abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53658857
...fuck is gebeurd. Bedacht ik me zo ineens he.

Moeten we dan concluderen dat er een complot is geweest dat alles teniet heeft gedaan? Of hebben we niets gemerkt? Of 'waren we er nog niet klaar voor' ( )?

Of is die 2012-hype gewoon dikke stront?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 01:28:37 #2
165512 MASD
Music is dead.
pi_53658869
dikke stront!
Long live music.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 01:51:06 #3
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53659049
Het is in ieder geval opmerkelijk dat er zo veel over geschreven wordt. Ik ben zelf vrij skeptisch maar het onderwerp heeft mij weten "te vangen" destijds.

Ik heb dan ook redelijk tijd aan o.a. dit onderwerp gespendeerd en ben opmerkelijk veel verschillende soorten informatie tegen gekomen uit verscheidene culturen en stammen.

De Egyptenaren(?) probeerden ons middels de Piramiden van Giza iets te vertellen...

Ik zou iedereen die dit een interessant onderwerp vindt en meer te weten wil komen de film "The Year Zero" willen adviseren een keer te bekijken.

Om kort te gaan komt in deze film een Maya Sjamaan aan bod; Zwervende wolf. Deze Maya (familie) heeft ondanks de onderdrukking van de Spanjaarden de kennis bewaard. En spreekt over de datum 21 December 2012.

Op deze datum zullen er 3 dagen duisternis zijn en zal de aarde in een soort van spiraal komen. Er zal een tijd van harmonie aanbreken en mensen zullen bewuster worden in het feit hoe om te gaan met de natuur en de aarde zelf.

Deze datum is niet direct het grote probleem. De Maya's leggen uit dat van 2009 tot 2012 er een ongekende tijd zal aanbreken van misere; natuurrampen, stormen zullen toenemen en er zal een enorme "ziekte" boven komen. Dit zijn volgens de Sjamanen allemaal "weëen van de aarde" die de nieuwe tijd zullen inluiden. Er wordt in de documentaire ook gezegd dat het grootste gedeelte van de aarde onder water zal komen te staan en er zoveel doden zullen zijn dat mede door dit aantal en de vervuiling het onbegonnen werk zal zijn, alle lichamen te bergen.

De Sjamaan Zwerevende Wolf vertelt over een enorme gathering die enkele jaren geleden heeft plaats gevonden. 400 Indianenstammen verenigden zich om krachten te bundelen en kennis te delen. Kennis die vooral afkomstig is van de oude Maya Kalenders. Kalenders die zo nauwkeurig zijn dat ze vrijwel niet hoeven worden bijgesteld. In tegenstelling tot onze, bij hen vergeleken amateuristische Gregoriaanse kalender.

Een indrukwekkende film.

Niemand weet op dit moment precies wat ons te wachten staat. Misschien wel niets, dat zou kunnen. Maar wanneer je de film zou bekijken is het mogelijk dat je het fenomeen met andere ogen gaat zien.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 01:52:50 #4
191980 jurgen.
Sarang Mi lobi
pi_53659059
Al die hypes over "wat als" kunnen me gestolen worden want als het moment daar is kun je toch niets meer doen en is het al te laat. Gaat toch krassen!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 01:54:35 #5
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53659071
Als de profetieën kloppen, zal het voor "sommigen" te laat zijn, ja.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 02:04:53 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53659150
Ik vind dat iedereen die loopt moord en brand loopt te roepen over die datum na die datum een permanent spreekverbod verdienen.

Ik wil die mensen indien er niks is gebeurt nooit, maar dan ook nooit meer de lucht zien vervuilen met hun achterlijke spuwsels.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 3 oktober 2007 @ 02:09:39 #7
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_53659182
hehe tvp
pi_53659254
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 01:27 schreef Arjan het volgende:
(...)
Of is die 2012-hype gewoon dikke stront?
Denk aan Eclipse 1999

Denk aan Millenium Bug

en je zal antwoord krijgen op je vraag.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 03:05:04 #9
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53659474
Ik word bezorgd door de post van daantjef ik ga die film dus echt wel een keer kijken
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_53659481
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 01:54 schreef DaantjeF het volgende:
Als de profetieën kloppen, zal het voor "sommigen" te laat zijn, ja.
Leg uit,

Wie zijn "sommigen" en wanneer was of is de inschrijvingsdatum verlopen?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 03:10:27 #11
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_53659494
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 03:07 schreef StallionJack het volgende:

[..]

Leg uit,

Wie zijn "sommigen" en wanneer was of is de inschrijvingsdatum verlopen?
En waar kan ik mij inschrijven.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_53659935
Tvp.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  Boks-Chick woensdag 3 oktober 2007 @ 08:02:54 #13
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_53660071
we shall see. Ben wel heel benieuwd in ieder geval.
lolwut
pi_53660086
Heb me enige tijd terug ook in deze theorieën verdiept. Erg interessant allemaal...
* In een snel rijdend voertuig gaat de tijd langzamer
* SMILE...... it confuses people
  woensdag 3 oktober 2007 @ 08:39:29 #15
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_53660424
Foutje van de Maya's. Zij zagen een donkere nevel aan voor een zwart gat wat alles opat. In 2012 Ligt deze nevel op de positie van de zon en daarom zagen ze het als de apocalypse. Helaas voor de maya's wisten ze niet dat de nevel een heel heel groot stuk achter de zon ligt. Typisch foutje van te tweedemensionaal denken. Het is dus al ontkracht, maar mensen hebben er andere vormen aan gegeven voor hun eigen gedoe.

Ikzelf heb (vreemd genoeg wellicht) 2010 omcirkeld als jaar.
I mean no harm
pi_53660496
Als we doorgaan met dit soort doemgedachten steeds verder in onze samenleving te laten rondzingen zullen we eindigen als lemmings, en doen we met zijn allen iets waar we massaal aan doodgaan. Bij lemmings ontstaat dat door stress, omdat er te veel van die beestjes komen. Bij ons is dat ook het geval. Het wordt gewoon te druk, tijd voor opruiming.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_53661379
Och, ik maak me nergens druk om. Als er wat gebeurt dan is er toch niets wat ik er aan kan doen.

Hier een oude leuke site trouwens; (Helemaal als je een doemdenker bent. )
http://www.exitmundi.nl/exitmundi.htm
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:17:38 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53663674
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 02:21 schreef StallionJack het volgende:

[..]

Denk aan Eclipse 1999

Denk aan Millenium Bug

en je zal antwoord krijgen op je vraag.
Met het verschil dat die 'eindtijden' niet veel ouder dan een paar jaar waren of op zin hoogst een tiental jaren. 2012 zit er al duizenden jaren 'aan te komen' wát er dan gebeurt is totaal onduidelijk. Voor hetzelfde geld is het 'alleen' maar een aanduiding voor het totale rondje van de sterrenhemel ofzo ( al blijkt dat ook weer niet helemaal correct te zijn aangezien je volgens mij met de mayaanse kalender terug kan gaan naar de oorsprong van het universum en lijkt hun leeftijd van het universum redelijk te kloppen met wat wetenschappers op het moment zeggen. )

Hoe dan ook. Ookal merken we niets aan 2012 dan nog is het niet goed mogelijk om deze te vergelijken met het millenium of andere 'upstart' voorspellingen van gechannelde info oid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:20:57 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53663773
Oh, als er niets gebeurd gaat het leven gewoon door.
Vrijheid
  Boks-Chick woensdag 3 oktober 2007 @ 11:56:53 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_53664691
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:34 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Och, ik maak me nergens druk om. Als er wat gebeurt dan is er toch niets wat ik er aan kan doen.

Hier een oude leuke site trouwens; (Helemaal als je een doemdenker bent. )
http://www.exitmundi.nl/exitmundi.htm
quote:
There’s always the small but alarming possibility that some dreadful cataclysm takes out the moon. Some billions of years ago, this almost happened. On one terrible day, a vast comet struck the moon, carving out what’s now known as the biggest impact crater of the entire solar system: the Aitken Basin, a huge, 2,500 kilometers wide scar on the moon’s South Pole.
Ok, but what’s the big deal?, you ask.

Well, not too many people know this, but the moon is what keeps our planet stable. Without it, we would find ourselves on a hostile rollercoaster world. Our planet would go berserk.

For one thing, the moon tugs at the oceans. This gives us the tides. No moon, and the floods would immediately be about 2,5 times lower -- some minor tidal motion would remain, because the Sun pulls at the oceans, too.

The consequences would be dramatic. Many fertile deltas would dry up. Other areas would become permanently inundated. There would be all kinds of changes to nature. All over the world, people would face droughts, famines, diseases and wars.

And to cheer you up a little more: that’s not the worst part.

Swing It Out: The moon and the Earth are locked into a twin system, much like an athlete about to hurl a hammer.

Crucially, the moon also stabilizes the axis around which the Earth rotates. You could compare the Earth-moon system to an athlete swinging a hammer around. Take a good look at the picture on the right. Now, ask yourself: what would happen if the rope suddenly snapped? You get the idea: the athlete would fall over.

Exactly the same thing would happen to the Earth if you took away the moon. Right now, our planet rotates at an axis that is tilted about 23 degrees. It has always roughly been that way. But without the moon, the Earth’s rotational axis would slowly drift off, because of the pull of the other planets -- especially Venus and Jupiter. So one moment you’re in Africa; the next, you’re on the North Pole!

In the long run, this would cause massive, unpredictable and abrupt climate shifts. The Earth would heat up, freeze up, and heat up again. One moment, your nose freezes off in a massive Ice Age. The next moment, you find yourself sweating your eyeballs out, in a period of soaring heat.
lolwut
pi_53664858
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:20 schreef jogy het volgende:
Oh, als er niets gebeurd gaat het leven gewoon door.
quote:
Wat een leuk toeval dit Jogy!

Heb het al een tijd lang onder mijn berichten staan en lees nu dit artikel met grote herkenning.
Ik zie het als een combinatie van dit artikel en de voorspellingen van de Maya's, Hopi's etc. 1 ding waar wij m.i. mee rekening moeten houden is, dat de toekomst niet geheel vastligt.

Echter is de realiteit denk ik vaak nog te veel gericht op de materie en minder op de geest.

Ik zie 2012 dan ook meer als een vraag aan ons om een keuze te maken:
Wil je daadwerkelijk verandering of ben je content met hoe het nu in de wereld gaat?

Een shift van een persoonlijk wereldbeeld naar een collectief wereldbeeld.. zou ik graag willen zien, wie 'droomt' er mee?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_53664892
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Met het verschil dat die 'eindtijden' niet veel ouder dan een paar jaar waren of op zin hoogst een tiental jaren. 2012 zit er al duizenden jaren 'aan te komen' wát er dan gebeurt is totaal onduidelijk.
Nee, 2012 zit er niet al duizenden jaren aan te komen. Het jaartal wel, maar de gebeurtenissen niet. 99%, zo niet de volle 100% van voorspelde gebeurtenissen zijn pas recentelijk opgehangen aan dat jaartal. Als we de mayakalender erbij pakken is inet eens duidelijk wat er gebeurt en wanneer het gebeurt. Alleen dat de kalender ophoudt/weer opnieuw begint. Maar aangezien het niet 100% duidelijk is wanneer die kalender überhaupt is begonnen, kun je dus ook niet met zekerheid zeggen wanneer deze afloopt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53664921
Het verdiend toch fucking goed al die boeken over de maya's e.d

Die lui waren keigoed met een of andere radar kalender, hoe die werkt
Maar goed..dat volk wat enorm wreed was t.o elkaar, ze offerden kinderen en mensen
dat wist dan te vertellen als hoogstaand iets dat er in 2012 iets gaat gebeuren maar wat?
Ja een nieuwe tijd...
oh hoe bedoel je nieuwe tijd..
ja eh dat eh weten we niet hoor..
ja maar
NEE niet zeiken dat weten we niet!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53665001
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:56 schreef BrandX het volgende:

Vermakende site, toch?
pi_53665075
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:04 schreef Boswachtertje het volgende:

Een shift van een persoonlijk wereldbeeld naar een collectief wereldbeeld.. zou ik graag willen zien, wie 'droomt' er mee?
*steekt hand op*
  Boks-Chick woensdag 3 oktober 2007 @ 12:17:45 #26
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_53665154
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:11 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Vermakende site, toch?
heel erg ja
lolwut
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:29:25 #27
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53665450
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:06 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, 2012 zit er niet al duizenden jaren aan te komen. Het jaartal wel, maar de gebeurtenissen niet. 99%, zo niet de volle 100% van voorspelde gebeurtenissen zijn pas recentelijk opgehangen aan dat jaartal. Als we de mayakalender erbij pakken is inet eens duidelijk wat er gebeurt en wanneer het gebeurt. Alleen dat de kalender ophoudt/weer opnieuw begint. Maar aangezien het niet 100% duidelijk is wanneer die kalender überhaupt is begonnen, kun je dus ook niet met zekerheid zeggen wanneer deze afloopt.
Het jaartal 2012 is pas relatief kort aan 2012 gehangen ja omdat men druk doende was de mayanentelling om te zetten naar de gregoreaanse telling. Maar de datum, of wij die nou wel of niet ontcijfert hebben doet daar niet veel aan af. De kalender van die mayanen gaat niet terug naar 0 maar stopt ermee. Na een looptijd en een terugrekenbare tijd tot ongeveer het begin van het universum.
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:33:56 #28
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53665552
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:04 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

[..]

Wat een leuk toeval dit Jogy!

Heb het al een tijd lang onder mijn berichten staan en lees nu dit artikel met grote herkenning.
Ik zie het als een combinatie van dit artikel en de voorspellingen van de Maya's, Hopi's etc. 1 ding waar wij m.i. mee rekening moeten houden is, dat de toekomst niet geheel vastligt.

Echter is de realiteit denk ik vaak nog te veel gericht op de materie en minder op de geest.

Ik zie 2012 dan ook meer als een vraag aan ons om een keuze te maken:
Wil je daadwerkelijk verandering of ben je content met hoe het nu in de wereld gaat?

, grappig ja. Ik zie nu die tekst in je sig, misschien dat de titel van dat stukje mj daarom zo bekend voorkwam . En inderdaad, we zullen het wel zien. Ben in ieder geval benieuwd.
Vrijheid
pi_53665611
Het punt is dat iedereen nu torenhoge verwachtingen gaat hebben van wat er eventueel kan gaan gebeuren. Naar mijn mening is het vooral een geestelijke omslag, die je dus niet ziet maar wat zich langzaamaan in iedereen van ons aan het voltrekken is.

Vergeet ook niet dat het proces al jaren aan de gang is en na 2012 ook nog wel even doorgaat. Er is dus geen sprake van een moment waarop "het" gebeurt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53665840
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:29 schreef jogy het volgende:

[..]

Het jaartal 2012 is pas relatief kort aan 2012 gehangen ja omdat men druk doende was de mayanentelling om te zetten naar de gregoreaanse telling. Maar de datum, of wij die nou wel of niet ontcijfert hebben doet daar niet veel aan af. De kalender van die mayanen gaat niet terug naar 0 maar stopt ermee. Na een looptijd en een terugrekenbare tijd tot ongeveer het begin van het universum.
De mayaanse kalender gaat helemaal niet terug tot het begin van het universum. De kalender loopt terug tot 3140 voor Christus (exacte datum is nog onderhevig aan discussie). En er zijn inscripties gevonden van Mayaanse koningen van na 2012 (omgerekend), zoals die van Koning Pacal, welke zou betekenen dat in 4700 een grote herdenking zou zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53666179
Ja, er was iets van een 6-tallig en een 10-tallig stelsel.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_53666338
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja, er was iets van een 6-tallig en een 10-tallig stelsel.
Nee, niet echt. Er waren verschillende kalenders in gebruik bij de Maya's. Drie waren belangrijk, een religieuze, een voor dagelijks gebruik en ene voor historische data. De laatste is de kalender waar het hele 2012 verhaal om draait. Deze kalender is gebaseerd op 360 dagen. Hij begon ergens in 3100 voor Christus (door alle vernietigingen van de Snajaarden niet helemaal duidelijk) en "loopt af" in 2012. En met aflopen bedoelt men dat de kalender weer "opnieuw" begint. (wat ook weer niet helemaal klopt, aangezien de datumnotatie op dat moment anders is dan de notatie op het allereerste begin. In 31000 na Chirstus begint de kalender echt helemaal opnieuw).

Het hele 2012 verhaal komt grotendeels uit de koker van José Argüelles, een new age figuur rond de helf van de vorige eeuw.
C. Sagan
pi_53666858
ach ja mensen maak je niet zo druk.
als zoiets gebeurd, ja wat kunnen we er aan doen, niks want zo is de natuur he.
dus waarom allemaal zitten te discusseren, heeft toch geen nut.
we zullen het vanzelf zien, ben benieuwd..
pi_53667198
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 08:44 schreef AlphaOmega het volgende:
(...) Het wordt gewoon te druk, tijd voor opruiming.
Jij woont zeker in de Randstad

Te druk, whoeehhahahha
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:54:53 #35
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667277
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De mayaanse kalender gaat helemaal niet terug tot het begin van het universum. De kalender loopt terug tot 3140 voor Christus (exacte datum is nog onderhevig aan discussie). En er zijn inscripties gevonden van Mayaanse koningen van na 2012 (omgerekend), zoals die van Koning Pacal, welke zou betekenen dat in 4700 een grote herdenking zou zijn.
Erh, het is nu pas 2007 hoor . Dus volgens mij haal jij nu ook dingen door elkaar . Trouwens, hier komen we denk ik weer terug op de verschillende kalendertellingen die rondwaren op het internet. Net als bij dat YG topic. ééntje astrologisch en de ander meer opgezet tegen de astronomie oid?
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:56:00 #36
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667303
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:36 schreef nmrz het volgende:
ach ja mensen maak je niet zo druk.
als zoiets gebeurd, ja wat kunnen we er aan doen, niks want zo is de natuur he.
dus waarom allemaal zitten te discusseren, heeft toch geen nut.
we zullen het vanzelf zien, ben benieuwd..
Heh, zo'n instelling heb ik ook wel ja, het heeft geen enkel nut om je er druk om te maken want als het gebeurd gebeurd het en zo niet dan niet. Neemt niet weg dat het wel leuk is om het erover te hebben.
Vrijheid
pi_53667357
Iedereen is de eclips in 1999 vergeten, evenals de Millenium Bug?

Het collectief geheugen is slecht en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.
pi_53667364
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Erh, het is nu pas 2007 hoor . Dus volgens mij haal jij nu ook dingen door elkaar .
ok, inscripties die data van na 2012 aangeven, wat betekent dat in ieder geval de opdrachtgever van die inscipties niet dacht dat de wereld zou eindigen in 2012. (voor zover je van mening bent dat 2012 het einde van de wereld betekent)
C. Sagan
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:06:32 #39
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667532
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:58 schreef StallionJack het volgende:
Iedereen is de eclips in 1999 vergeten, evenals de Millenium Bug?

Het collectief geheugen is slecht en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.
Lezen is moeilijk zeker .
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Met het verschil dat die 'eindtijden' niet veel ouder dan een paar jaar waren of op zin hoogst een tiental jaren. 2012 zit er al duizenden jaren 'aan te komen' wát er dan gebeurt is totaal onduidelijk. Voor hetzelfde geld is het 'alleen' maar een aanduiding voor het totale rondje van de sterrenhemel ofzo ( al blijkt dat ook weer niet helemaal correct te zijn aangezien je volgens mij met de mayaanse kalender terug kan gaan naar de oorsprong van het universum en lijkt hun leeftijd van het universum redelijk te kloppen met wat wetenschappers op het moment zeggen. )

Hoe dan ook. Ookal merken we niets aan 2012 dan nog is het niet goed mogelijk om deze te vergelijken met het millenium of andere 'upstart' voorspellingen van gechannelde info oid.
Vrijheid
pi_53667546
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:06 schreef jogy het volgende:

[..]

Lezen is moeilijk zeker .
[..]
Niet arrogant doen.
pi_53667572
Over 5 jaar en 3 maanden weten we wie gelijk heeft.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:17:34 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667766
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

ok, inscripties die data van na 2012 aangeven, wat betekent dat in ieder geval de opdrachtgever van die inscipties niet dacht dat de wereld zou eindigen in 2012. (voor zover je van mening bent dat 2012 het einde van de wereld betekent)
Ah ok duidelijk. Hoe het ook zij, ik zet die datum wel in mijn agenda terwijl ik ondertussen gewoon verderkabbel met mijn leven . Hoe dan ook heb ik dus niet het idee dat de wereld opeens *plop* doet als in Hitchhickers guide tot the galaxy ofzo. Eerder zoiets van een grote astronomische gebeurtenis. Als je kijkt wat straling voor slechte dingen met mensen kan doen zou het niet ondenkbaar zijn ( wat mij betreft ) dat straling ook goede dingen kunnen doen. Dus de tijd blijft gewoon doortikken maar men zal misschien wat meer rust in de donder krijgen. Je hebt volgens mij nu ook daadwerkelijk clinische lichttherapie voor kankerpatienten waarmee de tumors weggehaald of verkleind kunnen worden. Infrarood licht ofzo. Het was iig geen laser of zo iets dergelijks. Hoe en wat het precies zit weet ik niet maar hoe dan ook de grootste bulk aan straling komt van het universum, en om maar even aan te tonen dat de mensch gevoelig is voor schommelingen. misdrijven lopen ook op als het volle maan is terwijl inbraken het beste gedaan kunnen worden als er geen maan is die de hele omgeving verlicht ( boek gelezen van een ex-crimineel, best leuk ).
Vrijheid
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:18:01 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53667776
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:07 schreef StallionJack het volgende:

[..]

Niet arrogant doen.
Eensgelijks .
Vrijheid
pi_53668052
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Ah ok duidelijk. Hoe het ook zij, ik zet die datum wel in mijn agenda terwijl ik ondertussen gewoon verderkabbel met mijn leven . Hoe dan ook heb ik dus niet het idee dat de wereld opeens *plop* doet als in Hitchhickers guide tot the galaxy ofzo. Eerder zoiets van een grote astronomische gebeurtenis. Als je kijkt wat straling voor slechte dingen met mensen kan doen zou het niet ondenkbaar zijn ( wat mij betreft ) dat straling ook goede dingen kunnen doen. Dus de tijd blijft gewoon doortikken maar men zal misschien wat meer rust in de donder krijgen. Je hebt volgens mij nu ook daadwerkelijk clinische lichttherapie voor kankerpatienten waarmee de tumors weggehaald of verkleind kunnen worden. Infrarood licht ofzo. Het was iig geen laser of zo iets dergelijks. Hoe en wat het precies zit weet ik niet maar hoe dan ook de grootste bulk aan straling komt van het universum, en om maar even aan te tonen dat de mensch gevoelig is voor schommelingen. misdrijven lopen ook op als het volle maan is terwijl inbraken het beste gedaan kunnen worden als er geen maan is die de hele omgeving verlicht ( boek gelezen van een ex-crimineel, best leuk ).
Wat ik vreemd vind aan jouw verhaal is dat je dit geheel baseert op de fantasiën van een ander. Iemand heeft dit rond 1950 ooit eens verzonnen zonder dat er een verantwoorde theorie aan grondslag lag. Maar deze fantasie is de laatste tijd een heel eigen leven gaan leiden. Er is geen greintje bewijs dat de maya's iets voor ogen hadden in 2012, afgezien van het twijfelachtige feit dat de kalender "afloopt" in 2012. En met twijfelachtig bedoel ik dat het niet eens zeker is dat hij afloopt in 2012 en als hij al afloopt, wat er dan gebeurt. Alle andere kalenders van de maya's kennen wel een nieuw begin zonder dat er iets aan de hand moest zijn.
Ook zijn de gebeurtenissen die wel voor zeker aan 2012 gekoppeld worden op zijn hoogts onnauwkeurig. Vele zijn niet in 2012 aan de orde, of zijn al vele malen voorbijgekomen zonder effect, zoals comische samenstanden, alignments etc. En ook al zouden deze in 2012 wel plaatsvinden, dan nog is er geen enkele aanwijzing dat er dan ook iets gebeurt.

Het hele 2012 verhaal staat bol van hoop, duidelijk zichtbaar in de reacties van vele Fok! users en fantasiën zonder basis. Allemaal leuk en aardig, maar dat maakt het 2012 verhaal een religie, of beter gezegd, een geloof. Echter het staat iedereen natuurlijk vrij om erin te geloven, maar weet dat 99% van de "feiten" over 2012 slechts gissingen en fantasiën en soms zo nog erger, onzin zijn.
C. Sagan
pi_53668063
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Eensgelijks .
Ja ik ben nogal eigenwijs Daar ben ik mee geboren.

Het feit dat een voorspelling veel ouder is dan enkele decennia doet mij niet eerder geloven dat iets wel zo is.

Desondanks zijn de Maya´s een bijzonder fenomeen.

Voor mijn duidelijkheid, voorspellen de Maya´s dat de wereld daadwerkelijk vergaat of gebeurt er iets belangrijks wat een grote invloed zal hebben op onze aarde of groter, ons universum?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:34:00 #46
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53668116
21-12-2012 bijltjesdag!
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53668171
Worden die dan gratis uitgedeeld? Ik kan nog wel een goeie bijl gebruiken.
pi_53668202
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:31 schreef StallionJack het volgende:

[..]

Voor mijn duidelijkheid, voorspellen de Maya´s dat de wereld daadwerkelijk vergaat of gebeurt er iets belangrijks wat een grote invloed zal hebben op onze aarde of groter, ons universum?
Ze voorspellen helemaal niets. Anderen hebben voorspellingen gehangen aan het feit dat de kalender een keer opnieuw begint als je de mayaanse lange telling aanhoudt, maar de maya's zelf hebben nooit iets over 2012 gezegd.

Wel geloofden de mayas dat elke pictun cyclus (7885 jaar) de wereld vernietigd zou worden. De datum die daaraan hangt (en met dezelfde onnauwkeurigheid als die van 2012) is rond oktober 4772.
C. Sagan
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:46:27 #49
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53668394
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:37 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ze voorspellen helemaal niets. Anderen hebben voorspellingen gehangen aan het feit dat de kalender een keer opnieuw begint als je de mayaanse lange telling aanhoudt, maar de maya's zelf hebben nooit iets over 2012 gezegd.
Correct, u wint de magnetron!
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53668467
Magnetisch veld wordt minder, de kern van de aarde verhardt, uiteindelijk is ons hetzelfde lot toegeschreven als op Mars.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')