abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53910927

Vorige delen
Geneeskunde
Geneeskunde [Deel 2]
Geneeskunde [Deel 3]
Geneeskunde [Deel 4]
Geneeskunde [Deel 5]
Geneeskunde [Deel 6]
Geneeskunde [Deel 7]
Geneeskunde [Deel 8]
Geneeskunde [Deel 9]
Geneeskunde [Deel 10]
Geneeskunde [Deel 11]
Geneeskunde [Deel 12]
Geneeskunde [Deel 13]
Geneeskunde [Deel 14]
Geneeskunde [Deel 15]
Geneeskunde [Deel 16]
Geneeskunde [Deel 17]
Geneeskunde [Deel 18]
Geneeskunde [Deel 19]
Geneeskunde [Deel 20]
Geneeskunde [Deel 21]
Geneeskunde [Deel 22]
Geneeskunde [Deel 23]
Geneeskunde [Deel 24]
Geneeskunde [Deel 25]
Geneeskunde [Deel 26]
Geneeskunde [Deel 27]

Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
  • BloodyStudy
  • Geneeskundestudent
  • Arts en Student
  • Medisch Student
  • Co-motions
  • Overzicht handige links van mol_air

IB Groep
  • Loten? Hoe en wat

Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)

Rijksuniversiteit Groningen (410)
  • Zij-instroom
  • 40 collegeweken per jaar
    einfach_mich (2005)
    ArendBarend (2006)
    MaxC (2007)

VU Amsterdam (350)
  • Decentrale selectie (30% van de plaatsen)
    Kang-He (2005)
    DDM (2000?)
    7.Leonardo (2007)

Universiteit van Amsterdam (350)
  • Decentrale selectie (20% van de plaatsen)
    Zwaardvisch (2003)

Universiteit Leiden (315)
  • Zij-instroom
  • 39 collegeweken per jaar
    intoxicated (2004)
    Repeat (2005)
    entwined (2004)
    Dr.Plien (2004)
    nlse (2004)
    arabicangel667 (2005)
    mol_air (2004)
    Bhai (2005)
    Asclepius (2001)
    Hoolaa (2005)
    Elby1988 (2007)

Universiteit Utrecht (344)
  • Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
  • 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU\\\'06)
    dr.dunno
    Jan-Ton (2005)
    darkie_blue (2003)
    M1RR1E (2005)
    gohan16 (2005)
    Naoual17 (2005)
    Leejow (2007)

Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
  • Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
    Singa (2005)
    Wuder (2004)
    Heinekenner (2007)

Radboud Universiteit Nijmegen (330)
  • 40 collegeweken per jaar
    fee-tje (2003)
    Nuna (2006)
    ralfie (2003)
    Kantar (2007)

Universiteit Maastricht (341)
    The_DopeMan (2003)
    nevaeh87 (2005)
    chriztiaan (2006)
    DR878 (2005)
    Duuvelke (2007)

Anders
    Sven-
    Spyronius (2006: Biomedische Wetenschappen Utrecht, geen GNK meer, wat doe ik hier eigenlijk tussen al die geniale artsen?)

(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topic voeg jezelf toe op de wiki pagina)

De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
  • pi_53911033
    Centraal
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
      † In Memoriam † zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:42:46 #3
    138647 Sebasser
    Sugar coated sweetness.
    pi_53911040
    Sticky
    pi_53911046
    Dokters zijn tof

Ik heb mijn 1e tentamen niet heel goed gemaakt, maar komt goed bij de 2e
    If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
    pi_53915510
    Hmm moest eigenlijk wel een beetje lachen om degene die de zin achter mijn naam had veranderd

Maar goed dit was uiteraard een verkapte TVP, want een geniale arts bestaat gewoon niet
    pi_53916208
    Ik heb een goed gevoel over m'n eerste tentamen

Hopelijk is het terecht
    Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
    pi_53916382
    Over 5 weken mijn eerste Coschap. Interne
    Interesse:
    Drukte:
    I used to be schizofrenic, but we're okay now.
    pi_53917171
    Wuhauahuahuahaua
    Gister 1e tentamen ben ik vergeten de laatste 4 MC vragen in te vullen

Maar ik heb het wel gehaald denk ik
    pi_53921511
    Bah, heb een herfstdipje. Wel een interessant blok (Genetica & Immunologie) alleen totaal geen motivatie
    pi_53935277
    lol, ik sta nog steeds niet op de lijst ^^ (2e jaars in Groningen )

Nuna, ik herken die uitspraak. Soms heb ik ook echt interessante blokken, maar valt het leren echt tegen omdat het zo veel is. Daarnaast zijn sommige boeken ook echt gigantisch saai.... ach ja, komt allemaal wel goud
    Geniet, maar drink met Maarten.
    pi_53936273
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 22:42 schreef MaartenJalink het volgende:
    lol, ik sta nog steeds niet op de lijst ^^ (2e jaars in Groningen )
    Wat houdt je tegen om jezelf erbij te zetten?

Zooooo.... nu een van de leukste blokken ooit, maar zo enorm veel lezen (3 kwart Heineman in 3 weken ). Vrijdag tentamen, dus dat koppen we wel ff in, maar jeetje, het gaat ten koste van m'n vrije tijd
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    pi_53951036
    Oh nice iedereen aan het whinen over z'n tentamens , nou ik heb 'n slecht gevoel over 't zojuist gemaakte 1e tentamen v/h jaar...
      maandag 15 oktober 2007 @ 17:54:22 #13
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_53951394
    Heeft iemand misschien iets van een schema of beslisboom om met een bloedbeeld onderscheid te maken tussen acute/chronische lymfoblastische/myeloide leukemie? En lymfoom eigenlijk er ook bij.

Woensdag tentamen . De weken hematologie gemist .
    pi_53954254
    ik neem toch aan dat zoiets wel in je boek staat?
    pi_53956152
    Transmissible viral proventriculitis!
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:45:46 #16
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_53963181
    Totale ventriculaire plastiek!
    pi_53963391
    Transvaginale prostatectomie!
    Ja, denk daar maar eens over na
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:27:51 #18
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_53969132
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 09:59 schreef intoxicated het volgende:
    Dit is wel mogelijk. Netzoals een arts bij ons vertelde dat ie een prostaat voelde bij de RT bij een 'vrouw'
    pi_53978553
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 09:59 schreef intoxicated het volgende:
    Haha!!

Transurethrale Vesiculae seminales Plastiek
    pi_53978600
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 17:54 schreef Kang-He het volgende:
    Heeft iemand misschien iets van een schema of beslisboom om met een bloedbeeld onderscheid te maken tussen acute/chronische lymfoblastische/myeloide leukemie? En lymfoom eigenlijk er ook bij.

Woensdag tentamen . De weken hematologie gemist .
    http://www.hematologieklapper.nl/ !?
    pi_54012905
    De vgt mag ook wel eens nagekeken zijn trouwens.

Mijn vorige tentamen ook trouwens, maar dat gaat nog wel even duren vrees ik
    pi_54014322
    Ik had een voldoende voor mijn eerste Voortgangstoets

alleen jammer dat hij niet meetelt
    pi_54014845
    Aha, dus de uitslagen zijn bekend. Dan vermoed ik dat de DOO in Leiden die ons waarschijnlijk nog wel voor half december zal meedelen
    pi_54026952
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 16:40 schreef Nuna het volgende:
    De vgt mag ook wel eens nagekeken zijn trouwens.

Mijn vorige tentamen ook trouwens, maar dat gaat nog wel even duren vrees ik
    Wanneer krijgen we de uitslag in Nijmegen gemiddeld?
    pi_54035224
    Mkay... dus...
    Ze hebben vanmiddag bij ons tentamen per ongeluk antwoordmodellen uitgedeeld bij de opgaven, en die meteen daarna weer opgehaald. Maar de halve zaal heeft nog de tijd gehad om ze uitgebreid door te lezen, dus het farmaco-deel is door 50% enorm goed gemaakt
    pi_54035253
    Oh en ze kwamen dus pas na anderhalf uur met de versie zonder antwoorden
    pi_54037280
    En dan laten ze het wel gewoon doorgaan? Stelletje rukkers zijn het ook he
    pi_54037372
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 09:40 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Wanneer krijgen we de uitslag in Nijmegen gemiddeld?
    Nou de vgt is rond deze tijd meestal wel bekend. Toetsen moeten in principe 4 weken na het tentamen nagekeken zijn. Meerkeuze is het vaak wel eerder, ongeveer 3e week van het blok dat je het te horen krijgt. Met open vragen duurt het veeel langer helaas.
    pi_54037379
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 17:25 schreef intoxicated het volgende:
    Oh en ze kwamen dus pas na anderhalf uur met de versie zonder antwoorden
    Goed geregeld

Oh, en wat ik nu weer lees .
    quote:
    Resultaten voortgangstoets Leiden blijven achter
    Vanaf het vierde studiejaar scoren de Leidse geneeskunde­studenten slechter op de voortgangstoets dan hun jaargenoten uit Groningen, Nijmegen en Maastricht. Elk studiejaar neemt het verschil verder toe.

Dat blijkt uit de eerste metingen van de Leidse faculteit geneeskunde. Volgens het conceptrapport met de eerste metingen is het verschil in het vijfde en zesde jaar ‘aanmerkelijk’. De trend is zichtbaar in de resultaten van de voortgangstoets van oktober 2006, december 2006, februari 2007 en mei 2007. De Leidse ouderejaars scoren met name lager in de klinische vakken, maar ook bij de basisvakken en de gedragswetenschappelijke vakken wordt lager gescoord.

De faculteit betreurt het dat deze voorbarige resultaten zijn uitgelekt. Ze stelt zichzelf de vraag of aanpassing van het curriculum nodig is, al heeft nog geen gedetailleerde vergelijking plaatsgevonden met de andere drie universiteiten. Dit laatste is van grote betekenis, zegt Arnold Wenink, voorzitter van de Voortgangstoets Beoordelingscommissie: ‘De curricula en de onderwijs- en examenregelingen van de vier universitair medisch centra verschillen. De vergelijkbaarheid is daarmee op dit moment ten minste discutabel.’

De faculteit gaat in een volgende stap de populaties op detailniveau vergelijken. Maar ook deze uitslag zal geen absolute helderheid geven over het niveau van de Leidse student, denkt Wenink: ‘Er bestaat geen absolute maatstaf voor de score op de voortgangstoets. De relatie tussen gerapporteerde scores en de kwaliteit van afgestudeerde artsen is onbekend.’

Net als Wenink had ook Janneke Kuijken, directeur Onderwijs en Opleidingen van het LUMC, liever niet gezien dat de eerste metingen openbaar werden. Kuijken: ‘Wij kunnen nog geen goedgefundeerde conclusies trekken uit deze proefmetingen. Daarvoor moeten we eerst weten wat we precies meten en of de manier waarop we meten correct is. Over de methodologie van het onderzoek vindt nog een stevige discussie plaats.’

Mogelijk speelt een rol dat het LUMC pas sinds september 2006 actief meedoet aan de voortgangstoets, vermoedt Kuijken. De toets leefde daardoor minder binnen het LUMC en bij de studenten, een effect dat mogelijk nog na-ijlt.
    De faculteit had al langere tijd met zorg geconstateerd dat de Leidse studenten slechter scoorden op de interfacultaire voortgangstoets. Het veranderen van de vraagvorm van de toets gaf geen verbetering van de eindscore.

Stond in medisch contact

[ Bericht 75% gewijzigd door Nuna op 19-10-2007 19:30:59 ]
    pi_54081307
    Mja, we hebben idd wel vrij veel mensen die na het 2e jaar hun VGT nog niet op 6e jaars niveau durven te maken idd
    pi_54136313
    maar even een kickje;

zijn er ziekenhuizen in nederland waar ze ook scrubs dragen? Want als ik die chirurgen hier zo zie lopen lach je je echt kapot. Ziet er toch werkelijk niet uit, zo'n witte broek, lelijk wit overhemdachtigding en dan afgemaakt met de labjas.
    Volgens mij kan dat wel gepimpt
    pi_54137157
    Pimp my OR
      woensdag 24 oktober 2007 @ 17:04:26 #33
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_54138198
    Er is binnenkort weer zo'n Fulbright voorlichting over studeren in de VS.

Vorige keer waren er toch mensen heen gegaan? Welke info hebben jullie toen gekregen?
    pi_54138606
    ging voornamelijk over emigreren, werken als arts in de vs, de usmle test etc. Niet zozeer om de co-schappen in de VS.
    pi_54139351
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 15:39 schreef Repeat het volgende:
    maar even een kickje;

zijn er ziekenhuizen in nederland waar ze ook scrubs dragen? Want als ik die chirurgen hier zo zie lopen lach je je echt kapot. Ziet er toch werkelijk niet uit, zo'n witte broek, lelijk wit overhemdachtigding en dan afgemaakt met de labjas.
    Volgens mij kan dat wel gepimpt [ afbeelding ]
    Uhm volgens mij dragen ze hier in Utrecht gewoon scrubs.
    pi_54139424
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 18:00 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Uhm volgens mij dragen ze hier in Utrecht gewoon scrubs.
    tof! In leiden van die onwijs lelijke broek-shirt-jas combinaties zoals ik eerder aangaf
    pi_54140212
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 18:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

tof! In leiden van die onwijs lelijke broek-shirt-jas combinaties zoals ik eerder aangaf
    Volgens mij hier in Nijmegen ook, ik moest er toen 1 aan bij een keizersnede.
    pi_54144484
    DTP Booster + HepA gehad vanochtend, en nu spierrrrrrrrpijn!
    pi_54144499
    ga je naar afrika
    pi_54144623
    Turkenland, 1-11 al, dus ik ben weer lekker op tijd
    pi_54144934
    Gisteren lekker gebodypaint . Erg leuk, daarna werden er nog echo's gemaakt. Eerste (en voorlopig weer laatste ) praktische werk.
    pi_54153310
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 21:46 schreef dotKoen het volgende:
    Gisteren lekker gebodypaint . Erg leuk, daarna werden er nog echo's gemaakt. Eerste (en voorlopig weer laatste ) praktische werk.
    Wat dacht je van de verpleegstage dan?
    pi_54153481
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 09:08 schreef Nuna het volgende:

[..]

Wat dacht je van de verpleegstage dan?
    Die heb ik in periode 5. Eerst nog MPV2 en 5B102. Ik hoorde van een 4e jaars uit Utrecht dat zij, ongeacht het blok, elke week vanaf het 1e jaar PKV hebben. Mogen ze in Nijmegen ook best invoeren.

Vandaag tentamen leren: heb de stof een beetje onderschat, tentamens van voorgaande jaren blijken een stuk moeilijker te zijn. En de hele tijd responiecolleges met een zekere radioloog helpen ook niet echt .
    pi_54155177
    Haha, morfologie was tof
    En tja, volgens mij hebben wij PKV pas in het derde jaar. Lijkt me wel handig, is alles nog niet zover weggezakt voor je coschappen.
    pi_54170282
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 11:11 schreef Nuna het volgende:
    Haha, morfologie was tof
    En tja, volgens mij hebben wij PKV pas in het derde jaar. Lijkt me wel handig, is alles nog niet zover weggezakt voor je coschappen.
    alleen jammer dat je moet wachten op je co-schappen
    pi_54171816
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 09:20 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Die heb ik in periode 5. Eerst nog MPV2 en 5B102. Ik hoorde van een 4e jaars uit Utrecht dat zij, ongeacht het blok, elke week vanaf het 1e jaar PKV hebben. Mogen ze in Nijmegen ook best invoeren.

Vandaag tentamen leren: heb de stof een beetje onderschat, tentamens van voorgaande jaren blijken een stuk moeilijker te zijn. En de hele tijd responiecolleges met een zekere radioloog helpen ook niet echt .
    Ik ben 3de jaars in Utrectht. Geloof me, dat praktisch onderwijs gaat je op een gegeven moment de strot uitkomen. De lessen in het begin zijn leuk. Later is het herhaling, nog meer herhaling. Het is natuurlijk wel belangrijk en je leert er veel van. Bij ons planden ze die lessen in de week voor het tentamen (plo lessen duren 3 uur). Met een beetje geluk had je dus donderdag voor het tentamen van vrijdag van 2 tot 5 uur wéér ( ) zo'n plo-les.
    pi_54172050
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 11:11 schreef Nuna het volgende:
    Haha, morfologie was tof
    Wij beginnen in jaar 3 al he, dus moeten we al vroeg beginnen. Aan het eind van jaar 1 kun je al een geheel lichamelijk onderzoek uitvoeren (Alg. Indruk, hoofd-hals, thorax, abdomen, extremiteiten(+rug) en neurologisch onderzoek). In jaar 2 worden deze dingen herhaald en krijgen we nog aanvullende onderzoeken en handelingen zoals speculum, VT, RT, hechten, venapunctie, im en sc spuiten(gelukkig hebben we deze lessen als afwisseling ). infuusprikken heb ik nog niet gehad, maar als het goed is moet ik dat binnenkort krijgen, tenzij ze de studenten onvoorbereid infusen laten prikken in de co-schappen. (19 november begin ik met interne).
    pi_54178574
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 22:29 schreef WooZ het volgende:

[..]

alleen jammer dat je moet wachten op je co-schappen
    Ohja, dat kleine detail was ik vergeten
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2007 23:32 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Wij beginnen in jaar 3 al he, dus moeten we al vroeg beginnen. Aan het eind van jaar 1 kun je al een geheel lichamelijk onderzoek uitvoeren (Alg. Indruk, hoofd-hals, thorax, abdomen, extremiteiten(+rug) en neurologisch onderzoek). In jaar 2 worden deze dingen herhaald en krijgen we nog aanvullende onderzoeken en handelingen zoals speculum, VT, RT, hechten, venapunctie, im en sc spuiten(gelukkig hebben we deze lessen als afwisseling ). infuusprikken heb ik nog niet gehad, maar als het goed is moet ik dat binnenkort krijgen, tenzij ze de studenten onvoorbereid infusen laten prikken in de co-schappen. (19 november begin ik met interne).
    Oh, dat is dan wel weer tof ja! Maar goed, uiteindelijk moet iedereen toch hetzelfde kunnen. Ik ga er vanuit dat ik dat allemaal nog wel leer haha

Oeh, en straks trouwens tentamen > Genetica & Immunologie .
    pi_54234365
    Het is 0/6 hier

Als jullie tenminste deze tertium comparationis begrijpen
    pi_54235418
    quote:
    Op zondag 28 oktober 2007 23:19 schreef DDM het volgende:
    Het is 0/6 hier [afbeelding]

Als jullie tenminste deze tertium comparationis begrijpen [afbeelding]
    nee sorry
    pi_54245510
    Ohw, yes. Woensdag mijn eigen urine testen op bacterien
    pi_54246275
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 15:32 schreef Nuna het volgende:
    Ohw, yes. Woensdag mijn eigen urine testen op bacterien [afbeelding]
    smerig!

Lekker met zn allen naast elkaar zitten met een potje pis op de bank?
    pi_54253698
    Zo, uitslag VGT binnen: een goed. Ben benieuwd wanneer (en hoe) we de analyse krijgen en of Leiden er weer zo slecht uit komt .

Wat ik trouwens wel zielig vind is een professor hier in Nijmegen die de naam van zijn leerstoel 'Public Health' als 'public hels' uitspreekt. Dat een heel college lang . Aan de Kapittelweg zit toch een logopedie-opleiding? Moet hij zichzelf maar even een verwijsbriefje schrijven.
    pi_54254529
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 22:24 schreef dotKoen het volgende:
    Zo, uitslag VGT binnen: een goed. Ben benieuwd wanneer (en hoe) we de analyse krijgen en of Leiden er weer zo slecht uit komt .

Wat ik trouwens wel zielig vind is een professor hier in Nijmegen die de naam van zijn leerstoel 'Public Health' als 'public hels' uitspreekt. Dat een heel college lang . Aan de Kapittelweg zit toch een logopedie-opleiding? Moet hij zichzelf maar even een verwijsbriefje schrijven.
    moet jij niet bij de uittro zitten?
    pi_54255185
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 22:57 schreef WooZ het volgende:

[..]

moet jij niet bij de uittro zitten?
    Ehh, heb de intro gemist (nageplaatst) en niet meer de moeite genomen om me bij een intro-groepje naar binnen te werken en ik had heb ook nog een kamer bekeken vanavond.
    pi_54258305
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 16:17 schreef Repeat het volgende:

[..]

smerig!

Lekker met zn allen naast elkaar zitten met een potje pis op de bank?
    Nee, je moet thuis zo'n stick (met zo'n voedingsbodem eraan) in je potje steken . Echt, ik durf niet
    pi_54265568
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2007 23:18 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ehh, heb de intro gemist (nageplaatst) en niet meer de moeite genomen om me bij een intro-groepje naar binnen te werken en ik had heb ook nog een kamer bekeken vanavond.
    Heb je een punt

Mijn eerste zso gaat ook over publich health
    pi_54322456
    Ik heb een casus waarbij de diagnose FSHD is gesteld. Dit is bepaald door 'een bloedonderzoek dat alleen in Leiden plaats kan vinden'. Iemand enig idee welke dat is?
    pi_54355601
    fascioscapulohumorale dystrofie.

Even googlen, joh!

http://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/spier/FSHD.php
    pi_54355625
    Trouwens, creatinekinase kun je in elk ziekenhuis meten :p
    pi_54357237
    zal wel om die pcr gaan ofzo, alhoewel me dat ook niet zo bijzonder lijkt.
    pi_54402981
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 14:36 schreef Alleslijm het volgende:
    Trouwens, creatinekinase kun je in elk ziekenhuis meten :p
    Nog belangrijker dan dat, is dat het gewoon zo aspecifiek is.

Het gaat denk ik om het genetisch onderzoek. Elke UMC heeft zijn eigen specialiteiten.
    pi_54458610
    flink soggen, jeweetzelf
      donderdag 15 november 2007 @ 19:30:37 #64
    157826 Heinekenner
    je bent wat je weet
    pi_54632705
    Morgen volgend tentamen....

Vorig tentamen gelukkig afgesloten met een 7
    haat het niet dan schaad het niet...
    pi_54690733
    Mwhehe, leuke ervaring: Met anonieme patiëntgegevens een X-thorax aanvragen.
    Radiologen stonden even moeilijk te overleggen, voordat er eentje naar de wachtruimte liep en zei: Ja, ik snap het zelf ook niet, maar ik zoek meneer of mevrouw "7qx88HL-blablabla", geboren op 01-01-1980
    pi_54691656
    Alles gehaald vorig blok Was ook een leuk blok, veel anatomie en Geneeskundig proces etc.

Alleen dit blok gaat alleen maar over Celbiologie, onderzoek en statistiek. Het is zo ongelofelijk saai, ik kan me totaal niet motiveren om wat te doen. Iemand tips?
    pi_54695733
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 12:09 schreef intoxicated het volgende:
    Mwhehe, leuke ervaring: Met anonieme patiëntgegevens een X-thorax aanvragen.
    Radiologen stonden even moeilijk te overleggen, voordat er eentje naar de wachtruimte liep en zei: Ja, ik snap het zelf ook niet, maar ik zoek meneer of mevrouw "7qx88HL-blablabla", geboren op 01-01-1980 [afbeelding]
    ik snap het ook niet
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 12:59 schreef MaxC het volgende:
    Alles gehaald vorig blok [afbeelding] Was ook een leuk blok, veel anatomie en Geneeskundig proces etc.

Alleen dit blok gaat alleen maar over Celbiologie, onderzoek en statistiek. Het is zo ongelofelijk saai, ik kan me totaal niet motiveren om wat te doen. Iemand tips?
    Leuke combinatie, celbiologie en statistiek in 1 blok
      maandag 19 november 2007 @ 17:36:59 #68
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_54720120
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 12:59 schreef MaxC het volgende:
    Alles gehaald vorig blok Was ook een leuk blok, veel anatomie en Geneeskundig proces etc.

Vroeger had ik daar de spits en de metro voor. Tegenwoordig zijn er al snel 5 á 6 gratis krantjes met nieuws en puzzels waar je menig saai college mee kunt vullen
      dinsdag 20 november 2007 @ 14:05:43 #69
    197786 Asics-DS
    op naar de 1:08
    pi_54737907
    Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik zal me nog wel even netjes voorstellen in het 'stel je voor topic' (ik moet m alleen nog even zoeken).

Hier zal ik dan maar meteen mijn probleem op tafel leggen.
    Vorig jaar heb ik examen gedaan met 't profiel E & Mmet Biologie 1,2 in mijn vrije deel. Dit is heel goed gegaan (geen onvoldoendes en gemiddeld 7.2 op mn eindlijst). Nu volg ik de vakken natuurkunde 1, scheikunde 1 en wiskunde B1 in volwassenonderwijs (avondschool ). Het doel ik om volgend jaar in Nijmegen Geneeskunde te studeren of een min of meer soortgelijke opleiding.
    Probleem: Biologie van vorig jaar Scheikunde ---- Natuurkunde Wiskunde B1 . Je voelt m al aankomen: twee onvoldoende in het profiel gaat niet werken.
    Het is misschien nog vrij vroeg in het jaar, maar ik voel al aan dat natuurkunde en wiskunde echt niet gaan lukken. Ik ben er absoluut niet goed in. Daarnaast doe ik 3 jaar in één voor eerder genoemde drie vakken. We hebben net de onderwerpen van de 4e (!) klas gehad en ik heb kansloos gefaald. Het wordt dus alleen nog maar moeilijker . Ik vrees dus dat dit 2 onvoldoende in het profiel N & G gaan worden, waardoor ik niet toegelaten zal worden tot een opleiding als geneeskunde, omdat ik in feite gezakt ben voor N & G.
    Nu mijn vraag: wat zijn de opties? Is er een manier om toch toegelaten te worden voor geneeskunde, biomedische wetenschappen (etc.) ? Of kan ik andere opleidingen volgen om vervolgens alsnog toegelaten te worden?
    Misschien is het 't best om even met een universiteit te bellen, maar ik hoop dat jullie me alvast op weg kunnen helpen.

Sorry voor 't lange verhaal.
    pi_54738031
    Dat voorstel topic bestaat iig niet en over die vakken, dat is lastig. Zo heb je wel decentrale selectie bv maar dan moet je volgens mij alsnog aan de eisen voldoen. Er zit volgens mij niet veel anders op dan die vakken proberen te halen, die eisen zijn er voor iedereen. Succes iig.
    pi_54738924
    je kunt er ook gewoon nog een jaar extra over doen in het vavo
    pi_54740211
    Gewoon heel hard werken, de eerste paar maanden zijn natuurlijk vreselijk moeilijke als je de basis van exacte vakken mist. Als je een half jaartje bezig bent valt alles wat op zijn plek en moet het wel goed komen!
      dinsdag 20 november 2007 @ 17:15:43 #73
    197786 Asics-DS
    pi_54741595
    Hmm, geen voorsteltopic? Heb ik Fok! forum toch een beetje overschat

Dus dat wordt gewoon keihard werken voor natuur- en wiskunde. Maffe vakken vind ik t. Ik vind 't allemaal niet zo logisch als ze beweren :[
    Toch, mn zus heeft fysiotherapie (havo, C & M) gedaan en is nu begonnen met biomedische wetenschappen. Zijn er niet meer van dit soort opties?
    pi_54745949
    Je kunt natuurlijk een HBO propedeuse halen en meedoen met de loting (!) voor BMW in Nijmegen. Geen idee of dit mag, bij Geneeskunde mag je namelijk niet meer met een propedeuse meeloten.

Vervolgens BMW afmaken en dan alsnog, zonder loting, beginnen aan Geneeskunde in Nijmegen. Er zijn namelijk per jaar een paar plaatsen voor BMW'ers (wel bachelor) in Nijmegen die dmv motivatiebrieven etc mogen beginnen aan gnk. Maarja, dat is wel een erg grote gok natuurlijk

Ik zou gewoon doorbijten en toch die certificaten proberen te halen..
    pi_54758259
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 17:15 schreef Asics-DS het volgende:
    Dus dat wordt gewoon keihard werken voor natuur- en wiskunde. Maffe vakken vind ik t. Ik vind 't allemaal niet zo logisch als ze beweren :[
    Nou die twee vakken zijn wel logisch hoor, als dat niet zo op jou overkomt ligt dat of aan jou en/of aan degenen die het (niet kunnen) uitleggen. Zorg ervoor dat het goed wordt uitgelegd en als je het nog niet snapt zoek iemand die het wel goed kan uitleggen.
      woensdag 21 november 2007 @ 13:53:22 #76
    197786 Asics-DS
    pi_54759764
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 20:22 schreef Nuna het volgende:
    Je kunt natuurlijk een HBO propedeuse halen en meedoen met de loting (!) voor BMW in Nijmegen. Geen idee of dit mag, bij Geneeskunde mag je namelijk niet meer met een propedeuse meeloten.

Vervolgens BMW afmaken en dan alsnog, zonder loting, beginnen aan Geneeskunde in Nijmegen. Er zijn namelijk per jaar een paar plaatsen voor BMW'ers (wel bachelor) in Nijmegen die dmv motivatiebrieven etc mogen beginnen aan gnk. Maarja, dat is wel een erg grote gok natuurlijk

Ik zou gewoon doorbijten en toch die certificaten proberen te halen..
    Haha, ik zou inderdaad een nogal onzekere toekomst tegemoet gaan (als ik alles zo op een rijtje zie).

En ja, tuurlijk zijn die vakken zo logisch als maar kan, maar ik zie het vaak niet. Aan goede uitleg geen gebrek, maar het probleem zit in de hoeveelheid stof die ik 'even' moet leren voor een toets. Ze snijden zo 15 wiskunde onderwerpen aan. En voor iemand die gewoon inzicht mist (ik dus ) is dat gewoon teveel van het goede. Bepaalde verbanden, voorwaarden en regels zie ik gewoon niet, terwijl het voor een ander zo logisch als wat is.
    Jammer dat ze niet kijken naar de vakken die écht relevant zijn voor je opleiding, als biologie en scheikunde. Maar ja, die regels zijn er nu eenmaal.
    pi_54759930
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 13:53 schreef Asics-DS het volgende:

[..]

Haha, ik zou inderdaad een nogal onzekere toekomst tegemoet gaan (als ik alles zo op een rijtje zie).

En ja, tuurlijk zijn die vakken zo logisch als maar kan, maar ik zie het vaak niet. Aan goede uitleg geen gebrek, maar het probleem zit in de hoeveelheid stof die ik 'even' moet leren voor een toets. Ze snijden zo 15 wiskunde onderwerpen aan. En voor iemand die gewoon inzicht mist (ik dus ) is dat gewoon teveel van het goede. Bepaalde verbanden, voorwaarden en regels zie ik gewoon niet, terwijl het voor een ander zo logisch als wat is.
    Jammer dat ze niet kijken naar de vakken die écht relevant zijn voor je opleiding, als biologie en scheikunde. Maar ja, die regels zijn er nu eenmaal.
    doe er dan gewoon 2 jaar over zei ik al en als je het niet kunt dat kan je net zo goed nu al kappen
    pi_54761548
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 14:00 schreef WooZ het volgende:

[..]

doe er dan gewoon 2 jaar over zei ik al en als je het niet kunt dat kan je net zo goed nu al kappen
    Hm, wil je wat komma's en punten lenen WooZ?
    pi_54761953
    quote:
    Op woensdag 21 november 2007 15:05 schreef Nuna het volgende:

[..]

Hm, wil je wat komma's en punten lenen WooZ?
    Voor 'en' hoort geen komma.

pi_54763312
    quote:
    doe er: dan gewoon, 2 jaar over... zei ik al en als, je het niet kunt.... dat kan je net zo goed nu al kappen!!!
      donderdag 22 november 2007 @ 18:41:41 #81
    197786 Asics-DS
    pi_54786270
    Ik ben/ga voor de volgende toets echt aan de bak. Als het dan nog niet goed gaat, moet ik maar een andere weg zoeken.

Thx anyway, en succes met de opleiding natuurlijk
    pi_54795698
    Oh, Repeat, ik dacht even voor een seconde dat jij dit topic gemaakt had

En straks tentamen
    pi_54799779
    ja die vuile hond heeft al een tijd geleden mn avatar gejat
    pi_54800475
    Dat denk ik ook steeds met die rare topics
    pi_54800944
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 12:47 schreef Repeat het volgende:
    ja die vuile hond heeft al een tijd geleden mn avatar gejat
    Hoog tijd dat Dr. A.W. terug in jouw avatar komt
    pi_54801807
    Jaaaaa blok 1 gehaald Pfew, hoef ik tenminste niks in de kerstvakantie te doen

Ik had 77 punten en 76 was een voldoende
      maandag 26 november 2007 @ 19:15:31 #87
    157826 Heinekenner
    je bent wat je weet
    pi_54852427
    quote:
    Op vrijdag 23 november 2007 14:32 schreef MaxC het volgende:
    Jaaaaa blok 1 gehaald Pfew, hoef ik tenminste niks in de kerstvakantie te doen

Ik had 77 punten en 76 was een voldoende
    [Moraalridder] Daar moet je niet al te trots op te zijn [/Moraalridder]
    haat het niet dan schaad het niet...
    pi_54852519
    Ach, blijkbaar vind MaxC dat hij met een 6'je ook wel een goede dokter wordt
    pi_54857743
    UvA eerstejaars meldt zich! Heerlijke studie, alleen soms nog wel erg theoretisch. Wij hebben op woensdag KLOP dagjes (klinisch lijn onderwijs propedeuse) en dan zie je de hele dag patienten die een afwijking hebben die te maken heeft met de stof van die week. Vind ik een erg mooie vorm van onderwijs. Zo hebben wij het nu over ureumcyclus en citroenzuurcyclus enzo. Die KLOPdagen maken het allemaal goed te doen!

Dat wou ik even kwijt over de UvA! Volgens mij zijn we ondervertegenwoordigd hier.
    Door vragen te stellen, creeer je antwoorden
    pi_54858199
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 19:19 schreef Nuna het volgende:
    Haha, normaal streef ik altijd naar een 7/8 maar ik kwam bij de toets een half uur te laat en kon me totaal niet concentreren
    pi_54859553
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 19:19 schreef Nuna het volgende:
    Met hem heel veel Nederlanders overigens

Ik overigens niet, ik zal overigens wel moeten wil ik ooit tot mijn master worden toegelaten, aangezien ze daar tegen een 6jes cultuur zijn en dus moet je wel een hele goede motivatie kunnen geven wil je naar binnen komen met gemiddeld een 6.

Overigens zegt een hoog cijfer als arts natuurlijk nog niet zoveel over zijn kundigheid, want hij of zij kan misschien wel super slim zijn, maar totaal niet geschikt om met mensen om te gaan

[ Bericht 7% gewijzigd door Spyronius op 26-11-2007 23:37:55 ]
    pi_54860545
    Bovendien had ik wel een 9 voor een practicum toets en een 'goed' voor Medische gespreksvoering.
    pi_54865608
    quote:
    Op maandag 26 november 2007 23:32 schreef Spyronius het volgende:

Overigens zegt een hoog cijfer als arts natuurlijk nog niet zoveel over zijn kundigheid, want hij of zij kan misschien wel super slim zijn, maar totaal niet geschikt om met mensen om te gaan
    Haha dat zeg ik ook niet. Maar andersom werkt het ook niet. Als je heel goed met mensen om kunt gaan, maar totaal niet kundig bent word je ook geen goede arts.

Dus ik streef naar een 8, maar met een 7 ben ik ook wel tervreden .
    pi_54886261
    Hmz, waarom moeten type 4 overgevoeligheidsreacties zo lang duren... 24 uur geleden een Mantoux gehad, nu nog niks te zien/voelen (moet bewijzen dat m'n BCG 2 jaar geleden echt heeft gewerkt ).
    pi_54905931
    wtf? BCG gekregen waarom? 2 jaar geleden nota bene. BCG was toen ook al achterhaald. BCG werkt alleen tegen tb-meningitis (voor kinderen tot 5 jaar).
    pi_54906350
    Waarom idd In Leiden werd je alleen in het eerste jaar ge-mantouxed om te testen, maar verder niks.

Vertel!
    pi_54908790
    De BCG was een toelatingseis voor onderwijs in Zweden, waar je o.a. obducties deed. Redelijk overdreven inderdaad, maar ze hebben daar echt bij iedereen het vaccinatiecertificaat èn het BCG-litteken gecontroleerd, dus er was niet onderuit te komen. Dus ik vrees dat ik de rest van m'n werkzame leven veroordeeld ben tot de jaarlijkse X-thorax of de Quantiferon

En in het kader van een onderzoekje dat bij Mantoux-positieve personen (na latente infectie of BCG) wordt gehouden moest ik nu dus even een Mantoux ondergaan
    pi_54915725
    Nou bummer... Hij is (nu na 48 uur) wel enigszins zichtbaar rood geworden en als je voelt dan merk je ook wel dat het 'iets harder' is dan normaal, maar zo'n enorme ulcererende unit als je in alle boeken ziet is het dus niet geworden
      dinsdag 4 december 2007 @ 20:33:49 #99
    85514 ralfie
    !Yvan eht nioj
    pi_55043172
    druk hier. Allemaal druk aan het studeren?
    pi_55054092
    Nou nou, poe poe, die VGT was weer uitdagend

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')