Typfoutje. Aangepast.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:56 schreef De_Brandweer het volgende:
Ajac?
Hij is als een kind zo blij dat ie nu eindelijk heeft kunnen tekenen, het is echt een jongen die enorm ambiteus is en er vol voor wil gaan. Dat is een eerste vereiste natuurlijk en dan komt de rest vanzelf, en daar hebben we alle vertouwen in.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 14:50 schreef Blight het volgende:
Jurgen kan heel geconcentreerd verdedigen.
Ze geven al toe dat ie best kut is dus, als ze zelfs al woorden als ´vrij goed´ gaan gebruiken bij een presentatiequote:
Lijkt wel alsof Martin van Geel helemaal niet wist dat het over Jurgen Colin ging.quote:Hij is supersnel op de eerste meters, hij is vrij goed in de lucht, hij kan heel geconcentreerd verdedigen.
Van Geel is een heldquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zijn we het er dan nu eindelijk overeens dat die lamlul van Geel ook een groot aandeel heeft in het contracteren en vertrouwen in Colin?
Ja zijn beleid is echt geweldig! Vooral het verkopen van Sneijder de middenvelder en het kopen van Luque de linkerspits als zijn vervanging! Écht een heldendaad!quote:
Huntelaarquote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja zijn beleid is echt geweldig! Vooral het verkopen van Sneijder de middenvelder en het kopen van Luque de linkerspits als zijn vervanging! Écht een heldendaad!![]()
![]()
![]()
![]()
Hij begon inderdaad aardig met deze namen. Maar hij is als TD natuurlijk verantwoordelijk voor alle aankopen dus ook voor de miskopen Colin, Luque en Rommedahl. Verder is het jammer dat hij de focus zo weinig legt op de jeugd...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Huntelaar
Davids
Gabri
Stam
Suarez
Hoofdprijzen voor 2 spelers.
Alleen een vervanger voor Sneijder heeft ie niet goed gedaan![]()
Gabri is door Ten Cate hierheen gehaald, De rest is allemaal al een jaar geleden gebeurt op Suarez na.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:49 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Huntelaar
Davids
Gabri
Stam
Suarez
Hoofdprijzen voor 2 spelers.
Alleen een vervanger voor Sneijder heeft ie niet goed gedaan![]()
Een middenveld dat wegvalt maar geen vervanging is nodig hoor, nee iedereen ziet het fout als we roepen creatieve middenvelders nodig te hebben behalve onze Martin die de hand stevig op de knip houd!quote:"Ajax zwalkt en onduidelijk is wie er nu de baas is. Je ziet dezelfde dingen ook terugkomen. Er ontstond een conflict tussen de technisch-directeur Louis van Gaal en trainer Ronald Koeman. Van Gaal werd ontslagen en een paar maanden later vertrekt Koeman ook. Daar zat Ajax lelijk mee te kijken. Deze zomer is er een probleem tussen Kenneth Perez en Henk ten Cate. Ajax kiest voor de trainer, de speler is weg en nu is de trainer ook weg. Wéér is Ajax de verliezer. Daar zit er een parallel in met hetzelfde probleem; wie is er nu de baas bij de club?"
Ik zou inderdaad wel de juiste man op de juiste plaats zijn. Geen grapjes.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:37 schreef patrickt37 het volgende:
Kunnen niet een paar fok users in het bestuur van Ajax?
Wie voelt zich geroepen, en voor welke functie?
Ja dat heb ik al eerder hier benadrukt: ik weet vrijwel zeker dat t een miskoop gaat worden, dus ik ben misschien wat voorbarigquote:
Volgens mij overschat ik mezelf wel een beetje, want ik denk dat ik het beter zou doen dan Henk ten Cate.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:37 schreef patrickt37 het volgende:
Kunnen niet een paar fok users in het bestuur van Ajax?
Wie voelt zich geroepen, en voor welke functie?
Laat ik het zo zeggen: het is nogal kort door de bocht.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
Schijnbaar is het hilarisch als iemand Luque( een speler die 2 jaar stil heeft gezeten) een miskoop noemt.
Laat ik het zo zeggen: Longmen denkt over Luque wat hij wil.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:09 schreef Blight het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: het is nogal kort door de bocht.
Ja, ieder z'n mening. Als we het allemaal met elkaar eens zijn is het hier ook weinig aan hč. Ik zeg alleen maar dat ik het nogal kortzichtig vind om iemand die nog niet veel in actie is gekomen nu al tot miskoop te bestempelen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: Longmen denkt over Luque wat hij wil.
En ik vind het aardig kortzichtig om Longmen voor gek te verklaren zonder met hem de discussie aan te gaan, wie weet kent hij de neef van Luque wel die hem heeft geinformeerd dat Luque een been transplantatie moet ondergaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:13 schreef Blight het volgende:
[..]
Ja, ieder z'n mening. Als we het allemaal met elkaar eens zijn is het hier ook weinig aan hč. Ik zeg alleen maar dat ik het nogal kortzichtig vind om iemand die nog niet veel in actie is gekomen nu al tot miskoop te bestempelen.
Ik volg Luque al een aardige tijd en ik weet dat die jongen het echt wel in zich heeft. Of het er bij Ajax ook uit gaat komen is de vraag, maar ik zal de laatste zijn die gek opkijkt als hij nog eens erg belangrijk wordt voor dit elftal.
Tja en die inschattingsfout kan je van Geel natuurlijk wel aanrekenen....quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:14 schreef Blight het volgende:
En overigens is Luque niet als directe vervanger voor Sneijder gehaald. Men heeft besloten het systeem van Ajax anders in te vullen sinds het vertrek van Sneijder, en daar ging men de mist in. Maar de aankoop van Luque is nooit een poging geweest om Sneijder 1 op 1 te vervangen.
Dat ben ik met je eens. Ik verklaar hem dan ook nergens in dit topic voor gek maar stel slechts waarom ik denk dat hij het mis heeft.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
En ik vind het aardig kortzichtig om Longmen voor gek te verklaren zonder met hem de discussie aan te gaan, wie weet kent hij de neef van Luque wel die hem heeft geinformeerd dat Luque een been transplantatie moet ondergaan.
Dan is dit maar weer eens uit de duim gezogen:quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:14 schreef Blight het volgende:
En overigens is Luque niet als directe vervanger voor Sneijder gehaald. Men heeft besloten het systeem van Ajax anders in te vullen sinds het vertrek van Sneijder, en daar ging men de mist in. Maar de aankoop van Luque is nooit een poging geweest om Sneijder 1 op 1 te vervangen.
quote:Luka Modric bleek niet haalbaar
In de nieuwste editie van Voetbal International laat technisch directeur Martin van Geel weten te hebben geinformeerd naar Luka Modric van Dinamo Zagreb. Ook Rafael van der Vaart werd gepolst, maar beide spelers bleken onhaalbaar voor Ajax.
Van Geel in VI: 'Na het vertrek van Wesley Sneijder hebben we geinformeerd naar Luka Modric en Rafael van der Vaart. Zij bleken niet haalbaar en daarna kwamen bij Albert Luque uit'.
mijn stem heb je.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt overigens ook voor Oranje, ik schat mezelf hoger in dan Marco van Basten.
![]()
Ik geloof inderdaad niet dat Luque de eerste keus was bij Ajax, maar dat neemt niet weg dat hij het niveau makkelijk aan zou moeten kunnen. In Engeland heeft hij het misschien niet laten zien, maar anderzijds zegt het ook wel wat dat hij in 2006 nog erg dicht bij een transfer met Barcelona was en optimaal wist te renderen in de Champions League met een subtopper als Deportivo. Helaas kent de carriere van Luque twee uitersten en is het dus de vraag welke zijde van hem boven zal komen drijven hier in Amsterdam. Maar let wel: vorm is tijdelijk, klasse is blijvend.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:13 schreef Longmen het volgende:
Tja het past alles behalve bij het beleid wat Ajax ooit had om spelers aan te trekken die wat aanvullen en jong waren. Luque is m.i. een typisch voorbeeld van paniekaankoop. "we moeten snel nog wat hebben, maar kunnen niets krijgen". En hij zal tijd nodig hebben, overtuigend is hij nog nooit geweest.
In Engeland lullen ze veel onzin maar dat hij bij de grootste miskopen allertijden van de PL op de 3e plaats staat zegt ook wel iets.![]()
Dat staat haaks op wat in andere interviews is gezegd, waar men beweert Sneijder niet 1 op 1 te kunnen en willen vervangen. Dus of Voetbal International heeft hier een foute interpretatie, of Van Geel zendt tegenstrijdige signalen uit.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dan is dit maar weer eens uit de duim gezogen:
[..]
Aldus Martin van Geel in Studio Voetbal.quote:In financieel opzicht doet Ajax dan wel voortreffelijke zaken, maar het nog moet blijken in hoeverre de club er sportief gezien onder lijdt. “Wij waren al een paar dagen bezig om zijn mogelijke vertrek op te vangen. Wij gaan dat op een adequate manier invullen, maar een-op-een kunnen we Wesley niet vervangen. Hij ís niet te vervangen. We gaan dat op een andere manier invullen."
Hehehe. Stuur een sollicitatiebrief en probeer ze te overtuigen van je kwaliteiten zou ik zeggen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Volgens mij overschat ik mezelf wel een beetje, want ik denk dat ik het beter zou doen dan Henk ten Cate.
Hetzelfde geldt overigens ook voor Oranje, ik schat mezelf hoger in dan Marco van Basten.
![]()
Een opstelling maken zou ook ik wel beter kunnen dan Ten Cate. Maar dat denkt elke supporter. Ik denk alleen dat je onderschat welke taken je aan elke positie moet verbinden en welke tactische beslissingen elke linie moet nemen. Daarnaast ook nog eens bepalen welke speler het beste van welk trainingstype profiteert en hoe je mentaal met de groep om moet gaan. Met alle respect, ik geloof prima dat jij een opstelling leuk op papiier kunt zetten, maar het trainersvak is toch net een stukje ingewikkelder dan dat.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Volgens mij overschat ik mezelf wel een beetje, want ik denk dat ik het beter zou doen dan Henk ten Cate.
![]()
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:58 schreef Trancelocator het volgende:
Ik heb er vertrouwen in dat Koster Colin helemaal gaat laten bloeden.
Inderdaad. Zestien miljoen coaches in Nederland, maar slechts een handjevol die ook echt iets toevoegen aan een groep.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:58 schreef Chivu het volgende:
[..]
Een opstelling maken zou ook ik wel beter kunnen dan Ten Cate. Maar dat denkt elke supporter. Ik denk alleen dat je onderschat welke taken je aan elke positie moet verbinden en welke tactische beslissingen elke linie moet nemen. Daarnaast ook nog eens bepalen welke speler het beste van welk trainingstype profiteert en hoe je mentaal met de groep om moet gaan. Met alle respect, ik geloof prima dat jij een opstelling leuk op papiier kunt zetten, maar het trainersvak is toch net een stukje ingewikkelder dan dat.
Ik vind Colin een completere voetballer als Boakye, maar geen basis spelers voor Ajax 1, voor de breedte heb ik niet zoveel problemen met hem. Achter Ogararu, Heitinga en dan Colin.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:20 schreef Urquhart het volgende:
De enige miskoop deze zomer is Jurgen Colin.
Ik hoop dat t wat wordt, maar heb er een hard hoofd in. T is ook niet de man die Ajax nodig had/heeft m.i. Staat net als Colin een beetje model voor de aankopen van dit seizoen...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:18 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik geloof inderdaad niet dat Luque de eerste keus was bij Ajax, maar dat neemt niet weg dat hij het niveau makkelijk aan zou moeten kunnen. In Engeland heeft hij het misschien niet laten zien, maar anderzijds zegt het ook wel wat dat hij in 2006 nog erg dicht bij een transfer met Barcelona was en optimaal wist te renderen in de Champions League met een subtopper als Deportivo. Helaas kent de carriere van Luque twee uitersten en is het dus de vraag welke zijde van hem boven zal komen drijven hier in Amsterdam. Maar let wel: vorm is tijdelijk, klasse is blijvend.
Ik ook. Toen verloor feyenoord tenminste allesquote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik zeg het niet graag, maar ik mis Leo B.
quote:Ook Koeman uit kritiek op Ten Cate
Ronald Koemen heeft kritiek geuit over voormalig Ajax-trainer Henk ten Cate. De normaal zo nuchtere Koeman gaf tegenover Catalunya Rŕdio zijn ongezouten mening over de naar Chelsea vertrokken Ten Cate. Koeman is een van de vele oud-Ajax trainers en managers die kritiek uit op het vertrek.
"Ten Cate heeft meer erkenning voor de successen van Barcelona gekregen, tenslotte heeft hij zich met Ajax twee jaar op een rij niet niet weten te kwalificeren voor de Champions League", aldus Koeman tegenover het Spaanse radiostation.
Wat de precieze redenen zijn van Koeman om dit opmerkelijke bericht te uiten is vooralsnog niet bekend. Lokale media noemen het een poging om de aandacht te vestigen in verband met de mogelijk vrij komende positie van hoofdtrainer bij Barcelona na het huidige seizoen. De toon is sowieso wel gezet door Koeman, die geen vrienden maakt in de voetbalwereld op deze manier.
Leo B. is de laatste trainer die feyenoord kampioen maakte. Dus je opmerking klopt niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:42 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik ook. Toen verloor feyenoord tenminste alles. Nu is feyenoord niet feyenoord meer.
quote:Ten Cate: "Aan die jankerd wil ik geen tijd besteden"
Henk ten Cate tekent binnen de kortste keren een miljoenencontract bij het Londense Chelsea. Donderdag blikte de oefenmeester in het AD terug op zijn periode bij Ajax. De flamboyante Amsterdammer kwam weer met enkele opmerkelijke uitspraken op de proppen.
Olaf Lindenbergh werd vorig seizoen uit de selectie gezet door Ten Cate. Veel wilde de trainer daar niet over zeggen. Wel citeerde het AD uit zijn mond: "Aan die jankerd wil ik geen tijd besteden. Ieder woord hierover is er een teveel."
Over Kenneth Perez had Ten Cate te zeggen: "Ik heb nooit gezegd dat hij geen goede voetballer is. Alleen eiste Perez een basisplaats. Dat is een rare vraag in de topsport, vind ik. Een basisplaats dwing je af, die krijg je niet. Ook niet nadat Babel en Sneijder werden verkocht."
Perez schold vorig seizoen een assistent-scheidsrechter uit voor 'kankerneger'. "Ik heb dat incident nog gebagatelliseerd. En dat is het wrange. Ik heb zelfs zijn excuusbrief geschreven en gedicteerd aan David Endt, de teammanager. Bovendien heb ik Kenneth aangeraden een clinic in de Bijlmer te geven, ter goedmaking."
Leo B. is de laatste trainer die feyenoord kampioen maakte. Dus je opmerking klopt niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:42 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik ook. Toen verloor feyenoord tenminste alles. Nu is feyenoord niet feyenoord meer.
Misschien was dat omdat de halve selectie steeds geblesseerd is.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:31 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ik vind Colin een completere voetballer als Boakye, maar geen basis spelers voor Ajax 1, voor de breedte heb ik niet zoveel problemen met hem. Achter Ogararu, Heitinga en dan Colin.
Het probleem (was) dat Ten Cate hem elke wedstrijd in de basis had staan, of het nou rechts links of in het centrum was.
Leo B is ook de laatste trainer die feyenoord liet verliezen in de play-offs.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:44 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Leo B. is de laatste trainer die feyenoord kampioen maakte. Dus je opmerking klopt niet.
Ik doelde natuurlijk als TD van Ajax. Hij was de man die Zlatan, Mido, Maxwell en Trabelsi haalde. Dát waren pas aankopen.
Ach, het belangrijkste is dat je een kans krijgt om het te laten zien. Als je in het verleden een topspits was, krijg je die kans veel minder, terwijl iemand die er misschien meer verstand van heeft die kans niet krijgt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:04 schreef Blight het volgende:
[..]
Inderdaad. Zestien miljoen coaches in Nederland, maar slechts een handjevol die ook echt iets toevoegen aan een groep.
quote:Musampa blijft clubloos
AMSTERDAM - De oefenstage van Kiki Musampa bij Sunderland krijgt geen vervolg. De middenvelder (30), die deel uitmaakte van het succesvolle Ajax van halverwege de jaren'90, is volgens manager Roy Keane geen directe versterking voor het elftal.
Musampa kreeg van de Ierse trainer een week de tijd om de technische staf te overtuigen. De Nederlander was er op gebrand dit keer wel te slagen in de Premier League, nadat een eerder avontuur bij Manchester City op niets uitliep.
Bordeaux
Musampa vertrok na zijn tijd in Amsterdam naar Frankrijk, waar hij aan de slag ging bij Girondins Bordeaux. Zijn volgende bestemming was Spanje, waar hij uitkwam voor Málaga CF en Atlético Madrid.
Vanuit de Spaanse hoofdstad werd hij getransfereerd naar Manchester City. In de zomer van 2006 tekende hij een eenjarig contract bij het Turkse Trabzonspor. Na die periode trainde hij mee bij Jong AZ om zijn conditie op peil te houden.
Met A3 op de bank zou dat zeker niet meer stuk kunnen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:30 schreef Urquhart het volgende:
[..]
4-4-2 systeem met Urzaiz en Musampa in de spits
Hoe cult wil je het hebben?
Voor echte cult moet je Brutil Hosé terughalen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:30 schreef Urquhart het volgende:
[..]
4-4-2 systeem met Urzaiz en Musampa in de spits
Hoe cult wil je het hebben?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:35 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Voor echte cult moet je Brutil Hosé terughalen.
quote:Al speelde Hosé daar maar 5 officiële wedstrijden (onder andere door een schorsing van 6 wedstrijden) wist hij wel een goede indruk achter te laten
Was die schorsing niet voor die K.O.-klap die hij uitdeelde in een bekerwedstrijd?quote:
Haha, in de Arena tegen Twente toch. Ben even vergeten tegen wie dat nou was maar het was een flinke directe in ieder geval.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:42 schreef S-Two het volgende:
[..]
Was die schorsing niet voor die K.O.-klap die hij uitdeelde in een bekerwedstrijd?
Ja, die knokpartij met Dennis Hulshof van FC Twentequote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:42 schreef S-Two het volgende:
[..]
Was die schorsing niet voor die K.O.-klap die hij uitdeelde in een bekerwedstrijd?
Ik kan het me ook nog vaag herinneren ja, maar dat was me toch een flinke stootquote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:44 schreef Silenus het volgende:
[..]
Haha, in de Arena tegen Twente toch. Ben even vergeten tegen wie dat nou was maar het was een flinke directe in ieder geval.![]()
Dat was een knokpartij met het hele team.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:46 schreef sjimz het volgende:
De schorsing ging over VV Haaglandia, dat toen uit de competitie is gezet.
John de Wolf was daar toen trainer
Kom niet aan de matties van Brutil "Right Hook" Hose!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:58 schreef jna het volgende:
[..]
Dat was een knokpartij met het hele team.
Davids op 4quote:
Musampa droeg in het Bernabeu rugnummer 4quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Davids op 4
Doet me denken aan die geweldige uitwedstrijden in het Bernabeú en het Westfalenstadion.
John de Wolfquote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:46 schreef sjimz het volgende:
Hij droeg dat rugnummer wel, maar Davids was de man die op 4 speelde. Net als in Dortmund.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:11 schreef Fides het volgende:
[..]
Musampa droeg in het Bernabeu rugnummer 4Hij speelde overigens volgens mij afwisselend met Davids op 4 en 8.
Okee, ik geloof jequote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij droeg dat rugnummer wel, maar Davids was de man die op 4 speelde. Net als in Dortmund.
gooi er lang haar op en het is drenthequote:
Hier kun je het nog even na lezen:quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:17 schreef Fides het volgende:
[..]
Okee, ik geloof jeHeerlijke wedstrijden waren dat zeg.
Overigens scoorde Musampa in de thuiswedstrijd tegen Dortmund de 1-0quote:De omzetting (Davids naar centrum van de verdediging en Musampa op links op het middenveld
welkomquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:01 schreef BigKahuna het volgende:
Ajacied die vóór Co is trouwens.
Nou vriendelijke nieuwkomer, leg dan maar eens uit!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:01 schreef BigKahuna het volgende:
Ajacied die vóór Co is trouwens.
Daar waren Bart Fiegel & John van Otterloo volgens Haaglandia de aanstichters.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:46 schreef sjimz het volgende:
Ja.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:42 schreef PLAE@ het volgende:
Arno Splinter loopt die nog steeds rond bij VV Bennekom?![]()
Ik ken hem niet maar hij ziet er wel "chill" uitquote:
Dus met Felix Gasselich, Alistair Dick, Iván César Gabrich, Georgi Kinkladze, Dean Gorré, Andrzej Rudy, Pál Fischer en noem ze allemaar maar op? Menzo op doel.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:33 schreef VoreG het volgende:
Kunnen we eigenlijk gewoon niet de hele historie van Ajax vergeten en gewoon een cultteam gaan opbouwen?
Volgens mij is daar best animo voor .
In dat geval vind ik dat Colin behouden moet worden voor het team.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:33 schreef VoreG het volgende:
Kunnen we eigenlijk gewoon niet de hele historie van Ajax vergeten en gewoon een cultteam gaan opbouwen?
Volgens mij is daar best animo voor .
Eerder 3 jaar oud en dan ben ik benieuwd wat z'n gevoel voor Inter is als ie daar wilt afsluitenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:28 schreef devv05 het volgende:
Chivu
Zijn gevoel voor Ajax: "it's love forever"
Oud filmpje (jaar terug) maar kende 'm nog niet
Wie vergeet je nu?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dus met Felix Gasselich, Alistair Dick, Iván César Gabrich, Georgi Kinkladze, Dean Gorré, Andrzej Rudy, Pál Fischer en noem ze allemaar maar op? Menzo op doel.
Gooi deze er ook maar bijquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dus met Felix Gasselich, Alistair Dick, Iván César Gabrich, Georgi Kinkladze, Dean Gorré, Andrzej Rudy, Pál Fischer en noem ze allemaar maar op? Menzo op doel.
Idd...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:45 schreef jna het volgende:
[..]
Eerder 3 jaar oud en dan ben ik benieuwd wat z'n gevoel voor Inter is als ie daar wilt afsluiten![]()
quote:Christian Chivu heeft het prima naar zijn zin bij Internazionale. De Roemeense verdediger mag volgens PSV-coach Ronald Koeman dan wel onder zijn niveau acteren bij de Nerazzurri; zelf wil de oud-Ajacied maar wat graag zijn carričre afsluiten in Milaan.
Klik hier!
In een interview met SKY Italia vertelde de 27-jarige international, over anderhalve week met Roemenië tegenstander van Oranje, het prima naar zijn zin te hebben bij de club die hem al zijn hele carričre blijkt te volgen. “In mijn tijd bij Ajax waren er al contacten, maar ik kwam uiteindelijk in Rome (AS Roma, red.) terecht.”
”Uiteindelijk ben ik nu terecht gekomen waar ik enkele jaren geleden al had kunnen spelen. Het heeft zo moeten zijn: vier jaar in Amsterdam, vier in Rome en nu wil ik graag mijn loopbaan beëindigen in Milaan,” aldus de zelfverzekerde mandekker.
Chivu is sowieso van plan nog tot zijn 32ste op het hoogste niveau actief te blijven. Een terugkeer naar Ajax, zoals hij ooit opperde, lijkt uit den boze. “Ik ben 27, ik kan dit spelniveau nog vasthouden totdat ik 32 ben. Ik zou het dan ook prachtig vinden om er een eind aan te maken in het blauw-zwarte shirt dat ik nu draag.”
Kloon van BonJovi?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:41 schreef BigKahuna het volgende:
omg die band aan het eind v/d mouw ...
ik ook niet thnxquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:28 schreef devv05 het volgende:
Chivu
Zijn gevoel voor Ajax: "it's love forever"
Oud filmpje (jaar terug) maar kende 'm nog niet
Ja.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:02 schreef Pritt het volgende:
[..]
Kloon van BonJovi?
Om elke post even spammen.
quote:Stam heeft vertrouwen in verloop huidige seizoen
Als we Jaap Stam mogen geloven hoeft Ajax niet te vrezen voor een terugval. De aanvoerder van de Amsterdammers geeft er na dit seizoen de brui aan, maar wil per se het huidige seizoen goed afsluiten. Dat dit onder intirim-trainer Adrie Koster moet mag niks uitmaken volgens de robuuste mandekker.
De voormalig international van Oranje geeft aan vertrouwen te hebben in Koster. "Lijkt me een goede trainer", aldus Stam in het AD. "Hij heeft in het begin van het seizoen nog voor de groep gestaan, het lijkt me een goede vent. Maar uiteindelijk moeten de spelers het zelf doen, welke trainer er ook voor de groep staat. Het is heel simpel: we moeten klaar zijn voor het duel met NEC. In de tussentijd moet er hard worden gewerkt, door iedereen."
De aanwezigheid van Frank de Boer bij de selectie van Ajax heeft positieve invloed op het verdere verloop van het seizoen, althans dat meent de verdediger. "Hij heeft veel kennis, kent de club bovendien goed en is een goede gozer. Ik ken hem al jaren en hij ligt goed in de groep", spreekt Stam.
Tot slot wil de routinier aangeven dat het vertrek van Henk ten Cate naar Chelsea niet zal nadreunen binnen de selectie van de hoofdstedelingen. "Ik denk niet dat de selectie veel tijd nodig zal hebben om zich aan te passen aan de nieuwe situatie. Wat ik vind van het feit dat Ten Cate weg is? Dat is voetbal. Je weet nooit wat er gaat gebeuren. Maar er is echt geen man overboord. Er lopen hier bij Ajax voldoende goede trainers. Fons en Frank weten ook van wanten. En al die trainers hebben dezelfde ambitie: ze willen kampioen van Nederland worden. Nee, ik ben niet boos op Ten Cate. En ik voel me ook niet belazerd. Dit hoort bij deze sport."
quote:Chelsea maakt komst Ten Cate officieel
Chelsea is donderdagmiddag definitief de nieuwe werkgever van Henk ten Cate geworden. De oefenmeester verliet eerder deze week met gebogen hoofd de Amsterdam Arena, alwaar Adrie Koster als intirim-trainer voorlopig de honneurs zal waarnemen bij Ajax.
Ten Cate verliet de hoofdstedelingen op een onprettige manier. De technisch directeur van de Amsterdammers, Martin van Geel, betichtte de trainer van een aantal zaken, waarna de geboren Amsterdammer de bal terug kaatste. In Londen zal Ten Cate samen met hoofdtrainer Avram Grant het vertrek van José Mourinho bij The Blues moeten opvangen.
In eerste instantie is Ten Cate aangetrokken als veldtrainer, maar de voormalig coach van onder meer NAC Breda en Vitesse zal zich ook met de opstellingen bemoeien, zo liet Chelsea op haar digitale thuis weten. Tevens verwelkomde de topclub Ten Cate officieel: "Chelsea bevestigt dat Henk ten Cate aan de slag gaat als assistent van de coach van het eerste elftal. We heten hem welkom bij de club", staat te lezen.
Eerder vervulde de flamboyante trainer de rol als assistentcoach al bij FC Barcelona. In Spanje werkte Ten Cate samen met stadsgenoot en vriend Frank Rijkaard. Het tweetal boekte verschillende successen met als hoogtepunt het winnen van de Champions League.
quote:Beenhakker begrijpt niets van AJAX
"Belachelijk dat Henk ten Cate er nu als ‘schuldige’ uitkomt in de huidige malaise", opende Leo Beenhakker een vragenstuk in Sportweek. De bondscoach van Polen snapt niets van de gang van zaken binnen het bestuur van de Amsterdammers.
De voormalig trainer en technisch directeur van de hoofdstedelingen heeft zijn boekje open gedaan en zijn ongenoegen geuit over de bestuurders binnen de club, die in het seizoen 1995 nog de Champions League won, maar sindsdien alleen maar achteruit is gegaan. "Er zijn twee dragende spelers vertrokken, waarvan de belangrijkste vlak voor de competitiestart. Met het verlies van Wesley Sneijder lever je dertig procent van je voetballende vermogen in. Die jongen heeft het vorig seizoen fenomenaal gedaan. Babel is ook nog vertrokken en Davids raakte geblesseerd; tel uit je verlies", geeft Don Leo aan.
"Als club had Ajax heel duidelijk naar buiten toe moeten communiceren dat de doelstelling naar beneden was bijgesteld. Maar ik heb daar helemaal niets ‘officieels’ over gehoord! Men laat het gebeuren dat alle pijlen op de trainer worden afgeschoten. Die is weer de lul."
"Ten Cate had veel meer krediet verdiend en had veel meer uit de wind gezet moeten worden. Als er vanuit de clubleiding wordt besloten om de beste speler te verkopen, dan moet die de verantwoording nemen voor een minder seizoen. Maar nee hoor, de trainer wordt weer afgezeken en de clubleiding kan weer vrolijk opnieuw beginnen. Ik vind dat een heel rare gang van zaken", aldus de oefenmeester die eind vorig seizoen dezelfde rol bij Feyenoord vervulde als Adrie Koster nu bij Ajax, die van intirim-trainer.
quote:'Van Gaal wil het nog één keer laten zien bij Ajax' 11 oktober 2007
Louis van Gaal is wellicht geďnteresseerd in de vacature als hoofdtrainer van Ajax. Dat suggereert Rob Cohen in AD Sportwereld. Volgens de zaakwaarnemer en spelersadviseur zou het zomaar kunnen dat Van Gaal oren heeft naar een comeback in De Arena. "Ik sluit niet uit dat Louis het nog één keer wil laten zien bij Ajax", aldus Cohen.
De schoonvader van Ronald de Boer ziet in Van Gaal de ideale kandidaat om Ajax weer op het juiste spoor te zetten. "Je hebt de allerbeste voetbalmensen nodig en er is er eigenlijk maar één goed genoeg op dit moment: Louis van Gaal. Laat ze maar eens gaan onderhandelen met Scheringa, waarom niet?" De coach van AZ zou echter niet willen werken onder de huidige Ajax-voorzitter John Jaakke, die hij ooit 'groener dan groen' noemde.
Jack Spijkerman, supporter en lid van Ajax, ziet geen heil in een terugkeer van Van Gaal. "Hij heeft bewezen een bindende factor te kunnen zijn en het is een goede trainer en coach, maar dat is dan ook weer zo'n naam uit het verleden. Ajax moet juist van die hang naar nostalgie af." Van Gaal won met Ajax in het midden van de jaren negentig alles wat er te winnen viel, waaronder de Champions League en de Wereldbeker. In oktober 2003 keerde hij terug als technisch directeur, maar destijds trad hij na een jaar alweer af na een conflict met toenmalig trainer Ronald Koeman.
Spijkerman ziet meer in Foppe de Haan als nieuwe trainer voor Ajax. "Ik pleit voor Foppe de Haan. Waarom niet? Gewoon een keer een heel ander, maar wel realistisch geluid. Ik geloof in wat die man kan. Hij is misschien net zo oud als al die Ajax-iconen, maar hij staat wél elke week op het veld en werkt met jonge en goede voetballers. Bovendien is Foppe een man die mensen bindt."
Daarnaast is de bondscoach van Jong Oranje nuchter genoeg voor Ajax, denkt de televisiemaker. "Hij kan Ajax een ander gezicht geven, is zo nuchter dat hij het gezeur van vijfde colonnes durft te weerstaan en hij heeft binnen Ajax of in een stad als Amsterdam aan niemand wat uit te leggen."
quote:Hiddink ontkent gepolst te zijn door Ajax 12 oktober 2007
Guus Hiddink ontkent dat Ajax hem heeft gepolst voor een functie als trainer/coach in Amsterdam. Dat zei de oefenmeester in het radioprogramma Evers staat op. Afgelopen woensdag meldde Voetbal International dat Ajax-voorzitter John Jaakke afgelopen zomer al met Hiddink heeft gesproken over de opvolging van de inmiddels naar Chelsea verhuisde Henk ten Cate. Daarbij zou de Achterhoeker hebben laten weten geen interesse te hebben.
Guus Hiddink: 'Of het trainerschap bij Ajax denkbaar zou zijn? Nee' Hiddink stelt echter dat een dergelijk gesprek nooit heeft plaatsgevonden. "Nee, ik heb dat ook gehoord", verklaarde de bondscoach van Rusland. "Ik heb af en toe wel eens links en rechts contact met Ajax. Ik ben John Jaakke af en toe bij gelegenheden tegengekomen. Maar er is nooit en te nimmer serieus gesproken over een positie als hoofdtrainer bij Ajax. Het waren meer de normal talks die je even hebt. Of het trainerschap bij Ajax denkbaar zou zijn? Nee, dat zijn allemaal dingen die niet gaan gebeuren."
Deze week werd bekend dat Hiddink, die ook in de belangstelling stond van Chelsea, tot en met het WK van 2010 als bondscoach aan de Russische voetbalbond verbonden zal blijven.
Dean Gorrequote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:43 schreef Urquhart het volgende:
We hebben trouwens ook nog eens een muzikale cultband in onze gelederen gehad.
Wie herinnert zich nog het legendarische BMD trio met hun hit "Midas Touch"?
[ afbeelding ]
"in het programma Evers staat op" I rest my casequote:
Mijn hemel, is het publiek hier echt zo jong dat ze het hele Adriaanse debacle niet kennen ofzo?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:02 schreef Nashje het volgende:
Nog een keertje.
Poll: Co Adriaanse terug als trainer?Ja Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Tuurlijk, maar dat hij zegt dat de clubleiding de verantwoording op zich moet nemen voor het vertrek van Sneijder. Is voor een deel natuurlijk wel zo, omdat het er even om gaat dat er creativiteit is ingeleverd en er geen nieuwe creativiteit voor terug is gehaald. Maar een bedrag van 27 miljoen is gewoon niet af te wijzen door een club als Ajax.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:05 schreef Blight het volgende:
Helaas heeft hij ergens wel gelijk.
Bij jou kunnen Frank en Ronald de Boer ook nooit meer iets goeds doen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mijn hemel, is het publiek hier echt zo jong dat ze het hele Adriaanse debacle niet kennen ofzo?
Toen was het een hele andere situatie dan nu... Al was het toen al een zooitje bij de clubquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mijn hemel, is het publiek hier echt zo jong dat ze het hele Adriaanse debacle niet kennen ofzo?
Beetje wat jij met Bassie hebt bedoel je?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bij jou kunnen Frank en Ronald de Boer ook nooit meer iets goeds doen?
Maar Adriaanse was toen niet anders dan nu. Ik vind het niet nodig om je selectie van Amsterdam naar Alkmaar te laten lopen als je een keer verliest. Laat een trainer de ploeg maar op een juiste manier motiveren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:26 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Toen was het een hele andere situatie dan nu... Al was het toen al een zooitje bij de club![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |