abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54049516
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dig Ishta had het over angst? Dat speelde in die tijd ook een rol.
Tuurlijk, angst is bijna altijd de belangrijkste raadgever bij dit soort dingen. Maar onzekerheid is belangrijker. Je ziet het hier toch ook bij veel mensen. Zo'n Gia is logischerwijze nogal onzeker over wie ze is en hoe ze haar plekje in Nederland weer opnieuw moet inrichten. Veel mensen gaan dan niet bij zichzelf te rade maar wijzen in eerste instantie naar anderen. Dat moet ook even tijd hebben.

Maar met trots is niks mis maar het kan ook heel gemakkelijk een hol begrip zijn. Zoals Gia het hier boven beschrijft, snap ik er echt geen zak van. Waar wil je nou trots op zijn? Ik ben trots op mijn vriend omdat ie al tien jaar de hoogbejaarde overbuurvrouw helpt met de verzorging van haar tuin, ik ben trots op mezelf omdat ik een autistisch jongetje help om zijn plekje in het leven te vinden, ik ben trots op Gia omdat ze een lieve moeder voor haar kinderen is enz. enz. Maar niet op 'het land'.
pi_54049536
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dig Ishta had het over angst? Dat speelde in die tijd ook een rol.
Verdonk wil zich met name bezighouden met bezighouden met files, ouderenzorg, onderwijs, immigratie en integratie.
Waar zit, met name over deze onderwerpen, de link met de NSB?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54049586
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vind jouw overpeinzingen prima, maar zijn ze ook nog op iets tastbaars gebaseerd?
Historische beoordeling van de NSB.
I´m back.
pi_54049681
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk, angst is bijna altijd de belangrijkste raadgever bij dit soort dingen. Maar onzekerheid is belangrijker. Je ziet het hier toch ook bij veel mensen. Zo'n Gia is logischerwijze nogal onzeker over wie ze is en hoe ze haar plekje in Nederland weer opnieuw moet inrichten. Veel mensen gaan dan niet bij zichzelf te rade maar wijzen in eerste instantie naar anderen. Dat moet ook even tijd hebben.

Maar met trots is niks mis maar het kan ook heel gemakkelijk een hol begrip zijn. Zoals Gia het hier boven beschrijft, snap ik er echt geen zak van. Waar wil je nou trots op zijn? Ik ben trots op mijn vriend omdat ie al tien jaar de hoogbejaarde overbuurvrouw helpt met de verzorging van haar tuin, ik ben trots op mezelf omdat ik een autistisch jongetje help om zijn plekje in het leven te vinden, ik ben trots op Gia omdat ze een lieve moeder voor haar kinderen is enz. enz. Maar niet op 'het land'.
Je bent dus niet trots dat NL relatief het meeste ter wereld bijdraagt aan ontwikkelingshulp
Niet trots als er TV acties zijn bij internationale rampen zoals de tsunami waar velen zeel gul waren.
Niet trots op de vele humanitaire hulp waar NL zich over de hele wereld zich inzet.
Niets trots op artsen zonder grenzen die met gevaar voor eigen leven anderen helpen.

enz................
en ja, dát is ook Nederland.

Daar ben ik wél trots op iit tot jou.
pi_54049713
quote:
Dit is een beetje te gemakkelijk.
Jij trekt deze topic in verband met de Tweede Wereldoorlog en de NSB. Bovendien stel je, dat de beweging van Rita Verdonk bepaalde overeenkomsten met de NSB kent.

Ik wil klip en klaar, dus zonder verwijzigen naar andere topics, van die overeenkomsten kennis nemen.
pi_54049870
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je bent dus niet trots dat NL relatief het meeste ter wereld bijdraagt aan ontwikkelingshulp
Niet trots als er TV acties zijn bij internationale rampen zoals de tsunami waar velen zeel gul waren.
Niet trots op de vele humanitaire hulp waar NL zich over de hele wereld zich inzet.
Niets trots op artsen zonder grenzen die met gevaar voor eigen leven anderen helpen.

enz................
en ja, dát is ook Nederland.

Daar ben ik wél trots op iit tot jou.
Ik zie ontwikkelingshulp nou niet direct bij de speerpunten van Rita staan.
pi_54049924
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat we, op dit moment, bepaald trots kunnen zijn op de ouderenzorg in Nederland.
Het is te hopen, zeker voor ons in een verre toekomst, dat we dit wel kunnen worden.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:43:41 #268
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_54050000
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Je zou eens iets over de NSB moeten lezen. Ook een Beweging. Ook 'trots op Nederland'. Veel van de elementen die je nu van Verdonk hoort, vind je terug in de aanloop naar en de beginfase van de NSB. Verschil is, dat Nederland toentertijd zo verzuild was, dat de NSB nauwelijks een rol van betekenis kon spelen (maar desalniettemin bij de eerste verkiezingen in 1935 8% van de stemmen haalde).
Het was toch de SP die bezwaar maakte tegen de nieuwe Grondwet? De "Nederlandse Identiteit kwam in gevaar".

Lachwekkend dat teruggrijpen naar historische gebeurtenissen terwijl elk weldenkend mens weet dat de geschiedenis zich nooit herhaald.
pi_54050003
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat we, op dit moment, bepaald trots kunnen zijn op de ouderenzorg in Nederland.
Het is te hopen, zeker voor ons in een verre toekomst, dat we dit wel kunnen worden.
Het is nogal subjectief natuurlijk waar je wel en niet trots op bent. Sommige punten van de ouderenzorg, gehandicaptenzorg enz. wel. Anderen zeker niet. Ik ben er ook niet trots op hoe we in het algemeen met het milieu omgaan. Of met vluchtelingen, asielzoekers en immigranten. Maar ik denk dat de invulling daarvan dus erg subjectief is.

Mijn punt is dat het paraplubegrip 'Trots op Nederland' erg weinig zegt, maar daar ben je het geloof ik wel mee eens.
pi_54050018
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:43 schreef Ippon het volgende:
Lachwekkend dat teruggrijpen naar historische gebeurtenissen terwijl elk weldenkend mens weet dat de geschiedenis zich nooit herhaald.
Dat vind ik een zorgwekkende uitspraak die nergens op is gebaseerd. Ik denk dat bepaalde patronen zich zeker herhalen.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:45:58 #271
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_54050036
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:43 schreef Ippon het volgende:

[..]

Je historische onbenulheid toont zich in elke post. Als IETS zich herhaalt, is het de geschiedenis wel.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:46:49 #272
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_54050049
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat vind ik een zorgwekkende uitspraak die nergens op is gebaseerd. Ik denk dat bepaalde patronen zich zeker herhalen.
Hoe kom je daar nou bij? De context is anders, de mensen zijn veranderd .... hoe kan een gebeurtenis zich dan herhalen?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:47:30 #273
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_54050059
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je historische onbenulheid toont zich in elke post. Als IETS zich herhaalt, is het de geschiedenis wel.
Zie mijn vorige post.

"Alles stroomt ..... "

Een beetje kennis van de "Geschiedenis van de filosofie" zou jou goed doen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Panta_rhei_%28Herakleitos%29
pi_54050072
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is nogal subjectief natuurlijk waar je wel en niet trots op bent. Sommige punten van de ouderenzorg, gehandicaptenzorg enz. wel. Anderen zeker niet. Ik ben er ook niet trots op hoe we in het algemeen met het milieu omgaan. Of met vluchtelingen, asielzoekers en immigranten. Maar ik denk dat de invulling daarvan dus erg subjectief is.

Mijn punt is dat het paraplubegrip 'Trots op Nederland' erg weinig zegt, maar daar ben je het geloof ik wel mee eens.
Ja, dat ben ik eens.

En tegelijkertijd vind ik het onbegrijpelijk, dat dit zoveel kritiek en zelfs agressie opwekt.
pi_54050150
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:46 schreef Ippon het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? De context is anders, de mensen zijn veranderd .... hoe kan een gebeurtenis zich dan herhalen?
De geschiedenis herhaalt zich betekent in mijn ogen dat bepaalde patronen terugkeren en daar zijn dan ook erg veel voorbeelden van. Jij hebt het over een exacte kopie, dat is heel wat anders. Maar het is wel degeljik zo dat er een soort repeterende stroom in de geschiedenis zit, zowel positief als negatief. Dat lijkt me evident en daar kunnen we ons voordeel mee doen.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:55:15 #276
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54050172
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:33 schreef SCH het volgende:
Heeft ze haar punten al bekend gemaakt?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54050181
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:47 schreef damian5700 het volgende:

En tegelijkertijd vind ik het onbegrijpelijk, dat dit zoveel kritiek en zelfs agressie opwekt.
Misschien komt het omdat iemand, in dit geval Rita, het denkt te kunnen claimen. Ik wil ook trots zijn maar zelf uitmaken waarop. Ik kan de trots niet delen als ik zie hoe zij aankijkt tegen vreemdelingen, immigranten en de manier waarop ze dat beleid voorheen heeft vormgegeven. Als zij dan het begrip trots claimt en dat ook op dat soort dingen legt, word ik daar wel wat ongemakkelijjk van ja. Dat is niet de trots op het Nederland dat het lang is geweest en waar ik het gevoel van trots en vrijheid bij heb.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:59:47 #278
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_54050218
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:54 schreef SCH het volgende:

[..]

De geschiedenis herhaalt zich betekent in mijn ogen dat bepaalde patronen terugkeren en daar zijn dan ook erg veel voorbeelden van. Jij hebt het over een exacte kopie, dat is heel wat anders. Maar het is wel degeljik zo dat er een soort repeterende stroom in de geschiedenis zit, zowel positief als negatief. Dat lijkt me evident en daar kunnen we ons voordeel mee doen.
Welnee, 'tijd' is vluchtig, 1-dimensionaal en onomkeerbaar. Elk moment in de tijd heeft zijn eigen unieke context, zijn eigen unieke actoren. Als er sprake is van een wederkerend patroon berust dat enkel en alleen op toeval. De angst voor de nationale driekleur berust daarom op waanideeën waar alle grote linkse denkers berucht om zijn.
pi_54050247
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien komt het omdat iemand, in dit geval Rita, het denkt te kunnen claimen. Ik wil ook trots zijn maar zelf uitmaken waarop. Ik kan de trots niet delen als ik zie hoe zij aankijkt tegen vreemdelingen, immigranten en de manier waarop ze dat beleid voorheen heeft vormgegeven. Als zij dan het begrip trots claimt en dat ook op dat soort dingen legt, word ik daar wel wat ongemakkelijjk van ja. Dat is niet de trots op het Nederland dat het lang is geweest en waar ik het gevoel van trots en vrijheid bij heb.
Ik zie in die titel helemaal geen exclusieve claim, maar meer een persoonlijke overtuiging of beleving.

Dat zal ongetwijfeld de reden zijn, dat ik de kritiek en agressie niet begrijp.
pi_54050256
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is een beetje te gemakkelijk.
Jij trekt deze topic in verband met de Tweede Wereldoorlog en de NSB. Bovendien stel je, dat de beweging van Rita Verdonk bepaalde overeenkomsten met de NSB kent.

Ik wil klip en klaar, dus zonder verwijzigen naar andere topics, van die overeenkomsten kennis nemen.
Het woord Tweede Wereldoorlog heb ik volgens mij niet gebruikt. Maar de overeenkomsten liggen in 1. de wrs rechtsliberale sociaal-economische koers. 2. angst speelt een grote rol: RV ---> voor Islamisering, NSB ---> voor communisme. 3. als gevolg hiervan terugtrekken op de nationale roots ---> zweem van nationalisme en het benadrukken van het volkse of het volk. 4. de NSB was uitgesproken antiparlementair, RV heeft afkeer van het Den Hagisme. Zo een rijtje vermoedelijke overeenkomsten.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')