abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:54:55 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54086475
De discussie is al vele malen gevoerd in de AFC Ajax-topics, is een supporter die wedstrijden bezoekt méér supporter dan één die thuis kijkt? Het is allemaal moeilijk te zeggen, maar wat ik me wel afvraag is waarom veel zich supporter noemende personen het stadion niet bezoeken? Zelf bezoek ik sowieso alles thuis, plus nog wat leuke uitwedstrijden. Kan me niet voorstellen dat je niet of nauwelijks wedstrijden bezoekt van je favoriete club, want wat houdt je tegen? Is het te duur? Teveel reisafstand? Teveel moeite? Voel je je te groot tussen de supporters? Ben gewoon heel benieuwd wat de reden is dat je jezelf wel Ajax-supporter noemt, maar niet of nauwelijks wedstrijden bezoekt?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54086573
Vandale.nl:
quote:
sup·por·ter (de ~ (m.), ~s)
1 aanhanger van een sportvereniging, die wedstrijden bezoekt

sup·por·te·ren (onov.ww.)
1 als supporter aanwezig zijn
Iemand die geen wedstrijden bezoekt is een FAN, geen supporter!
pi_54086629
Ik vind Daggla ook maar een aap.
pi_54086921
Weinig reacties nog, maar altijd mooie topics
pi_54087032
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Altijd lachen in die ArenA.
Terwijl je eigen club geen deuk in een pakje boter trapt het bestuur gaan lopen weghonen en zingen dat z'n moeder een hoer is. Lekker niveautje... .
Dit zegt wel genoeg, zo praat een echte supporter niet over zijn club.

Zou hij niet stiekem bij de kaasboeren een SCC hebben?
pi_54087387
Ik ben Ajacied en heb geen seizoenkaart. Simpelweg omdat ik het niet kan betalen. Ik woon in brabant. Heb geen rijbewijs dus moet met de trein. verder verdien ik weinig en moet ik mijn havo doen zonder stufi. Het is een combinatie van de afstand en het geld. Maar als ik kan ga ik. Ben nu 6 keer in de ArenA geweest en het is elke keer weer speciaal.

Ik ga ook een seizoenskaart halen als ik geld heb, maar het zit er nu jammer genoeg niet in. Wel kan ik het wekelijks volgen omdat mijn ouders zo'n tele 2 kastje hebben
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_54087497
Ik loop in de winter wel eens met een Ajax-sjaal over straat.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 22 oktober 2007 @ 13:10:27 #8
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_54087725
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:00 schreef MaxPower het volgende:
Vandale.nl:
[..]

Inderdaad, en dan zonder daarmee een waardeoordel te vellen over het feit of supporters beter zijn dan fans oid.

Iedereen maakt voor zichzelf maar uit of 'ie gaat of niet, ik vind het alleen frappant dat sommige fans wel constant commentaar leveren op supporters maar nooit zelf hun 'steentje bijdragen'.
En dat supporters wel wat meer te zeiken mogen hebben dan fans.
Maar dat is hetzelfde met meer dingen, als je niet stemt mag je ook niet zeiken over politiek bijv.
Gourmetten of steengrillen?
pi_54088267
Ik ga naar zo'n 10,11 wedstrijden per jaar van PSV. Mag ik mijzelf dan 20-25% supporter noemen?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54088268
-double-
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54088461
Ik ga beroepsmatig wel eens naar wedstrijden.
Ben ik nu ook een supporter?
pi_54089757
De neppers durven niet te reageren.
pi_54092437
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef sjimz het volgende:
Nee, want jij hoort neutraal te zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_54092489
quote:
Ben je Dick Jol?
pi_54092532
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:27 schreef Pritt het volgende:

[..]

Ben je Dick Jol?
pi_54092771
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:47 schreef TerroRobbie het volgende:
De neppers durven niet te reageren.

Het kan ook zijn dat bepaalde mensen het nodig vinden om te patsen dat ze al jaren bij een club komen.
pi_54092817
quote:
Neen, een veredelde kutsteward
  maandag 22 oktober 2007 @ 18:08:56 #18
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54093197
De definitie van een supporter is via de Vandale makkelijk te ondervangen. Als je geen wedstrijden bezoekt ben je geen supporter maar fan.

De vraag is denk ik meer: Wanneer ben je echte Ajacied, Feyenoorder, Superboer, Spartaan?
Is fan zijn voldoende? Of moet je supporter zijn?

Ik kan me trouwens prima voorstellen dat je gedurende bepaalde periodes van je leven geen supporter bent. Dat kan zowel door je omgeving komen (gezin stichten, andere hobby hebben gevonden die je zondagen opslokt of wat dan ook) of dat je een carrierestap maakt waardoor je moet verhuizen.

'Fans' en 'Supporters' die hun favoriete club niet kunnen bezoeken omdat ze aan de andere kant van het land wonen moeten maar fan worden van hun eigen provincieclubje ipv teletekst successupporter van een top 3 club zijn.
pi_54093510
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 18:08 schreef Stpan het volgende:
De definitie van een supporter is via de Vandale makkelijk te ondervangen. Als je geen wedstrijden bezoekt ben je geen supporter maar fan.
Daar is inderdaad geen speld tussen te krijgen. Een supporter bezoekt de wedstrijden van zijn/haar favoriete club. Vallen trouwens alleen de thuiswedstrijden daar tussen, of ook de uitwedstrijden? Een fan volgt zijn/haar club, weet wat er speelt, maar is niet in het stadion te vinden.
quote:
De vraag is denk ik meer: Wanneer ben je echte Ajacied, Feyenoorder, Superboer, Spartaan?
Is fan zijn voldoende? Of moet je supporter zijn?
Deze vraag is inderdaad beter, maar daar is geen echte definitie van. M0NTANA heeft een mening, Dr.Daggla heeft een mening en zo heeft iedereen een mening. Het samen eens worden lukt hierbij nooit. Ikzelf kan mij simpel bestempelen als fan, omdat ik te weinig wedstrijden bezoek om mij echt supporter te noemen. Maar hoe noem je iemand die geregeld gaat, maar niet altijd. Of iemand die alleen naar de topwedstrijden gaat (PSV, Feyenoord, AZ)?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54093752
Ik pak alle europese thuiswedstrijden mee en nu nog af en toe een normale thuis wedstrijd, minimaal 5 (dat is bijna 1/3 van alle thuis wedstrijden in de competitie) en bekerwedstrijden ben ik ook wel eens te vinden. Reden dat ik er niet elke keer zit? Ik ben 17 jaar, geen geld voor seizoenskaart, druk in mijn studie, geen rijbewijs en geen goed openbaar vervoer wat me naar het stadion brengt. Of ik mezelf een echte Ajacied vind? JA! En wat andere erover denken zoeken ze maar uit.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_54098021
Als je niet alles in het werk stelt om je club te bezoeken ben je geen echte <insert clubnaam>.

Geen goede openbaar vervoerverbinding
Er rijdt een bus in elk onmogelijk kutgat in NL.

Geen geld
De goedkoopste seizoenkaart bij de meeste clubs is 150 euro... dat jaag je er in 3 weekenden zuipen ook doorheen.

"Ik woon in Appingedam en ben Feyenoordfan"
Support your local footballteam!

Andere hobbies?
Als die belangrijker zijn dan je club is de stelling bewezen lijkt me.
pi_54100043
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:20 schreef MaxPower het volgende:
Als je niet alles in het werk stelt om je club te bezoeken ben je geen echte <insert clubnaam>.

Geen geld
De goedkoopste seizoenkaart bij de meeste clubs is 150 euro... dat jaag je er in 3 weekenden zuipen ook doorheen.

Andere hobbies?
En met een seizoenskaart alleen ben je er ook ja

pi_54100286
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:33 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En met een seizoenskaart alleen ben je er ook ja

Meer heb je niet nodig om het stadion binnen te komen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:44:15 #24
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_54100325
Ik ben vooral voetballiefhebber...waarbij ik de hoofdstedelijke voetballers het warmste hart toedraag.
Maar ik zie liever mijn amateurcluppie een leuke wedstrijd spelen (ongeacht de uitslag) dan dat ik naar een belabberde 1-0 kijk in de ArenA.
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  maandag 22 oktober 2007 @ 23:44:53 #25
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_54100341
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:42 schreef MaxPower het volgende:
Meer heb je niet nodig om het stadion binnen te komen.
jij woont naast het stadion ?
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_54100512
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:44 schreef Bjoro het volgende:

[..]

jij woont naast het stadion ?
Nu niet meer nee, maar toen ik nog in Friesland woonde ging ik op de fiets of reed met mijn vader mee, en later had ik een OV..
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:40:48 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_54103090
Ik ben meer dan 10 jaar naar uit-en thuiswedstrijden van FC den Bosch geweest. Veel EC-wedstrijden van Ajax bezocht en kwam regelmatig in de Meer. Ben nu 45 en heb het wel gehad wat dat betreft. Een hele dag kwijt tegenwoordig om een wedstrijd te bezoeken. Agressie die echt overal sluimert. En prijzen die niet normaal mer zijn. Ik zit tegenwoordig voor de radio enj voor de buis. Maar mijn sympathie voor m'n favoriete clubs is er niet minder door geworden. Zoals gezegd. Ik doe het thuis tegenwoordig

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:44:24 #28
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54103098
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 12:00 schreef MaxPower het volgende:
Vandale.nl:
[..]

En als je 5 keer per jaar een wedstrijd bezoekt?
Of als je 10 jaar lang een seizoenskaart hebt gehad en een jaar niet gaat?
Of ben je alleen supporter op het moment an sich dat je in het stadion staat en zodra je buiten de poorten komt weer fan?

Nu boeit mij het geen flikker of ik fan of supporter genoemd word, ik vind het alleen niet zo simpel te stellen...
pi_54104055
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 03:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

En als je 5 keer per jaar een wedstrijd bezoekt?
Of als je 10 jaar lang een seizoenskaart hebt gehad en een jaar niet gaat?
Of ben je alleen supporter op het moment an sich dat je in het stadion staat en zodra je buiten de poorten komt weer fan?

Nu boeit mij het geen flikker of ik fan of supporter genoemd word, ik vind het alleen niet zo simpel te stellen...
Ligt aan de redenen waaróm je een jaar niet meer gaat. Moet je een jaar naar het buitenland (of de andere kant van NL) voor je studie of werk is het logisch. Heb je er ff geen zin meer in of gaat het sportief klote met je club... tsja.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:41:49 #30
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54104063
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 17:46 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Neen, een veredelde kutsteward [ afbeelding ]
Die de rechtszaken verliest na hun optreden.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:42:37 #31
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54104073
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:40 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ligt aan de redenen waaróm je een jaar niet meer gaat. Moet je een jaar naar het buitenland (of de andere kant van NL) voor je studie of werk is het logisch. Heb je er ff geen zin meer in of gaat het sportief klote met je club... tsja.
De andere kant van NL ? We wonen in een klein kikkerlandje!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:48:34 #32
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54104140
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:40 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Dat het slecht gaat is belachelijk natuurlijk, maar een jaartje geen zin... Ach ik bemoei me er verder ook maar niet mee. M'n piemel is lang genoeg van zichzelf.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:53:58 #33
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54104197
Als je graag wilt (en dus een échte supporter bent), kan je altijd. Reisafstand mag binnen Nederland nooit een beletsel zijn en ook financieel is er veel mogelijk, kwestie van prioriteiten stellen. In mijn optiek is iemand een supporter als hij een seizoenskaart heeft van zijn favoriete club en het liefst nog uitwedstrijden bezoekt ook, iemand die nooit (meer) in het stadion komt, is een fan (geworden). Alleen een vertrek naar het buitenland of een stadionverbod is een goede reden om het stadion niet meer te bezoeken, de rest is allemaal onzin.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54104222
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:20 schreef MaxPower het volgende:

Geen geld

Andere hobbies?
Ik moet uur reizen naar zwolle met de bus, vanaf daar met de trein naar utrecht ook een uur en dan nog naar Amsterdam, ook 1 uur (ofzo).. Ik wacht wel totdat ik me rijbewijs heb voordat ik een seizoenskaart aanschaf!
AFC Ajax - SS Lazio
pi_54104252
Waarom ben je voor Ajax?
pi_54104289
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:59 schreef MaxPower het volgende:
Waarom ben je voor Ajax?
Historie van ons dorp. Officieel is ons dorp nog onderdeel van Amsterdam.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_54104879
Ik ben een hardcore nep-supporter. Ben in heel mijn leven naar 10-15 thuiswedstrijden van Ajax gegaan maximaal. Kan me werkelijk geen kloot schelen wat de 'echte' supporters daarvan vinden, maar Ajax zit mij als geboren Amsterdammer gewoon in mijn hart.
pi_54105046
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:42 schreef Fides het volgende:
Ik ben een hardcore nep-supporter. Ben in heel mijn leven naar 10-15 thuiswedstrijden van Ajax gegaan maximaal. Kan me werkelijk geen kloot schelen wat de 'echte' supporters daarvan vinden, maar Ajax zit mij als geboren Amsterdammer gewoon in mijn hart.
Als de club echt in je hart zit doe je er toch alles voor om erbij te zijn? Als je verliefd bent doe je toch ook alles om bij je vriendin te zijn? Wat is dan de reden dat je niet naar wedstrijden gaat?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:57:00 #39
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54105113
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:53 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Als de club echt in je hart zit doe je er toch alles voor om erbij te zijn? Als je verliefd bent doe je toch ook alles om bij je vriendin te zijn? Wat is dan de reden dat je niet naar wedstrijden gaat?
Mooie vergelijking!

Klopt ook wel, als Ajax echt zo diep in je hart zit, zal je de wedstrijden koste wat het kost bezoeken. Als je in je hele leven maar een handvol wedstrijden hebt bezocht, is het je allemaal niet zoveel waard.
pi_54105292
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:53 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Blijkbaar is het mij niet waard om een hele dag op te geven voor het kijken naar een voetbalwedstrijd. Bovendien heb ik het normaliter 'te druk' voor een seizoenskaart (ik zou zeker niet meer dan 10 wedstrijden per jaar kunnen gaan). En ja, gewoon een ticket voor 1 wedstrijd kopen komt er dus maar zelden van (ik heb geen zin om 35 euro + treinkaart a 10 euro, is voor een student best veel, dat kan ik wel aan iets nuttigers uitgeven) uit te geven voor Ajax - NEC of Ajax - VVV ofzo). Mij gaat het bovendien gewoon om het voetbal en niet dat sfeertje er omheen, daar word ik niet warm of koud van.
pi_54105339
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 09:01 schreef Ordinair het volgende:
Historie van ons dorp. Officieel is ons dorp nog onderdeel van Amsterdam.
Een dorp dat een uur rijden van Zwolle ligt is onderdeel van Amsterdam
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:14:51 #42
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54105383
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:09 schreef Fides het volgende:

[..]

Blijkbaar is het mij niet waard om een hele dag op te geven voor het kijken naar een voetbalwedstrijd. Bovendien heb ik het normaliter 'te druk' voor een seizoenskaart (ik zou zeker niet meer dan 10 wedstrijden per jaar kunnen gaan). En ja, gewoon een ticket voor 1 wedstrijd kopen komt er dus maar zelden van (ik heb geen zin om 35 euro + treinkaart a 10 euro, is voor een student best veel, dat kan ik wel aan iets nuttigers uitgeven) uit te geven voor Ajax - NEC of Ajax - VVV ofzo). Mij gaat het bovendien gewoon om het voetbal en niet dat sfeertje er omheen, daar word ik niet warm of koud van.
Uitstekende omschrijving van een Ajax-fan, niet van een Ajax-supporter.
pi_54105424
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:12 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Een dorp dat een uur rijden van Zwolle ligt is onderdeel van Amsterdam
Urk Is inderdaad vrij kut te bereizen.
pi_54105428
Noem het maar hoe je het wil noemen. Ik vind fan ook prima.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:30:08 #45
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_54105631
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:53 schreef M0NTANA het volgende:
Als je graag wilt (en dus een échte supporter bent), kan je altijd. Reisafstand mag binnen Nederland nooit een beletsel zijn en ook financieel is er veel mogelijk, kwestie van prioriteiten stellen. In mijn optiek is iemand een supporter als hij een seizoenskaart heeft van zijn favoriete club en het liefst nog uitwedstrijden bezoekt ook, iemand die nooit (meer) in het stadion komt, is een fan (geworden). Alleen een vertrek naar het buitenland of een stadionverbod is een goede reden om het stadion niet meer te bezoeken, de rest is allemaal onzin.
Wat een grote onzin. Met het OV is het bv. zeker 3 uur van Emmen naar Eindhoven. En voor een student niet te betalen, 40 euro voor een retour? Plus het kaartje en eten en drinken, dan zit je op 80 - 90 euro ofzo. Plus dat je de hele middag en avond kwijt bent.

Kan me goed voorstellen dat je daar als student niet altijd tijd en geld voor hebt. Of je moet verder geen sociaal leven hebben...
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:33:10 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_54105688
En trouwens, zoals Daggla laatst als eens mooi omschreef d.m.v. die knoop in je zakdoek vergelijking, het niveau van de 'supporters' is de laatste jaren nu ook niet echt gestegen... Gewoon frustrerend hoe dom en kortzichtig een hoop van die josti's zijn. En helaas heb je die overal.
pi_54105879
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:33 schreef Zwansen het volgende:
En trouwens, zoals Daggla laatst als eens mooi omschreef d.m.v. die knoop in je zakdoek vergelijking, het niveau van de 'supporters' is de laatste jaren nu ook niet echt gestegen... Gewoon frustrerend hoe dom en kortzichtig een hoop van die josti's zijn. En helaas heb je die overal.
Alsof dat ooit anders is geweest.... En bovendien hoef je je daar toch niks van aan te trekken.. Op Fok zitten ook een heleboel randjosti's daar post je toch ook gewoon op...
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:53:10 #48
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54106037
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat een grote onzin. Met het OV is het bv. zeker 3 uur van Emmen naar Eindhoven. En voor een student niet te betalen, 40 euro voor een retour? Plus het kaartje en eten en drinken, dan zit je op 80 - 90 euro ofzo. Plus dat je de hele middag en avond kwijt bent.

Kan me goed voorstellen dat je daar als student niet altijd tijd en geld voor hebt. Of je moet verder geen sociaal leven hebben...
Ken voldoende jongens uit Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe die wekelijks Ajax bezoeken. De meeste daarvan zijn student (geweest) en komen met het OV, niets bijzonders dus. Zoals ik al zei, als je echt iets wilt, lukt dat heus wel. Maar als je slechts een fan bent en geen supporter, heb je simpelweg iets minder voor je club over.
pi_54106199
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:53 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ken voldoende jongens uit Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe die wekelijks Ajax bezoeken. De meeste daarvan zijn student (geweest) en komen met het OV, niets bijzonders dus. Zoals ik al zei, als je echt iets wilt, lukt dat heus wel. Maar als je slechts een fan bent en geen supporter, heb je simpelweg iets minder voor je club over.
Klopt, ken ook een gast hier uit Groningen die een scc voor Ajax heeft. Gewoon met zijn OV heen en weer naar Amsterdam elke 2 weken, zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_54106357
Wat te denken van Esther Dokkum of Henk Rietman uit Raalte!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:23:39 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54107497
Ik vind iemand wel meer supporter als hij vaak wedstrijden bezoekt! Bij een aantal clubs is natuurlijk wel het probleem dat het vrijwel elke week uitverkocht is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54107531
Een beetje supporter heb gewoon kaarten natuurlijk.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:33:07 #53
73305 Stpan
pi_54107652
Dat niemand nog met de vergelijking met religie is gekomen.

Ik ken genoeg mensen die noch de kerk bezoeken noch getrouwd zijn noch maagd zijn en zichzelf christelijk noemen.

Ik ken mensen die geen TV in huis hebben, iedere zondag 2x naar de kerk gaan en de bijbel uit hun hoofd kennen. En zichzelf christelijk noemen.

Je hebt fans en supporters, van zijdelings tot fanatiek. Van teletekstkijkers tot en met mensen die zweren dat het volgen van hun club een levensstijl is geworden. Van mensen met een oud sjawltje in huis tot en met mensen met een clubtatoo.

Ik vind het altijd jammer wanneer de fanatieke groep op de minder betrokken groep neerkijkt. Iedereen bepaald zelf tot in welke mate hij zich inlaat met deze liefhebberij.
pi_54107680
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Een beetje supporter heb gewoon kaarten natuurlijk.
En wat als er meer dan 50.000 échte supporters zijn bij Ajax? Dan is de rest maar geen supporter omdat er geen kaartje geregeld kon worden?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54107797
Als je niet bij de eerste 50.000 supporters van je club zit ben je misschien toch niet zo'n echte supporter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:55:43 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54108047
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je niet bij de eerste 50.000 supporters van je club zit ben je misschien toch niet zo'n echte supporter.
daarom ben jij uiteindelijk voor Den Bosch geworden?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54108180
Ik ben nooit supporter van een andere club geweest.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:05:24 #58
73305 Stpan
pi_54108192
En fan van een andere club?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:10:12 #59
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54108289
TerroRobbie was een Ajax-fan, net als bijvoorbeeld Dos37 en Asskicker14.

Meer voorbeelden: [CENTRAAL] Als supporter van club veranderen, kan dat?
pi_54108519
Wel schattig dat elke discussie weer op mijn jeugdzonde uitdraait
pi_54108579
Ik draag al heel mijn voetballeven lang Club Brugge een hart toe, maar ik ga zelden naar het stadion. Daarom beschouw ik mezelf ook meer als een fan dan een supporter.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit naar een andere club zou overstappen, want Club Brugge zit gewoon in mijn hart. Ik word net zo goed zenuwachtig op bepaalde wedstrijddagen, of enorm boos op de scheidsrechter en al wat je wil.

Maar ik noem me geen supporter. Daarvoor heb ik véél te veel respect voor mensen die wekelijks door kou en regen naar het stadion gaan.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:40:15 #62
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_54108773
Niet om het een of ander, maar in 95 was bijna heel Nederland voor Ajax. Zeker als je in die leeftijd was zoals de meesten hier (10-14 jaar) was je makkelijk beïnvloedbaar en had je ook nog niet echt een eigen identiteit of mening over iets. Je werd gewoon waar iedereen voor was, Ajax was zó hot toen.

Vind ook niet dat je TR erop kunt pakken, hij is natuurlijk wel een échte FCDB'er. Maargoed, om zo iemand te kutten is het altijd leuk natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:43:10 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54108840
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel schattig dat elke discussie weer op mijn jeugdzonde uitdraait
het was zo makkelijk dat ik het niet kon laten liggen, een vol ajax stadion dus de jonge Robbie verkiest een club waar hij tot de supporters kan gaan behoren
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:47:10 #64
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54108930
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Niet om het een of ander, maar in 95 was bijna heel Nederland voor Ajax. Zeker als je in die leeftijd was zoals de meesten hier (10-14 jaar) was je makkelijk beïnvloedbaar en had je ook nog niet echt een eigen identiteit of mening over iets. Je werd gewoon waar iedereen voor was, Ajax was zó hot toen.

Vind ook niet dat je TR erop kunt pakken, hij is natuurlijk wel een échte FCDB'er. Maargoed, om zo iemand te kutten is het altijd leuk natuurlijk.
Neem het hem ook niet kwalijk, zoals je zegt hebben heel veel mensen een Ajax-verleden.

Als je Ajax-fan was (vooral in de gouden tijden) is het geen zonde als je later supporter wordt van een andere club, maar als je eenmaal supporter bent van een club, is een switch niet meer mogelijk.
pi_54109035
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het was zo makkelijk dat ik het niet kon laten liggen, een vol ajax stadion dus de jonge Robbie verkiest een club waar hij tot de supporters kan gaan behoren
Is ook niet erg , ik kut vaak mensen hier.. dus dan is het logisch dat als mensen de kans krijgen ik teruggekut wordt.
pi_54109046
Ik kom al 25 jaar bij AZ maar bezoek gemiddeld niet meer dan 12 wedstrijden per jaar (inclusief Europese wedstrijden). Ik heb dus geen seizoenskaart, maar dat komt voornamelijk omdat de afstand mij te ver is om het tweewekelijks te overbruggen. Ik woon in het Westland (onder Den Haag) dus dat is gemiddeld 2,5 uur in de auto zitten (heen en terug) om het stadion te bereiken. Ik hou het wel bij de wedstrijden die mij aantrekkelijk lijken.

Ik bezoek daaribj ook uitwedstrijden mits dicht in de buurt. Een Excelsior - AZ of Sparta - AZ zal ik nog bezoeken, maar now ay dat ik ooit naar FC Groningen - AZ ga.

Daarbij ben ik ook niet echt een aanhanger die bij een wedstrijd de longen uit zijn lijf schreeuwt of driftig met zijn klapper slaat of sjaaltje wuift. Behoudens een "schiet naar links lul!"of een "oooooh" komt er niet veel uit mijn mond, qua zang al helemaal niet.

Ik hou me wel bezig met pittige discussies over voetbal & AZ, op het werk, met mijn vrienden, hier op Fok!, etc. Jarenlang moest ik me verdedigen dat ik fan van AZ was terwijl ik ongeveer 100 kilometer van Alkmaar vandaan woonde. (tegenwoordig word ik min of meer uitgelachen, maar dat heeft een hele andere oorzaak )

Maakt me dat een supporter? Ja, ik vind van wel. Maakt me dat fanatiek? Ja, maar dan wel op mijn eigen manier.

Verder heb ik helemaal niks tegen Teletekstsupporters. Iedereen beleeft voetbal op zijn eigen manier; de één in het stadion, de ander voor de buis. Fan of supporter; voor mij is het hetzelfde.
pi_54109084
quote:
Klopt, er moeten dus nog veel meer voormalig Ajax fans rondlopen.... Maar die durven er misschien niet voor uit te komen..
pi_54109237
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:33 schreef Stpan het volgende:

Ik vind het altijd jammer wanneer de fanatieke groep op de minder betrokken groep neerkijkt. Iedereen bepaald zelf tot in welke mate hij zich inlaat met deze liefhebberij.
Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.
pi_54109314
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.
En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?
pi_54109370
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef MaxPower het volgende:
Precies, en over neerkijken op gesproken... de niet stadionbezoekers kunnen er ook wat van:
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:33 schreef Zwansen het volgende:
pi_54109409
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?
Omdat hij dan waarschijnlijk goede redenen heeft om dat te onderbouwen. Hij heeft in ieder geval een goede reden om heen te gaan, en dan accepteer ik dat wel ja. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar dat is wat anders.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:06:42 #72
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54109422
Neerkijken is een verkeerd woord, persoonlijk vind ik het vaak zwaar misplaatst als een fan zichzelf als een supporter ziet. Van die figuren die zich te groot voelen voor een stadionbezoek, maar die je wel even denken te vertellen hoe het allemaal zit. Vaak zijn het halve successupporters, als het goed gaat lopen ze voorop in de polonaise en als het fout gaat, zijn zij de eerste die met hun vingertje staan te wijzen.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:07:16 #73
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_54109439
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Hij/zij enerzijds een echte is, en je het daarvan kunt hebben.

En meestal maken de echten gewoon één lullige opmerking tegen elkaar daarover, en is het daarna klaar.
Die gaan niet zoals teletekstsupporters heel zielig vier smsjes sturen, drie mailtjes, 'grappige' plaatjes en je er nog zesendertig keer aan herinneren.
pi_54109590
Als ik een ander beroep had gehad dan had ik ook een seizoenskaart van Ajax genomen, maar nu kan ik toch 80% van de wedstrijden niet bezoeken omdat ik dan moet werken.
En die 20% die ik wel kan bezoeken is omdat ik dan daar aan het werk ben.
Ben ik nu dan een fan of een supporter?
pi_54109710
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Silenus het volgende:

[..]

En meestal maken de echten gewoon één lullige opmerking tegen elkaar daarover, en is het daarna klaar.
Die gaan niet zoals teletekstsupporters heel zielig vier smsjes sturen, drie mailtjes, 'grappige' plaatjes en je er nog zesendertig keer aan herinneren.
Als ze winnen is het "wij hebben gewonnen" en als ze verliezen "zij hebben verloren"
pi_54109765
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:14 schreef sjimz het volgende:
Als ik een ander beroep had gehad dan had ik ook een seizoenskaart van Ajax genomen, maar nu kan ik toch 80% van de wedstrijden niet bezoeken omdat ik dan moet werken.
Een fapporter.
pi_54109802
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:14 schreef sjimz het volgende:
Een wout.
pi_54110238
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:06 schreef MaxPower het volgende:
Omdat hij dan waarschijnlijk goede redenen heeft om dat te onderbouwen. Hij heeft in ieder geval een goede reden om heen te gaan, en dan accepteer ik dat wel ja. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar dat is wat anders.
Dat betwijfel ik. Je zou eerder het idee hebben dat een stadionbezoeker meer betrokken is bij zijn club, maar uiteindelijk haalt ook zijn informatie waar iedereen het vandaan haalt: de kranten, tv, internet, je vrienden, iemand die zus en zo kent, etc. Een livewedstrijd op tv is hetzelfde als een wedstrijd in het stadion. Hoogstens zou je beter kunnen analyseren dat bijv. Heijtinga goed meebeweegt in een 4-4-2 formatie, maar dat komt dan omdat je een beter overzicht hebt in het stadion.

Maar wat vervolgens bijv. de trainer zegt na een wedstrijd, is voor beide partijen precies hetzelfde.

Uiteraard moet je wel te allen tijde jouw club als de beste (op meerdere manieren interpreteerbaar ) bestempelen...
pi_54110247
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Silenus het volgende:

Zieligheid komt net zo goed voor bij 'echte' supporters.
pi_54110339
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:06 schreef M0NTANA het volgende:
Neerkijken is een verkeerd woord, persoonlijk vind ik het vaak zwaar misplaatst als een fan zichzelf als een supporter ziet. Van die figuren die zich te groot voelen voor een stadionbezoek, maar die je wel even denken te vertellen hoe het allemaal zit. Vaak zijn het halve successupporters, als het goed gaat lopen ze voorop in de polonaise en als het fout gaat, zijn zij de eerste die met hun vingertje staan te wijzen.
Ik denk niet zozeer dat men zich vaak te groot voelt voor een stadionbezoek, maar eerder niet de 'diepe' behoefte heeft om een stadion te bezoeken om meerdere redenen (tijd, geld, afstand, etc.).

Een goed voorbeeld hiervan acht ik Stereotomy uit het AZ-topic. Een echte teletekstsupporter, maar hij weet verder wel degelijk inhoudelijk goed mee te praten.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:35:54 #81
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54111439
quote:

NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:15:43 #82
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_54112489
quote:
Ik kan verheugd zijn met het feit dat ik ook toendertijd niet voor ajax was.

Discussie is overigens zinloos. Er zijn supporters en fans. De gradatie tussen de twee lijkt me duidelijk en daar valt ook niet over te discussiëren.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_54112991
Qua gedachtengang kan ik me helemaal vinden in Montana..
Als je echt wil dan kan je ook echt altijd naar je club.
Bij mij gaat dat dan als volgt:

Als het competitie-programma bekend wordt, wordt dat meteen op de kalender geschreven.
Visite's/uitstapjes e.d. worden daar op aangepast en bezoek aan Belgie (heb namelijk Belgische vriendin) gebeurt in interlandweekenden en op dagen dat Twente zondag's speelt want dan kan ik s'morgens al terug.

In het sporadische geval van Europees wordt ook alles bezocht. Ook al wordt het een financieël duur tripje: liever een paar weken geen vlees eten dan dan Europese tripje missen (vlees is maar een voorbeeld..)
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:47:34 #84
73305 Stpan
pi_54113173
Ik wil echt geen vlees laten staan om Sparta te bezoeken.

Maar het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden. Mocht Sparta Europees spelen dan ben ik daarbij, no matter what. Zou ik fan/supporter van een club zijn die regelmatig Europees speelt dan zou het afhangen van m'n werk/vakantiedagen/financien/vriendin/familie/andere geplande vakanties voordat ik die met de hoogste prioriteit inplan.

Ik merk sowieso dat ik met m'n 27 jaar minder fanatiek ga dan vroegah. Uitwedstrijden bezoek ik max 2/3 per jaar en dan nog dicht in de buurt ook. Thuiswedstrijden laat ik ook vaker schieten.
Ik ben nu eenmaal geen vrijgezelle student meer, je leven verandert, en daarmee ook de manier waarop je je rol als supporter invult.
pi_54113714
En wat als die supporters ineens het stadion niet meer in mogen?
pi_54113810
Als wij europees gaan ooit, dan eet ik helemaal niet meer.
pi_54113937
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:17 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Urk Is inderdaad vrij kut te bereizen.
Juist!
AFC Ajax - SS Lazio
pi_54114237
Telt het ook als je elke wedstrijd van een hoofdklasser ziet?? Daar heb je ook teletekstsupporters trouwens.
www.thuisuiteten.nl
pi_54114369
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:44 schreef methodmich het volgende:
Telt het ook als je elke wedstrijd van een hoofdklasser ziet?? Daar heb je ook teletekstsupporters trouwens.
Na dit topic zouden we eigenlijk over teletekstfans moeten spreken
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:53:52 #90
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_54114425
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:16 schreef Erasmusch het volgende:
Wat te denken van Esther Dokkum of Henk Rietman uit Raalte!
Heb nog 2 jaar bij Henk's zoontje in de klas gezeten
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:00:19 #91
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_54114523
Overigens mijn mening ook even maar dan. Supporter : iemand die vaak naar wedstrijden van z'n club gaat, fanatieke supporter : iemand die naar ALLE wedstrijden van z'n club gaat. Iemand die z'n club wel fanatiek volgt maar 9 van de 10 keer thuis : fan. Maar dat wil niet zeggen dat een fan minder van z'n club kan houden dan een fanatieke supporter. Ikzelf ga door meerdere redenen maar een paar keer per seizoen naar m'n club (wat overigens wel gaat veranderen hoor binnen een paar jaar) maar ik volg alles over Feyenoord op de voet, en de uitslagen bepalen heel m'n stemming.

Maar daarentegen kun je al 20 jaar elke wedstrijd bezocht hebben; iemand die vervolgens met stenen naar de politie staat te gooien is GEEN supporter. Dan breng je je club namelijk schade toe, en dat is het tegenovergestelde van supporten.
pi_54114586
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:50 schreef Strooper het volgende:

[..]

Na dit topic zouden we eigenlijk over teletekstfans moeten spreken
Nee, ze supporten teletekst door er vaak op te kijken.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:12:04 #93
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54114738
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En wat als die supporters ineens het stadion niet meer in mogen?
Dat is één van de acceptabele redenen die eerder in dit topic genoemd zijn.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:20:10 #94
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_54114900
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:21 schreef TerroRobbie het volgende:
Als wij europees gaan ooit, dan eet ik helemaal niet meer.
Dat roep ik al 30 jaar.

ben intussen zo'n 25 kilo te zwaar
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_54115324
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:12 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat is één van de acceptabele redenen die eerder in dit topic genoemd zijn.
Gelukkig
pi_54115682
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:24 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Een wout.
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:03:11 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_54122552
Ik ben vaak naar de oude Meer geweest. Ik stond achter het doel bij de F-side. De helft keek niet naar de wedstrijd en de andere helft had het allen over het aantal wijven of de coke dat ze hadden gescoort de avond ervoor. Mijn vader was een oprechtere suporter.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54126193
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Zieligheid komt net zo goed voor bij 'echte' supporters.
Minder en daar kan je het ook beter van hebben.
pi_54126701
What's in a name, meer is het niet toch? Ik pak zo veel mee als ik kan, maar ben ik dan minder dan een seizoenskaarthouder? Neuh. Ik heb zo mijn redenen om niet altijd te gaan. Wel zal ik altijd proberen ook maar iets te zien.

Wat mij wel mateloos kan irriteren zijn de, in mijn geval, feyenoorders die zelf niet eens weten wanneer ze tegen wie moeten spelen mij gaan zitten jennen. En als ik ze dan terug ga jennen is het ineens "ach ik volg het niet meer zo, ik heb niets gezien" etc. Houdt je kop dan anders ook...

En ja, afstand is ook bij mij geregeld een horde, maar goed, ik heb dan ook geen local team om te supporten .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_54128152
RBC is nog wel te doen, Sandman.

Overigens ken ik ook (helaas) mensen met een seizoenskaart die wmb minder supporter zijn dan sommige mensen die ik ken zonder seizoenskaart.

Overigens heb ik 2 seizoenskaarten, maar voel me toch meer supporter van de ene club dan de andere. De andere is meer leuk tijdverdrijf, zeg maar.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 24 oktober 2007 @ 09:21:49 #101
73305 Stpan
pi_54128208
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 02:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Wat mij wel mateloos kan irriteren zijn de, in mijn geval, feyenoorders die zelf niet eens weten wanneer ze tegen wie moeten spelen mij gaan zitten jennen. En als ik ze dan terug ga jennen is het ineens "ach ik volg het niet meer zo, ik heb niets gezien" etc. Houdt je kop dan anders ook...
Welkom in mijn wereld. Het stikt hier van de 'Feyenoorders' die nog nooit de Kuip van binnen hebben gezien. (en met 'hier' bedoel ik Rotterdam)
Die moeten inderdaad gewoon hun muil tegen me houden over Sparta.

Nog treurig zijn mensen die nog nooit een stadion van binnen hebben gezien en pochen over de harde kern van 'hun' club.
pi_54129229
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:21 schreef Stpan het volgende:

[..]

Welkom in mijn wereld. Het stikt hier van de 'Feyenoorders' die nog nooit de Kuip van binnen hebben gezien. (en met 'hier' bedoel ik Rotterdam)
Die moeten inderdaad gewoon hun muil tegen me houden over Sparta.

Nog treurig zijn mensen die nog nooit een stadion van binnen hebben gezien en pochen over de harde kern van 'hun' club.
Ik zie dat je toch wel begrijpt waarom de 'fanatieken' neerkijken op deze groep 'fans'.

Teletekstfans die realistisch zijn en gewoon normaal mee ouwehoeren met af een toe een dolletje is overigens niks mis en als iemand er bewust voor kiest om niet te gaan heb ik daar absoluut geen problemen mee. Echter, als dat uitdraait op collega's of studiegenoten die zich zoals in Stpan's quote gedragen, is het mis.
pi_54130130
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 09:18 schreef Suijk het volgende:
RBC is nog wel te doen, Sandman.

Overigens ken ik ook (helaas) mensen met een seizoenskaart die wmb minder supporter zijn dan sommige mensen die ik ken zonder seizoenskaart.

Overigens heb ik 2 seizoenskaarten, maar voel me toch meer supporter van de ene club dan de andere. De andere is meer leuk tijdverdrijf, zeg maar.
RBC is ook gewoon weer een uur haha...
In Southern Sun
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:28:27 #104
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_54130763
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Een heel uur, poeh hé...
Elite
Tegen TTIP
pi_54132417
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:28 schreef Happel het volgende:

[..]

Een heel uur, poeh hé...
Je mist het punt een beetje...
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 oktober 2007 @ 12:41:30 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54132473
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 02:23 schreef Da_Sandman het volgende:

ach dat heb ik dan meer van Ajacieden, al is het de laatste jaren alleen af en toe
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54132524
Ik voetbal zelf op zondag, dus kan nooit bij een zondagwedstrijd aanwezig zijn.
pi_54132568
Prioriteiten stellen.
pi_54132583
Het feit dat:

- Je 2 en half uur in totaal reistijd kwijt ben.
- Je 200+ euro per jaar voor een seizoenskaart betaalt.
- Je 15 euro vervoerskosten moet betalen.
- Je dus student bent met niet al te veel werk.
- Je wilt gaan maar geen plaats is voor 4 man naast elkaar.
- Je zondags vaak zelf moet sporten.
- Je thuis via TV een prima goedkoop alternatief hebt.
- Je thuis lekkerder bier hebt.
- Je in het stadion nogal vaak idioten naast je hebt zitten.

Zorgt ervoor dat ik misschien 3~5 wedstrijden per seizoen bezoek.
Noem me maar een fan maar ik volg het gewoon lekker op mijn manier.
Zelf vind ik me gewoon een supporter want ik ben er goed ziek van als we verliezen.
pi_54132670
Ik heb WEL een SCC maar kan vanwege de afstand die ik moet rijden veel uitwedstrijden niet bezoeken. De volgende tegen NAC wel, maar de H'veen/groningen/Almelo's etc skip ik.
De thuis pak ik allemaal, mits ik ziek ben of soms een maat van me laat gaan.

Tuurlijk kan je voor alles tijd vrij maken, maar ik heb niet de mogelijkheid om een hele zondag vrij te maken. Naar Alkmaar is een op en neer al 560km (vanaf Belgie). Nee ben geen Belg...

Maar je kan er 20 topics over starten, feit is dat je je moet voelen als een supporter.
Denk je ach kut, we hebben verloren, of voel je je echt kut als je tegen H'veen in de laatste minuut weer een tegendoelpunt krijgt?!
Dat zijn al situaties waarmee je het kaf al van het koren kan scheiden..
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:19:12 #111
73305 Stpan
pi_54133279
Je begint met 1 goed argument, en in je portemonnee wil ik niet kijken, wel naar je prioriteiten:
quote:
- Je 2 en half uur in totaal reistijd kwijt ben.
- Je 200+ euro per jaar voor een seizoenskaart betaalt.
- Je 15 euro vervoerskosten moet betalen.
Je bent toch student met OV zeg je net?
- Je dus student bent met niet al te veel werk.
200+ euro is 1x per jaar een afschrijving, nog geen 1 maand stufi, goedkoper dan digitaal TV kijken met voetbal erbij. Bovendien, 5 wedstrijden per jaar, dat is ongeveer net zo duur als een halve SCC?
- Je wilt gaan maar geen plaats is voor 4 man naast elkaar.
4x SCC en je bent van het probleem af.
- Je zondags vaak zelf moet sporten.
Nvt op 1e divisieclubs. Ik voetbal zelf op zondag en heb een SCC, prima te combineren
- Je thuis via TV een prima goedkoop alternatief hebt.
Kan me niet voorstellen dat dat goedkoper is
- Je thuis lekkerder bier hebt.
Bier drink je in sfeervolle omstandigheden. Koud Amstel pils op de tribune is toch prima?
- Je in het stadion nogal vaak idioten naast je hebt zitten.
Ik zat/stond voornamelijk tussen medestudenten, in ieder geval niet tussen idioten, je kunt toch een plek in het stadion kiezen?

Zorgt ervoor dat ik misschien 3~5 wedstrijden per seizoen bezoek.
Noem me maar een fan maar ik volg het gewoon lekker op mijn manier.
Zelf vind ik me gewoon een supporter want ik ben er goed ziek van als we verliezen.
Dan ben je 3-5 wedstrijden supporter. Als je er achteraf goed ziek van bent, betekent nog niet dat ja support hebt geleverd. Wel dat ja fanatiek fan bent
Nogmaals, ik vind dat iedereen voetbal op z'n eigen manier moet beleven. Maar je hoeft toch geen smoesjes te verzinnen om niet te gaan? Sommige mensen hebben minder behoefte om een wedstrijd te bezoeken, of andere prioriteiten in hun sociale of maatschappelijke bezigheden. Prima toch?
pi_54133422
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:28:58 #113
73305 Stpan
pi_54133486
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 12:51 schreef fuckbuddy het volgende:Dat zijn al situaties waarmee je het kaf al van het koren kan scheiden..
Voetbalsupporterfundamentalisme .
pi_54133506
Wie de grofste taal uitslaat in de livetopics hier is de fanatiekste fan?
pi_54133550
Je kiest toch zelf die club... Dan moet je niet gaan huilen dat je xxx uur moet reizen.
pi_54133661
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Je kiest toch zelf die club... Dan moet je niet gaan huilen dat je xxx uur moet reizen.
Je ''kiest'' je club niet als je 18 bent en je je gaat afvragen hoe lang het rijden is.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:40:59 #117
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54133723
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:37 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je ''kiest'' je club niet als je 18 bent en je je gaat afvragen hoe lang het rijden is.
Op het moment dat je een club kiest, wordt je fan en geen supporter. Pas als je daarna besluit om de club heel frequent te bezoeken, door bijvoorbeeld een SCC te nemen, wordt je supporter.
pi_54133941
En ben je supporter als je wel in het stadion komt maar je meer bezig houdt met coke snuiven, kankeren en eerder weggaan als je club achter staat?
pi_54134070
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Op het moment dat je een club kiest, wordt je fan en geen supporter. Pas als je daarna besluit om de club heel frequent te bezoeken, door bijvoorbeeld een SCC te nemen, wordt je supporter.
Ja, maar het is dus niet zoals TerroRobbie zegt ''je kiest zelf die club'' aangezien je er dan nog helemaal niet mee bezig bent. Als je wel weer gaat nadenken over de reistijd enzo als je ouder bent dan ga je niet meer van club switchen (op een paar na....).
  woensdag 24 oktober 2007 @ 13:57:50 #120
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54134105
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:55 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ja, maar het is dus niet zoals TerroRobbie zegt ''je kiest zelf die club'' aangezien je er dan nog helemaal niet mee bezig bent. Als je wel weer gaat nadenken over de reistijd enzo als je ouder bent dan ga je niet meer van club switchen (op een paar na....).
Als je wat ouder wordt, zijn er drie mogelijkheden:

1. Je blijft een fan, wordt geen supporter.
2. Je wordt supporter, neemt een SCC.
3. Je wordt supporter van een andere club.
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:50 schreef Sybesma het volgende:
En ben je supporter als je wel in het stadion komt maar je meer bezig houdt met coke snuiven, kankeren en eerder weggaan als je club achter staat?
Waarom niet?
pi_54134125
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:55 schreef De_Ananas het volgende:
Als je 12 ben ofzo kun je ook al kiezen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 oktober 2007 @ 13:59:54 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54134161
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:57 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Als je wat ouder wordt, zijn er drie mogelijkheden:

1. Je blijft een fan, wordt geen supporter.
2. Je wordt supporter, neemt een SCC.
3. Je wordt supporter van een andere club.
[..]

Waarom niet?
ik vind het stadion voortijdig verlaten wel erg triest en afbreuk doen aan je supperterschap
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:07:36 #123
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54134336
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik vind het stadion voortijdig verlaten wel erg triest en afbreuk doen aan je supperterschap
Soms moet je laten blijken dat je je door het elftal in de steek gelaten voelt, je zou dan bijvoorbeeld weg kunnen gaan. Ben je dan meteen een mindere supporter? Je zou ook spreekkoren kunnen aanheffen, is dat beter?
pi_54134445
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:07 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Soms moet je laten blijken dat je je door het elftal in de steek gelaten voelt, je zou dan bijvoorbeeld weg kunnen gaan. Ben je dan meteen een mindere supporter? Je zou ook spreekkoren kunnen aanheffen, is dat beter?
Of gewoon een succes-supporter.
pi_54134555
quote:

[..]

Denk het wel, en mocht je nou een echt statement willen maken, ga dan niet eerder weg waardoor het lijkt dat je files/drukte wilt omzeilen, dus 5 min voor het einde.

Kom dan massaal na de 2e helft niet meer terug. Denk dat zoiets beter werkt. Feit is dat de beste stuurman in dit soort situaties altijd aan wal staan...
pi_54134629
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 13:58 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Als je 12 ben ofzo kun je ook al kiezen.
En de meeste kiezen hun club als je 6/7/8 zijn en dan maak je je niet druk om reistijd ofzo
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:22:29 #127
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54134669
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:17 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Denk het wel, en mocht je nou een echt statement willen maken, ga dan niet eerder weg waardoor het lijkt dat je files/drukte wilt omzeilen, dus 5 min voor het einde.

Kom dan massaal na de 2e helft niet meer terug. Denk dat zoiets beter werkt. Feit is dat de beste stuurman in dit soort situaties altijd aan wal staan...
Klopt, heb ook een hekel aan die figuren. Maar goed, doelde ook meer op het in de rust weggaan.
pi_54135230
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:20 schreef De_Ananas het volgende:
En de meeste kiezen hun club als je 6/7/8 zijn en dan maak je je niet druk om reistijd ofzo
Alsof het dan iets voorstelt, een ajax pyjama kopen en tegen je vriendjes op het schoolplein roepen dat je voor Ajax ben.

Als jij kindjes van 6 al supporter noemt...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:55:22 #129
73305 Stpan
pi_54135369
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:20 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Waarom kies je voor een club? Een voetbalclub zit toch in de familie? Kan zijn dat de familie verhuisd is vanuit de regio van club X, maar dat gaat heus niet op voor de fans die hier met smoesjes komen waarom ze geen supporter zijn.

En is je familie niet voor een bepaalde club? Dan is het alleen nog maar makkelijker om supporter te worden!
Sorry hoor, maar 4 uur reistijd is gewoon de straf voor provinciaalse boertjes die niet voor hun locale club, maar per se voor Ajax of Feyenoord willen zijn.

Ik lees zoveel lulsmoesjes, terwijl het toch je eigen keuze is om teletekstvolger, fan of supporter te zijn? Wat boeit dat? Maar die slappe excuses zijn nergens voor nodig.
pi_54135370
En die gasten met een seizoenskaart, maar toch alleen de interessante wedstrijden komen?

Ik heb letterlijk gehoord 'Ik kom mijn bed niet uit voor Heracles hoor'. Helaas in de Arena ook een verschijnsel...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_54135610
Ik moet 3 uur reizen en PSV speelt meestal op zaterdagavond. Terugkomen in Zeeland is dan met het OV niet meer mogelijk. Ik ben maar een arme student, werk op zaterdag en voor een auto heb ik geen geld.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_54135736
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:55 schreef Suijk het volgende:
En die gasten met een seizoenskaart, maar toch alleen de interessante wedstrijden komen?

Ik heb letterlijk gehoord 'Ik kom mijn bed niet uit voor Heracles hoor'. Helaas in de Arena ook een verschijnsel...
Mooiweersupporters.
pi_54135874
Ik heb overigens ook een hekel aan mensen die zich de club min of meer toe eigenen. Denken dat de club (er) alleen maar van en voor hun is. Alles maar denken te kunnen maken in de naam van de club. En op van allerlei dingen recht denken te hebben..

"Ik kom het hele jaar kijken, betaal veel geld dus mag ik......"
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:23:24 #134
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54135958
Bij Ajax(.nl) weten ze wel wanneer je supporter bent of niet:
quote:
Ajax veroordeelt rellen
Amsterdam, 23 okt 2007
Na de wedstrijd tegen NEC zijn zaterdagavond ernstige rellen uitgebroken. Buiten het stadion werden politieagenten aangevallen en in sommige gevallen verwond.

Ook werd niet geschroomd bewust politiepaarden met stenen te bekogelen en ernstig te verwonden. De materiële schade is, naar nu blijkt, ook groot.

Ajax veroordeelt deze rellen ten zeerste en verklaart dat deze mensen geen supporter van onze club kunnen zijn. Ajax is niet van hen! Wij betreuren dat mensen en dieren daar het slachtoffer van zijn geworden. De verwachting is dat de hoofddaders snel door de politie zullen worden aangehouden. Zodra dat mogelijk is, zullen de schuldigen door Ajax een maximaal stadionverbod opgelegd krijgen.
pi_54136597
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:55 schreef Stpan het volgende:
Ik geef geen excuus. Ik zeg alleen dat als je jong bent en je fan wordt van een club (als je begint met voetballen meestal) je je dan nog niet druk maakt om reistijd etc.

En dat ''ben voor de club uit je regio'' is al zo vaak een discussie over gehouden
pi_54136610
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:48 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Alsof het dan iets voorstelt, een ajax pyjama kopen en tegen je vriendjes op het schoolplein roepen dat je voor Ajax ben.

Als jij kindjes van 6 al supporter noemt...
Waar noem ik ze supporter?
  woensdag 24 oktober 2007 @ 15:58:35 #137
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54136793
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:55 schreef Stpan het volgende:

[..]

Waarom kies je voor een club? Een voetbalclub zit toch in de familie?
Ik kom uit een PSV-familie en ben de enige FCDB supporter
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_54136918
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:23 schreef M0NTANA het volgende:
Bij Ajax(.nl) weten ze wel wanneer je supporter bent of niet:
[..]
Op dit punt hebben ze groot gelijk! ( Ajax.nl dus)
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:23:45 #139
73305 Stpan
pi_54137353
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 15:50 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik geef geen excuus. Ik zeg alleen dat als je jong bent en je fan wordt van een club (als je begint met voetballen meestal) je je dan nog niet druk maakt om reistijd etc.

En dat ''ben voor de club uit je regio'' is al zo vaak een discussie over gehouden
Met excuses en smoesjes heb ik het over users die in dit topic allerlei argumenten aandragen waarom ze niet zo vaak of nooit naar het stadion kunnen.
Je gaat wel of je hebt andere prioriteiten. Waarom dat zo nodig verdedigd of verklaard moet worden is me een raadsel.
Misschien dat ze bang zijn om als 'minder' beschouwd te worden dan supporters die een SCC hebben?

Van mij hoef je trouwens geen fan te zijn van een club uit je eigen regio (hoewel ik me afvraag waarom je als provinciaal die afgeeft op de grote stad wel voor Ajax of Feyenoord bent), maar dan is het toch simpel. Je bent dan fan, of je wordt supporter en moet wat meer reizen dan anderen.
Maar dat is voor mij nog geen excuus om dan maar geen wedstrijden te bezoeken. Als je het echt zo tof vindt om supporter te zijn dan reis je je maar suf of je wordt supporter van een club in je regio.

We noemen hier de meeste users die voor Britse, Spaanse of Italiaanse clubs zijn toch ook fan en geen supporter? En niemand die hen daar op aankijkt toch?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 oktober 2007 @ 16:58:04 #140
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54138088
quote:

[..]

dan zou je een reden hebben ja, als je het massaal doet. Maar hoe vaak zie je niet bij een normale wedstrijd mensen voortijdig gaan. Gisteren bij PSV gingen er mensen in de 80ste minuut bij 0-0 in een CL wedstrijd en dan met nog bijna een kwartier te voetballen gaan
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54138089
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En nu de treinen vanaf Vlissingen niet gaan nog langer denk ik?

Jij moet gewoon voor Hoek worden.
www.thuisuiteten.nl
pi_54139440
Eeuwige discussie hier.. iedereen zal altijd wel zijn mening houden.
AFC Ajax - SS Lazio
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:05:26 #143
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_54139442
quote:
Dat zijn copycats.

Het student zijn vind ik nog wel de grootste kulreden. In mijn studententijd ging ik alles thuis, uit + Europees. Dan maar wat harder werken om meer te verdienen.
Elite
Tegen TTIP
pi_54139537
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:23 schreef Stpan het volgende:

Van mij hoef je trouwens geen fan te zijn van een club uit je eigen regio (hoewel ik me afvraag waarom je als provinciaal die afgeeft op de grote stad wel voor Ajax of Feyenoord bent)
Lekker generaliseren
  woensdag 24 oktober 2007 @ 18:42:47 #145
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_54140197
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:05 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat zijn copycats.

Het student zijn vind ik nog wel de grootste kulreden. In mijn studententijd ging ik alles thuis, uit + Europees. Dan maar wat harder werken om meer te verdienen.
Precies, ik zit midden in mijn studententijd en bezoek zowat alle wedstrijden. Dan maar een keer even rood staan, want heb gewoon de drang om met mijn maten Feijenoord te bezoeken.En ik weet bijna zeker als ik gesetteld ben na mijn studie dat ik bijna nooit meer zal gaan. Ik profiteer juist van mijn ov-kaart dus vind zo'n argument dat je als student arm bent en met het ov moet gaan en dus niet gaat flauwekul.
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
pi_54140261
Same here, student en bezoek alle wedstrijden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 oktober 2007 @ 19:10:17 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54140806
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Same here, student en bezoek alle wedstrijden.
er zit natuurlijk wel een verschil tussen supporter zijn van den Bosch en van Ajax bijvoorbeeld, qua prijzen. En dan Europees gezien erbij helemaal
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:34:53 #148
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_54141367
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 18:42 schreef hippo-clippo het volgende:
En ik weet bijna zeker als ik gesetteld ben na mijn studie dat ik bijna nooit meer zal gaan.
En waarom dat? Je kunt dan toch net zo goed nog naar de wedstrijden van je club gaan?
pi_54141390
En ligt er natuurlijk aan of je een weekend of week OV hebt
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:42:49 #150
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_54141532
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:34 schreef Noca het volgende:

[..]

En waarom dat? Je kunt dan toch net zo goed nog naar de wedstrijden van je club gaan?
Niet als ik doordeweeks zoveel uren moet werken, en daarnaast dan aan mijn gezin moet denken omdat ik alleen in het weekend tijd voor ze heb.

Als het goed is dan heb ik na mijn studie namelijk geen baantje zonder enige verantwoordelijkheid ofzo dat ik van alles kan maken waar ik als student zijnde nu geen last van heb.

Wanneer er een doordeweekse wedstrijd is, dan kan ik als student heel makkelijk colleges skippen als het ware om maar naar Feijenoord/de stad in te gaan.

Zo zie ik het op dit moment, maar mezelf kennende zal ik mijn studententijd zo lang mogelijk rekken
  woensdag 24 oktober 2007 @ 19:48:25 #151
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_54141670
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:42 schreef hippo-clippo het volgende:

[..]

Wanneer er een doordeweekse wedstrijd is, dan kan ik als student heel makkelijk colleges skippen als het ware om maar naar Feijenoord/de stad in te gaan.
De meeste wedstrijden zijn over het algemeen in het weekend, mits Europees. En als je dus een gezin hebt mag je in het weekend niks meer voor jezelf doen? Moet er niet aan denken..

En een baan met verantwoordelijkheid heeft toch ook weinig te maken met het kunnen bezoeken van wedstrijden (mits je echt in het weekend moet werken).
Maar ja, das dan mijn visie
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 24 oktober 2007 @ 19:52:14 #152
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54141766
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:48 schreef Noca het volgende:

[..]

De meeste wedstrijden zijn over het algemeen in het weekend, mits Europees. En als je dus een gezin hebt mag je in het weekend niks meer voor jezelf doen? Moet er niet aan denken..

En een baan met verantwoordelijkheid heeft toch ook weinig te maken met het kunnen bezoeken van wedstrijden (mits je echt in het weekend moet werken).
hier sluit ik me aan , bovendien kunnen kids mee naar het stadion
DeLuna vindt me dik ;(
pi_54141876
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er zit natuurlijk wel een verschil tussen supporter zijn van den Bosch en van Ajax bijvoorbeeld, qua prijzen. En dan Europees gezien erbij helemaal
Maar een Ajax SCC kost niet meer dan dat robbie alle (uit en thuis) wedstrijden bezoekt.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_54141914
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hier sluit ik me aan , bovendien kunnen kids mee naar het stadion
Moet er niet aan denken.

Geef in het stadion nou niet echt het goede voorbeeld.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:04:11 #155
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_54142026
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:48 schreef Noca het volgende:

[..]

Ik begrjip dat best hoor, maar zoals ik het nu zie wordt het voor mij heel burgerlijk. Het is niet zo dat ik in het weekend niets zou mogen voor mezelf, maar ik wil zelf gewoon in het weekend tijd doorbrengen met mijn gezin. Zaterdag de sportdag voor de kids en zondag woonboulevard bijvoorbeeld nee maar ik ga het burgerlijker doen later en mijn kids zal ik heus wel meenemen naar Feijenoord, maar als ze het niets aan vinden houdt het op.
Ik hou natuurlijk wel achter de hand dat ik eventueel later samen met mijn zoon een ssc neem, als hij het zelf graag wilt
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:05:03 #156
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_54142040
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

bovendien kunnen kids mee naar het stadion
Daar heb je een vrouw of opa's en oma's voor die ene dag in de week
pi_54142162
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:10 schreef rubbereend het volgende:
Ik betaal 165 euro voor een seizoenkaart bij Den Bosch voor hetzelfde geld of iets meer misschien heb je er ook 1 bij Ajax.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 20:39:09 #158
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_54143000
Das nog best duur voor een 1e divisieclubje
pi_54143510
Niet zomaar een clubje natuurlijk...
pi_54143921
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 20:09 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ik betaal 165 euro voor een seizoenkaart bij Den Bosch voor hetzelfde geld of iets meer misschien heb je er ook 1 bij Ajax.
Goedkoopste bij Ajax is 175 ofzo. Ik betaal 244.
pi_54144781
148 eurootjes, staanvak in Heerenveen.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 21:54:16 #162
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_54145160
Ik vind t een beetje een zielige discussie altijd. Zo van moehahah ik ben lekker meer fan dan jij.... kom op nou je houdt van dezelfde club. Het is een beetje alsof je ruzie met je broer maakt over wie er meer van jullie moeder houdt.
&gt;&lt;(({°&gt;
pi_54145257
Dik 200 voor AZ
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:07:46 #164
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54153302
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:54 schreef BigKahuna het volgende:
Ik vind t een beetje een zielige discussie altijd. Zo van moehahah ik ben lekker meer fan dan jij.... kom op nou je houdt van dezelfde club. Het is een beetje alsof je ruzie met je broer maakt over wie er meer van jullie moeder houdt.
Totaal niet vergelijkbaar.

Een supporter heeft even iets meer voor zijn club over dan een fan, een fan is eigenlijk een passieve supporter.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:54:57 #165
73305 Stpan
pi_54153970
175 is de goedkoopste bij Sparta. Dus in Heerenveen krijg je voor minder geld een sta-tribune met beter voetbal? Mazzelaar.
pi_54153997
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 09:54 schreef Stpan het volgende:
175 is de goedkoopste bij Sparta. Dus in Heerenveen krijg je voor minder geld een sta-tribune met beter voetbal? Mazzelaar.
Sparta eliteclub JWT.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:04:29 #167
73305 Stpan
pi_54154092
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 19:42 schreef hippo-clippo het volgende:Zo zie ik het op dit moment, maar mezelf kennende zal ik mijn studententijd zo lang mogelijk rekken
Dat sowieso.

En je overige vermoedens kan ik wel beamen. Ik zie om me heen genoeg gasten die ongeveer alle uit- en thuiswedstrijden bezoeken van Sparta ook al zijn ze afgestudeerd en hebben ze een goede baan. Ze kunnen dit ook nog combineren met het hebben van een vriendin en zelf sporten.

Mij lukt dat niet, dus is er (niet bewust, maar zo gaat het wel) bij mij een grote streep door de uitwedstrijden heen gegaan. Mocht ik dan ook nog eens m'n vriendin zwanger maken (staat nog lang niet in de planning) dan zal ik wederom een nieuwe schifting van prioriteiten moeten maken.
Overigens kun je bij veel clubs je kinderen gewoon meenemen, naar Sparta in ieder geval wel. Ik hoop alleen niet dat ik ooit een vader wordt die z'n kinderen meeneemt zonder zich af te vragen of ze dat nou leuker vinden dan met vriendjes spelen.

Tijdens met studententijd kon ik m'n vriendin, vrienden, bijbaantjes, Sparta en zelf sporten genoeg aandacht geven. Uitwedstrijden waren voor mij een alternatief voor uitgaan, en niet eens per se duurder dan een avondje stappen.
pi_54154106
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 09:54 schreef Stpan het volgende:
Lange zijdes zijn dan ook gelijk 100 euro duurder.
pi_54154604
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 10:05 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Lange zijdes zijn dan ook gelijk 100 euro duurder.
Zijn alle seizoenskaarten uitverkocht daar? Dan is het opzich wel logisch dat de lange zijde 100 euro duurder is.

Edit: De seizoenskaarten bij Heracles varieren tussen de 150 en 250 euro, paar jaar geleden betaalde ik nog 60 Euro.
Maar toen speelden we nog GGD en als je door wilt groeien dan kun je niet je seizoenskaarten blijven verkopen voor een prikje, ik vind de bedragen zoals ze nu zijn niet verkeerd.
  Trouwste user 2022 donderdag 25 oktober 2007 @ 20:20:52 #170
7889 tong80
Spleenheup
pi_54167002
Ik stond vroeger voor 2 gulden vijtig bij FC den Bosch achter het doel

donderdag 25 oktober 2007 @ 20:57:20 #171
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_54167824
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 09:07 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Totaal niet vergelijkbaar.

Een supporter heeft even iets meer voor zijn club over dan een fan, een fan is eigenlijk een passieve supporter.
Achja sommige mensen hebben nog andere taken/prioriteiten/interesses, wat dan ook.
Dat maakt ze niet minder, en hun gevoel voor de club wordt er ook niet minder van.
&gt;&lt;(({°&gt;
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:31:11 #172
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54173293
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:57 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Achja sommige mensen hebben nog andere taken/prioriteiten/interesses, wat dan ook.
Dat maakt ze niet minder, en hun gevoel voor de club wordt er ook niet minder van.
tuurlijk wel, hoe erg je supporter/fan van een club ebnt is natuurlijk direct te zien aan waar de club in de prioriteitenlijst staat.

Als je andere dingen veel belangrijker vind kun je wel enorm betrokken zijn bij een club maar het is nooit zo belangrijk als de andere dingen die je hoger stelt.
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 08:50:03 #173
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54175889
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:57 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Zoals rubbereend al zegt, als andere taken/prioriteiten/interesses je beletten van het Ajax bezoeken, dan ben je een fan en geen supporter.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:06:40 #174
73305 Stpan
pi_54176949
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:20 schreef tong80 het volgende:

Zelfs ik heb voor 10 gulden nog weg staan regenen op de oude Kasteeltribune bij Sparta-PSV.
pi_54200086
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:20 schreef tong80 het volgende:

Ik zat gisteren voor 10 euro 50 achter het doel. Dat is in guldens dus ongeveer 24 gulden. Jezus dus gewoon 10x zo duur geworden...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 21 december 2007 @ 21:37:39 #176
176521 Grulez
rasgroninger
pi_55450438
Goed topic. Hoofdpunt lijkt me beleving en dat heb je in een stadion meer dan thuis bij je teletekst of tegenwoordig digitale tv.
pi_55450634

[ Bericht 100% gewijzigd door De_Ananas op 21-12-2007 21:51:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')