abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55590241
Ik meld me ook eens aan op aanraden van.....

En waar bevindt het memorabele moment zich dat ik mijn eerste post plaats?

Juist: in een klustopic voor vrouwen......
Je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan
pi_55590520
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 00:09 schreef Joyful_delight het volgende:
Ik meld me ook eens aan op aanraden van.....

En waar bevindt het memorabele moment zich dat ik mijn eerste post plaats?

Juist: in een klustopic voor vrouwen......
Er zijn slechtere plaatsen voor je allereerste post hoor

Ik voel me zeer vereerd
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_55590579
Hahaha, thx! :$

Mijn eerste post is ook meteen al off-topic
Je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan
pi_55590836
voor een n00b ben je al vrij aardig thuis hier... wiens kloon mag jij zijn
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.
pi_55656825
Hahaha kloon? Welnee. Zo moelijk is dit toch niet?
pi_56083941
tvp voor de toekomstige klusverhalen
  vrijdag 21 maart 2008 @ 00:24:20 #82
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57512946
quote:
» Er is al 64 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
whehehehe... jazeker is dat nuttig. Ik heb namelijk gisterenavond helemaal alleen mijn allereerste Ikea-rekje in elkaar geklust. En dat verhaal wil en kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!

Ik en mijn vriendin hebben gisteravond een heerlijk burgerlijk avondje Ikea beleefd dus. Compleet met avondeten. En aangezien ik de hoek met rondslingerend speelgoed thuis helemaal beu ben, vond ik het wel een heel goed idee om een soort van kastje met plastic bakken als lades daarvoor te zoeken binnenkort. En.... surprise, surprise.... laten ze bij Ikea nu iets soortgelijks hebben!

Vlak bij de kassa hadden ze een soort metalen rekken staan, met dat soort bakken er in. Halfhoge bakken, en hoge bakken. Rekken met plaats voor 4 halfhoge bakken, of 2 hoge. Ik besloot te gaan voor de halfhoge.

Zo gezegd, zo gedaan. 4 plastic bakken in de auto geladen, en het rekje zelf natuurlijk. Ook een setje wieltjes erbij gekocht, want het is wel handig als het rekje kan rollen vond ik.

Eenmaal thuis is mijn vriendin meteen weer gegaan, zij wilde vroeg naar bed. En ik besloot dat ik best dat rekje alvast in elkaar kon zetten. Zo moeilijk kon het niet zijn. En dus ging het plastic er direct van af. De strips die aan de boven- en onderkant vastgemaakt moesten worden zaten met tie-wraps aan de zijkanten vastgemaakt. En dus de schaar erbij en die tie-wraps losgeknipt. Daar waren de onderburen vast heel blij mee... Het is een metalen rekje moet je weten en met een hels kabaal kletterden de strips op de grond.

En ik, die altijd principieel tegen gebruiksaanwijzingen was, heb ook deze keer de gebruiksaanwijzing erbij gepakt. Nu viel het me pas op dat ik ipv 4 rijen gootjes voor de bakken, er 6 had... Ik had blijkbaar de hoge versie gepakt ipv de lagere. Een simpel rekensommetje leerde me dat ik dan dus 2 halfhoge, of 1 hoge bak te kort kwam. Notitie op het boodschappenlijstje voor de volgende keer dat ik daar kom...

Goed... terug aan het kluswerk dus. Nodig: Een hamer en een houten blokje. Het houten blokje om de strip in de zijkant vast te kunnen timmeren, zonder dat de strip er na afloop helemaal gedeukt komt te zien natuurlijk. Hamer.. check. Houten blokje... zoek... zoek.. geen houten blokje. In de schuur misschien? Nee... ook daar niet. Qua vorm kwam mijn mobieltje nog het meest in de buurt, maar die durfde ik daar toch echt niet aan te wagen . Ik mag onhandig zijn, dom ben ik niet. En dus werd het een stapel oud papier. Iets is beter dan niets, nietwaar?

Zo moeilijk leek het niet. Er zat een uitstulping aan de strip, die precies in de holle zijkant van het rekje zou moeten passen. Met behulp van de hamer natuurlijk. Want het moet wel stevig zitten. En dus houd je de zijkant vast. En de strip in de andere hand. En de krant in de volgende en de hamer in de vierde?????

Daar stond ik al met het eerste praktische dilemma, nog voor ik uberhaupt 1 x geslagen had met de hamer. Na een paar keer de spullen anders vast gepakt te hebben had ik het spul op een gegeven moment op zo'n manier in mijn linkerhand weten te manoevreren, dat ik met de rechter alleen de hamer nog hoefde te gebruiken.

En wederom waren de onderburen me waarschijnlijk heel dankbaar, want ijzer op ijzer op de grond wil nog best een herrie maken dus. Maar Ik heb het voor elkaar gekregen om alle vier de strippen op die manier te bevestigen. Zelfs zonder met blauwe vingers te eindigen!

Er zaten 4 verstelbare schroefpoten in de verpakking, die je weer in die strips kon draaien. En natuurlijk ... eerst doen, dan denken. Netjes die verstelbare poten erin geschroefd. Daarna waren de wieltjes aaan de beurt, dan zou het kunstwerk helemaal af zijn. Ohhh...... wieltjes.... schroefpoten... die twee gaan niet samen. En dus het rekje, dat inmiddels niet meer op zijn kop stond, maar weer op zijn kop gedraaid.

Schroefpoten eronderuit, wieltjes erin geschroefd, en aangedraaid... Rekje weer omdraaien.. Klaar!
Hulde aan Ikea. Als zelfs IK hun spullen in elkaar kan klussen.... dan kan iedereen het! Waarschijnlijk heeft een ander er weliswaar geen half uur voor nodig, maar doet dit in minder dan 5 minuten... Maar toch. Het was wederom een overwinning op mezelf

En nu.... voor degenen die nieuwsgierig zijn wat voor rekje het dan wel was, waar ik zoveel moeite voor heb gedaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 09:14:14 #83
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57515184
Moet dat echt met een hamer?
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_57516113
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:24 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

whehehehe... jazeker is dat nuttig. Ik heb namelijk gisterenavond helemaal alleen mijn allereerste Ikea-rekje in elkaar geklust. En dat verhaal wil en kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!
"knip"
En nu.... voor degenen die nieuwsgierig zijn wat voor rekje het dan wel was, waar ik zoveel moeite voor heb gedaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha ik wil niet lullig doen...maar zo'n ding in elkaar zetten is echt peanuts.
(zegt deze doorgewinterte ikea fan in bezit van slaapkamer/kastenwand van ikea, dus met plenty ervaring)
Ik heb die rekjes ook, die zijn echt super handig!!
pi_57517699
Knappe klus hoor!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 21 maart 2008 @ 13:24:45 #86
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57519394
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 10:22 schreef suuske343 het volgende:

[..]

haha ik wil niet lullig doen...maar zo'n ding in elkaar zetten is echt peanuts.
(zegt deze doorgewinterte ikea fan in bezit van slaapkamer/kastenwand van ikea, dus met plenty ervaring)
Ik heb die rekjes ook, die zijn echt super handig!!
Ik weet het.. ik weet het... Ik heb het geluk dat ik gezegend ben met een goed stel hersens, helaas ook met twee linkerhanden De grootste overwinning bij deze klus is dan ook, dat ik het voor elkaar gekregen heb zonder de verbanddoos open te hoeven maken

Maar samen met voldoende zelfspot is heel goed te leven met deze 'handicap' hoor!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:05:48 #87
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_57523488
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 13:24 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Ik weet het.. ik weet het... Ik heb het geluk dat ik gezegend ben met een goed stel hersens,
Gebruik ze dan ook eens!!!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 19:00:18 #88
166653 DR34M3R
*Knuffel!*
pi_57525423
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 17:05 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Gebruik ze dan ook eens!!!
Dat zou zonde zijn.... eerst opmaken wat al in gebruik is. De jouwe dus. En dat zal niet te lang meer duren voor die helemaal versleten zijn
pi_57528019
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 00:24 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Ik en mijn vriendin hebben gisteravond een heerlijk burgerlijk avondje Ikea beleefd dus. Compleet met avondeten. En aangezien ik de hoek met rondslingerend speelgoed thuis helemaal beu ben, vond ik het wel een heel goed idee om een soort van kastje met plastic bakken als lades daarvoor te zoeken binnenkort. En.... surprise, surprise.... laten ze bij Ikea nu iets soortgelijks hebben!

Vlak bij de kassa hadden ze een soort metalen rekken staan, met dat soort bakken er in. Halfhoge bakken, en hoge bakken. Rekken met plaats voor 4 halfhoge bakken, of 2 hoge. Ik besloot te gaan voor de halfhoge.

Zo gezegd, zo gedaan. 4 plastic bakken in de auto geladen, en het rekje zelf natuurlijk. Ook een setje wieltjes erbij gekocht, want het is wel handig als het rekje kan rollen vond ik.

Eenmaal thuis is mijn vriendin meteen weer gegaan, zij wilde vroeg naar bed. En ik besloot dat ik best dat rekje alvast in elkaar kon zetten. Zo moeilijk kon het niet zijn. En dus ging het plastic er direct van af. De strips die aan de boven- en onderkant vastgemaakt moesten worden zaten met tie-wraps aan de zijkanten vastgemaakt. En dus de schaar erbij en die tie-wraps losgeknipt. Daar waren de onderburen vast heel blij mee... Het is een metalen rekje moet je weten en met een hels kabaal kletterden de strips op de grond.

En ik, die altijd principieel tegen gebruiksaanwijzingen was, heb ook deze keer de gebruiksaanwijzing erbij gepakt. Nu viel het me pas op dat ik ipv 4 rijen gootjes voor de bakken, er 6 had... Ik had blijkbaar de hoge versie gepakt ipv de lagere. Een simpel rekensommetje leerde me dat ik dan dus 2 halfhoge, of 1 hoge bak te kort kwam. Notitie op het boodschappenlijstje voor de volgende keer dat ik daar kom...

Goed... terug aan het kluswerk dus. Nodig: Een hamer en een houten blokje. Het houten blokje om de strip in de zijkant vast te kunnen timmeren, zonder dat de strip er na afloop helemaal gedeukt komt te zien natuurlijk. Hamer.. check. Houten blokje... zoek... zoek.. geen houten blokje. In de schuur misschien? Nee... ook daar niet. Qua vorm kwam mijn mobieltje nog het meest in de buurt, maar die durfde ik daar toch echt niet aan te wagen . Ik mag onhandig zijn, dom ben ik niet. En dus werd het een stapel oud papier. Iets is beter dan niets, nietwaar?

Zo moeilijk leek het niet. Er zat een uitstulping aan de strip, die precies in de holle zijkant van het rekje zou moeten passen. Met behulp van de hamer natuurlijk. Want het moet wel stevig zitten. En dus houd je de zijkant vast. En de strip in de andere hand. En de krant in de volgende en de hamer in de vierde?????

Daar stond ik al met het eerste praktische dilemma, nog voor ik uberhaupt 1 x geslagen had met de hamer. Na een paar keer de spullen anders vast gepakt te hebben had ik het spul op een gegeven moment op zo'n manier in mijn linkerhand weten te manoevreren, dat ik met de rechter alleen de hamer nog hoefde te gebruiken.

En wederom waren de onderburen me waarschijnlijk heel dankbaar, want ijzer op ijzer op de grond wil nog best een herrie maken dus. Maar Ik heb het voor elkaar gekregen om alle vier de strippen op die manier te bevestigen. Zelfs zonder met blauwe vingers te eindigen!

Er zaten 4 verstelbare schroefpoten in de verpakking, die je weer in die strips kon draaien. En natuurlijk ... eerst doen, dan denken. Netjes die verstelbare poten erin geschroefd. Daarna waren de wieltjes aaan de beurt, dan zou het kunstwerk helemaal af zijn. Ohhh...... wieltjes.... schroefpoten... die twee gaan niet samen. En dus het rekje, dat inmiddels niet meer op zijn kop stond, maar weer op zijn kop gedraaid.

Schroefpoten eronderuit, wieltjes erin geschroefd, en aangedraaid... Rekje weer omdraaien.. Klaar!
Hulde aan Ikea. Als zelfs IK hun spullen in elkaar kan klussen.... dan kan iedereen het! Waarschijnlijk heeft een ander er weliswaar geen half uur voor nodig, maar doet dit in minder dan 5 minuten... Maar toch. Het was wederom een overwinning op mezelf

SPOILER
Geweldig verhaal
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_75487239
Ik zal hem vast een schopje geven. Morgen is de overdracht van mijn nieuwe huisje.

Maar het moet wel een waardig schopje zijn.. dus hier alvast wat gebeurde in aanloop naar morgen..

Ik had een boekenkast in de schuur staan die ik nooit heb kunnen plaatsen in mijn flat. Een witte. Mijn ouders hebben dezelfde in een soort van licht eiken kleur. Die staat straks beter dan deze bij de rest van mijn meubels en dus hebben we geruild.

Afgelopen maandagochtend is mijn vader alvast de kast komen halen. Hij laadde de planken in hun Kangoo, terwijl mijn moeder de planken vast hield die er al in lagen (vraag me niet waarom hij ze er op hun kant in gelegd heeft... maar goed). Hij kwam er aan met de volgende plank, en liet die ietwat lomp tegen mijn moeders vinger vallen..

Ik was aan het werk, zag mijn moder 's middags. Ze liet zien hoe blauw de nagel van haar ringvinger was geworden en vertelde wat er gebeurd was. De kleur van haar nagel viel me minder op dan wat anders. Vanaf halverwege haar vingertop stond de vinger omhooggebogen! Toen ik haar daarop wees en zei dat ze naar de dokter moest daarmee, was haar antwoord dat dat niet ging, want volgende week moest ze immers bij mij komen klussen. Bovendien, als het opnieuw gebroken moest worden als het verkeerd groeide zou dat vast niet zeerder doen dan dat het nu al deed....

Dinsdag is ze toch maar wel gegaan, en loopt nu rond met twee gespalkte vingers.

Oh.. helaas voor jullie hebben de huidige bewoners al van alles voor me gedaan.. gewit en geschilderd en zo...
  donderdag 10 december 2009 @ 16:48:42 #91
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75487314
Ik ben er blij om! Stel je voor dat ik dat had moeten doen.... was ik niet levend vanaf gekomen!
L'Amour menaçant:
pi_75487431
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:48 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben er blij om! Stel je voor dat ik dat had moeten doen.... was ik niet levend vanaf gekomen!
Nou.. je bent welkom om te helpen bij het texen van de muren.. behangen.. verven van de bedden en kasten voor de kids.. verhuizen...
  donderdag 10 december 2009 @ 18:28:33 #93
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75490356
tvp voor later. Zo'n langlopend topic moet ik eens rustig doorlezen....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 10 december 2009 @ 18:39:45 #94
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_75490718
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:51 schreef DR34M3R het volgende:

[..]

Nou.. je bent welkom om te helpen bij het texen van de muren.. behangen.. verven van de bedden en kasten voor de kids.. verhuizen...
wat fijn dat je een nieuwe stek krijgt
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_75496152
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:28 schreef error_404 het volgende:
tvp voor later. Zo'n langlopend topic moet ik eens rustig doorlezen....
hahaha, langlopend, maar maar 2 pagina's hoor
  vrijdag 11 december 2009 @ 08:59:45 #96
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_75597927
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 08:59 schreef Rallydame het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe stekkie!!
Dank je wel..Heel het weekend druk bezig geweest, voer genoeg voor nieuwe posts, maar de energie ff niet... Ik heb dit weekend 6,5 uur geslapen...en ben vandaag van kwart over acht vanochtend tot zojuist bezig geweest... Een lekker warme douche heb ik wel verdiend.

En een goede massage ook, maar ja...
  maandag 14 december 2009 @ 12:14:19 #98
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75608916
Ik zal; 's gaan kijken
L'Amour menaçant:
  maandag 14 december 2009 @ 13:21:20 #99
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_75610791
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:46 schreef DR34M3R het volgende:

..vader ....laadde de planken in hun Kangoo, terwijl mijn moeder de planken vast hield die er al in lagen (vraag me niet waarom hij ze er op hun kant in gelegd heeft... maar goed). Hij kwam er aan met de volgende plank, en liet die ietwat lomp tegen mijn moeders vinger vallen..

Ik was aan het werk, zag mijn moder 's middags. Ze liet zien hoe blauw de nagel van haar ringvinger was geworden en vertelde wat er gebeurd was. De kleur van haar nagel viel me minder op dan wat anders. Vanaf halverwege haar vingertop stond de vinger omhooggebogen! Toen ik haar daarop wees en zei dat ze naar de dokter moest daarmee, was haar antwoord dat dat niet ging, want volgende week moest ze immers bij mij komen klussen. Bovendien, als het opnieuw gebroken moest worden als het verkeerd groeide zou dat vast niet zeerder doen dan dat het nu al deed....

Dinsdag is ze toch maar wel gegaan, en loopt nu rond met twee gespalkte vingers.

Oh.. helaas voor jullie hebben de huidige bewoners al van alles voor me gedaan.. gewit en geschilderd en zo...
Ach arme moeder, maar wat een bikkel!
Jouw vader heeft haar toch wel even extra verwend he?

Veel plezier en geluk in je nieuwe huisje!
Big mouth strikes again
  maandag 14 december 2009 @ 13:23:06 #100
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75610833
quote:
Op maandag 14 december 2009 12:14 schreef Ang3l het volgende:
Ik zal; 's gaan kijken
Zo. Ik heb de klusbelofte ook weer ingelost
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')