Wat houdt je tegen om jezelf erbij te zetten?quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:42 schreef MaartenJalink het volgende:
lol, ik sta nog steeds niet op de lijst ^^ (2e jaars in Groningen)
Dit is wel mogelijk. Netzoals een arts bij ons vertelde dat ie een prostaat voelde bij de RT bij een 'vrouw'quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:59 schreef intoxicated het volgende:
Transvaginale prostatectomie!
Ja, denk daar maar eens over na![]()
Haha!!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:59 schreef intoxicated het volgende:
Transvaginale prostatectomie!
Ja, denk daar maar eens over na![]()
http://www.hematologieklapper.nl/ !?quote:Op maandag 15 oktober 2007 17:54 schreef Kang-He het volgende:
Heeft iemand misschien iets van een schema of beslisboom om met een bloedbeeld onderscheid te maken tussen acute/chronische lymfoblastische/myeloide leukemie? En lymfoom eigenlijk er ook bij.
Woensdag tentamen. De weken hematologie gemist
.
Wanneer krijgen we de uitslag in Nijmegen gemiddeld?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:40 schreef Nuna het volgende:
De vgt mag ook wel eens nagekeken zijn trouwens.
Mijn vorige tentamen ook trouwens, maar dat gaat nog wel even duren vrees ik
Nou de vgt is rond deze tijd meestal wel bekend. Toetsen moeten in principe 4 weken na het tentamen nagekeken zijn. Meerkeuze is het vaak wel eerder, ongeveer 3e week van het blok dat je het te horen krijgt. Met open vragen duurt het veeel langer helaas.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:40 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wanneer krijgen we de uitslag in Nijmegen gemiddeld?
Goed geregeldquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:25 schreef intoxicated het volgende:
Oh en ze kwamen dus pas na anderhalf uur met de versie zonder antwoorden![]()
quote:Resultaten voortgangstoets Leiden blijven achter
Vanaf het vierde studiejaar scoren de Leidse geneeskundestudenten slechter op de voortgangstoets dan hun jaargenoten uit Groningen, Nijmegen en Maastricht. Elk studiejaar neemt het verschil verder toe.
Dat blijkt uit de eerste metingen van de Leidse faculteit geneeskunde. Volgens het conceptrapport met de eerste metingen is het verschil in het vijfde en zesde jaar ‘aanmerkelijk’. De trend is zichtbaar in de resultaten van de voortgangstoets van oktober 2006, december 2006, februari 2007 en mei 2007. De Leidse ouderejaars scoren met name lager in de klinische vakken, maar ook bij de basisvakken en de gedragswetenschappelijke vakken wordt lager gescoord.
De faculteit betreurt het dat deze voorbarige resultaten zijn uitgelekt. Ze stelt zichzelf de vraag of aanpassing van het curriculum nodig is, al heeft nog geen gedetailleerde vergelijking plaatsgevonden met de andere drie universiteiten. Dit laatste is van grote betekenis, zegt Arnold Wenink, voorzitter van de Voortgangstoets Beoordelingscommissie: ‘De curricula en de onderwijs- en examenregelingen van de vier universitair medisch centra verschillen. De vergelijkbaarheid is daarmee op dit moment ten minste discutabel.’
De faculteit gaat in een volgende stap de populaties op detailniveau vergelijken. Maar ook deze uitslag zal geen absolute helderheid geven over het niveau van de Leidse student, denkt Wenink: ‘Er bestaat geen absolute maatstaf voor de score op de voortgangstoets. De relatie tussen gerapporteerde scores en de kwaliteit van afgestudeerde artsen is onbekend.’
Net als Wenink had ook Janneke Kuijken, directeur Onderwijs en Opleidingen van het LUMC, liever niet gezien dat de eerste metingen openbaar werden. Kuijken: ‘Wij kunnen nog geen goedgefundeerde conclusies trekken uit deze proefmetingen. Daarvoor moeten we eerst weten wat we precies meten en of de manier waarop we meten correct is. Over de methodologie van het onderzoek vindt nog een stevige discussie plaats.’
Mogelijk speelt een rol dat het LUMC pas sinds september 2006 actief meedoet aan de voortgangstoets, vermoedt Kuijken. De toets leefde daardoor minder binnen het LUMC en bij de studenten, een effect dat mogelijk nog na-ijlt.
De faculteit had al langere tijd met zorg geconstateerd dat de Leidse studenten slechter scoorden op de interfacultaire voortgangstoets. Het veranderen van de vraagvorm van de toets gaf geen verbetering van de eindscore.
Uhm volgens mij dragen ze hier in Utrecht gewoon scrubs.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:39 schreef Repeat het volgende:
maar even een kickje;
zijn er ziekenhuizen in nederland waar ze ook scrubs dragen? Want als ik die chirurgen hier zo zie lopen lach je je echt kapot. Ziet er toch werkelijk niet uit, zo'n witte broek, lelijk wit overhemdachtigding en dan afgemaakt met de labjas.
Volgens mij kan dat wel gepimpt [ afbeelding ]
tof! In leiden van die onwijs lelijke broek-shirt-jas combinaties zoals ik eerder aangafquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:00 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Uhm volgens mij dragen ze hier in Utrecht gewoon scrubs.
Volgens mij hier in Nijmegen ook, ik moest er toen 1 aan bij een keizersnede.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
tof! In leiden van die onwijs lelijke broek-shirt-jas combinaties zoals ik eerder aangaf
Wat dacht je van de verpleegstage dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:46 schreef dotKoen het volgende:
Gisteren lekker gebodypaint. Erg leuk, daarna werden er nog echo's gemaakt. Eerste (en voorlopig weer laatste
) praktische werk.
Die heb ik in periode 5. Eerst nog MPV2 en 5B102. Ik hoorde van een 4e jaars uit Utrecht dat zij, ongeacht het blok, elke week vanaf het 1e jaar PKV hebben. Mogen ze in Nijmegen ook best invoeren.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:08 schreef Nuna het volgende:
[..]
Wat dacht je van de verpleegstage dan?
alleen jammer dat je moet wachten op je co-schappenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:11 schreef Nuna het volgende:
Haha, morfologie was tof![]()
En tja, volgens mij hebben wij PKV pas in het derde jaar. Lijkt me wel handig, is alles nog niet zover weggezakt voor je coschappen.
Ik ben 3de jaars in Utrectht. Geloof me, dat praktisch onderwijs gaat je op een gegeven moment de strot uitkomen. De lessen in het begin zijn leuk. Later is het herhaling, nog meer herhaling. Het is natuurlijk wel belangrijk en je leert er veel van. Bij ons planden ze die lessen in de week voor het tentamen (plo lessen duren 3 uur). Met een beetje geluk had je dus donderdag voor het tentamen van vrijdag van 2 tot 5 uur wéér (quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:20 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Die heb ik in periode 5. Eerst nog MPV2 en 5B102. Ik hoorde van een 4e jaars uit Utrecht dat zij, ongeacht het blok, elke week vanaf het 1e jaar PKV hebben. Mogen ze in Nijmegen ook best invoeren.
Vandaag tentamen leren: heb de stof een beetje onderschat, tentamens van voorgaande jaren blijken een stuk moeilijker te zijn. En de hele tijd responiecolleges met een zekere radioloog helpen ook niet echt.
Wij beginnen in jaar 3 al he, dus moeten we al vroeg beginnen. Aan het eind van jaar 1 kun je al een geheel lichamelijk onderzoek uitvoeren (Alg. Indruk, hoofd-hals, thorax, abdomen, extremiteiten(+rug) en neurologisch onderzoek). In jaar 2 worden deze dingen herhaald en krijgen we nog aanvullende onderzoeken en handelingen zoals speculum, VT, RT, hechten, venapunctie, im en sc spuiten(gelukkig hebben we deze lessen als afwisselingquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:11 schreef Nuna het volgende:
Haha, morfologie was tof![]()
En tja, volgens mij hebben wij PKV pas in het derde jaar. Lijkt me wel handig, is alles nog niet zover weggezakt voor je coschappen.
Ohja, dat kleine detail was ik vergetenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:29 schreef WooZ het volgende:
[..]
alleen jammer dat je moet wachten op je co-schappen
Oh, dat is dan wel weer tof ja! Maar goed, uiteindelijk moet iedereen toch hetzelfde kunnen. Ik ga er vanuit dat ik dat allemaal nog wel leer hahaquote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:32 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wij beginnen in jaar 3 al he, dus moeten we al vroeg beginnen. Aan het eind van jaar 1 kun je al een geheel lichamelijk onderzoek uitvoeren (Alg. Indruk, hoofd-hals, thorax, abdomen, extremiteiten(+rug) en neurologisch onderzoek). In jaar 2 worden deze dingen herhaald en krijgen we nog aanvullende onderzoeken en handelingen zoals speculum, VT, RT, hechten, venapunctie, im en sc spuiten(gelukkig hebben we deze lessen als afwisseling). infuusprikken heb ik nog niet gehad, maar als het goed is moet ik dat binnenkort krijgen, tenzij ze de studenten onvoorbereid infusen laten prikken in de co-schappen. (19 november begin ik met interne).
nee sorryquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:19 schreef DDM het volgende:
Het is 0/6 hier [afbeelding]
Als jullie tenminste deze tertium comparationis begrijpen [afbeelding]
smerig!quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:32 schreef Nuna het volgende:
Ohw, yes. Woensdag mijn eigen urine testen op bacterien [afbeelding]
moet jij niet bij de uittro zitten?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:24 schreef dotKoen het volgende:
Zo, uitslag VGT binnen: een goed. Ben benieuwd wanneer (en hoe) we de analyse krijgen en of Leiden er weer zo slecht uit komt.
Wat ik trouwens wel zielig vind is een professor hier in Nijmegen die de naam van zijn leerstoel 'Public Health' als 'public hels' uitspreekt. Dat een heel college lang. Aan de Kapittelweg zit toch een logopedie-opleiding? Moet hij zichzelf maar even een verwijsbriefje schrijven.
Ehh, heb de intro gemist (nageplaatst) en niet meer de moeite genomen om me bij een intro-groepje naar binnen te werken en ik had heb ook nog een kamer bekeken vanavond.quote:
Nee, je moet thuis zo'n stick (met zo'n voedingsbodem eraan) in je potje stekenquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:17 schreef Repeat het volgende:
[..]
smerig!
Lekker met zn allen naast elkaar zitten met een potje pis op de bank?
Heb je een puntquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:18 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ehh, heb de intro gemist (nageplaatst) en niet meer de moeite genomen om me bij een intro-groepje naar binnen te werken en ik had heb ook nog een kamer bekeken vanavond.
Nog belangrijker dan dat, is dat het gewoon zo aspecifiek is.quote:Op zondag 4 november 2007 14:36 schreef Alleslijm het volgende:
Trouwens, creatinekinase kun je in elk ziekenhuis meten :p
ik snap het ook nietquote:Op zondag 18 november 2007 12:09 schreef intoxicated het volgende:
Mwhehe, leuke ervaring: Met anonieme patiëntgegevens een X-thorax aanvragen.
Radiologen stonden even moeilijk te overleggen, voordat er eentje naar de wachtruimte liep en zei: Ja, ik snap het zelf ook niet, maar ik zoek meneer of mevrouw "7qx88HL-blablabla", geboren op 01-01-1980 [afbeelding]
Leuke combinatie, celbiologie en statistiek in 1 blokquote:Op zondag 18 november 2007 12:59 schreef MaxC het volgende:
Alles gehaald vorig blok [afbeelding] Was ook een leuk blok, veel anatomie en Geneeskundig proces etc.
Alleen dit blok gaat alleen maar over Celbiologie, onderzoek en statistiek. Het is zo ongelofelijk saai, ik kan me totaal niet motiveren om wat te doen. Iemand tips?
Vroeger had ik daar de spits en de metro voor. Tegenwoordig zijn er al snel 5 á 6 gratis krantjes met nieuws en puzzels waar je menig saai college mee kunt vullenquote:Op zondag 18 november 2007 12:59 schreef MaxC het volgende:
Alles gehaald vorig blokWas ook een leuk blok, veel anatomie en Geneeskundig proces etc.
Alleen dit blok gaat alleen maar over Celbiologie, onderzoek en statistiek. Het is zo ongelofelijk saai, ik kan me totaal niet motiveren om wat te doen. Iemand tips?
Nou die twee vakken zijn wel logisch hoor, als dat niet zo op jou overkomt ligt dat of aan jou en/of aan degenen die het (niet kunnen) uitleggen. Zorg ervoor dat het goed wordt uitgelegd en als je het nog niet snapt zoek iemand die het wel goed kan uitleggen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:15 schreef Asics-DS het volgende:
Dus dat wordt gewoon keihard werken voor natuur- en wiskunde. Maffe vakken vind ik t. Ik vind 't allemaal niet zo logisch als ze beweren :[
Haha, ik zou inderdaad een nogal onzekere toekomst tegemoet gaan (als ik alles zo op een rijtje zie).quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:22 schreef Nuna het volgende:
Je kunt natuurlijk een HBO propedeuse halen en meedoen met de loting (!) voor BMW in Nijmegen. Geen idee of dit mag, bij Geneeskunde mag je namelijk niet meer met een propedeuse meeloten.
Vervolgens BMW afmaken en dan alsnog, zonder loting, beginnen aan Geneeskunde in Nijmegen. Er zijn namelijk per jaar een paar plaatsen voor BMW'ers (wel bachelor) in Nijmegen die dmv motivatiebrieven etc mogen beginnen aan gnk. Maarja, dat is wel een erg grote gok natuurlijk![]()
Ik zou gewoon doorbijten en toch die certificaten proberen te halen..
doe er dan gewoon 2 jaar over zei ik al en als je het niet kunt dat kan je net zo goed nu al kappenquote:Op woensdag 21 november 2007 13:53 schreef Asics-DS het volgende:
[..]
Haha, ik zou inderdaad een nogal onzekere toekomst tegemoet gaan (als ik alles zo op een rijtje zie).
En ja, tuurlijk zijn die vakken zo logisch als maar kan, maar ik zie het vaak niet. Aan goede uitleg geen gebrek, maar het probleem zit in de hoeveelheid stof die ik 'even' moet leren voor een toets. Ze snijden zo 15 wiskunde onderwerpen aan. En voor iemand die gewoon inzicht mist (ik dus) is dat gewoon teveel van het goede. Bepaalde verbanden, voorwaarden en regels zie ik gewoon niet, terwijl het voor een ander zo logisch als wat is.
Jammer dat ze niet kijken naar de vakken die écht relevant zijn voor je opleiding, als biologie en scheikunde. Maar ja, die regels zijn er nu eenmaal.
Hm, wil je wat komma's en punten lenen WooZ?quote:Op woensdag 21 november 2007 14:00 schreef WooZ het volgende:
[..]
doe er dan gewoon 2 jaar over zei ik al en als je het niet kunt dat kan je net zo goed nu al kappen
Voor 'en' hoort geen komma.quote:Op woensdag 21 november 2007 15:05 schreef Nuna het volgende:
[..]
Hm, wil je wat komma's en punten lenen WooZ?
quote:doe er: dan gewoon, 2 jaar over... zei ik al en als, je het niet kunt.... dat kan je net zo goed nu al kappen!!!
Hoog tijd dat Dr. A.W. terug in jouw avatar komtquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:47 schreef Repeat het volgende:
ja die vuile hond heeft al een tijd geleden mn avatar gejat
[Moraalridder] Daar moet je niet al te trots op te zijnquote:Op vrijdag 23 november 2007 14:32 schreef MaxC het volgende:
Jaaaaa blok 1 gehaaldPfew, hoef ik tenminste niks in de kerstvakantie te doen
Ik had 77 punten en 76 was een voldoende
Haha, normaal streef ik altijd naar een 7/8 maar ik kwam bij de toets een half uur te laat en kon me totaal niet concentrerenquote:Op maandag 26 november 2007 19:19 schreef Nuna het volgende:
Ach, blijkbaar vind MaxC dat hij met een 6'je ook wel een goede dokter wordt
Met hem heel veel Nederlanders overigensquote:Op maandag 26 november 2007 19:19 schreef Nuna het volgende:
Ach, blijkbaar vind MaxC dat hij met een 6'je ook wel een goede dokter wordt
Haha dat zeg ik ook niet. Maar andersom werkt het ook niet. Als je heel goed met mensen om kunt gaan, maar totaal niet kundig bent word je ook geen goede arts.quote:Op maandag 26 november 2007 23:32 schreef Spyronius het volgende:
Overigens zegt een hoog cijfer als arts natuurlijk nog niet zoveel over zijn kundigheid, want hij of zij kan misschien wel super slim zijn, maar totaal niet geschikt om met mensen om te gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |