Woordenboek:quote:
Dan kun je wel in Afrika wonen, pas je goed tussenquote:Op zondag 21 oktober 2007 19:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Woordenboek:
Dom: beperkt van verstand.
Intelligent: met een goed verstand of daarvan blijk gevend
Ja, dus.
Eigen observatie. Gesorekken met ex-aio's die in het bedrijfsleven/overheid terecht zijn gekomen. Heb dat ook wel eens ogelezen, dus d'r is ook wel eens onderzoek naar gedaan, maar ik zou bij god niet weten waar.quote:
Dat alleen al is een aanname van jewelste. Het lijkt mij waarschijnlijker dat IQ een logaritmisch ding is, met 'tredes'. Als je getallen niet begrijpt, kun je optellen en vermenigvuldigen ook niet snappen. Je hebt echt 'drempelbegrippen' die je hele kennis in een ander licht zetten.quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:13 schreef StefanP het volgende:
IQ is gedistribueerd volgens een normaalverdeling. D.w.z. dat er een gemiddelde is, een standdaardeviatie waarin 68% van de populatie valt, enz. Je kunt precies berekenen wat de kans is op een bepaald geval, hoeveel procent van de populatie tussen welke grenzen valt, enzovoort. Zelfs met wiskunde A krijg je dat, dus ik neem even aan dat iedereen dat snapt
Mwoa, ik vind het een beetje een typische anti-intellectuele smoes van mensen die zelf nooit een redelijke opleiding hebben genoten...quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Eigen observatie. Gesorekken met ex-aio's die in het bedrijfsleven/overheid terecht zijn gekomen. Heb dat ook wel eens ogelezen, dus d'r is ook wel eens onderzoek naar gedaan, maar ik zou bij god niet weten waar.
Maar omdat ik natuurlijk niet stante-pede een 'internet-linkje' kan geven, is het 'natuurlijk' niet waar.
Welk gedeelte van 'ex-aio's begreep je niet?quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:29 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Mwoa, ik vind het een beetje een typische anti-intellectuele smoes van mensen die zelf nooit een redelijke opleiding hebben genoten...
Wat dacht je van het Sumerische rijk, vermoedelijk negeroide mensen. Misschien zelfs wel de 'uitvinders' van zaken als het wiel, de ploeg en het schrift.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:04 schreef Apropos het volgende:
[..]
Bedoel je China, dat een groot rijk vergaarde, talloze uitvindingen voortbracht en schepen naar de Golf van Perzie zond, of de Mongolen?
Even los van of het nu wel/niet zou kloppen: je geeft meerdere malen aan dat de wetenschap dat zwarten gemiddeld minder intelligent zijn, Afrika (en wellicht de zwarte wereldbevolking) juist kan helpen. Een prachtige uitspraak natuurlijk, maar ik ben erg benieuwd HOE deze wetenschap Afrika (en wellicht de zwarte wereldbevolking in haar algemeen) zou kunnen helpen... Wat had je in gedachten?quote:Op zondag 21 oktober 2007 02:58 schreef StefanP het volgende:
[..]
Door dit te accepteren en niet stug vast blijven te klampen aan o.a. de huidige ontwikkelingshulp, kun je veel meer goed doen.
Dat de ontwikkeling of verwerving van een goed getallenbegrip schoksgewijs gaat, kan ik me voorstellen.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat alleen al is een aanname van jewelste. Het lijkt mij waarschijnlijker dat IQ een logaritmisch ding is, met 'tredes'. Als je getallen niet begrijpt, kun je optellen en vermenigvuldigen ook niet snappen. Je hebt echt 'drempelbegrippen' die je hele kennis in een ander licht zetten.
Wat? IQ is gedistribueerd volgens een normale verdeling, daar is geen discussie over mogelijk. Het is wel zo dat tests opgezet zijn om te resulteren in scores die in een normale verdeling te vatten zijn, maar Jij hebt het -geloof ik- over aannames waaran voldaan moet worden om uberhaupt een IQ test te kunnen maken, en dat is iets anders.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat alleen al is een aanname van jewelste. Het lijkt mij waarschijnlijker dat IQ een logaritmisch ding is, met 'tredes'. Als je getallen niet begrijpt, kun je optellen en vermenigvuldigen ook niet snappen. Je hebt echt 'drempelbegrippen' die je hele kennis in een ander licht zetten.
Waarmee je dus aangeeft dat men bij de meting van het IQ uitgaat van een bepaalde basiskennis die de deelnemer zou moeten hebben. Bij het houden van de IQ test wordt immers rekening gehouden met de basale kennis die een 5 jarige heeft of zou moeten hebben. Omgeving, sociale status en cultuur zouden daar invloed op kunnen hebben. En niet alleen bij 5-jarigen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat de ontwikkeling of verwerving van een goed getallenbegrip schoksgewijs gaat, kan ik me voorstellen.
Maar de meting van IQ staat daar los van: het gemeten IQ is de gemeten intelligentie van een persoon, gedeeld door het gemiddelde van de leeftijdsgroep, maal 100.
Dus een kind van 5, dat nog geen getallen begrijpt, kan heel goed een IQ van 120 hebben. Gewoon, omdat het 20 % slimmer is dan het gemiddelde kind van 5 dat ook geen getallen begrijpt.
Inderdaad. Ik denk namelijk niet dat IQ-tests intelligentie meten, maar dat ze eerder ziets meten als 'begrijp je culturele patronen, en begrijp je wat moeilijkere culturele patronen'.quote:Op maandag 22 oktober 2007 03:56 schreef StefanP het volgende:
Jij hebt het -geloof ik- over aannames waaran voldaan moet worden om uberhaupt een IQ test te kunnen maken, en dat is iets anders.
schuld van Belgiequote:Op zondag 21 oktober 2007 10:19 schreef -scorpione- het volgende:
Je kunt er zo de evenaar optekenenVeel zon zal dus niet al te goed zijn voor je IQ
![]()
En de vergelijking daarvan tussen landen al helemaal niet. De groepen zijn te divers: in sommige gevallen 12-jarige scholieren, in andere gevallen een steekproef, dan weer college application, enzovoorts.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:24 schreef gronk het volgende:
Kort samengevat: IQ-tests deugen niet. Tenminste niet op de manier waarop ze vandaag de dag worden uitgevoerd.
Ik stel voor dat jij eens wat info gaat verzamelen en dan hier post het hoe en waarom van jouw stelling. Er zijn hier al meerdere malen artikelen gepubliceerd die namelijk het ongelijk en het gelijk van jouw stelling vertellen. Kortom: waar jij je op baseert is tot op heden een vooroordeel wat wel jammerlijk uitpakt in de grote mensen wereld.quote:Op maandag 22 oktober 2007 02:33 schreef popolon het volgende:
Ik zie nog steeds het probleem niet zo hoor: Over het algemeen zijn de blanken iets intelligenter, de donkere medemens is lichamelijk, over het algemeen, weer veel sterker.
Ik denk toch echt dat dat nou eenmaal zo is.
Als maatschappij hebben ze gefaald. Natuurlijk zijn er genoeg donkere Afrikanen die met de juiste begeleiding best een hogere opleiding zouden kunnen voltooien, maar gemiddeld genomen zijn donkere Afrikanen minder intelligent dan blanken en Aziaten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:41 schreef Keksi het volgende:
[..]
Nogmaals: zwarten zijn niet dommer, maar hebben veel minder kansen om hun intelligentie te gelden te maken. Het bewijs voor deze stelling lever ik op de eerste 2 pagina's van dit topic.
Hoezo gefaald? Sinds dat de zwarten zijn toegelaten op universiteiten op de VS (en we spreken hier 1954) hebben ze een enorme sprong gemaakt, het is inmiddels zo ver dat er de eerste zwarte presidentskandidaat is! Het veelal nog sluimerende racisme in de VS ebt maar langzaam weg. Hoe je in godsnaam over falen kan spreken is me een absoluut raadsel.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Als maatschappij hebben ze gefaald. Natuurlijk zijn er genoeg donkere Afrikanen die met de juiste begeleiding best een hogere opleiding zouden kunnen voltooien, maar gemiddeld genomen zijn donkere Afrikanen minder intelligent dan blanken en Aziaten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |