We hebben ook een gek die in den haag, in de tweede kamer, soortgelijke dingen verkondigd over de islam. Nou jij weer.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:32 schreef Loedertje het volgende:
iet pikken dat jij hun vrouwen voor hoer uitmaakt.
Of.. je gaat bij een Nederlands Hervormde kerk in Elspeet staan schreeuwen dat jij van mening bent dat hun geloof zwaar achterlijk is en dat het anno 2007 primitief en debiel is dat de vrouw daar maar doorgaat met fokken omdat de kerk tegen geboortebeperking is (wekelijks...ook verschijn je in de media met dezelfde uitspraken en mag je in NOVA langskomen terwijl je agenda volstaat met *ik ga elke zondag mijn ongezouten mening herhalen op het kerkplein in Elspeet..)
Sorry maar jij zit dan binnen no time in Nunspeetof Amsterdam achter de tralies of krijgt een PB en mag je voor de rechtbank verantwoorden. Er is namelijk een heel groot verschil in de manier wáárop je het brengt.
Zover is het in Nederland al gekomen dat veel mensen het normaal zijn gaan vinden en zelfs deze persoon de schuld ervan geven, dat iemand voor zijn leven moet vrezen vanwege het uiten van een mening die anderen niet aanstaat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:53 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En als je die verantwoordelijkheid dan niet toont? Dan moet het maar gebeuren en zullen we misschien achteraf de daders straffen? Dat is wat jullie hier voorstellen namelijk.
Dat het stom van haar is en dat ze weet wat er kan gebeuren is geen reden om te eisen dat ze haar dood maar moet accepteren als logisch gevolg van haar uitlatingen. Kom op zeg, en dan noem je mij wereldvreemd?
En wat is provoceren? Er zijn vast wel gekken te vinden die jouw gebruik van de nickname Loedertje provocerend genoeg vinden om je te bedreigen. Dan verwacht ik ook dat jij bescherming krijgt naar niveau van de dreiging.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ah, m.b.t. dat laatste, misschien moeten we haar idd als een gewone burger behandelen,zelf aangifte doen en hopen dat de politie eenmaal per avond langs je huis zal rijden tijdens hun dienst en als je je niet zo veilig voelt in je eigen huisje dan ga je maar naar een soort van blijf van mijn lijf huis.
Denk dat je als burger overigens wel na de tiende aangifte het advies zal krijgen om te stoppen met provoceren..
Het is zover gekomen dat *de normale burger* in principe gewoon mag meebetalen aan een zeer vreemd beroep waarmee je ook nog eens een leuk salaris opstrijkt , huisvesting krijgt én een 24/7 bewakingsdienst.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zover is het in Nederland al gekomen dat veel mensen het normaal zijn gaan vinden en zelfs deze persoon de schuld ervan geven, dat iemand voor zijn leven moet vrezen vanwege het uiten van een mening die anderen niet aanstaat.
Nogmaals, what the fuck stelt vrijheid van meningstuiting nog voor als jij niet eens bereid bent een beetje van je belastinggeld uit te geven aan het waarborgen daarvan!?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is zover gekomen dat *de normale burger* in principe gewoon mag meebetalen aan een zeer vreemd beroep waarmee je ook nog eens een leuk salaris opstrijkt , huisvesting krijgt én een 24/7 bewakingsdienst.
Nogmaals, wat draagt zij bij aan de Nederlandse samenleving? Wat heeft zij bereikt?
Ach ja, het zal vast een pretje zijn om 24/7 noodgedwongen met bewaking te moeten leven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is zover gekomen dat *de normale burger* in principe gewoon mag meebetalen aan een zeer vreemd beroep waarmee je ook nog eens een leuk salaris opstrijkt , huisvesting krijgt én een 24/7 bewakingsdienst.
Nogmaals, wat draagt zij bij aan de Nederlandse samenleving? Wat heeft zij bereikt?
Nogmaals, wat draagt wilders bij aan de samenleving?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:00 schreef Loedertje het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is niet uit te drukken in geld.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Maar vind jij dan dat Wilders óók niet beveiligd moet worden, of dat zelfs hij daar recht op heeft?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Nogmaals, wat draagt wilders bij aan de samenleving?
Ik heb al geschreven dat het een totaal onzinnige en onredelijke vergelijking is. Als je een dergelijke redenatie volgt kan je niemand bescherming bieden, omdat een hooligan dat immers ook niet krijgt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:12 schreef gelly het volgende:
Dus moet de betreffende hooligan uit mijn voorbeeld ook beveiligd worden ?
Gelijke gevallen worden gelijk behandeld naar de mate waarin zij gelijk zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:12 schreef gelly het volgende:
Dus moet de betreffende hooligan uit mijn voorbeeld ook beveiligd worden ?
Gelijke monniken, gelijke kappen. Als AHA in nederland geen beveiliging meer krijgt, dan wilders ook niet. Als wilders naar het buitenland gaat: ook geen beveiliging.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Maar vind jij dan dat Wilders óók niet beveiligd moet worden, of dat zelfs hij daar recht op heeft?
Het is een lieve brief en vast goed bedoeld, maar ze weten weinig van mevrouw WatIsHaarNaam. Ze vluchtte zeker niet uit Somalië zoals men schrijft; ze verhuisde al toen ze zes was en dus zeker niet in 1992. Dat ze uitgehuwelijkt werd betwist haar familie en is ook knap onwaarschijnlijk daar haar vader daar niets van moest hebben.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ach ja, het zal vast een pretje zijn om 24/7 noodgedwongen met bewaking te moeten leven.Verder heeft zij haar goede salaris aan haar eigen inspanningen te danken.
Misschien moet je bijvoorbeeld deze brief eens lezen om te zien wat Hirsi Ali allemaal heeft betekend. http://www.latimes.com/ne(...)ll=la-opinion-center Natuurlijk verschillen de meningen over de bijdrage van Hirsi Ali aan het publieke debat in Nederland.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:41 schreef rutger05 het volgende:
Voorgaande topic : Hirsi Ali niet veilig in VS en nu terug in Nederland
[..]
Nederland staat door deze houding voor de gehele internationale gemeenschap te kijk.
De boodschap die de Nederlandse politiek hiermee afgeeft is dat de zo hypocriet bezongen en de zogenaamd hoog in het vaandel staande vrijheid van meningsuiting niets meer dan een wassen neus is. Het domme volk juicht het toe.
Zuiverste NAZI Idiom.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Over poep praten gesproken. Kennelijk oordeel jij op basis van een puur persoonlijke mening over haar en haar uitlatingen (waar ik het ook vaak niet mee eens was). Feit is dat zij als kamerlid de eigen verantwoordelijkheid had om uitlatingen te doen aangaande maatschappelijke vraagstukken. Dat de invulling ons beiden niet bevalt is daarbij niet ter zake doende. Een vertegenwoordiger die met zijn auto te hard rijdt tijdens de uitoefening van zijn werkzaamheden kan zijn werkgever ook aanspreken als dat tot ongevallen leidt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
DS4, je praat poep. Als je beveiliging nodig hebt doordat je uit hoofde van je werk gevaar loopt, kun je misschien je werkgever aanspreken. Als je gevaar loopt omdat je je greote muil niet kunt houden en willens en wetens bevolkingsgroepen waarvan je weet dat ze overdadig reageren continu tegen de schenen blijft schoppen, heb je dat helemaal aan jezelf te wijten.
Dit heeft dus geen donder er mee te maken.quote:tel hierbij op dat deze mevrouw onder valse voorwendselen en met leugens Nederland is binnengekomen en een paspoort heeft gekregen, gevoegd bij het feit, dat ze Nederland ZO graag wilde dienen dat ze binnen de kortste keren naar een vetbetaalde baan in de VS vertrok (iets wat haar nooit gelukt was met een Somalisch paspoort) dan geef ik de regering groot gelijk. Ik heb het altijd al grote kolder gevonden dat we de beveiliging in de VS gingen ophoesten.
En dus niet als de bedreiging een rechtstreeks gevolg is van de (wijze waarop ze haar) functie als volksvertegenwoordiger (heeft bekleed)?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:56 schreef Argento het volgende:
Die reden zie ik pas als de bedreigde een persoon is die door de bedreiging in haar functie als volksvertegenwoordiger wordt geschaad.
Gokje: dan verandert Donner de wetquote:Ik denk dat AHA bij de rechter wel eens groot gelijk kan krijgen.
Heeft Donner zo'n hekel aan AHA dan?quote:
D'oh; ik bedoelde hirsch balin.quote:
Dan zal in ieder geval aannemelijk moeten zijn dat dat verband er is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dus niet als de bedreiging een rechtstreeks gevolg is van de (wijze waarop ze haar) functie als volksvertegenwoordiger (heeft bekleed)?
dan is de volgende vraag of en in hoeverre hier sprake is van schade. Hooguit in de vorm van kosten ter voorkoming van (letsel)schade maar dan nog zal voor de aansprakelijkheid van de overheid als werkgever wel vast moeten staan dat de dreigementen het gevolg zijn van wat ze heeft gezegd tijdens haar ambtsperiode als Kamerlid. Bijvoorbeeld niet van dingen die ze daarvoor of daarna ns geroepen heeft.quote:Arbeidsrechtelijk denken rechters daar compleet anders over... Die zien alle schade die je leidt lijdt welke verband houdt met de werkzaamheden (incl. woon-werk verkeer) als potentieel verhaalbaar op de werkgever. Niet dat dit een 1:1 vergelijk is, maar toch. Ik denk dat AHA bij de rechter wel eens groot gelijk kan krijgen.
maar het moet ook niet zo zijn dat juist een volksvertegenwoordiger carte blanche heeft. Wilders laat met zijn woordkeuze ook alle fatsoen varen (hoewel ik het er zondermeer mee eens ben dat hij uit overheidswege wordt beveiligd) terwijl we juist van volksvertegenwoordigers mogen verwachten dat zij iedere mening kunnen uiten zonder daarmee tegen het beledigen aan te zitten. Maar goed, inderdaad, wat mij betreft is ´handen af van onze volksvertegenwoordigers´ een regel van absolute aard.quote:Het punt is natuurlijk ook dat je als volksvertegenwoordiger soms hele moeilijke kwesties moet aansnijden. We moeten niet in de situatie komen dat volksvertegenwoordigers bepaalde zaken maar niet meer benoemen omdat ze misschien in de toekomst naar het buitenland willen en dat wellicht niet meer kunnen omdat ze de mogelijk nodige beveiligingskosten niet kunnen dragen. Dus ook omwille van het goed uitoefenen van het vak van volksvertegenwoordiger zeg ik: "gewoon betalen".
Nou, dat dit verband er deels is lijkt mij aannemelijk. Op zijn minst.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:00 schreef Argento het volgende:
Dan zal in ieder geval aannemelijk moeten zijn dat dat verband er is.
Ok, dat is een discussiepunt. Heb ik al in een eerdere reactie iets over gezegd: je kan ook zeggen: 60% van de dreiging is gerelateerd aan jouw werk als volksvertegenwoordiger, de rest aan andere zaken, dus 60% moet worden vergoed. Maar 0%?quote:dan is de volgende vraag of en in hoeverre hier sprake is van schade. Hooguit in de vorm van kosten ter voorkoming van (letsel)schade maar dan nog zal voor de aansprakelijkheid van de overheid als werkgever wel vast moeten staan dat de dreigementen het gevolg zijn van wat ze heeft gezegd tijdens haar ambtsperiode als Kamerlid. Bijvoorbeeld niet van dingen die ze daarvoor of daarna ns geroepen heeft.
Dat vind ik ook niet. Je hebt natuurlijk de "eigen schuld" in de vorm van "opzet of bewuste roekeloosheid". Ik vond AHA altijd een te weinig interessante figuur om alles bij te houden. Maar wederom: kan een prima reden zijn om slechts een deel te betalen... maar 0%?quote:maar het moet ook niet zo zijn dat juist een volksvertegenwoordiger carte blanche heeft.
Wilders gaat m.i. ook te ver. Maar laat men dan op die gronden een deel niet betalen. Dat kan natuurlijk best. Alleen wordt m.i. bij AHA een totaal verkeerde afweging gemaakt. Ze vertrekt naar de VS, dus moeten die het maar betalen.quote:Wilders laat met zijn woordkeuze ook alle fatsoen varen (hoewel ik het er zondermeer mee eens ben dat hij uit overheidswege wordt beveiligd) terwijl we juist van volksvertegenwoordigers mogen verwachten dat zij iedere mening kunnen uiten zonder daarmee tegen het beledigen aan te zitten. Maar goed, inderdaad, wat mij betreft is ´handen af van onze volksvertegenwoordigers´ een regel van absolute aard.
Oeh, goede vraag. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als Salman Rushdie een lezing zou willen geven in A'dam, of AHA zou willen bezoeken. Natuurlijk heeft hij z'n eigen beveiliging, maar met het huidige klimaat in nederland kan ik me voorstellen dat hij geweigerd wordt op schiphol, omdat Justitie niet in kan staan voor z'n veiligheid en het risico te groot vindt dat hem in nederland wat overkomt, en de gevolgen mbt internationale relaties daarvan niet wil accepteren.quote:. En ik weet zeker dat als er iemand vanuit het buitenland komt die om beveiliging vraagt de afweging ineens niet in lijn zal zijn met de huidige afweging. Nou ja, bijna zeker...
Dan blijft de vraag wat is constructief en wat niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ? Ik zeg enkel dat je ook op een normale en constructieve manier kritiek kan uiten.
[..]
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar ook in jou auto voorbeeld, word je wel beschermd door de wet, immers als je wel doorrijd is de gene die van links komt toch fout en jij niet.quote:Nah, ik vind dat je ook een eigen verantwoordelijkheid hebt. Door te suggereren dat je alles moet kunnen zeggen zonder gevolgen plaatst je jezelf buiten de realiteit. Het is net zoals met autorijden. Soms heb je recht op voorrang maar doe je er verstandiger aan je auto er niet voor te drukken.
Hier ga ik niet op in als je het erg vind.quote:
Mag je tegen iemand op straat zeggen dat ie een klootzak is ? Ja. Loop je het risico op een knal voor je hoofd ? Ja. Is dat vreemd ? Nee.
quote:'Maak Hirsi Ali ereburger Frankrijk'
PARIJS - Een groep Franse intellectuelen eist dat Ayaan Hirsi Ali het Franse ereburgerschap krijgt en dat Frankrijk haar de bescherming geeft die Nederland de oud-politica niet meer wil geven nu zij in de VS woont.
In een petitie in de krant Libération hekelen de intellectuelen de "onaanvaardbare lafheid van een Europese regering". De oproep is getekend door onder anderen de filosofen Bernard-Henri Lévy, Alain Finkielkraut en André Glucksmann.
"Europa was de wieg van de traditie van de Verlichting", aldus de verklaring, "en de Westerse waarden moeten de vrijheid van meningsuiting waarborgen."
Inderdaad. Ik heb nog geen van die landen horen aanbieden om haar beveiliging te betalen als ze in de VS blijft wonen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:
beetje goedkoop hoor hoe die landen hiermee proberen te scoren
Typisch geval van eigen schuld, dikke bult.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:
beetje goedkoop hoor hoe die landen hiermee proberen te scoren
Het was een kwestie van tijd voordat anderen buiten Nederland deze behoorlijk bedenkelijke gang van zaken zouden gaan bekritiseren.quote:
Wel weer typisch Nederlands geld boven fundamentele vrijheden te stellen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:30 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb nog geen van die landen horen aanbieden om haar beveiliging te betalen als ze in de VS blijft wonen.
In het eigen land beveiliging aanbieden dat doet Nederland ook.
Uiteraard is het goedkoop scoren! Het kabinet heeft Hirsi op zo'n laffe manier in de rug gestoken dat je wel verblind moet zijn van haat tegen Ayaan om het niet zien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
nee, dat is goedkoop scoren.
Die anti-moslimmeid heeft ons al genoeg gekost. Als ze in Nederland blijft kan ze alle beveiliging krijgen die ze wenst, maar wil ze in de VS wonen en werken dan houdt de beveiliging op kosten van de polderlandse belastingbetaler natuurlijk een keer op.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Uiteraard is het goedkoop scoren! Het kabinet heeft Hirsi op zo'n laffe manier in de rug gestoken dat je wel verblind moet zijn van haat tegen Ayaan om het niet zien.
Uiteraard, maar daar maak ik mij ook niet druk om. Ik maak me wel druk om die donder-maar-fijn-op mentaliteit als het aankomt op haar persoon. Daar gaan we nog een hoge prijs voor betalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:35 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Die anti-moslimmeid heeft ons al genoeg gekost. Als ze in Nederland blijft kan ze alle beveiliging krijgen die ze wenst, maar wil ze in de VS wonen en werken dan houdt de beveiliging op kosten van de polderlandse belastingbetaler natuurlijk een keer op.
Wat voor prijs?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daar maak ik mij ook niet druk om. Ik maak me wel druk om die donder-maar-fijn-op mentaliteit als het aankomt op haar persoon. Daar gaan we nog een hoge prijs voor betalen.
Ze was zelf degene die ervoor koos om te vertrekken. Als ze dan met hangende pootjes bedelend terugkomt voor enkel de beveiliging, kan ik me voorstellen dat Nederland niet op d'r zit te wachten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
Uiteraard, maar daar maak ik mij ook niet druk om. Ik maak me wel druk om die donder-maar-fijn-op mentaliteit als het aankomt op haar persoon. Daar gaan we nog een hoge prijs voor betalen.
Totdat haar iets overkomt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:26 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Volgens mij betalen we dan juist geen prijs![]()
De Tweede Kamer vertegenwoordigt het volk. Het volk denkt net zo Calvinistisch als de Kamer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:00 schreef syndroom_van_pwn het volgende:
En wat heb je godverdomme aan een tweede kamer zonder dualisme. Om te kokhalzen, die laffe zakken.
Omdat ze tijdelijk geen Greencard had. Nu wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Waarom betaalt Amerika haar beveiliging dan niet?
Lekker bureaucratisch ookquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:13 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Omdat ze tijdelijk geen Greencard had. Nu wel.
Right, en dat begrip gaat zo ver dat een land aan de andere kant van de oceaan moet zorgen voor veiligheid op Amerikaans grondgebied...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:06 schreef brooklynzoo het volgende:
In Amerika worden de helden beloont en de losers gedumpt. In Nederland worden de losers beloont en de helden gedumpt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |