Ach, weer iemand die het leuk vind om andere mensen te verbeteren. Zelf zeker overal perfekt en foutloos in.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:10 schreef Lariekoek het volgende:
Geen LOI cursus Nederlands volgen?
Dat snap ik dus niet, waarom blijven werken??quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:29 schreef wdn het volgende:
Hoe bedoel je "als"?![]()
1. Huisje (niet te groot; 5 of 6 kamers is genoeg);
2. Blijven werken maar wel vaker (onbetaald) verlof opnemen.3. Reizen.
Dus van alle dingen in de wereld die je met dat geld kunt doen, vind je werken het leukste?quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:31 schreef Imabi het volgende:
Huisje kopen en verder doorgaan met waar ik nu mee bezig ben qua studie, werk, etc.
De rest van je leven niet meer werken gaat ook vervelen lijkt me.
Daar is over nagedachtquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:30 schreef Bastardi het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, waarom blijven werken??
Je kunt ook een vrijstaand huis van 5 ton kopen en ieder jaar iets van 2 ton uitgeven (lees 8 x het salaris van jan modaal). Ben je in 10 jaar tijd 2,5 miljoen kwijt. En dan heb ik nog niet eens dat rente-inkomsten afgetrokken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:37 schreef wdn het volgende:
[..]
Daar is over nagedacht![]()
![]()
Punt is: er komt geen geld bij (buiten rente) en als je je uitgavepatroon dusdanig opschroeft is het geld ook zo op. Een huis van 3m (zoals hierboven staat) is niet af: het moet onderhouden worden en ingericht worden. Gokje: ik denk dat je jaarlijks 100.000 euro kwijt bent aan onderhoud en allerlei andere dingen. Dat slaat er dus inDus over 10 jaar ben je 1m kwijt aan dingen die veroorzaakt worden door de aankoop van een huis van 3m.
(en zo gaat het erg hard...).
Blijf werken en je loopt dat risico niet (let wel: als je 40 bent kun je net zo goed stoppen en (gemiddeld) +- 1m per jaar uitgeven).
Betaal je niet meer aan vermogensbelasting dan je aan rente binnen zou krijgen met zulke bedragen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:45 schreef Bastardi het volgende:
[..]
Je kunt ook een vrijstaand huis van 5 ton kopen en ieder jaar iets van 2 ton uitgeven (lees 8 x het salaris van jan modaal). Ben je in 10 jaar tijd 2,5 miljoen kwijt. En dan heb ik nog niet eens dat rente-inkomsten afgetrokken.
Klopt. Alleen voor 5 ton krijg je tegenwoordig niet zo heel veel meerquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:45 schreef Bastardi het volgende:
[..]
Je kunt ook een vrijstaand huis van 5 ton kopen en ieder jaar iets van 2 ton uitgeven (lees 8 x het salaris van jan modaal). Ben je in 10 jaar tijd 2,5 miljoen kwijt. En dan heb ik nog niet eens dat rente-inkomsten afgetrokken.
Net zo'n prooi als iedere backpacker. Hun weten toch niet dat je 18 miljoen heb?quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:51 schreef wdn het volgende:
skippybal: backpacken wordt een probleem. Met 18.4m op je rekening ben je een prooi voor kidnappers en afzetters
Komt men vanzelf achterquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Net zo'n prooi als iedere backpacker. Hun weten toch niet dat je 18 miljoen heb?
juistumquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik zou sowieso niks aan een goed doel geven. Alles zelf verbrassen in de pakweg 50 jaar die ik nog leef.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou een dom baantje in een fabriek aannemen en mijn collega's elke dag jaloers maken met een zijden overall en kaviaar bij de lunch.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 11:56 schreef Quock het volgende:
De "goede" doelen krijgen niks, hadden ze zelf maar een lot moeten kopen.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou een dom baantje in een fabriek aannemen en mijn collega's elke dag jaloers maken met een zijden overall en kaviaar bij de lunch.
Dit zijn de de plebs die geen raad weten met hun geld. Je moet er wel mee om kunnen gaan. Dit soort mensen met (alle respect) hun klootjesvolk achtige leven maak je niet gelukkig met zoveel geld.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:06 schreef zweefbij het volgende:
Hmmmm, dit geeft dan ook weer te denken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ngelukkig.html?p=7,1
Misschien zetten ze wel de helft van België te koop.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:18 schreef vogelkooi het volgende:
Een krentebol kopen.
en met de 18499999,20 die ik over heb ga ik mijn toekomstige dure hoby's financieren.
Owja fok kopen, en als ik nog geld over heb, belgie maar dan moeten ze wel aardig tegen elkaar doen..
dan wel die helft waar de vrouwen zo swoel pratenquote:Op maandag 8 oktober 2007 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien zetten ze wel de helft van België te koop.
Wat dacht je van gewoon verhuizen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Als ik het goed begrepen heb komt dat bedrag in box 3 terecht en betaal je er per jaar 1,2% belasting over. Aangezien je ongeveer 4% rente zou kunnen trekken(wat ongetwijfeld meer is als je goed weet hoe je er mee om kunt gaan of een paar goede financiele adviseurs hebt) haal je per jaar ruim een half miljoen aan rente binnen.
Ik zou een paar jaar rustig afwachten, doen alsof ik steeds betere banen krijg(of eigenlijk we, want ik ben getrouwd), en dan zo langzamerhand steeds luxer leven zonder dat het opvalt dat we eigenlijk niet werken en we multimiljonair zijn. Zo hou je ook nog aasgieren van je af omdat het op zou vallen als je opeens een grote woning koopt. En ik heb een hekel aan aasgieren...![]()
Op dit moment studeer ik en mijn man verdient ook niet zo bijzonder veel. Verhuizen naar een (veel) grotere woning is op dit moment veel te opvallend.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon verhuizen?
Juist. En elke dag je Maybach parkeren naast de Mercedes van de directeur.quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat weten je nieuwe buren toch niet?quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Op dit moment studeer ik en mijn man verdient ook niet zo bijzonder veel. Verhuizen naar een (veel) grotere woning is op dit moment veel te opvallend.
Maar de familie weet het daarna wel. Zoveel geld ineens zorgt voor ruzie in de familie. Bovendien is er altijd wel eentje die zijn mond voorbij praat, dus dan heb je nog opeens ieder familielid apart voor de deur staan. En in mijn geval zijn dat er veel...quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat weten je nieuwe buren toch niet?
En je man blijft in dat weinig verdienen baantje werken?
Brrrr.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Maar de familie weet het daarna wel. Zoveel geld ineens zorgt voor ruzie in de familie. Bovendien is er altijd wel eentje die zijn mond voorbij praat, dus dan heb je nog opeens ieder familielid apart voor de deur staan. En in mijn geval zijn dat er veel...En iedereen van die familie zit bij elkaar op een kluitje dus dan weet practisch het hele dorp het in dat geval.
![]()
En zoals ik al zei, we zullen waarschijnlijk beiden stoppen met werken/studeren, maar dat hoeft niet op te vallen als je het een beetje slim speelt.
Je kunt wel rigoureus alle familiebanden verbreken, maar dat maakt je uiteindelijk ook niet gelukkig.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Brrrr.
Tja, je familie kan je helaas niet uitzoeken. Vreselijk zo een aanhang.
LOLquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:06 schreef Berkery het volgende:
[..]
Juist. En elke dag je Maybach parkeren naast de Mercedes van de directeur.
Soit, heb alleen contact met mijn broer en zus, en dan bevalt primaquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je kunt wel rigoureus alle familiebanden verbreken, maar dat maakt je uiteindelijk ook niet gelukkig.
Dat is inderdaad een stuk simpeler dan.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soit, heb alleen contact met mijn broer en zus, en dan bevalt prima
Cool, dan heb je een eilandje waar je niet kan komen (geen landingsbaan, 16000 mijl bij de dichtstbijzijnde haven vandaan),quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:30 schreef Bakkioli het volgende:
Zoiets!Staat nu te koop voor 2,9 miljoen dollar. Koers is nu gunstig!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:44 schreef Geqxon het volgende:
Op mijn spaarrekening zetten en elk jaar ¤ 500.000 aan rente ontvangen. Tevens af en toe geld er vanaf snoepen op mijn computer te upgraden. En het huis van mijn ouders kopen. Om vervolgens thuis te blijven wonen.
Ik zou hem zelf juist geld geven zodat ik hem in elkaar mag rossen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:37 schreef knnth het volgende:
Ohja, ik zou, bij wijze van experiment, één zwerver uit het slop proberen te trekken. Appartementje huren, en hem zodanig op weg proberen te helpen dat hij/zij iets van z'n eigen leven kan maken. Gewoon om te proberen.
Mark Twain sprak daarover de volgende wijze woorden: "If you pick up a starving dog and make him prosperous, he will not bite you. This is the principal difference between a dog and a man."quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:37 schreef knnth het volgende:
Ohja, ik zou, bij wijze van experiment, één zwerver uit het slop proberen te trekken. Appartementje huren, en hem zodanig op weg proberen te helpen dat hij/zij iets van z'n eigen leven kan maken. Gewoon om te proberen.
Een Amerikaanse TV-maker heeft dat een keer gedaan, een zwerver 100.000 dollar gegeven en 'm vervolgens een paar maanden gevolgd. Deze man was overigens wel gescreend, hij was geen junk of alcoholist of psychiatrisch geval.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:37 schreef knnth het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Give a man a fish and he can eat for a day. Give a man a fishingrod and he can eat for the rest of his lifequote:Op maandag 8 oktober 2007 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mark Twain sprak daarover de volgende wijze woorden: "If you pick up a starving dog and make him prosperous, he will not bite you. This is the principal difference between a dog and a man."
Niet. Jij zou je computer upgraden!quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zou hem zelf juist geld geven zodat ik hem in elkaar mag rossen.
Misschien krijg je kwantumkorting wanneer je er meer afneemt?quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nu ik erover nadenk, krijg ik steeds meer zin om ook voor mijn moeder, broer en zus super-hightech hoorapparaten te kopen. Die oren van ons drukken zo'n stempel op ons leven, dat het me geweldig lijkt om daar een beetje mee te helpen.
Alleen moet ik dan nog wel even een 'vergelijkbaar' iets bedenken voor de rest van de beide gezinnen...![]()
Geen idee, dat zie ik dan wel.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:24 schreef Bastardi het volgende:
[..]
Misschien krijg je kwantumkorting wanneer je er meer afneemt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |