Nou, dat dit verband er deels is lijkt mij aannemelijk. Op zijn minst.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:00 schreef Argento het volgende:
Dan zal in ieder geval aannemelijk moeten zijn dat dat verband er is.
Ok, dat is een discussiepunt. Heb ik al in een eerdere reactie iets over gezegd: je kan ook zeggen: 60% van de dreiging is gerelateerd aan jouw werk als volksvertegenwoordiger, de rest aan andere zaken, dus 60% moet worden vergoed. Maar 0%?quote:dan is de volgende vraag of en in hoeverre hier sprake is van schade. Hooguit in de vorm van kosten ter voorkoming van (letsel)schade maar dan nog zal voor de aansprakelijkheid van de overheid als werkgever wel vast moeten staan dat de dreigementen het gevolg zijn van wat ze heeft gezegd tijdens haar ambtsperiode als Kamerlid. Bijvoorbeeld niet van dingen die ze daarvoor of daarna ns geroepen heeft.
Dat vind ik ook niet. Je hebt natuurlijk de "eigen schuld" in de vorm van "opzet of bewuste roekeloosheid". Ik vond AHA altijd een te weinig interessante figuur om alles bij te houden. Maar wederom: kan een prima reden zijn om slechts een deel te betalen... maar 0%?quote:maar het moet ook niet zo zijn dat juist een volksvertegenwoordiger carte blanche heeft.
Wilders gaat m.i. ook te ver. Maar laat men dan op die gronden een deel niet betalen. Dat kan natuurlijk best. Alleen wordt m.i. bij AHA een totaal verkeerde afweging gemaakt. Ze vertrekt naar de VS, dus moeten die het maar betalen.quote:Wilders laat met zijn woordkeuze ook alle fatsoen varen (hoewel ik het er zondermeer mee eens ben dat hij uit overheidswege wordt beveiligd) terwijl we juist van volksvertegenwoordigers mogen verwachten dat zij iedere mening kunnen uiten zonder daarmee tegen het beledigen aan te zitten. Maar goed, inderdaad, wat mij betreft is ´handen af van onze volksvertegenwoordigers´ een regel van absolute aard.
Oeh, goede vraag. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als Salman Rushdie een lezing zou willen geven in A'dam, of AHA zou willen bezoeken. Natuurlijk heeft hij z'n eigen beveiliging, maar met het huidige klimaat in nederland kan ik me voorstellen dat hij geweigerd wordt op schiphol, omdat Justitie niet in kan staan voor z'n veiligheid en het risico te groot vindt dat hem in nederland wat overkomt, en de gevolgen mbt internationale relaties daarvan niet wil accepteren.quote:. En ik weet zeker dat als er iemand vanuit het buitenland komt die om beveiliging vraagt de afweging ineens niet in lijn zal zijn met de huidige afweging. Nou ja, bijna zeker...
Dan blijft de vraag wat is constructief en wat niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ? Ik zeg enkel dat je ook op een normale en constructieve manier kritiek kan uiten.
[..]
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar ook in jou auto voorbeeld, word je wel beschermd door de wet, immers als je wel doorrijd is de gene die van links komt toch fout en jij niet.quote:Nah, ik vind dat je ook een eigen verantwoordelijkheid hebt. Door te suggereren dat je alles moet kunnen zeggen zonder gevolgen plaatst je jezelf buiten de realiteit. Het is net zoals met autorijden. Soms heb je recht op voorrang maar doe je er verstandiger aan je auto er niet voor te drukken.
Hier ga ik niet op in als je het erg vind.quote:
Mag je tegen iemand op straat zeggen dat ie een klootzak is ? Ja. Loop je het risico op een knal voor je hoofd ? Ja. Is dat vreemd ? Nee.
quote:'Maak Hirsi Ali ereburger Frankrijk'
PARIJS - Een groep Franse intellectuelen eist dat Ayaan Hirsi Ali het Franse ereburgerschap krijgt en dat Frankrijk haar de bescherming geeft die Nederland de oud-politica niet meer wil geven nu zij in de VS woont.
In een petitie in de krant Libération hekelen de intellectuelen de "onaanvaardbare lafheid van een Europese regering". De oproep is getekend door onder anderen de filosofen Bernard-Henri Lévy, Alain Finkielkraut en André Glucksmann.
"Europa was de wieg van de traditie van de Verlichting", aldus de verklaring, "en de Westerse waarden moeten de vrijheid van meningsuiting waarborgen."
Inderdaad. Ik heb nog geen van die landen horen aanbieden om haar beveiliging te betalen als ze in de VS blijft wonen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:
beetje goedkoop hoor hoe die landen hiermee proberen te scoren
Typisch geval van eigen schuld, dikke bult.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:43 schreef __Saviour__ het volgende:
beetje goedkoop hoor hoe die landen hiermee proberen te scoren
Het was een kwestie van tijd voordat anderen buiten Nederland deze behoorlijk bedenkelijke gang van zaken zouden gaan bekritiseren.quote:
Wel weer typisch Nederlands geld boven fundamentele vrijheden te stellen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 23:30 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb nog geen van die landen horen aanbieden om haar beveiliging te betalen als ze in de VS blijft wonen.
In het eigen land beveiliging aanbieden dat doet Nederland ook.
Uiteraard is het goedkoop scoren! Het kabinet heeft Hirsi op zo'n laffe manier in de rug gestoken dat je wel verblind moet zijn van haat tegen Ayaan om het niet zien.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:23 schreef __Saviour__ het volgende:
nee, dat is goedkoop scoren.
Die anti-moslimmeid heeft ons al genoeg gekost. Als ze in Nederland blijft kan ze alle beveiliging krijgen die ze wenst, maar wil ze in de VS wonen en werken dan houdt de beveiliging op kosten van de polderlandse belastingbetaler natuurlijk een keer op.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Uiteraard is het goedkoop scoren! Het kabinet heeft Hirsi op zo'n laffe manier in de rug gestoken dat je wel verblind moet zijn van haat tegen Ayaan om het niet zien.
Uiteraard, maar daar maak ik mij ook niet druk om. Ik maak me wel druk om die donder-maar-fijn-op mentaliteit als het aankomt op haar persoon. Daar gaan we nog een hoge prijs voor betalen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:35 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Die anti-moslimmeid heeft ons al genoeg gekost. Als ze in Nederland blijft kan ze alle beveiliging krijgen die ze wenst, maar wil ze in de VS wonen en werken dan houdt de beveiliging op kosten van de polderlandse belastingbetaler natuurlijk een keer op.
Wat voor prijs?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daar maak ik mij ook niet druk om. Ik maak me wel druk om die donder-maar-fijn-op mentaliteit als het aankomt op haar persoon. Daar gaan we nog een hoge prijs voor betalen.
Ze was zelf degene die ervoor koos om te vertrekken. Als ze dan met hangende pootjes bedelend terugkomt voor enkel de beveiliging, kan ik me voorstellen dat Nederland niet op d'r zit te wachten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 10:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
Uiteraard, maar daar maak ik mij ook niet druk om. Ik maak me wel druk om die donder-maar-fijn-op mentaliteit als het aankomt op haar persoon. Daar gaan we nog een hoge prijs voor betalen.
Totdat haar iets overkomt.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:26 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Volgens mij betalen we dan juist geen prijs![]()
De Tweede Kamer vertegenwoordigt het volk. Het volk denkt net zo Calvinistisch als de Kamer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:00 schreef syndroom_van_pwn het volgende:
En wat heb je godverdomme aan een tweede kamer zonder dualisme. Om te kokhalzen, die laffe zakken.
Omdat ze tijdelijk geen Greencard had. Nu wel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Waarom betaalt Amerika haar beveiliging dan niet?
Lekker bureaucratisch ookquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:13 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Omdat ze tijdelijk geen Greencard had. Nu wel.
Right, en dat begrip gaat zo ver dat een land aan de andere kant van de oceaan moet zorgen voor veiligheid op Amerikaans grondgebied...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:06 schreef brooklynzoo het volgende:
In Amerika worden de helden beloont en de losers gedumpt. In Nederland worden de losers beloont en de helden gedumpt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |