abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53619073
quote:
Hirsi Ali terug in Nederland

DEN HAAG (ANP) - Ayaan Hirsi Ali is maandag teruggekeerd in Nederland. Ze moest vertrekken uit de Verenigde Staten omdat haar beveiliging daar niet langer gegarandeerd was. Dat hebben betrouwbare bronnen bevestigd naar aanleiding van berichtgeving hierover in NRC Handelsblad.

Volgens de ingewijden wil Nederland niet langer opdraaien voor de beveiligingskosten in de VS. De Amerikanen zouden weigeren de bescherming over te nemen. Hirsi Ali, die wegens haar uitlatingen over de islam al tijden wordt bedreigd, vertrok vorig jaar naar Washington. Het oud-VVD-Tweede Kamerlid ging daar aan de slag bij het American Enterprise Institute (AEI).

Volgens NRC zal ze die activiteiten vanuit Nederland voortzetten omdat ze hier als bedreigd persoon verzekerd is van persoonsbeveiliging. Na het vertrek van Hirsi Ali liet minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) weten dat de VS in principe voor de beveiliging van Hirsi Ali moeten zorgen. Om een goede overgang te verzekeren, was Nederland daar echter nog wel bij betrokken.

Om veiligheidsredenen kon de minister niet concreet aangeven op welke manier. Hij gaf wel aan dat Nederland voor adequate beveiliging van Hirsi Ali zal zorgen als ze zich hier bevindt.

Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) kon niets over de kwestie zeggen.
quote:
GroenLinks: spoeddebat over beveiliging Hirsi Ali

DEN HAAG (ANP) - De Tweede Kamerfractie van GroenLinks wil in een spoeddebat opheldering krijgen over de problemen die zijn ontstaan rond de beveiliging van Ayaan Hirsi Ali. De partij vraagt zich af of de Nederlandse regering alles heeft gedaan om de beveiligingskwestie adequaat op te lossen.

Fractievoorzitter Femke Halsema wil de ministers van Justitie en van Binnenlandse Zaken naar de Tweede Kamer roepen om antwoord te krijgen op die vragen. Ze zei maandag zich af te vragen of de regering voor Hirsi Ali geen uitzondering moet maken op het standpunt dat personen beschermd moeten worden door het land waarin zij zich bevinden.
Vreemde zaak. Waarom zou de VS haar niet kunnen beveiligen?

[ Bericht 7% gewijzigd door SCH op 01-10-2007 15:47:26 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:42:44 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53619262
Amerika is failliet. Ze kunnen zich AHA niet veroorloven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53619490
Ik snap überhaupt niet dat er iemand beveiligd moet worden.
pi_53619602
Die reactie van GL laat zich echt lezen als een hele slechte grap. En zo is het ook bedoeld volgens mij.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
  maandag 1 oktober 2007 @ 15:58:15 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53619618
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat er iemand beveiligd moet worden.
Heeft iets te maken met de vrijheid van meningsuiting en dat de overheid dat moet garanderen of zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:01:23 #6
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_53619685
Ik kan me weer zo kwaad maken om dit soort personen. Die Hirsi Ali moet echt even optieven, ga maar naar een lekker warm landje o.i.d. dat ze hier DURFT terug te komen! ik zou me ontzettend schamen, en elders mijn heil zoeken.
Wat wil ze hier bereiken?!

En die slissende trut van een Femke, shut the fuck up! Ga coke snuiven! Get high.. get lost!

Zo, nu ff bakje koffie pakken
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_53619773
Het lijkt me dat Hirsi Ali in de VS genoeg verdiend om zelf haar beveiliging te betalen.
pi_53619844
Ik denk dat hier een aardig diplomatiek conflict over geld achter zit.
Volgens mij is er een afspraak met haar instituut in de VS over de betaling van haar beveiliging en het zou best kunnen dat daar nu gedonder over is.
pi_53619853
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:57 schreef TomTancr3do het volgende:
Die reactie van GL laat zich echt lezen als een hele slechte grap. En zo is het ook bedoeld volgens mij.
Leg uit.
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:13:36 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53619957
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:57 schreef TomTancr3do het volgende:
GL heeft zich altijd ingezet voor AHA, vrijheid van meningsuiting en beveiliging waar nodig.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:14:27 #11
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53619989
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:34 schreef SCH het volgende:
Vreemde zaak. Waarom zou de VS haar niet kunnen beveiligen?
Misschien willen de VS zich geen problemen op de hals halen, gezien de uitspraken die ze hier gedaan heeft en de films die ze gemaakt heeft. Het is altijd makkelijk om met het vingertje naar iemand anders te wijzen als er iets gebeurd.
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:19:40 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53620112

Ayaan Hirsi Ali, onherkenbaar gemaakt uit privacyoverwegingen.
pi_53620163
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

GL heeft zich altijd ingezet voor AHA
Dat lijkt me onzin. Waarom zou GL zich inzetten voor een kamerlid van een andere partij, met ideeën die helemaal niet aansluiten bij het gedachtegoed van GL? En waaruit blijkt die 'inzet' dan concreet, behalve uit enkele grappig bedoelde losse flodders in de Tweede Kamer zoals de bovenstaande?

Als GL het echt zo goed voorheeft met AHA, dan stel ik voor dat die partij haar beveiliging zelf betaalt uit de partijkas.
pi_53620196
Ze had niet moeten liegen, maar het is natuurlijk superkut zo voor haar.
Nerderland moet gewoon kosten noch moeite besparen om haar te beveiligen. En laat ze nu niet gaan zeiken over een verblijfsvergunning, maar dat mens eens wat rust gunnen. Ze moet gewoon de komende jaren buiten de picture blijven en nu niet de onrust verder aan gaat wakkeren.
pi_53620210
Niemand snapt er iets van. Er zijn internationale afspraken dat het land waar iemand zich bevindt verantwoordelijk is voor de beveiliging. Maar kennelijk trekt de VS zich daar niets van aan....
  † In Memoriam † maandag 1 oktober 2007 @ 16:24:02 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53620247
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:19 schreef Sidekick het volgende:
[afbeelding]
Ayaan Hirsi Ali, onherkenbaar gemaakt uit privacyoverwegingen.
Carpe Libertatem
pi_53620312
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:22 schreef Toad het volgende:
Er zijn internationale afspraken dat het land waar iemand zich bevindt verantwoordelijk is voor de beveiliging.
Ohja? Dat hoor ik voor het eerst, en dat is dan ook meteen de meest stupide 'internationale afspraak' die ik ooit ben tegengekomen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:31:12 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53620415
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:21 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dat lijkt me onzin. Waarom zou GL zich inzetten voor een kamerlid van een andere partij, met ideeën die helemaal niet aansluiten bij het gedachtegoed van GL? En waaruit blijkt die 'inzet' dan concreet, behalve uit enkele grappig bedoelde losse flodders in de Tweede Kamer zoals de bovenstaande?
Het het debat, anderhalf jaar geleden:
quote:
Ayaan Hirsi Ali is voor mijn fractie een geduchte politieke tegenstander. Iemand met wie wij soms idealen delen, maar die wij even vaak nodeloos kwetsend en provocerend vinden. De afgelopen jaren was zij voor ons ook een symbool van de verharding tegen vreemdelingen en nieuwe Nederlanders, waarvan zij zelf – met een heel wrede speling van het lot – nu het meest prominente slachtoffer wordt. Zoals de vreemdelingenpolitiek van de VVD nu ook in het eigen gezicht explodeert.

Maar Ayaan Hirsi Ali is ook iemand die met bovenmenselijke moed haar omstreden opvattingen verdedigt, terwijl zij daar een hoge prijs voor betaalt: zes beveiligers vier jaar lang, opgejaagd, bedreigd en ondergedoken en nu uit haar huis gezet. Zoals een groep prominente Nederlanders schrijvers vanmiddag in NRC-Handelsblad schrijft: ‘Aanvankelijk was zij misschien geen echte vluchteling (..) de laatste vier jaar is zij dat zeker geworden’.

(...)

Tot slot,
Onze allereerste zorg moet zijn dat Ayaan Hirsi Ali veilig is en veilig blijft. Ik wil aan minister Donner vragen of hij garanties kan geven dat ongeacht de status van Ayaan Hirsi Ali – Nederlander of niet, kamerlid of niet – haar veiligheid optimaal gegarandeerd wordt, in het rijksdomein, voor zolang als dat om veiligheidsredenen nodig is.

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/51561
pi_53620569
Nieuwste bericht
quote:
Hirsi Ali terug in Nederland (3)

Hirsi Ali terug in Nederland (3)

HIRSI ALI

N i e u w bericht, meer informatie over onder meer achtergronden

DEN HAAG (ANP) - Ayaan Hirsi Ali is maandag teruggekeerd in Nederland. Ze moest vertrekken uit de Verenigde Staten omdat haar beveiliging daar niet langer was gegarandeerd. Dat hebben betrouwbare bronnen bevestigd naar aanleiding van berichtgeving hierover in NRC Handelsblad.

Volgens ingewijden wil Nederland niet langer opdraaien voor de beveiligingskosten in de VS. Nederland betaalde de beveiliging voor Hirsi Ali in de VS. Vanaf 1 oktober is de financiële steun daarvoor gestopt. De Amerikaanse autoriteiten zelf nemen de bescherming niet over, omdat daar wettelijk geen mogelijkheden zijn voor bescherming van burgers door de overheid zelf.

De oud-politica, die wegens haar uitlatingen over de islam al tijden wordt bedreigd, vertrok vorig jaar naar Washington. Ze ging daar aan de slag bij het American Enterprise Institute (AEI).

Hirsi Ali is inmiddels naar een geheim adres overgebracht. Ze wil hier haar werkzaamheden die ze in de VS had zo goed en zo kwaad als het kan voortzetten. Zolang haar beveiliging in de VS niet is geregeld, zal ze niet terugkeren.

Hirsi Ali krijgt in Nederland wel persoonsbeveiliging. Na haar vertrek liet minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) weten dat de VS in principe voor de beveiliging van Hirsi Ali moeten zorgen. Om een goede overgang te verzekeren, was Nederland daar echter nog wel bij betrokken.

Om veiligheidsredenen kon de minister niet concreet aangeven op welke manier. Hij gaf wel aan dat Nederland voor adequate beveiliging van Hirsi Ali zal zorgen als ze zich hier bevindt.

Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) kon niets over de kwestie zeggen. Ook de Nederlandse advocaat van Hirsi Ali, Britta Böhler, wil niet op de terugkeer van haar cliënte ingaan.
.
pi_53620629
Waarom terugkomen als ze in de V.S. relatief anoniem een beroep kan uitoefenen. De periode van beveiling zit erop, dus dan keer je terug naar Nederland? Nee, dan blijf je juist daar, want ze is toch vertrokken omdat de toestand hier onhoudbaar was en de verblijfsvergunning miste. Heeft ze die nu opeens wel dan?
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_53620635
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het het debat, anderhalf jaar geleden:
[..]
Ja, ik weet het, maar ik kan het allemaal niet erg serieus nemen. Het komt op mij toch een beetje over als Adje Melkert die naar Italië afreist om een grote bos bloemen bij het graf van Pim Fortuyn neer te leggen, en de rekening van dat reisje en die bos bloemen vervolgens aan de belastingbetaler presenteert. Bijzonder hypocriet en doorzichtig, en daardoor totaal niet geloofwaardig.

En dat niet alleen: de hele houding van GL in deze kwestie, of deze nu oprecht is of geveinsd, is weer typisch de houding van iemand die niet goed nagedacht heeft over de consequenties. Zoals je dat wel vaker ziet bij Groen Links. Als we AHA gaan beveiligen in het buitenland, dan kunnen we elke Nederlander in het buitenland wel gaan beveiligen.
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:44:17 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53620692
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:41 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ja, ik weet het, maar ik kan het allemaal niet erg serieus nemen. Het komt op mij toch een beetje over als Adje Melkert die naar Italië afreist om een grote bos bloemen bij het graf van Pim Fortuyn neer te leggen, en de rekening van dat reisje en die bos bloemen vervolgens aan de belastingbetaler presenteert. Bijzonder hypocriet en doorzichtig, en daardoor totaal niet geloofwaardig.
Mja, dat ligt meer aan jouw vooroordeel.
pi_53620697
Ze willen haar zo graag hebben dat ze niet voor haar bescherming willen betalen.
Ik dacht dat ze blij was weg te gaan uit Nederland..

Het is mij nog steeds een raadsel waarom Nederland voor zo'n leugenaar betaalde, zelfs toen ze niet meer in NL woonde.

Enkeltje Somalië.
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:44:40 #24
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53620708
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:41 schreef Serendips het volgende:
Waarom terugkomen als ze in de V.S. relatief anoniem een beroep kan uitoefenen. De periode van beveiling zit erop, dus dan keer je terug naar Nederland? Nee, dan blijf je juist daar, want ze is toch vertrokken omdat de toestand hier onhoudbaar was en de verblijfsvergunning miste. Heeft ze die nu opeens wel dan?
Ja, Verdonk is in al haar onmetelijke wijsheid teruggekomen op het besluit om haar paspoort af te pakken. Ze is gewoon een Nederlands staatsburger.

Dat ze terugkeert als ze niet beveiligd wordt is niet zo raar, aangezien ze ook in Amerika bedreigd wordt. Kut-sitatie natuurlijk, die vrouw is nu al jarenlang op de vlucht.
pi_53620720
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:41 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

En dat niet alleen: de hele houding van GL in deze kwestie, of deze nu oprecht is of geveinsd, is weer typisch de houding van iemand die niet goed nagedacht heeft over de consequenties. Zoals je dat wel vaker ziet bij Groen Links. Als we AHA gaan beveiligen in het buitenland, dan kunnen we elke Nederlander in het buitenland wel gaan beveiligen.
Femke en Ayaan waren vrij close met elkaar. Ze hebben ook lang gecorrespondeerd, wekelijks in Vrij Nederland. Ze zijn erg op elkaar gesteld. Is niks hypocriets aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')