quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:25 schreef JaapB het volgende:[..]
JIj hebt blijkbaar al heel wat Amerikanen leren kennen die dit allemaal ten berde brachten?
Ik moet zeggen dat de Amerikanen die ik heb leren kennen echt niet zoveel anders waren dan de Nederlanders. Hooguit wat meer attent voor andere mensen
![]()
Maar nooit zo ongelovelijk overdreven als op TV. Maar ja, wil jij dan dat iedere Nederlander wordt vergeleken met inwoners van de gouden kooi?
Leuk topic, het was ook iets wat me gelijk opviel toen ik zat bij een of ander pretpark in de VS, werd er geschreeuwd door een microfoon: is everybody happy? dat drie keer, en het publiek elke keer iets harder: "yeaaaah" schreeuwen.
Er waren er 4 die niet meededen; Dat waren 4 nederlanders, en alle 4 hadden we het idee: waarom behandelen die mensen hun publiek alsof ze kinds zijn?
We hadden het vermoeden dat de mensen daar, als ze uit gaan, per sé entertained willen worden of iets dergelijks. Diezelfde presentatoren zouden hier niet bepaald volle zalen trekken (Ofja, misschien met amerikanen dan....)
Ook een leuk voorbeeld:
Mijn vader zag een aantal jaar geleden hetzelfde bij Amerikaanse collega's. Een hele presentatie wordt gegeven, prachtige plaatjes, etc. 35 minuten daar gezeten, en de boodschap was: De deurklink van die en die auto is nu in kleur gespoten ipv zilver-metallic
Toevalligerwijs werd mij afgelopen 2 jaar op dezelfde manier tegen mij les gegeven, je moest en zou een presentatie geven, al ging het over een hoop lucht......
beetje offtopic: imho: de nederlanders zijn de laatste jaren steeds meer op amerikanen gaan lijken.
![]()
Als ik bijvoorbeeld kijk naar consumentengedrag en laatstgenoemd stukje.
Conclusie: Het lijkt net of dat het in die hele maatschappij alleen maar gaat om uiterlijk vertoon. Of het al dan niet toegevoegde waarde heeft. Maar aan de andere kant is het een gigantische consumptiemaatschappij. Het is dan ook makkelijker om een hoop lucht met een strikje eromheen te verkopen dan een hoop lucht alleen.