abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:19:37 #241
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54075052
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:13 schreef Steeven het volgende:

[..]

Dat slaat werkelijk nergens op.
Woordenboek:
Dom: beperkt van verstand.
Intelligent: met een goed verstand of daarvan blijk gevend

Ja, dus.
pi_54076201
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:19 schreef Floripas het volgende:

[..]

Woordenboek:
Dom: beperkt van verstand.
Intelligent: met een goed verstand of daarvan blijk gevend

Ja, dus.
Dan kun je wel in Afrika wonen, pas je goed tussen (als je er toch zo van overtuigd bent).
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:21:41 #243
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54077286
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 12:06 schreef qonmann het volgende:

[..]

Bron ?
Eigen observatie. Gesorekken met ex-aio's die in het bedrijfsleven/overheid terecht zijn gekomen. Heb dat ook wel eens ogelezen, dus d'r is ook wel eens onderzoek naar gedaan, maar ik zou bij god niet weten waar.

Maar omdat ik natuurlijk niet stante-pede een 'internet-linkje' kan geven, is het 'natuurlijk' niet waar.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:27:39 #244
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54077402
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:13 schreef StefanP het volgende:

IQ is gedistribueerd volgens een normaalverdeling. D.w.z. dat er een gemiddelde is, een standdaardeviatie waarin 68% van de populatie valt, enz. Je kunt precies berekenen wat de kans is op een bepaald geval, hoeveel procent van de populatie tussen welke grenzen valt, enzovoort. Zelfs met wiskunde A krijg je dat, dus ik neem even aan dat iedereen dat snapt
Dat alleen al is een aanname van jewelste. Het lijkt mij waarschijnlijker dat IQ een logaritmisch ding is, met 'tredes'. Als je getallen niet begrijpt, kun je optellen en vermenigvuldigen ook niet snappen. Je hebt echt 'drempelbegrippen' die je hele kennis in een ander licht zetten.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54077446
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:21 schreef gronk het volgende:

[..]

Eigen observatie. Gesorekken met ex-aio's die in het bedrijfsleven/overheid terecht zijn gekomen. Heb dat ook wel eens ogelezen, dus d'r is ook wel eens onderzoek naar gedaan, maar ik zou bij god niet weten waar.

Maar omdat ik natuurlijk niet stante-pede een 'internet-linkje' kan geven, is het 'natuurlijk' niet waar.
Mwoa, ik vind het een beetje een typische anti-intellectuele smoes van mensen die zelf nooit een redelijke opleiding hebben genoten...
  zondag 21 oktober 2007 @ 21:39:48 #246
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54077617
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:29 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Mwoa, ik vind het een beetje een typische anti-intellectuele smoes van mensen die zelf nooit een redelijke opleiding hebben genoten...
Welk gedeelte van 'ex-aio's begreep je niet?

Afgezien daarvan, een flink gedeelte (zeg, zo'n 30%) van wat je op de universiteit aangeboden krijgt vind ik 't collegegeld echt niet waard. Als ik 1.500 euro zou moeten betalen om wat readers of een boek door te mogen lezen dan zou ik me ook goed bekocht voelen. Maar goed, 't hangt heel erg van de docent af; pas in m'n 2e/3e jaar kreeg ik college's waarbij ik mertkte dat de docent er zelf ook lol in had.
  zondag 21 oktober 2007 @ 23:57:31 #247
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_54080487
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:04 schreef Apropos het volgende:

[..]

Bedoel je China, dat een groot rijk vergaarde, talloze uitvindingen voortbracht en schepen naar de Golf van Perzie zond, of de Mongolen?
Wat dacht je van het Sumerische rijk, vermoedelijk negeroide mensen. Misschien zelfs wel de 'uitvinders' van zaken als het wiel, de ploeg en het schrift.

Daarnaast kende het vroegere Afrika rijken als het Aksumitische koninkrijk en het Nubische rijk.
Krekker is de bom!
  maandag 22 oktober 2007 @ 00:16:59 #248
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_54080905
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 02:58 schreef StefanP het volgende:

[..]

Door dit te accepteren en niet stug vast blijven te klampen aan o.a. de huidige ontwikkelingshulp, kun je veel meer goed doen.
Even los van of het nu wel/niet zou kloppen: je geeft meerdere malen aan dat de wetenschap dat zwarten gemiddeld minder intelligent zijn, Afrika (en wellicht de zwarte wereldbevolking) juist kan helpen. Een prachtige uitspraak natuurlijk, maar ik ben erg benieuwd HOE deze wetenschap Afrika (en wellicht de zwarte wereldbevolking in haar algemeen) zou kunnen helpen... Wat had je in gedachten?
Krekker is de bom!
pi_54082480
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat alleen al is een aanname van jewelste. Het lijkt mij waarschijnlijker dat IQ een logaritmisch ding is, met 'tredes'. Als je getallen niet begrijpt, kun je optellen en vermenigvuldigen ook niet snappen. Je hebt echt 'drempelbegrippen' die je hele kennis in een ander licht zetten.
Dat de ontwikkeling of verwerving van een goed getallenbegrip schoksgewijs gaat, kan ik me voorstellen.
Maar de meting van IQ staat daar los van: het gemeten IQ is de gemeten intelligentie van een persoon, gedeeld door het gemiddelde van de leeftijdsgroep, maal 100.
Dus een kind van 5, dat nog geen getallen begrijpt, kan heel goed een IQ van 120 hebben. Gewoon, omdat het 20 % slimmer is dan het gemiddelde kind van 5 dat ook geen getallen begrijpt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 22 oktober 2007 @ 02:33:16 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54082523
Ik zie nog steeds het probleem niet zo hoor: Over het algemeen zijn de blanken iets intelligenter, de donkere medemens is lichamelijk, over het algemeen, weer veel sterker.

Ik denk toch echt dat dat nou eenmaal zo is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54082961
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef gronk het volgende:

[..]

Wat? IQ is gedistribueerd volgens een normale verdeling, daar is geen discussie over mogelijk. Het is wel zo dat tests opgezet zijn om te resulteren in scores die in een normale verdeling te vatten zijn, maar Jij hebt het -geloof ik- over aannames waaran voldaan moet worden om uberhaupt een IQ test te kunnen maken, en dat is iets anders.

[ Bericht 4% gewijzigd door StefanP op 22-10-2007 04:05:26 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 22 oktober 2007 @ 04:04:20 #252
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_54082973
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 02:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat de ontwikkeling of verwerving van een goed getallenbegrip schoksgewijs gaat, kan ik me voorstellen.
Maar de meting van IQ staat daar los van: het gemeten IQ is de gemeten intelligentie van een persoon, gedeeld door het gemiddelde van de leeftijdsgroep, maal 100.
Dus een kind van 5, dat nog geen getallen begrijpt, kan heel goed een IQ van 120 hebben. Gewoon, omdat het 20 % slimmer is dan het gemiddelde kind van 5 dat ook geen getallen begrijpt.
Waarmee je dus aangeeft dat men bij de meting van het IQ uitgaat van een bepaalde basiskennis die de deelnemer zou moeten hebben. Bij het houden van de IQ test wordt immers rekening gehouden met de basale kennis die een 5 jarige heeft of zou moeten hebben. Omgeving, sociale status en cultuur zouden daar invloed op kunnen hebben. En niet alleen bij 5-jarigen.

In dat geval kunnen dus twee personen met beiden een verschillend gemeten IQ (oftewel, een verschillend resultaat uit de meting van hun verstandelijke vermogens), in feite toch over dezelfde verstandelijke vermogens beschikken, ware het niet dat het 1 v/d personen, om wat voor reden dan ook, ontbreekt aan bepaalde fundamentele kennis. En tuurlijk kun je bij zo'n IQ test selecteren op bepaalde socio-demografische factoren en op basis daarvan proberen de test zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de basale kennis v/d deelnemers. Maar in hoeverre je hiermee daadwerkelijk alle omgevings-, sociale en culturele invloeden kan uitsluiten... geen idee.
Krekker is de bom!
pi_54082983
Aziaten zijn slimmer dan kaukasiers. Dus het is echt waar, van dat bloed?
Dan hebben negers iig de meeste lol.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_54082987
Sinds mijn ex met een kapster gaat komt ie ineens trouwens stukken minder intelligent over, zou DNA besmettelijk zijn?

[ Bericht 14% gewijzigd door Manono op 22-10-2007 05:12:39 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:24:13 #255
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54084998
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:

Jij hebt het -geloof ik- over aannames waaran voldaan moet worden om uberhaupt een IQ test te kunnen maken, en dat is iets anders.
Inderdaad. Ik denk namelijk niet dat IQ-tests intelligentie meten, maar dat ze eerder ziets meten als 'begrijp je culturele patronen, en begrijp je wat moeilijkere culturele patronen'.

Neem die woordspelletjes: 'bla staat tot flep als reutel tegen ...' -- dat heeft niets te malen met intelligentie, maar eerder met de grootte van je woordenschat, welke kranten en boeken je leest, etc. Of sommetjes van het type 'zoek het patroon: 1 0 -1 ...', en dat je als volgende waarde '0' moet invullen, want de auteur wil dat je een cosinusbenadering had verwacht. Tra-gisch.

Daarnaast hebben IQ-tests moeite met alles boven de 120 en onder de 80, voor het gebied ertussen moeten ze 'zorgvuldig' worden afgestemd om jouw gewenste normaalverdeling te maken, je hebt een 'IQ-verhoging' van de bevolking van 3 punten per tien jaar ofzo, etc.

Kort samengevat: IQ-tests deugen niet. Tenminste niet op de manier waarop ze vandaag de dag worden uitgevoerd.
pi_54085048
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 10:19 schreef -scorpione- het volgende:
Je kunt er zo de evenaar optekenen Veel zon zal dus niet al te goed zijn voor je IQ
schuld van Belgie
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:58:55 #257
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54085515
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 10:24 schreef gronk het volgende:
Kort samengevat: IQ-tests deugen niet. Tenminste niet op de manier waarop ze vandaag de dag worden uitgevoerd.
En de vergelijking daarvan tussen landen al helemaal niet. De groepen zijn te divers: in sommige gevallen 12-jarige scholieren, in andere gevallen een steekproef, dan weer college application, enzovoorts.
pi_54086253
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 02:33 schreef popolon het volgende:
Ik zie nog steeds het probleem niet zo hoor: Over het algemeen zijn de blanken iets intelligenter, de donkere medemens is lichamelijk, over het algemeen, weer veel sterker.

Ik denk toch echt dat dat nou eenmaal zo is.
Ik stel voor dat jij eens wat info gaat verzamelen en dan hier post het hoe en waarom van jouw stelling. Er zijn hier al meerdere malen artikelen gepubliceerd die namelijk het ongelijk en het gelijk van jouw stelling vertellen. Kortom: waar jij je op baseert is tot op heden een vooroordeel wat wel jammerlijk uitpakt in de grote mensen wereld.

Nogmaals: zwarten zijn niet dommer, maar hebben veel minder kansen om hun intelligentie te gelden te maken. Het bewijs voor deze stelling lever ik op de eerste 2 pagina's van dit topic.
Danmark: more usefull every day!
pi_54090761
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:41 schreef Keksi het volgende:

[..]
Nogmaals: zwarten zijn niet dommer, maar hebben veel minder kansen om hun intelligentie te gelden te maken. Het bewijs voor deze stelling lever ik op de eerste 2 pagina's van dit topic.
Als maatschappij hebben ze gefaald. Natuurlijk zijn er genoeg donkere Afrikanen die met de juiste begeleiding best een hogere opleiding zouden kunnen voltooien, maar gemiddeld genomen zijn donkere Afrikanen minder intelligent dan blanken en Aziaten.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54091549
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 15:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Als maatschappij hebben ze gefaald. Natuurlijk zijn er genoeg donkere Afrikanen die met de juiste begeleiding best een hogere opleiding zouden kunnen voltooien, maar gemiddeld genomen zijn donkere Afrikanen minder intelligent dan blanken en Aziaten.
Hoezo gefaald? Sinds dat de zwarten zijn toegelaten op universiteiten op de VS (en we spreken hier 1954) hebben ze een enorme sprong gemaakt, het is inmiddels zo ver dat er de eerste zwarte presidentskandidaat is! Het veelal nog sluimerende racisme in de VS ebt maar langzaam weg. Hoe je in godsnaam over falen kan spreken is me een absoluut raadsel.

De VS vergelijken met Zuid-Afrika is onzinnig aangezien hier een zwarte regering werd geinstalleerd. Maar na 10+ jaren is er nog steeds een huizenhoog verschil tussen de 2 bevolkingsgroepen.

Ik geef aan dat overgelaten aan hun eigen lot maar onder DEZELFDE omstandigheden als blanken, zwarten net zo ver komen. Zonder 'juiste begeleiding' maar gewoon 'let to their own devices'!
Danmark: more usefull every day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')