Als zij in een enclave willen wonen met eigen wetten en een eigen cultuur....prima. Als ze dan ook zichzelf bedruipen. Wmb stoten we een deel van de randstad af en mogen ze daar allemaal op een hoopje gaan zitten. In de randstad zijn ze wat dat betreft toch al wel gewend dat hele bevolkingsgroepen bij elkaar kruipen, kan er nog wel één bij.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:20 schreef moussie het volgende:
maar als dat clubje ergens wil gaan wonen in een enclave, waarom niet ..
als je even terug kijkt in onze geschiedenis incluis het heden zie je dat er meer groepen zijn die stelselmatig afstand nemen van onze samenleving .. er zitten er zelfs tussen die na eeuwen wonen in Nederland nog steeds geen handen schudden etc en het grappige is dat die wel genoemd worden bij onze historische roots ..quote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:12 schreef damian5700 het volgende:
Los van wat Geert Wilders gedachten zijn over moslims kan men op haar klompen aanvoelen, dat het voor de samenhang in de Nederlandse samenleving niet bepaald bevorderlijk is wanneer een groep daarbinnen categorisch en stelselmatig afstand neemt van die samenleving.
Wat deze groep uitdraagt (in de poging de groep in omvang te laten groeien) is niet normaal.
Ik zou de stelling willen poneren, dat dit feitelijk de finale knock-down voor het multiculturalisme is .
Maakt niet zoveel uit, die spreken gewoon Nederlands en wonen hier al tijden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:01 schreef moussie het volgende:
[..]
als je even terug kijkt in onze geschiedenis incluis het heden zie je dat er meer groepen zijn die stelselmatig afstand nemen van onze samenleving .. er zitten er zelfs tussen die na eeuwen wonen in Nederland nog steeds geen handen schudden etc en het grappige is dat die wel genoemd worden bij onze historische roots ..
de meeste moslims spreken anders ook gewoon nederlands hoor .. maar als het dan idd aankomt op het "hier al tijden wonen" is het voor de moslims te hopen dat het voor hun wat korter duurt dan voor de joden voor ze opgenomen worden in de melting-pot van culturele roots en dat hun dat laatste stukje waarop wij de joden getrakteerd bespaart wordquote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:53 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit, die spreken gewoon Nederlands en wonen hier al tijden.
jij vergelijkt nu een emigrant uit landen met een hoog percentage analfabetisme met eentje uit een land waar iedereen vanaf 4jarige leeftijd 12 jaar (tegenwoordig 14) lang verplicht op school zit .. appels<>perenquote:Maar stel dat ik ga emigreren, dan is het eerste wat ik doe de taal leren van het land waar ik heen ga. Met grote waarschijnlijk zou ik daarmee al gaan beginnen voordat ik vertrek. Verder zou ik me wat verdiepen in de achtergronden en de gebruiken van het land wara ik heen ga. Noem het intresse en respect. Dat mis ik gewoon bij een groot deel van de mensen die hier komen. Die sluiten zich op in hun eigen wereldje en intresseert het geen donder wat er om hun heen gebeurt, behalve dat ze weten waar ze hun hand op moeten houden (dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, ik ken er genoeg die wel intresse hebben en perfect Nederlands kunnen)
misschien zitten de joden wel in onze christelijke cultuur omdat ze daadwerkelijk iets toevoegden aan onze maatschappij. ik heb nooit de vergelijking moslims joden begrepen als argument. netzoals ik het een grove schande vind om te lezen dat de moslims van nu hetzelfde worden behandeld als de joden van toen. ronduit beschamend om te horen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:56 schreef moussie het volgende:
[..]
de meeste moslims spreken anders ook gewoon nederlands hoor .. maar als het dan idd aankomt op het "hier al tijden wonen" is het voor de moslims te hopen dat het voor hun wat korter duurt dan voor de joden voor ze opgenomen worden in de melting-pot van culturele roots en dat hun dat laatste stukje waarop wij de joden getrakteerd bespaart word
Wat hebben de Joden toegevoegd wat de Moslims niet hebben toegevoegd. En is het daarom minder erg als er zoiets verschrikkelijk gebeurd of is het dan "begrijpelijker"? .quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien zitten de joden wel in onze christelijke cultuur omdat ze daadwerkelijk iets toevoegden aan onze maatschappij. ik heb nooit de vergelijking moslims joden begrepen als argument. netzoals ik het een grove schande vind om te lezen dat de moslims van nu hetzelfde worden behandeld als de joden van toen. ronduit beschamend om te horen.
dan moet je je misschien eens verdiepen in de joodse geschiedenis zoals die door de joden is ervaren .. dus zonder dat zoetsappige sausje dat er de laatste tijd overheen gegoten word .. joodse buurten en benoemingen als bvb "voddenjood" zouden je een hint moeten gevenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien zitten de joden wel in onze christelijke cultuur omdat ze daadwerkelijk iets toevoegden aan onze maatschappij. ik heb nooit de vergelijking moslims joden begrepen als argument. netzoals ik het een grove schande vind om te lezen dat de moslims van nu hetzelfde worden behandeld als de joden van toen. ronduit beschamend om te horen.
yeah right. dat is wat ze je wilden laten geloven ná de jodenvervolgingen in de oorlog.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien zitten de joden wel in onze christelijke cultuur omdat ze daadwerkelijk iets toevoegden aan onze maatschappij.
Mensen die hier tegenwoordig heen vluchten of migreren zijn meestal niet de analfabeten uit het land van herkomst, meestal zijn het opgeleide mensen met wat poen achter de hand. Anders hadden ze de reis met grote waarschijnlijkheid niet kunnen betalen. Toch vertikt een deel het om zich aan te passen (niet allemaal, dat weet ik ook wel).quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:56 schreef moussie het volgende:
jij vergelijkt nu een emigrant uit landen met een hoog percentage analfabetisme met eentje uit een land waar iedereen vanaf 4jarige leeftijd 12 jaar (tegenwoordig 14) lang verplicht op school zit .. appels<>peren
Blijf is uit de topics met je gebagger.quote:
Het gaat niet om bangmakerij. Het gaat erom dat mensen hun ogen openen voor het sluipende gevaar.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:56 schreef Xith het volgende:
Dit topic
Laat je toch niet zo bang maken, echtgaaf.
Nee, dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:17 schreef HazeFlaterS het volgende:
[..]
Bedoel je onze regering die stelselmatig het volk niet wil uitleggen
waar ze mee bezig zijn.
Onzin.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:19 schreef Killaht het volgende:
[...] Maar dat is dan niet erg.
Daar wordt hij vervolgens fijntjes op gewezen...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:36 schreef sneakypete het volgende:
ach dat is niet eenzijdiger dan een gemiddeld kamerdebat met wilderz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |