abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53877294
Nostradamus voorspelde dit alles al eeuwen terug
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53877324
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:19 schreef Killaht het volgende:
Wilders is gewoon een haatzaaier en publiciteitsgeil. Hij is vroeger vaak gepest en nu gaat hij dat afreageren op een etnische groepering.

Moslimsradicalisme wordt allang in de gaten gehouden en is slechts een heeeel klein percentage van de moslims. Mensen denken altijd gelijk dat iedere moslim met een bom om zijn buik loopt, integendeel zelfs. Dit is juist wat Wilders wil. Ik zeg niet dat het probleem niet bestaat, maar weet je wat een veel groter opkomend probleem is dan moslimradicalisme. Rechtsextremisme. Daar moeten ze naar uitkijken.

https://www.aivd.nl/algemene_onderdelen/brief-aan-de-tweede

Pas geleden een opgepakt die wapens had gestolen uit het leger, die zo lek is als een deur. Maar wat als een moslim deze distributiekanaal had, dan waren de poppen aan het dansen. Evenals trainingskampen die er zijn in europa voor rechtsextremisten. Maar dat is dan niet erg.
lees zijn website eens
dan weet je dat je fout zit
hij is nice!
zijn vrouw is buitenlands dus?
waarom zou hij negatief lullen over buitenlanders? Omdat zijn dame weet wat er speelt misschien? En ik scheer niet ieder over een kam alleen..er zitten meer dan de helft bij die inderdaad niets te zoeken hebben hier in ons land!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53877367
dat zijn wijf buitenlands is bewijst enkel zijn hypocrisie maar niet dat hij het verder bij het rechte eind heeft.

neemt niet weg dat het me los van zijn rare uitspraken een sympathieke man lijkt.
pi_53878110
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:43 schreef sneakypete het volgende:
dat zijn wijf buitenlands is bewijst enkel zijn hypocrisie maar niet dat hij het verder bij het rechte eind heeft.

neemt niet weg dat het me los van zijn rare uitspraken een sympathieke man lijkt.
Zijn rare uitspraken behelzen vooral het verbieden van van alles. Komt op mij niet sympathiek over.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53878129
Wilders heeft wel vaker gelijk maarja wat doe je eraan he?!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:20:47 #186
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_53912842
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

lees zijn website eens
dan weet je dat je fout zit
hij is nice!
zijn vrouw is buitenlands dus?
waarom zou hij negatief lullen over buitenlanders? Omdat zijn dame weet wat er speelt misschien? En ik scheer niet ieder over een kam alleen..er zitten meer dan de helft bij die inderdaad niets te zoeken hebben hier in ons land!
lees ZIJN website, ohja en omdat dat er zo staat geloof je dat ook zo?

Hij is nice?! Omdat zijn dame dat weet? ohja dus jij gaat ervan uit dat als iemand wat zegt, dat ook zo daadwerkelijk is? Je scheert niet iedereen over een kam maar volgens jou is het probleem dus ong. 300.000 mensen die weg moeten. Je weet duidelijk niet waar je over praat.

Ik heb medelijden met je.
sorry ik wist niet dat jij onder de groep eencellige zielige meelopers die niet weten waar ze overpraten viel.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_53913232
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:43 schreef sneakypete het volgende:

dat zijn vrouw van buitenlandse afkomst is bewijst helemaal niets, Nederland is maar klein en het buitenland, tja, da's de rest van de wereld ..

nah .. je partij de Partij van de Vrijheid noemen en daarna met het een na het andere verbod komen voor andersdenkenden .. dat is pas hypocriet .. het begrip vrijheid eventjes opnieuw definiëren/downgraden naar vrijheid voor een beperkte groep ..
het erge is dat er zovelen in meegaan, die hebben schijnbaar nog niet eens door hoe zij zelf die vrijheden die zij zeggen te willen verdedigen inleveren
pleased to meet you
pi_53918056
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het gaat niet om bangmakerij. Het gaat erom dat mensen hun ogen openen voor het sluipende gevaar.
Ja. Maar de bangmakerij is nou juist dat sluipende gevaar! De uitholling van onze bewegingsvrijheid op grond van angst en zenuwachtigheid. Als ik uit de jaren zeventig nog het Handboek van de Anarchist heb liggen en ik ben bevriend met een moslim, ben ik verdacht!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53918151
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja. Maar de bangmakerij is nou juist dat sluipende gevaar! De uitholling van onze bewegingsvrijheid op grond van angst en zenuwachtigheid. Als ik uit de jaren zeventig nog het Handboek van de Anarchist heb liggen en ik ben bevriend met een moslim, ben ik verdacht!
Angst heeft een functie. Een zinvolle functie in ons hele bestaan. Angst waarschuwt ons voor gevaar. Teveel angst is natuurlijk niet goed, dat moge duidelijk zijn.

Op angst inspelen ansich is dus niet verkeert, zolang het maar binnen proporties en blijft. Anders leidt het tot hysterie en schiet het zijn doel voorbij. Dan krijg je toestanden dat jij met dat boekje ook als een verdachte wordt gezien. Kan nooit de bedoeling zijn.

Het gaat dus ook hier weer om de juiste balans.
pi_53918474
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Angst heeft een functie. Een zinvolle functie in ons hele bestaan. Angst waarschuwt ons voor gevaar. Teveel angst is natuurlijk niet goed, dat moge duidelijk zijn.

Op angst inspelen ansich is dus niet verkeert, zolang het maar binnen proporties en blijft. Anders leidt het tot hysterie en schiet het zijn doel voorbij. Dan krijg je toestanden dat jij met dat boekje ook als een verdachte wordt gezien. Kan nooit de bedoeling zijn.

Het gaat dus ook hier weer om de juiste balans.
Je principe klopt!
Maar Wilders voedt de angst en niet het kritisch denkvermogen en niet de kritische waarneming.
In een interview heeft hij ooit gezegd, dat hij bijna letterlijk misselijk werd bij het zien van een moskee. Als dat waar is, moet hij naar de dokter en niet in de politiek.
Op angst inspelen en angst nalopen is verkeerd. Angst is een slechte raadgever. Als je in het topic kijkt over zijn vragen in de Tweede Kamer zie ook steeds opnieuw, dat hij opgewonden vragen stelt over onderwerpen, die later heel anders blijken te zijn. Hij zaait wind, hij zaait zelfs storm.
Ik begin me te realiseren, dat er mensen zijn die hechten aan geborgenheid. De soort die je kunt vinden bij Frans Bauer, BZN en Beatrix. Ik heb daar zelf niet zoveel mee, maar goed, dat zal dan wel. Het is ze gegund.
Die geborgenheid wordt verstoord door kut-Marokkanen en klote-Turken en schijt-Antillianen. Maar ook door Wilders! Op het eerste gezicht lijkt hij de zorgen van de geschokte Nederlander te verwoorden. Daarom wordt er ook op hem gestemd. Maar wat hij met zijn gekwek veroorzaakt, is dat gematigde en al redelijk geïntegreerde moslims zich gaan afkeren van de Nederlandse samenleving. En gaan radicaliseren of zich gaan isoleren. Precies datgene, wat de zoekers naar geborgenheid niet willen.
Tekenend is verder, dat zijn Partij Van de Vrijheid blijkens de kamervragen vooral roept om het verbieden van van alles. Je kunt er gif op innemen, dat hij op een onverwacht moment ook jou wil verbieden.
pi_53918570
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:49 schreef Kees22 het volgende:
Angst is een slechte raadgever.
een wijze quote uit een boek die iedereen zich te harte zou mogen nemen
quote:
Angst is de moordenaar van het verstand.
Angst is een half-dood die volledige vernietiging met zich meebrengt.
Ik zal mijn angst onder ogen zien.
Ik zal mijn angst over en door me heen laten vloeien.
Als hij voorbij is, zal ik mijn innerlijke oog op zijn pad richten.
Waar de angst is gegaan is niets achtergebleven.
Alleen ikzelf blijf.
(Frank Herbert, Duin)
pleased to meet you
pi_53918649
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 00:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je principe klopt!
Maar Wilders voedt de angst en niet het kritisch denkvermogen en niet de kritische waarneming.
Klopt. Hij kent het mechanisme mbt tot het bedrijven van populistisch politiek of campagne zo je wilt. Het probleem is dat het mechanisme maar tijdelijk werkt. Of liever gezegd aan inflatie onderhevig is. Om hetzelfde effect te sorteren moet hij nl steeds harder gaan schreeuwen en gaan overdrijven. Het breekt hem dus vroeg of laat op.
quote:
In een interview heeft hij ooit gezegd, dat hij bijna letterlijk misselijk werd bij het zien van een moskee. Als dat waar is, moet hij naar de dokter en niet in de politiek.
Ben ik met je eens. Want dan ben je niet meer in staat om op goed gronden tot een zinvol en constructief debat te komen . De emoties krijgen dan teveel de overhand.
quote:
Op angst inspelen en angst nalopen is verkeerd. Angst is een slechte raadgever.
Nee, ik zeg dat angst tot op zeker hoogte een goed raadgever is. Want zonder angstgevoelens krijg je vaak ongelukken. Zoals aangegeven heeft het een functie. Ik zeg wel dat bij Geert W. de angst de overhand heeft.
quote:
Als je in het topic kijkt over zijn vragen in de Tweede Kamer zie ook steeds opnieuw, dat hij opgewonden vragen stelt over onderwerpen, die later heel anders blijken te zijn. Hij zaait wind, hij zaait zelfs storm.
Helemaal eens. ik vind het wel juist dat hij een gevaar ziet, maar hij overdrijft het. ik vind het wel goed dat hij het aan de kaak stelt. Maar voert het debat niet op een correcte wijze. Hij zaait haat idd. En dat is jammer.
quote:
Ik begin me te realiseren, dat er mensen zijn die hechten aan geborgenheid. De soort die je kunt vinden bij Frans Bauer, BZN en Beatrix. Ik heb daar zelf niet zoveel mee, maar goed, dat zal dan wel. Het is ze gegund.
Mensen hebben behoefte aan geborgenheid/saamhorigheid/veiligheid. Mensen zien hun als een soort leider. Ik vind wel dat BN-ers wel een beetje worden overgeadoreerd, maar dat is ene andere discussie.
quote:
Die geborgenheid wordt verstoord door kut-Marokkanen en klote-Turken en schijt-Antillianen. Maar ook door Wilders! Op het eerste gezicht lijkt hij de zorgen van de geschokte Nederlander te verwoorden. Daarom wordt er ook op hem gestemd. Maar wat hij met zijn gekwek veroorzaakt, is dat gematigde en al redelijk geïntegreerde moslims zich gaan afkeren van de Nederlandse samenleving.
Helemaal met je eens. Daarom haat ik politici die niet goed omgaan met het recht van vrij e meningsuiting.
quote:
En gaan radicaliseren of zich gaan isoleren. Precies datgene, wat de zoekers naar geborgenheid niet willen.
Tekenend is verder, dat zijn Partij Van de Vrijheid blijkens de kamervragen vooral roept om het verbieden van van alles. Je kunt er gif op innemen, dat hij op een onverwacht moment ook jou wil verbieden.
Geen liberale partij. Maar een conservatieve beweging dat via een populistisch toer hun aanhang probeert te werven.

Maar Kees: politiek gaat zelden over waarheden.
pi_53918918
Misschien gaat politiek zelden over waarheden. Je kunt gelijk hebben. Ik heb Macchiavelli's "De vorst" eens gelezen en hij had gewoon simpelweg gelijk.
Maar ik hecht zelf wel aan waarheden. En ik weiger te geloven dat hetzes en volksgerichten onvermijdelijk zijn. Leugens moeten weersproken worden, suggesties moeten ontkracht worden, vermoedens onderzocht

Dus Wilders heeft geen gelijk met het moslimradicalisme. Hij creëert het moslimradicalisme.
pi_53920637
waar is iedereen toch zo bang voor, lees een geschiedenisboek en je begrijpt dat westerlingen vele malen wreder zijn

ook op dit moment in de wereld veroorzaken westerlingen vele malen meer ellende dan wie dan ook..

we zijn allang extreem, hebben we geen wilders voor nodig.
pi_53920875
Het percentage STRUISVOGELS is weer zeer hoog in dit topic.
Sportieve inbreng
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:58:09 #196
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53923246
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:17 schreef Kees22 het volgende:
Dus Wilders heeft geen gelijk met het moslimradicalisme. Hij creëert het moslimradicalisme.
Moslimradicalisme en Wilders hebben elkaar nodig om hun eigen achterban te versterken. Bij een oplossing is geen van beide gebaad. Nuance, pragmatisme en debat zijn voor beide partijen geen opties omdat het complexe probleem aan de orde komt. Bangmakerij, vlugge kreten en shockkeren houdt hun achterban gemotiveerd.
lege ton
pi_53936470
Je kunt hetzelfde mechamisme zien bij verharde, langdurige conflicten als die in Noord-Ierland of in Palestina. Gewone mensen willen gewoon rustig hun werk doen, hun kinderen opvoeden en bij hun familie en vrienden op bezoek. Maar de extremen aan beide kanten hebben elkaar nodig voor hun eigen bestaansrecht.
Leven met een been in de ene en een been in de andere cultuur is lastig genoeg. Als we gewoon nieuwkomers of zijinstromers normaal behandelen, gaan ze zelf ook normaal doen. Ooit iets gemerkt van losgeslagen kinderen van buitenlandse directeuren of wetenschappers?
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:37:27 #198
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53936923
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:22 schreef Kees22 het volgende:
Je kunt hetzelfde mechamisme zien bij verharde, langdurige conflicten als die in Noord-Ierland of in Palestina. Gewone mensen willen gewoon rustig hun werk doen, hun kinderen opvoeden en bij hun familie en vrienden op bezoek. Maar de extremen aan beide kanten hebben elkaar nodig voor hun eigen bestaansrecht.
Leven met een been in de ene en een been in de andere cultuur is lastig genoeg. Als we gewoon nieuwkomers of zijinstromers normaal behandelen, gaan ze zelf ook normaal doen. Ooit iets gemerkt van losgeslagen kinderen van buitenlandse directeuren of wetenschappers?
is dat écht zo, of stiekem meer een soort fata morgana van jou?

jij bent volgens mij echt iemand die denkt dat ie elke cultuur en volk kent en altijd van het beste uitgaat, behalve als het een westerse cultuur is, dan is het vies en altijd onoirbaar, wat de feiten ook zijn.

is dit jouw ongepaste schaamte? of ben je gewoon een verkoper van culturen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53937063
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:39 schreef zhe-devilll het volgende:
Nostradamus voorspelde dit alles al eeuwen terug
In dat kwatrijn dat gaat over een witharig blaaskaak, die een aanrollend golfje toeroept: "Gaat henen, gijlieden zijt verwerpelijk en barbaars en gijlieden laat niet voor nog geen vijf euro rauwe dode vis zonder hoofd naar beneden in Uwen mond glijden, maar gooit sodomieten met het hoofd naar beneden van torens van minstens vijf verdiepingen af. Schande, schandalig en schandelijk!" Waarop een deel van het golfje zich verheft, "Zeg dat nog eens!" brult en in een grote tent gehuld alle straten van de achterbuurten overspoelt. Maar het grootste gedeelte van het golfje gaat gewoon aan het werk, krijgt kinderen en bezoekt vrienden en familie.
Dat kwatrijn?
Of dat kwatrijn waarin een witharige ijdeltuit aan de lopende band allerlei onbegrijpelijke en stompzinnige vragen stelt. Waarna er 140 collega's ziek van de lachkrampen naar buiten gedragen worden op rollende tafels en diverse mensen die op een lange rij zitten bordjes omhoog houden met "ja" en "nee" erop, terwijl ze ondertussen geanimeerd met elkaar kletsen. Waarna het witharig leeghoofd steeds harder gaat schreeuwen en tenslotte gillend: "Ik tsunami, jij tsunamit, het tsunamit, wij tsunamiën, julie tsunamiën, zij tsunamiën" in een dwangbuis weggedragen wordt door een paar stevige broeders in witte jassen.
Dat kwatrijn?
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:43:14 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53937129
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In dat kwatrijn dat gaat over een witharig blaaskaak, die een aanrollend golfje toeroept: "Gaat henen, gijlieden zijt verwerpelijk en barbaars en gijlieden laat niet voor nog geen vijf euro rauwe dode vis zonder hoofd naar beneden in Uwen mond glijden, maar gooit sodomieten met het hoofd naar beneden van torens van minstens vijf verdiepingen af. Schande, schandalig en schandelijk!" Waarop een deel van het golfje zich verheft, "Zeg dat nog eens!" brult en in een grote tent gehuld alle straten van de achterbuurten overspoelt. Maar het grootste gedeelte van het golfje gaat gewoon aan het werk, krijgt kinderen en bezoekt vrienden en familie.
Dat kwatrijn?
Of dat kwatrijn waarin een witharige ijdeltuit aan de lopende band allerlei onbegrijpelijke en stompzinnige vragen stelt. Waarna er 140 collega's ziek van de lachkrampen naar buiten gedragen worden op rollende tafels en diverse mensen die op een lange rij zitten bordjes omhoog houden met "ja" en "nee" erop, terwijl ze ondertussen geanimeerd met elkaar kletsen. Waarna het witharig leeghoofd steeds harder gaat schreeuwen en tenslotte gillend: "Ik tsunami, jij tsunamit, het tsunamit, wij tsunamiën, julie tsunamiën, zij tsunamiën" in een dwangbuis weggedragen wordt door een paar stevige broeders in witte jassen.
Dat kwatrijn?
als ik jou was zou ik eens om je heen kijken zoals het echt is kees.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')