ik houd mijn hart vast voor wat er gaat gebeuren als ik straks je ontwerp nog ga gebruiken als mal....quote:
Eensch, ik had per ongeluk in een ander topic iets daarover gezegd geloof ik.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en voor de mensen die van plan zijn een tvp te plaatsen? Doe nou even een klein percentage van de moeite die TS neemt om het allemaal op te schrijven en zeg gewoon even iets leuks ipv tvp.
Ligt eraan, als je plafonds doet, maakt het echt niet uit wat voor soort verf je hebt!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 14:53 schreef maedel het volgende:
[..]
Eensch, ik had per ongeluk in een ander topic iets daarover gezegd geloof ik.![]()
Over ontopic blijven gesproken
Maar euh, ik vind altijd dat je met huismerklatex helemaal onder de troep zit, en met "merk" heb je nergens last van. Tenminste, ik niet.
Maar ik denk dat ik met die tip al te laat ben
Euh nee, inderdaadquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 14:57 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ligt eraan, als je plafonds doet, maakt het echt niet uit wat voor soort verf je hebt!
Wat is een SVZ?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 15:20 schreef maedel het volgende:
[..]
Euh nee, inderdaad
Maar Dreamer, komt er nog een StaVaZa? Of hang je in de Ikeaaaa?
Neuh, Dreamer is echt geen kneusje! Tot nu toe vind ik haar echt een held!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 14:31 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, misschien mag je Leoniekes ondertitel wel overnemen, die is nu eindelijk kneusje-af
Maar ze weet wel de achterklep van de aanhangwagen d'raf te slopen in 1 ruk!quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:08 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Neuh, Dreamer is echt geen kneusje! Tot nu toe vind ik haar echt een held!
Wordt het voor jou niet tijd voor een soortgelijk topic in PTA?quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:10 schreef Stroekie het volgende:
Nou Dr34m3r dat valt tot op heden nog alles meee, zo groot zijn die klunsgebeurtenissen nog niet![]()
vaarvoor mis ik natuurlijk de continuiteit voorquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:36 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Wordt het voor jou niet tijd voor een soortgelijk topic in PTA?![]()
spijtotantje ?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:37 schreef DR34M3R het volgende:
geintje hoor stroek, dank je wel voor het compliment.
weet ik toch, ik was een beetje flauw daarbovenquote:Op zondag 14 oktober 2007 22:05 schreef Stroekie het volgende:
[..]
vaarvoor mis ik natuurlijk de continuiteit voor
dan kan ik beter direct gaan bloggen![]()
en daarbij gewoon de reguliere H en L topics blijven lezen dan mis je ook niks![]()
quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:13 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
weet ik toch, ik was een beetje flauw daarboven
Klaar voor de update van vandaag?
Uhuh. Dat ik in scheiding lig heeft niets te maken met het feit dat ik getrouwd ben op vrijdag de 13equote:Op zondag 14 oktober 2007 22:45 schreef Ang3l het volgende:
En jij maar stug trouwen op vrijdag de 13e en gister ook nog onder ladders doorlopen expres.
"Ik geloof niet in dat soort dingen!"
Mja.
Doe toch maar 's
whehehe.. kopje koffie, glazenwasser?quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:59 schreef Stroekie het volgende:
Volgens mij zoek jij nog een knappe glazenwasser Dr34m3r![]()
coca cola light breakquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:02 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
whehehe.. kopje koffie, glazenwasser?
Ik weet wel welke ik zou inhuren
Dat heb ik ook!quote:Op zondag 14 oktober 2007 22:41 schreef DR34M3R het volgende:
Gelukkig heeft mijn moeder wat meer levenservaring dan ik en zij heeft dan ook standaard verschillende pleisters in haar handtas.
Ik ben bang dat jullie me hier niet gaan geloven... Ik doe het zelf al haast niet, maar ik heb me vanavond gesneden aan het piepschuim dat in de doos van de frietpan zat....quote:Op maandag 15 oktober 2007 07:56 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook!
Maar dan voor de kindjes, niet voor mezelf.
Hoewel ik me op mijn werk regelmatig verwond.
mocht je het ooit beu zijn bij je huidige werk kan je zo de ICT wereld inquote:Op maandag 19 november 2007 21:28 schreef DR34M3R het volgende:
Ik ben ontzettend trots op mezelf. Ondanks mijn twee linkerhanden blijk ik een onverwacht talent te hebben voor techniek. Niet dat ik ooit bang geweest ben voor apparaten, ik ben wat dat betreft net een vent. Gebruiksaanwijzingen? Niet nodig, dat vogel ik zelf wel uit. Zo heb ik al zelf ontdekt hoe ik mijn magnetron op de snelstand zet, en hoe ik de oven op temperatuur en tijd kan instellen. Natuurlijk zijn er nog tig andere opties op dat ding, maar dat zoek ik wel uit wanneer ik ze nodig heb. Gelukkig ben ik niet zo eigenwijs dat ik de gebruiksaanwijzingen weggooi. Ik heb een la vol liggen met van die ongebruikte boekjes. Je kunt immers nooit weten.....
Sinds de 15e heb ik Digitenne. Nou ja, de 15e... aangezien ik werk heb ik de postbode 2x gemist en heb ik zaterdag het pakketje op kunnen halen op het postkantoor. Volgens de KPN-site is het nog niet beschikbaar bij mijn postcode, maar je kon het een maand gratis proberen, omdat het toch regelmatig voorkomt dat er wel goede ontvangst is, ondanks wat zij zelf zeggen...
Het scheelt stukken in de kosten in vergelijking met de kabel van UPC, dus ik besloot het er maar op te wagen. Dure monteur bestellen? Welnee, als Zelfstandige Vrouw moet ik dat zelf kunnen, was mijn bescheiden mening. Ik moest eigenlijk nog ergens anders heen zaterdagmiddag, maar toch maar vlug aan de installatie begonnen. Als je er een dure monteur bij kunt huren, moet het wel ingewikkeld zijn, vreesde ik, dus toch mijn trots maar aan de kant gezet, alles uit de doos gehaald en als eerste de gebruiksaanwijzing opgezocht. Voor het eerst in mijn leven...."Digitaal TV kijken in 10 minuten" stond er. Nou, dat moest te doen zijn vond ik.
Netjes alles via de gebruiksaanwijzing gedaan.... maar hoe ik ook probeerde, een ontvangst van nul komma niks. Het balkje onderin mijn tv scherm wat aan moest geven hoe sterk de ontvangst was, bleef akelig zwart ipv gedeeltelijk helgroen. Ajajaj.... wat nu? Inmiddels was ik al een half uur aan het rommelen, en toen zag ik het hoofdstuk "Antennepositie optimaliseren". Zou dat kunnen werken? Wederom werd er netjes volgens de gebruiksaanwijzing gewerkt, en nogmaals geprobeerd de zenders te installeren. Weer niks.
Nu ben ik een echte doorzetter, dat is mijn geluk, anders was er niet veel van me terechtgekomen. Inmiddels moest ik toch echt weg, de rest van de middag heeft het me niet losgelaten echter...
Om acht uur was ik weer thuis, en besloot het nog eens te proberen. Kom nou zeg, zo klein is het gat waar ik woon nou ook weer niet, dat hier geen ontvangst zou zijn. Het MOEST gewoon lukken. Ineens dacht ik aan het briefje dat bovenin de doos gezeten had..Het blad dat als eerste door me aan de kant gegooid was."!Erratum gebruiksaanwijzing single tuner".... Oeps. Die had ik vergeten. Ik pakte dat A4-tje er eens bij, en ja hoor: "De onderstaande tekst vervangt de instructie op pagina 23 van de handleiding". Gebruik je de handleiding een keer.... heb je dit. Het wordt blijkbaar direkt afgestraft.
Nogmaals proberen dus. Voor de hoeveelste keer inmiddels? Geen idee, ik was de tel al kwijtgeraakt. Maar weldra verscheen het gifgroene balkje in beeld waar ik inmiddels aardig wanhopig op aan het wachten was. En jawel... daar verscheen de lijst. 25 tv-zenders, en 19 radio-zenders. HA-LE-LU-JA!
Niet lang daarna kon ik nog net het einde zien van Paul de Leeuw...
Het houdt niet op. Want net zo goed als ik die monteur voor Digitenne niet nodig vond, had ik ook bedacht dat ik ADSL zelf ook kon installeren. Het feit dat ik jullie deze update kan geven, is het bewijs dat dat ook werkelijk gelukt is. Vanaf vandaag zou ik vaste telefonie en ADSL hebben van Orange. Toen de kinderen in bed lagen, ben ik weer dapper aan de slag gegaan. Wederom met gebruiksaanwijzing. Deze bleek wel in orde, want na het volgen van alle stappen kon ik jullie weer verblijden met mijn aanwezigheid en deze update. Het wordt nog wel iets met me...
Vreemd... dat hoor ik al langer bij onze ICT afdeling....quote:Op maandag 19 november 2007 23:35 schreef Stroekie het volgende:
[..]
mocht je het ooit beu zijn bij je huidige werk kan je zo de ICT wereld in
quote:
na digitenne en ADSL moet dat gesneden koek zijnquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:58 schreef DR34M3R het volgende:
[..]ik ben er ook blij mee.... Ik zal morgen wat fotootjes posten, ok? Ik moet ze nog overzetten van mijn camera naar de pc.
Dat doe ik absoluut. Al is dit allemaal oefenwerk... binnen nu en een half jaar zal ik waarschijnlijk nog wel een keer verhuizenquote:Op dinsdag 20 november 2007 23:12 schreef Bartjebart het volgende:
Geweldig om dit allemaal te lezen!
Super dat het helemaal goed gekomen is![]()
Nu wel gaan genieten van je successen he!
Lekker avondje op de bank filmpje kijken of zo...
whehehehe... het feit dat deze flat gesloopt gaat worden nadat ik erin geklust heb zegt anders ook wel iets, of niet?quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Tegen die tijd bouw je gewoon je eigen huis from scratch![]()
.
Nee, geen antikraak, ik wil toch iets definitiefs. De kids hebben nu in een paar maanden tijd al 2x moeten verhuizen, terwijl we vorig jaar mei pas verhuisd waren als gezin. Dit wordt straks de 3e keer (of met vorig jaar meegerekend dus de 4e keer) in korte tijd, en dat wil ik toch echt wel de laatste maken voor de komende jaren. Ik probeer een betaalbare koopwoning te vinden, maar dat valt nog niet mee..quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor een sloopflat ziet het er heel aardig uit moet ik zeggen![]()
Het wordt wel wat hoor met jou![]()
Wat ben je over een half jaar van plan om te gaan wonen ? Iets definitiefs of ook dan antikraak of iets dergelijks
Ik sluit me aan bij Vonkenboer!quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor een sloopflat ziet het er heel aardig uit moet ik zeggen![]()
Het wordt wel wat hoor met jou![]()
Er zijn slechtere plaatsen voor je allereerste post hoorquote:Op vrijdag 28 december 2007 00:09 schreef Joyful_delight het volgende:
Ik meld me ook eens aan op aanraden van.....
En waar bevindt het memorabele moment zich dat ik mijn eerste post plaats?
Juist: in een klustopic voor vrouwen......![]()
whehehehe... jazeker is dat nuttig. Ik heb namelijk gisterenavond helemaal alleen mijn allereerste Ikea-rekje in elkaar geklust. En dat verhaal wil en kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!quote:» Er is al 64 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:24 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
whehehehe... jazeker is dat nuttig. Ik heb namelijk gisterenavond helemaal alleen mijn allereerste Ikea-rekje in elkaar geklust. En dat verhaal wil en kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!
"knip"
En nu.... voor degenen die nieuwsgierig zijn wat voor rekje het dan wel was, waar ik zoveel moeite voor heb gedaan:hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik wil niet lullig doen...maar zo'n ding in elkaar zetten is echt peanuts.
(zegt deze doorgewinterte ikea fan in bezit van slaapkamer/kastenwand van ikea, dus met plenty ervaring)
Ik heb die rekjes ook, die zijn echt super handig!!
Ik weet het.. ik weet het... Ik heb het geluk dat ik gezegend ben met een goed stel hersens, helaas ook met twee linkerhandenquote:Op vrijdag 21 maart 2008 10:22 schreef suuske343 het volgende:
[..]
hahaik wil niet lullig doen...maar zo'n ding in elkaar zetten is echt peanuts.
(zegt deze doorgewinterte ikea fan in bezit van slaapkamer/kastenwand van ikea, dus met plenty ervaring)
Ik heb die rekjes ook, die zijn echt super handig!!
Gebruik ze dan ook eens!!!quote:Op vrijdag 21 maart 2008 13:24 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Ik weet het.. ik weet het... Ik heb het geluk dat ik gezegend ben met een goed stel hersens,
Dat zou zonde zijn.... eerst opmaken wat al in gebruik is. De jouwe dus. En dat zal niet te lang meer duren voor die helemaal versleten zijnquote:
quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:24 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
whehehehe... jazeker is dat nuttig. Ik heb namelijk gisterenavond helemaal alleen mijn allereerste Ikea-rekje in elkaar geklust. En dat verhaal wil en kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!
Ik en mijn vriendin hebben gisteravond een heerlijk burgerlijk avondje Ikea beleefd dus. Compleet met avondeten. En aangezien ik de hoek met rondslingerend speelgoed thuis helemaal beu ben, vond ik het wel een heel goed idee om een soort van kastje met plastic bakken als lades daarvoor te zoeken binnenkort. En.... surprise, surprise.... laten ze bij Ikea nu iets soortgelijks hebben!
Vlak bij de kassa hadden ze een soort metalen rekken staan, met dat soort bakken er in. Halfhoge bakken, en hoge bakken. Rekken met plaats voor 4 halfhoge bakken, of 2 hoge. Ik besloot te gaan voor de halfhoge.
Zo gezegd, zo gedaan. 4 plastic bakken in de auto geladen, en het rekje zelf natuurlijk. Ook een setje wieltjes erbij gekocht, want het is wel handig als het rekje kan rollen vond ik.
Eenmaal thuis is mijn vriendin meteen weer gegaan, zij wilde vroeg naar bed. En ik besloot dat ik best dat rekje alvast in elkaar kon zetten. Zo moeilijk kon het niet zijn. En dus ging het plastic er direct van af. De strips die aan de boven- en onderkant vastgemaakt moesten worden zaten met tie-wraps aan de zijkanten vastgemaakt. En dus de schaar erbij en die tie-wraps losgeknipt. Daar waren de onderburen vast heel blij mee... Het is een metalen rekje moet je weten en met een hels kabaal kletterden de strips op de grond.
En ik, die altijd principieel tegen gebruiksaanwijzingen was, heb ook deze keer de gebruiksaanwijzing erbij gepakt. Nu viel het me pas op dat ik ipv 4 rijen gootjes voor de bakken, er 6 had... Ik had blijkbaar de hoge versie gepakt ipv de lagere. Een simpel rekensommetje leerde me dat ik dan dus 2 halfhoge, of 1 hoge bak te kort kwam. Notitie op het boodschappenlijstje voor de volgende keer dat ik daar kom...
Goed... terug aan het kluswerk dus. Nodig: Een hamer en een houten blokje. Het houten blokje om de strip in de zijkant vast te kunnen timmeren, zonder dat de strip er na afloop helemaal gedeukt komt te zien natuurlijk. Hamer.. check. Houten blokje... zoek... zoek.. geen houten blokje. In de schuur misschien? Nee... ook daar niet. Qua vorm kwam mijn mobieltje nog het meest in de buurt, maar die durfde ik daar toch echt niet aan te wagen. Ik mag onhandig zijn, dom ben ik niet. En dus werd het een stapel oud papier. Iets is beter dan niets, nietwaar?
Zo moeilijk leek het niet. Er zat een uitstulping aan de strip, die precies in de holle zijkant van het rekje zou moeten passen. Met behulp van de hamer natuurlijk. Want het moet wel stevig zitten. En dus houd je de zijkant vast. En de strip in de andere hand. En de krant in de volgende en de hamer in de vierde?????
Daar stond ik al met het eerste praktische dilemma, nog voor ik uberhaupt 1 x geslagen had met de hamer. Na een paar keer de spullen anders vast gepakt te hebben had ik het spul op een gegeven moment op zo'n manier in mijn linkerhand weten te manoevreren, dat ik met de rechter alleen de hamer nog hoefde te gebruiken.
En wederom waren de onderburen me waarschijnlijk heel dankbaar, want ijzer op ijzer op de grond wil nog best een herrie maken dus. Maar Ik heb het voor elkaar gekregen om alle vier de strippen op die manier te bevestigen. Zelfs zonder met blauwe vingers te eindigen!
Er zaten 4 verstelbare schroefpoten in de verpakking, die je weer in die strips kon draaien. En natuurlijk ... eerst doen, dan denken. Netjes die verstelbare poten erin geschroefd. Daarna waren de wieltjes aaan de beurt, dan zou het kunstwerk helemaal af zijn. Ohhh...... wieltjes.... schroefpoten... die twee gaan niet samen. En dus het rekje, dat inmiddels niet meer op zijn kop stond, maar weer op zijn kop gedraaid.
Schroefpoten eronderuit, wieltjes erin geschroefd, en aangedraaid... Rekje weer omdraaien.. Klaar!
Hulde aan Ikea. Als zelfs IK hun spullen in elkaar kan klussen.... dan kan iedereen het! Waarschijnlijk heeft een ander er weliswaar geen half uur voor nodig, maar doet dit in minder dan 5 minuten... Maar toch. Het was wederom een overwinning op mezelf
En nu.... voor degenen die nieuwsgierig zijn wat voor rekje het dan wel was, waar ik zoveel moeite voor heb gedaan:Geweldig verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
Nou.. je bent welkom om te helpen bij het texen van de muren.. behangen.. verven van de bedden en kasten voor de kids.. verhuizen...quote:Op donderdag 10 december 2009 16:48 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben er blij om! Stel je voor dat ik dat had moeten doen.... was ik niet levend vanaf gekomen!
wat fijn dat je een nieuwe stek krijgtquote:Op donderdag 10 december 2009 16:51 schreef DR34M3R het volgende:
[..]
Nou.. je bent welkom om te helpen bij het texen van de muren.. behangen.. verven van de bedden en kasten voor de kids.. verhuizen...
hahaha, langlopend, maar maar 2 pagina's hoorquote:Op donderdag 10 december 2009 18:28 schreef error_404 het volgende:
tvp voor later. Zo'n langlopend topic moet ik eens rustig doorlezen....
quote:Op vrijdag 11 december 2009 08:59 schreef Rallydame het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe stekkie!!
Ach arme moeder, maar wat een bikkel!quote:Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef DR34M3R het volgende:
..vader ....laadde de planken in hun Kangoo, terwijl mijn moeder de planken vast hield die er al in lagen (vraag me niet waarom hij ze er op hun kant in gelegd heeft... maar goed). Hij kwam er aan met de volgende plank, en liet die ietwat lomp tegen mijn moeders vinger vallen..
Ik was aan het werk, zag mijn moder 's middags. Ze liet zien hoe blauw de nagel van haar ringvinger was geworden en vertelde wat er gebeurd was. De kleur van haar nagel viel me minder op dan wat anders. Vanaf halverwege haar vingertop stond de vinger omhooggebogen! Toen ik haar daarop wees en zei dat ze naar de dokter moest daarmee, was haar antwoord dat dat niet ging, want volgende week moest ze immers bij mij komen klussen. Bovendien, als het opnieuw gebroken moest worden als het verkeerd groeide zou dat vast niet zeerder doen dan dat het nu al deed....
Dinsdag is ze toch maar wel gegaan, en loopt nu rond met twee gespalkte vingers.
Oh.. helaas voor jullie hebben de huidige bewoners al van alles voor me gedaan.. gewit en geschilderd en zo...![]()
Zo. Ik heb de klusbelofte ook weer ingelostquote:
Nee, mijn vader is door zijn rug gegaan... die verwent niets nuquote:Op maandag 14 december 2009 13:21 schreef heartwork het volgende:
[..]
Ach arme moeder, maar wat een bikkel!
Jouw vader heeft haar toch wel even extra verwend he?
Veel plezier en geluk in je nieuwe huisje!
quote:Op maandag 14 december 2009 13:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zo. Ik heb de klusbelofte ook weer ingelost
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |