Ze presteren het ook altijd weer om een an sich valide punt volkomen lachwekkend te maken.quote:
Toch wel apart dat instanties die een andere mening hebben dan de PVV maar opgeheven meten worden.quote:Straks hoofddoek onder politiepet - Kamervragen
woensdag 28 november 2007
Vragen van de leden Brinkman, Fritsma en Wilders (allen PVV) aan de ministers van Binnenlandse Zaken en voor Wonen, Wijken en Integratie over het advies van de commissie gelijke behandeling dat het dragen van hoofddoekjes door politieagenten in diensttijd moet worden toegestaan.
1.) Bent u bekend met het bericht ‘Straks hoofddoek onder politiepet’?*
2.) Verwerpt u met ons het advies van de commissie gelijke behandeling om religieuze uitingen door politieagenten tijdens diensttijd toe te staan? Zo neen, waarom niet?
3.) Bent u met ons van mening dat het absoluut onwenselijk is dat politieagenten in diensttijd hoofddoekjes en tulbanden zouden mogen gaan dragen? Zo neen, waarom niet?
4.) Deelt u onze mening dat politieagenten neutraliteit moeten uitstralen en dat door het toestaan van religieuze uitingen door politieagenten de scheiding van kerk en staat wordt aangetast? Zo neen, waarom niet?
5.) Bent u bereid een landelijk beleid in te voeren dat bepaalt dat religieuze uitingen, zoals het dragen van hoofddoekjes en tulbanden, door politieagenten – en alle overige overheidsfunctionarissen – in diensttijd niet wordt toegestaan en dat politiekorpsen en andere overheidsgerelateerde organisaties op dit punt dus geen eigen beleid meer mogen voeren? Zo neen, waarom niet?
6.) Deelt u onze mening dat de commissie gelijke behandeling moet worden opgeheven?
Ik vind het op zich terecht om te stellen dat er gewoon een standaard uniform is en dat er geen uitzonderingen hoeven te worden gemaakt voor mensen die op religieuze gronden daar vanaf willen wijken. Dat heeft verder weinig met integratie te maken.quote:Op donderdag 29 november 2007 00:01 schreef wormwood het volgende:
Om even verder te gaan over die politiepet:
[..]
Toch wel apart dat instanties die een andere mening hebben dan de PVV maar opgeheven meten worden.
In Engeland hebben, als ik me niet vergis, Sikhs al jaren een aparte politie pet. Ook een soort tulband. Ik heb nooit gehoord dat dat problemen heeft opgeleverd.
De PVV wil helemaal geen integratie krijg ik het idee. Het lijkt er eerder op of ze segregratie nastreven.
Daar heb je wel gelijk in (ik zie niet hoe je een Sikh-tulband onder een politiepet plaatst en waarom je onder een politiepet nog een hoofddoek nodig hebt (hoeft ook niet van de Qor'an!)).quote:Op donderdag 29 november 2007 00:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind het op zich terecht om te stellen dat er gewoon een standaard uniform is en dat er geen uitzonderingen hoeven te worden gemaakt voor mensen die op religieuze gronden daar vanaf willen wijken. Dat heeft verder weinig met integratie te maken.
Een politie uniform wel of niet aanpassen heeft inderdaad weinig met integratie te maken. Ik keek even naar het groter plaatje en andere voorstellen en opmerkingen die de PVV maakt.quote:Op donderdag 29 november 2007 00:09 schreef Monolith het volgende:
Ik vind het op zich terecht om te stellen dat er gewoon een standaard uniform is en dat er geen uitzonderingen hoeven te worden gemaakt voor mensen die op religieuze gronden daar vanaf willen wijken. Dat heeft verder weinig met integratie te maken.
De Sikhs in Engeland hebben volgens mij een officiele politie tulband. Dus ze dragen niet nog een pet eroverheen.quote:Op donderdag 29 november 2007 01:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in (ik zie niet hoe je een Sikh-tulband onder een politiepet plaatst en waarom je onder een politiepet nog een hoofddoek nodig hebt (hoeft ook niet van de Qor'an!)).
Maar waarom de Commissie Gelijke Behandeling dan maar gelijk opgeheven moet worden, is me een raadsel.
Klopt, hebben ze in Canada ook bij de Royal Canadian Mounted Police:quote:Op donderdag 29 november 2007 11:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
De Sikhs in Engeland hebben volgens mij een officiele politie tulband. Dus ze dragen niet nog een pet eroverheen.
En agent met djellaba (of andere gewaden die men als religieus kan kwalificeren)? Dat lijkt me dan het volgende.quote:
Vind je dat te vergelijken met een hoofddoekje of tulband?quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En agent met djellaba (of andere gewaden die men als religieus kan kwalificeren)? Dat lijkt me dan het volgende.
Kleding is per slot van rekening slechts kleding.
En de voorspelling:quote:Tegenbeweging tegen Wilders op komst
[..]
In een ingezonden brief in die krant stelt Terpstra, een prominent CDA-lid, dat Wilders zijn positie als Kamerlid misbruikt om op te hitsen en roept hij op ,,een duidelijk nee te laten horen tegen de kwade boodschap van Wilders''.
[..]
'Ronduit walgelijk'
Wilders noemt het initiatief van Terpstra ,,ronduit walgelijk''. De PVV-politicus veroordeelt de buitenparlementaire tegenbeweging tegen zijn fractie, die stoelt op de democratische steun van ruim een half miljoen stemmers. Daarnaast waarschuwt Wilders dat Terpstra mogelijk aanzet tot geweld tegen hem.
Waarom zou je een hoofddoekje of tulband moeten dragen als politieagent?quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind je dat te vergelijken met een hoofddoekje of tulband?
Wat die tulband betreft weet ik het niet, maar een hoofddoek is volgens de qor'an niet nodig. Je mag gekleed gaan zoals in dat beroep gebruikelijk is. Dus strikt genomen mag een islamitische baywatch in een te krappe rode bikini rondhuppelen. Dus een politieagente hoeft alleen maar een pet op.quote:Op zondag 2 december 2007 16:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom zou je een hoofddoekje of tulband moeten dragen als politieagent?
Volgens mij zijn het inderdaad beiden gewoon culturele uitingen en niet zozeer religieuze. Maar m.i. hoeft de politie echt geen uitzondering te maken qua kledingvoorschriften op religieuze gronden.quote:Op zondag 2 december 2007 21:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat die tulband betreft weet ik het niet, maar een hoofddoek is volgens de qor'an niet nodig. Je mag gekleed gaan zoals in dat beroep gebruikelijk is. Dus strikt genomen mag een islamitische baywatch in een te krappe rode bikini rondhuppelen. Dus een politieagente hoeft alleen maar een pet op.
.quote:In Engeland hebben, als ik me niet vergis, Sikhs al jaren een aparte politie pet. Ook een soort tulband. Ik heb nooit gehoord dat dat problemen heeft opgeleverd
En weer moet iemand zijn vrijheden inleveren omdat die een andere mening heeft dan Wilders...quote:Museum laat kunstenares vallen - Kamervragen
maandag 03 december 2007
Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan de minister van OCW over het bericht dat het Haags Gemeentemuseum foto’s van profeet Mohammed afgebeeld als homo weigert te exposeren.
1.)
Bent u bekend met de berichten ‘Haags museum weert Mohammed als homo’* en ‘Museum laat kunstenares vallen’**?
2.)
Deelt u onze mening dat foto’s waarop de profeet Mohammed als homo staat afgebeeld en een video getiteld ‘Allah o gaybar’ gewoon in een Nederlands museum geëxposeerd moeten kunnen worden? Zo neen, waarom niet?
3.)
Deelt u de mening dat de bange en laffe houding van het Haagse Gemeentemuseum om de foto’s niet te exposeren een krachtige veroordeling verdient?
4.)
Is het waar dat het Haags Gemeentemuseum én de kunstenares zijn bedreigd door moslims en dit de reden is voor het weigeren van de foto en de video**? Deelt u de mening dat dreigementen geen reden mogen zijn voor aantasting van de vrijheid van meningsuiting?
5.)
Bent u bereid de subsidie voor het Haags Gemeentemuseum per direct in te trekken en u in te spannen voor het ontslag van lafhartige museumdirecteur Wim van Krimpen? Zo neen, waarom niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |