Is dat niet wat de overweldigende meerderheid van de wereldbevolking doet: werken, kinderen krijgen en familie en vrienden bezoeken? De een met een pilsje en de ander met thee. De een met slaag en de ander met MTV.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is dat écht zo, of stiekem meer een soort fata morgana van jou?
jij bent volgens mij echt iemand die denkt dat ie elke cultuur en volk kent en altijd van het beste uitgaat, behalve als het een westerse cultuur is, dan is het vies en altijd onoirbaar, wat de feiten ook zijn.
is dit jouw ongepaste schaamte? of ben je gewoon een verkoper van culturen?
Nou, dan weet ik niet waar jij woont. Maar hier ter stede is er niks concreets wat Wilders gelijk geeft, behalve anderhalve paardekop aan rascisten.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als ik jou was zou ik eens om je heen kijken zoals het echt is kees.
welke stede heb je het over stalknecht?quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, dan weet ik niet waar jij woont. Maar hier ter stede is er niks concreets wat Wilders gelijk geeft, behalve anderhalve paardekop aan rascisten.
Wageningen, koksmaatje.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke stede heb je het over stalknecht?
voor je gaat zeuren over Wageningen ( I love that cityquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
welke stede heb je het over stalknecht?
Fundamentalistisch gelovig...waar haal je dat vandaanquote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar wees eens eerlijk: jij bent zelf toch ook heel radicaal en nogal fundamentalistisch gelovig? Je hebt zeer orthodoxe opvattingen over van alles, over homoseksualiteit bijvoorbeeld. Van mij mag dat, maar waarom zou jij wel radicaal mogen zijn en anderen niet?
Wat een merkwaardig mengsel van standpunten en van taalgebruik! Verstandig en onverstandig, correct en Cruiffiaans! Een aanvoegende wijs vlak voor een -t fout!quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:17 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Fundamentalistisch gelovig...waar haal je dat vandaan
Uit het feit dat Homosexualiteit een natuurlijke afwijking is?
natuurlijk als in in de natuur voorkomend en afwijking daar het afwijkt van de 90% norm.
Het komt idd voor bij 10% van de bevolking en vemoedelijk bij alle zoogdieren. Feit echter is dat voortbestaan van een soort gedoemd is ware het geen uitzondering. Dat houd zoals ik ook al meerdere malen toegelicht heb niet in dat je die 10% hebt te executeren echter het houd ook niet in dat democratisch gezien die 10% moet gaan lopen zeiken zeuren de dienst wil uitmaken etc.
Net zoals ik kotsmisselijk wordt van een stelletje paalzitters en tapijtvreters die met weet ik welke geslachtsdelen gaan lopen zwaaien op een rondvaart boot zou het ook geen pas hebben op in een gebied waar laten we zeggen 90% dusdanig geaard is een heteroparade te hebben hetero-pubs te beginnen etc
Net zoals je in Saoudie niet in een string gaat rondlopen doe je dat hier dus niet in een burqa om het maar eens naar een andere levenswijze door te trekken.
Wij kunnen hier in het westen wel een grote bek hebben over onze normen en waarden maar het lijkt tot het merendeel niet door te dringen dat andere landen en culturen daar geen behoefte aan hebben.
Als ze in Iran homo's willen stenigen of in afghanistan fenministische vrouwen willen hangen dan is dat naar onze maatstaven vreselijk..... Maar lands wijs lands eer zou ik zo zeggen
Laten we toch oppassen dat zogenaamde vluchtelingen (lees 5e collone immigranten) hier niet de boel versjteren voor het vrije westen.
Begrip hebben voor dat soort achterlijke waai in culturen houdt zometeen in dat jij niet meer veilig over straat kan, en je vriendje welk wellicht Iran ontvlucht is, dat helemaal voor niets gedaan heeft. (Thuis had ie ook gestenigt kunnen worden)
Dat jouw normen en waarden anders zijn die van mij en we dar vrolijk over kunnen schelden is een vrijheid die we hier hebben, en die ik graag zo wil houden. Vooralsnog slaan we elkaar de kop er niet over in.
Het zou verdomde saai zijn als we het over alles eens zouden zijn.
Ik heb inderdaad iets tegen neven en nichten die een deurbeleid voeren in een bepaalde kroeg
Net zoals je mij niet zult zien in een kroeg waar een hetero beleid gevoerd zou worden
Maar die laatste regel zul je nu wel weer voor de 30 keer niet lezen
iemand die met de keuzevrijheid in Nederland niet om kon gaan ?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een merkwaardig mengsel van standpunten en van taalgebruik! Verstandig en onverstandig, correct en Cruiffiaans! Een aanvoegende wijs vlak voor een -t fout!
Iemand die de keuze gemaakt heeft het elders te zoeken idd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 01:21 schreef moussie het volgende:
[..]
iemand die met de keuzevrijheid in Nederland niet om kon gaan ?
en dan ga je wonen in een land waarvan de bewoners de meeste bomaanslagen van Europa op hun conto hebben staan ..quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:51 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Iemand die de keuze gemaakt heeft het elders te zoeken idd.
Een land waar mensen om een pen neergestoken worden, je als lerares in de metro niet veilig bent. Je als psychopaat in een gesloten inrichrting gwoon uit de tuin kan weglopen, danwel aan je begeleider ontsnappen en een poging te doen twee agenten te vermoorden, medelandertjes die vervolgens gaan lopen rellen ....
Waar je vriendin niet meer in een rok over straat kan , etc etc
Dan vertrek je naar een land waar je daar geen last van hebt, gelijk die Iraanse nicht dat ook doet.
met de proleet bedoel je Wilders neem ik aan ?quote:Probleem is dat de haatzaaiers van de proleet zich gelijk ratten verspreiden.
? .. waar heb je het over, welk gedachtegoed veroordelen we daar maar hier niet ?quote:En het gedachtengoed dat wij als nedrelander durven te veroordelen als het plaatsvind in het thuisland dient hier maar begrepen te worden vanwege de achterliggende cultuurverschillen![]()
Allereerst zijn je cijfgers incorrect zoals gebruikelijk. Ten tweede heb je het over bewoners van het eiland niet van het land. Dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:22 schreef moussie het volgende:
[..]
en dan ga je wonen in een land waarvan de bewoners de meeste bomaanslagen van Europa op hun conto hebben staan ..
jij moet geen aannames maken...daar zit je namelijk fout mee.quote:met de proleet bedoel je Wilders neem ik aan ?
Het feit dat het met zwaverlzuur begooien van ongesluierde vrouwen in Kashmir Schandelijk isquote:? .. waar heb je het over, welk gedachtegoed veroordelen we daar maar hier niet ?
volgens mij heeft de IRA nog steeds meer op de teller staan dan de ETA ..quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:52 schreef desiredbard het volgende:
Allereerst zijn je cijfgers incorrect zoals gebruikelijk. Ten tweede heb je het over bewoners van het eiland niet van het land. Dat is nogal een verschil.
aha .. ik had het kunnen weten, het was geen helder moment met een sarcastische ondertoon maar de gewoonlijke belabberde spellingquote:jij moet geen aannames maken...daar zit je namelijk fout mee.
Ik heb het over de vrouwonviendelijke amntisemitiosche vrouwen en europeanenhaters die de de pedofiel Mohammed napraten
geweld tegen vrouwen met wat dan ook om je zin te krijgen is schandelijk, waar dan ook ter wereld ..quote:Het feit dat het met zwaverlzuur begooien van ongesluierde vrouwen in Kashmir Schandelijk is
Maar het dragen van een burq in nederland begrepen moet worden.
gesluierde sletten, toe maar .. net waren het nog de slachtoffers van gekke macho's die ze met zwavelzuur zitten te bewerken als zij zonder sluier lopen ..quote:Dat dezelfde gesluierde sletten en hun vieze ventjes (of dat nu hun gedeelde man) of een uit het nest jongen is doet niert terzake verbaal Nederlandse/westerse vrouwen lastig vallen is iets waarvan we de culturee en godsdienstige achtergrond moeten begrijpen.
Hamas, Al Q'aida gelieerden?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 20:21 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij heeft de IRA nog steeds meer op de teller staan dan de ETA ..
Noord Ierland is geen Land Noord ierland is een Provincie.quote:maar wat zeg jij nou .. Ierland is geen land ?
Gesluierde slet is dan ook van toepassing op zijn die dat ding uit fundamentalistische overtuiging/ideologie in Nederland dragen. Niet voor een meiske uit bijv Pakistan dat uit vrees voor haar leven/uiterlijk zo'n ding aantrektquote:geweld tegen vrouwen met wat dan ook om je zin te krijgen is schandelijk, waar dan ook ter wereld ..
wat heeft dat te maken met je vrije kledingkeuze in een vrij land ?
gesluierde sletten, toe maar .. net waren het nog de slachtoffers van gekke macho's die ze met zwavelzuur zitten te bewerken als zij zonder sluier lopen ..
Haal je hoofd toch uit je aars... blanke hoer westerse hond kankerslet zijn toch echt TVA/TIA uitsparakenquote:en fyi .. van die types die vrouwen op straat lastig vallen en bij niet reageren beginnen te schelden zijn van alle tijden en uit alle bevolkingsgroepen
Hey when in Rome....quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:21 schreef Yildiz het volgende:
Wow, wat een argumenten hier. Je zou er haast van overtuigd raken...
Is "hier" Ierland?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:23 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hey when in Rome....
Vind het zo huichelachtig om op bijv. Iran kritiek te leveren of wat er gebeurd in Kashmir of SA
Maar hier wel begrip te hebben voor het uitschelden van vrouwen, het weigeren een hand te geven etc
vanuit culturele achtergrond
Link?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:39 schreef sneakypete het volgende:
Helaas zijn er zat mensen die dat doen hoor..
Er zijn idd helaas nogal wat mensen die onder het mom van tolerantie intolerantie accepteren, zolang het maar beschermd wordt door de paraplu van 'het geloof'.
dat spellen niet zo goed werkt bij jou wisten we al, maar lezen ook niet blijkbaar .. ik had het over Europaquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:08 schreef desiredbard het volgende:
Hamas, Al Q'aida gelieerden?
aah, die fiets .. oké ..quote:Noord Ierland is geen Land Noord ierland is een Provincie.
En zelf al zou de 6 graafschappen bij ierland komen dan is Ulster nog altijd een provincie
dus iedereen die religieuze kledij draagt is een fundamentalist .. of telt dat alleen voor moslims ?quote:Gesluierde slet is dan ook van toepassing op zijn die dat ding uit fundamentalistische overtuiging/ideologie in Nederland dragen. Niet voor een meiske uit bijv Pakistan dat uit vrees voor haar leven/uiterlijk zo'n ding aantrekt
de toevoegingen zijn iets verandert .. blank en westers ipv van tyfus en kolere, maar kankerslet wat het toen ook al .. vooral die wat boerse typetjes in groepjes groter dan 3 konden er wat van ..quote:Haal je hoofd toch uit je aars... blanke hoer westerse hond kankerslet zijn toch echt TVA/TIA uitsparaken
Jaja, en op FOK! loopt iedereen maar een beetje te schreeuwen zeker?quote:
Dat zijn nogal verschillen in kaliber: het ophangen van homo's in het openbaar en het weigeren een hand te geven aan mensen van een ander geslacht!quote:Vind het zo huichelachtig om op bijv. Iran kritiek te leveren of wat er gebeurd in Kashmir of SA
Maar hier wel begrip te hebben voor het uitschelden van vrouwen, het weigeren een hand te geven etc
vanuit culturele achtergrond
Ik wil geen propagandastromannen zien, ik wil graag linkjes naar uitspraken van bijvoorbeeld politici die het uitschelden van vrouwen goedpraten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
http://www.uitgeverijaspekt.nl/Aktueelpagina.htm
Don't shoot de messenger (lees: wat jij wilt en denkt te moeten oordelen interesseert me niet).quote:Op woensdag 17 oktober 2007 00:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik wil geen propagandastromannen zien, ik wil graag linkjes naar uitspraken van bijvoorbeeld politici die het uitschelden van vrouwen goedpraten.
Prima, maar het is geen bewijs. Als iemand zegt dat het zo is, wil dat nog niet zeggen dat het zo is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 00:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Don't shoot de messenger (lees: wat jij wilt en denkt te moeten oordelen interesseert me niet).
Ik heb dat boek niet geschreven, maar niet uitgesloten is dat de titel een metafoor is.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 00:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Prima, maar het is geen bewijs. Als iemand zegt dat het zo is, wil dat nog niet zeggen dat het zo is.
En die titel ook: "Het verraad van links." Wat of wie is er dan verraden?
Ik wil best praten over wat in dat boek staat, hoor. Argumenten tegen argumenten.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 00:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb dat boek niet geschreven, maar niet uitgesloten is dat de titel een metafoor is.
In elk geval onderbouwt het de stelling, dat nogal wat mensen die onder het mom van tolerantie intolerantie accepteren (waarop jij dus om een link vroeg).
Althans volgens de beschouwing van de auteur.
Dus in plaats van de auteur hiervan als propagandist te kwalificeren kan je ook de inhoud bestrijden.
Maar goed. Jij wilt klaarblijkelijk niet serieus genomen te worden.
Er wordt een stelling neergelegd (overigens niet door mij, maar allčz), waarop jij om een link vraagt, ik geef je die, waarop jij meent te moeten oordelen dat het hier om stromannen propaganda gaat.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 00:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik wil best praten over wat in dat boek staat, hoor. Argumenten tegen argumenten.
Maar jij geeft geen argumenten, je geeft alleen een linkje naar dat boek. Nou, dan geef ik een beschouwing van dat boek. Zo gaat dat.
Als je argumenten opdoet uit dat boek en die geeft, dan wil ik die wel pareren.
Hier pikt men dat gedrag dan ook nog niet, helaas zijn er veel europeese imigranten NLers Duitsers etc die vinden dat Ierland te onvriendelijk is tegen immigranten en die het weer hard lopen te brullen dat een hoofddoekje als uitzondering op een schooluniform moet kunnen etc etc.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 23:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Is "hier" Ierland?
En wie toont er dan begrip voor?
Het is leuk en aardig maar zolang de christelijke partijen iets meer dan 1/3de van de zetels in de eerste kamer weten te houden , dat alle dingen met geloof te maken hebben niet zullen worden aangepakt, samen met de liberale partijen die sowieso voor vrijheid van alles zijn (zolang het hunzelf maar niet in de weg zit).quote:Op woensdag 17 oktober 2007 01:05 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hier pikt men dat gedrag dan ook nog niet, helaas zijn er veel europeese imigranten NLers Duitsers etc die vinden dat Ierland te onvriendelijk is tegen immigranten en die het weer hard lopen te brullen dat een hoofddoekje als uitzondering op een schooluniform moet kunnen etc etc.
Maar je mag je fijn van de domme houden, doe maar net alsof het in Nederland niet t ver is doorgeslagen.
Ik vraag mij dus echt af of het dus links is, ik denk eilk meer dat het links in hun schoenen geschoven word.quote:Als er weer een misdrijf is en de dader staat niet per direct vermeld kun je er in 99% van de gavallen van uitgaan dat het weer een medelander betreft. Diep triest voor de autochtone bevolking en de serieuze immigrant die zich wel aanpast.
Maar idd de goeden moeten onder de kwaden lijden volgens de links orthodoxe religie.
Geef mijn portie maar aan fikkie.
Ik zal altijd van het "oude" Nederland blijven houden....een rijke geschiedenis en cultuur...maar van een afstand. Om Maxima haar woorden aan te halen, Nederlanders zijn over het algemeen goed zich elders aan te passen.....
We moeten dat naar mijn alleen niet binnen eigen land doen.
Mensen die zich bijna 70 jaar geleden binnen de landsgrenzen naar een andere cultuur draaiden werden NSBers genoemd.... ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn..... maar als het lang genoeg doorfestert komt er vanzelf wel weer een bijltjesdag.![]()
Tegelijkertijd is deze reactie op haar beurt weer voorspelbaar.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 09:57 schreef X. het volgende:
Wilders-aanhangers zien in ieder bericht over Islam / Marokkanen wel iets waardoor ze kunnen roepen: kijk, we hebben gelijk!
Tja, wat moet je er anders op zeggen?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is deze reactie op haar beurt weer voorspelbaar.
Kijk zolang onze RechtStaat niet kan vertellen dat een uitspraak zoals:quote:[maar je kunt niet ontkennen dat er best wat pipo's in de kamer zitten die steevast allerlei rare acties van bepaalde individuen goed willen praten om de vrede te bewaren.
Het ligt er nogal aan wat de politiek acceptabel acht ten aanzien van een gezonde samenhang in de samenleving, de analyse van de AIVD ten spijt.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:04 schreef X. het volgende:
[..]
Tja, wat moet je er anders op zeggen?
In dat bericht van de AIVD staat toch duidelijk dat de kans op problemen niet groot is. Maar dat pikken de Wilders-nalopers er niet uit.
Selectief lezen, heet dat.
We leven al in een middeleeuws land waar wetten en regels willekeurig worden uitgelegd zoals de Inquesitie het wil.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:15 schreef X. het volgende:
Tuurlijk is er 'zorg'. En je ziet ook dat er maatregelen komen. Maar geen maatregelen de Wilders wil. Het zijn namelijk dingen waarvan hij weet dat ze onmogelijk zijn. Als het aan hem ligt, worden wij weer een middeleeuws land.
Ik zie buiten onderzoek geen beleidsmaatregelen. Welke maatregelen bedoel je dan?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:15 schreef X. het volgende:
Tuurlijk is er 'zorg'. En je ziet ook dat er maatregelen komen. Maar geen maatregelen de Wilders wil. Het zijn namelijk dingen waarvan hij weet dat ze onmogelijk zijn. Als het aan hem ligt, worden wij weer een middeleeuws land.
Maar het boeit hem niet. Hij kan al die dingen vanuit de oppositie makkelijk roepen en er makkelijk mee scoren. Hij hoeft het zelf toch niet uit te voeren.
Bij het debat van de begroting had hij ook grote woorden, maar een eigen tegenbegroting maken doet hij dan weer niet. Wel de woorden, niet de daden.
Die vind je overbodig?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:29 schreef X. het volgende:
Je ziet het met dat dubbele paspoort, de maatregelen in Kanaleneiland, etc.
En op de huid zitten? Ze proberen met hem in discussie te gaan, maar hij kan alleen maar hetzelfde riedeltje steeds afdraaien.
Bedoel je: 'Allah = Rechtvaardig = Macht'quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:29 schreef X. het volgende:
En op de huid zitten? Ze proberen met hem in discussie te gaan, maar hij kan alleen maar hetzelfde riedeltje steeds afdraaien.
Overbodig? Nee zeker niet!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:35 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Die vind je overbodig?Als er nou één plek in Nederland is waar iedereen wel voor een strengere aanpak is, dan is het daar wel.
![]()
Waaruit alweer blijkt dat in discussie gaan niets oplost, alsof dat nog niet bewezen was door het mislucte immigratie.integratie beleid.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:29 schreef X. het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |