Iemand die geen wedstrijden bezoekt is een FAN, geen supporter!quote:sup·por·ter (de ~ (m.), ~s)
1 aanhanger van een sportvereniging, die wedstrijden bezoekt
sup·por·te·ren (onov.ww.)
1 als supporter aanwezig zijn
Dit zegt wel genoeg, zo praat een echte supporter niet over zijn club.quote:Op maandag 22 oktober 2007 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
Altijd lachen in die ArenA.
Terwijl je eigen club geen deuk in een pakje boter trapt het bestuur gaan lopen weghonen en zingen dat z'n moeder een hoer is. Lekker niveautje....
Inderdaad, en dan zonder daarmee een waardeoordel te vellen over het feit of supporters beter zijn dan fans oid.quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:00 schreef MaxPower het volgende:
Vandale.nl:
[..]
Iemand die geen wedstrijden bezoekt is een FAN, geen supporter!
Nee, want jij hoort neutraal te zijn.quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef sjimz het volgende:
Ik ga beroepsmatig wel eens naar wedstrijden.
Ben ik nu ook een supporter?
Ben je Dick Jol?quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef sjimz het volgende:
quote:Op maandag 22 oktober 2007 14:47 schreef TerroRobbie het volgende:
De neppers durven niet te reageren.
Neen, een veredelde kutstewardquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:49 schreef sjimz het volgende:
Daar is inderdaad geen speld tussen te krijgen. Een supporter bezoekt de wedstrijden van zijn/haar favoriete club. Vallen trouwens alleen de thuiswedstrijden daar tussen, of ook de uitwedstrijden? Een fan volgt zijn/haar club, weet wat er speelt, maar is niet in het stadion te vinden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:08 schreef Stpan het volgende:
De definitie van een supporter is via de Vandale makkelijk te ondervangen. Als je geen wedstrijden bezoekt ben je geen supporter maar fan.
Deze vraag is inderdaad beter, maar daar is geen echte definitie van. M0NTANA heeft een mening, Dr.Daggla heeft een mening en zo heeft iedereen een mening. Het samen eens worden lukt hierbij nooit. Ikzelf kan mij simpel bestempelen als fan, omdat ik te weinig wedstrijden bezoek om mij echt supporter te noemen. Maar hoe noem je iemand die geregeld gaat, maar niet altijd. Of iemand die alleen naar de topwedstrijden gaat (PSV, Feyenoord, AZ)?quote:De vraag is denk ik meer: Wanneer ben je echte Ajacied, Feyenoorder, Superboer, Spartaan?
Is fan zijn voldoende? Of moet je supporter zijn?
En met een seizoenskaart alleen ben je er ook jaquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:20 schreef MaxPower het volgende:
Als je niet alles in het werk stelt om je club te bezoeken ben je geen echte <insert clubnaam>.
Geen goede openbaar vervoerverbinding![]()
Er rijdt een bus in elk onmogelijk kutgat in NL.
Geen geld![]()
De goedkoopste seizoenkaart bij de meeste clubs is 150 euro... dat jaag je er in 3 weekenden zuipen ook doorheen.
"Ik woon in Appingedam en ben Feyenoordfan"![]()
Support your local footballteam!
Andere hobbies?
Als die belangrijker zijn dan je club is de stelling bewezen lijkt me.
Meer heb je niet nodig om het stadion binnen te komen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:33 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En met een seizoenskaart alleen ben je er ook ja
jij woont naast het stadion ?quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:42 schreef MaxPower het volgende:
Meer heb je niet nodig om het stadion binnen te komen.
Nu niet meer nee, maar toen ik nog in Friesland woonde ging ik op de fiets of reed met mijn vader mee, en later had ik een OV..quote:
En als je 5 keer per jaar een wedstrijd bezoekt?quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:00 schreef MaxPower het volgende:
Vandale.nl:
[..]
Iemand die geen wedstrijden bezoekt is een FAN, geen supporter!
Ligt aan de redenen waaróm je een jaar niet meer gaat. Moet je een jaar naar het buitenland (of de andere kant van NL) voor je studie of werk is het logisch. Heb je er ff geen zin meer in of gaat het sportief klote met je club... tsja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 03:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
En als je 5 keer per jaar een wedstrijd bezoekt?
Of als je 10 jaar lang een seizoenskaart hebt gehad en een jaar niet gaat?
Of ben je alleen supporter op het moment an sich dat je in het stadion staat en zodra je buiten de poorten komt weer fan?
Nu boeit mij het geen flikker of ik fan of supporter genoemd word, ik vind het alleen niet zo simpel te stellen...
Die de rechtszaken verliest na hun optreden.quote:Op maandag 22 oktober 2007 17:46 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Neen, een veredelde kutsteward[ afbeelding ]
De andere kant van NL ? We wonen in een klein kikkerlandje!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:40 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ligt aan de redenen waaróm je een jaar niet meer gaat. Moet je een jaar naar het buitenland (of de andere kant van NL) voor je studie of werk is het logisch. Heb je er ff geen zin meer in of gaat het sportief klote met je club... tsja.![]()
Dat het slecht gaat is belachelijk natuurlijk, maar een jaartje geen zin... Ach ik bemoei me er verder ook maar niet mee. M'n piemel is lang genoeg van zichzelf.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:40 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ligt aan de redenen waaróm je een jaar niet meer gaat. Moet je een jaar naar het buitenland (of de andere kant van NL) voor je studie of werk is het logisch. Heb je er ff geen zin meer in of gaat het sportief klote met je club... tsja.![]()
Ik moet uur reizen naar zwolle met de bus, vanaf daar met de trein naar utrecht ook een uur en dan nog naar Amsterdam, ook 1 uur (ofzo).. Ik wacht wel totdat ik me rijbewijs heb voordat ik een seizoenskaart aanschaf!quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:20 schreef MaxPower het volgende:
Als je niet alles in het werk stelt om je club te bezoeken ben je geen echte <insert clubnaam>.
Geen goede openbaar vervoerverbinding![]()
Er rijdt een bus in elk onmogelijk kutgat in NL.
Geen geld![]()
De goedkoopste seizoenkaart bij de meeste clubs is 150 euro... dat jaag je er in 3 weekenden zuipen ook doorheen.
"Ik woon in Appingedam en ben Feyenoordfan"![]()
Support your local footballteam!
Andere hobbies?
Als die belangrijker zijn dan je club is de stelling bewezen lijkt me.
Historie van ons dorp. Officieel is ons dorp nog onderdeel van Amsterdam.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:59 schreef MaxPower het volgende:
Waarom ben je voor Ajax?
Als de club echt in je hart zit doe je er toch alles voor om erbij te zijn? Als je verliefd bent doe je toch ook alles om bij je vriendin te zijn? Wat is dan de reden dat je niet naar wedstrijden gaat?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:42 schreef Fides het volgende:
Ik ben een hardcore nep-supporter. Ben in heel mijn leven naar 10-15 thuiswedstrijden van Ajax gegaan maximaal. Kan me werkelijk geen kloot schelen wat de 'echte' supporters daarvan vinden, maar Ajax zit mij als geboren Amsterdammer gewoon in mijn hart.
Mooie vergelijking!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als de club echt in je hart zit doe je er toch alles voor om erbij te zijn? Als je verliefd bent doe je toch ook alles om bij je vriendin te zijn? Wat is dan de reden dat je niet naar wedstrijden gaat?
Blijkbaar is het mij niet waard om een hele dag op te geven voor het kijken naar een voetbalwedstrijd. Bovendien heb ik het normaliter 'te druk' voor een seizoenskaart (ik zou zeker niet meer dan 10 wedstrijden per jaar kunnen gaan). En ja, gewoon een ticket voor 1 wedstrijd kopen komt er dus maar zelden van (ik heb geen zin om 35 euro + treinkaart a 10 euro, is voor een student best veel, dat kan ik wel aan iets nuttigers uitgeven) uit te geven voor Ajax - NEC of Ajax - VVV ofzo). Mij gaat het bovendien gewoon om het voetbal en niet dat sfeertje er omheen, daar word ik niet warm of koud van.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:53 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als de club echt in je hart zit doe je er toch alles voor om erbij te zijn? Als je verliefd bent doe je toch ook alles om bij je vriendin te zijn? Wat is dan de reden dat je niet naar wedstrijden gaat?
Een dorp dat een uur rijden van Zwolle ligt is onderdeel van Amsterdamquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:01 schreef Ordinair het volgende:
Historie van ons dorp. Officieel is ons dorp nog onderdeel van Amsterdam.
Uitstekende omschrijving van een Ajax-fan, niet van een Ajax-supporter.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:09 schreef Fides het volgende:
[..]
Blijkbaar is het mij niet waard om een hele dag op te geven voor het kijken naar een voetbalwedstrijd. Bovendien heb ik het normaliter 'te druk' voor een seizoenskaart (ik zou zeker niet meer dan 10 wedstrijden per jaar kunnen gaan). En ja, gewoon een ticket voor 1 wedstrijd kopen komt er dus maar zelden van (ik heb geen zin om 35 euro + treinkaart a 10 euro, is voor een student best veel, dat kan ik wel aan iets nuttigers uitgeven) uit te geven voor Ajax - NEC of Ajax - VVV ofzo). Mij gaat het bovendien gewoon om het voetbal en niet dat sfeertje er omheen, daar word ik niet warm of koud van.
Urkquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:12 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Een dorp dat een uur rijden van Zwolle ligt is onderdeel van Amsterdam
Wat een grote onzin. Met het OV is het bv. zeker 3 uur van Emmen naar Eindhoven. En voor een student niet te betalen, 40 euro voor een retour? Plus het kaartje en eten en drinken, dan zit je op 80 - 90 euro ofzo. Plus dat je de hele middag en avond kwijt bent.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:53 schreef M0NTANA het volgende:
Als je graag wilt (en dus een échte supporter bent), kan je altijd. Reisafstand mag binnen Nederland nooit een beletsel zijn en ook financieel is er veel mogelijk, kwestie van prioriteiten stellen. In mijn optiek is iemand een supporter als hij een seizoenskaart heeft van zijn favoriete club en het liefst nog uitwedstrijden bezoekt ook, iemand die nooit (meer) in het stadion komt, is een fan (geworden). Alleen een vertrek naar het buitenland of een stadionverbod is een goede reden om het stadion niet meer te bezoeken, de rest is allemaal onzin.
Alsof dat ooit anders is geweest.... En bovendien hoef je je daar toch niks van aan te trekken.. Op Fok zitten ook een heleboel randjosti's daar post je toch ook gewoon op...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:33 schreef Zwansen het volgende:
En trouwens, zoals Daggla laatst als eens mooi omschreef d.m.v. die knoop in je zakdoek vergelijking, het niveau van de 'supporters' is de laatste jaren nu ook niet echt gestegen... Gewoon frustrerend hoe dom en kortzichtig een hoop van die josti's zijn. En helaas heb je die overal.
Ken voldoende jongens uit Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe die wekelijks Ajax bezoeken. De meeste daarvan zijn student (geweest) en komen met het OV, niets bijzonders dus. Zoals ik al zei, als je echt iets wilt, lukt dat heus wel. Maar als je slechts een fan bent en geen supporter, heb je simpelweg iets minder voor je club over.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een grote onzin. Met het OV is het bv. zeker 3 uur van Emmen naar Eindhoven. En voor een student niet te betalen, 40 euro voor een retour? Plus het kaartje en eten en drinken, dan zit je op 80 - 90 euro ofzo. Plus dat je de hele middag en avond kwijt bent.
Kan me goed voorstellen dat je daar als student niet altijd tijd en geld voor hebt. Of je moet verder geen sociaal leven hebben...
Klopt, ken ook een gast hier uit Groningen die een scc voor Ajax heeft. Gewoon met zijn OV heen en weer naar Amsterdam elke 2 weken, zo moeilijk is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ken voldoende jongens uit Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe die wekelijks Ajax bezoeken. De meeste daarvan zijn student (geweest) en komen met het OV, niets bijzonders dus. Zoals ik al zei, als je echt iets wilt, lukt dat heus wel. Maar als je slechts een fan bent en geen supporter, heb je simpelweg iets minder voor je club over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |