En wat als er meer dan 50.000 échte supporters zijn bij Ajax? Dan is de rest maar geen supporter omdat er geen kaartje geregeld kon worden?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Een beetje supporter heb gewoon kaarten natuurlijk.
daarom ben jij uiteindelijk voor Den Bosch geworden?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je niet bij de eerste 50.000 supporters van je club zit ben je misschien toch niet zo'n echte supporter.
het was zo makkelijk dat ik het niet kon laten liggen, een vol ajax stadion dus de jonge Robbie verkiest een club waar hij tot de supporters kan gaan behorenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel schattig dat elke discussie weer op mijn jeugdzonde uitdraait
Neem het hem ook niet kwalijk, zoals je zegt hebben heel veel mensen een Ajax-verleden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Niet om het een of ander, maar in 95 was bijna heel Nederland voor Ajax. Zeker als je in die leeftijd was zoals de meesten hier (10-14 jaar) was je makkelijk beïnvloedbaar en had je ook nog niet echt een eigen identiteit of mening over iets. Je werd gewoon waar iedereen voor was, Ajax was zó hot toen.
Vind ook niet dat je TR erop kunt pakken, hij is natuurlijk wel een échte FCDB'er. Maargoed, om zo iemand te kutten is het altijd leuk natuurlijk.
Is ook niet ergquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het was zo makkelijk dat ik het niet kon laten liggen, een vol ajax stadion dus de jonge Robbie verkiest een club waar hij tot de supporters kan gaan behoren
Klopt, er moeten dus nog veel meer voormalig Ajax fans rondlopen.... Maar die durven er misschien niet voor uit te komen..quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Niet om het een of ander, maar in 95 was bijna heel Nederland voor Ajax. Zeker als je in die leeftijd was zoals de meesten hier (10-14 jaar) was je makkelijk beïnvloedbaar en had je ook nog niet echt een eigen identiteit of mening over iets. Je werd gewoon waar iedereen voor was, Ajax was zó hot toen.
Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:33 schreef Stpan het volgende:
Ik vind het altijd jammer wanneer de fanatieke groep op de minder betrokken groep neerkijkt. Iedereen bepaald zelf tot in welke mate hij zich inlaat met deze liefhebberij.
En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.
Precies, en over neerkijken op gesproken... de niet stadionbezoekers kunnen er ook wat van:quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef MaxPower het volgende:
Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:33 schreef Zwansen het volgende:
En trouwens, zoals Daggla laatst als eens mooi omschreef d.m.v. die knoop in je zakdoek vergelijking, het niveau van de 'supporters' is de laatste jaren nu ook niet echt gestegen... Gewoon frustrerend hoe dom en kortzichtig een hoop van die josti's zijn. En helaas heb je die overal.
Omdat hij dan waarschijnlijk goede redenen heeft om dat te onderbouwen. Hij heeft in ieder geval een goede reden om heen te gaan, en dan accepteer ik dat wel ja. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar dat is wat anders.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?
Hij/zij enerzijds een echte is, en je het daarvan kunt hebben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?
Als ze winnen is het "wij hebben gewonnen" en als ze verliezen "zij hebben verloren"quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Hij/zij enerzijds een echte is, en je het daarvan kunt hebben.
En meestal maken de echten gewoon één lullige opmerking tegen elkaar daarover, en is het daarna klaar.
Die gaan niet zoals teletekstsupporters heel zielig vier smsjes sturen, drie mailtjes, 'grappige' plaatjes en je er nog zesendertig keer aan herinneren.
Een fapporter.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:14 schreef sjimz het volgende:
Als ik een ander beroep had gehad dan had ik ook een seizoenskaart van Ajax genomen, maar nu kan ik toch 80% van de wedstrijden niet bezoeken omdat ik dan moet werken.
En die 20% die ik wel kan bezoeken is omdat ik dan daar aan het werk ben.
Ben ik nu dan een fan of een supporter?
Een wout.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:14 schreef sjimz het volgende:
Als ik een ander beroep had gehad dan had ik ook een seizoenskaart van Ajax genomen, maar nu kan ik toch 80% van de wedstrijden niet bezoeken omdat ik dan moet werken.
En die 20% die ik wel kan bezoeken is omdat ik dan daar aan het werk ben.
Ben ik nu dan een fan of een supporter?
Dat betwijfel ik. Je zou eerder het idee hebben dat een stadionbezoeker meer betrokken is bij zijn club, maar uiteindelijk haalt ook zijn informatie waar iedereen het vandaan haalt: de kranten, tv, internet, je vrienden, iemand die zus en zo kent, etc. Een livewedstrijd op tv is hetzelfde als een wedstrijd in het stadion. Hoogstens zou je beter kunnen analyseren dat bijv. Heijtinga goed meebeweegt in een 4-4-2 formatie, maar dat komt dan omdat je een beter overzicht hebt in het stadion.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:06 schreef MaxPower het volgende:
Omdat hij dan waarschijnlijk goede redenen heeft om dat te onderbouwen. Hij heeft in ieder geval een goede reden om heen te gaan, en dan accepteer ik dat wel ja. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar dat is wat anders.
Zieligheid komt net zo goed voor bij 'echte' supporters.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Silenus het volgende:
Hij/zij enerzijds een echte is, en je het daarvan kunt hebben.
En meestal maken de echten gewoon één lullige opmerking tegen elkaar daarover, en is het daarna klaar.
Die gaan niet zoals teletekstsupporters heel zielig vier smsjes sturen, drie mailtjes, 'grappige' plaatjes en je er nog zesendertig keer aan herinneren.
Ik denk niet zozeer dat men zich vaak te groot voelt voor een stadionbezoek, maar eerder niet de 'diepe' behoefte heeft om een stadion te bezoeken om meerdere redenen (tijd, geld, afstand, etc.).quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:06 schreef M0NTANA het volgende:
Neerkijken is een verkeerd woord, persoonlijk vind ik het vaak zwaar misplaatst als een fan zichzelf als een supporter ziet. Van die figuren die zich te groot voelen voor een stadionbezoek, maar die je wel even denken te vertellen hoe het allemaal zit. Vaak zijn het halve successupporters, als het goed gaat lopen ze voorop in de polonaise en als het fout gaat, zijn zij de eerste die met hun vingertje staan te wijzen.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Vind ook niet dat je TR erop kunt pakken, hij is natuurlijk wel een échte FCDB'er. Maargoed, om zo iemand te kutten is het altijd leuk natuurlijk.
Ik kan verheugd zijn met het feit dat ik ook toendertijd niet voor ajax was.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Juist!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:17 schreef MaxPower het volgende:
[..]
UrkIs inderdaad vrij kut te bereizen.
Na dit topic zouden we eigenlijk over teletekstfans moeten sprekenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:44 schreef methodmich het volgende:
Telt het ook als je elke wedstrijd van een hoofdklasser ziet?? Daar heb je ook teletekstsupporters trouwens.
Heb nog 2 jaar bij Henk's zoontje in de klas gezetenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:16 schreef Erasmusch het volgende:
Wat te denken van Esther Dokkum of Henk Rietman uit Raalte!
Nee, ze supporten teletekst door er vaak op te kijken.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:50 schreef Strooper het volgende:
[..]
Na dit topic zouden we eigenlijk over teletekstfans moeten spreken![]()
Dat is één van de acceptabele redenen die eerder in dit topic genoemd zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En wat als die supporters ineens het stadion niet meer in mogen?
Dat roep ik al 30 jaar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 17:21 schreef TerroRobbie het volgende:
Als wij europees gaan ooit, dan eet ik helemaal niet meer.
Gelukkigquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat is één van de acceptabele redenen die eerder in dit topic genoemd zijn.
Minder en daar kan je het ook beter van hebben.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zieligheid komt net zo goed voor bij 'echte' supporters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |