abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53658857
...fuck is gebeurd. Bedacht ik me zo ineens he.

Moeten we dan concluderen dat er een complot is geweest dat alles teniet heeft gedaan? Of hebben we niets gemerkt? Of 'waren we er nog niet klaar voor' ( )?

Of is die 2012-hype gewoon dikke stront?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 01:28:37 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_53658869
dikke stront!
Long live music.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 01:51:06 #3
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53659049
Het is in ieder geval opmerkelijk dat er zo veel over geschreven wordt. Ik ben zelf vrij skeptisch maar het onderwerp heeft mij weten "te vangen" destijds.

Ik heb dan ook redelijk tijd aan o.a. dit onderwerp gespendeerd en ben opmerkelijk veel verschillende soorten informatie tegen gekomen uit verscheidene culturen en stammen.

De Egyptenaren(?) probeerden ons middels de Piramiden van Giza iets te vertellen...

Ik zou iedereen die dit een interessant onderwerp vindt en meer te weten wil komen de film "The Year Zero" willen adviseren een keer te bekijken.

Om kort te gaan komt in deze film een Maya Sjamaan aan bod; Zwervende wolf. Deze Maya (familie) heeft ondanks de onderdrukking van de Spanjaarden de kennis bewaard. En spreekt over de datum 21 December 2012.

Op deze datum zullen er 3 dagen duisternis zijn en zal de aarde in een soort van spiraal komen. Er zal een tijd van harmonie aanbreken en mensen zullen bewuster worden in het feit hoe om te gaan met de natuur en de aarde zelf.

Deze datum is niet direct het grote probleem. De Maya's leggen uit dat van 2009 tot 2012 er een ongekende tijd zal aanbreken van misere; natuurrampen, stormen zullen toenemen en er zal een enorme "ziekte" boven komen. Dit zijn volgens de Sjamanen allemaal "weëen van de aarde" die de nieuwe tijd zullen inluiden. Er wordt in de documentaire ook gezegd dat het grootste gedeelte van de aarde onder water zal komen te staan en er zoveel doden zullen zijn dat mede door dit aantal en de vervuiling het onbegonnen werk zal zijn, alle lichamen te bergen.

De Sjamaan Zwerevende Wolf vertelt over een enorme gathering die enkele jaren geleden heeft plaats gevonden. 400 Indianenstammen verenigden zich om krachten te bundelen en kennis te delen. Kennis die vooral afkomstig is van de oude Maya Kalenders. Kalenders die zo nauwkeurig zijn dat ze vrijwel niet hoeven worden bijgesteld. In tegenstelling tot onze, bij hen vergeleken amateuristische Gregoriaanse kalender.

Een indrukwekkende film.

Niemand weet op dit moment precies wat ons te wachten staat. Misschien wel niets, dat zou kunnen. Maar wanneer je de film zou bekijken is het mogelijk dat je het fenomeen met andere ogen gaat zien.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 01:52:50 #4
191980 jurgen.
Sarang Mi lobi
pi_53659059
Al die hypes over "wat als" kunnen me gestolen worden want als het moment daar is kun je toch niets meer doen en is het al te laat. Gaat toch krassen!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 01:54:35 #5
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53659071
Als de profetieën kloppen, zal het voor "sommigen" te laat zijn, ja.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 02:04:53 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53659150
Ik vind dat iedereen die loopt moord en brand loopt te roepen over die datum na die datum een permanent spreekverbod verdienen.

Ik wil die mensen indien er niks is gebeurt nooit, maar dan ook nooit meer de lucht zien vervuilen met hun achterlijke spuwsels.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 3 oktober 2007 @ 02:09:39 #7
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_53659182
hehe tvp
pi_53659254
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 01:27 schreef Arjan het volgende:
(...)
Of is die 2012-hype gewoon dikke stront?
Denk aan Eclipse 1999

Denk aan Millenium Bug

en je zal antwoord krijgen op je vraag.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 03:05:04 #9
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53659474
Ik word bezorgd door de post van daantjef ik ga die film dus echt wel een keer kijken
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_53659481
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 01:54 schreef DaantjeF het volgende:
Als de profetieën kloppen, zal het voor "sommigen" te laat zijn, ja.
Leg uit,

Wie zijn "sommigen" en wanneer was of is de inschrijvingsdatum verlopen?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 03:10:27 #11
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53659494
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 03:07 schreef StallionJack het volgende:

[..]

Leg uit,

Wie zijn "sommigen" en wanneer was of is de inschrijvingsdatum verlopen?
En waar kan ik mij inschrijven.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_53659935
Tvp.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  Boks-Chick woensdag 3 oktober 2007 @ 08:02:54 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_53660071
we shall see. Ben wel heel benieuwd in ieder geval.
lolwut
pi_53660086
Heb me enige tijd terug ook in deze theorieën verdiept. Erg interessant allemaal...
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  woensdag 3 oktober 2007 @ 08:39:29 #15
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_53660424
Foutje van de Maya's. Zij zagen een donkere nevel aan voor een zwart gat wat alles opat. In 2012 Ligt deze nevel op de positie van de zon en daarom zagen ze het als de apocalypse. Helaas voor de maya's wisten ze niet dat de nevel een heel heel groot stuk achter de zon ligt. Typisch foutje van te tweedemensionaal denken. Het is dus al ontkracht, maar mensen hebben er andere vormen aan gegeven voor hun eigen gedoe.

Ikzelf heb (vreemd genoeg wellicht) 2010 omcirkeld als jaar.
I mean no harm
pi_53660496
Als we doorgaan met dit soort doemgedachten steeds verder in onze samenleving te laten rondzingen zullen we eindigen als lemmings, en doen we met zijn allen iets waar we massaal aan doodgaan. Bij lemmings ontstaat dat door stress, omdat er te veel van die beestjes komen. Bij ons is dat ook het geval. Het wordt gewoon te druk, tijd voor opruiming.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_53661379
Och, ik maak me nergens druk om. Als er wat gebeurt dan is er toch niets wat ik er aan kan doen.

Hier een oude leuke site trouwens; (Helemaal als je een doemdenker bent. )
http://www.exitmundi.nl/exitmundi.htm
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:17:38 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53663674
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 02:21 schreef StallionJack het volgende:

[..]

Denk aan Eclipse 1999

Denk aan Millenium Bug

en je zal antwoord krijgen op je vraag.
Met het verschil dat die 'eindtijden' niet veel ouder dan een paar jaar waren of op zin hoogst een tiental jaren. 2012 zit er al duizenden jaren 'aan te komen' wát er dan gebeurt is totaal onduidelijk. Voor hetzelfde geld is het 'alleen' maar een aanduiding voor het totale rondje van de sterrenhemel ofzo ( al blijkt dat ook weer niet helemaal correct te zijn aangezien je volgens mij met de mayaanse kalender terug kan gaan naar de oorsprong van het universum en lijkt hun leeftijd van het universum redelijk te kloppen met wat wetenschappers op het moment zeggen. )

Hoe dan ook. Ookal merken we niets aan 2012 dan nog is het niet goed mogelijk om deze te vergelijken met het millenium of andere 'upstart' voorspellingen van gechannelde info oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:20:57 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53663773
Oh, als er niets gebeurd gaat het leven gewoon door.
Vrijheid
  Boks-Chick woensdag 3 oktober 2007 @ 11:56:53 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_53664691
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:34 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Och, ik maak me nergens druk om. Als er wat gebeurt dan is er toch niets wat ik er aan kan doen.

Hier een oude leuke site trouwens; (Helemaal als je een doemdenker bent. )
http://www.exitmundi.nl/exitmundi.htm
quote:
There’s always the small but alarming possibility that some dreadful cataclysm takes out the moon. Some billions of years ago, this almost happened. On one terrible day, a vast comet struck the moon, carving out what’s now known as the biggest impact crater of the entire solar system: the Aitken Basin, a huge, 2,500 kilometers wide scar on the moon’s South Pole.
Ok, but what’s the big deal?, you ask.

Well, not too many people know this, but the moon is what keeps our planet stable. Without it, we would find ourselves on a hostile rollercoaster world. Our planet would go berserk.

For one thing, the moon tugs at the oceans. This gives us the tides. No moon, and the floods would immediately be about 2,5 times lower -- some minor tidal motion would remain, because the Sun pulls at the oceans, too.

The consequences would be dramatic. Many fertile deltas would dry up. Other areas would become permanently inundated. There would be all kinds of changes to nature. All over the world, people would face droughts, famines, diseases and wars.

And to cheer you up a little more: that’s not the worst part.

Swing It Out: The moon and the Earth are locked into a twin system, much like an athlete about to hurl a hammer.

Crucially, the moon also stabilizes the axis around which the Earth rotates. You could compare the Earth-moon system to an athlete swinging a hammer around. Take a good look at the picture on the right. Now, ask yourself: what would happen if the rope suddenly snapped? You get the idea: the athlete would fall over.

Exactly the same thing would happen to the Earth if you took away the moon. Right now, our planet rotates at an axis that is tilted about 23 degrees. It has always roughly been that way. But without the moon, the Earth’s rotational axis would slowly drift off, because of the pull of the other planets -- especially Venus and Jupiter. So one moment you’re in Africa; the next, you’re on the North Pole!

In the long run, this would cause massive, unpredictable and abrupt climate shifts. The Earth would heat up, freeze up, and heat up again. One moment, your nose freezes off in a massive Ice Age. The next moment, you find yourself sweating your eyeballs out, in a period of soaring heat.
lolwut
pi_53664858
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:20 schreef jogy het volgende:
Oh, als er niets gebeurd gaat het leven gewoon door.
quote:
Wat een leuk toeval dit Jogy!

Heb het al een tijd lang onder mijn berichten staan en lees nu dit artikel met grote herkenning.
Ik zie het als een combinatie van dit artikel en de voorspellingen van de Maya's, Hopi's etc. 1 ding waar wij m.i. mee rekening moeten houden is, dat de toekomst niet geheel vastligt.

Echter is de realiteit denk ik vaak nog te veel gericht op de materie en minder op de geest.

Ik zie 2012 dan ook meer als een vraag aan ons om een keuze te maken:
Wil je daadwerkelijk verandering of ben je content met hoe het nu in de wereld gaat?

Een shift van een persoonlijk wereldbeeld naar een collectief wereldbeeld.. zou ik graag willen zien, wie 'droomt' er mee?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_53664892
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Met het verschil dat die 'eindtijden' niet veel ouder dan een paar jaar waren of op zin hoogst een tiental jaren. 2012 zit er al duizenden jaren 'aan te komen' wát er dan gebeurt is totaal onduidelijk.
Nee, 2012 zit er niet al duizenden jaren aan te komen. Het jaartal wel, maar de gebeurtenissen niet. 99%, zo niet de volle 100% van voorspelde gebeurtenissen zijn pas recentelijk opgehangen aan dat jaartal. Als we de mayakalender erbij pakken is inet eens duidelijk wat er gebeurt en wanneer het gebeurt. Alleen dat de kalender ophoudt/weer opnieuw begint. Maar aangezien het niet 100% duidelijk is wanneer die kalender überhaupt is begonnen, kun je dus ook niet met zekerheid zeggen wanneer deze afloopt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53664921
Het verdiend toch fucking goed al die boeken over de maya's e.d

Die lui waren keigoed met een of andere radar kalender, hoe die werkt
Maar goed..dat volk wat enorm wreed was t.o elkaar, ze offerden kinderen en mensen
dat wist dan te vertellen als hoogstaand iets dat er in 2012 iets gaat gebeuren maar wat?
Ja een nieuwe tijd...
oh hoe bedoel je nieuwe tijd..
ja eh dat eh weten we niet hoor..
ja maar
NEE niet zeiken dat weten we niet!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53665001
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:56 schreef BrandX het volgende:

Vermakende site, toch?
pi_53665075
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:04 schreef Boswachtertje het volgende:

Een shift van een persoonlijk wereldbeeld naar een collectief wereldbeeld.. zou ik graag willen zien, wie 'droomt' er mee?
*steekt hand op*
  Boks-Chick woensdag 3 oktober 2007 @ 12:17:45 #26
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_53665154
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:11 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Vermakende site, toch?
heel erg ja
lolwut
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:29:25 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53665450
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, 2012 zit er niet al duizenden jaren aan te komen. Het jaartal wel, maar de gebeurtenissen niet. 99%, zo niet de volle 100% van voorspelde gebeurtenissen zijn pas recentelijk opgehangen aan dat jaartal. Als we de mayakalender erbij pakken is inet eens duidelijk wat er gebeurt en wanneer het gebeurt. Alleen dat de kalender ophoudt/weer opnieuw begint. Maar aangezien het niet 100% duidelijk is wanneer die kalender überhaupt is begonnen, kun je dus ook niet met zekerheid zeggen wanneer deze afloopt.
Het jaartal 2012 is pas relatief kort aan 2012 gehangen ja omdat men druk doende was de mayanentelling om te zetten naar de gregoreaanse telling. Maar de datum, of wij die nou wel of niet ontcijfert hebben doet daar niet veel aan af. De kalender van die mayanen gaat niet terug naar 0 maar stopt ermee. Na een looptijd en een terugrekenbare tijd tot ongeveer het begin van het universum.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:33:56 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53665552
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:04 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

[..]

Wat een leuk toeval dit Jogy!

Heb het al een tijd lang onder mijn berichten staan en lees nu dit artikel met grote herkenning.
Ik zie het als een combinatie van dit artikel en de voorspellingen van de Maya's, Hopi's etc. 1 ding waar wij m.i. mee rekening moeten houden is, dat de toekomst niet geheel vastligt.

Echter is de realiteit denk ik vaak nog te veel gericht op de materie en minder op de geest.

Ik zie 2012 dan ook meer als een vraag aan ons om een keuze te maken:
Wil je daadwerkelijk verandering of ben je content met hoe het nu in de wereld gaat?

, grappig ja. Ik zie nu die tekst in je sig, misschien dat de titel van dat stukje mj daarom zo bekend voorkwam . En inderdaad, we zullen het wel zien. Ben in ieder geval benieuwd.
Vrijheid
pi_53665611
Het punt is dat iedereen nu torenhoge verwachtingen gaat hebben van wat er eventueel kan gaan gebeuren. Naar mijn mening is het vooral een geestelijke omslag, die je dus niet ziet maar wat zich langzaamaan in iedereen van ons aan het voltrekken is.

Vergeet ook niet dat het proces al jaren aan de gang is en na 2012 ook nog wel even doorgaat. Er is dus geen sprake van een moment waarop "het" gebeurt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53665840
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Het jaartal 2012 is pas relatief kort aan 2012 gehangen ja omdat men druk doende was de mayanentelling om te zetten naar de gregoreaanse telling. Maar de datum, of wij die nou wel of niet ontcijfert hebben doet daar niet veel aan af. De kalender van die mayanen gaat niet terug naar 0 maar stopt ermee. Na een looptijd en een terugrekenbare tijd tot ongeveer het begin van het universum.
De mayaanse kalender gaat helemaal niet terug tot het begin van het universum. De kalender loopt terug tot 3140 voor Christus (exacte datum is nog onderhevig aan discussie). En er zijn inscripties gevonden van Mayaanse koningen van na 2012 (omgerekend), zoals die van Koning Pacal, welke zou betekenen dat in 4700 een grote herdenking zou zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53666179
Ja, er was iets van een 6-tallig en een 10-tallig stelsel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53666338
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja, er was iets van een 6-tallig en een 10-tallig stelsel.
Nee, niet echt. Er waren verschillende kalenders in gebruik bij de Maya's. Drie waren belangrijk, een religieuze, een voor dagelijks gebruik en ene voor historische data. De laatste is de kalender waar het hele 2012 verhaal om draait. Deze kalender is gebaseerd op 360 dagen. Hij begon ergens in 3100 voor Christus (door alle vernietigingen van de Snajaarden niet helemaal duidelijk) en "loopt af" in 2012. En met aflopen bedoelt men dat de kalender weer "opnieuw" begint. (wat ook weer niet helemaal klopt, aangezien de datumnotatie op dat moment anders is dan de notatie op het allereerste begin. In 31000 na Chirstus begint de kalender echt helemaal opnieuw).

Het hele 2012 verhaal komt grotendeels uit de koker van José Argüelles, een new age figuur rond de helf van de vorige eeuw.
C. Sagan
pi_53666858
ach ja mensen maak je niet zo druk.
als zoiets gebeurd, ja wat kunnen we er aan doen, niks want zo is de natuur he.
dus waarom allemaal zitten te discusseren, heeft toch geen nut.
we zullen het vanzelf zien, ben benieuwd..
pi_53667198
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 08:44 schreef AlphaOmega het volgende:
(...) Het wordt gewoon te druk, tijd voor opruiming.
Jij woont zeker in de Randstad

Te druk, whoeehhahahha
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:54:53 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667277
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De mayaanse kalender gaat helemaal niet terug tot het begin van het universum. De kalender loopt terug tot 3140 voor Christus (exacte datum is nog onderhevig aan discussie). En er zijn inscripties gevonden van Mayaanse koningen van na 2012 (omgerekend), zoals die van Koning Pacal, welke zou betekenen dat in 4700 een grote herdenking zou zijn.
Erh, het is nu pas 2007 hoor . Dus volgens mij haal jij nu ook dingen door elkaar . Trouwens, hier komen we denk ik weer terug op de verschillende kalendertellingen die rondwaren op het internet. Net als bij dat YG topic. ééntje astrologisch en de ander meer opgezet tegen de astronomie oid?
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:56:00 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667303
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:36 schreef nmrz het volgende:
ach ja mensen maak je niet zo druk.
als zoiets gebeurd, ja wat kunnen we er aan doen, niks want zo is de natuur he.
dus waarom allemaal zitten te discusseren, heeft toch geen nut.
we zullen het vanzelf zien, ben benieuwd..
Heh, zo'n instelling heb ik ook wel ja, het heeft geen enkel nut om je er druk om te maken want als het gebeurd gebeurd het en zo niet dan niet. Neemt niet weg dat het wel leuk is om het erover te hebben.
Vrijheid
pi_53667357
Iedereen is de eclips in 1999 vergeten, evenals de Millenium Bug?

Het collectief geheugen is slecht en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.
pi_53667364
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Erh, het is nu pas 2007 hoor . Dus volgens mij haal jij nu ook dingen door elkaar .
ok, inscripties die data van na 2012 aangeven, wat betekent dat in ieder geval de opdrachtgever van die inscipties niet dacht dat de wereld zou eindigen in 2012. (voor zover je van mening bent dat 2012 het einde van de wereld betekent)
C. Sagan
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:06:32 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667532
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:58 schreef StallionJack het volgende:
Iedereen is de eclips in 1999 vergeten, evenals de Millenium Bug?

Het collectief geheugen is slecht en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.
Lezen is moeilijk zeker .
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Met het verschil dat die 'eindtijden' niet veel ouder dan een paar jaar waren of op zin hoogst een tiental jaren. 2012 zit er al duizenden jaren 'aan te komen' wát er dan gebeurt is totaal onduidelijk. Voor hetzelfde geld is het 'alleen' maar een aanduiding voor het totale rondje van de sterrenhemel ofzo ( al blijkt dat ook weer niet helemaal correct te zijn aangezien je volgens mij met de mayaanse kalender terug kan gaan naar de oorsprong van het universum en lijkt hun leeftijd van het universum redelijk te kloppen met wat wetenschappers op het moment zeggen. )

Hoe dan ook. Ookal merken we niets aan 2012 dan nog is het niet goed mogelijk om deze te vergelijken met het millenium of andere 'upstart' voorspellingen van gechannelde info oid.
Vrijheid
pi_53667546
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk zeker .
[..]
Niet arrogant doen.
pi_53667572
Over 5 jaar en 3 maanden weten we wie gelijk heeft.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:17:34 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667766
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

ok, inscripties die data van na 2012 aangeven, wat betekent dat in ieder geval de opdrachtgever van die inscipties niet dacht dat de wereld zou eindigen in 2012. (voor zover je van mening bent dat 2012 het einde van de wereld betekent)
Ah ok duidelijk. Hoe het ook zij, ik zet die datum wel in mijn agenda terwijl ik ondertussen gewoon verderkabbel met mijn leven . Hoe dan ook heb ik dus niet het idee dat de wereld opeens *plop* doet als in Hitchhickers guide tot the galaxy ofzo. Eerder zoiets van een grote astronomische gebeurtenis. Als je kijkt wat straling voor slechte dingen met mensen kan doen zou het niet ondenkbaar zijn ( wat mij betreft ) dat straling ook goede dingen kunnen doen. Dus de tijd blijft gewoon doortikken maar men zal misschien wat meer rust in de donder krijgen. Je hebt volgens mij nu ook daadwerkelijk clinische lichttherapie voor kankerpatienten waarmee de tumors weggehaald of verkleind kunnen worden. Infrarood licht ofzo. Het was iig geen laser of zo iets dergelijks. Hoe en wat het precies zit weet ik niet maar hoe dan ook de grootste bulk aan straling komt van het universum, en om maar even aan te tonen dat de mensch gevoelig is voor schommelingen. misdrijven lopen ook op als het volle maan is terwijl inbraken het beste gedaan kunnen worden als er geen maan is die de hele omgeving verlicht ( boek gelezen van een ex-crimineel, best leuk ).
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:18:01 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667776
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:07 schreef StallionJack het volgende:

[..]

Niet arrogant doen.
Eensgelijks .
Vrijheid
pi_53668052
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Ah ok duidelijk. Hoe het ook zij, ik zet die datum wel in mijn agenda terwijl ik ondertussen gewoon verderkabbel met mijn leven . Hoe dan ook heb ik dus niet het idee dat de wereld opeens *plop* doet als in Hitchhickers guide tot the galaxy ofzo. Eerder zoiets van een grote astronomische gebeurtenis. Als je kijkt wat straling voor slechte dingen met mensen kan doen zou het niet ondenkbaar zijn ( wat mij betreft ) dat straling ook goede dingen kunnen doen. Dus de tijd blijft gewoon doortikken maar men zal misschien wat meer rust in de donder krijgen. Je hebt volgens mij nu ook daadwerkelijk clinische lichttherapie voor kankerpatienten waarmee de tumors weggehaald of verkleind kunnen worden. Infrarood licht ofzo. Het was iig geen laser of zo iets dergelijks. Hoe en wat het precies zit weet ik niet maar hoe dan ook de grootste bulk aan straling komt van het universum, en om maar even aan te tonen dat de mensch gevoelig is voor schommelingen. misdrijven lopen ook op als het volle maan is terwijl inbraken het beste gedaan kunnen worden als er geen maan is die de hele omgeving verlicht ( boek gelezen van een ex-crimineel, best leuk ).
Wat ik vreemd vind aan jouw verhaal is dat je dit geheel baseert op de fantasiën van een ander. Iemand heeft dit rond 1950 ooit eens verzonnen zonder dat er een verantwoorde theorie aan grondslag lag. Maar deze fantasie is de laatste tijd een heel eigen leven gaan leiden. Er is geen greintje bewijs dat de maya's iets voor ogen hadden in 2012, afgezien van het twijfelachtige feit dat de kalender "afloopt" in 2012. En met twijfelachtig bedoel ik dat het niet eens zeker is dat hij afloopt in 2012 en als hij al afloopt, wat er dan gebeurt. Alle andere kalenders van de maya's kennen wel een nieuw begin zonder dat er iets aan de hand moest zijn.
Ook zijn de gebeurtenissen die wel voor zeker aan 2012 gekoppeld worden op zijn hoogts onnauwkeurig. Vele zijn niet in 2012 aan de orde, of zijn al vele malen voorbijgekomen zonder effect, zoals comische samenstanden, alignments etc. En ook al zouden deze in 2012 wel plaatsvinden, dan nog is er geen enkele aanwijzing dat er dan ook iets gebeurt.

Het hele 2012 verhaal staat bol van hoop, duidelijk zichtbaar in de reacties van vele Fok! users en fantasiën zonder basis. Allemaal leuk en aardig, maar dat maakt het 2012 verhaal een religie, of beter gezegd, een geloof. Echter het staat iedereen natuurlijk vrij om erin te geloven, maar weet dat 99% van de "feiten" over 2012 slechts gissingen en fantasiën en soms zo nog erger, onzin zijn.
C. Sagan
pi_53668063
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Eensgelijks .
Ja ik ben nogal eigenwijs Daar ben ik mee geboren.

Het feit dat een voorspelling veel ouder is dan enkele decennia doet mij niet eerder geloven dat iets wel zo is.

Desondanks zijn de Maya´s een bijzonder fenomeen.

Voor mijn duidelijkheid, voorspellen de Maya´s dat de wereld daadwerkelijk vergaat of gebeurt er iets belangrijks wat een grote invloed zal hebben op onze aarde of groter, ons universum?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:34:00 #46
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53668116
21-12-2012 bijltjesdag!
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53668171
Worden die dan gratis uitgedeeld? Ik kan nog wel een goeie bijl gebruiken.
pi_53668202
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:31 schreef StallionJack het volgende:

[..]

Voor mijn duidelijkheid, voorspellen de Maya´s dat de wereld daadwerkelijk vergaat of gebeurt er iets belangrijks wat een grote invloed zal hebben op onze aarde of groter, ons universum?
Ze voorspellen helemaal niets. Anderen hebben voorspellingen gehangen aan het feit dat de kalender een keer opnieuw begint als je de mayaanse lange telling aanhoudt, maar de maya's zelf hebben nooit iets over 2012 gezegd.

Wel geloofden de mayas dat elke pictun cyclus (7885 jaar) de wereld vernietigd zou worden. De datum die daaraan hangt (en met dezelfde onnauwkeurigheid als die van 2012) is rond oktober 4772.
C. Sagan
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:46:27 #49
94617 Ps2K
pi_53668394
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ze voorspellen helemaal niets. Anderen hebben voorspellingen gehangen aan het feit dat de kalender een keer opnieuw begint als je de mayaanse lange telling aanhoudt, maar de maya's zelf hebben nooit iets over 2012 gezegd.
Correct, u wint de magnetron!
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53668467
Magnetisch veld wordt minder, de kern van de aarde verhardt, uiteindelijk is ons hetzelfde lot toegeschreven als op Mars.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:53:48 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53668544
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Wat ik vreemd vind aan jouw verhaal is dat je dit geheel baseert op de fantasiën van een ander. Iemand heeft dit rond 1950 ooit eens verzonnen zonder dat er een verantwoorde theorie aan grondslag lag. Maar deze fantasie is de laatste tijd een heel eigen leven gaan leiden. Er is geen greintje bewijs dat de maya's iets voor ogen hadden in 2012, afgezien van het twijfelachtige feit dat de kalender "afloopt" in 2012. En met twijfelachtig bedoel ik dat het niet eens zeker is dat hij afloopt in 2012 en als hij al afloopt, wat er dan gebeurt. Alle andere kalenders van de maya's kennen wel een nieuw begin zonder dat er iets aan de hand moest zijn.
Ook zijn de gebeurtenissen die wel voor zeker aan 2012 gekoppeld worden op zijn hoogts onnauwkeurig. Vele zijn niet in 2012 aan de orde, of zijn al vele malen voorbijgekomen zonder effect, zoals comische samenstanden, alignments etc. En ook al zouden deze in 2012 wel plaatsvinden, dan nog is er geen enkele aanwijzing dat er dan ook iets gebeurt.

Het hele 2012 verhaal staat bol van hoop, duidelijk zichtbaar in de reacties van vele Fok! users en fantasiën zonder basis. Allemaal leuk en aardig, maar dat maakt het 2012 verhaal een religie, of beter gezegd, een geloof. Echter het staat iedereen natuurlijk vrij om erin te geloven, maar weet dat 99% van de "feiten" over 2012 slechts gissingen en fantasiën en soms zo nog erger, onzin zijn.
Dat er geen wetenschappelijk bewijs is geleverd voor iets wat met 2012 van doen heeft is logisch. Zodra je als carriere-wetenschapper daar mee aan de slag gaat ben je geen knip voor de neus meer woord en wordt je niet meer serieus genomen. En helaas kan ik dit soort dingen niet first-hand onderzoeken wegens gebrek aan tijd/geld/zin /etc. dus gaat het alleen maar via google en bol.com Wie weet heb jij wel gelijk en is het gewoon een eind omdat ze een eind moesten hebben om daarna weer overnieuw te beginnen maar geen bewijs voor het één betekend niet automagisch dat het bewijs is voor iets anders. De Spanjaarden hebben inderdaad goed huisgehouden in Mayanenland en volgens mij is er zelfs in de jaren 20/30 van de vorige eeuw nog het een en ander uitgehaald met oude sites waardoor geschiedkundig onderzoek nog moeilijker gemaakt werd voor ons. Het is al een tijd geleden dat ik er echt in zat maar dat zijn voor mij ook aanwijzingen dat er mogelijkerwijs iets verborgen gehouden wordt. Naja, sterrenkundig gezien komt er in ieder geval een actievere zon in 2012, of die nou erger is dan voorgaande keren weet ik niet maar ook dat kan je erbij zetten als een mogelijke aanwijzing. De opwarming van bijna alle planeten in het sterrrenstelsel komt daar ook nog bij kijken. Volgens mij worden ze allemaal warmer behalve mercurius op het moment. De een wat drastischer dan de ander maar ook dit is na te zoeken. Er is in ieder geval ( uiteraard, zoals altijd ) iets aan de gang rondom ons heen en nee het hoeft nog niet eens een spiritual awakening te zijn of de einstrijd van God en Satan of wat dan ook. Het kan heel simpel een universeel iets zijn die hoe dan ook toch wel komt ook als er geen mensen maar nog steeds dino's rondhuppelde op deze aardkloot. Geen greintje keihard bewijs, true, maar er zijn wel aanwijzingen dat er iets aankomt, wát het is is onduidelijk en wie weet is het alleen maar de technische vooruitgang in de observatietechnologie die dit allemaal naar voren brengt, er zijn zoveel gegevens in de omgang dat één persoon het nooit allemaal in zich op kan nemen.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:56:01 #52
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53668581
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:46 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Correct, u wint de magnetron!
Als je niks toe tevoegen hebt hier post dan niet. En inderdaad, gekscherende opmerkingen over bijltjesdagen en magnetrons zijn geen toevoegende posts .
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:01:14 #53
94617 Ps2K
pi_53668679
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je niks toe tevoegen hebt hier post dan niet. En inderdaad, gekscherende opmerkingen over bijltjesdagen en magnetrons zijn geen toevoegende posts .
Constructieve post dan:
Nee 2012 gaat er niks* gebeuren dat te maken heeft met de maya kalender. Maar als je er in geloofd, en de omschrijvingen van wat er precies gaat gebeuren zijn nogal vaag, dan zul je wel iets vinden dat op 21-12 gaat gebeuren.

(* met uitzondering van de gebruikelijke freak natuurrampen, oorlogen en andere acts of god)
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:06:45 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53668792
quote:

[..]

Ja ik ben nogal eigenwijs Daar ben ik mee geboren.
Same .
quote:
Het feit dat een voorspelling veel ouder is dan enkele decennia doet mij niet eerder geloven dat iets wel zo is.

Desondanks zijn de Maya´s een bijzonder fenomeen.

Een bijzonder volk was het zeker ja. En ja, er wordt her en der beweerd dat er dus meerdere beschavingen eenzelfde einddatum eropnahielden rond deze tijd. Hopi's, egyptenaren, Dogon stammen en weet ik het wat allemaal. dát maakt het ( if true ) wel interessant. Want hoe kunnen meerdere beschavingen die op verschillende plekken op de aarde en in verschillende tijden hebben geleefd dezelfde voorspelling erop na houden?
quote:
De brainfarts gaan van apocalyptische eindtijden met langsscherende planeten en de grootste ongein tot een rustige bewustzijnsverandering door [iets] en alles daar tussenin. In het kort, nobody knows .
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:10:58 #55
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53668882
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:01 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Constructieve post dan:
Nee 2012 gaat er niks* gebeuren dat te maken heeft met de maya kalender. Maar als je er in geloofd, en de omschrijvingen van wat er precies gaat gebeuren zijn nogal vaag, dan zul je wel iets vinden dat op 21-12 gaat gebeuren.

(* met uitzondering van de gebruikelijke freak natuurrampen, oorlogen en andere acts of god)
Check . Echter zal ik iedereen persoonlijk uitlachen als 2012 voorbij gaat zonder enige dingen die extremer zijn dan we al gewend zijn dat mensen opeens een vulkaanuitbarsting in the middle of nowhere of een orkaantje die het land raakt en een plaggenhut neermaait als 2012 gebeurtenis te zien. En dan ben ik nog wel eentje die opzich wel in het 2012 gedoe gelooft. .
Vrijheid
pi_53668969
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:53 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat er geen wetenschappelijk bewijs is geleverd voor iets wat met 2012 van doen heeft is logisch. Zodra je als carriere-wetenschapper daar mee aan de slag gaat ben je geen knip voor de neus meer woord en wordt je niet meer serieus genomen.
Ik denk dat het meer ligt aan het feit dat er simpelweg niets te onderzoeken valt. Uit de geschriften van de mayas blijkt iig niets en die worden/zijn zeer grondig onderzocht. Alle andere gebeurtenissen die voorspeld worden, zijn of al weerlegd door vele wetenschappers dan wel amateurs, of zijn simpelweg niet te linken met 2012, hoeveel onderzoek je er ook tegenaan gooit. (warmere planeten bijvoorbeeld).
Ook zijn sommige dingen, zoals de actievere zon in 2011/2012, welke al meerdere malen voorgekomen zijn, zonder effect. Er zijn wetenschappers die inderdaad denken dat de volgende cyclus een vrij extreme wordt met een hoogtepunt in 2011/2012, maar dat is simpelweg het linken van random events met een datum. Er is geen enkele aanwijzing te vinden dat dit ook daadwerkelijk iets met de kalender van de mayas te maken heeft.
C. Sagan
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:39:49 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53669589
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer ligt aan het feit dat er simpelweg niets te onderzoeken valt. Uit de geschriften van de mayas blijkt iig niets en die worden/zijn zeer grondig onderzocht. Alle andere gebeurtenissen die voorspeld worden, zijn of al weerlegd door vele wetenschappers dan wel amateurs, of zijn simpelweg niet te linken met 2012, hoeveel onderzoek je er ook tegenaan gooit. (warmere planeten bijvoorbeeld).
Ook zijn sommige dingen, zoals de actievere zon in 2011/2012, welke al meerdere malen voorgekomen zijn, zonder effect. Er zijn wetenschappers die inderdaad denken dat de volgende cyclus een vrij extreme wordt met een hoogtepunt in 2011/2012, maar dat is simpelweg het linken van random events met een datum. Er is geen enkele aanwijzing te vinden dat dit ook daadwerkelijk iets met de kalender van de mayas te maken heeft.
Ok, maar dat met de zon is dan mogelijk een aanwijzing van iets groters, waarom zou zo'n ding uit zichzelf opeens gaan opgloeien? Is dat omdat het gewoon zo is of omdat we ergens in komen dat zorgt voor 'storing' binnen die zon ( klok >? klepel verhaal mijnerzijds hoor ). En tja, door de ene wordt het weersproken en door de ander bevestigd dus hoe dan ook zal er geen éénduidige uitslag of overwinnaar uit de bus komen voor 2013, kan je maar net zo goed rekening houden ( al is het in je achterhoofd ) dat 2012 anders kan zijn dan andere jaren ( elk jaar is anders maar 2012 nog anderser ( ) dan anders.)
Vrijheid
pi_53671097
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:36 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Worden die dan gratis uitgedeeld? Ik kan nog wel een goeie bijl gebruiken.
Kun je mooi een kerstboom uit het bos halen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_53671734
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, maar dat met de zon is dan mogelijk een aanwijzing van iets groters, waarom zou zo'n ding uit zichzelf opeens gaan opgloeien? Is dat omdat het gewoon zo is of omdat we ergens in komen dat zorgt voor 'storing' binnen die zon ( klok >? klepel verhaal mijnerzijds hoor ). En tja, door de ene wordt het weersproken en door de ander bevestigd dus hoe dan ook zal er geen éénduidige uitslag of overwinnaar uit de bus komen voor 2013, kan je maar net zo goed rekening houden ( al is het in je achterhoofd ) dat 2012 anders kan zijn dan andere jaren ( elk jaar is anders maar 2012 nog anderser ( ) dan anders.)
Dat van de zon is een voorspelling. Hier kun je wat meer lezen, maar het komt erop neer dat er twee grote onderzonse, om het zo maar even te noemen, plasma stromingen verantwoordelijk zijn voor de intensiteit van de zonnevlekkencyclus. En als men de metingen van nu toepast op een simulatieprogramma krijgt men de uitkomst dat deze 30 tot 50% heviger is dan de vorige. Het zal niet de hevigste zijn die we gemeten hebben.
Men heeft ook simulaties gedaan over de cycli die al geweest zijn, en die bleken goed aan te sluiten met wat er ook gemeten is, dus de voorspelling zou wel eens nauwkeurig kunnen zijn.

Blauwe grafiek is de meting van het aantal zonnevlekken, de rode grafiek is de simulatie. De 24ste piek is de voorspellde piek in 2011/2012.
Als we de laatste piek bekijken, zien we dat deze 30 tot 50% hevigeris dan de laatste, maar niet de hevigste is die we gemeten hebben.

Dus uiteindelijk is dit niet zo bijzonder op het eerste gezicht, in ongeveer 1960 hadden we ook een grote piek en daar gebeurde ook niets, tenzij je er Woodstock aan wilt hangen
C. Sagan
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:40:21 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53671952
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dat van de zon is een voorspelling. Hier kun je wat meer lezen, maar het komt erop neer dat er twee grote onderzonse, om het zo maar even te noemen, plasma stromingen verantwoordelijk zijn voor de intensiteit van de zonnevlekkencyclus. En als men de metingen van nu toepast op een simulatieprogramma krijgt men de uitkomst dat deze 30 tot 50% heviger is dan de vorige. Het zal niet de hevigste zijn die we gemeten hebben.
Men heeft ook simulaties gedaan over de cycli die al geweest zijn, en die bleken goed aan te sluiten met wat er ook gemeten is, dus de voorspelling zou wel eens nauwkeurig kunnen zijn.
[afbeelding]
Blauwe grafiek is de meting van het aantal zonnevlekken, de rode grafiek is de simulatie. De 24ste piek is de voorspellde piek in 2011/2012.
Als we de laatste piek bekijken, zien we dat deze 30 tot 50% hevigeris dan de laatste, maar niet de hevigste is die we gemeten hebben.
Mercì, goede info dit .
quote:
Dus uiteindelijk is dit niet zo bijzonder op het eerste gezicht, in ongeveer 1960 hadden we ook een grote piek en daar gebeurde ook niets, tenzij je er Woodstock aan wilt hangen
Nou... .

Verder zal het deze keer hoe dan ook electronisch gezien wel wat meer teweeg brengen ben ik bang. Aangezien we een stuk geadvanceerder zijn dan in 1960 en die complexe systemen zijn volgens mij ook een stuk gevoeliger. Maar dat heeft verder niets met het 2012 gebeuren te maken maar gewoon met de techiek die we hebben .
Vrijheid
pi_53673618
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 08:39 schreef pomtiedom het volgende:
Foutje van de Maya's. Zij zagen een donkere nevel aan voor een zwart gat wat alles opat. In 2012 Ligt deze nevel op de positie van de zon en daarom zagen ze het als de apocalypse.
Dat is interessant. Heb je daar meer info over?
pi_53673660
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik dacht dat wel degelijk planeten in ons zonnestelsel aan het opwarmen waren? Dat is namelijk ook het veel gebruikte argument van mensen die niet in een door mensen veroorzaakte klimaatverandering geloven: niet alleen onze aarde, maar ook op andere planeten vindt klimaatverandering plaats.

Ik heb echter nog nooit gehoord dat dit gelinkt wordt aan de maya's..
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:44:13 #63
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53676634
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 02:04 schreef SpecialK het volgende:
Ik vind dat iedereen die loopt moord en brand loopt te roepen over die datum na die datum een permanent spreekverbod verdienen.

Ik wil die mensen indien er niks is gebeurt nooit, maar dan ook nooit meer de lucht zien vervuilen met hun achterlijke spuwsels.
En als er nou wel iets gebeurd ? verdien jij dan een permanent spreekverbod ?
wat voor een ander geld , geld ook voor jou dus niet zo drastisch doen over iemand anders want morgen ben jij aan de beurt dan .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:52:56 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53676866
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:44 schreef Summers het volgende:

[..]

En als er nou wel iets gebeurd ? verdien jij dan een permanent spreekverbod ?
wat voor een ander geld , geld ook voor jou dus niet zo drastisch doen over iemand anders want morgen ben jij aan de beurt dan .
Ik loop niet steeds paniek te zaaien. Ik zorg er niet voor dat dit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown

soort dingen gebeuren.

Mensen moeten gewoon kappen met die doomsday onzin. Het is na 3000 jaar aan gefaalde profeties wel weer leuk geweest. Gewoon kappen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:18:20 #65
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_53681676
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:51 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat is interessant. Heb je daar meer info over?
Was een keer op een docu van discovery channel.
I mean no harm
  woensdag 3 oktober 2007 @ 23:50:00 #66
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53682542
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 20:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik loop niet steeds paniek te zaaien. Ik zorg er niet voor dat dit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown

soort dingen gebeuren.

Mensen moeten gewoon kappen met die doomsday onzin. Het is na 3000 jaar aan gefaalde profeties wel weer leuk geweest. Gewoon kappen.
Interessant, waarom zou een overheid documenten van die mensen geheim houden? Voer voor samenzweringen dit .
quote:
President Clinton signed a bill into law in the 1990's, mandating the expiration of secrecy in documents after 25 years[citation needed]. It has been nearly 30 years since the mysterious mass deaths in Jonestown. The majority of Jonestown documents remain classified, despite Freedom of Information requests from numerous people over the past three decades[25][26][27]. Why all the secrecy?
Vrijheid
  donderdag 4 oktober 2007 @ 00:07:53 #67
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53683060
quote:

[..]

Voor mijn duidelijkheid, voorspellen de Maya?s dat de wereld daadwerkelijk vergaat of gebeurt er iets belangrijks wat een grote invloed zal hebben op onze aarde of groter, ons universum?
Stop eens met praten en bekijk "Yhe Year Zero" en kom dan in ieder geval ietwat "geletterd" terug. Je vragen zullen beantwoord worden, kijken!
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ze voorspellen helemaal niets. de maya's zelf hebben nooit iets over 2012 gezegd.
Ik ben nog niet eerder iemand in een topic als dit tegen gekomen die zulke onzin praat.
" de maya's zelf hebben nooit iets over 2012 gezegd."... mag ik even heel hard lachen?
Voor jou hetzelfde advies: The Year Zero. En kom dan weer hier verder filosoferen.
pi_53683234
tvp
pi_53683694
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 23:50 schreef jogy het volgende:
Why all the secrecy?
Yes, why all the secrecy? If it was themselves who killed themselves over a ridiculous act there would be no reason to withhold the information,

/Ontopic

Ik heb de volgende docu's gezien:
-The mayan calendar comes north
-Doomsday clock 2012
-2012 Where history ends
En nog wat anderen waar ik de naam me niet zo van herinner. Ik heb na het zien van deze toch wat gekregen met 2012. Je hoeft niet bang te zijn dat Jonestown zich bij mij herhaalt (SpecialK). Waar haal je die onzin vandaan? 19-09, ik leef nog steeds. Ik vind het alleen apart dat er veel rond deze datum te vinden is zowel wetenschappelijk als historisch gezien.

Ik ben er niet 100% van overtuigd dat er wat aan het komen is maar als ik kijk naar gebeurtenissen om me heen kan ik me wel erg vinden in de tijdslijn die in: "The mayan calendar comes north" gegeven word. Ik kan me zeker wel vinden in de denkwijze die in die docu gepresenteerd word.

Ookal geloof ik er niet volledig in. Ik kan me zeer goed vinden in de gedachten van Ian Xel Lungold. Ik hoop slechts dat deze uitkomen. Mocht dit niet zo zijn? Ga ik verder met mijn leven.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 01:10:55 #70
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53684023
NIet zo lui zijn allemaal !

Gewoon even "The Year Zero" bekijken.

Krijg je alle vragen die je hebt uit eerste hand mbt de profetiën van de Maya's. Een mooie en interessante docu, gezien vanuit een objectief standpunt van de maker.

"The mayan calendar comes north", is idd. een aardig werkstuk van Meneer Ian Xel Lungold, maar weer iets vanuit een meer "westers" geinterpreteerde oogpunt.

The Year Zero is daarentegen "puur" van boodschap, zo uit eerste hand; de Sjamanen geven hun visie. Een werk welke een tijd van "aardse weëen" linluidt, maar uiteindelijk met een mooie boodschap.
pi_53685406
Maandelijks wordt hier een topic geopend dat er op X datum iets opzienbarends gebeurd.
Maandelijks wordt er geconcludeerd dat er weer niks gebeurt is.

2012 gaat voorbij net zoals ieder ander jaar. Net zoals de onheilspellende maand september dit jaar.

[ Bericht 5% gewijzigd door jogy op 04-10-2007 09:07:06 ]
pi_53686377
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 00:07 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Ik ben nog niet eerder iemand in een topic als dit tegen gekomen die zulke onzin praat.
" de maya's zelf hebben nooit iets over 2012 gezegd."... mag ik even heel hard lachen?
Voor jou hetzelfde advies: The Year Zero. En kom dan weer hier verder filosoferen.
Verlicht me, deel je wijsheid met me... Zal ik als ik tijd heb, die film een kijken....
C. Sagan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:46:51 #73
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53686531
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:38 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Verlicht me, deel je wijsheid met me... Zal ik als ik tijd heb, die film een kijken....
Ik verbaas me over je 'wijsheid' m.b.t. de Maya's en hun (in jouw ogen) niets zeggende 2012 voorspelling.

Het net staat wel vaker vol met onzin, maar ik heb me eens geprobeerd in te lezen in het hele 2012 gebeuren.. ik kwam er niet uit. Er is zoveel, maar dan ook zo ontzettend veel informatie over te vinden, als alleen de helft al een beetje waar is, is er wel degelijk een spirituele overgang die op 21-12-2012 zijn laatste dag ingaat.

Nu wil dat niet zeggen dat dit allemaal waar is, maar ik durf te wedden dat als ik er een boek bij pak, dat er een stuk meer feiten over de maya's en andere volkeren (zoals de egyptenaren) in staan m.b.t. 2012 dan jij er op dit moment krediet aan wil geven.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:48:50 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53686572
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 01:10 schreef DaantjeF het volgende:
NIet zo lui zijn allemaal !

Gewoon even "The Year Zero" bekijken.

[...]

The Year Zero is daarentegen "puur" van boodschap, zo uit eerste hand; de Sjamanen geven hun visie. Een werk welke een tijd van "aardse weëen" linluidt, maar uiteindelijk met een mooie boodschap.
Ok, wie heeft dat ding gemaakt? waar moeten we zoeken voor die docu? Als ik 'the year zero'invul in google komt er genoeg vandaan maar niks kijkbaars .
Vrijheid
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:49:47 #75
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_53686585
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 00:07 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Stop eens met praten en bekijk "Yhe Year Zero" en kom dan in ieder geval ietwat "geletterd" terug. Je vragen zullen beantwoord worden, kijken!
[..]

Handeld the year zero ook over de fout die de Maya's in hun voorspelling hebben gemaakt, namelijk eht afgaan op een donkere nevel die weliswaar gelijk staat met de zon vanuit ons oogpunt in 2012 maar er miljoenen lichtjaren achter ligt en niet erop?

De Maya-theorie is afgedaan, ontkracht weg finito. Maar mensen willen nu eenmaal graag in geloven en dus houden ze wanhopig die datum vast als datum van de ondergang.
I mean no harm
pi_53686655
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:46 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik verbaas me over je 'wijsheid' m.b.t. de Maya's en hun (in jouw ogen) niets zeggende 2012 voorspelling.

Het net staat wel vaker vol met onzin, maar ik heb me eens geprobeerd in te lezen in het hele 2012 gebeuren.. ik kwam er niet uit. Er is zoveel, maar dan ook zo ontzettend veel informatie over te vinden, als alleen de helft al een beetje waar is, is er wel degelijk een spirituele overgang die op 21-12-2012 zijn laatste dag ingaat.

Nu wil dat niet zeggen dat dit allemaal waar is, maar ik durf te wedden dat als ik er een boek bij pak, dat er een stuk meer feiten over de maya's en andere volkeren (zoals de egyptenaren) in staan m.b.t. 2012 dan jij er op dit moment krediet aan wil geven.
Ik weet lang niet alles, dus als je toevoegingen hebt, graag. Maar dan wel voorspellingen die direct van die volkeren afkomen, geen vage interprataties van de auteurs, als je snapt wat ik bedoel...
C. Sagan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:14:29 #77
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53687036
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:52 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik weet lang niet alles, dus als je toevoegingen hebt, graag. Maar dan wel voorspellingen die direct van die volkeren afkomen, geen vage interprataties van de auteurs, als je snapt wat ik bedoel...
Zoals ik al zei, ik weet er zelf ook niet het fijne van, maar als ik bijvoorbeeld op google wat zoek, en uitkomt op deze site, welke lijkt te doen alsof deze informatie van de Maya's komt en niet zelf verzonnen is, dan som ik even wat leuke dingen uit het lijstje op, maar misschien dat jij deze dingen makkelijk en 1,2,3 van de tafel kan vegen als onzin?
quote:
Om aan te geven wat er voor en na 2012 staat te gebeuren beschrijf ik vooral datgene wat voorspeld en beschreven is door de Mayabeschaving. De kalenders die zij gemaakt hebben zijn het meest accuraat van deze planeet. De Maya's waren zich zeer bewust van het heelal dat hen omringde en de bewegingen van de planeten. Ze konden niet alleen met grote precisie eclipsen voorspellen maar ook de lengte en de baan die de aarde rond de zon maakt, met een verschil van een duizendste decimale punt ten opzichte van de berekeningen van de moderne wetenschap. Hoe is dit te verklaren voor een beschaving die niet over moderne meetapparatuur beschikte en die niet eens het gebruik van het wiel als transportmiddel had ontdekt? De Maya's hadden een uitgebreide verbinding met het Universum tot stand gebracht. De Maya's gebruikten de term Kuxán suum om te definiëren hoe wij verbonden zijn met de Melkweg. Kuxán suum wordt vertaald als 'de weg van de hemel die leidt naar de navelstreng van het Universum'. Het gaat hierbij om een streng die bij ieder mens vanuit de solar plexus loopt en via de zon uitkomt bij de Hunab K'u, gewoonlijk vertaald als 'het begin van het leven voorbij de zon'. De Maya's geloofden dat alles met elkaar in verbinding stond door dunne draden. Personen die over de benodigde gevoeligheid beschikten om de resonantie van dingen waar te nemen, konden zich daarmee in verbinding stellen en alle kosmische kennis rechtstreeks ontvangen.
En
quote:
Peter Toonen heeft in zijn boek "De Natuurlijke Tijd" aangegeven dat 260 dagen een sleutelgetal blijkt te zijn dat planetaire cycli binnen ons zonnestelsel met elkaar verbindt. O.a. de zon draait in 260 dagen om haar as. 260 is een fractal van 26.000. Op een dag heeft de mens gemiddeld zo'n 26.000 ademhalingen. De astronomische precessie duurt 26.000 jaar. Dit is de tijd die wij samen met de zon nodig hebben om een virtueel rondje te maken om de Zon Alcyone, de centrale zon van de Pleiaden (één Pleiadische cyclus). Op 21-12-2012 komen we op één lijn met het Hart van onze Melkweg en kruisen we tegelijkertijd de galactische evenaar (dit gebeurt eens in de 13.000 jaar). Volgens José Argüelles in zijn boek The Mayan Factor zouden wij ons dan op één lijn bevinden met de evolutionaire energieën die uit het galactische centrum stromen, waardoor we naar een hoger dimensioneel planetair bewustzijn geslingerd zullen worden. Tegelijkertijd bestaat de mogelijkheid dat de elektromagnetische polen van de aarde ompolen. Volgens Virgil Armstrong zullen op dat moment nog twee andere galaxies op een lijn getrokken worden. Op 21-12-2012 eindigt weer een precessieperiode van 26.000 jaar. Wat is er in het verleden gebeurd op die momenten dat wij (de Aarde) op één lijn kwamen met de Centrale Zon van ons Melkwegstelsel en tegelijkertijd de galactische evenaar kruisten?
Dit is heel wat anders dan wat mensen hier roepen over een of andere nevel. Is dat omdat deze mensen weer heel graag dingen willen ontkrachten die hun pet te boven gaan, en daarom maar alles hierop afschuiven.. wat typisch is voor veel in Tru...
Of is dat wat ik hierboven quote, weer fout en een van de vele onzin op het net?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_53687215
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:14 schreef Ticker het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik weet er zelf ook niet het fijne van, maar als ik bijvoorbeeld op google wat zoek, en uitkomt op deze site, welke lijkt te doen alsof deze informatie van de Maya's komt en niet zelf verzonnen is, dan som ik even wat leuke dingen uit het lijstje op, maar misschien dat jij deze dingen makkelijk en 1,2,3 van de tafel kan vegen als onzin?
[..]

En
[..]

Dit is heel wat anders dan wat mensen hier roepen over een of andere nevel. Is dat omdat deze mensen weer heel graag dingen willen ontkrachten die hun pet te boven gaan, en daarom maar alles hierop afschuiven.. wat typisch is voor veel in Tru...
Of is dat wat ik hierboven quote, weer fout en een van de vele onzin op het net?
Ik zie nu al een aantal dingen die absoluut niet kloppen, maar heb er nu even geen tijd voor om dat uitgebreid neer te zetten, helaas wil mijn werkgever dat ik me ook met andere dingen bezig houd dan doomsday
Kom er nog op terug.
C. Sagan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:40:23 #79
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53687517
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:49 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Handeld the year zero ook over de fout die de Maya's in hun voorspelling hebben gemaakt, namelijk eht afgaan op een donkere nevel die weliswaar gelijk staat met de zon vanuit ons oogpunt in 2012 maar er miljoenen lichtjaren achter ligt en niet erop?

De Maya-theorie is afgedaan, ontkracht weg finito. Maar mensen willen nu eenmaal graag in geloven en dus houden ze wanhopig die datum vast als datum van de ondergang.
Tja, hoe zeker is díe analyse eigenlijk? De Mayanen hadden in ieder geval geen Hubble telescoop om dit te zien zullen we maar zeggen. Iedereen vist hier uit dezelfde poel met gebrekkige gegevens dus waarom zou deze nou zoveel beter zijn dan een ander? Of slechter natuurlijk .
Vrijheid
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:40:46 #80
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_53687520
quote:

[..]

[..]

En
[..]

Klinkt als een type geval van 'mijn documentaire zegt' tegen 'maar mijn documantaire zegt'.
Tja, die van mij is een BBC documantaire die op Discovery Channel werd uitgezonden en werd uitgelegt door een expert op het gebied van de Maya's. Die had het toch echt over een donkere nevel.
I mean no harm
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:42:45 #81
154399 Frederiqueske
Freekske RULES :D
pi_53687551
gaat de wereld nu weeral ten onder?????
Crikey! / I LOVE Koala's and Wombats :))
No money?? then no honey :P
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:45:29 #82
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53687600
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:40 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Klinkt als een type geval van 'mijn documentaire zegt' tegen 'maar mijn documantaire zegt'.
Tja, die van mij is een BBC documantaire die op Discovery Channel werd uitgezonden en werd uitgelegt door een expert op het gebied van de Maya's. Die had het toch echt over een donkere nevel.
. En er zijn wel meer Maya-experts, volgens mij is er geen enkele het eens met een ander .
Vrijheid
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:46:11 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53687614
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:42 schreef Frederiqueske het volgende:
gaat de wereld nu weeral ten onder?????
Nog steeds .
Vrijheid
  donderdag 4 oktober 2007 @ 10:53:19 #84
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53687783
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:40 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk precies het punt, iedereen haalt zijn verhaal van een andere bron en neemt het aan voor zoete koek. Ik ben daar ok regelmatig in getuint met verhalen van BBC en national geographic, over bijvoorbeeld dingen in Egypte waar ik later achterkwam het totaal niet klopte. Dus eerst de kijker ergens van overtuigen, terwijl ik later zelf op het internet (waar er op sites) dieper op in werd gegaan en tot de conclusie kwam dat dit weer allemaal aan namens waren die als feiten werden gebracht.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:02:18 #85
94617 Ps2K
pi_53688000
quote:

Leuk leesvoer maar ik lees alleen bewereringen die verder niet gestaafd worden door bronnen. Het einde van het monetaire stelsel wordt de dollar aangehaald. Ja leuk, de dollar doet het slecht vanwege Amerikaans financieel wanbeleid van de afgelopen jaren. De dollar koers heeft echt niks te maken met hoe de sterren staan.
Verder wil ik niks ontkrachten, damn ik zou idd wel eens aliens IRL willen zien. Maar het ffeit blijft dat een boel mensen in TRU onwaarschijnlijke verklaringen zoeken waarbij de meest simpele verklaring waarschijlijk de juiste is.

2012 zal een jaar worden als alle anderen. Als je echt gaat zoeken dan vind je wel wat en dat kun je dan toeschrijven aan de maya kalender. Bij fenomenen die we niet begrijpen is de meest simpele verklaring over het algemeen de juiste.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:02:23 #86
154399 Frederiqueske
pi_53688001
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:46 schreef jogy het volgende:

[..]

Nog steeds .
ja maar iedere keer is het een andere datum....
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:06:01 #87
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_53688067
quote:

[..]

[..]

En
[..]

Wat je hierboven quote is absoluut fout.
Volgens mij is geen enkel getal dat genoemd wordt correct.

De zon draait niet in 260 dagen om zijn as.
de pressisie durrt niet exact 26.000 jaar. En is nog eens iets anders dan wat hier verteld wordt.
Waarom is ongeveer 26.000 ademhaling van belang? (Ik denk ook niet dat dit het exacte gemiddelde is)
Etc.

Waarom wordt er nu nooit eens wat gecontroleerd?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:08:24 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53688105
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:02 schreef Frederiqueske het volgende:

[..]

ja maar iedere keer is het een andere datum....
Deze staat al een tijdje hoor, de rest is gewoon voorspel. Straks gelooft niemand er meer in en *plop* hele universum binnenstebuiten. Sta je daar met je goede gedrag .
Vrijheid
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:11:30 #89
94617 Ps2K
pi_53688175
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:06 schreef Knarf het volgende:

Dat is precies het probleem. Je leest alleen beweringen, er wordt wat met cijfertjes gestrooid om het geloofwaardig te maken.

Is hier nog een onafhankelijke Maya expert in de zaal?
pi_53688256
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:27 schreef The_stranger het volgende:
Ik weet niet of jij de sixties meegemaakt hebt, maar er ontstond in die periode best een enorme omwenteling als het ging om het soort denken hoor. En op een behoorlijk grote schaal.

Al vind ik het te ver gaan om dat aan zonnevlekken te verbinden.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:19:24 #91
154399 Frederiqueske
pi_53688367
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:08 schreef jogy het volgende:

[..]

Deze staat al een tijdje hoor, de rest is gewoon voorspel. Straks gelooft niemand er meer in en *plop* hele universum binnenstebuiten. Sta je daar met je goede gedrag .
ja dat is deze datum dan toch ook, een voorspelling... in elke eeuw roepen ze wel dat de wereld vergaat en we zijn er nog steeds ik geloof al die onzin niet hoor. tuurlijk zal de wereld vergaan uiteindelijk als alle grondstoffen op zijn, maar dat maken de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van onze kinderen nog niet eens mee waarschijnlijk hehe

pi_53688808
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:06 schreef Knarf het volgende:

[..]

Wat je hierboven quote is absoluut fout.
Volgens mij is geen enkel getal dat genoemd wordt correct.

De zon draait niet in 260 dagen om zijn as.
de pressisie durrt niet exact 26.000 jaar. En is nog eens iets anders dan wat hier verteld wordt.
Waarom is ongeveer 26.000 ademhaling van belang? (Ik denk ook niet dat dit het exacte gemiddelde is)
Etc.

verdorie Knarf, je bent me voor
Maar er is veel meer te weerleggen, het hele stuk staat bol van de fouten....

[ Bericht 10% gewijzigd door The_stranger op 04-10-2007 11:43:14 ]
C. Sagan
pi_53688937
ik heb eerst het tweede stukje bekeken, aangezien deze meer "feiten" geeft die makkelijk opgezocht kunnen worden.
quote:
Peter Toonen heeft in zijn boek "De Natuurlijke Tijd" aangegeven dat 260 dagen een sleutelgetal blijkt te zijn dat planetaire cycli binnen ons zonnestelsel met elkaar verbindt. O.a. de zon draait in 260 dagen om haar as.
Het begint leuk met een stukje wat niet te ver van ons bed ligt en makkelijk te begrijpen dan wel na te zoeken is. Het is alleen jammer dat de zon geen 260 dagen nodig heeft om om haar as te draaien.
Dit varieert van 25.38 dagen aan de evenaar tot 27.4 dagen op 45' noorder- en zuiderbreedte. Natuurlijk kan het een typfout zijn, maar dan staat er in de volgende zin meteen weer een:
quote:
260 is een fractal van 26.000.
Slordige opening. Verder kun je stellen dat 25.38 af te ronden is naar 26, wat weer past in 260/26000, maar daar bouw je meteen een grote onnauwkeurigheid in.
quote:
Op een dag heeft de mens gemiddeld zo'n 26.000 ademhalingen.
Wederom een slordigheid. Ten eerste hangt het aantal ademteugen per minuut sterk af van je leeftijd en lichaam. Er is dan ook geen gemiddelde vast te stellen per mens. Wel wordt gepoogd een gemiddelde te geven voor verschillende levensfases (kleuter, volwassen etc) Asl we een volwassenen bekijken, dan kom je de volgende waardes het meeste tegen op het net. Minimaal 12, maximaal 15, soms door tot 20. Als we dit verder rekenen, dan betekent dit voor 12 keer per minuut 17.280 keer per 24uur en voor 20 keer per minuut 28.800 keer per 24uur. Al met al kun je dus niet zeggen dat een gemiddelde mens 26.000 keer per 24 uur adem haalt. Erg slordig weer.
quote:
De astronomische precessie duurt 26.000 jaar.
Klopt, mits je het woord ongeveer weg laat. Op een schaal van 26.000 jaar is ongeveer niet echt belangrijk, maar wel als je het wilt linken aan een kleiner getal zoals 260. 25.987 is niet te linken met 260.
quote:
Dit is de tijd die wij samen met de zon nodig hebben om een virtueel rondje te maken om de Zon Alcyone, de centrale zon van de Pleiaden (één Pleiadische cyclus).
Helaas weer een grove fout. Er is niets te vinden dat wijst op het feit dat onze zon om Alcyone draait. Sterker nog, onze zon draait niet om deze ster. Dat kun je zelf nagaan als je bedenkt dat de zon (en ons zonnestelsel) een enorme snelheid moet hebben om in die tijd om alcyone te draaien. Of komt daar het woordje virtueel om de hoek kijken? Met andere woorden, virtueel als in verzonnen, totaal niet ter zake doende..
quote:
Our Sun is not part of the Pleiades system; neither does it orbit the Pleiades ever 24,000 years.
The Pleiades are approximately 125 parsecs or 407.5 light years from our solar system. A quickcalculation shows that if our Sun were in this orbit, then its orbital velocity would be 0.107C, or a little over one tenth the speed of light. This equates to approximately 32,000km/sec. This velocity would be apparent, not only to astronomers, but to everyone, as the constellations would change dramatically in the course of a single lifetime if this were true.
http://www.salemctr.com/photon/center5d.html
Weer een mooi voorbeeld van pseudowetenschap die in het 2012 verhaal getrokken wordt, maar simpelweg te weerleggen is.
quote:
Op 21-12-2012 komen we op één lijn met het Hart van onze Melkweg
Twee punten liggen altijd op een lijn. Om op een bijzondere lijn te komen, zal deze lijn met een derde punt moeten samenvallen. Voorbeeld: er is altijd een lijn tussen mij en Utrecht te trekken, waar ik ook ben op aarde, hoog in de lucht, of diep onder de grond. Altijd zit ik op 1 lijn met Utrecht. Pas als er een derde punt bij komt, bijvoorbeeld amsterdam, dan zijn er nog maar twee mogelijk lijnen te trekken waarop ik moet zitten. Dus die kreet dat er op 1 lijn zitten met het hart van het heelal is nutteloos, zonder een derde punt.
quote:
en kruisen we tegelijkertijd de galactische evenaar (dit gebeurt eens in de 13.000 jaar).
Dat tegelijkertijd valt samen met het vorige stukje wat niet te begrijpen is.
Over de galactische evenaar is wat meer bekend. Ja in 2012 zitten we in de buurt van de galatische evenaar. Echter, er komt een groot probleem om de hoek kijken.We weten niet waar de evenaar zich bevind. De dikte van de melkweg is niet uniform. Gemiddeld is deze 12' dik wat de evenaar moeilijk te bepalen maakt. Als we de evenaar nemen die de internationale astronomische unie (IAU) heeft bepaald, dan is de zon al over de evenaar heen.
Vanwege de dikte is de zon nog "bezig" met het kruisen, maar het grootste gedeelte is er al overheen. De gehele tijdspan ligt tussen 1998 en 2016. Zelfs het gemiddelde ligt niet op 2012.
http://www.alignment2012.com/whatisGA.htm
Je kunt dus niet zeggen dat in 2012 we de evenaar kruisen. Wederom een grove onnauwkeurigheid welke het hele verhaal ten gronde richt naar mijn mening.
quote:
Volgens José Argüelles in zijn boek The Mayan Factor zouden wij ons dan op één lijn bevinden met de evolutionaire energieën die uit het galactische centrum stromen, waardoor we naar een hoger dimensioneel planetair bewustzijn geslingerd zullen worden.
Ja, wat moet ik hier op zeggen? allerlei kreten die verzonen zijn. Mogelijk waar, maar absoluut onbekend op dit moment, dus absoluut ongeschikt om voorsppllingen over te doen.
quote:
Tegelijkertijd bestaat de mogelijkheid dat de elektromagnetische polen van de aarde ompolen.
Het staat vast dat er in de geschiedenis een aantal keren geweest zijn dat de magnetische polen omgedraaid zijn. Echter alle periodes waren zeer verschillend. Het is dus onmogelijk om de volgende te voorspellen. De laatste was 780.000 jaar geleden, terwijl er ook periodes van 50.000 jaar waren. Maar er zijn geen aanwijzingen die het mogelijk maken om de volgende te voorspellen, zeker niet met een nauwkeurigheid van 2012.
quote:
Volgens Virgil Armstrong zullen op dat moment nog twee andere galaxies op een lijn getrokken worden.
Op 1 lijn met? En welke sterrestelsels? Mocht je meer willen lezen over sterrestelsels op 1 lijn, dan is deze PDF wel wat... (wel erg traag)
quote:
Op 21-12-2012 eindigt weer een precessieperiode van 26.000 jaar.
Ja, morgen ook.
Een precessie periode heeft geen begin, tenzij je dat zelf bepaald. Je kan dus niet zeggen dat de periode op een bepaalde dag afloopt, omdat je het begin niet weet, of in dit geval, het begin er niet is. Tenzij je precies weet wanneer de aarde begonnen is met wiebelen....
quote:
Wat is er in het verleden gebeurd op die momenten dat wij (de Aarde) op één lijn kwamen met de Centrale Zon van ons Melkwegstelsel en tegelijkertijd de galactische evenaar kruisten?
Wederom, op 1 lijn met? En we zijn dus al grotendeels door de evenaar heen.

Hopelijk zie je dat veel van dit soort berichten ook door de jan-met-de-pet makkelijk te weerleggen zijn. Als je dit soort berichten leest, kan je met wat simpel opzoekwerk de meeste "feiten" al meteen naar de prullebak verwijzen.
C. Sagan
pi_53688991
Zo terug te lezen is werkelijk niets war van het tweede stukje... Wel een mooi voorbeeld van de typische 2012 rotzooi die je vind op 99% van de 2012 sites...
C. Sagan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 11:51:12 #95
94617 Ps2K
pi_53689157
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:42 schreef The_stranger het volgende:

<snip>
Eindelijk eens een goede uitleg

Zou je ook nog iets kunnen vertellen over de planeten die dan allemaal in een lijn komen te staan?

Edit: zelf even gezocht, het is onmogelijk dat de planeten op een lijn liggen. (behalve als je van de bovenkant op het zonnestelsel neerkijkt) En iets dergelijks staat niet in de planning voor 2012.

Myth busted?

bron:
http://www.etsu.edu/physi(...)099dgl/planalign.htm

[ Bericht 29% gewijzigd door Ps2K op 04-10-2007 11:57:03 ]
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:07:39 #96
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_53689557
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:51 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Zou je ook nog iets kunnen vertellen over de planeten die dan allemaal in een lijn komen te staan?

Edit: zelf even gezocht, het is onmogelijk dat de planeten op een lijn liggen. (behalve als je van de bovenkant op het zonnestelsel neerkijkt) En iets dergelijks staat niet in de planning voor 2012.

Myth busted?

bron:
I mean no harm
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:13:48 #97
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53689682
Conclusie.. er zit ergens een kern van waarheid.. wil je deze naar boven halen moet je goed zoeken en kennis hebben van veel zaken in de wereld en het universum.

Kan niets anders zeggen dan dat wij een nieuwe tijd in gaan volgens mij Maya's, en wat dat betekent is voor niemand dus duidelijk.
pi_53689736
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:51 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Myth busted?

bron:
Je geeft zelf al een mooie bron, maar hier nog een mooie pagina. Inderdaad in 2000 kwam het vrij dichtbij, maar in 2012 absoluut niet. En dan nog, het heeft geen meetbare invloed.

Die pagina heeft ook een 2012 subsectie, maar de rest is op astronomisch gebied ook erg interessant
C. Sagan
pi_53690692
En om nog even terug te komen op het eerste stukje wat Ticker heeft geplaatst, daar kun je weinig op antwoorden, aangezien het volstaat met onbewijsbare en dus ook onweerlegbare "feiten". Nergens staat dat de maya's een grote kennis hadden van de planeten, dat is een conclusie die de auteur trekt, echter waarop hij deze conclusie baseert wordt neit vermeld. Vaak wordt het echter wel herhaalt, wederom zonder bron.

De kreet dat de mayas een zeer nauwkeurige kalender hadden, vervreemd mij. Vaststaat dat ze geen schrikkeljaar kennen en daar ook niet voor corrigeerden. Vraag me af wat er dan zo nauwkeurig aan is.

Verder wordt ook melding gemaakt dat de mayas geen wielen kenden. om zo duidelijk te maken dat ze kennis hadden die niet parralel loopt met hun ontwikkeling. Niets is minder waar. De mayas kenden zeker wel het concept van het wiel. Er is speelgoed gevonden met wielen, ze gebruikten rollers om de grond plat te maken, maar ze gebruikten geen wiel. Wel de kennis, neit het gebruik. Waarom ze wielen niet gebruikten is niet 100% duidelijk, maar er zijn twee theoriën. Ten eerste hadden de maya's geen dieren om karren (met wielen) te trekken. Een groot gedeelte van het wagenpark en daarmee het nut van het wiel valt daar al mee weg en ten tweede is de omgeving niet bijzonder geschikt voor het gebruik van het wiel. Vaak is het te steil of te nauw om een kar te berijden.
http://ambergriscaye.com/museum/digit4.html

Al met al staat het eerste stukje ook al vol met onwaarheden en niet te bewijzen stukken..
C. Sagan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:00:29 #100
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53690714
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je geeft zelf al een mooie bron, maar hier nog een mooie pagina. Inderdaad in 2000 kwam het vrij dichtbij, maar in 2012 absoluut niet. En dan nog, het heeft geen meetbare invloed.

Die pagina heeft ook een 2012 subsectie, maar de rest is op astronomisch gebied ook erg interessant
Als de maya zeggen dat de planeten op 1 lijn komen te staan met het hart van het universum ( Hunab Ku ) dan geloof ik dat ,
Tot nu toe is er geen enkele fout ontdekt in de maya berekeningen ,
We kunnen nu wel speculeren en berekenen dat het niet zo is maar dat is nog afwachten .. misschien komt er nieuwe info de komende jaren , nieuwe invloeden , nieuwe uitkomsten.
er leven nog zo'n 6 miljoen Maya op de wereld , dat zijn de echte Maya experts , die hebben generatie op generatie de kennis overgedragen .
Als die zeggen dat er een bewustzijnsverandering komt, dan zou dat heel goed kunnen .
het zal ook tijd worden !
Alls ik heeeeeeeeeeel eerlijk ben dan is het meest belachelijke en ongelooflijkste wat ik heb aanschouwd in mijn leven niet de poltergeists , geesten , paranormale gaves , energieen goed of slecht en noem maar wat onverklaarbare zaken op , maar de wereld zoals die nu is .
pi_53690883
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Als de maya zeggen dat de planeten op 1 lijn komen te staan met het hart van het universum dan geloof ik dat ,
Jouw recht, maar mijns inziens erg twijfelachtig. Tot nu toe is er geen enkel bewijsbaar feit dat aantoont dat de maya meer waren dan een inmiddels praktisch verdwenen cultuur. Maar als jij gelooft dat de maya's voorspellingen hebben gedaan die de huidige natuurwetten kunnen aanpassen, dan is dat je goed recht..
quote:
Tot nu toe is er geen enkele fout ontdekt in de maya berekeningen ,
Welke berekeningen hebben we het dan over? Het basis systeem achter een kalender, zoals het aantal malen maansopkomst en zonsopkomst, was meer bekend en nog eerder ook.
quote:
We kunnen nu wel speculeren en berekenen dat het niet zo is maar dat is nog afwachten .. misschien komt er nieuwe info de komende jaren , nieuwe invloeden , nieuwe uitkomsten.
er leven nog zo'n 6 miljoen Maya op de wereld , dat zijn de echte Maya experts , die hebben generatie op generatie de kennis overgedragen .
Als die zeggen dat er een bewustzijnsverandering komt, dan zou dat heel goed kunnen .
het zal ook tijd worden !
Alls ik heeeeeeeeeeel eerlijk ben dan is het meest belachelijke en ongelooflijkste wat ik heb aanschouwd in mijn leven niet de poltergeists , geesten , paranormale gaves , energieen goed of slecht en noem maar wat onverklaarbare zaken op , maar de wereld zoals die nu is .
Klinkt als iemand die het niet meer aan kan in de wereld en, tegen alle logica in, hoopt op een verandering. Een vorm van escapisme.
Nogmaals, een ieder staat vrij om te geloven wat hij of zij wil, maar hou het dan ook bij geloof. Feiten en bewijs zul je er nooit voor vinden. Het blijven voorspellingen en verwachtingen, pas te checken op 1 januari 2013, als het achter de rug is.. Klinkt als een ernstige vorm van escapism, maar dat speelt al zolang de mens op deze aardkloot rondhuppelt. Al eeuwen zijn er mensen die denken dat het allemaal beter en anders wordt...

En even offtopic, kan iemand me wijzen naar die film die ik nog zou moeten bekijken, is die al in de videotheek te huur? Op het net is 'ie niet legaal te vinden en mijn UPC on demand heeft hem niet...
C. Sagan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:18:46 #102
94617 Ps2K
pi_53691128
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Als de maya zeggen dat de planeten op 1 lijn komen te staan met het hart van het universum ( Hunab Ku ) dan geloof ik dat ,
21-12-2012, ik heb mijn eigen TRU invulling er aan gegeven:
pi_53691208
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:48 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, wie heeft dat ding gemaakt? waar moeten we zoeken voor die docu? Als ik 'the year zero'invul in google komt er genoeg vandaan maar niks kijkbaars .
http://www.filmkrant.nl/a(...)/fk230/yearzero.html
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:33:41 #104
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53691495
quote:
Bijvoorbeeld.

Of deze:

http://www.moviemeter.nl/film/30354

- Serieus, ook voor de skepici onder ons (waar ik mijzelf dikwijls tot nader onderzoek onder reken).. het is zeer de moeite waard. Een erg interessante, objectieve docu.
pi_53691854
En hier wordt het nog mooier uitgelegd.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:00:33 #106
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53692070
Klinkt goed, kijken zal ik hem dus zeker!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:02:59 #107
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53692115
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jouw recht, maar mijns inziens erg twijfelachtig. Tot nu toe is er geen enkel bewijsbaar feit dat aantoont dat de maya meer waren dan een inmiddels praktisch verdwenen cultuur. Maar als jij gelooft dat de maya's voorspellingen hebben gedaan die de huidige natuurwetten kunnen aanpassen, dan is dat je goed recht..
[..]

Welke berekeningen hebben we het dan over? Het basis systeem achter een kalender, zoals het aantal malen maansopkomst en zonsopkomst, was meer bekend en nog eerder ook.
[..]

Klinkt als iemand die het niet meer aan kan in de wereld en, tegen alle logica in, hoopt op een verandering. Een vorm van escapisme.
Nogmaals, een ieder staat vrij om te geloven wat hij of zij wil, maar hou het dan ook bij geloof. Feiten en bewijs zul je er nooit voor vinden. Het blijven voorspellingen en verwachtingen, pas te checken op 1 januari 2013, als het achter de rug is.. Klinkt als een ernstige vorm van escapism, maar dat speelt al zolang de mens op deze aardkloot rondhuppelt. Al eeuwen zijn er mensen die denken dat het allemaal beter en anders wordt...

En even offtopic, kan iemand me wijzen naar die film die ik nog zou moeten bekijken, is die al in de videotheek te huur? Op het net is 'ie niet legaal te vinden en mijn UPC on demand heeft hem niet...
Als je "the year zero " bedoeld dan is hier de link : http://www.fascinerend.nl/webwinkel/index.php?product_id=3&cat=13&cmd=shop_list&sub=13 . het is volgens mij niet te huren in de videotheek, alleen vis internet te bestellen .
Mijn gevoel zegt dat de wereld drastisch veranderd , in de zin van dat het nu op zijn kop staat en helemaal krom is , het tegenovergestelde van wat het moet zijn of gaat worden .
Als jij er een pschychische tekortkoming aan wilt koppelen , dan bewijs je alleen maar hoe ouderwets en krom de wereld idd is .
tegen alle logica in is juist goed , dan kom je tenminste VERDER .
ik heb niet gezegt dat de maya de huidige natuurwetten kunnen aanpassen , blijkbaar keken ze verder dan de huidige natuurwetten of konden ze die " lezen " . De huidige natuurwetten gaan toch tot de dag van vandaag ? is toch niks meer dan een momentopname en niet de absolute waarheid . De natuur is zoals die is .
Morgen kan er iets worden ontdekt wat alles op zijn kop zet en alles in een ander licht gezien moet worden .
Misschien ben ik wel niet gek of heb ik last van escapisme , misschien ben ik wel onderdeel van de natuur ( duh ) en voel ik de veranderingen aankomen als levend wezen in het grote geheel .
wanneer dringt het door dat we niet verder komen met gedachten en handelingen die we gisteren ook al deden ?
wijs niet meteen iets af als het niet past in alles wat je nu weet .
Je komt niet vooruit als je dat wat je niet weet gaat scharen onder iets wat je al weet . dan zit je in een cirkel .
Er zullen miljoenen factoren bestaan die we nog niet weten , dus alles scharen onder dat wat we al weten is zinloos .
ik ben ooit een jaar depresssief geweest , geloof me dat ik absoluut weet wat het verschil is en hoe dat voelt .
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:22:49 #108
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53692556
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:02 schreef Summers het volgende:

[..]

Als je "the year zero " bedoeld dan is hier de link : http://www.fascinerend.nl/webwinkel/index.php?product_id=3&cat=13&cmd=shop_list&sub=13 . het is volgens mij niet te huren in de videotheek, alleen vis internet te bestellen .
Mijn gevoel zegt dat de wereld drastisch veranderd , in de zin van dat het nu op zijn kop staat en helemaal krom is , het tegenovergestelde van wat het moet zijn of gaat worden .
Als jij er een pschychische tekortkoming aan wilt koppelen , dan bewijs je alleen maar hoe ouderwets en krom de wereld idd is .
ik heb niet gezegt dat de maya de huidige natuurwetten kunnen aanpassen , blijkbaar keken ze verder dan de huidige natuurwetten of konden ze die " lezen " . De huidige natuurwetten gaan toch tot de dag van vandaag ? is toch niks meer dan een momentopname en niet de absolute waarheid . De natuur is zoals die is .
Morgen kan er iets worden ontdekt wat alles op zijn kop zet en alles in een ander licht gezien moet worden .
Misschien ben ik wel niet gek of heb ik last van escapisme , misschien ben ik wel onderdeel van de natuur ( duh ) en voel ik de veranderingen aankomen als levend wezen in het grote geheel .
wanneer dringt het door dat we niet verder komen met gedachten en handelingen die we gisteren ook al deden ?
Je komt niet vooruit als je dat wat je niet weet gaat scharen onder iets wat je al weet . dan zit je in een cirkel .
Er zullen miljoenen factoren bestaan die we nog niet weten , dus alles scharen onder dat wat we al weten is zinloos .
ik ben ooit een jaar depresssief geweest , geloof me dat ik absoluut weet wat het verschil is en hoe dat voelt .
Amen
pi_53692902
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:02 schreef Summers het volgende:

[..]

Hopen op een verandering helpt je niet VERDER te komen. Je vastklampen aan wat anderen voor je verzinnen helaas ook niet.

Ik houd me helemaal niet vast aan wat ik weet, als ze morgen bekend maken dat we in 2012 ineens 10% meer chromosomen erbij krijgen en daardoor telepatisch worden, dan ben ik best bereid daarin mee te gaan, mits ondersteund door bewijs, feiten en logica. Niet omdat een vage internetpagina dat claimt.

De wereld zoals die nu is, is neit anders dan dat hij was al die duizenden jaren dat de mens hier rond liep. Je kunt dus niet zeggen dat hij het tegenovergestelde is van wat hij zou moeten zijn. Wel van wat jij wenst dat het zou zijn, maar dat is persoonlijk en subjectief. En ik noem het geen psychische tekortkoming, ik noem het een geloof... (tenzij je deze twee als gelijk wilt beschouwen)
C. Sagan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:48:49 #110
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53693254
Besteld .
Vrijheid
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:12:32 #111
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53693782
er zijn wel meer voorspellers geweest in het verleden.. Nostradamus ofzo! volgens hem horen we niet meer te bestaan..
En dan drbij.. de maya telling stopt, maar wij zijn dacht ik geen maya's en onze telling gaat gewoon door!
Yesterday's a memory, another page of history
Als ik mezelf nog eens tegenkom.. dan zeg ik: 'Kom, vriend, we gaan een biertje drinken!'
Last.fm
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:54:21 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53694716
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:12 schreef bierbart het volgende:
er zijn wel meer voorspellers geweest in het verleden.. Nostradamus ofzo! volgens hem horen we niet meer te bestaan..
Neh, dat is maar één van de mogelijkheden bij nostradamus, aangezien hij zodanig cryptisch schreef dat je er met een beetje moeite uit kan halen dat de Koningin van Engeland opgegeten wordt door een bidsprinkhaan in een paars jasje.
quote:
En dan drbij.. de maya telling stopt, maar wij zijn dacht ik geen maya's en onze telling gaat gewoon door!
. Het punt met de mayaanse telling is juist dat die wél stopt en men is nieuwsgierig waarom dat zo is.
Vrijheid
  Boks-Chick donderdag 4 oktober 2007 @ 17:04:37 #113
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_53696633
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh, dat is maar één van de mogelijkheden bij nostradamus, aangezien hij zodanig cryptisch schreef dat je er met een beetje moeite uit kan halen dat de Koningin van Engeland opgegeten wordt door een bidsprinkhaan in een paars jasje.
[..]

toch is Nostradamus minstens zo intrigerend als het 2012 'complot'
lolwut
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:18:12 #114
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53713163
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:35 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Hopen op een verandering helpt je niet VERDER te komen. Je vastklampen aan wat anderen voor je verzinnen helaas ook niet.

Ik houd me helemaal niet vast aan wat ik weet, als ze morgen bekend maken dat we in 2012 ineens 10% meer chromosomen erbij krijgen en daardoor telepatisch worden, dan ben ik best bereid daarin mee te gaan, mits ondersteund door bewijs, feiten en logica. Niet omdat een vage internetpagina dat claimt.

De wereld zoals die nu is, is neit anders dan dat hij was al die duizenden jaren dat de mens hier rond liep. Je kunt dus niet zeggen dat hij het tegenovergestelde is van wat hij zou moeten zijn. Wel van wat jij wenst dat het zou zijn, maar dat is persoonlijk en subjectief. En ik noem het geen psychische tekortkoming, ik noem het een geloof... (tenzij je deze twee als gelijk wilt beschouwen)
Jij noemde het escapisme , .
Er is een verschil tussen hopen en voelen , je kan idd zo erg op iets hopen dat je het ook gaat voelen , dat kennen we allemaal , ik ook , dat is menselijk .

Ik klamp me niet vast aan wat anderen voor mij verzinnen , iedereen is gelijk , als ik als een schaap achter iemand aan zou hobbelen dan is 1 van ons twee overbodig , ik ben liever me unieke zelf en hoop dat anderen dat ook zijn .

Ik praat uit ervaring en baseer mijn mening daar ook op , net als ieder ander .
Ik ken heel veel mensen die weleens telepathie hebben of paranormale ervaringen hebben , daar hoeven we niet op te wachten , , het zit al in ons . dat bestaat al . ( niet van een internet pagina maar uit praktijk dus ) en zover ik weet heb ik geen 10 % extra chromosomen dus neem ik maar aan dat we al gemaakt zijn om het te kunnen .

Mijn mening zal dan ook altijd gebaseerd zijn in de richting dat het al bestaat , net als ieder ander doet op basis van zijn of haar ervaringen .
Iedereen roept altijd :" äls ik het met mijn eigen ogen zie en erbij sta dan geloof ik het pas " gelijk hebben ze , Ik ben net zo , maar als ik het met eigen ogen heb meegemaakt en erbij stond, dan kan ik toch niet anders dan zeggen het bestaat ?
Sommige gevoelens spreken de waarheid, gevoelens op een dieper of zogezegt paranormaal niveau ,
het is idd moeilijk om te kunnen scheiden op welk niveau je gevoel is , maar dat maakt niet uit , het gaat erom dat het mogelijk is . Weer niet van een internetpagina maar uit eigen ervaring .
het gevoel van tegenovergestelde wereld en dat het nu op zijn kop staat heb ik al anderhalf jaar en ben ik me elke dag bewust van . dat is mijn gevoel . ik ben prima in staat om zelf uit te maken wat waar is en wat niet , daar heb ik ZE niet voor nodig ,
Jij bent juist degene die nu zegt " als ZE morgen bekend maken , wie is ZE ? op wie vertrouw je zo heilig ? je zou het vandaag nog kunnen ervaren bij wijze van spreke , hoezo wachten op ZE .. wij zijn ZE .
ken je dat je iets zoekt en je ziet het niet omdat het onder je neus zit ? daar is het paranormale , in jezelf, heb je helemaal niemand voor nodig .
Waar je mij van "beschuldigt " (escapisme en vastklampen ) doe je dus zelf en is nergens meer op gebaseerd dan een internetpagina .
pi_53713687
Ik vraag me eigenlijk af waarom zoveel volkeren refereren naar 2012? Indien het werkelijk allemaal bs is, hoe wisten die mensen dan van verschillende continenten dat er rond 2012 iets gaat gebeuren?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:52:35 #116
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53716767
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:48 schreef Nee het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom zoveel volkeren refereren naar 2012? Indien het werkelijk allemaal bs is, hoe wisten die mensen dan van verschillende continenten dat er rond 2012 iets gaat gebeuren?
Misschien hadden ze toen wel teleportatie platforms ofzo, weet jij veel.. niemand die nu leeft was erbij
Als ik mezelf nog eens tegenkom.. dan zeg ik: 'Kom, vriend, we gaan een biertje drinken!'
Last.fm
pi_53716868
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:48 schreef Nee het volgende:
Nog vreemder is
het zal precies gebeuren op
21-12-2012 om 21:12 uur en 21 seconden
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:29:29 #118
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53717726
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:55 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nog vreemder is
synchroniciteit , daarom is de natuur zo heftig nu , we lopen synchroom met de veranderingen in de kosmos . misschien zijn er daarom zoveel mensen die dubbele getalen zien de afgelopen jaren , als teken van synchroniciteit . misschien zijn we onbewust ook aan het synchroniceren met de natuur/kosmos .
Dat is wat ik ervan heb gemaakt , en lijkt de bewustzijnsverandering een logisch gevolg .
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:40:16 #119
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_53717963
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:29 schreef Summers het volgende:

[..]

synchroniciteit , daarom is de natuur zo heftig nu , we lopen synchroom met de veranderingen in de kosmos . misschien zijn er daarom zoveel mensen die dubbele getalen zien de afgelopen jaren , als teken van synchroniciteit . misschien zijn we onbewust ook aan het synchroniceren met de natuur/kosmos .
Dat is wat ik ervan heb gemaakt , en lijkt de bewustzijnsverandering een logisch gevolg .
Je realiseerd je natuurlijk wel dat tijd relatief is he...
I mean no harm
pi_53718047
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:29 schreef Summers het volgende:

[..]

hehe nu ik dit lees is het 12.44
pi_53718096
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:44 schreef zhe-devilll het volgende:

hehe nu ik dit lees is het 12.44
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:52:15 #122
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53718243
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:18 schreef Summers het volgende:

Iedereen roept altijd :" äls ik het met mijn eigen ogen zie en erbij sta dan geloof ik het pas " gelijk hebben ze , Ik ben net zo , maar als ik het met eigen ogen heb meegemaakt en erbij stond, dan kan ik toch niet anders dan zeggen het bestaat ?
Precies.
Dus ik wil dat mensen eens ophouden met roepen dat Sinterklaas niet bestaat verdomme
zzz
pi_53718602
quote:
Nog vreemder is
Is dat Greenwich Mean Time of Central Standard time precies?
pi_53718788
quote:

[..]

Nog vreemder is
Hoe kom je daar bij?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:26:17 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53719139
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:52 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Precies.
Dus ik wil dat mensen eens ophouden met roepen dat Sinterklaas niet bestaat verdomme
Appels > peren. De één is een eigen ervaring zonder dat iemand er in een rood pakje met een witte baard voor nodig is en de ander niet .
Vrijheid
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:28:08 #126
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53719183
quote:

[..]

Precies.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:29:11 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53719206
quote:

[..]

Precies.
Jij moet nog ff geduld hebben , over 2 mnd zie je hem weer hoor ...
pi_53736217
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:15 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?

Lees maar eens op die doomsites over de maya's!
pi_53743034
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:18 schreef Summers het volgende:

[..]

Jij noemde het escapisme , .
Er is een verschil tussen hopen en voelen , je kan idd zo erg op iets hopen dat je het ook gaat voelen , dat kennen we allemaal , ik ook , dat is menselijk .

Ik klamp me niet vast aan wat anderen voor mij verzinnen , iedereen is gelijk , als ik als een schaap achter iemand aan zou hobbelen dan is 1 van ons twee overbodig , ik ben liever me unieke zelf en hoop dat anderen dat ook zijn .

Ik praat uit ervaring en baseer mijn mening daar ook op , net als ieder ander .
Ik ken heel veel mensen die weleens telepathie hebben of paranormale ervaringen hebben , daar hoeven we niet op te wachten , , het zit al in ons . dat bestaat al . ( niet van een internet pagina maar uit praktijk dus ) en zover ik weet heb ik geen 10 % extra chromosomen dus neem ik maar aan dat we al gemaakt zijn om het te kunnen .

Mijn mening zal dan ook altijd gebaseerd zijn in de richting dat het al bestaat , net als ieder ander doet op basis van zijn of haar ervaringen .
Sommige gevoelens spreken de waarheid, gevoelens op een dieper of zogezegt paranormaal niveau ,
het is idd moeilijk om te kunnen scheiden op welk niveau je gevoel is , maar dat maakt niet uit , het gaat erom dat het mogelijk is . Weer niet van een internetpagina maar uit eigen ervaring .
het gevoel van tegenovergestelde wereld en dat het nu op zijn kop staat heb ik al anderhalf jaar en ben ik me elke dag bewust van . dat is mijn gevoel . ik ben prima in staat om zelf uit te maken wat waar is en wat niet , daar heb ik ZE niet voor nodig ,
Jij bent juist degene die nu zegt " als ZE morgen bekend maken , wie is ZE ? op wie vertrouw je zo heilig ? je zou het vandaag nog kunnen ervaren bij wijze van spreke , hoezo wachten op ZE .. wij zijn ZE .
ken je dat je iets zoekt en je ziet het niet omdat het onder je neus zit ? daar is het paranormale , in jezelf, heb je helemaal niemand voor nodig .
Waar je mij van "beschuldigt " (escapisme en vastklampen ) doe je dus zelf en is nergens meer op gebaseerd dan een internetpagina .

Met "ze" bedoel ik alle andere mensen behalve mezelf. Aangezien elk mens slechts een beperkte ervaring met het leven heeft, zul je dingen moeten aannemen van anderen. Je kunt simpelweg niet weten of iets waar is, zonder zelf ervaringen te hebben. Bestaat Indonsïe, bestaat een pinguin? Ik ben nog niet in Indonesïe geweest, dus daar moet ik uitgaan van anderen. Pungiuns heb ik wel gezien, dus daar van kan ik zeggen dat ik weet dat ze bestaan.
"Ze" zeggen een heleboel dingen, waaruit iedereen een keuze moet maken wat te geloven en wat niet. Als ze zeggen dat de zon erg heet is, dan kan ik dat geloven of niet. Ik heb niet de mogelijkheid om zelf met een thermometer te gaan kijken. Echter aangezien er vergelijkbare fenomenen zijn (zoals vuur), de theorie goed in elkaar zit en het algemeen geaccepteerd wordt, kies ik ervoor om het te geloven.
Is het ook zo? Geen idee, maar het ondersteunend verhaal is zelf grotendeels na te gaan, dus ik geloof het. Echter het is altijd mogelijk dat het toch een brok ijs blijkt te zijn.
Als het op de maya's aankomt, dan wordt het wat lastig. Wederom zul je op "hun" moeten vertrouwen als je de kant van de voorspellingen op wilt gaan. 99% van de voorspellingen die ik ben tegen gekomen, zijn het resultaat van persoonlijke opvattingen. Geen van die voorspellingen staat vast in steen. En ook al zou dat zo zijn, dan nog ben je afhankelijk van anderen tenzij je het maya schrift kan lezen.
Dus als er mensen zijn die zeggen dat in 2012 alle planeten op een rij komen te staan, dan moet de keuze maken om ze te geloven of niet. Echter anders dan het verhaal van de zon, heb je nu geen enkel punt waarop je het verhaal kan nagaan. Er is niets in steen gezet, niets te vinden op papier uit de tijd van de mayas. Ook heb je geen steun in de bekende natuurwetten, aangezien deze de samenstand niet voorspellen. Het is dus onmogelijk om te weten of het zo is. Het is ook onmogelijk om na te gaan of het zo is. De enige "hoop" die je hebt is proberen de bronnen van diegenen die het claimt te achterhalen, maar zonder dat kun je het niet weten en is het 100% geloof. Net zoals de hete of koude zon, echter met een stuk minder basis om het geloof te ondersteunen.

Het grootste verschil tussen ons is, denk ik, dat jij "weet" dat er wat gaat gebeuren, ook al is dat niet ondersteunt met "bewijs", terwijl ik ervan uit ga (denk) dat er niets gebeurt. Ik heb bij lange na geen 100% kennis van de hele maya geschiedenis, dus ik kan het makkelijk fout hebben. Echter tot nu toe heb ik geen overtuigend verhaal gezien dat me doet twijfelen aan 2012. Jij gaat er 100% van uit dat er wat gaat gebeuren omdat je dat weet (voelt/denkt) en omdat je dingen klakkeloos geloofd (planeten samenstand) zonder basis.

Dat komt mogelijk omdat jij een stuk spiritueler bent ingesteld dan ik en dat in die belevingswereld voelen, denken en weten wat minder gescheiden zijn dan in mijn logische, rationele beleveningswereld. Ik ga ervan uit dat iets niet waar is, niet bestaat, tenzij anders bewezen, jij precies het tegenovergesteld.... En bewijzen dat iets niet bestaat is praktisch onmogelijk, dus....

[ Bericht 2% gewijzigd door The_stranger op 06-10-2007 15:16:29 ]
C. Sagan
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:58:17 #130
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53747638
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 00:44 schreef Jel.L het volgende:

[..]
Je hoeft niet bang te zijn dat Jonestown zich bij mij herhaalt (SpecialK). Waar haal je die onzin vandaan? 19-09, ik leef nog steeds. Ik vind het alleen apart dat er veel rond deze datum te vinden is zowel wetenschappelijk als historisch gezien.

Oh? We hebben al talloze suicide cults gehad om datums die minder geprofileert waren dan 2012.

Daarnaast was m'n punt dat het verschil tussen mij en de mensen die deze hypes aanwakkeren en levend houden is dat ik me niet actief bezig hou met mensen gek maken. Als je stennis gaat lopen trappen kan je maar beter 100% right zijn. Mensen lopen elkaar op te naaien en als de datum verstreken is dan komen ze met wat slappe smoezen. Maar het frappante is dat ze er niet op afgerekend worden.

Ik kwam enkel met een suggestie voor wat sancties.
pi_53748370
http://www.seriewoordenaar.nl

Die user heeft ook op Fok! gepost, hele interessante site, met veel info over 2012.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:55:07 #132
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53748776
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:36 schreef dawg het volgende:

Die user heeft ook op Fok! gepost, hele interessante site, met veel info over 2012.

Dat vind ik ook een heerlijke site, zo down to earth mogelijk als je daar nog van kan spreken met de onderwerpen die hij behandeld. .
Vrijheid
  Moderator zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:31:33 #133
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53749614
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:36 schreef dawg het volgende:

Ik heb nog wierrook van die seriewoordenaar tegoed als ik me goed herinner
Hij heeft toch eens zo'n prijsvraag gedaan in TRU?

Maar mooie site inderdaad
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:09:28 #134
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_53813702
quote:

[..]

Nog vreemder is
Lokale tijd? GMT? EST? Zomer of wintertijd?

/edit: Oh wacht, maya tijd natuurlijk
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:29:21 #135
31101 _Led_
pi_53814112
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Appels > peren. De één is een eigen ervaring zonder dat iemand er in een rood pakje met een witte baard voor nodig is en de ander niet .
Onzin, mensen die in Sinterklaas geloven zullen je overtuigd kunnen vertellen dat het niet zomaar iemand in een rood pakje is, maar dat het Sinterklaas is en dat je daar niet mee moet spotten.
Het punt is dus - als jij niet weet dat iemand je voor de gek houdt, zul je zeggen "Ik zie 'm toch man, waar heb je het over, natuurlijk bestaat ie !".
Datzelfde geldt ook voor andere dingen !
De een zal zeggen "nou ik voelde iets hoor, dus geesten bestaan !" terwijl de ander zegt : "Dat was geen geest, ik kan dat gevoel zo bij je reproduceren met een grondtoon van 18.2Hertz in een lab. Je hersens foppen je".
Die laatste persoon is dus degene die inmiddels verteld is dat Sinterklaas niet bestaat

Zeggen "ik heb het gezien dus het bestaat" is dus quatsch, men noeme Hans Klok.
Er zijn hele volksstammen in gespecialiseerd om je dingen te laten zien / geloven die niet zijn wat je denkt.

Een deel daarvan komt er eerlijk voor uit dat het hun werk is en niet meer dan een illusie - kunstenaars, goochelaars, sinterklaas-studenten - en een deel niet (charlatans).

[ Bericht 16% gewijzigd door _Led_ op 09-10-2007 14:36:58 ]
zzz
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:33:45 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53814202
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:29 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Onzin.
Zeggen "ik heb het gezien dus het bestaat" is quatsch, men noeme Hans Klok.
Er zijn hele volksstammen in gespecialiseerd om je dingen te laten zien / geloven die niet zijn wat je denkt.

Een deel daarvan komt er eerlijk voor uit dat het hun werk is - kunstenaars, goochelaars, sinterklaas-studenten - en een deel niet (charlatans).
Ja, je blijft er maar personen bijhalen die dus moeite doen om je iets te laten zien op een manier dat het onmogelijk lijkt. Kunstjes met spiegels en alles. Als er nou eens wat gebeurt wat onmogelijk lijkt en er is niemand in de buurt die dat kan goochelen dan is het wat mij betreft een ander verhaal. Net als dat het verhaal van de appel een andere is als die van de peer.
Vrijheid
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:39:04 #137
31101 _Led_
pi_53814284
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, je blijft er maar personen bijhalen die dus moeite doen om je iets te laten zien op een manier dat het onmogelijk lijkt. Kunstjes met spiegels en alles. Als er nou eens wat gebeurt wat onmogelijk lijkt en er is niemand in de buurt die dat kan goochelen dan is het wat mij betreft een ander verhaal. Net als dat het verhaal van de appel een andere is als die van de peer.
Zoals een Fata morgana bedoel je ?
Of de 18.2Hertz grondtoon waarmee we mensen een religieus gevoel kunnen geven of het gevoel kunnen geven dat er 'iets of iemand' bij ze in de buurt is ?
Of het snel ronddraaiende wiel, dat bij de juiste snelheid achteruit lijkt te draaien ?
Of in de trein zitten en denken dat je wegrijdt, maar dan blijkt het juist die andere trein te zijn waar je naar kijkt die wegrijdt ?

Het enige dat ik met die voorbeelden wil zeggen (of er nou mensen bij zijn betrokken of niet) is dat je zintuigen gewoon te foppen zijn.
Iets zien of ervaren wil niet zeggen dat jouw interpretatie klopt.
zzz
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:55:39 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53814585
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:39 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Of de 18.2Hertz grondtoon waarmee we mensen een religieus gevoel kunnen geven of het gevoel kunnen geven dat er 'iets of iemand' bij ze in de buurt is ?
Of het snel ronddraaiende wiel, dat bij de juiste snelheid achteruit lijkt te draaien ?
Of in de trein zitten en denken dat je wegrijdt, maar dan blijkt het juist die andere trein te zijn waar je naar kijkt die wegrijdt ?

Het enige dat ik met die voorbeelden wil zeggen (of er nou mensen bij zijn betrokken of niet) is dat je zintuigen gewoon te foppen zijn.
Iets zien of ervaren wil niet zeggen dat jouw interpretatie klopt.
Dit past eigenlijk weer beter thuis in de skeptics corner .

Maar wat ik dus bedoel is als je in je eentje iets meemaakt wat later bevestigd wordt ( een voorspellende droom voor mijn part ) en je hebt dat meerdere malen ( één keer kan toeval zijn, twee keer ook maar als men het nog vaker heeft, tja ) dan kan je er wat mij betreft vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk iets bijzonders is en hoef je het niet meer te ontkennen. Ookal is het dan niet wetenschappelijk aangetoond of iets wat je zelf kan sturen of opwekken omdat het gewoon spontaan gaat.

Je hebt ook nog de vibraties en optische illusies die iedereen kent ja maar soms komt er ook iets daadwerkelijk vreemds tussendoor. Dat niet iedereen het heeft/kan betekend niet dat het niet mogelijk is. Je zintuigen zijn te foppen maar dat zegt niet dat het altijd ook daadwerkelijk zo is.
Vrijheid
pi_53821398
Waarom 21-12-2012? En geen 21-12-2112? Dat zou toch veel vetter zijn...

[ Bericht 1% gewijzigd door Markus-S-Lappelullus op 09-10-2007 20:28:41 ]
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:26:47 #140
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53821533
@ TT dan spring ik van een gebouw.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:31:47 #141
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53824802
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:39 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wel grappig dat je precies een punt pakt wat inderdaad veel lijkt voor te komen met paranormale activiteiten.. oftewel geesten. Dan bedoel ik niet die exacte toon, maar meer trillingen in zijn algemeen.
Maar om nou weer te zeggen dat het alleen die trilling is die rariteiten veroorzaakt, zou ik niet zo zeker van zijn. Er worden steeds meer dingen gevonden die een bijverschijnsel lijken te zijn omtrent geesten en metingen. Vooral EVP vind ik zelf een hele interessante.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:15:08 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53826169
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Belofte maakt schuld he
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:29:40 #143
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53831484
De hersens van een mens hebben ook hun grenzen.. als het iets niet kan bevatten (tovenarij ofzo) wil dat niet meteen zeggen dat het niet kan!
Laatst was ik bij iemand en we hadden het over deja-vu's.. en hij zei dat het komt doordat je hersens dan even minder snel werken dan je bewustzijn.. Maar, het leven is toch veel leuker met geheimzinnige dingen als een deja-vu..
Ontopic:
Misschien gebeurd er dus in 2012 wel echt iets dat voor ons stervelingen niet te bevatten is, maar na de tijd wel heel logisch en normaal lijkt
Last.fm
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:44:07 #144
31101 _Led_
pi_53831758
Misschien landen in 2011 de aliens wel !
Misschien reist in 2010 Atlantis wel weer naar boven !
Misschien verandert in 2016 de aarde wel in KAAS !

Ja, het zou toch kunnen ???
zzz
pi_53831797
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Je hebt wel eerder "gedreigt" met zelfmoord als 2012 niets blijkt te zijn, ben benieuwd, maar het zal wel weer standaadr BG praat zijn, hoog van de toren, maar als puntje bij paaltje komt....
C. Sagan
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:47:13 #146
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53831818
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:44 schreef L.Denninger het volgende:
Misschien landen in 2011 de aliens wel !
Misschien reist in 2010 Atlantis wel weer naar boven !
Misschien verandert in 2016 de aarde wel in KAAS !

Ja, het zou toch kunnen ???
Als het maar wel gesmolten kaas is.. dat is wat lekkerder dan gewone kaas!
Last.fm
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:51:02 #147
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53831897
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:29 schreef bierbart het volgende:
De hersens van een mens hebben ook hun grenzen.. als het iets niet kan bevatten (tovenarij ofzo) wil dat niet meteen zeggen dat het niet kan!
Laatst was ik bij iemand en we hadden het over deja-vu's.. en hij zei dat het komt doordat je hersens dan even minder snel werken dan je bewustzijn.. Maar, het leven is toch veel leuker met geheimzinnige dingen als een deja-vu..
Ontopic:
Misschien gebeurd er dus in 2012 wel echt iets dat voor ons stervelingen niet te bevatten is, maar na de tijd wel heel logisch en normaal lijkt
Hou jij het nou maar bij bier, bart.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:30:49 #148
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_53832883
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je hebt wel eerder "gedreigt" met zelfmoord als 2012 niets blijkt te zijn, ben benieuwd, maar het zal wel weer standaadr BG praat zijn, hoog van de toren, maar als puntje bij paaltje komt....
Hij zij niet wat voor gebouw, kan best een zandkasteeltje zijn

En trouwens: De wereld veranderen in kaas, dat zou nog eens wat zijn. Krijgen we dan ook een kaasreligie? Roomskaasoliek enzo, en natuurlijk ook Cheezus
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:35:23 #149
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53833012
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hou jij het nou maar bij bier, bart.
Op bier kun je tenminste vertrouwen! het loopt niet weg.. en het heeft nooit ongelijk
Last.fm
pi_53833038
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:30 schreef Elegy het volgende:

[..]

Hij zij niet wat voor gebouw, kan best een zandkasteeltje zijn
Hij heeft letterlijk over zelfmoord gesproken, dus die deal staat vast...
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')