Iemand die geen wedstrijden bezoekt is een FAN, geen supporter!quote:sup·por·ter (de ~ (m.), ~s)
1 aanhanger van een sportvereniging, die wedstrijden bezoekt
sup·por·te·ren (onov.ww.)
1 als supporter aanwezig zijn
Dit zegt wel genoeg, zo praat een echte supporter niet over zijn club.quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Altijd lachen in die ArenA.
Terwijl je eigen club geen deuk in een pakje boter trapt het bestuur gaan lopen weghonen en zingen dat z'n moeder een hoer is. Lekker niveautje....
Inderdaad, en dan zonder daarmee een waardeoordel te vellen over het feit of supporters beter zijn dan fans oid.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:00 schreef MaxPower het volgende:
Vandale.nl:
[..]
Iemand die geen wedstrijden bezoekt is een FAN, geen supporter!
Nee, want jij hoort neutraal te zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef sjimz het volgende:
Ik ga beroepsmatig wel eens naar wedstrijden.
Ben ik nu ook een supporter?
Ben je Dick Jol?quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef sjimz het volgende:
quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:47 schreef TerroRobbie het volgende:
De neppers durven niet te reageren.
Neen, een veredelde kutstewardquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef sjimz het volgende:
Daar is inderdaad geen speld tussen te krijgen. Een supporter bezoekt de wedstrijden van zijn/haar favoriete club. Vallen trouwens alleen de thuiswedstrijden daar tussen, of ook de uitwedstrijden? Een fan volgt zijn/haar club, weet wat er speelt, maar is niet in het stadion te vinden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:08 schreef Stpan het volgende:
De definitie van een supporter is via de Vandale makkelijk te ondervangen. Als je geen wedstrijden bezoekt ben je geen supporter maar fan.
Deze vraag is inderdaad beter, maar daar is geen echte definitie van. M0NTANA heeft een mening, Dr.Daggla heeft een mening en zo heeft iedereen een mening. Het samen eens worden lukt hierbij nooit. Ikzelf kan mij simpel bestempelen als fan, omdat ik te weinig wedstrijden bezoek om mij echt supporter te noemen. Maar hoe noem je iemand die geregeld gaat, maar niet altijd. Of iemand die alleen naar de topwedstrijden gaat (PSV, Feyenoord, AZ)?quote:De vraag is denk ik meer: Wanneer ben je echte Ajacied, Feyenoorder, Superboer, Spartaan?
Is fan zijn voldoende? Of moet je supporter zijn?
En met een seizoenskaart alleen ben je er ook jaquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:20 schreef MaxPower het volgende:
Als je niet alles in het werk stelt om je club te bezoeken ben je geen echte <insert clubnaam>.
Geen goede openbaar vervoerverbinding![]()
Er rijdt een bus in elk onmogelijk kutgat in NL.
Geen geld![]()
De goedkoopste seizoenkaart bij de meeste clubs is 150 euro... dat jaag je er in 3 weekenden zuipen ook doorheen.
"Ik woon in Appingedam en ben Feyenoordfan"![]()
Support your local footballteam!
Andere hobbies?
Als die belangrijker zijn dan je club is de stelling bewezen lijkt me.
Meer heb je niet nodig om het stadion binnen te komen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:33 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En met een seizoenskaart alleen ben je er ook ja
jij woont naast het stadion ?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:42 schreef MaxPower het volgende:
Meer heb je niet nodig om het stadion binnen te komen.
Nu niet meer nee, maar toen ik nog in Friesland woonde ging ik op de fiets of reed met mijn vader mee, en later had ik een OV..quote:
En als je 5 keer per jaar een wedstrijd bezoekt?quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:00 schreef MaxPower het volgende:
Vandale.nl:
[..]
Iemand die geen wedstrijden bezoekt is een FAN, geen supporter!
Ligt aan de redenen waaróm je een jaar niet meer gaat. Moet je een jaar naar het buitenland (of de andere kant van NL) voor je studie of werk is het logisch. Heb je er ff geen zin meer in of gaat het sportief klote met je club... tsja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 03:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
En als je 5 keer per jaar een wedstrijd bezoekt?
Of als je 10 jaar lang een seizoenskaart hebt gehad en een jaar niet gaat?
Of ben je alleen supporter op het moment an sich dat je in het stadion staat en zodra je buiten de poorten komt weer fan?
Nu boeit mij het geen flikker of ik fan of supporter genoemd word, ik vind het alleen niet zo simpel te stellen...
Die de rechtszaken verliest na hun optreden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:46 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Neen, een veredelde kutsteward[ afbeelding ]
De andere kant van NL ? We wonen in een klein kikkerlandje!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:40 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ligt aan de redenen waaróm je een jaar niet meer gaat. Moet je een jaar naar het buitenland (of de andere kant van NL) voor je studie of werk is het logisch. Heb je er ff geen zin meer in of gaat het sportief klote met je club... tsja.![]()
Dat het slecht gaat is belachelijk natuurlijk, maar een jaartje geen zin... Ach ik bemoei me er verder ook maar niet mee. M'n piemel is lang genoeg van zichzelf.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:40 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ligt aan de redenen waaróm je een jaar niet meer gaat. Moet je een jaar naar het buitenland (of de andere kant van NL) voor je studie of werk is het logisch. Heb je er ff geen zin meer in of gaat het sportief klote met je club... tsja.![]()
Ik moet uur reizen naar zwolle met de bus, vanaf daar met de trein naar utrecht ook een uur en dan nog naar Amsterdam, ook 1 uur (ofzo).. Ik wacht wel totdat ik me rijbewijs heb voordat ik een seizoenskaart aanschaf!quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:20 schreef MaxPower het volgende:
Als je niet alles in het werk stelt om je club te bezoeken ben je geen echte <insert clubnaam>.
Geen goede openbaar vervoerverbinding![]()
Er rijdt een bus in elk onmogelijk kutgat in NL.
Geen geld![]()
De goedkoopste seizoenkaart bij de meeste clubs is 150 euro... dat jaag je er in 3 weekenden zuipen ook doorheen.
"Ik woon in Appingedam en ben Feyenoordfan"![]()
Support your local footballteam!
Andere hobbies?
Als die belangrijker zijn dan je club is de stelling bewezen lijkt me.
Historie van ons dorp. Officieel is ons dorp nog onderdeel van Amsterdam.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:59 schreef MaxPower het volgende:
Waarom ben je voor Ajax?
Als de club echt in je hart zit doe je er toch alles voor om erbij te zijn? Als je verliefd bent doe je toch ook alles om bij je vriendin te zijn? Wat is dan de reden dat je niet naar wedstrijden gaat?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:42 schreef Fides het volgende:
Ik ben een hardcore nep-supporter. Ben in heel mijn leven naar 10-15 thuiswedstrijden van Ajax gegaan maximaal. Kan me werkelijk geen kloot schelen wat de 'echte' supporters daarvan vinden, maar Ajax zit mij als geboren Amsterdammer gewoon in mijn hart.
Mooie vergelijking!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als de club echt in je hart zit doe je er toch alles voor om erbij te zijn? Als je verliefd bent doe je toch ook alles om bij je vriendin te zijn? Wat is dan de reden dat je niet naar wedstrijden gaat?
Blijkbaar is het mij niet waard om een hele dag op te geven voor het kijken naar een voetbalwedstrijd. Bovendien heb ik het normaliter 'te druk' voor een seizoenskaart (ik zou zeker niet meer dan 10 wedstrijden per jaar kunnen gaan). En ja, gewoon een ticket voor 1 wedstrijd kopen komt er dus maar zelden van (ik heb geen zin om 35 euro + treinkaart a 10 euro, is voor een student best veel, dat kan ik wel aan iets nuttigers uitgeven) uit te geven voor Ajax - NEC of Ajax - VVV ofzo). Mij gaat het bovendien gewoon om het voetbal en niet dat sfeertje er omheen, daar word ik niet warm of koud van.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als de club echt in je hart zit doe je er toch alles voor om erbij te zijn? Als je verliefd bent doe je toch ook alles om bij je vriendin te zijn? Wat is dan de reden dat je niet naar wedstrijden gaat?
Een dorp dat een uur rijden van Zwolle ligt is onderdeel van Amsterdamquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:01 schreef Ordinair het volgende:
Historie van ons dorp. Officieel is ons dorp nog onderdeel van Amsterdam.
Uitstekende omschrijving van een Ajax-fan, niet van een Ajax-supporter.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:09 schreef Fides het volgende:
[..]
Blijkbaar is het mij niet waard om een hele dag op te geven voor het kijken naar een voetbalwedstrijd. Bovendien heb ik het normaliter 'te druk' voor een seizoenskaart (ik zou zeker niet meer dan 10 wedstrijden per jaar kunnen gaan). En ja, gewoon een ticket voor 1 wedstrijd kopen komt er dus maar zelden van (ik heb geen zin om 35 euro + treinkaart a 10 euro, is voor een student best veel, dat kan ik wel aan iets nuttigers uitgeven) uit te geven voor Ajax - NEC of Ajax - VVV ofzo). Mij gaat het bovendien gewoon om het voetbal en niet dat sfeertje er omheen, daar word ik niet warm of koud van.
Urkquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:12 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Een dorp dat een uur rijden van Zwolle ligt is onderdeel van Amsterdam
Wat een grote onzin. Met het OV is het bv. zeker 3 uur van Emmen naar Eindhoven. En voor een student niet te betalen, 40 euro voor een retour? Plus het kaartje en eten en drinken, dan zit je op 80 - 90 euro ofzo. Plus dat je de hele middag en avond kwijt bent.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:53 schreef M0NTANA het volgende:
Als je graag wilt (en dus een échte supporter bent), kan je altijd. Reisafstand mag binnen Nederland nooit een beletsel zijn en ook financieel is er veel mogelijk, kwestie van prioriteiten stellen. In mijn optiek is iemand een supporter als hij een seizoenskaart heeft van zijn favoriete club en het liefst nog uitwedstrijden bezoekt ook, iemand die nooit (meer) in het stadion komt, is een fan (geworden). Alleen een vertrek naar het buitenland of een stadionverbod is een goede reden om het stadion niet meer te bezoeken, de rest is allemaal onzin.
Alsof dat ooit anders is geweest.... En bovendien hoef je je daar toch niks van aan te trekken.. Op Fok zitten ook een heleboel randjosti's daar post je toch ook gewoon op...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:33 schreef Zwansen het volgende:
En trouwens, zoals Daggla laatst als eens mooi omschreef d.m.v. die knoop in je zakdoek vergelijking, het niveau van de 'supporters' is de laatste jaren nu ook niet echt gestegen... Gewoon frustrerend hoe dom en kortzichtig een hoop van die josti's zijn. En helaas heb je die overal.
Ken voldoende jongens uit Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe die wekelijks Ajax bezoeken. De meeste daarvan zijn student (geweest) en komen met het OV, niets bijzonders dus. Zoals ik al zei, als je echt iets wilt, lukt dat heus wel. Maar als je slechts een fan bent en geen supporter, heb je simpelweg iets minder voor je club over.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een grote onzin. Met het OV is het bv. zeker 3 uur van Emmen naar Eindhoven. En voor een student niet te betalen, 40 euro voor een retour? Plus het kaartje en eten en drinken, dan zit je op 80 - 90 euro ofzo. Plus dat je de hele middag en avond kwijt bent.
Kan me goed voorstellen dat je daar als student niet altijd tijd en geld voor hebt. Of je moet verder geen sociaal leven hebben...
Klopt, ken ook een gast hier uit Groningen die een scc voor Ajax heeft. Gewoon met zijn OV heen en weer naar Amsterdam elke 2 weken, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ken voldoende jongens uit Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe die wekelijks Ajax bezoeken. De meeste daarvan zijn student (geweest) en komen met het OV, niets bijzonders dus. Zoals ik al zei, als je echt iets wilt, lukt dat heus wel. Maar als je slechts een fan bent en geen supporter, heb je simpelweg iets minder voor je club over.
En wat als er meer dan 50.000 échte supporters zijn bij Ajax? Dan is de rest maar geen supporter omdat er geen kaartje geregeld kon worden?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Een beetje supporter heb gewoon kaarten natuurlijk.
daarom ben jij uiteindelijk voor Den Bosch geworden?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je niet bij de eerste 50.000 supporters van je club zit ben je misschien toch niet zo'n echte supporter.
het was zo makkelijk dat ik het niet kon laten liggen, een vol ajax stadion dus de jonge Robbie verkiest een club waar hij tot de supporters kan gaan behorenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel schattig dat elke discussie weer op mijn jeugdzonde uitdraait
Neem het hem ook niet kwalijk, zoals je zegt hebben heel veel mensen een Ajax-verleden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Niet om het een of ander, maar in 95 was bijna heel Nederland voor Ajax. Zeker als je in die leeftijd was zoals de meesten hier (10-14 jaar) was je makkelijk beïnvloedbaar en had je ook nog niet echt een eigen identiteit of mening over iets. Je werd gewoon waar iedereen voor was, Ajax was zó hot toen.
Vind ook niet dat je TR erop kunt pakken, hij is natuurlijk wel een échte FCDB'er. Maargoed, om zo iemand te kutten is het altijd leuk natuurlijk.
Is ook niet ergquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het was zo makkelijk dat ik het niet kon laten liggen, een vol ajax stadion dus de jonge Robbie verkiest een club waar hij tot de supporters kan gaan behoren
Klopt, er moeten dus nog veel meer voormalig Ajax fans rondlopen.... Maar die durven er misschien niet voor uit te komen..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Niet om het een of ander, maar in 95 was bijna heel Nederland voor Ajax. Zeker als je in die leeftijd was zoals de meesten hier (10-14 jaar) was je makkelijk beïnvloedbaar en had je ook nog niet echt een eigen identiteit of mening over iets. Je werd gewoon waar iedereen voor was, Ajax was zó hot toen.
Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:33 schreef Stpan het volgende:
Ik vind het altijd jammer wanneer de fanatieke groep op de minder betrokken groep neerkijkt. Iedereen bepaald zelf tot in welke mate hij zich inlaat met deze liefhebberij.
En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.
Precies, en over neerkijken op gesproken... de niet stadionbezoekers kunnen er ook wat van:quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef MaxPower het volgende:
Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:33 schreef Zwansen het volgende:
En trouwens, zoals Daggla laatst als eens mooi omschreef d.m.v. die knoop in je zakdoek vergelijking, het niveau van de 'supporters' is de laatste jaren nu ook niet echt gestegen... Gewoon frustrerend hoe dom en kortzichtig een hoop van die josti's zijn. En helaas heb je die overal.
Omdat hij dan waarschijnlijk goede redenen heeft om dat te onderbouwen. Hij heeft in ieder geval een goede reden om heen te gaan, en dan accepteer ik dat wel ja. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar dat is wat anders.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?
Hij/zij enerzijds een echte is, en je het daarvan kunt hebben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?
Als ze winnen is het "wij hebben gewonnen" en als ze verliezen "zij hebben verloren"quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Hij/zij enerzijds een echte is, en je het daarvan kunt hebben.
En meestal maken de echten gewoon één lullige opmerking tegen elkaar daarover, en is het daarna klaar.
Die gaan niet zoals teletekstsupporters heel zielig vier smsjes sturen, drie mailtjes, 'grappige' plaatjes en je er nog zesendertig keer aan herinneren.
Een fapporter.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:14 schreef sjimz het volgende:
Als ik een ander beroep had gehad dan had ik ook een seizoenskaart van Ajax genomen, maar nu kan ik toch 80% van de wedstrijden niet bezoeken omdat ik dan moet werken.
En die 20% die ik wel kan bezoeken is omdat ik dan daar aan het werk ben.
Ben ik nu dan een fan of een supporter?
Een wout.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:14 schreef sjimz het volgende:
Als ik een ander beroep had gehad dan had ik ook een seizoenskaart van Ajax genomen, maar nu kan ik toch 80% van de wedstrijden niet bezoeken omdat ik dan moet werken.
En die 20% die ik wel kan bezoeken is omdat ik dan daar aan het werk ben.
Ben ik nu dan een fan of een supporter?
Dat betwijfel ik. Je zou eerder het idee hebben dat een stadionbezoeker meer betrokken is bij zijn club, maar uiteindelijk haalt ook zijn informatie waar iedereen het vandaan haalt: de kranten, tv, internet, je vrienden, iemand die zus en zo kent, etc. Een livewedstrijd op tv is hetzelfde als een wedstrijd in het stadion. Hoogstens zou je beter kunnen analyseren dat bijv. Heijtinga goed meebeweegt in een 4-4-2 formatie, maar dat komt dan omdat je een beter overzicht hebt in het stadion.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:06 schreef MaxPower het volgende:
Omdat hij dan waarschijnlijk goede redenen heeft om dat te onderbouwen. Hij heeft in ieder geval een goede reden om heen te gaan, en dan accepteer ik dat wel ja. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar dat is wat anders.
Zieligheid komt net zo goed voor bij 'echte' supporters.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Silenus het volgende:
Hij/zij enerzijds een echte is, en je het daarvan kunt hebben.
En meestal maken de echten gewoon één lullige opmerking tegen elkaar daarover, en is het daarna klaar.
Die gaan niet zoals teletekstsupporters heel zielig vier smsjes sturen, drie mailtjes, 'grappige' plaatjes en je er nog zesendertig keer aan herinneren.
Ik denk niet zozeer dat men zich vaak te groot voelt voor een stadionbezoek, maar eerder niet de 'diepe' behoefte heeft om een stadion te bezoeken om meerdere redenen (tijd, geld, afstand, etc.).quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:06 schreef M0NTANA het volgende:
Neerkijken is een verkeerd woord, persoonlijk vind ik het vaak zwaar misplaatst als een fan zichzelf als een supporter ziet. Van die figuren die zich te groot voelen voor een stadionbezoek, maar die je wel even denken te vertellen hoe het allemaal zit. Vaak zijn het halve successupporters, als het goed gaat lopen ze voorop in de polonaise en als het fout gaat, zijn zij de eerste die met hun vingertje staan te wijzen.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Vind ook niet dat je TR erop kunt pakken, hij is natuurlijk wel een échte FCDB'er. Maargoed, om zo iemand te kutten is het altijd leuk natuurlijk.
Ik kan verheugd zijn met het feit dat ik ook toendertijd niet voor ajax was.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Juist!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:17 schreef MaxPower het volgende:
[..]
UrkIs inderdaad vrij kut te bereizen.
Na dit topic zouden we eigenlijk over teletekstfans moeten sprekenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:44 schreef methodmich het volgende:
Telt het ook als je elke wedstrijd van een hoofdklasser ziet?? Daar heb je ook teletekstsupporters trouwens.
Heb nog 2 jaar bij Henk's zoontje in de klas gezetenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:16 schreef Erasmusch het volgende:
Wat te denken van Esther Dokkum of Henk Rietman uit Raalte!
Nee, ze supporten teletekst door er vaak op te kijken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:50 schreef Strooper het volgende:
[..]
Na dit topic zouden we eigenlijk over teletekstfans moeten spreken![]()
Dat is één van de acceptabele redenen die eerder in dit topic genoemd zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En wat als die supporters ineens het stadion niet meer in mogen?
Dat roep ik al 30 jaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:21 schreef TerroRobbie het volgende:
Als wij europees gaan ooit, dan eet ik helemaal niet meer.
Gelukkigquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat is één van de acceptabele redenen die eerder in dit topic genoemd zijn.
Minder en daar kan je het ook beter van hebben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zieligheid komt net zo goed voor bij 'echte' supporters.
Welkom in mijn wereld. Het stikt hier van de 'Feyenoorders' die nog nooit de Kuip van binnen hebben gezien. (en met 'hier' bedoel ik Rotterdam)quote:Op woensdag 24 oktober 2007 02:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat mij wel mateloos kan irriteren zijn de, in mijn geval, feyenoorders die zelf niet eens weten wanneer ze tegen wie moeten spelen mij gaan zitten jennen. En als ik ze dan terug ga jennen is het ineens "ach ik volg het niet meer zo, ik heb niets gezien" etc. Houdt je kop dan anders ook...
Ik zie dat je toch wel begrijpt waarom de 'fanatieken' neerkijken op deze groep 'fans'.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:21 schreef Stpan het volgende:
[..]
Welkom in mijn wereld. Het stikt hier van de 'Feyenoorders' die nog nooit de Kuip van binnen hebben gezien. (en met 'hier' bedoel ik Rotterdam)
Die moeten inderdaad gewoon hun muil tegen me houden over Sparta.
Nog treurig zijn mensen die nog nooit een stadion van binnen hebben gezien en pochen over de harde kern van 'hun' club.
RBC is ook gewoon weer een uur haha...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:18 schreef Suijk het volgende:
RBC is nog wel te doen, Sandman.
Overigens ken ik ook (helaas) mensen met een seizoenskaart die wmb minder supporter zijn dan sommige mensen die ik ken zonder seizoenskaart.
Overigens heb ik 2 seizoenskaarten, maar voel me toch meer supporter van de ene club dan de andere. De andere is meer leuk tijdverdrijf, zeg maar.
Een heel uur, poeh hé...quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
RBC is ook gewoon weer een uur haha...
Je mist het punt een beetje...quote:
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 02:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat mij wel mateloos kan irriteren zijn de, in mijn geval, feyenoorders die zelf niet eens weten wanneer ze tegen wie moeten spelen mij gaan zitten jennen. En als ik ze dan terug ga jennen is het ineens "ach ik volg het niet meer zo, ik heb niets gezien" etc. Houdt je kop dan anders ook...
Nogmaals, ik vind dat iedereen voetbal op z'n eigen manier moet beleven. Maar je hoeft toch geen smoesjes te verzinnen om niet te gaan? Sommige mensen hebben minder behoefte om een wedstrijd te bezoeken, of andere prioriteiten in hun sociale of maatschappelijke bezigheden. Prima toch?quote:- Je 2 en half uur in totaal reistijd kwijt ben.
- Je 200+ euro per jaar voor een seizoenskaart betaalt.
- Je 15 euro vervoerskosten moet betalen.
Je bent toch student met OV zeg je net?
- Je dus student bent met niet al te veel werk.
200+ euro is 1x per jaar een afschrijving, nog geen 1 maand stufi, goedkoper dan digitaal TV kijken met voetbal erbij. Bovendien, 5 wedstrijden per jaar, dat is ongeveer net zo duur als een halve SCC?
- Je wilt gaan maar geen plaats is voor 4 man naast elkaar.
4x SCC en je bent van het probleem af.
- Je zondags vaak zelf moet sporten.
Nvt op 1e divisieclubs. Ik voetbal zelf op zondag en heb een SCC, prima te combineren
- Je thuis via TV een prima goedkoop alternatief hebt.
Kan me niet voorstellen dat dat goedkoper is
- Je thuis lekkerder bier hebt.
Bier drink je in sfeervolle omstandigheden. Koud Amstel pils op de tribune is toch prima?
- Je in het stadion nogal vaak idioten naast je hebt zitten.
Ik zat/stond voornamelijk tussen medestudenten, in ieder geval niet tussen idioten, je kunt toch een plek in het stadion kiezen?
Zorgt ervoor dat ik misschien 3~5 wedstrijden per seizoen bezoek.
Noem me maar een fan maar ik volg het gewoon lekker op mijn manier.
Zelf vind ik me gewoon een supporter want ik ben er goed ziek van als we verliezen.
Dan ben je 3-5 wedstrijden supporter. Als je er achteraf goed ziek van bent, betekent nog niet dat ja support hebt geleverd. Wel dat ja fanatiek fan bent
Voetbalsupporterfundamentalismequote:Op woensdag 24 oktober 2007 12:51 schreef fuckbuddy het volgende:Dat zijn al situaties waarmee je het kaf al van het koren kan scheiden..
Je ''kiest'' je club niet als je 18 bent en je je gaat afvragen hoe lang het rijden is.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Je kiest toch zelf die club... Dan moet je niet gaan huilen dat je xxx uur moet reizen.
Op het moment dat je een club kiest, wordt je fan en geen supporter. Pas als je daarna besluit om de club heel frequent te bezoeken, door bijvoorbeeld een SCC te nemen, wordt je supporter.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:37 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je ''kiest'' je club niet als je 18 bent en je je gaat afvragen hoe lang het rijden is.
Ja, maar het is dus niet zoals TerroRobbie zegt ''je kiest zelf die club'' aangezien je er dan nog helemaal niet mee bezig bent. Als je wel weer gaat nadenken over de reistijd enzo als je ouder bent dan ga je niet meer van club switchen (op een paar na....).quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op het moment dat je een club kiest, wordt je fan en geen supporter. Pas als je daarna besluit om de club heel frequent te bezoeken, door bijvoorbeeld een SCC te nemen, wordt je supporter.
Als je wat ouder wordt, zijn er drie mogelijkheden:quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja, maar het is dus niet zoals TerroRobbie zegt ''je kiest zelf die club'' aangezien je er dan nog helemaal niet mee bezig bent. Als je wel weer gaat nadenken over de reistijd enzo als je ouder bent dan ga je niet meer van club switchen (op een paar na....).
Waarom niet?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:50 schreef Sybesma het volgende:
En ben je supporter als je wel in het stadion komt maar je meer bezig houdt met coke snuiven, kankeren en eerder weggaan als je club achter staat?
Als je 12 ben ofzo kun je ook al kiezen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:55 schreef De_Ananas het volgende:
Ja, maar het is dus niet zoals TerroRobbie zegt ''je kiest zelf die club'' aangezien je er dan nog helemaal niet mee bezig bent. Als je wel weer gaat nadenken over de reistijd enzo als je ouder bent dan ga je niet meer van club switchen (op een paar na....).
ik vind het stadion voortijdig verlaten wel erg triest en afbreuk doen aan je supperterschapquote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als je wat ouder wordt, zijn er drie mogelijkheden:
1. Je blijft een fan, wordt geen supporter.
2. Je wordt supporter, neemt een SCC.
3. Je wordt supporter van een andere club.
[..]
Waarom niet?
Soms moet je laten blijken dat je je door het elftal in de steek gelaten voelt, je zou dan bijvoorbeeld weg kunnen gaan. Ben je dan meteen een mindere supporter? Je zou ook spreekkoren kunnen aanheffen, is dat beter?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik vind het stadion voortijdig verlaten wel erg triest en afbreuk doen aan je supperterschap
Of gewoon een succes-supporter.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Soms moet je laten blijken dat je je door het elftal in de steek gelaten voelt, je zou dan bijvoorbeeld weg kunnen gaan. Ben je dan meteen een mindere supporter? Je zou ook spreekkoren kunnen aanheffen, is dat beter?
Denk het wel, en mocht je nou een echt statement willen maken, ga dan niet eerder weg waardoor het lijkt dat je files/drukte wilt omzeilen, dus 5 min voor het einde.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Soms moet je laten blijken dat je je door het elftal in de steek gelaten voelt, je zou dan bijvoorbeeld weg kunnen gaan. Ben je dan meteen een mindere supporter? Je zou ook spreekkoren kunnen aanheffen, is dat beter?
En de meeste kiezen hun club als je 6/7/8 zijn en dan maak je je niet druk om reistijd ofzoquote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:58 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als je 12 ben ofzo kun je ook al kiezen.
Klopt, heb ook een hekel aan die figuren. Maar goed, doelde ook meer op het in de rust weggaan.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:17 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Denk het wel, en mocht je nou een echt statement willen maken, ga dan niet eerder weg waardoor het lijkt dat je files/drukte wilt omzeilen, dus 5 min voor het einde.
Kom dan massaal na de 2e helft niet meer terug. Denk dat zoiets beter werkt. Feit is dat de beste stuurman in dit soort situaties altijd aan wal staan...
Alsof het dan iets voorstelt, een ajax pyjama kopen en tegen je vriendjes op het schoolplein roepen dat je voor Ajax ben.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:20 schreef De_Ananas het volgende:
En de meeste kiezen hun club als je 6/7/8 zijn en dan maak je je niet druk om reistijd ofzo![]()
Waarom kies je voor een club? Een voetbalclub zit toch in de familie? Kan zijn dat de familie verhuisd is vanuit de regio van club X, maar dat gaat heus niet op voor de fans die hier met smoesjes komen waarom ze geen supporter zijn.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:20 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En de meeste kiezen hun club als je 6/7/8 zijn en dan maak je je niet druk om reistijd ofzo![]()
Mooiweersupporters.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:55 schreef Suijk het volgende:
En die gasten met een seizoenskaart, maar toch alleen de interessante wedstrijden komen?
Ik heb letterlijk gehoord 'Ik kom mijn bed niet uit voor Heracles hoor'. Helaas in de Arena ook een verschijnsel...
quote:Ajax veroordeelt rellen
Amsterdam, 23 okt 2007
Na de wedstrijd tegen NEC zijn zaterdagavond ernstige rellen uitgebroken. Buiten het stadion werden politieagenten aangevallen en in sommige gevallen verwond.
Ook werd niet geschroomd bewust politiepaarden met stenen te bekogelen en ernstig te verwonden. De materiële schade is, naar nu blijkt, ook groot.
Ajax veroordeelt deze rellen ten zeerste en verklaart dat deze mensen geen supporter van onze club kunnen zijn. Ajax is niet van hen! Wij betreuren dat mensen en dieren daar het slachtoffer van zijn geworden. De verwachting is dat de hoofddaders snel door de politie zullen worden aangehouden. Zodra dat mogelijk is, zullen de schuldigen door Ajax een maximaal stadionverbod opgelegd krijgen.
Ik geef geen excuus. Ik zeg alleen dat als je jong bent en je fan wordt van een club (als je begint met voetballen meestal) je je dan nog niet druk maakt om reistijd etc.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:55 schreef Stpan het volgende:
Waar noem ik ze supporter?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:48 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Alsof het dan iets voorstelt, een ajax pyjama kopen en tegen je vriendjes op het schoolplein roepen dat je voor Ajax ben.
Als jij kindjes van 6 al supporter noemt...![]()
Ik kom uit een PSV-familie en ben de enige FCDB supporterquote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:55 schreef Stpan het volgende:
[..]
Waarom kies je voor een club? Een voetbalclub zit toch in de familie?
Op dit punt hebben ze groot gelijk! ( Ajax.nl dus)quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:23 schreef M0NTANA het volgende:
Bij Ajax(.nl) weten ze wel wanneer je supporter bent of niet:
[..]
Met excuses en smoesjes heb ik het over users die in dit topic allerlei argumenten aandragen waarom ze niet zo vaak of nooit naar het stadion kunnen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik geef geen excuus. Ik zeg alleen dat als je jong bent en je fan wordt van een club (als je begint met voetballen meestal) je je dan nog niet druk maakt om reistijd etc.
En dat ''ben voor de club uit je regio'' is al zo vaak een discussie over gehouden
dan zou je een reden hebben ja, als je het massaal doet. Maar hoe vaak zie je niet bij een normale wedstrijd mensen voortijdig gaan. Gisteren bij PSV gingen er mensen in de 80ste minuutquote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En nu de treinen vanaf Vlissingen niet gaan nog langer denk ik?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
RBC is ook gewoon weer een uur haha...
Dat zijn copycats.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 13:25 schreef fuckbuddy het volgende:
http://www.azfanpage.nl/index.php?nieuws=1&artikel_id=6288
DAT zijn supporters....
Lekker generaliserenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:23 schreef Stpan het volgende:
Van mij hoef je trouwens geen fan te zijn van een club uit je eigen regio (hoewel ik me afvraag waarom je als provinciaal die afgeeft op de grote stad wel voor Ajax of Feyenoord bent)
Precies, ik zit midden in mijn studententijd en bezoek zowat alle wedstrijden. Dan maar een keer even rood staan, want heb gewoon de drang om met mijn maten Feijenoord te bezoeken.En ik weet bijna zeker als ik gesetteld ben na mijn studie dat ik bijna nooit meer zal gaan. Ik profiteer juist van mijn ov-kaart dus vind zo'n argument dat je als student arm bent en met het ov moet gaan en dus niet gaat flauwekul.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:05 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat zijn copycats.
Het student zijn vind ik nog wel de grootste kulreden. In mijn studententijd ging ik alles thuis, uit + Europees. Dan maar wat harder werken om meer te verdienen.
er zit natuurlijk wel een verschil tussen supporter zijn van den Bosch en van Ajax bijvoorbeeld, qua prijzen. En dan Europees gezien erbij helemaalquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Same here, student en bezoek alle wedstrijden.
En waarom dat? Je kunt dan toch net zo goed nog naar de wedstrijden van je club gaan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:42 schreef hippo-clippo het volgende:
En ik weet bijna zeker als ik gesetteld ben na mijn studie dat ik bijna nooit meer zal gaan.
Niet als ik doordeweeks zoveel uren moet werken, en daarnaast dan aan mijn gezin moet denken omdat ik alleen in het weekend tijd voor ze heb.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:34 schreef Noca het volgende:
[..]
En waarom dat? Je kunt dan toch net zo goed nog naar de wedstrijden van je club gaan?
De meeste wedstrijden zijn over het algemeen in het weekend, mits Europees. En als je dus een gezin hebt mag je in het weekend niks meer voor jezelf doen? Moet er niet aan denken..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:42 schreef hippo-clippo het volgende:
[..]
Wanneer er een doordeweekse wedstrijd is, dan kan ik als student heel makkelijk colleges skippen als het ware om maar naar Feijenoord/de stad in te gaan.
hier sluit ik me aanquote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:48 schreef Noca het volgende:
[..]
De meeste wedstrijden zijn over het algemeen in het weekend, mits Europees. En als je dus een gezin hebt mag je in het weekend niks meer voor jezelf doen? Moet er niet aan denken..
En een baan met verantwoordelijkheid heeft toch ook weinig te maken met het kunnen bezoeken van wedstrijden (mits je echt in het weekend moet werken).
Maar ja, das dan mijn visie
Maar een Ajax SCC kost niet meer dan dat robbie alle (uit en thuis) wedstrijden bezoekt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er zit natuurlijk wel een verschil tussen supporter zijn van den Bosch en van Ajax bijvoorbeeld, qua prijzen. En dan Europees gezien erbij helemaal
Moet er niet aan denken.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hier sluit ik me aan, bovendien kunnen kids mee naar het stadion
Ik begrjip dat best hoor, maar zoals ik het nu zie wordt het voor mij heel burgerlijk. Het is niet zo dat ik in het weekend niets zou mogen voor mezelf, maar ik wil zelf gewoon in het weekend tijd doorbrengen met mijn gezin. Zaterdag de sportdag voor de kids en zondag woonboulevard bijvoorbeeldquote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:48 schreef Noca het volgende:
[..]
De meeste wedstrijden zijn over het algemeen in het weekend, mits Europees. En als je dus een gezin hebt mag je in het weekend niks meer voor jezelf doen? Moet er niet aan denken..
En een baan met verantwoordelijkheid heeft toch ook weinig te maken met het kunnen bezoeken van wedstrijden (mits je echt in het weekend moet werken).
Maar ja, das dan mijn visie
Daar heb je een vrouw of opa's en oma's voor die ene dag in de weekquote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bovendien kunnen kids mee naar het stadion
Ik betaal 165 euro voor een seizoenkaart bij Den Bosch voor hetzelfde geld of iets meer misschien heb je er ook 1 bij Ajax.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:10 schreef rubbereend het volgende:
er zit natuurlijk wel een verschil tussen supporter zijn van den Bosch en van Ajax bijvoorbeeld, qua prijzen. En dan Europees gezien erbij helemaal
Goedkoopste bij Ajax is 175 ofzo. Ik betaal 244.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:09 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ik betaal 165 euro voor een seizoenkaart bij Den Bosch voor hetzelfde geld of iets meer misschien heb je er ook 1 bij Ajax.
Totaal niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:54 schreef BigKahuna het volgende:
Ik vind t een beetje een zielige discussie altijd. Zo van moehahah ik ben lekker meer fan dan jij.... kom op nou je houdt van dezelfde club. Het is een beetje alsof je ruzie met je broer maakt over wie er meer van jullie moeder houdt.
Sparta eliteclub JWT.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:54 schreef Stpan het volgende:
175 is de goedkoopste bij Sparta. Dus in Heerenveen krijg je voor minder geld een sta-tribune met beter voetbal? Mazzelaar.
Dat sowieso.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 19:42 schreef hippo-clippo het volgende:Zo zie ik het op dit moment, maar mezelf kennende zal ik mijn studententijd zo lang mogelijk rekken![]()
Lange zijdes zijn dan ook gelijk 100 euro duurder.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:54 schreef Stpan het volgende:
175 is de goedkoopste bij Sparta. Dus in Heerenveen krijg je voor minder geld een sta-tribune met beter voetbal? Mazzelaar.
Zijn alle seizoenskaarten uitverkocht daar? Dan is het opzich wel logisch dat de lange zijde 100 euro duurder is.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 10:05 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Lange zijdes zijn dan ook gelijk 100 euro duurder.![]()
Achja sommige mensen hebben nog andere taken/prioriteiten/interesses, wat dan ook.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar.![]()
Een supporter heeft even iets meer voor zijn club over dan een fan, een fan is eigenlijk een passieve supporter.
tuurlijk wel, hoe erg je supporter/fan van een club ebnt is natuurlijk direct te zien aan waar de club in de prioriteitenlijst staat.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:57 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Achja sommige mensen hebben nog andere taken/prioriteiten/interesses, wat dan ook.
Dat maakt ze niet minder, en hun gevoel voor de club wordt er ook niet minder van.
Zoals rubbereend al zegt, als andere taken/prioriteiten/interesses je beletten van het Ajax bezoeken, dan ben je een fan en geen supporter.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:57 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Achja sommige mensen hebben nog andere taken/prioriteiten/interesses, wat dan ook.
Dat maakt ze niet minder, en hun gevoel voor de club wordt er ook niet minder van.
Zelfs ik heb voor 10 gulden nog weg staan regenen op de oude Kasteeltribune bij Sparta-PSV.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:20 schreef tong80 het volgende:
Ik stond vroeger voor 2 gulden vijtig bij FC den Bosch achter het doel
Ik zat gisteren voor 10 euro 50 achter het doel. Dat is in guldens dus ongeveer 24 gulden. Jezus dus gewoon 10x zo duur geworden...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 20:20 schreef tong80 het volgende:
Ik stond vroeger voor 2 gulden vijtig bij FC den Bosch achter het doel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |