abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53690883
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Als de maya zeggen dat de planeten op 1 lijn komen te staan met het hart van het universum dan geloof ik dat ,
Jouw recht, maar mijns inziens erg twijfelachtig. Tot nu toe is er geen enkel bewijsbaar feit dat aantoont dat de maya meer waren dan een inmiddels praktisch verdwenen cultuur. Maar als jij gelooft dat de maya's voorspellingen hebben gedaan die de huidige natuurwetten kunnen aanpassen, dan is dat je goed recht..
quote:
Tot nu toe is er geen enkele fout ontdekt in de maya berekeningen ,
Welke berekeningen hebben we het dan over? Het basis systeem achter een kalender, zoals het aantal malen maansopkomst en zonsopkomst, was meer bekend en nog eerder ook.
quote:
We kunnen nu wel speculeren en berekenen dat het niet zo is maar dat is nog afwachten .. misschien komt er nieuwe info de komende jaren , nieuwe invloeden , nieuwe uitkomsten.
er leven nog zo'n 6 miljoen Maya op de wereld , dat zijn de echte Maya experts , die hebben generatie op generatie de kennis overgedragen .
Als die zeggen dat er een bewustzijnsverandering komt, dan zou dat heel goed kunnen .
het zal ook tijd worden !
Alls ik heeeeeeeeeeel eerlijk ben dan is het meest belachelijke en ongelooflijkste wat ik heb aanschouwd in mijn leven niet de poltergeists , geesten , paranormale gaves , energieen goed of slecht en noem maar wat onverklaarbare zaken op , maar de wereld zoals die nu is .
Klinkt als iemand die het niet meer aan kan in de wereld en, tegen alle logica in, hoopt op een verandering. Een vorm van escapisme.
Nogmaals, een ieder staat vrij om te geloven wat hij of zij wil, maar hou het dan ook bij geloof. Feiten en bewijs zul je er nooit voor vinden. Het blijven voorspellingen en verwachtingen, pas te checken op 1 januari 2013, als het achter de rug is.. Klinkt als een ernstige vorm van escapism, maar dat speelt al zolang de mens op deze aardkloot rondhuppelt. Al eeuwen zijn er mensen die denken dat het allemaal beter en anders wordt...

En even offtopic, kan iemand me wijzen naar die film die ik nog zou moeten bekijken, is die al in de videotheek te huur? Op het net is 'ie niet legaal te vinden en mijn UPC on demand heeft hem niet...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:18:46 #102
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53691128
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Als de maya zeggen dat de planeten op 1 lijn komen te staan met het hart van het universum ( Hunab Ku ) dan geloof ik dat ,
21-12-2012, ik heb mijn eigen TRU invulling er aan gegeven:
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53691208
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:48 schreef jogy het volgende:

[..]

Ok, wie heeft dat ding gemaakt? waar moeten we zoeken voor die docu? Als ik 'the year zero'invul in google komt er genoeg vandaan maar niks kijkbaars .
http://www.filmkrant.nl/a(...)/fk230/yearzero.html
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:33:41 #104
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53691495
quote:
Bijvoorbeeld.

Of deze:

http://www.moviemeter.nl/film/30354

- Serieus, ook voor de skepici onder ons (waar ik mijzelf dikwijls tot nader onderzoek onder reken).. het is zeer de moeite waard. Een erg interessante, objectieve docu.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_53691854
En hier wordt het nog mooier uitgelegd.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:00:33 #106
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53692070
Klinkt goed, kijken zal ik hem dus zeker!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:02:59 #107
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53692115
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:08 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jouw recht, maar mijns inziens erg twijfelachtig. Tot nu toe is er geen enkel bewijsbaar feit dat aantoont dat de maya meer waren dan een inmiddels praktisch verdwenen cultuur. Maar als jij gelooft dat de maya's voorspellingen hebben gedaan die de huidige natuurwetten kunnen aanpassen, dan is dat je goed recht..
[..]

Welke berekeningen hebben we het dan over? Het basis systeem achter een kalender, zoals het aantal malen maansopkomst en zonsopkomst, was meer bekend en nog eerder ook.
[..]

Klinkt als iemand die het niet meer aan kan in de wereld en, tegen alle logica in, hoopt op een verandering. Een vorm van escapisme.
Nogmaals, een ieder staat vrij om te geloven wat hij of zij wil, maar hou het dan ook bij geloof. Feiten en bewijs zul je er nooit voor vinden. Het blijven voorspellingen en verwachtingen, pas te checken op 1 januari 2013, als het achter de rug is.. Klinkt als een ernstige vorm van escapism, maar dat speelt al zolang de mens op deze aardkloot rondhuppelt. Al eeuwen zijn er mensen die denken dat het allemaal beter en anders wordt...

En even offtopic, kan iemand me wijzen naar die film die ik nog zou moeten bekijken, is die al in de videotheek te huur? Op het net is 'ie niet legaal te vinden en mijn UPC on demand heeft hem niet...
Als je "the year zero " bedoeld dan is hier de link : http://www.fascinerend.nl/webwinkel/index.php?product_id=3&cat=13&cmd=shop_list&sub=13 . het is volgens mij niet te huren in de videotheek, alleen vis internet te bestellen .
Mijn gevoel zegt dat de wereld drastisch veranderd , in de zin van dat het nu op zijn kop staat en helemaal krom is , het tegenovergestelde van wat het moet zijn of gaat worden .
Als jij er een pschychische tekortkoming aan wilt koppelen , dan bewijs je alleen maar hoe ouderwets en krom de wereld idd is .
tegen alle logica in is juist goed , dan kom je tenminste VERDER .
ik heb niet gezegt dat de maya de huidige natuurwetten kunnen aanpassen , blijkbaar keken ze verder dan de huidige natuurwetten of konden ze die " lezen " . De huidige natuurwetten gaan toch tot de dag van vandaag ? is toch niks meer dan een momentopname en niet de absolute waarheid . De natuur is zoals die is .
Morgen kan er iets worden ontdekt wat alles op zijn kop zet en alles in een ander licht gezien moet worden .
Misschien ben ik wel niet gek of heb ik last van escapisme , misschien ben ik wel onderdeel van de natuur ( duh ) en voel ik de veranderingen aankomen als levend wezen in het grote geheel .
wanneer dringt het door dat we niet verder komen met gedachten en handelingen die we gisteren ook al deden ?
wijs niet meteen iets af als het niet past in alles wat je nu weet .
Je komt niet vooruit als je dat wat je niet weet gaat scharen onder iets wat je al weet . dan zit je in een cirkel .
Er zullen miljoenen factoren bestaan die we nog niet weten , dus alles scharen onder dat wat we al weten is zinloos .
ik ben ooit een jaar depresssief geweest , geloof me dat ik absoluut weet wat het verschil is en hoe dat voelt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:22:49 #108
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53692556
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:02 schreef Summers het volgende:

[..]

Als je "the year zero " bedoeld dan is hier de link : http://www.fascinerend.nl/webwinkel/index.php?product_id=3&cat=13&cmd=shop_list&sub=13 . het is volgens mij niet te huren in de videotheek, alleen vis internet te bestellen .
Mijn gevoel zegt dat de wereld drastisch veranderd , in de zin van dat het nu op zijn kop staat en helemaal krom is , het tegenovergestelde van wat het moet zijn of gaat worden .
Als jij er een pschychische tekortkoming aan wilt koppelen , dan bewijs je alleen maar hoe ouderwets en krom de wereld idd is .
ik heb niet gezegt dat de maya de huidige natuurwetten kunnen aanpassen , blijkbaar keken ze verder dan de huidige natuurwetten of konden ze die " lezen " . De huidige natuurwetten gaan toch tot de dag van vandaag ? is toch niks meer dan een momentopname en niet de absolute waarheid . De natuur is zoals die is .
Morgen kan er iets worden ontdekt wat alles op zijn kop zet en alles in een ander licht gezien moet worden .
Misschien ben ik wel niet gek of heb ik last van escapisme , misschien ben ik wel onderdeel van de natuur ( duh ) en voel ik de veranderingen aankomen als levend wezen in het grote geheel .
wanneer dringt het door dat we niet verder komen met gedachten en handelingen die we gisteren ook al deden ?
Je komt niet vooruit als je dat wat je niet weet gaat scharen onder iets wat je al weet . dan zit je in een cirkel .
Er zullen miljoenen factoren bestaan die we nog niet weten , dus alles scharen onder dat wat we al weten is zinloos .
ik ben ooit een jaar depresssief geweest , geloof me dat ik absoluut weet wat het verschil is en hoe dat voelt .
Amen
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_53692902
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:02 schreef Summers het volgende:

[..]

Hopen op een verandering helpt je niet VERDER te komen. Je vastklampen aan wat anderen voor je verzinnen helaas ook niet.

Ik houd me helemaal niet vast aan wat ik weet, als ze morgen bekend maken dat we in 2012 ineens 10% meer chromosomen erbij krijgen en daardoor telepatisch worden, dan ben ik best bereid daarin mee te gaan, mits ondersteund door bewijs, feiten en logica. Niet omdat een vage internetpagina dat claimt.

De wereld zoals die nu is, is neit anders dan dat hij was al die duizenden jaren dat de mens hier rond liep. Je kunt dus niet zeggen dat hij het tegenovergestelde is van wat hij zou moeten zijn. Wel van wat jij wenst dat het zou zijn, maar dat is persoonlijk en subjectief. En ik noem het geen psychische tekortkoming, ik noem het een geloof... (tenzij je deze twee als gelijk wilt beschouwen)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:48:49 #110
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53693254
Besteld .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:12:32 #111
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53693782
er zijn wel meer voorspellers geweest in het verleden.. Nostradamus ofzo! volgens hem horen we niet meer te bestaan..
En dan drbij.. de maya telling stopt, maar wij zijn dacht ik geen maya's en onze telling gaat gewoon door!
Yesterday's a memory, another page of history
Als ik mezelf nog eens tegenkom.. dan zeg ik: 'Kom, vriend, we gaan een biertje drinken!'
Last.fm
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:54:21 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53694716
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:12 schreef bierbart het volgende:
er zijn wel meer voorspellers geweest in het verleden.. Nostradamus ofzo! volgens hem horen we niet meer te bestaan..
Neh, dat is maar één van de mogelijkheden bij nostradamus, aangezien hij zodanig cryptisch schreef dat je er met een beetje moeite uit kan halen dat de Koningin van Engeland opgegeten wordt door een bidsprinkhaan in een paars jasje.
quote:
En dan drbij.. de maya telling stopt, maar wij zijn dacht ik geen maya's en onze telling gaat gewoon door!
. Het punt met de mayaanse telling is juist dat die wél stopt en men is nieuwsgierig waarom dat zo is.
Vrijheid
  Boks-Chick donderdag 4 oktober 2007 @ 17:04:37 #113
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_53696633
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:54 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh, dat is maar één van de mogelijkheden bij nostradamus, aangezien hij zodanig cryptisch schreef dat je er met een beetje moeite uit kan halen dat de Koningin van Engeland opgegeten wordt door een bidsprinkhaan in een paars jasje.
[..]

toch is Nostradamus minstens zo intrigerend als het 2012 'complot'
lolwut
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:18:12 #114
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53713163
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:35 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Hopen op een verandering helpt je niet VERDER te komen. Je vastklampen aan wat anderen voor je verzinnen helaas ook niet.

Ik houd me helemaal niet vast aan wat ik weet, als ze morgen bekend maken dat we in 2012 ineens 10% meer chromosomen erbij krijgen en daardoor telepatisch worden, dan ben ik best bereid daarin mee te gaan, mits ondersteund door bewijs, feiten en logica. Niet omdat een vage internetpagina dat claimt.

De wereld zoals die nu is, is neit anders dan dat hij was al die duizenden jaren dat de mens hier rond liep. Je kunt dus niet zeggen dat hij het tegenovergestelde is van wat hij zou moeten zijn. Wel van wat jij wenst dat het zou zijn, maar dat is persoonlijk en subjectief. En ik noem het geen psychische tekortkoming, ik noem het een geloof... (tenzij je deze twee als gelijk wilt beschouwen)
Jij noemde het escapisme , .
Er is een verschil tussen hopen en voelen , je kan idd zo erg op iets hopen dat je het ook gaat voelen , dat kennen we allemaal , ik ook , dat is menselijk .

Ik klamp me niet vast aan wat anderen voor mij verzinnen , iedereen is gelijk , als ik als een schaap achter iemand aan zou hobbelen dan is 1 van ons twee overbodig , ik ben liever me unieke zelf en hoop dat anderen dat ook zijn .

Ik praat uit ervaring en baseer mijn mening daar ook op , net als ieder ander .
Ik ken heel veel mensen die weleens telepathie hebben of paranormale ervaringen hebben , daar hoeven we niet op te wachten , , het zit al in ons . dat bestaat al . ( niet van een internet pagina maar uit praktijk dus ) en zover ik weet heb ik geen 10 % extra chromosomen dus neem ik maar aan dat we al gemaakt zijn om het te kunnen .

Mijn mening zal dan ook altijd gebaseerd zijn in de richting dat het al bestaat , net als ieder ander doet op basis van zijn of haar ervaringen .
Iedereen roept altijd :" äls ik het met mijn eigen ogen zie en erbij sta dan geloof ik het pas " gelijk hebben ze , Ik ben net zo , maar als ik het met eigen ogen heb meegemaakt en erbij stond, dan kan ik toch niet anders dan zeggen het bestaat ?
Sommige gevoelens spreken de waarheid, gevoelens op een dieper of zogezegt paranormaal niveau ,
het is idd moeilijk om te kunnen scheiden op welk niveau je gevoel is , maar dat maakt niet uit , het gaat erom dat het mogelijk is . Weer niet van een internetpagina maar uit eigen ervaring .
het gevoel van tegenovergestelde wereld en dat het nu op zijn kop staat heb ik al anderhalf jaar en ben ik me elke dag bewust van . dat is mijn gevoel . ik ben prima in staat om zelf uit te maken wat waar is en wat niet , daar heb ik ZE niet voor nodig ,
Jij bent juist degene die nu zegt " als ZE morgen bekend maken , wie is ZE ? op wie vertrouw je zo heilig ? je zou het vandaag nog kunnen ervaren bij wijze van spreke , hoezo wachten op ZE .. wij zijn ZE .
ken je dat je iets zoekt en je ziet het niet omdat het onder je neus zit ? daar is het paranormale , in jezelf, heb je helemaal niemand voor nodig .
Waar je mij van "beschuldigt " (escapisme en vastklampen ) doe je dus zelf en is nergens meer op gebaseerd dan een internetpagina .
pi_53713687
Ik vraag me eigenlijk af waarom zoveel volkeren refereren naar 2012? Indien het werkelijk allemaal bs is, hoe wisten die mensen dan van verschillende continenten dat er rond 2012 iets gaat gebeuren?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:52:35 #116
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53716767
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:48 schreef Nee het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom zoveel volkeren refereren naar 2012? Indien het werkelijk allemaal bs is, hoe wisten die mensen dan van verschillende continenten dat er rond 2012 iets gaat gebeuren?
Misschien hadden ze toen wel teleportatie platforms ofzo, weet jij veel.. niemand die nu leeft was erbij
Als ik mezelf nog eens tegenkom.. dan zeg ik: 'Kom, vriend, we gaan een biertje drinken!'
Last.fm
pi_53716868
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:48 schreef Nee het volgende:
Nog vreemder is
het zal precies gebeuren op
21-12-2012 om 21:12 uur en 21 seconden
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:29:29 #118
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53717726
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:55 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nog vreemder is
synchroniciteit , daarom is de natuur zo heftig nu , we lopen synchroom met de veranderingen in de kosmos . misschien zijn er daarom zoveel mensen die dubbele getalen zien de afgelopen jaren , als teken van synchroniciteit . misschien zijn we onbewust ook aan het synchroniceren met de natuur/kosmos .
Dat is wat ik ervan heb gemaakt , en lijkt de bewustzijnsverandering een logisch gevolg .
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:40:16 #119
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_53717963
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:29 schreef Summers het volgende:

[..]

synchroniciteit , daarom is de natuur zo heftig nu , we lopen synchroom met de veranderingen in de kosmos . misschien zijn er daarom zoveel mensen die dubbele getalen zien de afgelopen jaren , als teken van synchroniciteit . misschien zijn we onbewust ook aan het synchroniceren met de natuur/kosmos .
Dat is wat ik ervan heb gemaakt , en lijkt de bewustzijnsverandering een logisch gevolg .
Je realiseerd je natuurlijk wel dat tijd relatief is he...
I mean no harm
pi_53718047
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:29 schreef Summers het volgende:

[..]

hehe nu ik dit lees is het 12.44
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53718096
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:44 schreef zhe-devilll het volgende:

hehe nu ik dit lees is het 12.44
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:52:15 #122
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53718243
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:18 schreef Summers het volgende:

Iedereen roept altijd :" äls ik het met mijn eigen ogen zie en erbij sta dan geloof ik het pas " gelijk hebben ze , Ik ben net zo , maar als ik het met eigen ogen heb meegemaakt en erbij stond, dan kan ik toch niet anders dan zeggen het bestaat ?
Precies.
Dus ik wil dat mensen eens ophouden met roepen dat Sinterklaas niet bestaat verdomme
zzz
pi_53718602
quote:
Nog vreemder is
Is dat Greenwich Mean Time of Central Standard time precies?
pi_53718788
quote:

[..]

Nog vreemder is
Hoe kom je daar bij?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:26:17 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53719139
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:52 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Precies.
Dus ik wil dat mensen eens ophouden met roepen dat Sinterklaas niet bestaat verdomme
Appels > peren. De één is een eigen ervaring zonder dat iemand er in een rood pakje met een witte baard voor nodig is en de ander niet .
Vrijheid
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:28:08 #126
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53719183
quote:

[..]

Precies.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:29:11 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53719206
quote:

[..]

Precies.
Jij moet nog ff geduld hebben , over 2 mnd zie je hem weer hoor ...
pi_53736217
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:15 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij?

Lees maar eens op die doomsites over de maya's!
pi_53743034
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:18 schreef Summers het volgende:

[..]

Jij noemde het escapisme , .
Er is een verschil tussen hopen en voelen , je kan idd zo erg op iets hopen dat je het ook gaat voelen , dat kennen we allemaal , ik ook , dat is menselijk .

Ik klamp me niet vast aan wat anderen voor mij verzinnen , iedereen is gelijk , als ik als een schaap achter iemand aan zou hobbelen dan is 1 van ons twee overbodig , ik ben liever me unieke zelf en hoop dat anderen dat ook zijn .

Ik praat uit ervaring en baseer mijn mening daar ook op , net als ieder ander .
Ik ken heel veel mensen die weleens telepathie hebben of paranormale ervaringen hebben , daar hoeven we niet op te wachten , , het zit al in ons . dat bestaat al . ( niet van een internet pagina maar uit praktijk dus ) en zover ik weet heb ik geen 10 % extra chromosomen dus neem ik maar aan dat we al gemaakt zijn om het te kunnen .

Mijn mening zal dan ook altijd gebaseerd zijn in de richting dat het al bestaat , net als ieder ander doet op basis van zijn of haar ervaringen .
Sommige gevoelens spreken de waarheid, gevoelens op een dieper of zogezegt paranormaal niveau ,
het is idd moeilijk om te kunnen scheiden op welk niveau je gevoel is , maar dat maakt niet uit , het gaat erom dat het mogelijk is . Weer niet van een internetpagina maar uit eigen ervaring .
het gevoel van tegenovergestelde wereld en dat het nu op zijn kop staat heb ik al anderhalf jaar en ben ik me elke dag bewust van . dat is mijn gevoel . ik ben prima in staat om zelf uit te maken wat waar is en wat niet , daar heb ik ZE niet voor nodig ,
Jij bent juist degene die nu zegt " als ZE morgen bekend maken , wie is ZE ? op wie vertrouw je zo heilig ? je zou het vandaag nog kunnen ervaren bij wijze van spreke , hoezo wachten op ZE .. wij zijn ZE .
ken je dat je iets zoekt en je ziet het niet omdat het onder je neus zit ? daar is het paranormale , in jezelf, heb je helemaal niemand voor nodig .
Waar je mij van "beschuldigt " (escapisme en vastklampen ) doe je dus zelf en is nergens meer op gebaseerd dan een internetpagina .

Met "ze" bedoel ik alle andere mensen behalve mezelf. Aangezien elk mens slechts een beperkte ervaring met het leven heeft, zul je dingen moeten aannemen van anderen. Je kunt simpelweg niet weten of iets waar is, zonder zelf ervaringen te hebben. Bestaat Indonsïe, bestaat een pinguin? Ik ben nog niet in Indonesïe geweest, dus daar moet ik uitgaan van anderen. Pungiuns heb ik wel gezien, dus daar van kan ik zeggen dat ik weet dat ze bestaan.
"Ze" zeggen een heleboel dingen, waaruit iedereen een keuze moet maken wat te geloven en wat niet. Als ze zeggen dat de zon erg heet is, dan kan ik dat geloven of niet. Ik heb niet de mogelijkheid om zelf met een thermometer te gaan kijken. Echter aangezien er vergelijkbare fenomenen zijn (zoals vuur), de theorie goed in elkaar zit en het algemeen geaccepteerd wordt, kies ik ervoor om het te geloven.
Is het ook zo? Geen idee, maar het ondersteunend verhaal is zelf grotendeels na te gaan, dus ik geloof het. Echter het is altijd mogelijk dat het toch een brok ijs blijkt te zijn.
Als het op de maya's aankomt, dan wordt het wat lastig. Wederom zul je op "hun" moeten vertrouwen als je de kant van de voorspellingen op wilt gaan. 99% van de voorspellingen die ik ben tegen gekomen, zijn het resultaat van persoonlijke opvattingen. Geen van die voorspellingen staat vast in steen. En ook al zou dat zo zijn, dan nog ben je afhankelijk van anderen tenzij je het maya schrift kan lezen.
Dus als er mensen zijn die zeggen dat in 2012 alle planeten op een rij komen te staan, dan moet de keuze maken om ze te geloven of niet. Echter anders dan het verhaal van de zon, heb je nu geen enkel punt waarop je het verhaal kan nagaan. Er is niets in steen gezet, niets te vinden op papier uit de tijd van de mayas. Ook heb je geen steun in de bekende natuurwetten, aangezien deze de samenstand niet voorspellen. Het is dus onmogelijk om te weten of het zo is. Het is ook onmogelijk om na te gaan of het zo is. De enige "hoop" die je hebt is proberen de bronnen van diegenen die het claimt te achterhalen, maar zonder dat kun je het niet weten en is het 100% geloof. Net zoals de hete of koude zon, echter met een stuk minder basis om het geloof te ondersteunen.

Het grootste verschil tussen ons is, denk ik, dat jij "weet" dat er wat gaat gebeuren, ook al is dat niet ondersteunt met "bewijs", terwijl ik ervan uit ga (denk) dat er niets gebeurt. Ik heb bij lange na geen 100% kennis van de hele maya geschiedenis, dus ik kan het makkelijk fout hebben. Echter tot nu toe heb ik geen overtuigend verhaal gezien dat me doet twijfelen aan 2012. Jij gaat er 100% van uit dat er wat gaat gebeuren omdat je dat weet (voelt/denkt) en omdat je dingen klakkeloos geloofd (planeten samenstand) zonder basis.

Dat komt mogelijk omdat jij een stuk spiritueler bent ingesteld dan ik en dat in die belevingswereld voelen, denken en weten wat minder gescheiden zijn dan in mijn logische, rationele beleveningswereld. Ik ga ervan uit dat iets niet waar is, niet bestaat, tenzij anders bewezen, jij precies het tegenovergesteld.... En bewijzen dat iets niet bestaat is praktisch onmogelijk, dus....

[ Bericht 2% gewijzigd door The_stranger op 06-10-2007 15:16:29 ]
C. Sagan
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:58:17 #130
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53747638
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 00:44 schreef Jel.L het volgende:

[..]
Je hoeft niet bang te zijn dat Jonestown zich bij mij herhaalt (SpecialK). Waar haal je die onzin vandaan? 19-09, ik leef nog steeds. Ik vind het alleen apart dat er veel rond deze datum te vinden is zowel wetenschappelijk als historisch gezien.

Oh? We hebben al talloze suicide cults gehad om datums die minder geprofileert waren dan 2012.

Daarnaast was m'n punt dat het verschil tussen mij en de mensen die deze hypes aanwakkeren en levend houden is dat ik me niet actief bezig hou met mensen gek maken. Als je stennis gaat lopen trappen kan je maar beter 100% right zijn. Mensen lopen elkaar op te naaien en als de datum verstreken is dan komen ze met wat slappe smoezen. Maar het frappante is dat ze er niet op afgerekend worden.

Ik kwam enkel met een suggestie voor wat sancties.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_53748370
http://www.seriewoordenaar.nl

Die user heeft ook op Fok! gepost, hele interessante site, met veel info over 2012.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:55:07 #132
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53748776
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:36 schreef dawg het volgende:

Die user heeft ook op Fok! gepost, hele interessante site, met veel info over 2012.

Dat vind ik ook een heerlijke site, zo down to earth mogelijk als je daar nog van kan spreken met de onderwerpen die hij behandeld. .
Vrijheid
  Moderator zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:31:33 #133
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53749614
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:36 schreef dawg het volgende:

Ik heb nog wierrook van die seriewoordenaar tegoed als ik me goed herinner
Hij heeft toch eens zo'n prijsvraag gedaan in TRU?

Maar mooie site inderdaad
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:09:28 #134
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_53813702
quote:

[..]

Nog vreemder is
Lokale tijd? GMT? EST? Zomer of wintertijd?

/edit: Oh wacht, maya tijd natuurlijk
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:29:21 #135
31101 _Led_
pi_53814112
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Appels > peren. De één is een eigen ervaring zonder dat iemand er in een rood pakje met een witte baard voor nodig is en de ander niet .
Onzin, mensen die in Sinterklaas geloven zullen je overtuigd kunnen vertellen dat het niet zomaar iemand in een rood pakje is, maar dat het Sinterklaas is en dat je daar niet mee moet spotten.
Het punt is dus - als jij niet weet dat iemand je voor de gek houdt, zul je zeggen "Ik zie 'm toch man, waar heb je het over, natuurlijk bestaat ie !".
Datzelfde geldt ook voor andere dingen !
De een zal zeggen "nou ik voelde iets hoor, dus geesten bestaan !" terwijl de ander zegt : "Dat was geen geest, ik kan dat gevoel zo bij je reproduceren met een grondtoon van 18.2Hertz in een lab. Je hersens foppen je".
Die laatste persoon is dus degene die inmiddels verteld is dat Sinterklaas niet bestaat

Zeggen "ik heb het gezien dus het bestaat" is dus quatsch, men noeme Hans Klok.
Er zijn hele volksstammen in gespecialiseerd om je dingen te laten zien / geloven die niet zijn wat je denkt.

Een deel daarvan komt er eerlijk voor uit dat het hun werk is en niet meer dan een illusie - kunstenaars, goochelaars, sinterklaas-studenten - en een deel niet (charlatans).

[ Bericht 16% gewijzigd door _Led_ op 09-10-2007 14:36:58 ]
zzz
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:33:45 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53814202
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:29 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Onzin.
Zeggen "ik heb het gezien dus het bestaat" is quatsch, men noeme Hans Klok.
Er zijn hele volksstammen in gespecialiseerd om je dingen te laten zien / geloven die niet zijn wat je denkt.

Een deel daarvan komt er eerlijk voor uit dat het hun werk is - kunstenaars, goochelaars, sinterklaas-studenten - en een deel niet (charlatans).
Ja, je blijft er maar personen bijhalen die dus moeite doen om je iets te laten zien op een manier dat het onmogelijk lijkt. Kunstjes met spiegels en alles. Als er nou eens wat gebeurt wat onmogelijk lijkt en er is niemand in de buurt die dat kan goochelen dan is het wat mij betreft een ander verhaal. Net als dat het verhaal van de appel een andere is als die van de peer.
Vrijheid
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:39:04 #137
31101 _Led_
pi_53814284
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, je blijft er maar personen bijhalen die dus moeite doen om je iets te laten zien op een manier dat het onmogelijk lijkt. Kunstjes met spiegels en alles. Als er nou eens wat gebeurt wat onmogelijk lijkt en er is niemand in de buurt die dat kan goochelen dan is het wat mij betreft een ander verhaal. Net als dat het verhaal van de appel een andere is als die van de peer.
Zoals een Fata morgana bedoel je ?
Of de 18.2Hertz grondtoon waarmee we mensen een religieus gevoel kunnen geven of het gevoel kunnen geven dat er 'iets of iemand' bij ze in de buurt is ?
Of het snel ronddraaiende wiel, dat bij de juiste snelheid achteruit lijkt te draaien ?
Of in de trein zitten en denken dat je wegrijdt, maar dan blijkt het juist die andere trein te zijn waar je naar kijkt die wegrijdt ?

Het enige dat ik met die voorbeelden wil zeggen (of er nou mensen bij zijn betrokken of niet) is dat je zintuigen gewoon te foppen zijn.
Iets zien of ervaren wil niet zeggen dat jouw interpretatie klopt.
zzz
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:55:39 #138
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_53814585
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:39 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Of de 18.2Hertz grondtoon waarmee we mensen een religieus gevoel kunnen geven of het gevoel kunnen geven dat er 'iets of iemand' bij ze in de buurt is ?
Of het snel ronddraaiende wiel, dat bij de juiste snelheid achteruit lijkt te draaien ?
Of in de trein zitten en denken dat je wegrijdt, maar dan blijkt het juist die andere trein te zijn waar je naar kijkt die wegrijdt ?

Het enige dat ik met die voorbeelden wil zeggen (of er nou mensen bij zijn betrokken of niet) is dat je zintuigen gewoon te foppen zijn.
Iets zien of ervaren wil niet zeggen dat jouw interpretatie klopt.
Dit past eigenlijk weer beter thuis in de skeptics corner .

Maar wat ik dus bedoel is als je in je eentje iets meemaakt wat later bevestigd wordt ( een voorspellende droom voor mijn part ) en je hebt dat meerdere malen ( één keer kan toeval zijn, twee keer ook maar als men het nog vaker heeft, tja ) dan kan je er wat mij betreft vanuit gaan dat het ook daadwerkelijk iets bijzonders is en hoef je het niet meer te ontkennen. Ookal is het dan niet wetenschappelijk aangetoond of iets wat je zelf kan sturen of opwekken omdat het gewoon spontaan gaat.

Je hebt ook nog de vibraties en optische illusies die iedereen kent ja maar soms komt er ook iets daadwerkelijk vreemds tussendoor. Dat niet iedereen het heeft/kan betekend niet dat het niet mogelijk is. Je zintuigen zijn te foppen maar dat zegt niet dat het altijd ook daadwerkelijk zo is.
Vrijheid
pi_53821398
Waarom 21-12-2012? En geen 21-12-2112? Dat zou toch veel vetter zijn...

[ Bericht 1% gewijzigd door Markus-S-Lappelullus op 09-10-2007 20:28:41 ]
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:26:47 #140
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53821533
@ TT dan spring ik van een gebouw.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:31:47 #141
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_53824802
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:39 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wel grappig dat je precies een punt pakt wat inderdaad veel lijkt voor te komen met paranormale activiteiten.. oftewel geesten. Dan bedoel ik niet die exacte toon, maar meer trillingen in zijn algemeen.
Maar om nou weer te zeggen dat het alleen die trilling is die rariteiten veroorzaakt, zou ik niet zo zeker van zijn. Er worden steeds meer dingen gevonden die een bijverschijnsel lijken te zijn omtrent geesten en metingen. Vooral EVP vind ik zelf een hele interessante.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:15:08 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53826169
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Belofte maakt schuld he
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:29:40 #143
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53831484
De hersens van een mens hebben ook hun grenzen.. als het iets niet kan bevatten (tovenarij ofzo) wil dat niet meteen zeggen dat het niet kan!
Laatst was ik bij iemand en we hadden het over deja-vu's.. en hij zei dat het komt doordat je hersens dan even minder snel werken dan je bewustzijn.. Maar, het leven is toch veel leuker met geheimzinnige dingen als een deja-vu..
Ontopic:
Misschien gebeurd er dus in 2012 wel echt iets dat voor ons stervelingen niet te bevatten is, maar na de tijd wel heel logisch en normaal lijkt
Last.fm
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:44:07 #144
31101 _Led_
pi_53831758
Misschien landen in 2011 de aliens wel !
Misschien reist in 2010 Atlantis wel weer naar boven !
Misschien verandert in 2016 de aarde wel in KAAS !

Ja, het zou toch kunnen ???
zzz
pi_53831797
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Je hebt wel eerder "gedreigt" met zelfmoord als 2012 niets blijkt te zijn, ben benieuwd, maar het zal wel weer standaadr BG praat zijn, hoog van de toren, maar als puntje bij paaltje komt....
C. Sagan
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:47:13 #146
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53831818
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:44 schreef L.Denninger het volgende:
Misschien landen in 2011 de aliens wel !
Misschien reist in 2010 Atlantis wel weer naar boven !
Misschien verandert in 2016 de aarde wel in KAAS !

Ja, het zou toch kunnen ???
Als het maar wel gesmolten kaas is.. dat is wat lekkerder dan gewone kaas!
Last.fm
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:51:02 #147
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53831897
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:29 schreef bierbart het volgende:
De hersens van een mens hebben ook hun grenzen.. als het iets niet kan bevatten (tovenarij ofzo) wil dat niet meteen zeggen dat het niet kan!
Laatst was ik bij iemand en we hadden het over deja-vu's.. en hij zei dat het komt doordat je hersens dan even minder snel werken dan je bewustzijn.. Maar, het leven is toch veel leuker met geheimzinnige dingen als een deja-vu..
Ontopic:
Misschien gebeurd er dus in 2012 wel echt iets dat voor ons stervelingen niet te bevatten is, maar na de tijd wel heel logisch en normaal lijkt
Hou jij het nou maar bij bier, bart.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:30:49 #148
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_53832883
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je hebt wel eerder "gedreigt" met zelfmoord als 2012 niets blijkt te zijn, ben benieuwd, maar het zal wel weer standaadr BG praat zijn, hoog van de toren, maar als puntje bij paaltje komt....
Hij zij niet wat voor gebouw, kan best een zandkasteeltje zijn

En trouwens: De wereld veranderen in kaas, dat zou nog eens wat zijn. Krijgen we dan ook een kaasreligie? Roomskaasoliek enzo, en natuurlijk ook Cheezus
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:35:23 #149
183433 bierbart
bier en tieten
pi_53833012
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hou jij het nou maar bij bier, bart.
Op bier kun je tenminste vertrouwen! het loopt niet weg.. en het heeft nooit ongelijk
Last.fm
pi_53833038
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:30 schreef Elegy het volgende:

[..]

Hij zij niet wat voor gebouw, kan best een zandkasteeltje zijn
Hij heeft letterlijk over zelfmoord gesproken, dus die deal staat vast...
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')