abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53895812
Ook voor mij een klustopic. Zoals het een brave fok!ker betaamd wanneer hij of zij een nieuw stekkie gaat betrekken... In mijn geval kun je echter beter spreken van een klu(n)stopic Vandaar ook geen normaal topic voor mij, maar eentje in dagboek- c.q. columnvorm.

Sinds een week ben ik de trotse huurder van een appartement. Al blijf ik het heel eigenwijs flatje noemen. Het is een tijdelijke oplossing nadat ik uit pure wanhoop eind augustus samen met mijn kinderen bij mijn ouders ben ingetrokken. Het was op dat moment de enige en beste oplossing voor een probleem. Ik ben ze dan ook heel dankbaar voor die kans, maar ben ook blij dat we weldra weer een plekje voor onszelf zullen hebben. En ik weet zeker dat mijn ouders ook blij zullen zijn als ze hun huis en leven dadelijk weer terug hebben.
Het is een flatgebouw die al jaren op de lijst staat voor sloop en waarvan de appartementen steeds tijdelijk verhuurd worden. Maar het geeft weer rust en ruimte om naar een andere, definitieve woonruimte te zoeken. Hoewel ik dus niet al te veel en al te lang zal klussen in dit appartement wil k jullie toch deelgenoot maken van mijn belevenissen, en het goede nieuws (voor jullie dan) is dat er dus gegarandeerd nog een vervolg op komt. Voor wie van leedvermaak houdt...
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:59:33 #2
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53895872
*meelees*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53896484
Een week klu(n)servaringen in te halen hier... is het erg als ik dat in gedeeltes doe? Hoe erg kan het zijn zul je zeggen, een weekje klussen in een flat waar je niet al te veel aan gaat doen? Dan ken je mij nog niet... Twee linkerhanden en daarbij nog lomp ook.... Maar ik ben vastbesloten om niet alles aan mijn ouders over te laten en doe dapper een en ander zelf.

Wat nog veel dapperder is, is dat ik dat doe terwijl ik daar alleen ben. Degenen die mij kennen, weten hoe goed ik met trappen om weet te gaan. Toch waag ik dagelijks mijn leven en klim helemaal naar de bovenste tree van het drietreetje. Wonder boven wonder ben ik iedere keer ook weer heelhuids beneden gekomen via de reguliere weg. Niet mijn reguliere weg, maar die van de rest van de mensheid. Dat is al een hele overwinning op mezelf. Al neem ik wel de nodige voorzorgsmaatregelen en heb mijn mobieltje op zak. Al zou die weinig meer doen als ik er bovenop val ben ik bang.... Ook een vals gevoel van veiligheid is er één zullen we maar zeggen.

Ik ben begonnen met het schilderen van het raamkozijn van de badkamer. Dat was hoognodig dus dat likje verf zou ik er wel op smeren. Onder andere... Eerst het kozijn en raampje goed geschuurd en afgedaan. So far, so good. het schuurpapier is niet door het raam naar buiten gevallen, en de eerste tocht op de drietree had ik overleefd. Toen moest het verfblik open. Waarom probeer ik het toch met blote handen als ik weet dat dat onmogelijk is? Na enige pogingen besloot ik er toch een schroevendraaier bij te halen. Pas na minuten wrikken kwam ik erachter dat ik de schroevendraaier achter het verkeerde randje stak... zo gaat ie nooit open natuurlijk. Muts. Eenmaal het juiste randje gevoden had ik het blik zo open en op de vensterbank staan. Drietreetje weer op, ondertussen denkend dat het wel iets voor mij geweest zou zijn om het blijk net op het randje gezet te hebben en het op mijn hoofd te krijgen. Maar nee, de goden waren met goed gezind en alles ging goed. Eerst het raampje, daarna het kozijn. Heel belangrijk: alle risico's op eventuele druipers voorkomen. Maar hoe doe je dat als je verft... Condooms zijn in deze geen optie. Zo weinig mogelijk verf op de kwast dus. Alleen... op die manier had ik het wel tien keer over mogen lakken.

Dus besloot ik toch wat mer verf te gaan gebruiken. En dat ging goed, ik was ontzettend trots op mezelf. Ik moet 's avonds aan de gang, ik werk fulltime. En tegenwoordig is het avond en dan is het donker. Bij het licht van de verplaatsbare spot die ik van mijn moeder gekregen had zag het er echter heel goed uit (en geloof me, na 2 schilderbeurten is dat ook bij daglicht zo, al zeg ik het zelf). Eerst het raam, daarna het kozijn. Toen ik het kozijn bijna af had (en mijn handen zaten niet eens zo heel erg veel onder de verf) kwam ik erachter dat ik een stukje van het raam vergeten was. De verf was toch nog lang niet aangedroogd, dus die kon ik nog makkelijk bijwerken, toch?

Niet denkend aan het verse schilderwerk van het kozijn ging ik verder met het gedeelte van het raam dat ik gemist had. Pas toen dat klaar was kwam ik erachter dat mijn arm wel heel plakkerig aanvoelde.... Om goed bij het raam te kunnen had ik met mijn volledige onderarm op de onderste kozijnrand gesteund, die zag nu cremekleurig van mijn pols tot mijn elleboog.
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_53896742
En ook een flat moet ingericht worden natuurlijk. Dus ook maar wezen shoppen bij Ikea. Ik, mijn zusje en onze moeder. Samen met mijn zus later de nieuwe aankopen gelost bij de flat. En die zouden we meteen zoveel mogelijk opruimen naar waar het moest. Terwijl ik in de keuken bezig was ging zij op de badkamer aan de gang. Vanwege het douchegordijn en de douchestang.

Het was een stang voor het douchegordijn van Leiffeit, niks mis mee. Die moet op maat geschoven worden en dan kun je hem tussen de muren klemmen. Wat kan daar nu moeilijk aan zijn dacht ik. Nou, ik heb het bewijs geleverd gekregen dat ik noch mijn zus geadopteerd zijn. Of anders misschien samen...? Wij zijn in ieder geval bloedverwanten, dat staat vast.

Na een tijdje kwam ze terug met in haar hand twee stukken douchestang, twee losse dopjes en een springveer.... Hoe die nu toch weer in elkaar moest? Ze had een tekening gezien aan de acherkant waarbij ze uit elkaar geschoven moesten worden en dat had ze gedaan. Maar hoe nu verder?

Wat we ook probeerden, de veer kregen we niet terug zoals die hoorde. Jawel, die kregen we wel vastgezet, en jawel, we kregen de stangen over elkaar, maar niet op zo'n manier dat ze tussen de muren geklemd konden worden. De spanning was eraf en bleef eraf. Wil je geloven dat we met tweeën een uur bezig zijn geweest voordat we dat weer voor elkaar hadden?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:50:58 #5
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_53897075
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_53897381
Een paar dagen geleden besloot ik de muur te gaan texen. Ook 's avonds, bij het licht van hetzelfde spotje dat ik ook in de badkamer gebruikt had. Een heel handig ding, met ee stekker (jazeker, wie verzint het hè?) en een klemmetje zodat je het overal aan kunt hangen.

Ik had een muurverfset gehaald bij de Praxis en liep vol goede moed mijn flat binnen met het tasje. Afdekzeil erin, afplaktape, roller, zelfs werkhandschoenen. Ja doei... dat vind ik dus niet makkelijk werken, die handschoenen. Ik heb wel netjes alles afgeplakt voordat ik begon met texen. Een stuk tape recht plakken is al een hele onderneming, maar met wat kleindere stukjes lukt het een heel stuk makkelijker merkte ik al snel. Nadat ik afgeplakt had wat afgeplakt moest worden kon ik aan de slag. Eerst met een kwast (die ik nog heel soepel uit mijn handen wist te laten vallen, precies naast het afdekzeiltje, op de vloerbedekking) langs de randjes, ,daarna lekker met de roller aan de gang. Het afdekzel lag op de grond, maar al snel twijfelde ik of ik daar niet beter een poncho van had kunnen maken. Ik zat weldra helemaal onder de spatjes. Mijn gezicht, handen, armen.... Ik leek de beruchte kabouterpaddestoel wel.

Toen ik de bovenste helft gedaan had, en het tijd werd om de onderste helft te gaan aanpakken wlde ik het spotje verdraaien. Dat is geen enkel probleem normaal gesproken, maar dan moet je hem wel vastpakken bij het gedeelte dat daarvoor gemaakt is. Dr34m3r in de bocht, die pakt het net te ver naar voren. En op het moment dat het tot me doordrong dat het toch wel errug heet was aan mijn vinger was het al te laat. Het is maar goed dat de huur inclusief water is.... Nadat ik ruim tien minuten gekoeld had, zoals het hoort, besloot ik weer verder te gaan. Hmmmz... deed toch nog wel erg zeer. Nog maar ff koelen dan. Na een tijdje trok de pijn weg en heb ik alsnog de werkhandshoenen aangedaan terwijl ik iets in mezelf mompelde over een kalf en een put... Ik heb er twee dagen last van gehad, nu gaat het wel weer. Klaar om morgen wat spullen op te gaan halen bij familie en kennissen, en vast één en ander in te huizen. Het is maar goed dat ik hulp heb, ook buiten de familie. Wellicht morgen een uitgebreid verslag van de inhuisblunders...
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:02:27 #7
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53897382
dit wil ik volgen!

You go girl! je kunt het!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_53897441

Ik verf mezelf ook altijd mee!! Ik kan gewoon NIET schoonblijven. Ik heb inmiddels een broek die stijf staat van de structuurverf. Ik zweer het je, hij blijft zonder mij ook rechtop staan

Niet alleen de muren moeten mooi zijn, jij ook! Wanneer mensen er iets van zeggen zeg ik dan ook dat het toch belangrijker is dat ik er mooi uitzie met verf, dan de muren

En een dikke TVP hiero!
Trotse mamma :)
pi_53897470
Een beetje zelfspot op zijn tijd kan geen kwaad
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:06:02 #10
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53897479
TVP
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_53897523
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:06 schreef Ang3l het volgende:
TVP
ik houd mijn hart vast voor wat er gaat gebeuren als ik straks je ontwerp nog ga gebruiken als mal....
pi_53897540
Leuk om te lezen hoe iemand zich gaat ontwikkelen van niks tot een volwaardig klusser.

Graag laat ik mij verrassen door een schiiterend geklust en ingericht huis.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:14:08 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53897727
ohja bijna vergeten...

foto's!!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_53897919
foto's komen er niet van dit oefenstekkie... Straks, als ik een echt huis heb en daar aan de gang ga, zal ik ook foto's plaatsen
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:30:14 #15
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53898170
Ik maak morgen wel stiekem foto's met de GSM
L'Amour menaçant:
pi_53899149

Ik maak me echt zorgen om je.

Oei oei Ik hou mijn hart vast, als dat maar goed gaat.

Maar ik beloof je dat ik je dagboekverslag met veel plezier zal blijven lezen.

De foto's denk ik er wel bij
pi_53899647
whahahaha geweldig...

ben erg benieuwd naar de rest...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 07:50:07 #18
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53902735
Nou, dit wil ik natuurlijk ook zeker weten volgen
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:50:13 #19
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53903218
tvp

En ik wil even zeggen dat het normaal is om jezelf onder te verven. Mijn vriend schildert al 20 jaar en hij komt nog steeds onder de spatjes thuis.

[ Bericht 97% gewijzigd door JamesBrownie op 13-10-2007 09:56:05 ]
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:58:20 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53903289
Geen foto's?

Wel leuk om te volgen.

Oh, en voor de mensen die van plan zijn een tvp te plaatsen? Doe nou even een klein percentage van de moeite die TS neemt om het allemaal op te schrijven en zeg gewoon even iets leuks ipv tvp.
pi_53903402
Klustalent duidelijk niet, maar je kunt wel leuk schrijven.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:21:10 #22
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53903464
Dreamer , wat ben je toch ook een tofferd !
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_53905881
Dreamer, je mag jezelf misschien een kluskluns noemen maar ik vind dat je trots mag zijn om jezelf want ondanks je 2 linker handen doe je het wel en blijkt dat je stiekem ergens van binnen toch ook nog wel een rechterhand hebt.

Ga zo door, het komt allemaal uiteindelijk helemaal goed zo te lezen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:31:31 #24
71919 wonderer
pi_53906868
Trouwens, misschien mag je Leoniekes ondertitel wel overnemen, die is nu eindelijk kneusje-af
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:53:30 #25
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53907201
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en voor de mensen die van plan zijn een tvp te plaatsen? Doe nou even een klein percentage van de moeite die TS neemt om het allemaal op te schrijven en zeg gewoon even iets leuks ipv tvp.
Eensch, ik had per ongeluk in een ander topic iets daarover gezegd geloof ik.
Over ontopic blijven gesproken

Maar euh, ik vind altijd dat je met huismerklatex helemaal onder de troep zit, en met "merk" heb je nergens last van. Tenminste, ik niet.
Maar ik denk dat ik met die tip al te laat ben
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:57:19 #26
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53907277
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:53 schreef maedel het volgende:

[..]

Eensch, ik had per ongeluk in een ander topic iets daarover gezegd geloof ik.
Over ontopic blijven gesproken

Maar euh, ik vind altijd dat je met huismerklatex helemaal onder de troep zit, en met "merk" heb je nergens last van. Tenminste, ik niet.
Maar ik denk dat ik met die tip al te laat ben
Ligt eraan, als je plafonds doet, maakt het echt niet uit wat voor soort verf je hebt!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:20:45 #27
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53907662
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:57 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ligt eraan, als je plafonds doet, maakt het echt niet uit wat voor soort verf je hebt!
Euh nee, inderdaad
Maar Dreamer, komt er nog een StaVaZa? Of hang je in de Ikeaaaa?
pi_53912171
Hartstikke moedig en stoer hoor
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_53912373
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:20 schreef maedel het volgende:

[..]

Euh nee, inderdaad
Maar Dreamer, komt er nog een StaVaZa? Of hang je in de Ikeaaaa?
Wat is een SVZ?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_53912382
Stand Van Zaken

Dreamer ik wil foto's!!!!!!!!!!!
Trotse mamma :)
pi_53912624
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:31 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, misschien mag je Leoniekes ondertitel wel overnemen, die is nu eindelijk kneusje-af
Neuh, Dreamer is echt geen kneusje! Tot nu toe vind ik haar echt een held!
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:58:16 #32
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53914752
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 20:08 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Neuh, Dreamer is echt geen kneusje! Tot nu toe vind ik haar echt een held!
Maar ze weet wel de achterklep van de aanhangwagen d'raf te slopen in 1 ruk!

Nee, die hoorde NIET los te komen uit z'n scharnieren
Dit was overigens al de halfgeslaagde poging 'm er toch weer OP te zetten.
L'Amour menaçant:
pi_53915178
Daarmee doet ze in elk geval haar topic titel eer aan.
pi_53917582
Jawel, de flat is bijna volledig ingericht

En het viel reuze mee vandaag, met dank aan de vele helpende handen. Goede vriend(inn)en lieve familieleden zijn goud waard

Ang3l zou komen helpen, maar daar hebben jullie al bewijsmateriaal van ontvangen zag ik.. (en bedankt Ang3l, was je bang dat ze me niet zouden geloven? ), samen met Tante_V, een andere collega en vriendin van me, haar vriend, nog een collega, mijn zusje met haar vriend... En ik zei de gek. Ik kan het immers niet volledig aan anderen overlaten?

We zouden de aanhanger lenen van mijn neef, die konden we om 1 uur komen halen. Hijzelf zou niet thuis zijn, zijn vrouw wel. Om kwart voor tien ging de telefoon, het was die neef... Hij was vergeten de sleutel van het slot van de aanhanger thuis te laten. Dat beloofde al veel goeds voor het verloop van de dag... Het goede nieuws was, dat hij maar een kwartier fietsen van me af aan het werk was.

Terwijl de oudste 's ochtends aan zijn voetbaltraining bezig was, ben ik even op en neer gefietst met de jongste. Want de tijd dat mijn helpers bij mij zouden zijn en wij naar het naburige dorp moesten rijden voor die aanhangwagen was te kort om ook nog om te rijden voor de sleutel.

Ik had een vrij strakke planning gemaakt om alles rond te krijgen vandaag, we hadden 5 adressen waar we langs moesten, plus die voor de aanhanger. En dat op 1 middag, inclusief lossen op de flat.
Maar goed, precies op de afgesproken tijd waren we bij het huis van mijn neef, aanhanger gehaald en door naar mijn oom en tante. Het was de eerste keer dat ik in dat huis van hun kwam, een prachtige woning in een mooie wijk bij de bossen. In de enorme kelder hadden ze voor mij een tweezitbank, een salontafel en een televisiekastje opgeslagen staan. De kussens van de bank en de laden van de tafel konden via de vaste trap naar boven. De rest werd via de aangrenzende ruimte met de takel door een gat naar boven getakeld. Ideaal, dat scheelde al een hoop sjouwwerk en sloot eventuele risico's uit, zeker omdat mijn oom de takel steeds vastmaakte

De dubbelasser driekwart vol geladen vertrokken we daar weer, en besloten onderweg een tussenstop te maken bij een ander adres, waar nog een tweezitsbank op me stond te wachten. Mijn vader was zo lief geweest om in de tussentijd bij een oom van me de koelkast op te halen, daar hoefden we niet meer langs.
Aangekomen bij deze kennissen bleek mijn vader net weg te zijn, die had met zijn Kangoo daar de bank al opgehaald. Heel fijn dat hij dat ook gemeld had... Maar we kwamen niet helemaal voor niets, hij had zijn hoedenplank vergeten.
Bij de flat aangekomen hebben we alles gelost en heelhuids boven gekregen. De ramp met bankstellen in het trappenhuis waar ik bang voor was bleef uit. Omdat het tweezitters waren konden we de draai precies gemaakt krijgen. Waren het driezitters geweest was het een ander verhaal geworden...

Toen deze spullen allemaal boven stonden, zijn we naar de kringloopwinkel gegaan, waar ik, geloof het of niet, mijn eigen oude kast heb teruggekocht. Ik liep er donderdag tegenaan (ditmaal niet letterlijk) vond al dat hij verdacht veel leek op een kast die we gehad hebben voordat we enkele jaren terug overgingen op nieuwe meubels. Bij het verhuizen ontdekte ik dat het echt onze oude kast was... Ik herkende de kras op de linkeronderdeur.

Meteen bij mijn ouders langs om daar de ladenkast te halen, die paste er nog precies bij.
Terug bij de falt zou de aanhanger wel open maken aan de achterzijde... En open ging hij. Ik deed niet anders dan de haken aan de zijkant openen en de klep een zetje naar beneden geven. Met een enorm kabaal belandde de acherklep half op de grond,, half tegen de achterzijde van de aanhanger, hangend aan 1 veiligheidskabeltje. Hij bleek volledig uit de scharnieren geschoten te zijn. Geloof me, daar had ik niets mee te maken.. Alhoewel, zou het komen doordat ik heb staan schuiven met de klep om ervoor te zorgen dat de haken goed dicht gingen de laatste keer?
En ja, daar was Ang3l dus met zijn GSM, dit mocht niet ontbreken in mijn topic natuurlijk!

Ik kan natuurlijk vertellen hoe het enige spanbandje dat hij vastgezet had is losgeraakt onderweg... Het was toch die van hem he.. ik had de spanband ernaast gedaan, toch?
Voor wie nog niet eerder met spanbanden gewerkt hebben wil ik wel even kwijt dat een eerste keer niet meevalt. Voordat je in de gaten hebt hoe zo'n ding werkt, hoe je het open en dicht krijgt uberhaupt... die handige zus van me en ik hebben er een tijdje op staan puzzelen, uiteindelijk heeft haar vriend ons geholpen met de eerste. Die had vaker met dat bijltje gehakt, dat zag je zo. Dan nog het op spanning brengen van de band... pfffff... met enige aanwijzingen van diezelfde vriend is me dat ook gelukt, nadat ik eerst zelf 5 minuten heb staan rommelen maar er toch iedere keer tegenaan liep dat de haak los schoot. Het is een hele leerzame dag geweest voor me.

Al met al heb ik nu bijna alles op de flat. Er staat nog van alles bij mijn a.s. ex, ik heb vandaag met veel geluk wel wat mogen halen bij hem, maar nog lang niet alles. De belangrijkste meubels staan er nu, maandag komen ze de wasmachine e.d. brengen, inclusief de aansluiting, dat kan niet fout gaan dus. Woendag gaan de bedden over, komt het gasstel nog en dan kan ik er echt gaan wonen. Eventuele kleine klusjes komen wel als ik daar zit. k wil de muur in de gang nog .... sja wat wil ik daarmee.. sjabloneren, of gewoon texen maar? Ik weet het nog niet. De kast die ik teruggekocht heb wil ik nog een kleurtje geven, maar ik ben er nog niet uit welke kleur. Iets ouds denk ik. Ik weet het nog niet. Maar bovenal: ga ik genieten straks van mijn eerste echte eigen stekkie.
  zondag 14 oktober 2007 @ 00:10:47 #35
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_53917755
Nou Dr34m3r dat valt tot op heden nog alles meee, zo groot zijn die klunsgebeurtenissen nog niet
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  zondag 14 oktober 2007 @ 10:23:30 #36
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53921281
Ik wilde het net zeggen!
pi_53932200
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:10 schreef Stroekie het volgende:
Nou Dr34m3r dat valt tot op heden nog alles meee, zo groot zijn die klunsgebeurtenissen nog niet
Wordt het voor jou niet tijd voor een soortgelijk topic in PTA?
pi_53932231
geintje hoor stroek, dank je wel voor het compliment.

[ Bericht 23% gewijzigd door DR34M3R op 14-10-2007 21:04:58 ]
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:05:42 #39
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_53934280
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:36 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Wordt het voor jou niet tijd voor een soortgelijk topic in PTA?
vaarvoor mis ik natuurlijk de continuiteit voor
dan kan ik beter direct gaan bloggen
en daarbij gewoon de reguliere H en L topics blijven lezen dan mis je ook niks
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:06:50 #40
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_53934314
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:37 schreef DR34M3R het volgende:
geintje hoor stroek, dank je wel voor het compliment.
spijtotantje ?
pi_53934466
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:05 schreef Stroekie het volgende:

[..]

vaarvoor mis ik natuurlijk de continuiteit voor
dan kan ik beter direct gaan bloggen
en daarbij gewoon de reguliere H en L topics blijven lezen dan mis je ook niks
weet ik toch, ik was een beetje flauw daarboven

Klaar voor de update van vandaag?
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:14:59 #42
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_53934529
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:13 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

weet ik toch, ik was een beetje flauw daarboven

Klaar voor de update van vandaag?

zet zich schrap
pi_53935221
Als ik titels boven mijn afzonderlijke posts zou zetten zou het nu iets zijn als: Zo moeder zo dochter... Of Hoe je je zelfs tijdens het ramenwassen kunt verwonden..

Ik woon er nog niet natuurlijk en dan is er toch iedere dag nog wat te doen. Mijn vader heeft nog wat lampen en schilderijtjes opgehangen, en een spiegel. Ik en mijn moeder zijn verder gegaan met het schoonmaken. De deuren moesten nog afgedaan worden, de ramen aan de achterzijde en de voorruit aan de buitenkant moest ook nog gedaan worden.
Mijn moeder begon met de ramen aan de achterkant en voor zover er nog enige twijfels waren over enige adopties ivm klunzigheid... Vergeet het maar. Mijn zus en ik hebben onze kwaal van moeders kant, dat staat vast. Al had ik al zo'n vermoeden aangezien ik haar vaker met pleisters zie lopen dan zonder....

Er staken nog wat spijkertjes ut het kozijn aan de achterzijde, die had ik wel gezien van de week, had ik er nog uit willen halen maar dat was ik vergeten. Mijn moeder is er op een andere manier achter gekomen, haar arm had moeite eraan voorbij te gaan terwijl ze het raam aan het zemen was. En hoe stom kun je zijn... Wetend dat je met een hele, ietwat klunzige, familie, gaat klussen in een flat en er niet uit voorzorg een verbanddoos neer zetten... Eerste levensbehoefte bij ons! Morgen alsnog maar eentje aan gaan schaffen iig... Gelukkig heeft mijn moeder wat meer levenservaring dan ik en zij heeft dan ook standaard verschillende pleisters in haar handtas. Pleister erop en doorgaan.

Ik begon met de buitenzijde van het voorraam. Die op het balkon hadden we een paar dagen geleden al gehad, alleen... dit grote raam was niet zomaar te bereiken. Het moest nodig gewassen worden aangezien het ernaar uitzag dat een vogel gedacht had erdoorheen te kunnen vliegen of zo... of iets erdoorheen te laten vliegen anders. Precies in het midden, het was geen gezicht. Gewapend met telescoopsteel en Leiffeit-trekker ben ik met een emmer sop het balkon opgelopen. Verschillende keren ging het goed om het stoffen gedeelte van de trekker nat te maken en over het raam te trekken. Tot het moment dat het ding besloot dat de struiken er ook heel interessant uit zagen en dat die een nader onderzoek wel waard waren. En ik dus vanaf mijn balkonnetje met lede ogen toe moest kijken hoe de wisser de tocht naar beneden aflegde en zelfs onder de stuiken belandde, in het zand.
Aan mij de taak de wisser uit het oerwoud te gaan redden, maar dan via de langere weg. Netjes via het trappenhuis. De buurman kwam me vragen of ik zijn zwarte kat gezien had misschien, die was hij ineens kwijt... Mijn pad heeft hij niet gekruist iig.

Na in totaal zes pogingen vanaf zowel het balkon als vanuit het draairaam zag het raam er weer enigszins toonbaar uit. Al heb ik halverwege wel een pleister uit mijn moeders tas moeten halen. Vraag me niet hoe het kwam, want ik heb serieus geen idee, maar ergens tussen de ene poging en de volgende ontdekte ik dat mijn vingertop toch echt ineens een stukje vel miste.

Nu moet ik eerlijk toegeven dat dit wel het minste is dat ik aan ramenwas-verwondingen heb opgelopen. Ik denk nog steeds dat ik jaren geleden mijn stuitje gebroken heb toen de drietree van de grindtegel af schoot en ik op mijn stuitje op de betonnen rand van de tuin belandde, en ik op mijn knieën naar binnen moest kruipen.. Ik zweer je, trappen hebben iets tegen me.
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:45:39 #44
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53935343
En jij maar stug trouwen op vrijdag de 13e en gister ook nog onder ladders doorlopen expres.
"Ik geloof niet in dat soort dingen!"

Mja.
Doe toch maar 's
L'Amour menaçant:
  zondag 14 oktober 2007 @ 22:59:28 #45
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_53935759
Volgens mij zoek jij nog een knappe glazenwasser Dr34m3r
pi_53935782
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:45 schreef Ang3l het volgende:
En jij maar stug trouwen op vrijdag de 13e en gister ook nog onder ladders doorlopen expres.
"Ik geloof niet in dat soort dingen!"

Mja.
Doe toch maar 's
Uhuh. Dat ik in scheiding lig heeft niets te maken met het feit dat ik getrouwd ben op vrijdag de 13e (en voor de overige lezers: nee, ik kreeg geeeeeeen korting op die dag. Het kwam toevallig zo uit).

Dat die achterklep van de aanhanger gisteren uit zijn scharnieren schoot lag NIET aan mijn wandeling onder de ladder door van 5 minuten eerder. Dan was die namelijk niet aan 1 kabeltje blijven hangen maar volledig op mijn tenen gestort.

En die zwarte kat van de benedenbuurman wil ook niets zeggen
pi_53935831
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:59 schreef Stroekie het volgende:
Volgens mij zoek jij nog een knappe glazenwasser Dr34m3r
whehehe.. kopje koffie, glazenwasser?

Ik weet wel welke ik zou inhuren
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:07:27 #48
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_53935998
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:02 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

whehehe.. kopje koffie, glazenwasser?

Ik weet wel welke ik zou inhuren
coca cola light break
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 oktober 2007 @ 23:42:44 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53937111
Je hebt dan misschien twee linkerklushanden, schrijven doen ze vrij aardig
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 oktober 2007 @ 07:56:02 #50
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_53941609
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 22:41 schreef DR34M3R het volgende:
Gelukkig heeft mijn moeder wat meer levenservaring dan ik en zij heeft dan ook standaard verschillende pleisters in haar handtas.
Dat heb ik ook!

Maar dan voor de kindjes, niet voor mezelf.
Hoewel ik me op mijn werk regelmatig verwond.
pi_53942091
Feli met je nieuwe (tijdelijke) stek!
Dit topic blijf ik volgen, altijd goed om te lezen dat er toch nog mensen zijn die het klunsgen ook hebben georven (geërfd?).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53957405
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 07:56 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Dat heb ik ook!

Maar dan voor de kindjes, niet voor mezelf.
Hoewel ik me op mijn werk regelmatig verwond.
Ik ben bang dat jullie me hier niet gaan geloven... Ik doe het zelf al haast niet, maar ik heb me vanavond gesneden aan het piepschuim dat in de doos van de frietpan zat.... Precies dat stukje vingertop waarvan het velletje al vermist was had er ruzie mee... Au. Nooit geweten dat dat ook kon, dat zijn toch BOLLETJES? En ik weet niet beter dan dat bolletjes rond zijn, aan alle kanten. Zonder scherpe randjes dus waar je je aan kunt snijden...

Nou ja, het bewijs is geleverd. Het kan. Verder vandaag geen bijzonderheden helaas, ik ben niet aan het klussen geweest. Heb er vandaag alleen de nieuwe spullen uitgepakt die vandaag afgeleverd zijn,nog een keer gestofzuigd en dat was het wel. Lekker op de bank gehangen met een muziekje, kaarsje aan... Het komt helemaal goed daar... Misschien post ik zelfs toch nog wel een foto van de woonkamer als alles hangt straks. Gewoon om te laten zien dat een sloopflat toch gezellig kan zijn, zelfs met bij elkaar gekregen spulletjes en zonder al te veel geklus.
pi_54522841
En het goede nieuws is... nog 8 nachtjes slapen en dan heb ik internet-aansluiting. Ik heb - heel zelfstandig, of is het gewoon dom? - niemand besteld om het voor me aan te komen sluiten, ik heb besloten dat ik dat dan ook wel zelf kan. Met een beetje geluk volgende week dus wat fotootjes van mijn flatje
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 11 november 2007 @ 12:34:48 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54523103
Ha, toch nog foto's?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54725408
Ik ben ontzettend trots op mezelf. Ondanks mijn twee linkerhanden blijk ik een onverwacht talent te hebben voor techniek. Niet dat ik ooit bang geweest ben voor apparaten, ik ben wat dat betreft net een vent. Gebruiksaanwijzingen? Niet nodig, dat vogel ik zelf wel uit. Zo heb ik al zelf ontdekt hoe ik mijn magnetron op de snelstand zet, en hoe ik de oven op temperatuur en tijd kan instellen. Natuurlijk zijn er nog tig andere opties op dat ding, maar dat zoek ik wel uit wanneer ik ze nodig heb. Gelukkig ben ik niet zo eigenwijs dat ik de gebruiksaanwijzingen weggooi. Ik heb een la vol liggen met van die ongebruikte boekjes. Je kunt immers nooit weten.....

Sinds de 15e heb ik Digitenne. Nou ja, de 15e... aangezien ik werk heb ik de postbode 2x gemist en heb ik zaterdag het pakketje op kunnen halen op het postkantoor. Volgens de KPN-site is het nog niet beschikbaar bij mijn postcode, maar je kon het een maand gratis proberen, omdat het toch regelmatig voorkomt dat er wel goede ontvangst is, ondanks wat zij zelf zeggen...
Het scheelt stukken in de kosten in vergelijking met de kabel van UPC, dus ik besloot het er maar op te wagen. Dure monteur bestellen? Welnee, als Zelfstandige Vrouw moet ik dat zelf kunnen, was mijn bescheiden mening. Ik moest eigenlijk nog ergens anders heen zaterdagmiddag, maar toch maar vlug aan de installatie begonnen. Als je er een dure monteur bij kunt huren, moet het wel ingewikkeld zijn, vreesde ik, dus toch mijn trots maar aan de kant gezet, alles uit de doos gehaald en als eerste de gebruiksaanwijzing opgezocht. Voor het eerst in mijn leven.... "Digitaal TV kijken in 10 minuten" stond er. Nou, dat moest te doen zijn vond ik.

Netjes alles via de gebruiksaanwijzing gedaan.... maar hoe ik ook probeerde, een ontvangst van nul komma niks. Het balkje onderin mijn tv scherm wat aan moest geven hoe sterk de ontvangst was, bleef akelig zwart ipv gedeeltelijk helgroen. Ajajaj.... wat nu? Inmiddels was ik al een half uur aan het rommelen, en toen zag ik het hoofdstuk "Antennepositie optimaliseren". Zou dat kunnen werken? Wederom werd er netjes volgens de gebruiksaanwijzing gewerkt, en nogmaals geprobeerd de zenders te installeren. Weer niks.

Nu ben ik een echte doorzetter, dat is mijn geluk, anders was er niet veel van me terechtgekomen. Inmiddels moest ik toch echt weg, de rest van de middag heeft het me niet losgelaten echter...
Om acht uur was ik weer thuis, en besloot het nog eens te proberen. Kom nou zeg, zo klein is het gat waar ik woon nou ook weer niet, dat hier geen ontvangst zou zijn. Het MOEST gewoon lukken. Ineens dacht ik aan het briefje dat bovenin de doos gezeten had..Het blad dat als eerste door me aan de kant gegooid was."!Erratum gebruiksaanwijzing single tuner".... Oeps. Die had ik vergeten. Ik pakte dat A4-tje er eens bij, en ja hoor: "De onderstaande tekst vervangt de instructie op pagina 23 van de handleiding". Gebruik je de handleiding een keer.... heb je dit. Het wordt blijkbaar direkt afgestraft.

Nogmaals proberen dus. Voor de hoeveelste keer inmiddels? Geen idee, ik was de tel al kwijtgeraakt. Maar weldra verscheen het gifgroene balkje in beeld waar ik inmiddels aardig wanhopig op aan het wachten was. En jawel... daar verscheen de lijst. 25 tv-zenders, en 19 radio-zenders. HA-LE-LU-JA!
Niet lang daarna kon ik nog net het einde zien van Paul de Leeuw...

Het houdt niet op. Want net zo goed als ik die monteur voor Digitenne niet nodig vond, had ik ook bedacht dat ik ADSL zelf ook kon installeren. Het feit dat ik jullie deze update kan geven, is het bewijs dat dat ook werkelijk gelukt is. Vanaf vandaag zou ik vaste telefonie en ADSL hebben van Orange. Toen de kinderen in bed lagen, ben ik weer dapper aan de slag gegaan. Wederom met gebruiksaanwijzing. Deze bleek wel in orde, want na het volgen van alle stappen kon ik jullie weer verblijden met mijn aanwezigheid en deze update. Het wordt nog wel iets met me...
  maandag 19 november 2007 @ 23:35:01 #56
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_54728949
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:28 schreef DR34M3R het volgende:
Ik ben ontzettend trots op mezelf. Ondanks mijn twee linkerhanden blijk ik een onverwacht talent te hebben voor techniek. Niet dat ik ooit bang geweest ben voor apparaten, ik ben wat dat betreft net een vent. Gebruiksaanwijzingen? Niet nodig, dat vogel ik zelf wel uit. Zo heb ik al zelf ontdekt hoe ik mijn magnetron op de snelstand zet, en hoe ik de oven op temperatuur en tijd kan instellen. Natuurlijk zijn er nog tig andere opties op dat ding, maar dat zoek ik wel uit wanneer ik ze nodig heb. Gelukkig ben ik niet zo eigenwijs dat ik de gebruiksaanwijzingen weggooi. Ik heb een la vol liggen met van die ongebruikte boekjes. Je kunt immers nooit weten.....

Sinds de 15e heb ik Digitenne. Nou ja, de 15e... aangezien ik werk heb ik de postbode 2x gemist en heb ik zaterdag het pakketje op kunnen halen op het postkantoor. Volgens de KPN-site is het nog niet beschikbaar bij mijn postcode, maar je kon het een maand gratis proberen, omdat het toch regelmatig voorkomt dat er wel goede ontvangst is, ondanks wat zij zelf zeggen...
Het scheelt stukken in de kosten in vergelijking met de kabel van UPC, dus ik besloot het er maar op te wagen. Dure monteur bestellen? Welnee, als Zelfstandige Vrouw moet ik dat zelf kunnen, was mijn bescheiden mening. Ik moest eigenlijk nog ergens anders heen zaterdagmiddag, maar toch maar vlug aan de installatie begonnen. Als je er een dure monteur bij kunt huren, moet het wel ingewikkeld zijn, vreesde ik, dus toch mijn trots maar aan de kant gezet, alles uit de doos gehaald en als eerste de gebruiksaanwijzing opgezocht. Voor het eerst in mijn leven.... "Digitaal TV kijken in 10 minuten" stond er. Nou, dat moest te doen zijn vond ik.

Netjes alles via de gebruiksaanwijzing gedaan.... maar hoe ik ook probeerde, een ontvangst van nul komma niks. Het balkje onderin mijn tv scherm wat aan moest geven hoe sterk de ontvangst was, bleef akelig zwart ipv gedeeltelijk helgroen. Ajajaj.... wat nu? Inmiddels was ik al een half uur aan het rommelen, en toen zag ik het hoofdstuk "Antennepositie optimaliseren". Zou dat kunnen werken? Wederom werd er netjes volgens de gebruiksaanwijzing gewerkt, en nogmaals geprobeerd de zenders te installeren. Weer niks.

Nu ben ik een echte doorzetter, dat is mijn geluk, anders was er niet veel van me terechtgekomen. Inmiddels moest ik toch echt weg, de rest van de middag heeft het me niet losgelaten echter...
Om acht uur was ik weer thuis, en besloot het nog eens te proberen. Kom nou zeg, zo klein is het gat waar ik woon nou ook weer niet, dat hier geen ontvangst zou zijn. Het MOEST gewoon lukken. Ineens dacht ik aan het briefje dat bovenin de doos gezeten had..Het blad dat als eerste door me aan de kant gegooid was."!Erratum gebruiksaanwijzing single tuner".... Oeps. Die had ik vergeten. Ik pakte dat A4-tje er eens bij, en ja hoor: "De onderstaande tekst vervangt de instructie op pagina 23 van de handleiding". Gebruik je de handleiding een keer.... heb je dit. Het wordt blijkbaar direkt afgestraft.

Nogmaals proberen dus. Voor de hoeveelste keer inmiddels? Geen idee, ik was de tel al kwijtgeraakt. Maar weldra verscheen het gifgroene balkje in beeld waar ik inmiddels aardig wanhopig op aan het wachten was. En jawel... daar verscheen de lijst. 25 tv-zenders, en 19 radio-zenders. HA-LE-LU-JA!
Niet lang daarna kon ik nog net het einde zien van Paul de Leeuw...

Het houdt niet op. Want net zo goed als ik die monteur voor Digitenne niet nodig vond, had ik ook bedacht dat ik ADSL zelf ook kon installeren. Het feit dat ik jullie deze update kan geven, is het bewijs dat dat ook werkelijk gelukt is. Vanaf vandaag zou ik vaste telefonie en ADSL hebben van Orange. Toen de kinderen in bed lagen, ben ik weer dapper aan de slag gegaan. Wederom met gebruiksaanwijzing. Deze bleek wel in orde, want na het volgen van alle stappen kon ik jullie weer verblijden met mijn aanwezigheid en deze update. Het wordt nog wel iets met me...
mocht je het ooit beu zijn bij je huidige werk kan je zo de ICT wereld in
pi_54729044
quote:
Op maandag 19 november 2007 23:35 schreef Stroekie het volgende:

[..]

mocht je het ooit beu zijn bij je huidige werk kan je zo de ICT wereld in
Vreemd... dat hoor ik al langer bij onze ICT afdeling....
  dinsdag 20 november 2007 @ 03:16:21 #58
71919 wonderer
pi_54731135
Dromer!

Je bent er weer. Wat goed!
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:44:59 #59
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_54740078
girlpower!
pi_54749870
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 03:16 schreef wonderer het volgende:
Dromer!

Je bent er weer. Wat goed!
ik ben er ook blij mee.... Ik zal morgen wat fotootjes posten, ok? Ik moet ze nog overzetten van mijn camera naar de pc.
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:10:46 #61
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_54750164
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:58 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

ik ben er ook blij mee.... Ik zal morgen wat fotootjes posten, ok? Ik moet ze nog overzetten van mijn camera naar de pc.
na digitenne en ADSL moet dat gesneden koek zijn
ik wacht in spanning wiebelend op mijn stoel af
pi_54750212
Geweldig om dit allemaal te lezen!

Super dat het helemaal goed gekomen is

Nu wel gaan genieten van je successen he!
Lekker avondje op de bank filmpje kijken of zo...
pi_54750279
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:12 schreef Bartjebart het volgende:
Geweldig om dit allemaal te lezen!

Super dat het helemaal goed gekomen is

Nu wel gaan genieten van je successen he!
Lekker avondje op de bank filmpje kijken of zo...
Dat doe ik absoluut. Al is dit allemaal oefenwerk... binnen nu en een half jaar zal ik waarschijnlijk nog wel een keer verhuizen
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:15:39 #64
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_54750313
Tegen die tijd bouw je gewoon je eigen huis from scratch .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_54750362
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:15 schreef Tha_Erik het volgende:
Tegen die tijd bouw je gewoon je eigen huis from scratch .
whehehehe... het feit dat deze flat gesloopt gaat worden nadat ik erin geklust heb zegt anders ook wel iets, of niet?

pi_55024515
toch nog wat fotootjes van mijn stulpje... Lang geduurd, toch gekomen, ik zal binnenkort een paar nieuwe maken bij daglicht, mits iemand interesse heeft

De gang:

Keukentje:

Slaapkamer van de kids:

Niet lachen.. dit is mijn slaapkamer, er past precies een tweepersoonsbed, en de deur kan niet eens meer helamaal open

Douche:

Toilet:

En.. last but not least: de woonkamer:

pi_55024782
Eindelijk eens beeld bij die mooi klu(n)s verhalen. Leuk huisje hoor! Ben je nou niet bang dat je twee kinderen wakker worden als je zo vol flitsend een foto neemt?

Onze kleine smurf is inmiddels 2,5 jaar jong maar heb eigenlijk nooit gedaan vanwege het risico haar wakker te maken En als die wakker gemaakt wordt is het meestal : wat de klok slaat dus dat doe ik maar niet
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 4 december 2007 @ 01:58:15 #68
71919 wonderer
pi_55026255
ZIet er prachtig uit, dromer! Echt jouw stekkie
pi_55026416
Jouw slaapkamer ziet er echt grappig uit

verder mooi huisje, mooie sfeervolle woonkamer ook
pi_55026991
Ziet er netjes uit.

Die slaapkamer is helemaal niet zo gek hoor. Wat doe je er nu helemaal? ... Juist! En dan heb je eigenlijk toch geen ruimte naast je bed nodig? Zolang je ergens anders maar een goede plek voor een klerenkast hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:24:30 #71
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_55032775
ik vind het er gewoon keigezellig uit zien!
  Moderator dinsdag 4 december 2007 @ 18:05:54 #72
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_55039606
Voor een sloopflat ziet het er heel aardig uit moet ik zeggen

Het wordt wel wat hoor met jou
Wat ben je over een half jaar van plan om te gaan wonen ? Iets definitiefs of ook dan antikraak of iets dergelijks
pi_55040748
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:05 schreef Vonkenboer het volgende:

Wat ben je over een half jaar van plan om te gaan wonen ? Iets definitiefs of ook dan antikraak of iets dergelijks
Nee, geen antikraak, ik wil toch iets definitiefs. De kids hebben nu in een paar maanden tijd al 2x moeten verhuizen, terwijl we vorig jaar mei pas verhuisd waren als gezin. Dit wordt straks de 3e keer (of met vorig jaar meegerekend dus de 4e keer) in korte tijd, en dat wil ik toch echt wel de laatste maken voor de komende jaren. Ik probeer een betaalbare koopwoning te vinden, maar dat valt nog niet mee..
Ik had er eentje, bod was geaccepteerd en alles, maar daar is het stukgelopen vanwege de onzekerheid rond de scheiding en het accoord dat ik moest hebben van mijn a.s. ex

Maar goed, we zoeken vol goede hoop verder! Blijkbaar was het huis niet aan ons besteed, komt wel goed.

Verder... Het flitsen? Geen enkel probleem, als die twee van mij slapen, slapen ze overal doorheen. Ik doe er ook niet speciaal zachter voor, de deurbel hangt ook naast hun slaapkamer. Geen probleem! Net wat je ze aanleert denk ik

Dank jullie wel voor de lovende woorden
Ik kom binnenkort nog met nieuwe, er zijn nog wat meubeltjes bij gekomen, het staat allemaal weer anders nu. Misschien straks leuke fotoo's met kerstversieringen...
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:25:28 #74
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_55041504
Leuk hoor dromer!

Echt een eigen plekje
pi_55050652
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:05 schreef Vonkenboer het volgende:

Ik sluit me aan bij Vonkenboer!
pi_55590241
Ik meld me ook eens aan op aanraden van.....

En waar bevindt het memorabele moment zich dat ik mijn eerste post plaats?

Juist: in een klustopic voor vrouwen......
Je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan
pi_55590520
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:09 schreef Joyful_delight het volgende:
Ik meld me ook eens aan op aanraden van.....

En waar bevindt het memorabele moment zich dat ik mijn eerste post plaats?

Juist: in een klustopic voor vrouwen......
Er zijn slechtere plaatsen voor je allereerste post hoor

Ik voel me zeer vereerd
pi_55590579
Hahaha, thx! :$

Mijn eerste post is ook meteen al off-topic
Je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan
pi_55590836
voor een n00b ben je al vrij aardig thuis hier... wiens kloon mag jij zijn
pi_55656825
Hahaha kloon? Welnee. Zo moelijk is dit toch niet?
pi_56083941
tvp voor de toekomstige klusverhalen
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:24:20 #82
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57512946
quote:
» Er is al 64 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
whehehehe... jazeker is dat nuttig. Ik heb namelijk gisterenavond helemaal alleen mijn allereerste Ikea-rekje in elkaar geklust. En dat verhaal wil en kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!

Ik en mijn vriendin hebben gisteravond een heerlijk burgerlijk avondje Ikea beleefd dus. Compleet met avondeten. En aangezien ik de hoek met rondslingerend speelgoed thuis helemaal beu ben, vond ik het wel een heel goed idee om een soort van kastje met plastic bakken als lades daarvoor te zoeken binnenkort. En.... surprise, surprise.... laten ze bij Ikea nu iets soortgelijks hebben!

Vlak bij de kassa hadden ze een soort metalen rekken staan, met dat soort bakken er in. Halfhoge bakken, en hoge bakken. Rekken met plaats voor 4 halfhoge bakken, of 2 hoge. Ik besloot te gaan voor de halfhoge.

Zo gezegd, zo gedaan. 4 plastic bakken in de auto geladen, en het rekje zelf natuurlijk. Ook een setje wieltjes erbij gekocht, want het is wel handig als het rekje kan rollen vond ik.

Eenmaal thuis is mijn vriendin meteen weer gegaan, zij wilde vroeg naar bed. En ik besloot dat ik best dat rekje alvast in elkaar kon zetten. Zo moeilijk kon het niet zijn. En dus ging het plastic er direct van af. De strips die aan de boven- en onderkant vastgemaakt moesten worden zaten met tie-wraps aan de zijkanten vastgemaakt. En dus de schaar erbij en die tie-wraps losgeknipt. Daar waren de onderburen vast heel blij mee... Het is een metalen rekje moet je weten en met een hels kabaal kletterden de strips op de grond.

En ik, die altijd principieel tegen gebruiksaanwijzingen was, heb ook deze keer de gebruiksaanwijzing erbij gepakt. Nu viel het me pas op dat ik ipv 4 rijen gootjes voor de bakken, er 6 had... Ik had blijkbaar de hoge versie gepakt ipv de lagere. Een simpel rekensommetje leerde me dat ik dan dus 2 halfhoge, of 1 hoge bak te kort kwam. Notitie op het boodschappenlijstje voor de volgende keer dat ik daar kom...

Goed... terug aan het kluswerk dus. Nodig: Een hamer en een houten blokje. Het houten blokje om de strip in de zijkant vast te kunnen timmeren, zonder dat de strip er na afloop helemaal gedeukt komt te zien natuurlijk. Hamer.. check. Houten blokje... zoek... zoek.. geen houten blokje. In de schuur misschien? Nee... ook daar niet. Qua vorm kwam mijn mobieltje nog het meest in de buurt, maar die durfde ik daar toch echt niet aan te wagen . Ik mag onhandig zijn, dom ben ik niet. En dus werd het een stapel oud papier. Iets is beter dan niets, nietwaar?

Zo moeilijk leek het niet. Er zat een uitstulping aan de strip, die precies in de holle zijkant van het rekje zou moeten passen. Met behulp van de hamer natuurlijk. Want het moet wel stevig zitten. En dus houd je de zijkant vast. En de strip in de andere hand. En de krant in de volgende en de hamer in de vierde?????

Daar stond ik al met het eerste praktische dilemma, nog voor ik uberhaupt 1 x geslagen had met de hamer. Na een paar keer de spullen anders vast gepakt te hebben had ik het spul op een gegeven moment op zo'n manier in mijn linkerhand weten te manoevreren, dat ik met de rechter alleen de hamer nog hoefde te gebruiken.

En wederom waren de onderburen me waarschijnlijk heel dankbaar, want ijzer op ijzer op de grond wil nog best een herrie maken dus. Maar Ik heb het voor elkaar gekregen om alle vier de strippen op die manier te bevestigen. Zelfs zonder met blauwe vingers te eindigen!

Er zaten 4 verstelbare schroefpoten in de verpakking, die je weer in die strips kon draaien. En natuurlijk ... eerst doen, dan denken. Netjes die verstelbare poten erin geschroefd. Daarna waren de wieltjes aaan de beurt, dan zou het kunstwerk helemaal af zijn. Ohhh...... wieltjes.... schroefpoten... die twee gaan niet samen. En dus het rekje, dat inmiddels niet meer op zijn kop stond, maar weer op zijn kop gedraaid.

Schroefpoten eronderuit, wieltjes erin geschroefd, en aangedraaid... Rekje weer omdraaien.. Klaar!
Hulde aan Ikea. Als zelfs IK hun spullen in elkaar kan klussen.... dan kan iedereen het! Waarschijnlijk heeft een ander er weliswaar geen half uur voor nodig, maar doet dit in minder dan 5 minuten... Maar toch. Het was wederom een overwinning op mezelf

En nu.... voor degenen die nieuwsgierig zijn wat voor rekje het dan wel was, waar ik zoveel moeite voor heb gedaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 09:14:14 #83
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57515184
Moet dat echt met een hamer?
pi_57516113
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:24 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

whehehehe... jazeker is dat nuttig. Ik heb namelijk gisterenavond helemaal alleen mijn allereerste Ikea-rekje in elkaar geklust. En dat verhaal wil en kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!
"knip"
En nu.... voor degenen die nieuwsgierig zijn wat voor rekje het dan wel was, waar ik zoveel moeite voor heb gedaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha ik wil niet lullig doen...maar zo'n ding in elkaar zetten is echt peanuts.
(zegt deze doorgewinterte ikea fan in bezit van slaapkamer/kastenwand van ikea, dus met plenty ervaring)
Ik heb die rekjes ook, die zijn echt super handig!!
pi_57517699
Knappe klus hoor!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:24:45 #86
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57519394
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:22 schreef suuske343 het volgende:

[..]

haha ik wil niet lullig doen...maar zo'n ding in elkaar zetten is echt peanuts.
(zegt deze doorgewinterte ikea fan in bezit van slaapkamer/kastenwand van ikea, dus met plenty ervaring)
Ik heb die rekjes ook, die zijn echt super handig!!
Ik weet het.. ik weet het... Ik heb het geluk dat ik gezegend ben met een goed stel hersens, helaas ook met twee linkerhanden De grootste overwinning bij deze klus is dan ook, dat ik het voor elkaar gekregen heb zonder de verbanddoos open te hoeven maken

Maar samen met voldoende zelfspot is heel goed te leven met deze 'handicap' hoor!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:05:48 #87
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_57523488
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:24 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Ik weet het.. ik weet het... Ik heb het geluk dat ik gezegend ben met een goed stel hersens,
Gebruik ze dan ook eens!!!
L'Amour menaçant:
  vrijdag 21 maart 2008 @ 19:00:18 #88
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57525423
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Gebruik ze dan ook eens!!!
Dat zou zonde zijn.... eerst opmaken wat al in gebruik is. De jouwe dus. En dat zal niet te lang meer duren voor die helemaal versleten zijn
pi_57528019
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:24 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Ik en mijn vriendin hebben gisteravond een heerlijk burgerlijk avondje Ikea beleefd dus. Compleet met avondeten. En aangezien ik de hoek met rondslingerend speelgoed thuis helemaal beu ben, vond ik het wel een heel goed idee om een soort van kastje met plastic bakken als lades daarvoor te zoeken binnenkort. En.... surprise, surprise.... laten ze bij Ikea nu iets soortgelijks hebben!

Vlak bij de kassa hadden ze een soort metalen rekken staan, met dat soort bakken er in. Halfhoge bakken, en hoge bakken. Rekken met plaats voor 4 halfhoge bakken, of 2 hoge. Ik besloot te gaan voor de halfhoge.

Zo gezegd, zo gedaan. 4 plastic bakken in de auto geladen, en het rekje zelf natuurlijk. Ook een setje wieltjes erbij gekocht, want het is wel handig als het rekje kan rollen vond ik.

Eenmaal thuis is mijn vriendin meteen weer gegaan, zij wilde vroeg naar bed. En ik besloot dat ik best dat rekje alvast in elkaar kon zetten. Zo moeilijk kon het niet zijn. En dus ging het plastic er direct van af. De strips die aan de boven- en onderkant vastgemaakt moesten worden zaten met tie-wraps aan de zijkanten vastgemaakt. En dus de schaar erbij en die tie-wraps losgeknipt. Daar waren de onderburen vast heel blij mee... Het is een metalen rekje moet je weten en met een hels kabaal kletterden de strips op de grond.

En ik, die altijd principieel tegen gebruiksaanwijzingen was, heb ook deze keer de gebruiksaanwijzing erbij gepakt. Nu viel het me pas op dat ik ipv 4 rijen gootjes voor de bakken, er 6 had... Ik had blijkbaar de hoge versie gepakt ipv de lagere. Een simpel rekensommetje leerde me dat ik dan dus 2 halfhoge, of 1 hoge bak te kort kwam. Notitie op het boodschappenlijstje voor de volgende keer dat ik daar kom...

Goed... terug aan het kluswerk dus. Nodig: Een hamer en een houten blokje. Het houten blokje om de strip in de zijkant vast te kunnen timmeren, zonder dat de strip er na afloop helemaal gedeukt komt te zien natuurlijk. Hamer.. check. Houten blokje... zoek... zoek.. geen houten blokje. In de schuur misschien? Nee... ook daar niet. Qua vorm kwam mijn mobieltje nog het meest in de buurt, maar die durfde ik daar toch echt niet aan te wagen . Ik mag onhandig zijn, dom ben ik niet. En dus werd het een stapel oud papier. Iets is beter dan niets, nietwaar?

Zo moeilijk leek het niet. Er zat een uitstulping aan de strip, die precies in de holle zijkant van het rekje zou moeten passen. Met behulp van de hamer natuurlijk. Want het moet wel stevig zitten. En dus houd je de zijkant vast. En de strip in de andere hand. En de krant in de volgende en de hamer in de vierde?????

Daar stond ik al met het eerste praktische dilemma, nog voor ik uberhaupt 1 x geslagen had met de hamer. Na een paar keer de spullen anders vast gepakt te hebben had ik het spul op een gegeven moment op zo'n manier in mijn linkerhand weten te manoevreren, dat ik met de rechter alleen de hamer nog hoefde te gebruiken.

En wederom waren de onderburen me waarschijnlijk heel dankbaar, want ijzer op ijzer op de grond wil nog best een herrie maken dus. Maar Ik heb het voor elkaar gekregen om alle vier de strippen op die manier te bevestigen. Zelfs zonder met blauwe vingers te eindigen!

Er zaten 4 verstelbare schroefpoten in de verpakking, die je weer in die strips kon draaien. En natuurlijk ... eerst doen, dan denken. Netjes die verstelbare poten erin geschroefd. Daarna waren de wieltjes aaan de beurt, dan zou het kunstwerk helemaal af zijn. Ohhh...... wieltjes.... schroefpoten... die twee gaan niet samen. En dus het rekje, dat inmiddels niet meer op zijn kop stond, maar weer op zijn kop gedraaid.

Schroefpoten eronderuit, wieltjes erin geschroefd, en aangedraaid... Rekje weer omdraaien.. Klaar!
Hulde aan Ikea. Als zelfs IK hun spullen in elkaar kan klussen.... dan kan iedereen het! Waarschijnlijk heeft een ander er weliswaar geen half uur voor nodig, maar doet dit in minder dan 5 minuten... Maar toch. Het was wederom een overwinning op mezelf

SPOILER
Geweldig verhaal
pi_75487239
Ik zal hem vast een schopje geven. Morgen is de overdracht van mijn nieuwe huisje.

Maar het moet wel een waardig schopje zijn.. dus hier alvast wat gebeurde in aanloop naar morgen..

Ik had een boekenkast in de schuur staan die ik nooit heb kunnen plaatsen in mijn flat. Een witte. Mijn ouders hebben dezelfde in een soort van licht eiken kleur. Die staat straks beter dan deze bij de rest van mijn meubels en dus hebben we geruild.

Afgelopen maandagochtend is mijn vader alvast de kast komen halen. Hij laadde de planken in hun Kangoo, terwijl mijn moeder de planken vast hield die er al in lagen (vraag me niet waarom hij ze er op hun kant in gelegd heeft... maar goed). Hij kwam er aan met de volgende plank, en liet die ietwat lomp tegen mijn moeders vinger vallen..

Ik was aan het werk, zag mijn moder 's middags. Ze liet zien hoe blauw de nagel van haar ringvinger was geworden en vertelde wat er gebeurd was. De kleur van haar nagel viel me minder op dan wat anders. Vanaf halverwege haar vingertop stond de vinger omhooggebogen! Toen ik haar daarop wees en zei dat ze naar de dokter moest daarmee, was haar antwoord dat dat niet ging, want volgende week moest ze immers bij mij komen klussen. Bovendien, als het opnieuw gebroken moest worden als het verkeerd groeide zou dat vast niet zeerder doen dan dat het nu al deed....

Dinsdag is ze toch maar wel gegaan, en loopt nu rond met twee gespalkte vingers.

Oh.. helaas voor jullie hebben de huidige bewoners al van alles voor me gedaan.. gewit en geschilderd en zo...
  donderdag 10 december 2009 @ 16:48:42 #91
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75487314
Ik ben er blij om! Stel je voor dat ik dat had moeten doen.... was ik niet levend vanaf gekomen!
L'Amour menaçant:
pi_75487431
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:48 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben er blij om! Stel je voor dat ik dat had moeten doen.... was ik niet levend vanaf gekomen!
Nou.. je bent welkom om te helpen bij het texen van de muren.. behangen.. verven van de bedden en kasten voor de kids.. verhuizen...
  donderdag 10 december 2009 @ 18:28:33 #93
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75490356
tvp voor later. Zo'n langlopend topic moet ik eens rustig doorlezen....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 10 december 2009 @ 18:39:45 #94
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_75490718
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:51 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Nou.. je bent welkom om te helpen bij het texen van de muren.. behangen.. verven van de bedden en kasten voor de kids.. verhuizen...
wat fijn dat je een nieuwe stek krijgt
pi_75496152
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:28 schreef error_404 het volgende:
tvp voor later. Zo'n langlopend topic moet ik eens rustig doorlezen....
hahaha, langlopend, maar maar 2 pagina's hoor
  vrijdag 11 december 2009 @ 08:59:45 #96
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_75597927
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 08:59 schreef Rallydame het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe stekkie!!
Dank je wel..Heel het weekend druk bezig geweest, voer genoeg voor nieuwe posts, maar de energie ff niet... Ik heb dit weekend 6,5 uur geslapen...en ben vandaag van kwart over acht vanochtend tot zojuist bezig geweest... Een lekker warme douche heb ik wel verdiend.

En een goede massage ook, maar ja...
  maandag 14 december 2009 @ 12:14:19 #98
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75608916
Ik zal; 's gaan kijken
L'Amour menaçant:
  maandag 14 december 2009 @ 13:21:20 #99
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_75610791
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef DR34M3R het volgende:

..vader ....laadde de planken in hun Kangoo, terwijl mijn moeder de planken vast hield die er al in lagen (vraag me niet waarom hij ze er op hun kant in gelegd heeft... maar goed). Hij kwam er aan met de volgende plank, en liet die ietwat lomp tegen mijn moeders vinger vallen..

Ik was aan het werk, zag mijn moder 's middags. Ze liet zien hoe blauw de nagel van haar ringvinger was geworden en vertelde wat er gebeurd was. De kleur van haar nagel viel me minder op dan wat anders. Vanaf halverwege haar vingertop stond de vinger omhooggebogen! Toen ik haar daarop wees en zei dat ze naar de dokter moest daarmee, was haar antwoord dat dat niet ging, want volgende week moest ze immers bij mij komen klussen. Bovendien, als het opnieuw gebroken moest worden als het verkeerd groeide zou dat vast niet zeerder doen dan dat het nu al deed....

Dinsdag is ze toch maar wel gegaan, en loopt nu rond met twee gespalkte vingers.

Oh.. helaas voor jullie hebben de huidige bewoners al van alles voor me gedaan.. gewit en geschilderd en zo...
Ach arme moeder, maar wat een bikkel!
Jouw vader heeft haar toch wel even extra verwend he?

Veel plezier en geluk in je nieuwe huisje!
Big mouth strikes again
  maandag 14 december 2009 @ 13:23:06 #100
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75610833
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:14 schreef Ang3l het volgende:
Ik zal; 's gaan kijken
Zo. Ik heb de klusbelofte ook weer ingelost
L'Amour menaçant:
pi_75610989
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:21 schreef heartwork het volgende:

[..]

Ach arme moeder, maar wat een bikkel!
Jouw vader heeft haar toch wel even extra verwend he?

Veel plezier en geluk in je nieuwe huisje!
Nee, mijn vader is door zijn rug gegaan... die verwent niets nu
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zo. Ik heb de klusbelofte ook weer ingelost
Denk je dat je er zo goedkoop vanaf komt???
  maandag 14 december 2009 @ 13:43:48 #102
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75611474
Niet?

L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')