zelf passen en metenquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:05 schreef PM-girl het volgende:
Probleem!
Ik heb de Besta kast inmiddels staan. Lades waren eindelijk weer voorradig dus gaan nu in elkaar. We hebben de handgrepen Korrekt, die klappers.
Ik ken Ikea-producten niet anders dan met voorgestanste gaatjes, voor grepen ed. Zie ik ze nu over het hoofdbij deze laden, of moet ik zelf gaan meten en hopen dat het goed gaat?
![]()
Tis KULL inderdaad...quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:01 schreef Merel het volgende:
Hmm, inmiddels gevonden, 't is een Kull ofzo
Misschien kan één van de ikea-medewerkers me vertellen hoeveel ie oorspronkelijk kostte? Dan kan ik kijken wat een redelijke prijs is om op Marktplaats te betalen
Vroegah hadden we wel PÄLLBO met inderdaad losse bekledingen. Nu hebben SOLSTA PÄLLBO en die is altijd met "vaste bekleding".quote:Op zaterdag 10 november 2007 09:21 schreef Tuc het volgende:
Ook van mij 2 vraagjes:
Ik heb, zo'n 2/3 jaar terug, het voetenbankje SOLSTA PÄLLBO gekocht.
Destijds waren de hoezen daarvoor apart te verkrijgen, nu volgens mij niet meer..
Zijn die nog apart te verkrijgen?
Bij Ikea in Hengelo heb ik een maand of 2 geleden een fautteil van KLAPPSTA gezien met een zwart/witte hoes met wat bedrukking.
Op de website kan ik deze nergens terugvinden en ook bij Ikea Groningen hebben we ze van de week niet gezien.
Was deze slechts tijdelijk in het assortiment of kijk ik verkeerd?
quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:07 schreef Gumtree het volgende:
Onze bruin leren Kramfors bank van net 1 jaar oud wordt wat dof aan de bovenkant van de leuning, nu schrijft ikea voor dat het simpel met een vocht doekje is af te nemen maar de bank blijft dof. Is er nog iets anders voor?
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is ABSORB juist niet geschikt voor KRAMFORS...quote:
Dit is nieuwe ABSORB... Volgens mij is de gele variant wel geschikt voor KRAMFORS en de rode variant niet...quote:Op zondag 11 november 2007 12:01 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is ABSORB juist niet geschikt voor KRAMFORS...
Volgens mij kan dat wel ja.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:22 schreef Dartel het volgende:
Ik wil komend weekend een boel spullen (kasten enzo) gaan kopen en deze over drie a vier weken laten bezorgen. Kan dat? En betaal ik dan bezorgkosten per stuk of voor de hele mikmak ineens?
Er zijn 2 manieren;quote:Op woensdag 14 november 2007 15:22 schreef Dartel het volgende:
Ik wil komend weekend een boel spullen (kasten enzo) gaan kopen en deze over drie a vier weken laten bezorgen. Kan dat? En betaal ik dan bezorgkosten per stuk of voor de hele mikmak ineens?
Wat betreft optie 2... ķf je gaat a.s. maandag of daarna, dan gaat er namelijk een nieuw tariefsysteem gelden voor thuistransport en dan zijn de kosten voor het laten verzamelen + thuisleveren vanuit het centraal distributiemagazijn hetzelfde als wanneer je het zelf verzamelt en laat leveren vanuit het woonwarenhuis. Alleen duurt dit langer, maar gezien de situatie van de vraagsteller is dat juist handigquote:Op woensdag 14 november 2007 20:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Er zijn 2 manieren;
1. Je verzamelt alle spullen zelf in de winkel, rekent het af aan de kassa, geeft het af bij de transportbalie en geeft daar aan dat je het over 3 a 4 weken wilt hebben. Het transportbedrijf zal je dan wel opslagkosten gaan berekenen welke er niet om zullen liegen (verschilt per transportbedrijf)
2. Je schrijft alle artikelen die je wilt hebben zo volledig mogelijk op en bestelt deze aan een verkoopbalie op de showroom. Geef hier aan dat je de artikelen over 3 a 4 weken wilt ontvangen. Zij plaatsen de bestelling voor je. De artikelen worden voor je verzamelt in een centraal distributiemagazijn en vervolgens naar de transporteur vervoert. Voor deze optie betaal je standaard meer en het is niet zo dat alle artikelen uit het assortiment beschikbaar zijn vanuit dit magazijn.
Dat verschil (1e, 2e, 3e etage enzo) vervalt straks dus ook... etagebezorging ja = één vast bedrag bij het standaard transportbedrag. En dat is dusdanig weinig dat ik verwacht dat veel mensen hun spullen boven laten zetten! Ben blij dat ik geen bezorger benquote:Op woensdag 14 november 2007 17:45 schreef Esraa het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat wel ja.
En de kosten worden bepaald door het aantal kilo's en of je al dan niet op de eerste/tweede/enz. verdieping woont.
Ik weet de kosten zo niet uit mijn hoofd, maar de kosten vallen best wel mee. Bij de Ikea hebben ze een foldertje waarin de kosten staan vermeld.
Omdat IKEA geen bedden heeft in de maat 140x220... en alles afstemt om hun eigen collectie.quote:Op donderdag 15 november 2007 02:17 schreef Dr_Crouton het volgende:
Heb een paar vragen:Waarom zijn de 220cm lange dekbedovertrek-setjes altijd 240cm breed? Met een bed van ongeveer 40cm hoog en 140cm breed raken de zijnkanten als het bed opgemaakt is dus de grond..?
Yup, kijk maar op de site.quote:Een 220cm boxspring of binnenveringsbed van IKEA, bestaat dat?
HEMNES is verkrijgbaar in 140x220quote:Op donderdag 15 november 2007 07:01 schreef Syytön het volgende:
Omdat IKEA geen bedden heeft in de maat 140x220... en alles afstemt om hun eigen collectie.![]()
quote:Op zondag 11 november 2007 23:31 schreef athlonkmf het volgende:
op blz 55 van de 2008 catalogus staat wat info over een INREDA oplaadstation. Lijkt me wel handig om de snoeren weg te werken, maar heeft iemand een foto van hoe dat eruit ziet? En of dit al te koop is? Ik kon het niet vinden vorige week toen ik bij ikea was.
Nee dat denk ik dus niet... volgens mij gaat het nog steeds op basis van postcodes straks...quote:Op woensdag 14 november 2007 22:35 schreef Adelante het volgende:
eindelijk één duidelijk transporttarief
goed voor in de OP
Nee dacht het niet hoor!quote:Op donderdag 15 november 2007 12:29 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee dat denk ik dus niet... volgens mij gaat het nog steeds op basis van postcodes straks...
oh. maar dat is ook wel een lelijk bed.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:40 schreef Adelante het volgende:
[..]
HEMNES is verkrijgbaar in 140x220
Ik zal morgen eens (proberen te) kijken of er meer info beschikbaar is...quote:Op donderdag 15 november 2007 11:07 schreef athlonkmf het volgende:
nog een keer proberen dan maar:
[..]
Wordt dan automatisch een levering vanuit Duiven naar bijvoorbeeld Amsterdam via COS gedaan oid? En trouwens elke vestiging krijgt toch ook sneltransport!?quote:Op donderdag 15 november 2007 20:49 schreef Allan24 het volgende:
[..]
@ Transporttarief, het wordt erg simpel;
[...]
iedere vestiging krijgt sneltransport (levering binnen 24 uur)quote:Op donderdag 15 november 2007 23:26 schreef WebForce het volgende:
[..]
Wordt dan automatisch een levering vanuit Duiven naar bijvoorbeeld Amsterdam via COS gedaan oid? En trouwens elke vestiging krijgt toch ook sneltransport!?
edit: alhoewel, dan zal dit automatisch langer gaan duren, lijkt me niet...
de tarieven zijn nu gelijk voor zelf verzamelen en afgeven bij de transportbalie mede als bestellen in de winkel en via het centraal magazijn laten leveren.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:14 schreef E.T. het volgende:
nieuwe transporttarieven zijn dan nog steeds obv zelf verzamelen, neem ik aan?
En sneltransport? Blijft dat bestaan? Komt dat in alle vestigingen? En blijft dat tarief hetzelfde of verandert dat ook?
zonder IKEA family pas: 90 dagen omruilgarantiequote:Op vrijdag 16 november 2007 08:17 schreef Scorpie het volgende:
Tot hoe lang na aankoop mag je spullen terugbrengen eigenlijk? Vandaag namelijk de a uto vol staan met spullen die we toch niet gaan gebruiken
Wel nog in verpakking enzo.
ik dacht altijd dat 't met Family 90 dagen was....quote:Op vrijdag 16 november 2007 09:32 schreef Adelante het volgende:
[..]
zonder IKEA family pas: 90 dagen omruilgarantie
met IKEA family pas: onbeperkt omruilgarantie
mits ongebruikt en in originele verpakking!
Is me gelukkig wel vaak voorgekomen dat ik zonder kassabon toch mocht ruilen/terugbrengen omdat het nog niet geopend was. Ja, as je moet verhuizen en tig dingen koopt in meerdere keren, dan raak je wel eens wat bonnen kwijtquote:Op vrijdag 16 november 2007 11:32 schreef Adelante het volgende:
kassabon is vereist, daarop staat immers het bedrag dat je er voor hebt betaald en wanneer het is gekocht en of je ten tijde van de koop familylid was
dat is immer en altijd uit coulance van de medewerker/leidinggevende van de klantenservice. de algemene verkoopwaarden vereisen voor (omruil)garantie een kassabon.quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:09 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Is me gelukkig wel vaak voorgekomen dat ik zonder kassabon toch mocht ruilen/terugbrengen omdat het nog niet geopend was. Ja, as je moet verhuizen en tig dingen koopt in meerdere keren, dan raak je wel eens wat bonnen kwijt
Neen, die verkopen wij niet losch. Ik dacht alleen in combinatie met een bepaalde kast...quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:21 schreef PM-girl het volgende:
Verkoopt Ikea ook sluitingen voor deurtjes met een duwmagneet? Zonder greep dus, waarbij je door erop te duwen de deur opent?
FRIELquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:58 schreef WebForce het volgende:
[..]
Neen, die verkopen wij niet losch. Ik dacht alleen in combinatie met een bepaalde kast...
En de MATILLA vitrinekastquote:
Een duidelijke foto kon ik niet vinden, maar wel nadere info:quote:Op donderdag 15 november 2007 11:07 schreef athlonkmf het volgende:
nog een keer proberen dan maar:
[..]
Ja...quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:42 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik denk dat ik in plaats van de Klippan een Mysinge 2-zitsbank ga nemen met Möllebo bekleding. Een bank die in een 1-persoons logeerbedje veranderd kan worden, handig voor de kleine woonkamer.
Maar er is ook een tweezitter te koop met 1 armleuning. Kan de normale 2-zitterbij de montage ook naar keuze met 1 armleuning (of zonder) voorzien worden? Wat ik wil zeggen is, kan ik bij de normale 2-zitter later ook met bijv. een Mysinge chaise longue oid tegenaan uitgebreid worden?
Daar was ik al bang voor, het stond ook niet meer in de catalogus.quote:Op zondag 18 november 2007 12:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja...
Maar volgens mij is MYSINGE gepland om uit het assortiment te gaan
Huh?quote:Op zondag 18 november 2007 14:30 schreef E.T. het volgende:
Altijd leuk trouwens, personeel dat geen zin meer heeft terwijl ik een hoop stof sta te knippen![]()
Zoonlief vond al die aandacht gistermiddag geweldig iig![]()
Ik stond gistermiddag een heleboel stofjes te knippen en zoon van 10mnd zat in het winkelwagentje..quote:
Oowkej... naja je hebt wel een soort van prive smaland gehadquote:Op zondag 18 november 2007 14:43 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik stond gistermiddag een heleboel stofjes te knippen en zoon van 10mnd zat in het winkelwagentje..
Een van je barendrechtse collega's had geen zin meer en 'offerde zich op' om mijn zoontje te vermaken![]()
(er stond sowieso vier man te lummelen daar) Zoon had 't prima naar z'n zin iig
![]()
MÅNSTAD is net nieuw...quote:Op zondag 18 november 2007 14:43 schreef Dr_Crouton het volgende:
En de MÅNSTAD? In het IKEA Family blad staat ie er in, maar is zeker al uit de collectie? Of is het nieuw? Als ie oud is, wil ik zsm de MYSINGE bestellen.
Elisabet, Ditte, Katarina, Belinda..quote:Op zondag 18 november 2007 15:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oowkej... naja je hebt wel een soort van prive smaland gehad
Welke stoffen heb je gekocht?
Zo nieuw dat ie nog niet te zien was in IKEA Amsterdam?quote:
Jeetje... das een hele berg...quote:Op zondag 18 november 2007 16:33 schreef E.T. het volgende:
[..]
Elisabet, Ditte, Katarina, Belinda..
Elisabet 3 verschillende, Ditte rood en blauw, Katarina 2 verschillende en Belinda eentje geloof ik.
Thuis meteen alles in de wasmachine en droger gedaan om te krimpen.. van de week mee aan de slag![]()
Zo nieuw inderdaad waarschijnlijkquote:Op zondag 18 november 2007 17:59 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Zo nieuw dat ie nog niet te zien was in IKEA Amsterdam?
Wil er wel even op zitten voordat ik het eventueel wil nemen.
Dat er opeens 40 debielen met een kartonnen bril op hun harses op de dam gaan staanquote:Op zondag 18 november 2007 19:33 schreef Adelante het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=FS6ktJ7wxxY
waarom in NL geen leuke IKEA reclames meer, als ik wat zie is het in het kader van designyourownlife
Dat wordt de eerste 2-3 wekn complete chaos natuurlijkquote:Op donderdag 15 november 2007 20:49 schreef Allan24 het volgende:
[..]
Ik zal morgen eens (proberen te) kijken of er meer info beschikbaar is...
@ Transporttarief, het wordt erg simpel;Pakketleveringen (alleen NL, max 25 kg met bepaalde maximale afmetingen) 15.- euro Transport binnen Nederland* <100 kg 29.- euro Transport binnen Nederland* 100-300 kg 59.- euro Transport binnen Nederland* >300 kg 89.- euro Etagetoeslag 10.-
*of in België/Duitsland tot 25 km over de grens.
Overige tarieven (buitengebied, bijvoorbeeld verder weg in het buitenland en/of de Waddeneilanden) op aanvraag en alles uiteraard op voorwaarde dat een normale levering mogelijk is, zie daarvoor (binnenkort) de volledige afleveringsvoorwaarden en transportfolder op de IKEA site en/of in het woonwarenhuis.
Deze tarieven gelden overigens voor transporten die vanaf maandag 19 november worden aangemaakt.
Voor sommige leveringen wordt het transportbedrag in vergelijking met het nieuwe systeem duurder, maar voor verreweg de meeste transporten zijn deze tarieven juist lager -- en in elk geval één tariefsysteem voor alle Nederlandse IKEA's (mogelijk met uitzondering van Delft, as usual) dus veel duidelijker!
quote:Belangrijke mededeling
Met het SULTAN assortiment biedt IKEA de beste slaapoplossing voor elke dag en wij doen er alles aan om het vertrouwen van klanten in de kwaliteit van IKEA te waarborgen. Tot onze grote spijt is echter gebleken dat in een klein aantal IKEA SULTAN HAMNÖ matrassen de strikte limieten die IKEA zichzelf oplegt voor bepaalde stoffen zijn overschreden. De betreffende matrassen zijn echter veilig en leveren geen gevaar op voor de gezondheid.
Het Duitse consumententijdschrift Öko-Test heeft binnenveringsmatrassen laten testen. Uit het rapport van Öko-Test is naar voren gekomen dat in de geteste SULTAN HAMNÖ matrassen de strikte IKEA limieten voor organische tin- en fosforverbindingen zijn overschreden.
Ons eigen vervolgonderzoek bevestigde dit testresultaat en toonde aan dat een overschrijding van de door onszelf gestelde limieten zich ook voordeed in één andere IKEA matras, SULTAN HASSELBÄCK, die van dezelfde Duitse leverancier afkomstig is. Beide matrassen zijn onmiddellijk uit de verkoop genomen. Het kleine aantal matrassen dat dit euvel vertoont, is dit jaar geproduceerd tussen maart en oktober en is alleen verkocht in Duitsland, Nederland, Spanje en Portugal. Bij alle andere SULTAN matrassen zijn geen problemen geconstateerd. Het gaat in Nederland alleen om de SULTAN HAMNÖ matras van 90x220 cm.
De betreffende matrassen zijn te herkennen aan het leveranciersnummer (15372) en de datumstempel (jaar/week: 0713 t/m 0744). Deze stempel is aangebracht op een vast label dat aan de binnenkant van de matras achter de rits is gelijmd.
Hoewel de matrassen veilig zijn en geen gevaar opleveren voor de gezondheid, kunnen klanten die een dergelijke matras hebben gekocht deze bij de afdeling Klantenservice omruilen of het aankoopbedrag terugkrijgen.
SULTAN HAMNÖ en HASSELBÄCK matrassen van andere leveranciers zijn getest en goedgekeurd; de verkoop hiervan wordt voortgezet.
Onze oprechte excuses voor alle eventuele ongemakken. Neem voor meer informatie contact op met de IKEA informatielijn: 0900-2354532 (0.10/min.)
Anyone?quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:46 schreef alors het volgende:
Hmm nog maar een keer over het MANDAL bedframe met dekenlades, 140x200. Het zou in week 45 binnenkomen, maar het is er nu nog steeds niet volgens de site.
Is er hier een Ikea medewerker die weet of het nog lang gaat duren?
Gefeliciteerd IKEAquote:Op maandag 19 november 2007 19:40 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA alweer de nummer 1!
Jeej!![]()
Het woonwarenhuis Ikea is voor het derde jaar op rij winnaar van de verkiezing van de Beste Winkelketen. De Zweden blijven Jumbo en Runnersworld voor in de publieksprijs, waarin zo’n 900.000 individuele winkelwaarnemingen zijn verwerkt.
bron
Is dat echt zo ja? En de hoezen, gaan die er dan ook meteen uit? Of gaan ze nog wel in de uitverkoop? Wij hebben er nu twee staan en zouden nog wel een hoekdeel willen, maar de prijs ervan kan ik niet vinden. Van de andere kan, die nieuwe banken hebben wel hele gave stoffen.quote:Op zondag 18 november 2007 12:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja...
Maar volgens mij is MYSINGE gepland om uit het assortiment te gaan
In principe is het; onderstellen op, hoezen op.quote:Op maandag 19 november 2007 21:30 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Is dat echt zo ja? En de hoezen, gaan die er dan ook meteen uit? Of gaan ze nog wel in de uitverkoop? Wij hebben er nu twee staan en zouden nog wel een hoekdeel willen, maar de prijs ervan kan ik niet vinden. Van de andere kan, die nieuwe banken hebben wel hele gave stoffen.
Kun je niet bij de Ikeavestiging je gsm-nummer achterlaten? Dat had ik ook gedaan voor mijn Mandal-bed en toen hij binnen was, kreeg ik een sms. Paar dagen later had ik hem opgehaald en gelukkig was deze er nog!quote:
Eh ja ik wist niet dat dat kon, ben er ook niet op gewezen toen ik vroeg wanneer het bed weer binnen zou komen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 02:19 schreef hydraulix het volgende:
[..]
Kun je niet bij de Ikeavestiging je gsm-nummer achterlaten? Dat had ik ook gedaan voor mijn Mandal-bed en toen hij binnen was, kreeg ik een sms. Paar dagen later had ik hem opgehaald en gelukkig was deze er nog!
wilde hem altijd al hebben.. destijds wassie 100 pleurie.. ik had het er niet voor over mja een jaar lang die prijs en ik wilde hem toch graag hebben.. uiteindelijk dus ook voor 100 pleurie gekocht. Nog geen week later stondie ineens voor 60 te koop.. dan lul je toch niet meer...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:23 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
ALLEBY roos is ook eindelijk de status free range ontgroeid![]()
als het binnen drie maanden is, kun je meestal wel het prijsverschil vergoed krijgen hoorquote:Op dinsdag 20 november 2007 11:48 schreef Gstyles het volgende:
[..]
wilde hem altijd al hebben.. destijds wassie 100 pleurie.. ik had het er niet voor over mja een jaar lang die prijs en ik wilde hem toch graag hebben.. uiteindelijk dus ook voor 100 pleurie gekocht. Nog geen week later stondie ineens voor 60 te koop.. dan lul je toch niet meer...![]()
A'dam had gratis fruitquote:
sommige artikelen zijn inderdaad niet standaard voorraad artikelen, maar worden besteld en gratis thuisgeleverd. zo'n bestelling kan alleen in een winkel, niet telefonisch/electronisch.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:34 schreef alors het volgende:
Nou mail ik zo over dat bed, krijg ik dit terug:
Het MANDAL bedframe 140x200 cm is niet uit voorraad leverbaar. U kunt deze in de vestiging bestellen. De levertijd ligt tussen 1 en 3 weken.
Waarom wordt dat dan nergens aangegeven verder? Er is mij daar nooit wat over verteld. Kun je dat ook telefonisch doen? Anders ga ik wel ergens anders heen.
We kunnen een smsje vastleggen, maar als de verwachte levertijd langer dan 4 weken is dan heeft het al geen zin. De smsjes verdwijnen na 4 weken uit het systeemquote:Op dinsdag 20 november 2007 07:21 schreef alors het volgende:
[..]
Eh ja ik wist niet dat dat kon, ben er ook niet op gewezen toen ik vroeg wanneer het bed weer binnen zou komen.
Krijg je er meerderequote:Op woensdag 21 november 2007 12:42 schreef eQuaL het volgende:
Ikeaaaa![]()
Zow ben benieuwd naar de kerstpaketten!
Nja na vorig jaar zalk nie al te veel verwachtenquote:Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef WebForce het volgende:
[..]
Krijg je er meerdere. Wel leuk dat er dit jaar nog helemaal niets bekend is
. Zelfs geen geruchten
. Maargoed we hebben nog tot 18 december
.
Wij in Saasveld...quote:Op woensdag 21 november 2007 23:55 schreef Memento-Mori het volgende:
wij ergens in woerden, althans dat had ik opgevangen
O bij ons gaan er wel geruchten rond hoor (cccn). Zal het hier maar niet gaan verspreiden beetje zonde als het echt zo blijkt te zijn. Als het waar is dan is het wel weer een duur kado en vergelijkbaar met vorig jaar.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef WebForce het volgende:
[..]
Krijg je er meerdere. Wel leuk dat er dit jaar nog helemaal niets bekend is
. Zelfs geen geruchten
. Maargoed we hebben nog tot 18 december
.
Wat leuk, nog een collega! CCCN is IPS toch? Zit je er voor klantentelefoons of andere dingen?quote:Op donderdag 22 november 2007 10:57 schreef user_friendly het volgende:
[..]
O bij ons gaan er wel geruchten rond hoor (cccn). Zal het hier maar niet gaan verspreiden beetje zonde als het echt zo blijkt te zijn. Als het waar is dan is het wel weer een duur kado en vergelijkbaar met vorig jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |