abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54907314
Wat een rare opmerking die laatste....
pi_54907369
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:37 schreef sizzler het volgende:

[..]
Ze presteren het ook altijd weer om een an sich valide punt volkomen lachwekkend te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54909926
Om even verder te gaan over die politiepet:
quote:
Straks hoofddoek onder politiepet - Kamervragen
woensdag 28 november 2007
Vragen van de leden Brinkman, Fritsma en Wilders (allen PVV) aan de ministers van Binnenlandse Zaken en voor Wonen, Wijken en Integratie over het advies van de commissie gelijke behandeling dat het dragen van hoofddoekjes door politieagenten in diensttijd moet worden toegestaan.

1.) Bent u bekend met het bericht ‘Straks hoofddoek onder politiepet’?*

2.) Verwerpt u met ons het advies van de commissie gelijke behandeling om religieuze uitingen door politieagenten tijdens diensttijd toe te staan? Zo neen, waarom niet?

3.) Bent u met ons van mening dat het absoluut onwenselijk is dat politieagenten in diensttijd hoofddoekjes en tulbanden zouden mogen gaan dragen? Zo neen, waarom niet?

4.) Deelt u onze mening dat politieagenten neutraliteit moeten uitstralen en dat door het toestaan van religieuze uitingen door politieagenten de scheiding van kerk en staat wordt aangetast? Zo neen, waarom niet?

5.) Bent u bereid een landelijk beleid in te voeren dat bepaalt dat religieuze uitingen, zoals het dragen van hoofddoekjes en tulbanden, door politieagenten – en alle overige overheidsfunctionarissen – in diensttijd niet wordt toegestaan en dat politiekorpsen en andere overheidsgerelateerde organisaties op dit punt dus geen eigen beleid meer mogen voeren? Zo neen, waarom niet?

6.) Deelt u onze mening dat de commissie gelijke behandeling moet worden opgeheven?
Toch wel apart dat instanties die een andere mening hebben dan de PVV maar opgeheven meten worden.

In Engeland hebben, als ik me niet vergis, Sikhs al jaren een aparte politie pet. Ook een soort tulband. Ik heb nooit gehoord dat dat problemen heeft opgeleverd.
De PVV wil helemaal geen integratie krijg ik het idee. Het lijkt er eerder op of ze segregratie nastreven.
pi_54910141
quote:
Op donderdag 29 november 2007 00:01 schreef wormwood het volgende:
Om even verder te gaan over die politiepet:
[..]

Toch wel apart dat instanties die een andere mening hebben dan de PVV maar opgeheven meten worden.

In Engeland hebben, als ik me niet vergis, Sikhs al jaren een aparte politie pet. Ook een soort tulband. Ik heb nooit gehoord dat dat problemen heeft opgeleverd.
De PVV wil helemaal geen integratie krijg ik het idee. Het lijkt er eerder op of ze segregratie nastreven.
Ik vind het op zich terecht om te stellen dat er gewoon een standaard uniform is en dat er geen uitzonderingen hoeven te worden gemaakt voor mensen die op religieuze gronden daar vanaf willen wijken. Dat heeft verder weinig met integratie te maken.
pi_54911181
quote:
Op donderdag 29 november 2007 00:09 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vind het op zich terecht om te stellen dat er gewoon een standaard uniform is en dat er geen uitzonderingen hoeven te worden gemaakt voor mensen die op religieuze gronden daar vanaf willen wijken. Dat heeft verder weinig met integratie te maken.
Daar heb je wel gelijk in (ik zie niet hoe je een Sikh-tulband onder een politiepet plaatst en waarom je onder een politiepet nog een hoofddoek nodig hebt (hoeft ook niet van de Qor'an!)).
Maar waarom de Commissie Gelijke Behandeling dan maar gelijk opgeheven moet worden, is me een raadsel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54915066
quote:
Op donderdag 29 november 2007 00:09 schreef Monolith het volgende:

Een politie uniform wel of niet aanpassen heeft inderdaad weinig met integratie te maken. Ik keek even naar het groter plaatje en andere voorstellen en opmerkingen die de PVV maakt.

En aangezien er allerlei verschillende politiepetten zijn, mannelijk, vrouwelijk, petje, zou ik niet weten waarom er dan ook niet rekening gehouden kan worden met iemand zijn geloof. We willen toch zo graag tolerant Nederland zijn. Daarnaast doet de politie ook juist moeite om meer allochtonen in dienst te nemen.
pi_54915130
quote:
Op donderdag 29 november 2007 01:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in (ik zie niet hoe je een Sikh-tulband onder een politiepet plaatst en waarom je onder een politiepet nog een hoofddoek nodig hebt (hoeft ook niet van de Qor'an!)).
Maar waarom de Commissie Gelijke Behandeling dan maar gelijk opgeheven moet worden, is me een raadsel.
De Sikhs in Engeland hebben volgens mij een officiele politie tulband. Dus ze dragen niet nog een pet eroverheen.

What is next ? Geen trouwring ? Zodat ze onafhankelijk kunnen werken in het geval van echtelijke ruzies ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 29 november 2007 @ 21:42:22 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54930592
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
De Sikhs in Engeland hebben volgens mij een officiele politie tulband. Dus ze dragen niet nog een pet eroverheen.
Klopt, hebben ze in Canada ook bij de Royal Canadian Mounted Police:

En in Engeland inderdaad ook:

Het lijkt me eigenlijk alleen maar positief als een Islamitische vrouw het ver genoeg kan schoppen om bij de Nederlandse politie in dienst te gaan, en een carriere te maken. Het lijkt me dat ze dan behoorlijk goed geintegreerd is...... Religie, en de vrijheid van het beoefenen daarvan, lijkt me daar los van staan.

En als jij vervolgens het aanstootgevend zou vinden om aangehouden te worden door een moslim agente als je na een cafebezoek ergens staat te wildplassen..... tja, dat is toch echt je eigen probleem denk ik
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54930626
Wat loopt Nederland toch ver achter bij andere landen. En we hebben de gifbeker nog niet leeg gedronken.
pi_54930933
quote:

[..]
Zonder hoofddoekje zou het haar waarschijnlijk wel lukken, zeker?
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:54:43 #111
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54965320
Het wordt eens tijd dat Wilders een keer een discussie aangaat. Dat heb ik hem ook nog nooit zien doen. Hij slaat alle verzoeken ook telkens af.
lege ton
pi_54965444
quote:

[..]
En agent met djellaba (of andere gewaden die men als religieus kan kwalificeren)? Dat lijkt me dan het volgende.
Kleding is per slot van rekening slechts kleding.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54967035
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En agent met djellaba (of andere gewaden die men als religieus kan kwalificeren)? Dat lijkt me dan het volgende.
Kleding is per slot van rekening slechts kleding.
Vind je dat te vergelijken met een hoofddoekje of tulband?
  zondag 2 december 2007 @ 15:57:36 #114
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54991989
Mogen voorspellingen ook?

Bij deze dan de aanzet:
quote:
Tegenbeweging tegen Wilders op komst
[..]
In een ingezonden brief in die krant stelt Terpstra, een prominent CDA-lid, dat Wilders zijn positie als Kamerlid misbruikt om op te hitsen en roept hij op ,,een duidelijk nee te laten horen tegen de kwade boodschap van Wilders''.
[..]
'Ronduit walgelijk'

Wilders noemt het initiatief van Terpstra ,,ronduit walgelijk''. De PVV-politicus veroordeelt de buitenparlementaire tegenbeweging tegen zijn fractie, die stoelt op de democratische steun van ruim een half miljoen stemmers. Daarnaast waarschuwt Wilders dat Terpstra mogelijk aanzet tot geweld tegen hem.
En de voorspelling:

Vraag 1:
Voorzitter, bent u zich er van bewust dat er een groep is die mijn mening niet leuk vind terwijl mijn partij een half miljoen stemmen had? En zo neen, waarom niet?

Vraag 2:
Voorzitter, bent u zich er van bewust dat mensen met een meningsverschil elkaar nog wel eens uit willen moorden? Zo neen, waarom niet? Moet ik daarvoor voorbeelden geven? Zo ja, waarom?

Vraag 3:
Voorzitter, bent u het met mij eens dat mensen die het niet met mij eens zijn per definitie oproepen tot geweld jegens mijn persoon en zo neen waarom niet?

Vraag 4:
Voorzitter, bent u het met mij eens dat de melk in de kantine vanochtend wel een beetje lauw was en zo neen waarom niet?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 2 december 2007 @ 16:12:48 #115
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54992433
Yildiz, stop eens snel met het demoniseren van Wilders. Dat is walgelijk en onverantwoord.
pi_54992536
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind je dat te vergelijken met een hoofddoekje of tulband?
Waarom zou je een hoofddoekje of tulband moeten dragen als politieagent?
pi_54999661
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom zou je een hoofddoekje of tulband moeten dragen als politieagent?
Wat die tulband betreft weet ik het niet, maar een hoofddoek is volgens de qor'an niet nodig. Je mag gekleed gaan zoals in dat beroep gebruikelijk is. Dus strikt genomen mag een islamitische baywatch in een te krappe rode bikini rondhuppelen. Dus een politieagente hoeft alleen maar een pet op.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55000089
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat die tulband betreft weet ik het niet, maar een hoofddoek is volgens de qor'an niet nodig. Je mag gekleed gaan zoals in dat beroep gebruikelijk is. Dus strikt genomen mag een islamitische baywatch in een te krappe rode bikini rondhuppelen. Dus een politieagente hoeft alleen maar een pet op.
Volgens mij zijn het inderdaad beiden gewoon culturele uitingen en niet zozeer religieuze. Maar m.i. hoeft de politie echt geen uitzondering te maken qua kledingvoorschriften op religieuze gronden.
pi_55005039
quote:
In Engeland hebben, als ik me niet vergis, Sikhs al jaren een aparte politie pet. Ook een soort tulband. Ik heb nooit gehoord dat dat problemen heeft opgeleverd
.

Je hebt wel gehoord dat daardoor de Engelse politie een stuk kundiger is geworden?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55013260
quote:
Museum laat kunstenares vallen - Kamervragen
maandag 03 december 2007
Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan de minister van OCW over het bericht dat het Haags Gemeentemuseum foto’s van profeet Mohammed afgebeeld als homo weigert te exposeren.

1.)
Bent u bekend met de berichten ‘Haags museum weert Mohammed als homo’* en ‘Museum laat kunstenares vallen’**?
2.)
Deelt u onze mening dat foto’s waarop de profeet Mohammed als homo staat afgebeeld en een video getiteld ‘Allah o gaybar’ gewoon in een Nederlands museum geëxposeerd moeten kunnen worden? Zo neen, waarom niet?
3.)
Deelt u de mening dat de bange en laffe houding van het Haagse Gemeentemuseum om de foto’s niet te exposeren een krachtige veroordeling verdient?
4.)
Is het waar dat het Haags Gemeentemuseum én de kunstenares zijn bedreigd door moslims en dit de reden is voor het weigeren van de foto en de video**? Deelt u de mening dat dreigementen geen reden mogen zijn voor aantasting van de vrijheid van meningsuiting?
5.)
Bent u bereid de subsidie voor het Haags Gemeentemuseum per direct in te trekken en u in te spannen voor het ontslag van lafhartige museumdirecteur Wim van Krimpen? Zo neen, waarom niet?
En weer moet iemand zijn vrijheden inleveren omdat die een andere mening heeft dan Wilders...

Blijkt ook maar weer dat Wilders helemaal geen net debat wilt voeren maar alleen maar met modder wilt gooien. Want wat Wilders betreft moet iedereen (staats)steun krijgen om op een zwaar provocerende manier kritiek te geven op moslims.
pi_55013719
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:41 schreef wormwood het volgende:

[..]

En weer moet iemand zijn vrijheden inleveren omdat die een andere mening heeft dan Wilders...

Blijkt ook maar weer dat Wilders helemaal geen net debat wilt voeren maar alleen maar met modder wilt gooien. Want wat Wilders betreft moet iedereen (staats)steun krijgen om op een zwaar provocerende manier kritiek te geven op moslims.
De eerste vier vragen zijn wederom prima. Kunst dient niet gehinderd te worden door gevoelige religieuze teentjes, helemaal niet als het zoals in dit geval relevante problematiek aansnijdt zoals de houding van moslims t.o.v. homosexualiteit. Het standaardgejank over subsidie is echter weer wat triest. Ik dacht dat de PVV principieel tegen kunstsubsidie was, maar blijkbaar is de partij een stuk minder kritisch als het kunst betreft die tegen een bepaald aspect van de Islam ageert. Goede kunst verkoopt zichzelf toch Geert?
pi_55014116
quote:
Op maandag 3 december 2007 00:07 schreef Apropos het volgende:

[..]

.

Je hebt wel gehoord dat daardoor de Engelse politie een stuk kundiger is geworden?
Je begrijpt wel dat er heus Marokkanen bestaan die serieuze vaklui zijn?
pi_55014471
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:41 schreef wormwood het volgende:

[..]

Standaard riedeltje van de Minister. Heeft het ook vernomen (goh ! Ministers lezen ook de krant). Echter een museum directeur is vrij om in het museum te hangen en wat niet. De politiek moet daar (terecht) buiten blijven.

De directeur maakt zijn eigen overweging over wat wel en wat niet op te hangen in het museum.

Over tot de orde van de dag.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_55014619
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:29 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je begrijpt wel dat er heus Marokkanen bestaan die serieuze vaklui zijn?
Worden die minder competent op het moment dat ze geen hoofddoekje dragen?
pi_55424159
quote:
Politie eist excuses over “verwende kereltjes” - Kamervragen
maandag 17 december 2007

Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de minister van Binnenlandse Zaken.

1.) Heeft u kennis genomen van het artikel “Politie eist excuses over “verwende kereltjes” (*)?

2.) Gezien het feit dat de heer Kesler kennelijk niet van verwennerij houdt; ben u, met mij, van mening dat de heer Kesler een levenslang verbod dient te krijgen voor het bijwonen van voetbalwedstrijden vanuit een skylounge of vip-room en dat hij derhalve voortaan voetbalwedstrijden gewoon vanuit een tribuneplaats dient te bekijken? Zo nee waarom niet?

3.) Bent u, met mij, van mening dat de bonden een totaal verkeerde weg hebben ingeslagen door, met hun acties, de kijkers van het voetbal te raken? Bent u bereid in overleg te treden met de politiebonden over het niveau van hun acties, zodat het voetbal kan worden ontzien?
Wat nou partij van de vrijheid?
Wilders mag ongestraft een geloof zwart maken, maar iemand mag niet zeggen dat die de politie verwende kereltjes vind?
pi_55424356
quote:
2.) Gezien het feit dat de heer Kesler kennelijk niet van verwennerij houdt; ben u, met mij, van mening dat de heer Kesler een levenslang verbod dient te krijgen voor het bijwonen van voetbalwedstrijden vanuit een skylounge of vip-room en dat hij derhalve voortaan voetbalwedstrijden gewoon vanuit een tribuneplaats dient te bekijken? Zo nee waarom niet?
quote:
3.) Bent u, met mij, van mening dat de bonden een totaal verkeerde weg hebben ingeslagen door, met hun acties, de kijkers van het voetbal te raken? Bent u bereid in overleg te treden met de politiebonden over het niveau van hun acties, zodat het voetbal kan worden ontzien?
het maakt natuurlijk niet uit of veiligheid, dienstverleningsniveau, etc worden aangetast, als het voetbal maar ontzien wordt.
pi_55428242
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

het maakt natuurlijk niet uit of veiligheid, dienstverleningsniveau, etc worden aangetast, als het voetbal maar ontzien wordt.
Volgensmij zei hij nog niet eens zo lang geleden dat dezelfde politie met scherp mocht schieten op relschoppers onder dat soort kijkers, maarja dat was dan ook een wedstrijd tegen Marokko ofzo.
pi_55432549
Hadden ze even niks te doen daar bij de PVV?
Ik mag graag dat soort onzin op papier zetten als ik me verveel. Je moet toch wat. Maar dan hang ik mijn producten bij de koffiemachine op of zo. Je gaat jezelf toch niet belachelijk maken door zoiets serieus te vragen?
Voetbal als staatsbelang.
  donderdag 27 december 2007 @ 13:21:53 #129
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_55570798
Van de maand december.

Recyclen is goed voor het milieu:
quote:
857
Vragen van de leden Wilders en Agema (beiden PVV) aan de ministers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en van Justitie over het strafrechtelijk vervolgen wegens discriminatie van moslima’s die hulp van mannelijke artsen weigeren. (Ingezonden 13 november 2007)

1
Bent u bekend met het bericht1 waaruit blijkt dat de voorzitter van het artsengenootschap KNMG van mening is dat moslima’s in beginsel altijd de zorg van een mannelijke arts mogen weigeren, vanwege het enkele feit dat deze van het mannelijk geslacht is, behalve als hun ongeboren kind in gevaar is?

2
Bent u bereid te bevorderen dat de voorzitter van het KNMG aftreedt, en zijn functie onmiddellijk ter beschikking stelt? Zo neen, waarom niet?

3
Deelt u de mening dat moslima’s in Nederland nooit en te nimmer hulp van een mannelijke arts mogen weigeren, vanwege het enkele feit dat deze van het mannelijk geslacht is, omdat mannen en vrouwen in Nederland en in de Nederlandse cultuur, in tegenstelling tot de islamitische cultuur, volstrekt gelijkwaardig zijn?

4
Wilt u bevorderen dat moslima’s, die weigeren zich te laten behandelen door mannelijke artsen vanwege het enkele feit dat deze artsen van het mannelijk geslacht zijn, door het Openbaar Ministerie strafrechtelijk worden vervolgt wegens discrimatie? Zo neen, waarom niet?

1 www.fok.nl, Moslima moet alleen in nood hulp accepteren, 10 november 2007 en www.nd.nl, Moslima moet hulp accepteren, 10 november 2007.

Antwoord
Antwoord van minister Klink (Volksgezondheid, Welzijn en Sport), mede namens de minister van Justitie. (Ontvangen 11 december 2007)

1
Ja.

2
Neen. Hier heb ik geen zeggenschap over. Bovendien, zie ik geen reden om aftreden van de heer Holland te bevorderen. Uitspraken van de heer Holland in het artikel van het Nederlands Dagblad zijn geheel in lijn met de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).

3
Neen. Op basis van de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO) mag een wilsbekwame patiënt in beginsel een behandeling of onderzoek, te allen tijde – ook in acute situaties – weigeren. Zoals ik reeds eerder in mijn antwoord op uw kamervragen heb aangegeven (CZ-K-U-2789604, 17 september 2007) is de achterliggende reden van een patiënt om een arts te weigeren voor die weigering (op basis van de WGBO) irrelevant.

4
Neen. Zoals ik reeds eerder dit jaar in mijn antwoord op uw kamervragen (CZ-K-U-2789604, 17 september 2007) en op de kamervragen van het lid Arib (PvdA) heb aangegeven (CZ-K-U-2789906, 17 september 2007) is het Nederlandse zorgstelsel zo ingericht dat de zorgconsument keuzevrijheid heeft wat betreft onderzoek of behandeling. Het weigeren van een behandeling of onderzoek is een recht van de patiënt. De overwegingen die schuil gaan achter een verzoek voor een andere arts staan hierbij niet ter discussie. Ik voeg daar aan toe dat het weigeren van moslima’s zich te laten behandelen door mannelijke artsen op zichzelf geen strafbaar feit is. Er is geen sprake van een beledigende uitlating over één groep mensen op een van de gronden als bedoeld in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht. Daarnaast is er geen sprake van discriminatie, in de uitoefening van een ambt, beroep of bedrijf, als bedoeld in artikel 429quater van het Wetboek van Strafrecht. Strafrechtelijke vervolging door het Openbaar Ministerie bij het sec weigeren van een behandeling door een mannelijke arts is derhalve niet aan de orde.
En nog meer recyclen!
quote:
768
Vragen van de leden Graus en De Roon (beiden PVV) aan de ministers van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van Justitie over de dood van een pony. (Ingezonden 9 november 2007)

1
Bent u bekend met het bericht dat een één jarige Shetlandpony in het Gelderse Herveld dusdanig is mishandeld dat het dier is bezweken?1

2
Deelt u de mening dat er hard moet worden opgetreden tegen dierenmishandeling en respectloosheid jegens dieren in onze samenleving? Zo ja, bent u bereid de politie Gelderland aan te sporen tot een grootscheepse zoekactie naar de dader(s) en beschermingsmaatregelen te treffen voor de gedupeerde eigenaar en zijn overige dieren? Zo neen, neemt u de verantwoordelijkheid op uw schouders tot de dader(s) opnieuw toeslaa(t)(n) jegens mens of dier?

3
Bent u eindelijk bereid over te gaan tot het invoeren van minimum gevangenisstraffen voor dierenmishandeling en een levenslang houdverbod voor dieren toe te kennen aan mensen die dieren mishandelen? Zo neen, waarom neemt u deze mensen in bescherming en werkt u recidivisme in de hand ten koste van fatsoenlijke burgers en hun dieren?

1 De Telegraaf, 6 november 2007.

Antwoord
Antwoord van minister Verburg (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit), mede namens de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van Justitie. (Ontvangen 28 november 2007)

1
Ja.

2
Dierenmishandeling is een misdrijf ingevolge artikel 36, eerste lid, juncto artikel 122, eerste lid, van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren. Tevens is het doden of beschadigen, onbruikbaar maken of wegmaken van een dier behorende aan iemand anders, strafbaar onder artikel 350 van het Wetboek van Strafrecht. Eigenaren zijn in beginsel zelf verantwoordelijk voor de bescherming van goederen en dieren. Vanwege het vermoeden van een strafbaar feit is naar aanleiding van de onderhavige zaak inmiddels een strafrechtelijk onderzoek gestart. Over het verloop van het strafrechtelijk onderzoek kunnen wij, teneinde de belangen van opsporing en vervolging niet te schaden, geen mededelingen doen.

3
Voor het antwoord op deze vraag, verwijs ik naar het antwoord op vraag 6 van de door de leden Graus en De Roon op 3 mei 2007 gestelde vragen (Aanhangsel Handelingen II 2006/07, nr. 1836), het antwoord op vraag 6 van de door het lid Graus op 8 mei 2007 gestelde vragen (Aanhangsel Handelingen II 2006/07, nr. 1883), het antwoord op vraag 4 van de op 11 juli 2007 door lid Graus gestelde vragen (Aanhangsel Handelingen II 2006/2007, nr. 2429), het antwoord op vraag 3 van de door de leden Graus en De Roon op 23 september 2007 gestelde vragen (Aanhangsel Handelingen II 2007/08, nr. 291) en het antwoord op vraag 6 van de door het lid Graus op 4 oktober 2007 gestelde vragen (Aanhangsel Handelingen II 2007/08, nr. 439).
Drie grote misvattingen in 1 kamervraag, een goede prestatie:
quote:
890
Vragen van de leden Fritsma en Agema (beiden PVV) aan de ministers voor Wonen, Wijken en Integratie en van Volksgezondheid, Welzijn en Sport over het door de GGD geven van korting op vaccinaties aan moslims.(Ingezonden 1 november 2007)

1
Bent u bekend met het bericht ŤMoslims negeren rel om Mekka-prik?1

2
Hoe beoordeelt u het dat de GGD korting geeft aan moslims die zich in het kader van hun bedevaart naar Mekka laten inenten tegen ziektes als hersenvliesontsteking?

3
Deelt u de mening dat deze bevoordeling van moslims onacceptabel is? Zo neen, waarom niet?

4
Deelt u voorts de mening dat de kortingsactie van de GGD een schending is van het principe van scheiding van kerk en staat? Zo neen, waarom niet?

5
Realiseert u zich dat met deze actie weer het foute signaal aan moslims wordt gegeven dat ze meer rechten hebben dan anderen, en dat ze in Nederland altijd een streepje voor hebben? Vindt u het niet tijd worden om op te houden met het geven van dat foute signaal?

6
Realiseert u zich ook dat niet-moslims, die voor inentingen wel het volle pond moeten betalen, zich terecht ergeren aan de voorkeursbehandeling van moslims door de GGD, en dat het meten met twee maten aan niet-moslims ook niet uit is te leggen?

7
Bent u bereid de kortingsactie van de GGD onmiddellijk in te trekken en de aan moslims reeds verleende korting met terugwerkende kracht terug te vorderen? Zo neen, waarom niet?

1 http://www.ad.nl/rotterdam/stad/ article1784332.ece

Antwoord
Antwoord van minister Klink (Volksgezondheid, Welzijn en Sport), mede namens de minister voor Wonen, Wijken en Integratie. (Ontvangen 17 december 2007)

1
Ja.

2
Ik ondersteun dergelijke maatregelen ter bescherming van de volksgezondheid van harte. Het is gebruikelijk dat GGD’en korting geven aan grote groepen reizigers die naar eenzelfde bestemming gaan. Reden voor de korting is dat er sneller en efficiënter kan worden gehandeld, omdat niet voor iedereen een individueel reisadvies dient te worden gegeven. Zo geven GGD’en bijvoorbeeld ook korting aan groepen studenten die een gezamenlijke studie reis maken. Het risico voor het oplopen van een besmettelijke ziekte is groot bij een bedevaartplaats als Mekka. Grote groepen mensen uit de hele wereld ontmoeten elkaar, waardoor er een grotere kans bestaat op verspreiding van besmettelijke ziekten als buiktyfus, meningitis, difterie, tetanus en polio. Ziekten kunnen door reizigers mee terug worden genomen naar het land van herkomst. Tegen deze achtergrond is het in het kader van de volksgezondheid van groot belang dat zoveel mogelijk bedevaartgangers worden gevaccineerd en dat daarmee besmettelijke ziekten onder landgenoten worden voorkomen.

3
Nee, er is geen sprake van bevoordeling van moslims. Groepskortingen worden aan alle burgers van Nederland gegeven, ongeacht religieuze achtergrond. Zie antwoord 2.

4
Nee, er is geen sprake van schending van het beginsel van scheiding tussen kerk en staat. Met het geven van groepskorting laat een GGD zich niet in met de inhoud van de geloofsovertuiging of met de organisatie en inrichting van de geloofsgemeenschap.

5
In antwoord 2 en 3 heb ik de juiste context geschetst van het verlenen van korting op vaccinaties aan Mekkagangers.

6
Er is geen sprake van voorkeursbehandeling. Elke burger, ongeacht levensovertuiging, komt voor groepskorting in aanmerking indien aan de door de betreffende GGD gestelde voorwaarden wordt voldaan. Zie antwoord 2 en 3.

7
Nee, dit is niet mijn verantwoordelijkheid. GGD’en voeren in het kader van de Wet Collectieve Preventie Volksgezondheid (WCPV) de aan de gemeente opgelegde taken en verantwoordelijkheden uit. Reizigersvaccinaties vallen daar overigens niet onder, maar zijn een markttaak van de GGD waarmee inkomsten worden verworven.
Wow, een vraag van Wilders die met terugwerkende kracht is uitgevoerd.
quote:
867
Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over de weigering van het Haags Gemeentemuseum om foto’s van de profeet Mohammed als homo te exposeren.(Ingezonden 4 december 2007)

1
Bent u bekend met de berichten ŤHaags museum weert Mohammed als homoť en ŤMuseum laat kunstenares vallenť?1 en 2

2
Deelt u de mening dat foto’s waarop de profeet Mohammed als homo staat afgebeeld en een video getiteld ŤAllah o gaybarť gewoon in een Nederlands museum geëxposeerd moeten kunnen worden? Zo neen, waarom niet?

3
Deelt u de mening dat deze laffe houding van het Haagse Gemeentemuseum om de foto’s niet te exposeren een krachtige veroordeling verdient?

4
Is het waar dat het Haags Gemeentemuseum én de kunstenares zijn bedreigd door moslims en dat dit de reden is voor het weigeren van de foto en de video? Deelt u de mening dat dreigementen geen reden mogen zijn voor aantasting van de vrijheid van meningsuiting?

5
Bent u bereid de subsidie voor het Haags Gemeentemuseum per direct in te trekken en u in te spannen voor het ontslag van de directeur van dit museum? Zo neen, waarom niet?

1 http://www.trouw.nl/laatstenieuws/ laatstenieuws/article858509.ece/Haags_ museum_weert_Mohammed_als_homo
2 http://www.depers.nl/cultuur/132867/ Museum-laat-kunstenares-vallen.html

Antwoord
Antwoord van minister Plasterk (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap). (Ontvangen 11 december 2007)

1
Ja.

2
We leven in een vrij land, waar de minister van Cultuur niet aan directeuren van musea opdrachten uitdeelt over wat er geëxposeerd moet worden; die afweging behoort de musea zelf. Maar leven in een vrij land betekent tegelijk dat een kunstenaar vrij moet zijn om te maken wat hij of zij wil, ook wanneer anderen dat als hinderlijk of beledigend ervaren. Mocht er iemand zijn die vervolgens meent dat een kunstuiting strafbaar is, dan staan altijd juridische wegen open. Zie verder mijn bijgevoegde reactie op de (na ontvangen van uw vragen gepubliceerde) open brief van de kunstenares, die ik vandaag naar de NRC zal sturen1.

3
Zie het antwoord op vraag 2.

4
De directeur van het Haags Gemeentemuseum heeft mij medegedeeld dat zijn beslissing niet op bedreigingen is gebaseerd. Ik deel beslist de mening dat dreigementen geen reden zijn voor aantasting van de vrijheid van meningsuiting.

5
Het Haags Gemeentemuseum is een museum waarmee ik geen subsidierelatie onderhoud.

1 Ter inzage gelegd bij het Centraal Informatiepunt Tweede Kamer.
Op naar een kleinere overheid met de PVV.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_55572521
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Worden die minder competent op het moment dat ze geen hoofddoekje dragen?
Worden die minder competent mét?
pi_55793792
quote:
Nieuwjaarsfestijn Rotterdam doelwit terroristen - Kamervragen
donderdag 03 januari 2008

Schriftelijke vragen van het lid Fritsma (pvv) aan de minister en staatssecretaris van Justitie over het bericht dat terroristen een bloedbad wilden aanrichten tijdens de jaarwisseling in Rotterdam.

1.) Heeft u kennis genomen van het bericht “Nieuwjaarsfestijn doelwit terroristen”?

2.) Hoe beoordeelt u het dat twee van de terroristen die in Nederland een massa-slachting wilden aanrichten naast de Marokkaanse ook de Nederlandse nationaliteit bezitten? Deelt u de mening dat het ronduit schandalig is dat dit tuig zich Nederlander kan noemen?

3.) Bent u bereid om de Nederlandse nationaliteit van deze terroristen in te trekken en ze , na het uit laten zitten van een zware gevangenisstraf, linea recta terug te sturen naar Marokko? Zo neen, waarom niet?

4.) Realiseert u zich eindelijk dat er veel te gemakkelijk met Nederlandse paspoorten wordt gestrooid en dat het PVV- standpunt om geen dubbele nationaliteit toe te staan echt op zijn plaats is, ook als geen afstand kan worden gedaan van bijvoorbeeld de Marokkaanse nationaliteit? Zo neen, waarom niet?

5.) Moet de Nederlandse bevolking zich volgens u tolerant opstellen tegenover dit soort kwaadaardige idioten die onze samenleving alleen maar geweld en ellende willen bezorgen?
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=781

Er worden mensen aangehouden, de Telegraaf meldt dat het om een aanslag op oudjaarsavond zou gaan en de PVV reageert als een gemiddelde FP bezoeker. Niet eerst het onderzoek afwachten, meteen de verdachten veroordelen, paspoort afnemen en uitzetten.
Wat een vrijheid.
pi_55794000
Goed dat we de doodstraf niet hebben. .
I´m back.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:41:33 #133
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55794264
De PVV is dan ook alleen voor vrijheid voor gelijkgestemden , met de mensen die er een andere mening op na houden wnensen ze niet eens in debat te gaan. Die vragen beginnen onderhand wel een 'been there, done that' dingetje te worden , het lijkt inderdaad wel op het recycelen van eerdere vragen die een jaar geleden ook nav een telegraaf artikeltje op pagina 5 gestaan hebben.
  zondag 6 januari 2008 @ 00:54:27 #134
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55814052
Wilders moet gewoon eens durven te zeggen dat hij een racist is. Hij blijft gewoon politiek correct doorzemelen.
lege ton
pi_55814700
Wilt U iets verboden hebben?
Stem dan de Partij voor de Vrijheid!

\Waarom geen vragen over al die autochtonen die de zaak zo op stelten zetten met de jaarwisseling? Al die scholen die in de fik gestoken zijn, het belegerde politiebureau?

Ik zou zeggen: pak die raddraaiers op, neem ze hun Nederlandse nationaliteit af en zet ze over de dichtstbijzijnde grens. De Oost-Nederlanders naar Duitsland, de Zuid-Nederlanders naar België, de Limburgers mogen zelf kiezen en dan doen we het tegenovergestelde, De Noord-Nederlanders naar de Waddenzee en de Hollanders en Zeeuwen drijven we gewoon de Noordzee in.
pi_55817719
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Voetbal werd niet ontzien en aangezien de demonstratieve bijeenkomst dit weekend werd verboden door de rechter (bewaken ambassade's) wordt er waarschijnlijk komend weekend wel weer actie gevoerd door het politiepersoneel, met als gevolg.........geen Ajax-AZ bijvoorbeeld?
Sportieve inbreng
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 januari 2008 @ 08:32:13 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55817727
blijft grappig al die kamervragen. Het kost alleen zo veel.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_55817765
quote:
Op zondag 6 januari 2008 01:24 schreef Kees22 het volgende:
Wilt U iets verboden hebben?
Stem dan de Partij voor de Vrijheid!

\Waarom geen vragen over al die autochtonen die de zaak zo op stelten zetten met de jaarwisseling? Al die scholen die in de fik gestoken zijn, het belegerde politiebureau?

Ik zou zeggen: pak die raddraaiers op, neem ze hun Nederlandse nationaliteit af en zet ze over de dichtstbijzijnde grens. De Oost-Nederlanders naar Duitsland, de Zuid-Nederlanders naar België, de Limburgers mogen zelf kiezen en dan doen we het tegenovergestelde, De Noord-Nederlanders naar de Waddenzee en de Hollanders en Zeeuwen drijven we gewoon de Noordzee in.
Om te beginnen met jezelf?
Sportieve inbreng
pi_55817767
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:54 schreef nonzz het volgende:
Wilders moet gewoon eens durven te zeggen dat hij een racist is. Hij blijft gewoon politiek correct doorzemelen.
Ja, jij snapt het helemaal he.
Sportieve inbreng
  zondag 6 januari 2008 @ 12:00:31 #140
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_55819436
quote:
Op zondag 6 januari 2008 00:54 schreef nonzz het volgende:
Ik zie dat deze aanduiding ook aan inflatie onderhevig is.

Totaal verkeerd en misplaatst gebruikt, natuurlijk.
Iemand die beweert dat de Koran verboden moet worden of pleit voor een moslim immigratiestop is politiek correct?
Je bent niet helemaal lekker.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_correctheid#Gedachtegoed
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_55824509
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Iemand die beweert dat de Koran verboden moet worden of pleit voor een moslim immigratiestop is politiek correct?

Natuurlijk. Waarom niet?
  zondag 6 januari 2008 @ 16:15:46 #142
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55825282
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is meer een soort "nieuwe politieke correctheid". Eerst (voor Fortuyn zullen we maar zeggen) was het iets in de trant van: niet het beestje bij de naam durven te noemen om maar niemand tegen de schenen te schoppen

Nu durft Wilders niet hardop te zeggen:"Ik ben een racist en daar ben ik trots op! Ik vind dat moslims inferieure mensen zijn". Dat bedoelt hij wel, maar wederom noemt hij het beestje niet bij de naam omdat hij bang is om iemand tegen de schenen te schoppen.

Dat van die moslim immigratie stop e.d. was een tijd lang inderdaad "politiek incorrect". Het is nu inmiddels zo'n doodgediscussierd onderwerp dat het niet meer echt "incorrect" is. Je kan het nu gewoon "vinden" als politicus. Dat is opzich prima natuurlijk.
lege ton
  zondag 6 januari 2008 @ 17:48:55 #143
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55827553
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:15 schreef nonzz het volgende:

[..]
Dat van die moslim immigratie stop e.d. was een tijd lang inderdaad "politiek incorrect". Het is nu inmiddels zo'n doodgediscussierd onderwerp dat het niet meer echt "incorrect" is. Je kan het nu gewoon "vinden" als politicus. Dat is opzich prima natuurlijk.
Opzich is het natuurlijk wel prima dat de problemen benoemd worden , maar als je er daarna niet over in debat wenst te gaan en alleen maar met waardeloze oplossingen komt die als ze al niet tegen de wet zijn dan tenminste in strijd zijn met bepaalde europese/internationale verdragen, komt het alleen maar neer op schoppen tegen de buhne.
pi_55838352
quote:
Op zondag 6 januari 2008 08:45 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Om te beginnen met jezelf?
Ik heb geeneens vuurwerk afgestoken dit jaar. Dus nee, niet te beginnen met mezelf.
pi_55838535
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:15 schreef nonzz het volgende:

[..]

Het is meer een soort "nieuwe politieke correctheid". Eerst (voor Fortuyn zullen we maar zeggen) was het iets in de trant van: niet het beestje bij de naam durven te noemen om maar niemand tegen de schenen te schoppen

Nu durft Wilders niet hardop te zeggen:"Ik ben een racist en daar ben ik trots op! Ik vind dat moslims inferieure mensen zijn". Dat bedoelt hij wel, maar wederom noemt hij het beestje niet bij de naam omdat hij bang is om iemand tegen de schenen te schoppen.

Ik denk dat het inderdaad steeds correcter wordt om rechts te zijn of zelfs racist. En om harde actie te eisen en directe behoeftenbevrediging. Want als je niet voor je "rechten" opkomt, ben je een watje.

Ik verdenk Wildebras niet van angst: volgens mij overschreeuwt hij elke zweem en vermoeden van angst en met voldoende kleerkasten om zich heen kan hij dat natuurlijk ook doen. Verder provoceert hij graag, dus hij zal niet aarzelen om zichzelf een racist te noemen als hij denkt daarmee stemmen te kunnen halen.

Het zou prima zijn als iedereen gewoon kon vinden wat hij of zij wou, maar helaas: er zijn altijd wel mensen die op hun achterste benen gaan staan. Hoe meer er in vrijheid gezegd kan worden, hoe beter. Gezegd kan worden en vervolgens genegeerd of tegengesproken kan worden, dus.

Maar Wildebras wil zelfs een boek verbieden! Niet eens iemand de mond snoeren, maar gewoon een stom, dood voorwerp verbieden! Het enige lid van de Partij voor de Vrijheid wil een stom, dood voorwerp de mond snoeren!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:01:55 #146
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_55875572
quote:
Op maandag 7 januari 2008 01:23 schreef Kees22 het volgende:
Maar Wildebras wil zelfs een boek verbieden! Niet eens iemand de mond snoeren, maar gewoon een stom, dood voorwerp verbieden! Het enige lid van de Partij voor de Vrijheid wil een stom, dood voorwerp de mond snoeren!
Een boek verbieden idd. Dat doet me denken aan:

lege ton
pi_55926324
Nog een leuk fragment uit een boek. Ik heb een aantal jaartallen, namen en de partijnaam weggelaten maar raad zelf maar waarover het gaat.
quote:
[...] typering is voor de [...] zonder meer van toepassing. Nederland, zo hield de [...] zijn aanhangers voor, stond op een keerpunt: radicaal veranderen of ondergaan. Het leek wel, zo stelde de toelichting op het partijprogramma, 'of de natie de ontbindende krachten verzamelt om zelfmoord te plegen'. 'Als staatsburger is de Nederlander zo gedegenereerd, zei [...] in een kranteninterview in december [...], 'dat we een algehele omschakeling dringend nodig achten'. De [...], aldus [...] in [....], was niets minder dan 'het geweten en de levenswil der ontwakende natie'. (zie de overeenkomst met PVV)
Die degeneratie bestond in essentie uit verdeeldheid, 'volksverscheuring'. De Nederlander was vervreemd geraakt van zijn ware aard en had zich overgegeven aan de 'hokjes- en schotjesgeest'. De schuld daarvan lag bij de 'partijbonzen', de 'politicasters', die ten behoeve van 'een goed baantje en een pensioen' de parlementaire democratie hadden aangegrepen om het volk te verdelen. (komt alweer bekend voor)
De 'algehele omschakeling' was dus een geestelijke revolutie, maar die kon alleen slagen als de 'volksvergiftiging' via de vrije pers en de parlementaire democratie ten einde kwam. De 'politieke kwakzalvers' dienden vervangen te worden door de [...] leider die waarlijk het nationaal belang diende. Deze leider was geen dictator, maar een man die voortkwam uit het volk, het vertrouwen genoot van het volk en op mystieke wijze één was met dat volk. Waar de parlementaire democratie de wil van het volk versplinterde, daar werd die door de leider juist belichaamd. Deze leiderschapsidee was een panacee dat verder alle klassieke staatkundige vragen van controle, inspraak en verantwoording oploste.
(hmmmm)
De maatschappij die onder deze leider zou ontstaan was 'een gemeenschap met idealen en waar rechtvaardigheid zal heersen' in een 'gezonde, gereinigde atmosfeer'; de volksgemeenschap, waar geen stand of privilige meer zou bestaan, waar slechts arbeid en vaderlandsliefde telden, en waar voor iedere volksgenoot een waardige plaats was. [...] ordening zou een einde maken aan de klassenstrijd. De jeugd zou nationale en christelijke deugden worden bijgebracht. De kerken waren vrij op hun eigen terrein, gewetensvrijheid en persvrijheid zouden worden gehandhaafd, zolang men zich niet bezondigde aan ondermijning van geloof en staat. Belasteren van [...] zou uiteraard verboden worden, omdat men zich dan keerde tegen 'de eenheid, d.w.z. het levensbelang der natie'.
Opvallende gelijkenissen met de PVV, nietwaar?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55929861
We zijn er weer hoor, Inquisitie en NSB.
pi_55930882
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:29 schreef Apropos het volgende:
We zijn er weer hoor, Inquisitie en NSB.
De vergelijking is meer dan terecht. Toen ik dat las over 'degeneratie' en 'baantjesjagers' ging er wel een lampje branden. Wilders is de NSB zonder Jodenhaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55931028
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De vergelijking is meer dan terecht. Toen ik dat las over 'degeneratie' en 'baantjesjagers' ging er wel een lampje branden. Wilders is de NSB zonder Jodenhaat.
Zeg dat dan gewoon, in plaats van er een raadspelletje van te maken. De NSB was trouwens niet typisch antisemitisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')