De Japanse wijk: Immermannstraße e.d.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Piet je had het over Dusseldorf. Waarin Dusseldorf moet je dan zijn?
In de Immermannstrasse (en een paar zijstraten) zitten een aantal japanse restaurants, japanse supermarkten, een Japans hotel (Nikko) en Japanse boekwinkel.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:50 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat is een beroemde Japanse wijk, begrijp ik?
Oei, dan moet ik ook naar Dusseldorf
quote:
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
als ik naar m'n vriend was gegaan in plaats van andersom had ik wel langs kunnen rijden, maar hij komt zo deze kant op (hij woont in Nijmegen
) dus ik houd het bij mijn 'verse' afbakbroodjes vandaag
maar dank je
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:44 schreef motorbloempje het volgende:
dat heb ik helaas niet standaard in huis liggen
ok, alleen evt. stoneleeks en een blikje tonijn in olie
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
stoneleeks zijn een soort lente-uitjes, maar volgens mij wat scherper van smaak
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
Yup, daar woon ik, nu net 2 maanden, dus moet nog de leuke winkeltjes enzo leren kennen
en dat is zo naar.. dat daar sushi 'gewoon' is, en hier is het DUUR DUUR DUUR
moest er vroeger niet aan denken, maar toen ik het voor het eerst probeerde ehm... 6 jaar geleden nu ofzo? Heerlijk! Heb het tot nu toe alleen maar 1 keer in de twee jaar gegeten in een super restaurant in Den Haag (help om het jaar bij het schooltoneel van mn oude middelbare school)en soms bij de WokChinees als het er ligt.. maar zelf maken durfde ik niet
maar dan toch maar eens proberen... het ziet er niet al te moeilijk uit..
quote:Ingrediëntenlijst:
3 eieren, of 2 eieren en 2 eidooiers
2 theelepels suiker
1/2 theelepel zout
1/2 eetlepel maïzena, losgeroerd met een beetje koud water
olie om te bakken
Bereiding:
Roer de eieren losjes door elkaar, doe suiker, zout en maïzena erbij. Verhit de olie in een rechthoekige of ronde koekepan, en giet een dun laagje van het eimengsel erin. Bak op laag vuur, de omelet moet stollen, maar mag niet bruin worden. Ga door tot het eimengsel op is.
Serveren:
Laat de omeletten afkoelen. Je kunt ze in smalle reepjes snijden om als garnering te gebruiken.
Je kunt de omeletten ook gebruiken om gevulde sushirijstballetjes in te verpakken. (Recept voor gevulde sushirijst). Afhankelijk van hoe je de rijst verpakt in de omelet heb je dan fukusa-zushi (in een kleed verpakte sushi) of kinshi-maki (rijstrol in omelet) gemaakt.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
grom!
die die vent nog niet hier*grom*
ziet er lekker uit![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Morgen weer maken
Heeft iemand onderstaand recept al eens geprobeerd? Ik wil het namelijk morgen gaan maken.
Voor op de Sushi
[..]
Bron
Wel zoiets eens gedaan, ipv nori omelet als velletje gebruiken.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Morgen weer maken
Heeft iemand onderstaand recept al eens geprobeerd? Ik wil het namelijk morgen gaan maken.
Voor op de Sushi
[..]
Bron
quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:03 schreef mirugai het volgende:
[..]
Nee, het is het inwendige van de zee-egel.
Ik vind het erg lekker. Het is ook enorm duur wil je een beetje kwaliteit hebben. Als ik het me goed herinner zit het in de orde van 20 euro per ons.
Het heeft de structuur van een vaste mousse met een diepe volle smaak. Ja, met wat fantasie kun je denken aan een vaste mousse van vis.
Als sushi wordt het meestal geserveerd als gunkan.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 07:30 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wel zoiets eens gedaan, ipv nori omelet als velletje gebruiken.
BTW, net terug van een rondreis door Japan. Die visIk wil alleen al terug voor de vis, zo vers...waarom hebben wij hier geen vismarkt zoals in tokyo
quote:*knip*
De levende pijlstaartinktvis prima te doen, al verwachtte ik de partij voor de dieren bij schiphol om me op te wachten....
quote:*knip*
Ik lees terug
Ik vond het wel lekker en nam de uni graag over van _A_ . Al was die op de vismarkt tig keer lekkerder dan in een ander restaurant. De mate van versheid speelt denk ik een erg belangrijke rol.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:49 schreef Martijn_77 het volgende:
De rijst is gekookt en staat af te koelen![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 12:58 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Omdat wij geen Pacific naast de deur hebben...
[..]
Och ja... levende pijlstaartinktvis... heb je ook Kujira gegeten? Walvis dus... denk dat je daarbij pas de PVDD op je dak krijgt
[..]
Uni is wel goed te doen in Japan... als het vers is is het wel lekker...![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:03 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb walvisdarm op. Ik vond het nog lekker ook. Beest was toch al dood, dus schuldig ga ik me niet voelen
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:38 schreef Duderinnetje het volgende:
Pheno, het is een beetje off topic, maar ik ben hartstikke benieuwd naar jullie Japan-reis. Zelf helemaal geregeld, of zijn jullie met een gezelschap gegaan?
Ik zou ook wel eens naar Japan willen. Toegegeven: puur en alleen voor het eten
quote:Op zondag 7 oktober 2007 16:14 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Heb je er al azijn, suiker en saké bijgedaan?
Dit is bij mij het kritieke punt... teveel azijn verpest de smaak en te weinig geeft het net niet genoeg pit...
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Met een gezelschap, maar Japan is ook prima te doen. Het grootste compliment kreeg ik door iemand die de groep opnoemde: "naam, naam, naam en hoe heten ze ook alweer". Kortom, alleen de slaapplaatsen en het vervoer er naar toe was geregeld, met railpass. Voor de rest zijn we totaal niet achter de groep gaan lopen. We zijn zelfs terug naar tokyo gegaan toen we in kyoto zaten. Shinkansen voor de win!
En ja, vis zal nooit meer hetzelfde smaken in nederland, zeker niet na de sushi op de tokyo vismarkt.
Nou ja, jammer dan
Wat ik heel erg mis uit Japan is verse hotate, St. Jacobsschelpen. Rauwe vis durf ik hier nog wel te eten, maar vind ergens maar verse St. Jacobsschelp (voor een redelijke prijs)quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
*knip*
En ja, vis zal nooit meer hetzelfde smaken in nederland, zeker niet na de sushi op de tokyo vismarkt.
Nou ja, jammer dan
Dat vond ik vroegah (lees, een maand geleden) ook nog wel. Nu weet ik beter....quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:23 schreef Bertjeee het volgende:
Had de vis(tonijn en zalm) trouwens bij de Sligro gehaald en dat was echt erg goed en nog "goedkoop " ook.
10tje voor een kilo zalm en 16 euro voor een kilo tonijn, inclusief btw. En vooral de zalm was goddelijk.
Dan heb je het te snel gekookt. Dan heb je wel eens af en toe.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:23 schreef Bertjeee het volgende:
Van het weekend voor de eerste keer Sushi gemaakt. Had zo'n starterskit gehaald bij de toko. Helaas is het rijst maken redelijk mis gegaan. Hoewel ik de tijden en alles precies heb gevolgd was het toch echt niet lekker. De rijst was heel erg plakkerig en de korrels waren papperig aan de buitenkant en nog hard aan de binnenkant...
St. Jacobsschelp is een beetje seizoensgebonden heb ik gemerkt.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:42 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Wat ik heel erg mis uit Japan is verse hotate, St. Jacobsschelpen. Rauwe vis durf ik hier nog wel te eten, maar vind ergens maar verse St. Jacobsschelp (voor een redelijke prijs)
Ik 480 yen (=3 eur) voor hotate sashimi (bakje van 10 op geraspte daikon) bij Moria (supermarkt) in Japanquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:08 schreef 777bas777 het volgende:
[..]
St. Jacobsschelp is een beetje seizoensgebonden heb ik gemerkt.
De betere visboer kan er zo voor je aankomen en op de grotere markten kan je ze ook wel krijgen.
Wat een redelijke prijs is weet ik niet. Ik geloof dat ik 2~3 euro voor een grote schelp betaal.
Jaaah!!! Dat kan ik trouwens iedereen aanraden die naar Japan gaat. Ga naar zo'n sushi-loopband (kaiten-sushi) eettent. In het midden van zo'n bandsysteem staan sushi-koks die dingen te bereiden. Je kunt dan afkijken hoe ze die balletjes rollen, vis roosteren met een gasbrandertje (katsuo-tataki; geroosterde bonito) en dan op de rijst leggenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:02 schreef _Arual_ het volgende:
105 yen voor een bordje met twee sushi-eenheden erop, ik wil weer terug
Interessant!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:05 schreef 777bas777 het volgende:
[..]
- Op sommige markten hebben visboeren zalmmoten. Dit zijn reststukken zalm die overblijven als ze de zalm fileren. Dit stuk zalm is veel vetter dan die normale zalmmoten. Het kost je ongeveer 4 euro per kilo maar na het wegsnijden hou je ongeveer 500 gram over. In Japan kost dit deel van de zal ruim 40 euro per kilo en als je het een keer op Sushi gegeten hebt dan weet je waarom het zo duur is. Het smelt bijna weg in je mond zo boter zacht is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |