een top 25 maar 2x dezelfde artiest doen. Dus d'r moeten 2 Genesissen weg.quote:Op zondag 11 november 2007 11:15 schreef BrandX het volgende:
2 Genesis - Selling England by the pound
7 Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway
8 Genesis - Duke
12 Genesis - Abacab
quote:Op zondag 11 november 2007 11:30 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Je mag in een top 25 maar 2x dezelfde artiest doen. Dus d'r moeten 2 Genesissen weg.
2x dezelfde artiest in de top10 van je top100 mag dan weer welquote:Op woensdag 14 november 2007 08:25 schreef Longmen het volgende:
@Norrage: 2x dezelfde artiest in de top10 mag niet
In dat geval, moet ik ook maar eens gaan zitten voor 100 albums.quote:Op woensdag 14 november 2007 08:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
2x dezelfde artiest in de top10 van je top100 mag dan weer wel![]()
Veel verzamelaarsquote:Op woensdag 14 november 2007 10:08 schreef Berkery het volgende:
Grmbl..
Tja, beetje uit luiheid, ik ben de laatste jaren meer een single- dan albumluisteraar geworden.quote:
Yep. Beetje vreemde eend in de bijt, maar wel lekkerquote:IK ken Clutch helemaal niet... is dat deze?
scherpquote:Op woensdag 14 november 2007 15:30 schreef Flitspaal het volgende:
Is de nummer 11 en nummer 16 niet gelijk?
Maar je wou U2 perse 2x in je top 100 hebben?quote:Op woensdag 14 november 2007 10:08 schreef Berkery het volgende:
Ik heb geprobeerd om een top 50 te maken met maar een album per band/artiest.
Wel héél erg AOR.quote:Op woensdag 14 november 2007 01:03 schreef Norrage het volgende:
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
AOR???quote:Op woensdag 14 november 2007 15:56 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wel héél erg AOR.
Dat is niet per definitie slecht, helemaal niet, maar met mate. Ik heb persoonlijk liever wat meer afwisseling. Als ik bij jou thuis zou komen en we gingen een biertje drinken en wat plaatjes draaien, vrees ik dat ik me snel zou gaan vervelen.
Bedankt!quote:Op donderdag 15 november 2007 11:34 schreef cafca het volgende:
Originele lijst, Chris2K!
Die is van dit jaar...quote:Op donderdag 15 november 2007 11:31 schreef Chriz2k het volgende:
92. Aesop Rock - None Shall Pass
Het was ff prutsen ja. Monikkenwerk met die plaatjes.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:54 schreef peaceman het volgende:
Er mist een stuk Cap...
Mooie lijst!
Dank je.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:56 schreef methodmich het volgende:
Leuk afwisselend lijstje van Kapitein Roodbaard.
En Bos81 ook leuk, een lijst met best wat titels die hier niet snel genoemd zouden worden volgens mij.
Eens, het is echt de waan van de dag. Ik ben bv dEUS ook helemaal vergeten.quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Dank je.
Andere jaren heb ik m'n top 50 uiteindelijk niet ingestuurd, maar wel bijgehouden. Het gekke is dat dit jaar er een heleboel 'kwaliteitsartiesten'r uit zijn gevallen: dEUS, Joy Divison, dj Shadow, Soulwax, Pink Floyd etcetera.
Wanneer je levensritme en dagindeling verandert, draai je ook andere muziek. Ik ben steeds minder 'luistermuziek' gaan draaien en steeds meer 'oppepmuziek'. En hoewel de weggevallen albums stuk voor stuk prima albums zijn, hanteer ik de regel dat wanneer ik het amper draai, het ook niet in mijn top 50 thuis hoort.
die vind ik dan wel verrassend...quote:094 Pretenders - Learning To Crawl (1983)
Dat was de vorige vijf jaar dat ik een lijstje hiervoor inleverde ook geen probleem. Die regel geldt enkel als je alleen maar een top 10 inlevert, tenzij er iets is veranderd sinds de tijd dat menjo de jaarlijsten bij hield.quote:Op maandag 19 november 2007 19:33 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Prachtige lijst Grobbel.
pssst. alleen twee keer Pavent in de top 10
De titel is 'Black Celebration'.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
45. Depeche Mode - Black Celibration
ach ja, ik kan het niet meer wijzigen. ik hoop dat de telling goed gaat bij ranja. album is een paar keer meer genoemdquote:Op maandag 19 november 2007 22:37 schreef rosstek het volgende:
[..]
De titel is 'Black Celebration'.
Verder.
ah vandaar. dit is de eerste keer dat ik het instuur. wel altijd stiekem bijgehouden.quote:Op maandag 19 november 2007 22:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat was de vorige vijf jaar dat ik een lijstje hiervoor inleverde ook geen probleem. Die regel geldt enkel als je alleen maar een top 10 inlevert, tenzij er iets is veranderd sinds de tijd dat menjo de jaarlijsten bij hield.
Dat mag - mijn dank! Ik ben er zelf ook wel trots op.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:37 schreef fripper het volgende:
Mag ik even melden dat ik dit een hele mooie lijst vind
Ik ben gister begonnen met corrigeren van albumtitels. Ongelovelijk op hoeveel manieren je sommige titels kunt spellenquote:Op dinsdag 20 november 2007 19:14 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
ach ja, ik kan het niet meer wijzigen. ik hoop dat de telling goed gaat bij ranja. album is een paar keer meer genoemd![]()
Dat excel-systeem van Menjo met een heleboel voorgedrukte titels had wel wat problemen voorkomen. Maar wat moet je met zoiets als "Rossz Csillag Allat Szuletett"quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik ben gister begonnen met corrigeren van albumtitels. Ongelovelijk op hoeveel manieren je sommige titels kunt spellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |