Nederland staat door deze houding voor de gehele internationale gemeenschap te kijk.quote:Kamer geeft Hirsi Ali geen beveiliging
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 11 oktober 2007 @ 16:14
Ayaan Hirsi Ali moet haar beveiliging in de Verenigde Staten definitief zelf betalen. De Tweede Kamer gunt haar geen extra tijd meer om een en ander te regelen op kosten van de Nederlandse Staat. Tijdens een debat over de beveiligingskwestie afgelopen dinsdag leek het al die kant op te gaan.
Een meerderheid zal donderdag een motie van GroenLinks verwerpen waarin staat dat de Nederlandse regering de oud-politica nog een keer gedurende een redelijke termijn moet beveiligen in de VS. Ondertussen zou Hirsi Ali dan fondsen kunnen werven om haar eigen beveiliging te kunnen betalen.
De regeringspartijen CDA en ChristenUnie en in elk geval ook de VVD, PVV en SGP voelen daar echter niets voor en vinden dat het mooi is geweest. Ze steunen het besluit van het kabinet om de bekostiging van de beveiliging in het buitenland te stoppen. Wat de PvdA doet, moet zo blijken bij de officiële stemming. Dinsdag gaf de fractie aan ernaar te neigen de motie te verwerpen.
Op 1 oktober is aan de Nederlandse bijdrage een einde gekomen, nadat de overgangsperiode al twee keer was verlengd om Hirsi Ali in staat te stellen zelf voor haar beveiliging te zorgen. Eerder deze week twijfelde de VVD nog. Maar de liberalen lieten donderdag in een verklaring weten dat een derde verlenging redelijkerwijs niet van minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) kan worden verlangd.
Pardon? Nederland stond dik voor lul toen ze de beveiliging nog wel betaalden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:41 schreef rutger05 het volgende:
Nederland staat door deze houding voor de gehele internationale gemeenschap te kijk.
Omdat de ernstige bedreigingen tegen haar leven o.a. het gevolg zijn van uitspraken die zij hier als Nederlandse politica en opinievormer heeft gedaan. Zij is niet enkel veilig omdat zij nu in de VS leeft.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:07 schreef EnderOnline het volgende:
Rutget05 leg eens uit waarom Nederland volgens jou voor de beveiliging van Hirsi Ali zou moeten betalen als zij de VS is?
Als jij naar Frankrijk op vakantie gaat is het al zo dat de Franse regering voor jouw veiligheid moet zorgen en niet de Nederlandse, en als iemand permanent naar een ander land verhuisd dan moeten wij permanent voor haar beveiliging blijven betalen? Ik snap het niet hoor.
Misschien interessant om de brief te lezen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:11 schreef Super7fighter het volgende:
Haar laatste wapenfeiten zijn: een chantagebetoging door vertrouwelijke stukken openbaar te maken en een chantagebetoging bij de monde van Salman Rushdie.
Ik moet het kabinet wel complimenteren voor hun geduld. Na de zoveelste poging van Hirsi Magan om het Nederlandse volk en parlement te bedonderen, pleiten regering nog steeds niet voor deportatie en uitzetting wegens fraude en chantage.
Ze mocht in de VS toch geen fondsen werven omdat ze geen greencard had/heeft of zoiets?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze koos er zelf voor om weg te gaan. En ze had ondertussen al lang iets kunnen regelen.
De Nederlandse regering heeft haar toch niet gevraagd om die uitspraken te doen, dus waarom doe je alsof de Nederlandse regering er verantwoordelijk voor is dat ze die uitspraken gedaan heeft?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:14 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Omdat de ernstige bedreigingen tegen haar leven o.a. het gevolg zijn van uitspraken die zij hier als Nederlandse politica en opinievormer heeft gedaan. Zij is niet enkel veilig omdat zij nu in de VS leeft.
Hoe kom je erbij om uit mijn reactie te halen dat ik stel dat de Nederlandse regering er verantwoordelijk voor is dat zij die uitspraken gedaan heeft? Dat is er namelijk helemaal niet uit te halen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:12 schreef EnderOnline het volgende:
[..]
De Nederlandse regering heeft haar toch niet gevraagd om die uitspraken te doen, dus waarom doe je alsof de Nederlandse regering er verantwoordelijk voor is dat ze die uitspraken gedaan heeft?
Natuurlijk moet de Nederlandse regering in Nederland zorgen voor haar beveiliging want het is de taak van de Nederlandse regering om te zorgen dat de mensen in Nederland veilig zijn.
Echter het is de regering van de Verenigde Staten die ervoor moet zorgen dat de mensen in Amerika veilig zijn, en niet de taak van de Nederlandse regering.
Ik weet dat ze nog steeds voor haar leven te vrezen heeft en beveiliging nodig heeft. En het is dus zeker zeer belangrijk dat zij daarom bescherming krijgt, maar punt blijft dat niet Nederland daarvoor in dit geval verantwoordelijk is maar de Verenigde Staten, omdat zij zich op het grondgebied van dat land bevind.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij om uit mijn reactie te halen dat ik stel dat de Nederlandse regering er verantwoordelijk voor is dat zij die uitspraken gedaan heeft? Dat is er namelijk helemaal niet uit te halen.
Zoals ik eerder ook al duidelijk stelde vloeien deze bedreigingen tegen haar leven voort uit door Hirsi Ali gedane uitspraken in Nederland als bekend Nederlands politica en opinievormer. Het is niet zo dat zij door het wonen in de VS niet meer hoeft te vrezen voor haar leven. In het belang van o.a. het Nederlandse publieke debat en van o.a. de vrijheid van meningsuiting in Nederland is het zeer belangrijk dat zij daarom bescherming krijgt.
Ik denk niet dat ze dat kan betalen..quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze koos er zelf voor om weg te gaan. En ze had ondertussen al lang iets kunnen regelen.
Gadverdamme wat ben jij tenenkrommend laf en bekrompen...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
DS4, je praat poep. Als je beveiliging nodig hebt doordat je uit hoofde van je werk gevaar loopt, kun je misschien je werkgever aanspreken. Als je gevaar loopt omdat je je greote muil niet kunt houden en willens en wetens bevolkingsgroepen waarvan je weet dat ze overdadig reageren continu tegen de schenen blijft schoppen, heb je dat helemaal aan jezelf te wijten.
tel hierbij op dat deze mevrouw onder valse voorwendselen en met leugens Nederland is binnengekomen en een paspoort heeft gekregen, gevoegd bij het feit, dat ze Nederland ZO graag wilde dienen dat ze binnen de kortste keren naar een vetbetaalde baan in de VS vertrok (iets wat haar nooit gelukt was met een Somalisch paspoort) dan geef ik de regering groot gelijk. Ik heb het altijd al grote kolder gevonden dat we de beveiliging in de VS gingen ophoesten.
Dus, stel dat een Ajax-hooligan er een sport van maakt om elke dag met de trein naar rotterdam te reizen om daar midden op de coolsingel met een spandoek te gaan staan met daarop "Feyenoord is kut en rotterdammers stinken", dan ben jij van mening dat er elke dag een peleton ME'ers mee moet reizen om bescherming aan diegene te bieden ?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:24 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Gadverdamme wat ben jij tenenkrommend laf en bekrompen...
Het maakt geen flikker uit dat ze haar muil niet kan houden; In Nederland kennen wij vrijheid van meningsuiting en daarbij is Nederland een rechtsstaat die haar burgers dient te beschermen.
Ik heb liever tienduizend schreeuwlelijkerds die vanalles en nog wat op hun hals halen met belachelijke uitlatingen en ons miljoenen kosten aan beveiliging, dan een land waarin je maar beter je bek kunt houden omdat niemand bereid is iets in te leveren voor de vrijheden die we kennen.
Vraag: vind je de VS een rechtsstaat die haar burgers moet beschermen? Ook als ze hun recht op vrije meningsuiting gebruiken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:24 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Gadverdamme wat ben jij tenenkrommend laf en bekrompen...
Het maakt geen flikker uit dat ze haar muil niet kan houden; In Nederland kennen wij vrijheid van meningsuiting en daarbij is Nederland een rechtsstaat die haar burgers dient te beschermen.
Ik heb liever tienduizend schreeuwlelijkerds die vanalles en nog wat op hun hals halen met belachelijke uitlatingen en ons miljoenen kosten aan beveiliging, dan een land waarin je maar beter je bek kunt houden omdat niemand bereid is iets in te leveren voor de vrijheden die we kennen.
Ja hoorquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:41 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Nederland staat door deze houding voor de gehele internationale gemeenschap te kijk.
Klets niet. Ze werkte hier niet, ze woonde hier niet. Geef nou eens één goede reden waarom NL voor haar veiligheid zou moeten betalen? En kom nou niet aan met "Ze is een Nederlandse staatsburger"quote:De boodschap die de Nederlandse politiek hiermee afgeeft is dat de zo hypocriet bezongen en de zogenaamd hoog in het vaandel staande vrijheid van meningsuiting niets meer dan een wassen neus is. Het domme volk juicht het toe.
In principe natuurlijk wel. Ik begrijp dat het praktisch gezien niet altijd mogelijk is, maar 1 persoontje in de VS beschermen is nou niet echt een onmogelijke opgave. Als je dan al gaat zeggen 'nee, doe maar niet', wat stelt vrijheid van meningsuiting dan nog voor?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus, stel dat een Ajax-hooligan er een sport van maakt om elke dag met de trein naar rotterdam te reizen om daar midden op de coolsingel met een spandoek te gaan staan met daarop "Feyenoord is kut en rotterdammers stinken", dan ben jij van mening dat er elke dag een peleton ME'ers mee moet reizen om bescherming aan diegene te bieden ?
Je bent ook van mening dat als ik naar Iran zou reizen om daar publiekelijk te protesteren tegen het regime het halve leger mee moet om mij daar van bescherming te voorzien ?
Vind je uberhaupt dat in bovenstaande situaties de overheid moet betalen voor mijn beveiliging ?
Ja zeker.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:55 schreef voyeur het volgende:
[..]
Vraag: vind je de VS een rechtsstaat die haar burgers moet beschermen? Ook als ze hun recht op vrije meningsuiting gebruiken.
Dat dacht ik al. De VS beschermen individuele burgers nimmer op een permanente basis. Zelfs als Hirshi hoezeookheet morgen Amerikaans staatsburger wordt zou ze noch binnen de VS noch daarbuiten de bescherming krijgen die de Nederlandse overheid haar wel bood.quote:
Nee, Nederland is niet achterlijk, maar dat zei ik toch ook niet?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:05 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. De VS beschermen individuele burgers nimmer op een permanente basis. Zelfs als Hirshi hoezeookheet morgen Amerikaans staatsburger wordt zou ze noch binnen de VS noch daarbuiten de bescherming krijgen die de Nederlandse overheid haar wel bood.
In de VS is dat alleen voorbehouden aan mensen in specifieke officiele functies. De enige burgers die het recht op permanente beveiliging hebben zijn ex-presidenten.
Nederland achterlijk?
Volgens mij heb je een beetje een raar beeld van die vrijheid van meningsuiting. Het is een recht waar je gebruik van kan en mag maken, er hangt niet een artikel aan vast dat zegt ".. en daarnaast krijgt u politiebescherming". Het is een recht waar ook de nodige verantwoordelijkheid bij komt kijken.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als je dan al gaat zeggen 'nee, doe maar niet', wat stelt vrijheid van meningsuiting dan nog voor?
Bescherming bieden voor haar burgers is een van de hoofdverantwoordelijkheden van een overheid. Je snapt toch ook wel dat dat noodzakelijk is voor een rechtsstaat? Wat weerhoud mensen er anders van om wetten en regels te negeren en voor eigen rechter te spelen?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:25 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens mij heb je een beetje een raar beeld van die vrijheid van meningsuiting. Het is een recht waar je gebruik van kan en mag maken, er hangt niet een artikel aan vast dat zegt ".. en daarnaast krijgt u politiebescherming". Het is een recht waar ook de nodige verantwoordelijkheid bij komt kijken.
Ik beweer toch ook niet dat zo iemand minder recht daarop zou hebben? Waarom worden mij hier steeds woorden in de mond gelegd...quote:Naar mijn mening hebben mensen die gebruik willen maken van dat recht niet opeens meer recht op bescherming dan zeg een vrouw die bedreigd wordt door d'r ex. Die moet ook gewoon aangifte doen en pas bij concrete bedreiging komt de politie in actie, niet bij een dreigtelefoontje. Die vrouw moet ook gewoon naar de rechter om een straatverbod en/of contactverbod te eisen.
Waarom zou die procedure anders moeten zijn bij iemand die gebruikt maakt van zijn recht op vrijheid van meningsuiting ?
Wat een buitengewoon kromme en onredelijke vergelijking. Nee, het gaat hier niet om een hooligan, maar om een invloedrijke intellectueel die om haar mening wordt bedreigd. Zijn mensen nu echt zo dom dat zij geen eens dat verschil kunnen maken. Triest.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus, stel dat een Ajax-hooligan er een sport van maakt om elke dag met de trein naar rotterdam te reizen om daar midden op de coolsingel met een spandoek te gaan staan met daarop "Feyenoord is kut en rotterdammers stinken", dan ben jij van mening dat er elke dag een peleton ME'ers mee moet reizen om bescherming aan diegene te bieden ?
Je bent ook van mening dat als ik naar Iran zou reizen om daar publiekelijk te protesteren tegen het regime het halve leger mee moet om mij daar van bescherming te voorzien ?
Vind je uberhaupt dat in bovenstaande situaties de overheid moet betalen voor mijn beveiliging ?
Ik heb eigenlijk helemaal geen enkel idee wat voor werk zij doet. ..quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:00 schreef Nembrionic het volgende:
Ja hoor
Klets niet. Ze werkte hier niet, ze woonde hier niet.
L_V wil je hiermee zeggen dat je maar beter je mond kan houden over deze bevolkingsgroep?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
DS4, je praat poep. Als je beveiliging nodig hebt doordat je uit hoofde van je werk gevaar loopt, kun je misschien je werkgever aanspreken. Als je gevaar loopt omdat je je greote muil niet kunt houden en willens en wetens bevolkingsgroepen waarvan je weet dat ze overdadig reageren continu tegen de schenen blijft schoppen, heb je dat helemaal aan jezelf te wijten.
Ehm.. "goed werk" is een enorm subjectief begrip. Uiteindelijk was ze een politiek figuur en door de vele bedreigingen moest ze beveiligd worden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:09 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk helemaal geen enkel idee wat voor werk zij doet. ..
Overigens heb ik ook geen enkel idee wat de toegevoegde waarde van haar was toen ze hier nog wel woonde, wat heeft zij concreet voor de Nederlandse bevolking gedaan behalve oproerkraaister zijn/onrust veroorzaken en bezig zijn met haar narcistische persoonlijkheid / persoonlijke rancune en haatzaaierij? Voor zowel de Nederlandse gemeenschap als de moslimgemeenschap zie ik dus eigenlijk totaal niets tastbaars van haar *goede* werk.
Iemand die mij het tegendeel wil bewijzen mag zijn gang gaan in een leuke posting.
Een invloedrijke intellectueel (wat ik overigens niet vind) heeft meer rechten dan een hooligan ? Het is pas dom als je onderscheid gaat maken denk ik. Lees anders de grondwet er nog even op na.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wat een buitengewoon kromme en onredelijke vergelijking. Nee, het gaat hier niet om een hooligan, maar om een invloedrijke intellectueel die om haar mening wordt bedreigd. Zijn mensen nu echt zo dom dat zij geen eens dat verschil kunnen maken. Triest.
Er zijn toch genoeg mensen met kritiek op deze bevolkingsgroep die niet bedreigd worden ? Misschien heeft het iets met de toon en hetgeen je zegt te maken, denk je niet ....quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:10 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
L_V wil je hiermee zeggen dat je maar beter je mond kan houden over deze bevolkingsgroep?
Dus?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:13 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn toch genoeg mensen met kritiek op deze bevolkingsgroep die niet bedreigd worden ? Misschien heeft het iets met de toon en hetgeen je zegt te maken, denk je niet ....
Waar zeg ik dat ? Ik zeg enkel dat je ook op een normale en constructieve manier kritiek kan uiten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:22 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dus?
Moet je dan maar je mond houden?
Nah, ik vind dat je ook een eigen verantwoordelijkheid hebt. Door te suggereren dat je alles moet kunnen zeggen zonder gevolgen plaatst je jezelf buiten de realiteit. Het is net zoals met autorijden. Soms heb je recht op voorrang maar doe je er verstandiger aan je auto er niet voor te drukken.quote:Als je binnen de wet blijft is de bedreiger toch fout in dit land, of vind jij van niet?
Wie gaat dat dan bepalen of iemand op een normale en constructieve manier zijn of haar mening heeft gegeven? Wie gaat bepalen of kritiek wel of niet mag? Het tuig dat met bedreigingen iemand monddood wil maken?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ? Ik zeg enkel dat je ook op een normale en constructieve manier kritiek kan uiten.
[..]
Nah, ik vind dat je ook een eigen verantwoordelijkheid hebt. Door te suggereren dat je alles moet kunnen zeggen zonder gevolgen plaatst je jezelf buiten de realiteit. Het is net zoals met autorijden. Soms heb je recht op voorrang maar doe je er verstandiger aan je auto er niet voor te drukken.
Mag je tegen iemand op straat zeggen dat ie een klootzak is ? Ja. Loop je het risico op een knal voor je hoofd ? Ja. Is dat vreemd ? Nee.
Je verwacht van een echte politicus meer nuance en zeer zeker een bepaalde beroepshouding die ten goede komt van de samenleving (uiteindelijk) Er is een verschil tussen opbouwende kritiek/bemiddelend handelen en lukraak lopen schetteren zonder een conrete oplossing of op zijn minst iets wat bijdraagt aan de verhoudingen die volgens haar scheef zijn. Vrijwel geen enkel moslima deelt haar mening, niet openlijk en niet incognito.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:22 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dus?
Moet je dan maar je mond houden?
Als je binnen de wet blijft is de bedreiger toch fout in dit land, of vind jij van niet?
Hoezoquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:13 schreef Drugshond het volgende:
[NWS] -> [POL]
Ik denk dat bewust provoceren van mensen weinig meer met kritiek te maken heeft. Het is gewoon common sense, normen en waarden waar lieden als jij zo prat op gaan. Praat je op een normale manier met iemand dan krijg je een normale reactie terug. En laten we wel zijn, het bewust onderuit halen van iemand zijn levenswijze of -visie en deze zelfs belachelijk maken is geen goede basis voor een constructief gesprek.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wie gaat dat dan bepalen of iemand op een normale en constructieve manier zijn of haar mening heeft gegeven? Wie gaat bepalen of kritiek wel of niet mag? Het tuig dat met bedreigingen iemand monddood wil maken?
Draai het eventjes om, jij bent Nederlander en gaat op de Dam staan schreeuwen dat alle Nederlandse vrouwen gore hoeren zijn, elke dag, keer op keer, helaas kijken mensen alleen maar om en denken *die gast is gek*. Na een tijdje besluit om om maar bij een voetbalwedstrijd te gaan staan schreeuwen dat alle geblondeerde vrouwen van die voetbalfans stapelgek zijn en zichzelf lopen te hoereren,Krijg je dan ook nadat de voetbalfans besluiten terug te gaan schreeuwen bescherming? Immers, je kan er in die situatie vanuit gaan dat de situatie bedreigende vormen aan gaat nemen nietwaar? De mannen zullen het zeer zeker niet pikken dat jij hun vrouwen voor hoer uitmaakt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wie gaat dat dan bepalen of iemand op een normale en constructieve manier zijn of haar mening heeft gegeven? Wie gaat bepalen of kritiek wel of niet mag? Het tuig dat met bedreigingen iemand monddood wil maken?
Onzin, alsof geweld en bedreiging een acceptabel gevolg zijnquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:37 schreef Loedertje het volgende:
Overigens, als een moslim zijn mening uitdraagt voor het clubhuis van de Hells Angels in Amsterdam dan mag hij blij zijn als De Angels hem slechts bedreigen en niet direct per ongeluk overrijden
Kortom, ze moet niet zeueren en verantwoording nemen voor de dingen die zij wil uitdragen nietwaar?
Oorzaak--> gevolg.
Ah, m.b.t. dat laatste, misschien moeten we haar idd als een gewone burger behandelen,zelf aangifte doen en hopen dat de politie eenmaal per avond langs je huis zal rijden tijdens hun dienst en als je je niet zo veilig voelt in je eigen huisje dan ga je maar naar een soort van blijf van mijn lijf huis.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Onzin, alsof geweld en bedreiging een acceptabel gevolg zijn
Nee, daar dienen burgers tegen beschermd te worden
En als je die verantwoordelijkheid dan niet toont? Dan moet het maar gebeuren en zullen we misschien achteraf de daders straffen? Dat is wat jullie hier voorstellen namelijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:46 schreef gelly het volgende:
Totaal wereldvreemd dus. Natuurlijk is geweld geen acceptabel gevolg, het is een logisch gevolg. Dat we een wet hebben die lichamelijk geweld strafbaar stelt neemt niet weg dat je zelf ook een verantwoordelijkheid hebt om een confrontatie niet uit te lokken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |