abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54279132
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:19 schreef Leatherface het volgende:
Wanneer is het beroep van McLaren? 15 november?

Als het aan Max Mosley ligt, blijft de uitslag gewoon staan. Volgens hem zou McLaren ook weinig kans maken, omdat zij niet met bewijs kunnen komen (ze hebben immers niet zelf de temperatuur van de brandstof opgemeten, volgens hem)
Nee maar de technische commissie wel. Die concludeerde dat de benzine te koud was en de wagens dus illegaal. Echter doordat de teams zelf uitgingen van andere metingen, waarbij de benzine niet te koud was zijn ze niet gestraft. McLaren wil dus een verduidelijking van de regels en vraagt zich af waarom de teams niet zijn bestraft, terwijl hun wagens volgens de TC wel illegaal waren.

Dus of McLaren zelf wel of niet gemeten heeft doet hier niet terzake.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:16:25 #202
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54279377
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee maar de technische commissie wel. Die concludeerde dat de benzine te koud was en de wagens dus illegaal. Echter doordat de teams zelf uitgingen van andere metingen, waarbij de benzine niet te koud was zijn ze niet gestraft. McLaren wil dus een verduidelijking van de regels en vraagt zich af waarom de teams niet zijn bestraft, terwijl hun wagens volgens de TC wel illegaal waren.

Dus of McLaren zelf wel of niet gemeten heeft doet hier niet terzake.
Ik denk dat in dit specifieke geval geen straf de goede keuze is, maar voor de toekomst wel een protocol opgesteld moet worden.

Eigenlijk raar dat de teams dit zelf mogen meten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54279930
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:16 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk dat in dit specifieke geval geen straf de goede keuze is, maar voor de toekomst wel een protocol opgesteld moet worden.

Eigenlijk raar dat de teams dit zelf mogen meten.
Maar denk je dat er überhaupt een sanctie opgeleged kan worden (dan wel aan het team)?

Volgens de laboranten van de FIA was er te weinig bewijs. Lijkt me sterk dat McLaren dan het tegendeel kan bewijzen.
pi_54284792
Volgens sport.de is het wegens paragraaf 168 (uit, ik veronderstel, het FIA-reglement) uitgesloten dat Hamilton nog kampioen wordt van achter de groene tafel.
quote:
Paragraf 168 lässt Hamilton keine Chance

Kann McLaren-Mercedes den WM-Titel schon vor dem Urteil der FIA am 15. November endgültig abhaken? Angeblich hat Lewis Hamilton sowieso keinerlei Chance in der Wertung des Brasilien-GP nachträglich nach vorne und damit vom Vize- auf den Weltmeisterthron aufzurücken. Selbst wenn - wie von den Silberpfeilen verlangt - Nico Rosberg im Williams sowie Nick Heidfeld und Robert Kubica in den beiden BMW-Sauber-Rennern wegen des zu kalten Benzins in Interlagos disqualifiziert würden, müsste das für den englischen Formel-1-Newcomer Hamilton nicht zum Titel reichen. Laut Paragraf 168 des Sportreglements ist es nämlich nicht zwingend notwendig, dass nach Disqualifikationen die folgenden Wagen im Klassement aufrücken.

Unter Berufung darauf, berichtet 'Sport Bild', dass Hamilton in der Interlagos-Wertung auf jeden Fall Siebter bleibe – und damit Kimi Räikkönen der neue Champion. Der in dem Magazin ausführlich dargelegte Hintergrund: Die Formel-1-Bosse um Bernie Ecclestone hätten sich schon vor Monaten darauf geeinigt, dass der WM-Kampf auf keinen Fall am Grünen Tisch entschieden werden solle. Das wissend, sollen Renault-Teamchef und Ecclestone-Freund Flavio Briatore und FIA-Rennleiter Charlie Whiting (unabhängig voneinander) bereits während die Rennkommission am Abend nach dem Brasilien-GP noch über den Einspruch der Silberpfeile beriet, schon erzählt haben, dass es keine Strafen gegen Williams und BMW Sauber gäbe.

Was diese 'Kungel-Theorie' stützt: Jo Bauer, der als Technischer Delegierter des Automobil-Weltverbands für die Sprittests verantwortlich war, betont: "Unsere Messungen waren korrekt." Und Mike Cascoyne, Technikchef von Spyker, sagte, dass kühlerer Treibstoff eine deutliche Leistungssteigerung der Motoren bewirke, also einen klaren Wettbewerbsvorteil bringe. Trotzdem blieb eine Bestrafung aus.

Danner: "Da wurde ein Deal gemacht"

Angeblicher Hintergrund der behaupteten Absprachen: Bei der Verhandlung über den ‚Spionage-Skandal’ am 13. September in Paris sollen sich Ecclestone, FIA-Chef Max Mosley und die Ferrari-Teambosse auf öffentliche Ruhe als ‚Dankeschön’ für das harsche Urteil gegen die Silberpfeile für den Rest der Saison geeinigt haben. "Da wurde ein Deal gemacht. Ihr seid Konstrukteurs-Weltmeister, jetzt haltet ihr die Klappe", glaubt auch RTL-Experte Christian Danner. Deshalb habe es auch seit Spa keinerlei Einsprüche oder Proteste der Scuderia mehr gegeben. Da wäre es nur folgerichtig, wenn auch Hamilton nicht per FIA-Dekret zum Champion gekürt würde.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 15:35:17 #205
65960 sanger
pi_54285002
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:45 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Maar denk je dat er überhaupt een sanctie opgeleged kan worden (dan wel aan het team)?

Volgens de laboranten van de FIA was er te weinig bewijs. Lijkt me sterk dat McLaren dan het tegendeel kan bewijzen.
Mits McLaren met bewijzen kan aankomen lijkt een geldboete me gepast. Van dat geld kan dan een onafhankelijk meetinstituut in het leven worden geroepen.
pi_54286572
Zelfs als fan Hamilton zou ik niet willen dat het van "achter de groene tafel" nog aangepast zou worden.. Maar het stukje duits heb ik helaas niks aan. Ben ik een uitzondering als ik die troep niet kan lezen
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 17:39:41 #207
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54286828

The line is a dot to you!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 18:09:49 #208
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_54287201
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 17:18 schreef Atreidez het volgende:
Zelfs als fan Hamilton zou ik niet willen dat het van "achter de groene tafel" nog aangepast zou worden.. Maar het stukje duits heb ik helaas niks aan. Ben ik een uitzondering als ik die troep niet kan lezen
inderdaad laat kimi maar gewoon kampioen. En ik kan ook geen duits lezen hoor.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_54287331
Okay, nou sorry. Ik veronderstelde dat de meesten hier wel goed in Duits zouden zijn.
pi_54287611
quote:
Kan het toch wel aardig begrijpen. En zo briljant is mijn Duits nou ook weer niet.
pi_54287650
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:17 schreef Leatherface het volgende:
Okay, nou sorry. Ik veronderstelde dat de meesten hier wel goed in Duits zouden zijn.
Verkeerd verondersteld, maar ik ben je iig dankbaar als je t ff vertaald
  woensdag 31 oktober 2007 @ 18:51:17 #212
65960 sanger
pi_54287926
quote:
Edit: ik kan ook geen Duits nee.

[ Bericht 9% gewijzigd door sanger op 31-10-2007 19:08:24 ]
pi_54288298
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:35 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Verkeerd verondersteld, maar ik ben je iig dankbaar als je t ff vertaald
Het hele artikel ga ik nu even niet vertalen. Maar het komt er in de kern op neer dat er een paragraaf in het wedstrijden-reglement van de FIA is dat stelt dat wanneer er diskwalificaties plaatsvinden, de coureurs eronder niet per se opgewaardeerd hoeven worden.

Met andere woorden: wanneer Kubica, Heidfeld en Rosberg geschrapt worden, hoeft dat niet automatisch in te houden dat Hamilton naar P4 wordt opgewaardeerd.

Echter kan een onafhankelijke jury altijd anders besluiten, alhoewel het sterk lijkt dat zij in strijd met die FIA-paragraaf handelen.

Overigens heeft Ecclestone laten weten dat hij liever niet ziet dat de titel van achter de groene tafel wordt vergeven.

Desondanks blijft de technische commissie volhouden dat hun metingen correct waren en de benzine in de BMW's en de Williams wel degelijk te koud was.
pi_54289314
quote:
Maar het komt er in de kern op neer dat er een paragraaf in het wedstrijden-reglement van de FIA is dat stelt dat wanneer er diskwalificaties plaatsvinden, de coureurs eronder niet per se opgewaardeerd hoeven worden.
Dat was toch al daags na het gebeuren bekend? Ik snap niet zo goed waarom dat nu nog erbij gehaald word, maar dat zal dan wel aan mij liggen
pi_54289480
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 20:12 schreef NED het volgende:

[..]

Dat was toch al daags na het gebeuren bekend? Ik snap niet zo goed waarom dat nu nog erbij gehaald word, maar dat zal dan wel aan mij liggen
Is ook wel achterhaald nieuws.

Maar nu is er dus een datum voor het beroep aangekondigd en de schrijvers van het artikel willen waarschijnlijk de lezers duidelijk maken waar de jury zoal rekening mee kan houden.
pi_54289527
[F1] nieuwtjes topic deel 26 : 100% FIA Controlled.

Daar was dat al bekend dat het 15 november zou zijn
  woensdag 31 oktober 2007 @ 22:33:01 #217
65960 sanger
pi_54291628
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 19:11 schreef Leatherface het volgende:

Desondanks blijft de technische commissie volhouden dat hun metingen correct waren en de benzine in de BMW's en de Williams wel degelijk te koud was.
Kan wel zijn, maar laat ze dan bewijzen dat de metingen van BMW en Williams niet correct waren

Helemaal als nergens verplicht is gesteld dat er van hun meting moet worden uitgegaan. En dan nog vraag ik me af of de teams zo vlak vor hun pitstop nog de temperatuur van de meting van de tc doorkrijgen. Indien de teams zelf hun metingen mogen doen zul je altijd verschillen houde, al is het door verschillen in apparatur.
pi_54292982
De uitslag zal alleen van financieel belang zijn voor de teams. Denk niet dat veel mensen wakker gaan liggen van die rechtzaak

Maar ik weet eigenlijk helemaal niet waarom ze benzine koud zetten. Ik neem aan dat t compacter is op een koelere temperatuur?
  woensdag 31 oktober 2007 @ 23:34:49 #219
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_54293040
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 09:19 schreef Leatherface het volgende:
Wanneer is het beroep van McLaren? 15 november?

Als het aan Max Mosley ligt, blijft de uitslag gewoon staan. Volgens hem zou McLaren ook weinig kans maken, omdat zij niet met bewijs kunnen komen (ze hebben immers niet zelf de temperatuur van de brandstof opgemeten, volgens hem)
Max Mosley moet gewoon aftreden.., die hoopt dat Mclaren gewoon illegaal wordt verklaard en straf krijgt voor 2008.
pi_54319110
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=174781
quote:
F1-coureur Lewis Hamilton sluit deal met Electronic Arts

Het Engelse tabloid The Sun bericht vandaag over een deal tussen Formule 1-coureur Lewis Hamilton en uitgever Electronic Arts. Met de deal is 5 miljoen pond gemoeid. Het stelt Electronic Arts in staat om games rond de populaire Formule 1-coureur te maken, die in zijn debuutjaar hoge ogen wist te gooien maar net naast de eindzege greep. De eerste game verschijnt voor Playstation 3 en Xbox 360 ergens in 2008.

Het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om een Formule 1-game, wat tevens zou bevestigen dat Sony zijn huidige F1-licentie niet verlengd ziet. Of de F1-rechten vrij komen voor meerdere uitgevers of EA het alleenrecht heeft, is niet bekend. Vooralsnog heeft alleen The Sun erover bericht, we verwachten binnenkort een officiële bevestiging.
Iig kans op een F1 game op pc platform, maja.. met EA als ontwikkelaar ziet het er nog steeds niet opperbest uit
  vrijdag 2 november 2007 @ 16:25:20 #221
65960 sanger
pi_54319212
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 23:32 schreef Atreidez het volgende:

Maar ik weet eigenlijk helemaal niet waarom ze benzine koud zetten. Ik neem aan dat t compacter is op een koelere temperatuur?
De ontbranding is beter op lagere temperatuur. Daarom is een diesel met intercoller bv sneller dan een gewone.

De verhouding tussen brandstof en lucht is in de motor (bij een Mitsubishi SpaceStar iig) 14,1 delen lucht op 1 deel benzine. Het effect van iets te koude brandstof is in mijn ogen dus nihil.
pi_54319656
quote:
Alonso and McLaren split
02 November 2007

The McLaren Formula One team today announced that it came to an agreement with Fernando Alonso that it would be in the best of interests of both parties to bring the relationship to an end. The Spaniard had an ongoing contract with the Woking based team for another two seasons.

Fernando Alonso will now be on the lookout for a new challenge in Formula 1. It is very likely he will return at Renault. Team boss Flavio Briatore never made a secret of it he loved to see Alonso return at Renault.

"Since I was a boy I had always wanted to drive for McLaren, but sometimes in life things do not work out," Alonso said on the announcement. "I continue to believe that McLaren is a great team. Yes, we have had our ups and downs during the season, which has made it extra-challenging for all of us, and it is not a secret that I never really felt at home. I know there have been suggestions of favouritism within the team and people say a lot of things in the heat of battle, but in the end I was always provided with an equal opportunity to win. Today's decision allows all of us to focus on 2008, and I wish the team, Vodafone, Banco Santander, Mutua Madrileña and all the other team Partners who I have worked closely with during the year, the best for the future."

Ron Dennis wishes the driver all the best in the future. He said: "Everybody at Vodafone McLaren Mercedes, especially McLaren's Spanish Partners Banco Santander and Mutua Madrileña and the team's title partner Vodafone, want to wish Fernando all the best for the future. He is a great driver but for some reason the combination of Vodafone McLaren Mercedes and Fernando has not really worked out, and in the end we reached a stage where none of us could find a way to move forward. We all believe that our joint decision to part company is for the best, and we will now continue to focus on our 2008 World Championship challenge."
http://f1.gpupdate.net/en(...)o-and-mclaren-split/
  zaterdag 3 november 2007 @ 02:09:51 #223
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_54332242
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:25 schreef sanger het volgende:

[..]

De ontbranding is beter op lagere temperatuur. Daarom is een diesel met intercoller bv sneller dan een gewone.

De verhouding tussen brandstof en lucht is in de motor (bij een Mitsubishi SpaceStar iig) 14,1 delen lucht op 1 deel benzine. Het effect van iets te koude brandstof is in mijn ogen dus nihil.
Maar weet jij het effect met een F1 auto.., ik denk dat daar wel meer verschil in zit dan met de Mitsubishi SpaceStar
pi_54334767
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 02:09 schreef WEST het volgende:

[..]

Maar weet jij het effect met een F1 auto.., ik denk dat daar wel meer verschil in zit dan met de Mitsubishi SpaceStar
Dat werkt zeer zeker.

Ik merk met mijn auto bv ook als ik een flinke poos heb lopen stampen dat mn intercooler het niet meer bij kan benen en dat merk je echt in de pk's.

Een flink verschil. Als mn intercooler het niet meer goed genoeg bij kan benen mis ik denk ik minstens 20pk. Gelukkig heb ik dan wel nog een turbo erop zitten die het dan nog wel goed doet, maar je merkt het zeer zeker. En daarom zijn er ook grotere intercoolers te krijgen die dus langer hun werk op optimaal niveau kunnen volhouden
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:25:48 #225
65960 sanger
pi_54338613
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 02:09 schreef WEST het volgende:

[..]

Dat effect zal er zijn, in hoeverre weet ik echter niet.
pi_54340397
Maar ik snap dus niet dat ze daar dan weer een grens aan stellen. Ok koelen van brandstof mag, maar door daar weer een minima en maxima aan te koppelen maken ze het zichzelf alleen maar lastig door het te moeten controleren Verbied het dan gewoon, of laat het toe; Voor mijn part vullen ze die auto met ijsklontjes, als er maar geen zeik achteraf is dat het 2 graden te koel was ofzo
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:26:37 #227
65960 sanger
pi_54341739
Of stel een onafhankelijke instantie in die de metingen doet.
pi_54342153
Zet er een berg gasten neer van het plaatselijke KNMI met bij elk team zo een manneke met een geijkte thermometer zou ik zeggen.

Een beetje zoals overal die mannekes van Bridgestone bij elk team staan zegmaar
pi_54401258
quote:
Schumacher to test at Barcelona

Seven-time world champion Michael Schumacher will come out of retirement to test Ferrari's title-winning 2007 Formula One car in Barcelona next week, the team said on Tuesday.

"It's half for pleasure, half for technical reasons," said a spokesman.

Schumacher, 38, retired from Formula One at the end of the 2006 season after winning 91 Grands Prix in the most successful career of any driver.

The German has stayed out of the limelight since, although he attended several races this year as a Ferrari technical adviser. The team won both of this year's titles, taking the drivers' crown with Kimi Raikkonen.

Formula One's technical rules are changing next year, with traction control systems and other so-called 'driver aids' being removed.

"Michael has a big experience in driving cars with no traction control and no electronic aids, so it makes sense for him to give his input," said Schumacher's spokeswoman.

Although Schumacher said in May he had no desire to step back into a Formula One car, team boss Jean Todt has made clear that the offer was always there.

"Todt said that if Michael had the desire to drive the car, he would be happy to fulfill it," said the spokesman, adding that Schumacher would test on Tuesday and Wednesday at the Circuit de Catalunya.

Schumacher has not taken part in a test since he retired, although he did drive the F2007 for a few laps in the wet at Ferrari's Fiorano track at the end of last month to coincide with a visit of the board of parent company Fiat.

He also drove an older car at the circuit in June as part of Ferrari's 60th anniversary celebrations.
Bron: Autosport.com

Weer genoeg stof tot discussie voor mensen die geloven in een terugkeer van Schumi op de grid.
Is not this the true romantic feeling - not to desire to escape life, but to prevent life from escaping you?
pi_54408912
Misschien als een wat actievere test coureur. Ik zie hem niet terug komen op de grid, hoe goed hij ook is. Ik denk dat hij wel het onderspid delft voor de nieuwe lichting.
pi_54409497
Ik ben/was een fan van Schumacher, maar ik hoop (en denk ook) echt dat hij niet meer terugkomt.
Hij kan alleen nog maar verliezen, zeker nu hij er een jaar tussenuit is geweest.

Wel tof dat hij (eenmalig) voor Ferrari gaat testen
  donderdag 8 november 2007 @ 08:54:16 #232
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_54448922
Leuk stukje over de aller eerste F1-test van M Schumacher: http://f1.gpupdate.net/nl(...)rste-formule-1-test/
Voor Jordan dus

Daarnaast wou ik zeggen dat er wel wat meer gepost mag worden in dit subforum. Het hele subforum beslaat nu nog maar m'n halve scherm
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 8 november 2007 @ 09:39:21 #233
65960 sanger
pi_54449553
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
Leuk stukje over de aller eerste F1-test van M Schumacher: http://f1.gpupdate.net/nl(...)rste-formule-1-test/
Voor Jordan dus

Daarnaast wou ik zeggen dat er wel wat meer gepost mag worden in dit subforum. Het hele subforum beslaat nu nog maar m'n halve scherm
Ik heb ooit een hele special over Schumi gemaakt als topic. Kan hem alleen zo effe niet vinden.
pi_54449926
Sanger, nog gefeliciteerd met je promotie Succes iig!
  donderdag 8 november 2007 @ 10:43:55 #235
65960 sanger
pi_54450677
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:02 schreef Atreidez het volgende:
Sanger, nog gefeliciteerd met je promotie Succes iig!
Thanks
pi_54454028
FIA begonnen met onderzoek naar McLaren van 2008

De story continues:
quote:
Het team van McLaren is de afgelopen week bezocht door de FIA. De autosportbond kondigde eerder al aan dat ze uitgebreid ging controleren of de McLaren van 2008 geen Ferrari-technologie zou bevatten. Op 7 december zal een hoorzitting plaatsvinden in Monaco, waar de FIA haar bevindingen aan McLaren zal voorleggen.

Ron Dennis zal de komende maand wel weer met samengeknepen billen zitten, want er zijn de nodige cd-roms en harde schijven meegenomen uit Woking, zodat de FIA die verder kan analyseren. Zowel de FIA als McLaren was niet bereid om commentaar te geven op de kwestie, dus of McLaren zich zorgen moet gaan maken is onbekend.

Mocht de McLaren van volgend jaar toch bestaan uit onrechtmatig verkregen informatie van Ferrari, dan zullen er sancties opgelegd worden aan het team. Uitsluiting lijkt onlogisch, volgens FIA-president Max Mosley. "Het is niet waarschijnlijk dat McLaren niet mee zou mogen doen, het lijkt erop dat, als er inderdaad gespioneerd is, er een puntenreductie zal optreden", zei hij tegen de BBC. McLaren zou het seizoen dan beginnen met een negatief puntentotaal.

De spionage-affaire, die ervoor heeft gezorgd dat het seizoen 2007 zo'n bittere nasmaak heeft gekregen, is dus nog niet voorbij. Per 7 december kan het afgelopen zijn, maar het is ook mogelijk dat de hele saga weer van voren af aan begint.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 8 november 2007 @ 14:46:41 #237
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54456012
nou de beer is los...

http://f1.gpupdate.net/nl(...)msc-in-spionagezaak/
quote:
Na McLaren mag nu ook Renault zich verantwoorden bij de FIA in een spionageschandaal. Ten tijde van Stepneygate kwam al boven water dat Renault in het bezit zou zijn van McLaren-informatie, wat nu dan door de FIA zal worden onderzocht. Op 6 december moet de Franse renstal zich in Parijs verantwoorden voor de World Motor Sport Council.

Later meer
  donderdag 8 november 2007 @ 14:47:15 #238
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54456027
ik zou het persoonlijk vreemd vinden als Renault geen straf krijgt, zeker omdat ze toegegeven hebben andermans materiaal gebruikt te hebben...
pi_54463325
uitgebreid over Renault:
quote:
Renault charged for spying
Nov 9, 2007

Formula One was rocked by a fresh spying controversy on Friday when former champions Renault were charged with unauthorised possession of confidential McLaren information.

The International Automobile Federation (FIA) said in a statement that representatives of the French team had been summoned to a hearing of the World Motor Sport Council, Formula One's top body, in Monaco on December 6.

The charges spanned a period from September 2006 to October 2007 - the final four races of last year when Renault won the drivers' and constructors' titles as well as this year's entire championship.

The FIA said in a statement that the information allegedly included the layout and critical dimensions of the McLaren car as well as details of the fuelling system, gear assembly, oil cooling system and hydraulic control system.

It also mentioned a "novel suspension component used by the 2006 and 2007 McLaren F1 cars".

The announcement threatened to heap more negative publicity on a sport still feeling the effects of a major spying controversy involving Ferrari and McLaren that overshadowed much of the year.

McLaren were stripped of all their constructors' points and fined US$100 million, minus prize money for the season that would have accrued, after being found to have a dossier of Ferrari technical information in their possession.

The charge faced by Renault, who were constructors' champions last year and in 2005 but failed to win a race this season, concerned the same article 151c of the international sporting code.

Renault reaction

Renault said they had nothing to hide.

"Ever since this matter was brought to our attention, we have acted with complete transparency towards McLaren and the FIA, and we will continue to do so," the team said in a statement.

There was no immediate comment from McLaren.

Allegations about McLaren information falling into Renault's hands emerged shortly before a September hearing in Paris to consider new evidence in the Ferrari spy saga.

FIA president Max Mosley told reporters at the Belgian Grand Prix that same month that the governing body was waiting for a formal complaint from McLaren.

"We have had a dossier from Renault which doesn't look particularly damning, but then again you wouldn't expect it to," he said at the time.

"We are waiting to see what comes from McLaren.

"It's allegedly an employee who took some floppy discs with him, but we must wait and see what comes out," added Mosley, who said McLaren had sent experts into Renault to look at their computer system with the French team's agreement.

Another source told Reuters that McLaren had been tipped off by another employee leaving the French team for the Mercedes-powered outfit.

However, Renault team boss Flavio Briatore was adamant in Spa that the case could not be compared to the McLaren one: "If somebody tells me it's the same, I sue," he had told a news conference.

The summons comes at a particularly sensitive time for Renault, who are hoping to convince their former double world champion Fernando Alonso to return to them for next season after he split with McLaren last week.

Alonso was a key figure in the McLaren spying controversy, providing incriminating e-mails to the governing body that allowed them to reopen the investigation after initially clearing the team.
Ik denk dat Alonso nog effe wacht met tekenen

[ Bericht 1% gewijzigd door Googolplexian op 08-11-2007 19:45:30 ]
Calm down, please!
  zaterdag 10 november 2007 @ 01:23:23 #240
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_54497327
De FIA is begonnen met het onderzoek tegen McLaren voor 2008
quote:
De afgelopen dagen zijn er mannen met stropdassen gesignaleerd in Woking. Naar het schijnt zijn er computers en tekeningen bij de ontwerpafdeling meegenomen. In de strafzaak tegen McLaren werd ook meegenomen dat de 2008 auto tegen het licht gehouden zou worden of er geen Ferrari technologie op zit en of de auto geen kopie is van de Ferrari. Ik kan een aantal zaken reeds onthullen die er op zitten en die enorm veel gelijkenis vertonen met de zaken die Ferrari in 2008 zeker op de auto heeft. McLaren is schuldig, let maar op. Op de 2008 Mclaren zit namelijk een stuur, ja echt, met van die knopjes erop om van alles te kunnen veranderen. in de 2008 Mclaren is ook koolstofvezel verwerkt in de voor - en achterwielophanging. Het schijnt ook zo te zijn dat voor 2008 bij Mclaren gebruik gaan maken van twee coureurs. Een daarvan is bekend maar de ander houden ze nog even achter de hand.Zeker is al dat er ook 4 ronde zwarte rubberen dingen om de velgen zitten. En die komen dus bij hetzelfde bedrijf vandaan dat ze levert aan Ferrari; hoeveel bewijs wil je hebben?. Schandalig wat ze bij McLaren allemaal doen. Dan heb ik het nog niet over de voorvleugel van de 2008 Mclaren, die kun je er gewoon afhalen en vervangen tijdens een pitstop en net als bij Ferrari zit die met 4 bouten vast!!. Zelfs de grootte van de cockpitopening is gelijk, net als de hoogte van de Rollbar boven het hoofd van de coureur.Het wordt nog erger:Mclaren heeft nu gepland staan om te gaan racen op precies de zelfde dagen en de circuits als waar Ferrari gaat racen. Ik zeg; Schande!!!, eruit met die gasten.
pi_54500921
quote:
Over 15 Renault men involved in spy case
By Jonathan Noble Friday, November 9th 2007, 18:40 GMT

At least 15 engineers at Renault knew about the McLaren technical information that is at the centre of the latest spy investigation, autosport.com has learned.

Renault are to face a hearing of the FIA World Motor Sport Council next month to answer charges that they had in their possession intellectual property belonging to McLaren.

This information was part of a number of floppy disks that engineer Phil Mackareth brought with him to the Enstone team from McLaren in September 2006.

Renault have admitted that Mackareth had the information transferred to his computer at Renault, and showed scale drawings to 'some engineers', but are adamant that the details were not used to influence their car design.

McLaren have also conducted their own investigation into the matter at Renault's Enstone headquarters, having used the independent Kroll company, and it is believed a dossier of evidence about the matter has been submitted to the FIA.

Autosport.com understands that Renault and McLaren's investigations have revealed that more than 15 engineers in total examined the information from McLaren, which included details on the 2007 car. It is believed each of these has confirmed the fact in writing.

Sources have suggested that the engineers are not just junior staff members, but also include head of vehicle performance and R&D, deputy technical director, deputy chief designer and chief designer Tim Densham.

The extent of knowledge within Renault about the McLaren information mirrors similar claims surrounding the McLaren/Ferrari case, where the depth of the knowledge about Ferrari secrets extended well beyond just chief designer Mike Coughlan.
Calm down, please!
pi_54507146
quote:
Ecclestone calls 'crisis meeting' in London
10 November, 2007

Bernie Ecclestone, F1's chief executive, called a crisis meeting on Friday as a new spying scandal broke out. The 76-year-old, who is a close business partner and friend of Flavio Briatore, summoned key members of the formula one fraternity to his London office as Renault admitted to recently possessing secret information belonging to McLaren.

The Daily Telegraph reported that each team except Renault, Ferrari and McLaren - the three involved in spying scandals - attended Ecclestone's meeting, to “establish the nature and full extent of espionage within F1 and cut out the cancer at source”. At first glance, the new Renault case appears potentially worse than 'Stepneygate', due to the length of the possession and the detailed nature of the secrets.

In a press statement issued on Friday, Renault said the rogue engineer in question - former McLaren employee Phil Mackereth who took floppy disks of information to his new team - has been suspended. Renault said the information had been loaded onto the team's computer system “without the knowledge of anyone in authority”, but that Mackereth made “some of our engineers aware” of the secrets.

The Telegraph claims that officials even as high-ranking as “the chief designer, deputy chief designer, deputy technical director, head of research and development and the head of vehicle performance” saw them. Renault, however, insists that although some engineers were “briefly shown” the drawings, the McLaren information was not “used to influence design decisions relating to the Renault car”.
Calm down, please!
  zondag 11 november 2007 @ 13:12:25 #243
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54523940
Interessant gegeven eigenlijk wel:

Er reden dit jaar dus twee teams met het Ferrari chassis, maar een eigen motor, twee teams met een Ferrari motor en een eigen chassis en een team met zowel de motor als het chassis. De conclusie lijkt dat het Ferrari chassis nuttiger is dan de motor van hetzelfde merk. Door veel geluk wonnen ze dit jaar, maar het lijkt me toch het verstandigst dat Ferrari de Mercedes en Renault motor toch eens uitprobeert
Here we are now, entertain us.
pi_54552863
Brawn naar Honda als teambaas en Todt weg bij Ferrari.
pi_54552882
Bron: newsnow.co.uk\f1inhetnederlands of hoe die link ook alweer heet
  maandag 12 november 2007 @ 15:45:31 #246
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_54552930
Ik vind het enorm goed nieuws
pi_54553175
quote:
Todt replaced in team role.
Monday, 12th November 2007
Domenicali named as new team director to replace Frenchman.

On the same day that Honda confirmed the signing of Ross Brawn as its new team principal, the Briton's former employers
Ferrari has also made changes to its technical team.

The main change will see Jean Todt – who was appointed as Ferrari CEO at the end of the 2006 season - replaced as head of the F1 team by Stefano Domenicali, who will step up into the role of director of the Gestione Sportiva from his current position of sporting director. Todt had held the role on an interim basis.

Mario Almondo will take on the role of operations manager, with Aldo Costa becoming technical director as a result. Gilles Simon will remain as engine director.

Full details on the organisation of the team are set to be announced before the New Year.
Calm down, please!
pi_54554650
Brawn naar Honda?
quote:
Officieel: Brawn nieuwe teambaas Honda
12 november 2007

Ross Brawn is de nieuwe teambaas van Honda. Dit heeft het team uit het Britse Brackley maandag bevestigd. De Brit genoot dit jaar van een sabbatical en was daarvoor de technisch directeur van Ferrari. De verwachting was dat Brawn terug zou keren naar het Italiaanse team, maar uiteindelijk heeft hij gekozen voor Honda.

Brawn was sinds 1996 werkzaam voor Ferrari. Daarvoor was de Brit technisch directeur van Benetton. Brawn neemt de rol van teambaas over van Nick Fry, die bij het team verder gaat als algemeen directeur. Honda heeft een teleurstellend seizoen achter de rug en hoopt met de hulp van Brawn het tij te kunnen keren.

Fry zei over de benoeming van Brawn: "Een van mijn belangrijkste taken van de afgelopen zes maanden was het aantrekken van nieuw talent naar het team van Honda. We hebben al een aantal belangrijke mensen aangesteld op het gebied van aërodynamica, design en engineering. De bekendmaking van de komst van Brawn is de kroon op een lang proces dat erop gericht is om het team sterker te maken. Ross behoeft geen introductie. Honda wil graag om kampioenschappen kunnen vechten en zijn ervaring kan daarbij een cruciale rol spelen."

Brawn begint op maandag 26 november met zijn werkzaamheden.
Idd! Nu nog wachten totdat Nigel Stepney en Mike Coughlan bevestigd worden zeker?
pi_54573846

Michael Schumacher

Force India

Tussenstandje:
http://www.f1today.nl/liveupdate.php?liveupdateID=19
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 Coureur               Team Chassis              Laptime Verschil Laps 
1 Pedro de la Rosa     McLaren MP4-22            1:24.158          8 
2 Michael Schumacher   Ferrari F2007             1:24.605 + 0.447  8 
3 Nick Heidfeld        BMW Sauber F1.07          1:24.844 + 0.686 18 
4 Kazuki Nakajima      Williams FW29             1:26.133 + 1.975 16 
5 Heikki Kovalainen    Renault R27               1:26.513 + 2.355  7 
6 Giedo van der Garde  Force India F8-VII        1:27.196 + 3.038 18 
7 James Rossiter       Super Aguri F1 SA07       1:27.257 + 3.099  7 
8 Sebastian Vettel     Scuderia Toro Rosso STR2  1:27.572 + 3.414 11 
9 Andreas Zuber        Honda RA107               1:28.274 + 4.116 13 
10 Anthony Davidson    Super Aguri F1 SA07       1:30.215 + 6.057  4 
11 Roldan Rodriguez    Force India F8-VII        1:30.554 + 6.396 12 

Sébastien Bourdais

[ Bericht 32% gewijzigd door MaximusF1 op 13-11-2007 13:28:23 ]
88mph
pi_54575943
Teweinig donkerrood op de Force India auto dunkt me.

Gemiste kans
pi_54575991
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 17:39 schreef kepler het volgende:

Ik quote gewoon dit plaatje nog even.
Hij blijft geweldig
pi_54576043

Dat moet het nieuwe logo van team Force India zijn volgens gpupdate.nl
pi_54576076
quote:
Geen nieuwe wagen voor Force India
Force India F1 zal het seizoen 2008 starten met de Spyker F8-VII. De Indische renstal zal pas tijdens de tweede seizoenshelft een nieuwe wagen, de B-spec, inzetten. Dat vertelde teambaas Colin Kolles in een interview met Race Report.

“We zijn van plan om in het tweede deel van 2008 nog een grote stap te maken. Dat willen we doen door in Silverstone nog een B-spec te introduceren.”

De F8-VII is de wagen waarmee Spyker de laatste vijf races van het seizoen afwerkte. Deze bleek een goede stap vooruit te zijn, waardoor het Nederlandse team haar allereerste (en enige) WK-punt ooit scoorde. Adrian Sutil kwam in Japan als achtste over de streep, maar na de diskwalificatie van Vitantonio Liuzzi kreeg hij het laatste punt toegewezen.

Vandaag test Force India met Giedo van der Garde en Roldan Rodriguez op het circuit van Barcelona. Het team reed met een tijdelijk kleurenschema in afwachting van de definitieve kleuren van het vernieuwde team.
Laat me niet lachen gekke Kolles!!!
pi_54576403
quote:
Brawn promises Button can overtake Hamilton
By JONATHAN McEVOY - Last updated at 20:40pm on 12th November 2007

New Honda boss Ross Brawn has promised Jenson Button a car capable of beating Lewis Hamilton.

Button endured a wretched 2007 season — calling his machine 'a dog' — in painful contrast to Hamilton's dazzling debut season.

But Brawn, the mastermind behind Michael Schumacher's seven world titles at Benetton and Ferrari, is confident Button can regain his status as Britain's top driver.

He said: 'The chances are very good. I just can't guarantee how long it will take. There are no obstacles in our way, just a terrific challenge. Jenson has shown admirable perseverance this year. He's kept at it. He deserves more success than he's had.'

Brawn's arrival as team principal is a big boost for Button, who said of the news: 'It's the best thing that's happened for a long time.'
Calm down, please!
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:37:20 #255
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54577157
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 14:50 schreef NED het volgende:

[..]

Ik quote gewoon dit plaatje nog even.
Hij blijft geweldig
Dat plaatje is geweldig. Alsof het van de FIA moet.

Hamilton: vooruit dan maar
Alonso: he bah, moet ik me alweer douchen

Drugs are good mkay?
pi_54579277
Force 1ndia heeft dus geen geld om deze winter een nieuwe auto te ontwikkelen en ze gaan volgend jaar, halverwege het seizoen, hier en daar een aantal kleine dingnen veranderen? Force 1ndia gaat dus (weer) stijf achterraan rijden volgend jaar.
Dan zullen Fisichella en Schumacher wel heel graag in de F1 willen blijven als ze voor FI gaan rijden.
pi_54579792
Ik riep dat een aantal maanden geleden al
pi_54580172
Barcelona, dag 1

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Michael Schumacher  Ferrari F2007              1:21.922          64 
Luca Badoer         Ferrari F2007              1:22.129 + 0.207  71 
Pedro de la Rosa    McLaren MP4-22             1:22.687 + 0.765  63 
Heikki Kovalainen   Renault R27                1:22.802 + 0.880  68 
Robert Kubica       BMW Sauber F1.07           1:22.883 + 0.961  55 
Gary Paffett        McLaren MP4-22             1:23.008 + 1.086  46 
David Coulthard     Red Bull Racing RB3        1:23.159 + 1.237  55 
Kazuki Nakajima     Williams FW29              1:23.187 + 1.265  66 
Jarno Trulli        Toyota TF107               1:23.624 + 1.702  46 
Nick Heidfeld       BMW Sauber F1.07           1:23.671 + 1.749  75 
Nico Rosberg        Williams FW29              1:23.847 + 1.925  58 
Franck Montagny     Toyota TF107               1:23.861 + 1.939  61 
Sebastian Vettel    Scuderia Toro Rosso STR2   1:24.048 + 2.126  77 
Andreas Zuber       Honda RA107                1:24.065 + 2.143  77 
Sebastien Bourdais  Scuderia Toro Rosso STR2   1:24.193 + 2.271  51 
Anthony Davidson    Super Aguri F1 SA07        1:24.246 + 2.324  70 
James Rossiter      Super Aguri F1 SA07        1:24.480 + 2.558  69 
Karun Chandhok      Red Bull Racing RB3        1:24.896 + 2.974  39 
Giedo van der Garde Force India F8-VII         1:25.317 + 3.395  84 
Roldan Rodriguez    Force India F8-VII         1:26.297 + 4.375  87
88mph
pi_54580384
Schumacher

Deze test zeggen natuurlijk helemaal niks, maar leuk dat Schumacher weer eens op #1 staat
pi_54581170
Leuk om hem bovenaan te zien inderdaad.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_54581298
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 17:47 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumacher

Deze test zeggen natuurlijk helemaal niks, maar leuk dat Schumacher weer eens op #1 staat
Toen ik het vandaag las dacht ik al: "Ow, daar zal onze _Administr8or_ wel weer blij mee zijn!!"

pi_54581646
Netjes van Schumacher. Al zegt het inderdaad niet veel, maar hij doet het toch maar.
pi_54584255
Ontzettende F1-held is het toch ook, die Schumacher

Filmpje 1
Filmpje 2
Filmpje 3
Calmer than you are
pi_54584916
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ontzettende F1-held is het toch ook, die Schumacher

Filmpje 1
Filmpje 2
Filmpje 3
Bedankt voor de filmpjes.
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:39:14 #265
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54588249
Reed Schumacher nu zonder TC etc en hoe zat dat voor de andere test drivers?
  woensdag 14 november 2007 @ 08:39:16 #266
65960 sanger
pi_54593675
Als het goed is testte ieder team zonder TC en andere elek. hulpmiddelen
  woensdag 14 november 2007 @ 12:10:23 #267
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54597552
Ja Sanger, maar het was net verplicht dus?
  woensdag 14 november 2007 @ 12:43:23 #268
65960 sanger
pi_54598380
Volgens mij kunnen ze je niets verplichten tijdens testsessie
  woensdag 14 november 2007 @ 12:58:37 #269
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54598713
Dacht ik ook niet, dus blijft mijn vraag. Maar de andere sites en forums weten het ook niet dus hij zal niet beantwoord worden vrees ik. Als de teams er geen officieel statement over uitbrengen zegt het niets.

Schumachers prestatie is werkelijk verbluffend, maar misschien reed hij met een motor buiten de specs en zonder ballast gewicht. Je kan het niet weten...
  woensdag 14 november 2007 @ 13:21:25 #270
65960 sanger
pi_54599242
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:58 schreef voyeur het volgende:
Dacht ik ook niet, dus blijft mijn vraag. Maar de andere sites en forums weten het ook niet dus hij zal niet beantwoord worden vrees ik. Als de teams er geen officieel statement over uitbrengen zegt het niets.
In de persreleases die ik heb ontvangen maken ze allemaal melding dat ze getest hebben zonder de elektronica. Ik ga er vanuit dat alle teams dit gedaan hebben.
quote:
Schumachers prestatie is werkelijk verbluffend, maar misschien reed hij met een motor buiten de specs en zonder ballast gewicht. Je kan het niet weten...
Ik denk het niet. Dan zou de test waardeloos zijn. De test was niet bedoeld voor publicitaire redenen, maar om feedback te krijgen van een technisch zeer begaafde coureur, die ook nog eens ervaring heeft in bolides zonder TC.
  woensdag 14 november 2007 @ 13:38:29 #271
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54599661
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:21 schreef sanger het volgende:

[..]

In de persreleases die ik heb ontvangen maken ze allemaal melding dat ze getest hebben zonder de elektronica. Ik ga er vanuit dat alle teams dit gedaan hebben.
[..]

Ik denk het niet. Dan zou de test waardeloos zijn. De test was niet bedoeld voor publicitaire redenen, maar om feedback te krijgen van een technisch zeer begaafde coureur, die ook nog eens ervaring heeft in bolides zonder TC.
Ah, jij hebt de press releases. Dank voor de info dan.

Ihg van Schumacher ben ik er voor 99,9% van overtuigd, maar hij houdt wel erg van winnen en officieel was het ook 'recreationeel' voor hem. Op andere fora hebben zelfs fervente Schumi haters opgebiecht dat ze ongelooflijk onder de indruk zijn van deze prestatie en dat hij hiermee aantoont echt een klasse apart te zijn
(iets wat mij een tijdje geleden al opgevallen was )
  woensdag 14 november 2007 @ 13:46:27 #272
65960 sanger
pi_54599844
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:38 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ah, jij hebt de press releases.
pi_54600744
Netjes, bij het eerste filmpje bij 1.40 het kan weer
pi_54601143
Ik ben wel onder de indruk van de Ferrari maar niet van Schumi.. Luca Badoer maar op 2 tiende, das echt niks, en we weten allemaal dat Luca Badoer nou niet echt een coureur is die bekend staat als snel
  woensdag 14 november 2007 @ 14:41:43 #275
65960 sanger
pi_54601251
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:37 schreef Atreidez het volgende:
Ik ben wel onder de indruk van de Ferrari maar niet van Schumi.. Luca Badoer maar op 2 tiende, das echt niks, en we weten allemaal dat Luca Badoer nou niet echt een coureur is die bekend staat als snel
Ehmmm. Luca Badoer is anders snel genoeg om bij Ferrari aan de slag te kunnen.....
  woensdag 14 november 2007 @ 14:49:18 #276
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54601461
ach het zijn maar tests, en we weten allemaal dat die nooit veel zeggen Je hebt namelijk geen idee waar iedereen voor test. Blijft natuurlijk wel leuk om naar de tijden te kijken
pi_54605928
De tijden van vandaag.

woensdag 14 november 2007 @ 17:50:10 #278
65960 sanger
pi_54605993
Tikfoutje bij Sutil Elmar
pi_54607854
Zo, Massa even de oren gewassen met 5 tienden... Hij moet gewoon terugkomen voor een 8e
Kan me niet voorstellen dat je met plezier thuiszit als je weet (en nu dus bewijs hebt) dat je sneller bent dan al die anderen...
  woensdag 14 november 2007 @ 19:34:33 #280
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54608491
Altreidez van mij mag je Luca afkraken, maar ook Massa was nooit sneller op Barcelona dan 1:22.680 vorig jaar, dus die heeft zich vandaag de schompes gereden. Moet een rot gevoel zijn dat zo'n pensionado je dan zoek rijdt
  woensdag 14 november 2007 @ 19:37:07 #281
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_54608561
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:46 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van vandaag.

[ afbeelding ]
Goed om te zien dat Sutil nu wat meer concurentie krijgt
pi_54608674
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:34 schreef voyeur het volgende:
Altreidez van mij mag je Luca afkraken, maar ook Massa was nooit sneller op Barcelona dan 1:22.680 vorig jaar, dus die heeft zich vandaag de schompes gereden. Moet een rot gevoel zijn dat zo'n pensionado je dan zoek rijdt
Bedoel je met die tijd alleen de testtijden? Indien ja, dan zou dat best kunnen. Maar hij heeft tijdens Q2 op dit circuit een tijd van 1:20.597 gerealiseerd. Neemt niet weg dat het mij alsnog niet echt lekker lijkt als Schumacher zo'n klap sneller is. Al weet je natuurlijk niet hoe zwaar de wagens waren.
pi_54609035
Ik geloof niet dat Massa een halve seconde per rondje langzamer is als Schumacher met dezelfde auto, maar goed:

Schumacher

Renault doet het trouwens ook best aardig. Op beide dagen sneller dan BMW
pi_54609797
En Bourdais komt ook lekker mee

Als ik hem was, was ik mooi nóg een jaar in de Champcar gebleven en had ik gewacht totdat een fatsoenlijk F1 team me wilde hebben en als dat zich nooit voor zou doen dan zou ik daar prima mee kunnen leven.

Beter iig dan van 4-voudig winnaar en altijd vooraan rijden naar een derderangs flutteam wat nauwelijks sneller is als Toyota, ook al zo een flutteam

Serieus, ik snap echt niet waarom hij de overstap maakt nu. Of hij moet iets weten wat wij niet weten en nu een jaartje bij STR instapt om alvast wat te oefenen en al iets achter de hand heeft van een topteam voor volgend jaar.
pi_54609957
Morgen dus het beroep van McLaren....
pi_54610113
Owja, bijna vergeten, dat is morgen ja. Ik ben benieuwd
  woensdag 14 november 2007 @ 21:34:14 #287
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54611967
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:40 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bedoel je met die tijd alleen de testtijden? Indien ja, dan zou dat best kunnen. Maar hij heeft tijdens Q2 op dit circuit een tijd van 1:20.597 gerealiseerd. Neemt niet weg dat het mij alsnog niet echt lekker lijkt als Schumacher zo'n klap sneller is. Al weet je natuurlijk niet hoe zwaar de wagens waren.
Was tijdens test vorig jaar dus natuurlijk niet echt vergellijkbaar. Blijft allemaal onvergelijkbaar het hele test seizoen. Wie wil indruk maken op wie en wie wil sponsor y binnenhalen.
pi_54619772
Zou Schumacher dan nieuwe sponsoren binnen willen halen dattie ff de snelste tijd neerzet?
  donderdag 15 november 2007 @ 12:12:03 #289
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54622664
Hij verschijnt nog steeds in allemaal spotjes dus blijkbaar renteniert hij nog niet, maar ik geef toe dat het stug is dat Ferrari hem daar nog even bij steunt. Het was wat algemener bedoeld
pi_54622787
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:25 schreef Leatherface het volgende:
Morgen dus het beroep van McLaren....
Hoe laat wordt er iets bekend gemaakt?
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_54624963
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:18 schreef SlaggY het volgende:

[..]

Hoe laat wordt er iets bekend gemaakt?
Ik zocht naar dit topic om antwoord op deze vraag te krijgen

Is er al iets bekend?
pi_54627415
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:58 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zocht naar dit topic om antwoord op deze vraag te krijgen

Is er al iets bekend?
quote:
McLaren eist titel op
'Als de regels zijn geschonden, moet uitsluiting volgen'

[15-11] Tijdens de FIA-hoorzitting die vandaag inzake de Braziliaanse brandstofkwestie is gehouden, heeft de advocaat van McLaren namens het Britse team het kampioenschap opgeëist. ,,De regels zijn geschonden, er moet een straf worden uitgedeeld. Dat is altijd gebeurd in zulke situaties', aldus advocaat Ian Mill.

Ron Dennis wil gelijke monniken, gelijke kappen. In de hoorzitting gaat McLaren in beroep tegen de beslissing van de stewards om Williams en BMW Sauber niet te straffen voor het rijden met te koele brandstof in de Grand Prix van Brazilië. Wanneer beide teams alsnog zouden worden gediskwalificeerd, klimt Lewis Hamilton ver genoeg omhoog in het klassement om alsnog wereldkampioen te worden.

De advocaat van McLaren betoogt echter dat die gang van zaken niet de inzet is van de beroepzaak. ,,Ik vraag de rechters om deze zaak te bekijken alsof het gaat over ongeacht welk team halverwege het seizoen. Er is hier sprake van een schending van het reglement. Tot nu toe zijn teams in dit soort zaken altijd gediskwalificeerd. Dat daarna een herziening van het puntenklassement volgde is logisch. Wij vragen u simpelweg te doen wat tot dusver altijd is gedaan.''

Ironisch puntje is dat McLaren zelf in de beruchte spionagezaak uit het constructeurskampioenschap is gegooid, maar de coureurs niet. Het argument daarvoor was dat Alonso en Hamilton immuniteit werd verleend wanneer ze zouden getuigen voor de FIA, hoewel er sterke argumenten waren om ook hun punten af te nemen.

Advocaat Mill meent dat de coureurs van Williams en BMW Sauber wel moeten worden gediskwalificeerd, en gebruikt daarvoor precies dat argument: ,,De coureur mag dan onschuldig zijn, hij heeft wel het voordeel van een illegale, en daardoor betere auto. Het is niet meer dan terecht dat als het team wordt gediskwalificeerd, de rijders ook hun punten moeten verliezen.''

Of dat betoog de vier onafhankelijke rechters kan overtuigen, zal pas morgen blijken. Dan doet het college naar verwachting uitspraak.

DP
Kortom Mclaren Hamilton zal ook gediskwalificeerd moeten worden wegens de vrijdagtest. Het gebruik van het extra setje banden. Schending van het reglement, kortom als ze beetje logisch nadenken weten ze al dat ze verliezen.
pi_54627533
idd, en ook dit:
quote:
Wanneer beide teams alsnog zouden worden gediskwalificeerd, klimt Lewis Hamilton ver genoeg omhoog in het klassement om alsnog wereldkampioen te worden.
en dit:
quote:
Dat daarna een herziening van het puntenklassement volgde is logisch. Wij vragen u simpelweg te doen wat tot dusver altijd is gedaan.''
is helemaal niet zeker. In het geval dat ze gediskwalificeert worden dan zouden ze eventueel mogelijk de punten doorschuiven naar de volgende, maar ook dat is niet altijd zo geweest.

Ze schrijven het nu net alsof het vanzelfsprekend is dat Lewis dan extra punten krijgt, maar dat is helemaal niet het geval. Daar moeten ze zich dan ook weer over buigen, nadat die andere twee gediskwalificeert zijn.

Anyway, ik heb een beetje genoeg van Ron en de zijne
pi_54627658
quote:
Advocaat Mill meent dat de coureurs van Williams en BMW Sauber wel moeten worden gediskwalificeerd, en gebruikt daarvoor precies dat argument: ,,De coureur mag dan onschuldig zijn, hij heeft wel het voordeel van een illegale, en daardoor betere auto. Het is niet meer dan terecht dat als het team wordt gediskwalificeerd, de rijders ook hun punten moeten verliezen.''
En die advocaat snapt het niet, die staat keihard zn eigen ruiten in te gooien,

Ik lach me helemaal scheef als ze dalijk roepen, okay, verkeerde benzine, ze worden gediskwalificeerd, maar omdat ook Lewis en Alonso in een illegale auto zaten, zulen zij ook alsnog uit de einduitslag verwijderd worden!

!!!!
pi_54627744
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:40 schreef NED het volgende:
idd, en ook dit:
[..]

en dit:
[..]

is helemaal niet zeker. In het geval dat ze gediskwalificeert worden dan zouden ze eventueel mogelijk de punten doorschuiven naar de volgende, maar ook dat is niet altijd zo geweest.

Ze schrijven het nu net alsof het vanzelfsprekend is dat Lewis dan extra punten krijgt, maar dat is helemaal niet het geval. Daar moeten ze zich dan ook weer over buigen, nadat die andere twee gediskwalificeert zijn.

Anyway, ik heb een beetje genoeg van Ron en de zijne
Er is een paragraaf in het FIA-reglement die stelt dat in het van diskwalificatie de punten niet hoeven worden doorgeschoven.

Bovendien, tijdens de spionagezaak bleven de coureurs (Hamilton en Alonso) inderdaad buiten schot.
pi_54628071
quote:
Er is een paragraaf in het FIA-reglement die stelt dat in het van diskwalificatie de punten niet hoeven worden doorgeschoven.
Dat zeg ik toch. Die advocaat doet net of het altijd WEL geweest is in geval van diskwalificatie, maar dat is dus niet per defenitie zo nee.
pi_54628163
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:57 schreef NED het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch. Die advocaat doet net of het altijd WEL geweest is in geval van diskwalificatie, maar dat is dus niet per defenitie zo nee.
Sure, maar ik onderstreep slechts dat het zelfs op papier is vastgelegd.

Maar 1 ding is me nog niet duidelijk. Is er daadwerkelijk bewijs dat de brandstof wel te koud was?
pi_54628215
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:00 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Sure, maar ik onderstreep slechts dat het zelfs op papier is vastgelegd.

Maar 1 ding is me nog niet duidelijk. Is er daadwerkelijk bewijs dat de brandstof wel te koud was?
Volgens mij geen aantoonbaar keihard en onomstotelijk bewijs.
De metingen verschilde nogal van die van de plaatselijke KNMI geloof ik

En als ze de temps van de meting van het "KNMI" aan hadden gehouden dan zaten ze nog net goed meen ik mij te herinneren
pi_54628454
quote:
Op donderdag 15 november 2007 16:04 schreef NED het volgende:

[..]

Volgens mij geen aantoonbaar keihard en onomstotelijk bewijs.
De metingen verschilde nogal van die van de plaatselijke KNMI geloof ik

En als ze de temps van de meting van het "KNMI" aan hadden gehouden dan zaten ze nog net goed meen ik mij te herinneren
Njah, ik mag aannemen dat de jury zich eerst gaat buigen over de vraag of de benzine uberhaupt wel te koud was.

Als dat al niet met vaste criteria kon worden vastgesteld, kan ik me moeilijk voorstelllen dat de drie bolides ook maar gediskwalificeerd gaan worden.
  donderdag 15 november 2007 @ 17:28:02 #300
798 voyeur
bemoeit zich
pi_54630177
Een ding is zeker: McLaren heeft zich voorgoed belachelijk gemaakt. De spionagezaak kon je nog op veel manieren bekijken, maar deze poging om in de rechszaal het kampioenschap te behalen is ridicuul. Datzelfde team verklaarde pas nog dat het niet om het kampioenschap ging, maar dat ze om rechtvaardigheidsredenenen (?) wel in beroep moesten gaan.

2007: rechter geeft constructor championship aan ferrari en driver championship aan McLaren. Unclear what judges will decide for 2008. Races are cancelled by Bernie as they no longer matter. Legal meetings will be aired live on Sunday at 14.00 GMT.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')