abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 oktober 2007 @ 10:51:50 #161
3542 Gia
User under construction
pi_53858368
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:20 schreef moussie het volgende:

maar als dat clubje ergens wil gaan wonen in een enclave, waarom niet ..
Als zij in een enclave willen wonen met eigen wetten en een eigen cultuur....prima. Als ze dan ook zichzelf bedruipen. Wmb stoten we een deel van de randstad af en mogen ze daar allemaal op een hoopje gaan zitten. In de randstad zijn ze wat dat betreft toch al wel gewend dat hele bevolkingsgroepen bij elkaar kruipen, kan er nog wel één bij.
pi_53858646
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 09:12 schreef damian5700 het volgende:
Los van wat Geert Wilders gedachten zijn over moslims kan men op haar klompen aanvoelen, dat het voor de samenhang in de Nederlandse samenleving niet bepaald bevorderlijk is wanneer een groep daarbinnen categorisch en stelselmatig afstand neemt van die samenleving.
Wat deze groep uitdraagt (in de poging de groep in omvang te laten groeien) is niet normaal.

Ik zou de stelling willen poneren, dat dit feitelijk de finale knock-down voor het multiculturalisme is .
als je even terug kijkt in onze geschiedenis incluis het heden zie je dat er meer groepen zijn die stelselmatig afstand nemen van onze samenleving .. er zitten er zelfs tussen die na eeuwen wonen in Nederland nog steeds geen handen schudden etc en het grappige is dat die wel genoemd worden bij onze historische roots ..
pleased to meet you
pi_53860007
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:01 schreef moussie het volgende:

[..]

als je even terug kijkt in onze geschiedenis incluis het heden zie je dat er meer groepen zijn die stelselmatig afstand nemen van onze samenleving .. er zitten er zelfs tussen die na eeuwen wonen in Nederland nog steeds geen handen schudden etc en het grappige is dat die wel genoemd worden bij onze historische roots ..
Maakt niet zoveel uit, die spreken gewoon Nederlands en wonen hier al tijden.

Maar stel dat ik ga emigreren, dan is het eerste wat ik doe de taal leren van het land waar ik heen ga. Met grote waarschijnlijk zou ik daarmee al gaan beginnen voordat ik vertrek. Verder zou ik me wat verdiepen in de achtergronden en de gebruiken van het land wara ik heen ga. Noem het intresse en respect. Dat mis ik gewoon bij een groot deel van de mensen die hier komen. Die sluiten zich op in hun eigen wereldje en intresseert het geen donder wat er om hun heen gebeurt, behalve dat ze weten waar ze hun hand op moeten houden (dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, ik ken er genoeg die wel intresse hebben en perfect Nederlands kunnen)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_53861489
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:53 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maakt niet zoveel uit, die spreken gewoon Nederlands en wonen hier al tijden.
de meeste moslims spreken anders ook gewoon nederlands hoor .. maar als het dan idd aankomt op het "hier al tijden wonen" is het voor de moslims te hopen dat het voor hun wat korter duurt dan voor de joden voor ze opgenomen worden in de melting-pot van culturele roots en dat hun dat laatste stukje waarop wij de joden getrakteerd bespaart word
quote:
Maar stel dat ik ga emigreren, dan is het eerste wat ik doe de taal leren van het land waar ik heen ga. Met grote waarschijnlijk zou ik daarmee al gaan beginnen voordat ik vertrek. Verder zou ik me wat verdiepen in de achtergronden en de gebruiken van het land wara ik heen ga. Noem het intresse en respect. Dat mis ik gewoon bij een groot deel van de mensen die hier komen. Die sluiten zich op in hun eigen wereldje en intresseert het geen donder wat er om hun heen gebeurt, behalve dat ze weten waar ze hun hand op moeten houden (dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, ik ken er genoeg die wel intresse hebben en perfect Nederlands kunnen)
jij vergelijkt nu een emigrant uit landen met een hoog percentage analfabetisme met eentje uit een land waar iedereen vanaf 4jarige leeftijd 12 jaar (tegenwoordig 14) lang verplicht op school zit .. appels<>peren
pleased to meet you
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:00:20 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53861555
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:56 schreef moussie het volgende:

[..]

de meeste moslims spreken anders ook gewoon nederlands hoor .. maar als het dan idd aankomt op het "hier al tijden wonen" is het voor de moslims te hopen dat het voor hun wat korter duurt dan voor de joden voor ze opgenomen worden in de melting-pot van culturele roots en dat hun dat laatste stukje waarop wij de joden getrakteerd bespaart word
misschien zitten de joden wel in onze christelijke cultuur omdat ze daadwerkelijk iets toevoegden aan onze maatschappij. ik heb nooit de vergelijking moslims joden begrepen als argument. netzoals ik het een grove schande vind om te lezen dat de moslims van nu hetzelfde worden behandeld als de joden van toen. ronduit beschamend om te horen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53861945
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien zitten de joden wel in onze christelijke cultuur omdat ze daadwerkelijk iets toevoegden aan onze maatschappij. ik heb nooit de vergelijking moslims joden begrepen als argument. netzoals ik het een grove schande vind om te lezen dat de moslims van nu hetzelfde worden behandeld als de joden van toen. ronduit beschamend om te horen.
Wat hebben de Joden toegevoegd wat de Moslims niet hebben toegevoegd. En is het daarom minder erg als er zoiets verschrikkelijk gebeurd of is het dan "begrijpelijker"? .
Allah Al Watan Al Malik
pi_53862231
quote:

[..]

dan moet je je misschien eens verdiepen in de joodse geschiedenis zoals die door de joden is ervaren .. dus zonder dat zoetsappige sausje dat er de laatste tijd overheen gegoten word .. joodse buurten en benoemingen als bvb "voddenjood" zouden je een hint moeten geven
pleased to meet you
pi_53862358
quote:

[..]

misschien zitten de joden wel in onze christelijke cultuur omdat ze daadwerkelijk iets toevoegden aan onze maatschappij.
yeah right. dat is wat ze je wilden laten geloven ná de jodenvervolgingen in de oorlog.

Toen is vlug de term "joods-christelijke cultuur" bedacht.

Vóór de oorlog vonden Nederlanders zichzelf superchristelijk. Joden stonden buiten de maatschappij, vond men.
pi_53864991
Dit topic

Laat je toch niet zo bang maken, echtgaaf.
pi_53865681
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:56 schreef moussie het volgende:

jij vergelijkt nu een emigrant uit landen met een hoog percentage analfabetisme met eentje uit een land waar iedereen vanaf 4jarige leeftijd 12 jaar (tegenwoordig 14) lang verplicht op school zit .. appels<>peren
Mensen die hier tegenwoordig heen vluchten of migreren zijn meestal niet de analfabeten uit het land van herkomst, meestal zijn het opgeleide mensen met wat poen achter de hand. Anders hadden ze de reis met grote waarschijnlijkheid niet kunnen betalen. Toch vertikt een deel het om zich aan te passen (niet allemaal, dat weet ik ook wel).
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:41:22 #171
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_53868251
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 10:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zuur, dat lost alles op.
Behalve zurig radicalisme.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:57:26 #172
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_53868583
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:41 schreef Montov het volgende:

[..]

Behalve zurig radicalisme.
Blijf is uit de topics met je gebagger.

Mijn eerste reactie op het topic blijft staan. Wilders is zelf radicaal, want maakt hem beter dan een moslimradicalist. Tenzij we gaan aannemen dat iedereen die een gelofige moslim is, zeker aanslagen zal plegen.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:21:39 #173
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53873445
De beste manier om dit soort vervelende clubjes te bestrijden is volgens mij door extreem goed vast te houden aan je eigen normen een waarden. Als zij intolerant zijn, moet de rest van Nederland juist tolerant zijn. Als zij naar binnen gekeerd zijn, moet de rest van Nederland juist naar buiten gekeerd zijn en en vertrouwen hebben in onze traditie van openheid en tolerantie. En dus niet als een kleinburgelijke mongool mensen gaan beoordelen op basis van hun geloof zoals Wilders doet.

Wilders is een radicale moslim. Hij redeneert precies hetzelfde.
lege ton
pi_53873548
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:56 schreef Xith het volgende:
Dit topic

Laat je toch niet zo bang maken, echtgaaf.
Het gaat niet om bangmakerij. Het gaat erom dat mensen hun ogen openen voor het sluipende gevaar.
pi_53874460
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 10:17 schreef HazeFlaterS het volgende:

[..]

Bedoel je onze regering die stelselmatig het volk niet wil uitleggen
waar ze mee bezig zijn.
Nee, dat bedoel ik niet.
Ik bedoel, dat samenleving zich gaat kenmerken door groepen die niet met elkaar, maar langs elkaar leven en daar waar de raakvlakken zijn polarisatie, intolerantie en onverdraagzaamheid veelvuldig de norm wordt.
Allesbehalve een goede ontwikkeling.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:19:51 #176
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_53875359
Wilders is gewoon een haatzaaier en publiciteitsgeil. Hij is vroeger vaak gepest en nu gaat hij dat afreageren op een etnische groepering.

Moslimsradicalisme wordt allang in de gaten gehouden en is slechts een heeeel klein percentage van de moslims. Mensen denken altijd gelijk dat iedere moslim met een bom om zijn buik loopt, integendeel zelfs. Dit is juist wat Wilders wil. Ik zeg niet dat het probleem niet bestaat, maar weet je wat een veel groter opkomend probleem is dan moslimradicalisme. Rechtsextremisme. Daar moeten ze naar uitkijken.

https://www.aivd.nl/algemene_onderdelen/brief-aan-de-tweede

Pas geleden een opgepakt die wapens had gestolen uit het leger, die zo lek is als een deur. Maar wat als een moslim deze distributiekanaal had, dan waren de poppen aan het dansen. Evenals trainingskampen die er zijn in europa voor rechtsextremisten. Maar dat is dan niet erg.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_53877046
Rechtsextremisten worden ook gevolgd door de staat en vervolgd waar nodig geacht. Er is geen onderscheid door de staat tussen extremisten aan de ene of andere kant.
pi_53877157
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:19 schreef Killaht het volgende:
[...] Maar dat is dan niet erg.
Onzin.
pi_53877237
ach dat is niet eenzijdiger dan een gemiddeld kamerdebat met wilderz.
pi_53877272
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:36 schreef sneakypete het volgende:
ach dat is niet eenzijdiger dan een gemiddeld kamerdebat met wilderz.
Daar wordt hij vervolgens fijntjes op gewezen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')