Argentinie bestaat dan ook grotendeels uit nazaten van Europeanen, itt de rest van Zuid Amerika. Verder zou het imo best kunnen dat intelligentie verschilt, doet het tussen man en vrouw immers ook. Tegelijkertijd kun je ook de nadruk leggen op cultuur. Noord Afrikanen behoren tot het kaukasische "ras", sois. Maar islam maakt dom, dus daar hebben we een verklaring.quote:Op zondag 21 oktober 2007 09:54 schreef Mutant01 het volgende:
Net als het verschil in IQ tussen Zuid-Amerikanen...nogal vreemd.
Islam maakt dom, leuk....tot je kijkt naar Iran en Turkije. Maar deze baanbrekende conclusies hebben we wel vaker van je vernomen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Argentinie bestaat dan ook grotendeels uit nazaten van Europeanen, itt de rest van Zuid Amerika. Verder zou het imo best kunnen dat intelligentie verschilt, doet het tussen man en vrouw immers ook. Tegelijkertijd kun je ook de nadruk leggen op cultuur. Noord Afrikanen behoren tot het kaukasische "ras", sois. Maar islam maakt dom, dus daar hebben we een verklaring.
Krijg nou tieten, wat een bevestiging van wat ik eerder zei. De omgeving heeft dus weldegelijk een enorme invloed op IQ.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe meer mensen dicht bij de kustlijn en hoe minder mensen in de binnenlanden, hoe meer IQ. De traditionelere volkeren in Zuid-Am vind je vooral in de gebergtes en binnenlanden. Die leven bij de dag en denken amper vooruit en leven vooral op basis van niet gewijzigde tradities uit het verleden. Dit terwijl de mensen die aan de kust wonen meer vooruitdenken zijn en meer bezig zijn de toekomst te vormen. Stukje braintraining als je het zo wilt noemen.
Cultuur is zo mooi![]()
van kijken naar Turkije en Iran wordt niemand vrolijk.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Islam maakt dom, leuk....tot je kijkt naar Iran en Turkije. Maar deze baanbrekende conclusies hebben we wel vaker van je vernomen.
Je leert het nogsteeds niet he jongeman. Spreek nou eens voor jezelf.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
van kijken naar Turkije en Iran wordt niemand vrolijk.
ik hoor niemand protesteren?quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je leert het nogsteeds niet he jongeman. Spreek nou eens voor jezelf.
Islam an sich maakt vast niet dom, maar wel de manier waarop er mee wordt omgegaan en wat er benadrukt wordt. Als je het geloof gebruikt om vooruitstrevend te zijn dan wordt je er echt niet dom van. Als je echter alleen oude tradities benadrukt en alle discussies de kop indrukt dan heeft het een remmend effect. Helaas zien we steeds meer het laatste. Nou ja helaas, dat moeten die mensen zelf weten, komen ze dan nog wel achter.quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Islam maakt dom, leuk....tot je kijkt naar Iran en Turkije. Maar deze baanbrekende conclusies hebben we wel vaker van je vernomen.
Klopt, er zijn bepaalde landen waarbij het gebruikt wordt om kracht uit te putten en vooruit te komen en andere landen en groeperingen die het voor niets anders dan onderdrukking gebruiken. Iets wat voor elke ideologie geldt.quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:01 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Islam an sich maakt vast niet dom, maar wel de manier waarop er mee wordt omgegaan en wat er benadrukt wordt. Als je het geloof gebruikt om vooruitstrevend te zijn dan wordt je er echt niet dom van. Als je echter alleen oude tradities benadrukt en alle discussies de kop indrukt dan heeft het een remmend effect. Helaas zien we steeds meer het laatste. Nou ja helaas, dat moeten die mensen zelf weten, komen ze dan nog wel achter.
Maar de islam die vroeger zou hebben bestaan en voor doorbraken in de wetenschap zorgde zien we nog amper.
Inderdaad, bovenstaande geldt niet alleen voor islam.quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, er zijn bepaalde landen waarbij het gebruikt wordt om kracht uit te putten en vooruit te komen en andere landen en groeperingen die het voor niets anders dan onderdrukking gebruiken. Iets wat voor elke ideologie geldt.
die komt aanquote:Op zondag 21 oktober 2007 02:06 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh, vaak zat.
http://www.gnxp.com/blog/(...)ichard-lynn-maps.php
http://www.innovations-re(...)n/bericht-43536.html
http://psychology.uwo.ca/faculty/rushtonpdfs/PPPL1.pdf
http://www.whatsnextnetwo(...)n_and_performance_iq
http://taxa.epi.umn.edu/~(...)/200504/2/302-2.html
http://www.futureofchildren.org/usr_doc/pg_55_dickens.pdf
http://taxa.epi.umn.edu/~(...)/200504/2/328-2.html
http://www-personal.umich.edu/~nisbett/racegen.pdf
http://brookings.nap.edu/books/0815746091/html/index.html
To name but a few.
een mooie conclusiequote:Op zondag 21 oktober 2007 11:24 schreef Steeven het volgende:
Dat waren ze vroeger ook al (lees: honderden jaren terug. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden die verschillende bevolkingsgroepen hebben meegemaakt, waardoor wij succesvoller zijn geworden, wat ook te maken heeft met intelligentie overigens want je moet je kansen wel herkennen en pakken. Daar waren wij iets beter in en dat is te zien, en nu? Minder intelligent betekent niet dom.
IQ is net zoiets als voeding: je hebt maar zoveel nodig om te overleven, en alles daarboven wordt je alleen maar dik van. Je hebt veel meer aan eigenschappen als discipline, doorzettingsvermogen en zakelijk inzicht.quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:58 schreef StefanP het volgende:
Je bent niet op de hoogte van het feit dat IQ positief correleert met salaris?
het is eerder andersom, tegenwoordig beginnen mensen los te breken van de traditionele interpretatie van de islam:quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:01 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Islam an sich maakt vast niet dom, maar wel de manier waarop er mee wordt omgegaan en wat er benadrukt wordt. Als je het geloof gebruikt om vooruitstrevend te zijn dan wordt je er echt niet dom van. Als je echter alleen oude tradities benadrukt en alle discussies de kop indrukt dan heeft het een remmend effect. Helaas zien we steeds meer het laatste. Nou ja helaas, dat moeten die mensen zelf weten, komen ze dan nog wel achter.
Maar de islam die vroeger zou hebben bestaan en voor doorbraken in de wetenschap zorgde zien we nog amper.
Bron ?quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:00 schreef gronk het volgende:
[..]
IQ is net zoiets als voeding: je hebt maar zoveel nodig om te overleven, en alles daarboven wordt je alleen maar dik van. Je hebt veel meer aan eigenschappen als discipline, doorzettingsvermogen en zakelijk inzicht.
Nou, ze hebben toch eerst een behoorlijke terugval gehad. En ik moet het nog zien dat het de andere kant opgaat. Zal nog wel even duren, al hoor je soms wel goede geluiden uit bv Noord Afrika.quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:04 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het is eerder andersom, tegenwoordig beginnen mensen los te breken van de traditionele interpretatie van de islam:
Beyond Islamic enlightenment
It used to be difficult for Muslim reformers to argue that we need to re-evaluate the Quran. Then Bin Laden came to their aid.
Oh er zijn er vast meer te vinden, maar het gaat erom dat de bewering dat "er nooit een significant verschil is ontdekt" niet waar is. Er zullen vast wetenschappers zijn die het tegenovergestelde beweren, net zoals er wetenschappers zijn die zeggen het bestaan van God te hebben bewezen, maar dat mag. Daar is de wetenschap voor; bekijk het van zoveel mogelijk kanten en trek een conclusie.quote:Op zondag 21 oktober 2007 03:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat lijkt een indrukwekkende lijst linkjes, maar dat zijn allemaal google-hits van één specifieke minderheid van wetenschappers: Flynn en Rushton&Jensen. Hun omstredenheid kun je lezen in je laatste twee linkjes: die beweren het tegenovergestelde.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 11:01 schreef -scorpione- het volgende:
..
Zou dat misschien komen omdat al die wetenschappers de resultaten niet durven te openbaren uit angst verketterd te worden zoals ook nu anno 2007 gebeurd?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarnaast wijs ik je erop dat er geen enkel wetenschappelijk onderbouwd onderzoek is geweest dat aantoont dat zwarten (met als oorzaak genetische achtergrond) minder intelligent zouden zijn.
Zodat blanken ook eens kunnen winnen bij domme hardloopwedstrijdjes en negers bij de wat meer intelligente teamsporten? Neu, zo groot is het verschil toch ook weer niet?quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:40 schreef sizzler het volgende:
Even een gekke zijsprong:
Bij sporten maken we onderscheid tussen mannen en vrouwen. Waarom? Omdat mannen genetisch beter zijn aangelegd dan vrouwen. Als nu blijkt dat negers ook genetisch beter zijn aangelegd dan blanken, zouden we dan ook geen onderscheid moeten maken tussen neger- en blankencompetities?
Heb je daar bewijs voor, of zeg je maar wat?quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Argentinie bestaat dan ook grotendeels uit nazaten van Europeanen, itt de rest van Zuid Amerika. Verder zou het imo best kunnen dat intelligentie verschilt, doet het tussen man en vrouw immers ook.
klopt denk wel wat hij zegt, het is net als met noord amerika de lokale culturen/mensen zijn verdrongen door de europesequote:Op zondag 21 oktober 2007 18:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor, of zeg je maar wat?
Dat betekent het welquote:Op zondag 21 oktober 2007 11:24 schreef Steeven het volgende:
Dat waren ze vroeger ook al (lees: honderden jaren terug. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden die verschillende bevolkingsgroepen hebben meegemaakt, waardoor wij succesvoller zijn geworden, wat ook te maken heeft met intelligentie overigens want je moet je kansen wel herkennen en pakken. Daar waren wij iets beter in en dat is te zien, en nu? Minder intelligent betekent niet dom.
Die heb ik dan ook al beantwoord: gaat allemaal terug op een groepje van minder dan tien wetenschappers, en die laatste twee links spreken 't zelfs tegen.quote:
Nee, natuurlijk mag dat. Het enige probleem is dat je moet kiezen tussen deugdelijk onderzoek en ondeugdelijk onderzoek, en die onderzoeken vallen evident in de tweede categorie.quote:Op zondag 21 oktober 2007 12:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Oh er zijn er vast meer te vinden, maar het gaat erom dat de bewering dat "er nooit een significant verschil is ontdekt" niet waar is. Er zullen vast wetenschappers zijn die het tegenovergestelde beweren, net zoals er wetenschappers zijn die zeggen het bestaan van God te hebben bewezen, maar dat mag. Daar is de wetenschap voor; bekijk het van zoveel mogelijk kanten en trek een conclusie.
En dat kan alleen maar komen door genetica? Ben jij soms een neger?quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:42 schreef vero-legata het volgende:
kijk om je heen, hoeveel donkere mensen heb je op hoge posities zitten en hoeveel zitten er op de universiteit en het hoger onderwijs? Kijk daarnaast eens na de percentages criminelen. Je zult helaas zien dat beide aantallen niet gelijk lopen met het gemiddelde van die groep in onze maatschappij. Dat zijn de observeerbare feiten.
Ik heb het over intelligentieverschillen tussen mannen en vrouwen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
klopt denk wel wat hij zegt, het is net als met noord amerika de lokale culturen/mensen zijn verdrongen door de europese
omdat ze je niet aanstaan, zo`n houding is funest voor de wetenschapquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk mag dat. Het enige probleem is dat je moet kiezen tussen deugdelijk onderzoek en ondeugdelijk onderzoek, en die onderzoeken vallen evident in de tweede categorie.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb het over intelligentieverschillen tussen mannen en vrouwen.
Nee, hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen? Omdat de wetenschappelijke methodes niet deugen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
omdat ze je niet aanstaan, zo`n houding is funest voor de wetenschap
jij hebt heel dat verslag door gelopenquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen? Omdat de wetenschappelijke methodes niet deugen.
Dat slaat werkelijk nergens op.quote:
Introquote:Op zondag 21 oktober 2007 18:42 schreef vero-legata het volgende:
Weet iemand trouwens iets van wat eerder genoemde onderzoeken, hoe een maatschappij in elkaar dondert als er te veel mensen met een laag iq in komen. Heb je ergens een point of no return? Dus dat je maatschappij gewoon crasht onder de stupiteit van de mensen die erin zitten of hebben overgenomen?
Of ik die bronnen al eens heb gelezen? Zeker, met StefanP als mijn getuige, want hij en ik hebben hier al eens over gedebatteerd. Ik heb Flynn c.s. toen gelezen op zijn aanraden.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jij hebt heel dat verslag door gelopen![]()
ok geloof ik je in dezequote:Op zondag 21 oktober 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Of ik die bronnen al eens heb gelezen? Zeker, met StefanP als mijn getuige, want hij en ik hebben hier al eens over gedebatteerd. Ik heb Flynn c.s. toen gelezen op zijn aanraden.
Woordenboek:quote:
Dan kun je wel in Afrika wonen, pas je goed tussenquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Woordenboek:
Dom: beperkt van verstand.
Intelligent: met een goed verstand of daarvan blijk gevend
Ja, dus.
Eigen observatie. Gesorekken met ex-aio's die in het bedrijfsleven/overheid terecht zijn gekomen. Heb dat ook wel eens ogelezen, dus d'r is ook wel eens onderzoek naar gedaan, maar ik zou bij god niet weten waar.quote:
Dat alleen al is een aanname van jewelste. Het lijkt mij waarschijnlijker dat IQ een logaritmisch ding is, met 'tredes'. Als je getallen niet begrijpt, kun je optellen en vermenigvuldigen ook niet snappen. Je hebt echt 'drempelbegrippen' die je hele kennis in een ander licht zetten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:13 schreef StefanP het volgende:
IQ is gedistribueerd volgens een normaalverdeling. D.w.z. dat er een gemiddelde is, een standdaardeviatie waarin 68% van de populatie valt, enz. Je kunt precies berekenen wat de kans is op een bepaald geval, hoeveel procent van de populatie tussen welke grenzen valt, enzovoort. Zelfs met wiskunde A krijg je dat, dus ik neem even aan dat iedereen dat snapt
Mwoa, ik vind het een beetje een typische anti-intellectuele smoes van mensen die zelf nooit een redelijke opleiding hebben genoten...quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Eigen observatie. Gesorekken met ex-aio's die in het bedrijfsleven/overheid terecht zijn gekomen. Heb dat ook wel eens ogelezen, dus d'r is ook wel eens onderzoek naar gedaan, maar ik zou bij god niet weten waar.
Maar omdat ik natuurlijk niet stante-pede een 'internet-linkje' kan geven, is het 'natuurlijk' niet waar.
Welk gedeelte van 'ex-aio's begreep je niet?quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Mwoa, ik vind het een beetje een typische anti-intellectuele smoes van mensen die zelf nooit een redelijke opleiding hebben genoten...
Wat dacht je van het Sumerische rijk, vermoedelijk negeroide mensen. Misschien zelfs wel de 'uitvinders' van zaken als het wiel, de ploeg en het schrift.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:04 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bedoel je China, dat een groot rijk vergaarde, talloze uitvindingen voortbracht en schepen naar de Golf van Perzie zond, of de Mongolen?
Even los van of het nu wel/niet zou kloppen: je geeft meerdere malen aan dat de wetenschap dat zwarten gemiddeld minder intelligent zijn, Afrika (en wellicht de zwarte wereldbevolking) juist kan helpen. Een prachtige uitspraak natuurlijk, maar ik ben erg benieuwd HOE deze wetenschap Afrika (en wellicht de zwarte wereldbevolking in haar algemeen) zou kunnen helpen... Wat had je in gedachten?quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:58 schreef StefanP het volgende:
[..]
Door dit te accepteren en niet stug vast blijven te klampen aan o.a. de huidige ontwikkelingshulp, kun je veel meer goed doen.
Dat de ontwikkeling of verwerving van een goed getallenbegrip schoksgewijs gaat, kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat alleen al is een aanname van jewelste. Het lijkt mij waarschijnlijker dat IQ een logaritmisch ding is, met 'tredes'. Als je getallen niet begrijpt, kun je optellen en vermenigvuldigen ook niet snappen. Je hebt echt 'drempelbegrippen' die je hele kennis in een ander licht zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |