abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:23:39 #51
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54107497
Ik vind iemand wel meer supporter als hij vaak wedstrijden bezoekt! Bij een aantal clubs is natuurlijk wel het probleem dat het vrijwel elke week uitverkocht is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54107531
Een beetje supporter heb gewoon kaarten natuurlijk.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:33:07 #53
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54107652
Dat niemand nog met de vergelijking met religie is gekomen.

Ik ken genoeg mensen die noch de kerk bezoeken noch getrouwd zijn noch maagd zijn en zichzelf christelijk noemen.

Ik ken mensen die geen TV in huis hebben, iedere zondag 2x naar de kerk gaan en de bijbel uit hun hoofd kennen. En zichzelf christelijk noemen.

Je hebt fans en supporters, van zijdelings tot fanatiek. Van teletekstkijkers tot en met mensen die zweren dat het volgen van hun club een levensstijl is geworden. Van mensen met een oud sjawltje in huis tot en met mensen met een clubtatoo.

Ik vind het altijd jammer wanneer de fanatieke groep op de minder betrokken groep neerkijkt. Iedereen bepaald zelf tot in welke mate hij zich inlaat met deze liefhebberij.
pi_54107680
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Een beetje supporter heb gewoon kaarten natuurlijk.
En wat als er meer dan 50.000 échte supporters zijn bij Ajax? Dan is de rest maar geen supporter omdat er geen kaartje geregeld kon worden?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54107797
Als je niet bij de eerste 50.000 supporters van je club zit ben je misschien toch niet zo'n echte supporter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:55:43 #56
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54108047
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je niet bij de eerste 50.000 supporters van je club zit ben je misschien toch niet zo'n echte supporter.
daarom ben jij uiteindelijk voor Den Bosch geworden?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54108180
Ik ben nooit supporter van een andere club geweest.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:05:24 #58
73305 Stpan
pi_54108192
En fan van een andere club?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:10:12 #59
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54108289
TerroRobbie was een Ajax-fan, net als bijvoorbeeld Dos37 en Asskicker14.

Meer voorbeelden: [CENTRAAL] Als supporter van club veranderen, kan dat?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54108519
Wel schattig dat elke discussie weer op mijn jeugdzonde uitdraait
pi_54108579
Ik draag al heel mijn voetballeven lang Club Brugge een hart toe, maar ik ga zelden naar het stadion. Daarom beschouw ik mezelf ook meer als een fan dan een supporter.

Maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit naar een andere club zou overstappen, want Club Brugge zit gewoon in mijn hart. Ik word net zo goed zenuwachtig op bepaalde wedstrijddagen, of enorm boos op de scheidsrechter en al wat je wil.

Maar ik noem me geen supporter. Daarvoor heb ik véél te veel respect voor mensen die wekelijks door kou en regen naar het stadion gaan.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:40:15 #62
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_54108773
Niet om het een of ander, maar in 95 was bijna heel Nederland voor Ajax. Zeker als je in die leeftijd was zoals de meesten hier (10-14 jaar) was je makkelijk beïnvloedbaar en had je ook nog niet echt een eigen identiteit of mening over iets. Je werd gewoon waar iedereen voor was, Ajax was zó hot toen.

Vind ook niet dat je TR erop kunt pakken, hij is natuurlijk wel een échte FCDB'er. Maargoed, om zo iemand te kutten is het altijd leuk natuurlijk.
Gourmetten of steengrillen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:43:10 #63
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54108840
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel schattig dat elke discussie weer op mijn jeugdzonde uitdraait
het was zo makkelijk dat ik het niet kon laten liggen, een vol ajax stadion dus de jonge Robbie verkiest een club waar hij tot de supporters kan gaan behoren
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:47:10 #64
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54108930
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:40 schreef Silenus het volgende:
Niet om het een of ander, maar in 95 was bijna heel Nederland voor Ajax. Zeker als je in die leeftijd was zoals de meesten hier (10-14 jaar) was je makkelijk beïnvloedbaar en had je ook nog niet echt een eigen identiteit of mening over iets. Je werd gewoon waar iedereen voor was, Ajax was zó hot toen.

Vind ook niet dat je TR erop kunt pakken, hij is natuurlijk wel een échte FCDB'er. Maargoed, om zo iemand te kutten is het altijd leuk natuurlijk.
Neem het hem ook niet kwalijk, zoals je zegt hebben heel veel mensen een Ajax-verleden.

Als je Ajax-fan was (vooral in de gouden tijden) is het geen zonde als je later supporter wordt van een andere club, maar als je eenmaal supporter bent van een club, is een switch niet meer mogelijk.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54109035
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het was zo makkelijk dat ik het niet kon laten liggen, een vol ajax stadion dus de jonge Robbie verkiest een club waar hij tot de supporters kan gaan behoren
Is ook niet erg , ik kut vaak mensen hier.. dus dan is het logisch dat als mensen de kans krijgen ik teruggekut wordt.
pi_54109046
Ik kom al 25 jaar bij AZ maar bezoek gemiddeld niet meer dan 12 wedstrijden per jaar (inclusief Europese wedstrijden). Ik heb dus geen seizoenskaart, maar dat komt voornamelijk omdat de afstand mij te ver is om het tweewekelijks te overbruggen. Ik woon in het Westland (onder Den Haag) dus dat is gemiddeld 2,5 uur in de auto zitten (heen en terug) om het stadion te bereiken. Ik hou het wel bij de wedstrijden die mij aantrekkelijk lijken.

Ik bezoek daaribj ook uitwedstrijden mits dicht in de buurt. Een Excelsior - AZ of Sparta - AZ zal ik nog bezoeken, maar now ay dat ik ooit naar FC Groningen - AZ ga.

Daarbij ben ik ook niet echt een aanhanger die bij een wedstrijd de longen uit zijn lijf schreeuwt of driftig met zijn klapper slaat of sjaaltje wuift. Behoudens een "schiet naar links lul!"of een "oooooh" komt er niet veel uit mijn mond, qua zang al helemaal niet.

Ik hou me wel bezig met pittige discussies over voetbal & AZ, op het werk, met mijn vrienden, hier op Fok!, etc. Jarenlang moest ik me verdedigen dat ik fan van AZ was terwijl ik ongeveer 100 kilometer van Alkmaar vandaan woonde. (tegenwoordig word ik min of meer uitgelachen, maar dat heeft een hele andere oorzaak )

Maakt me dat een supporter? Ja, ik vind van wel. Maakt me dat fanatiek? Ja, maar dan wel op mijn eigen manier.

Verder heb ik helemaal niks tegen Teletekstsupporters. Iedereen beleeft voetbal op zijn eigen manier; de één in het stadion, de ander voor de buis. Fan of supporter; voor mij is het hetzelfde.
pi_54109084
quote:
Klopt, er moeten dus nog veel meer voormalig Ajax fans rondlopen.... Maar die durven er misschien niet voor uit te komen..
pi_54109237
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:33 schreef Stpan het volgende:

Ik vind het altijd jammer wanneer de fanatieke groep op de minder betrokken groep neerkijkt. Iedereen bepaald zelf tot in welke mate hij zich inlaat met deze liefhebberij.
Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.
pi_54109314
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik vind het irritant wanneer een niet-stadionbezoeker op je werk/studie/internet jou loopt te treiteren dat 'zijn' cluppie de beste is terwijl hij nooit in het stadion komt. Op dat soort types kijk ik neer ja.
En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?
pi_54109370
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:00 schreef MaxPower het volgende:
Precies, en over neerkijken op gesproken... de niet stadionbezoekers kunnen er ook wat van:
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:33 schreef Zwansen het volgende:
En trouwens, zoals Daggla laatst als eens mooi omschreef d.m.v. die knoop in je zakdoek vergelijking, het niveau van de 'supporters' is de laatste jaren nu ook niet echt gestegen... Gewoon frustrerend hoe dom en kortzichtig een hoop van die josti's zijn. En helaas heb je die overal.
pi_54109409
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En als iemand die wel in stadion komt dat zegt, is het minder irritant omdat .. ?
Omdat hij dan waarschijnlijk goede redenen heeft om dat te onderbouwen. Hij heeft in ieder geval een goede reden om heen te gaan, en dan accepteer ik dat wel ja. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar dat is wat anders.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:06:42 #72
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54109422
Neerkijken is een verkeerd woord, persoonlijk vind ik het vaak zwaar misplaatst als een fan zichzelf als een supporter ziet. Van die figuren die zich te groot voelen voor een stadionbezoek, maar die je wel even denken te vertellen hoe het allemaal zit. Vaak zijn het halve successupporters, als het goed gaat lopen ze voorop in de polonaise en als het fout gaat, zijn zij de eerste die met hun vingertje staan te wijzen.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:07:16 #73
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_54109439
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Hij/zij enerzijds een echte is, en je het daarvan kunt hebben.

En meestal maken de echten gewoon één lullige opmerking tegen elkaar daarover, en is het daarna klaar.
Die gaan niet zoals teletekstsupporters heel zielig vier smsjes sturen, drie mailtjes, 'grappige' plaatjes en je er nog zesendertig keer aan herinneren.
Gourmetten of steengrillen?
pi_54109590
Als ik een ander beroep had gehad dan had ik ook een seizoenskaart van Ajax genomen, maar nu kan ik toch 80% van de wedstrijden niet bezoeken omdat ik dan moet werken.
En die 20% die ik wel kan bezoeken is omdat ik dan daar aan het werk ben.
Ben ik nu dan een fan of een supporter?
pi_54109710
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Silenus het volgende:

[..]

En meestal maken de echten gewoon één lullige opmerking tegen elkaar daarover, en is het daarna klaar.
Die gaan niet zoals teletekstsupporters heel zielig vier smsjes sturen, drie mailtjes, 'grappige' plaatjes en je er nog zesendertig keer aan herinneren.
Als ze winnen is het "wij hebben gewonnen" en als ze verliezen "zij hebben verloren"
pi_54109765
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:14 schreef sjimz het volgende:
Als ik een ander beroep had gehad dan had ik ook een seizoenskaart van Ajax genomen, maar nu kan ik toch 80% van de wedstrijden niet bezoeken omdat ik dan moet werken.
Een fapporter.
pi_54109802
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:14 schreef sjimz het volgende:
Een wout.
pi_54110238
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:06 schreef MaxPower het volgende:
Omdat hij dan waarschijnlijk goede redenen heeft om dat te onderbouwen. Hij heeft in ieder geval een goede reden om heen te gaan, en dan accepteer ik dat wel ja. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar dat is wat anders.
Dat betwijfel ik. Je zou eerder het idee hebben dat een stadionbezoeker meer betrokken is bij zijn club, maar uiteindelijk haalt ook zijn informatie waar iedereen het vandaan haalt: de kranten, tv, internet, je vrienden, iemand die zus en zo kent, etc. Een livewedstrijd op tv is hetzelfde als een wedstrijd in het stadion. Hoogstens zou je beter kunnen analyseren dat bijv. Heijtinga goed meebeweegt in een 4-4-2 formatie, maar dat komt dan omdat je een beter overzicht hebt in het stadion.

Maar wat vervolgens bijv. de trainer zegt na een wedstrijd, is voor beide partijen precies hetzelfde.

Uiteraard moet je wel te allen tijde jouw club als de beste (op meerdere manieren interpreteerbaar ) bestempelen...
pi_54110247
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:07 schreef Silenus het volgende:

Zieligheid komt net zo goed voor bij 'echte' supporters.
pi_54110339
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:06 schreef M0NTANA het volgende:
Neerkijken is een verkeerd woord, persoonlijk vind ik het vaak zwaar misplaatst als een fan zichzelf als een supporter ziet. Van die figuren die zich te groot voelen voor een stadionbezoek, maar die je wel even denken te vertellen hoe het allemaal zit. Vaak zijn het halve successupporters, als het goed gaat lopen ze voorop in de polonaise en als het fout gaat, zijn zij de eerste die met hun vingertje staan te wijzen.
Ik denk niet zozeer dat men zich vaak te groot voelt voor een stadionbezoek, maar eerder niet de 'diepe' behoefte heeft om een stadion te bezoeken om meerdere redenen (tijd, geld, afstand, etc.).

Een goed voorbeeld hiervan acht ik Stereotomy uit het AZ-topic. Een echte teletekstsupporter, maar hij weet verder wel degelijk inhoudelijk goed mee te praten.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 15:35:54 #81
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_54111439
quote:

NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:15:43 #82
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_54112489
quote:
Ik kan verheugd zijn met het feit dat ik ook toendertijd niet voor ajax was.

Discussie is overigens zinloos. Er zijn supporters en fans. De gradatie tussen de twee lijkt me duidelijk en daar valt ook niet over te discussiëren.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_54112991
Qua gedachtengang kan ik me helemaal vinden in Montana..
Als je echt wil dan kan je ook echt altijd naar je club.
Bij mij gaat dat dan als volgt:

Als het competitie-programma bekend wordt, wordt dat meteen op de kalender geschreven.
Visite's/uitstapjes e.d. worden daar op aangepast en bezoek aan Belgie (heb namelijk Belgische vriendin) gebeurt in interlandweekenden en op dagen dat Twente zondag's speelt want dan kan ik s'morgens al terug.

In het sporadische geval van Europees wordt ook alles bezocht. Ook al wordt het een financieël duur tripje: liever een paar weken geen vlees eten dan dan Europese tripje missen (vlees is maar een voorbeeld..)
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:47:34 #84
73305 Stpan
pi_54113173
Ik wil echt geen vlees laten staan om Sparta te bezoeken.

Maar het ligt natuurlijk ook aan de omstandigheden. Mocht Sparta Europees spelen dan ben ik daarbij, no matter what. Zou ik fan/supporter van een club zijn die regelmatig Europees speelt dan zou het afhangen van m'n werk/vakantiedagen/financien/vriendin/familie/andere geplande vakanties voordat ik die met de hoogste prioriteit inplan.

Ik merk sowieso dat ik met m'n 27 jaar minder fanatiek ga dan vroegah. Uitwedstrijden bezoek ik max 2/3 per jaar en dan nog dicht in de buurt ook. Thuiswedstrijden laat ik ook vaker schieten.
Ik ben nu eenmaal geen vrijgezelle student meer, je leven verandert, en daarmee ook de manier waarop je je rol als supporter invult.
pi_54113714
En wat als die supporters ineens het stadion niet meer in mogen?
pi_54113810
Als wij europees gaan ooit, dan eet ik helemaal niet meer.
pi_54113937
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 10:17 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Urk Is inderdaad vrij kut te bereizen.
Juist!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_54114237
Telt het ook als je elke wedstrijd van een hoofdklasser ziet?? Daar heb je ook teletekstsupporters trouwens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_54114369
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:44 schreef methodmich het volgende:
Telt het ook als je elke wedstrijd van een hoofdklasser ziet?? Daar heb je ook teletekstsupporters trouwens.
Na dit topic zouden we eigenlijk over teletekstfans moeten spreken
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:53:52 #90
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_54114425
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 11:16 schreef Erasmusch het volgende:
Wat te denken van Esther Dokkum of Henk Rietman uit Raalte!
Heb nog 2 jaar bij Henk's zoontje in de klas gezeten
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:00:19 #91
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_54114523
Overigens mijn mening ook even maar dan. Supporter : iemand die vaak naar wedstrijden van z'n club gaat, fanatieke supporter : iemand die naar ALLE wedstrijden van z'n club gaat. Iemand die z'n club wel fanatiek volgt maar 9 van de 10 keer thuis : fan. Maar dat wil niet zeggen dat een fan minder van z'n club kan houden dan een fanatieke supporter. Ikzelf ga door meerdere redenen maar een paar keer per seizoen naar m'n club (wat overigens wel gaat veranderen hoor binnen een paar jaar) maar ik volg alles over Feyenoord op de voet, en de uitslagen bepalen heel m'n stemming.

Maar daarentegen kun je al 20 jaar elke wedstrijd bezocht hebben; iemand die vervolgens met stenen naar de politie staat te gooien is GEEN supporter. Dan breng je je club namelijk schade toe, en dat is het tegenovergestelde van supporten.
pi_54114586
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:50 schreef Strooper het volgende:

[..]

Na dit topic zouden we eigenlijk over teletekstfans moeten spreken
Nee, ze supporten teletekst door er vaak op te kijken.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:12:04 #93
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54114738
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:15 schreef HeinekenAFCA het volgende:
En wat als die supporters ineens het stadion niet meer in mogen?
Dat is één van de acceptabele redenen die eerder in dit topic genoemd zijn.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:20:10 #94
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_54114900
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 17:21 schreef TerroRobbie het volgende:
Als wij europees gaan ooit, dan eet ik helemaal niet meer.
Dat roep ik al 30 jaar.

ben intussen zo'n 25 kilo te zwaar
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_54115324
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:12 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat is één van de acceptabele redenen die eerder in dit topic genoemd zijn.
Gelukkig
pi_54115682
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:24 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Een wout.
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:03:11 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_54122552
Ik ben vaak naar de oude Meer geweest. Ik stond achter het doel bij de F-side. De helft keek niet naar de wedstrijd en de andere helft had het allen over het aantal wijven of de coke dat ze hadden gescoort de avond ervoor. Mijn vader was een oprechtere suporter.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54126193
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 14:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Zieligheid komt net zo goed voor bij 'echte' supporters.
Minder en daar kan je het ook beter van hebben.
pi_54126701
What's in a name, meer is het niet toch? Ik pak zo veel mee als ik kan, maar ben ik dan minder dan een seizoenskaarthouder? Neuh. Ik heb zo mijn redenen om niet altijd te gaan. Wel zal ik altijd proberen ook maar iets te zien.

Wat mij wel mateloos kan irriteren zijn de, in mijn geval, feyenoorders die zelf niet eens weten wanneer ze tegen wie moeten spelen mij gaan zitten jennen. En als ik ze dan terug ga jennen is het ineens "ach ik volg het niet meer zo, ik heb niets gezien" etc. Houdt je kop dan anders ook...

En ja, afstand is ook bij mij geregeld een horde, maar goed, ik heb dan ook geen local team om te supporten .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_54128152
RBC is nog wel te doen, Sandman.

Overigens ken ik ook (helaas) mensen met een seizoenskaart die wmb minder supporter zijn dan sommige mensen die ik ken zonder seizoenskaart.

Overigens heb ik 2 seizoenskaarten, maar voel me toch meer supporter van de ene club dan de andere. De andere is meer leuk tijdverdrijf, zeg maar.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')