quote:
» Er is al 64 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
whehehehe... jazeker is dat nuttig. Ik heb namelijk gisterenavond helemaal alleen mijn allereerste Ikea-rekje in elkaar geklust. En dat verhaal wil en kan ik jullie natuurlijk niet onthouden!
Ik en mijn vriendin hebben gisteravond een heerlijk burgerlijk avondje Ikea beleefd dus. Compleet met avondeten. En aangezien ik de hoek met rondslingerend speelgoed thuis helemaal beu ben, vond ik het wel een heel goed idee om een soort van kastje met plastic bakken als lades daarvoor te zoeken binnenkort. En.... surprise, surprise.... laten ze bij Ikea nu iets soortgelijks hebben!
Vlak bij de kassa hadden ze een soort metalen rekken staan, met dat soort bakken er in. Halfhoge bakken, en hoge bakken. Rekken met plaats voor 4 halfhoge bakken, of 2 hoge. Ik besloot te gaan voor de halfhoge.
Zo gezegd, zo gedaan. 4 plastic bakken in de auto geladen, en het rekje zelf natuurlijk. Ook een setje wieltjes erbij gekocht, want het is wel handig als het rekje kan rollen vond ik.
Eenmaal thuis is mijn vriendin meteen weer gegaan, zij wilde vroeg naar bed. En ik besloot dat ik best dat rekje alvast in elkaar kon zetten. Zo moeilijk kon het niet zijn. En dus ging het plastic er direct van af. De strips die aan de boven- en onderkant vastgemaakt moesten worden zaten met tie-wraps aan de zijkanten vastgemaakt. En dus de schaar erbij en die tie-wraps losgeknipt. Daar waren de onderburen vast heel blij mee... Het is een metalen rekje moet je weten en met een hels kabaal kletterden de strips op de grond.
En ik, die altijd principieel tegen gebruiksaanwijzingen was, heb ook deze keer de gebruiksaanwijzing erbij gepakt. Nu viel het me pas op dat ik ipv 4 rijen gootjes voor de bakken, er 6 had... Ik had blijkbaar de hoge versie gepakt ipv de lagere. Een simpel rekensommetje leerde me dat ik dan dus 2 halfhoge, of 1 hoge bak te kort kwam. Notitie op het boodschappenlijstje voor de volgende keer dat ik daar kom...
Goed... terug aan het kluswerk dus. Nodig: Een hamer en een houten blokje. Het houten blokje om de strip in de zijkant vast te kunnen timmeren, zonder dat de strip er na afloop helemaal gedeukt komt te zien natuurlijk. Hamer.. check. Houten blokje... zoek... zoek.. geen houten blokje. In de schuur misschien? Nee... ook daar niet. Qua vorm kwam mijn mobieltje nog het meest in de buurt, maar die durfde ik daar toch echt niet aan te wagen

. Ik mag onhandig zijn, dom ben ik niet. En dus werd het een stapel oud papier. Iets is beter dan niets, nietwaar?
Zo moeilijk leek het niet. Er zat een uitstulping aan de strip, die precies in de holle zijkant van het rekje zou moeten passen. Met behulp van de hamer natuurlijk. Want het moet wel stevig zitten. En dus houd je de zijkant vast. En de strip in de andere hand. En de krant in de volgende en de hamer in de vierde?????
Daar stond ik al met het eerste praktische dilemma, nog voor ik uberhaupt 1 x geslagen had met de hamer. Na een paar keer de spullen anders vast gepakt te hebben had ik het spul op een gegeven moment op zo'n manier in mijn linkerhand weten te manoevreren, dat ik met de rechter alleen de hamer nog hoefde te gebruiken.
En wederom waren de onderburen me waarschijnlijk heel dankbaar, want ijzer op ijzer op de grond wil nog best een herrie maken dus. Maar Ik heb het voor elkaar gekregen om alle vier de strippen op die manier te bevestigen. Zelfs zonder met blauwe vingers te eindigen!
Er zaten 4 verstelbare schroefpoten in de verpakking, die je weer in die strips kon draaien. En natuurlijk ... eerst doen, dan denken. Netjes die verstelbare poten erin geschroefd. Daarna waren de wieltjes aaan de beurt, dan zou het kunstwerk helemaal af zijn. Ohhh...... wieltjes.... schroefpoten... die twee gaan niet samen. En dus het rekje, dat inmiddels niet meer op zijn kop stond, maar weer op zijn kop gedraaid.
Schroefpoten eronderuit, wieltjes erin geschroefd, en aangedraaid... Rekje weer omdraaien.. Klaar!
Hulde aan Ikea. Als zelfs IK hun spullen in elkaar kan klussen.... dan kan iedereen het! Waarschijnlijk heeft een ander er weliswaar geen half uur voor nodig, maar doet dit in minder dan 5 minuten... Maar toch. Het was wederom een overwinning op mezelf

En nu.... voor degenen die nieuwsgierig zijn wat voor rekje het dan wel was, waar ik zoveel moeite voor heb gedaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Those who dream by night in the dusty recesses of their mind, wake in the morning to find that it was vanity.
But the dreamers of the day are dangerous people, for they dream their dreams with open eyes, and make them come true.