mag PSV neit met een idee komen? Er waren ook mensen die met het achterlijke idee van de play offs kwamen waar alle clubs behalve één voor warenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:01 schreef DrDentz het volgende:
PSV moet niet zeuren
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:12 schreef DrDentz het volgende:
van Raaij liet toch ook steeds balonnetjes op, met zn euroleague enzo.. wat is dat toch daar
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk dat ze het een beetje saai vinden, ze zijn de afgelopen acht jaar maar liefst zesmaal kampioen (van de armoede, dat wel) geworden.
Elke dag patat is ook niet meer lekker.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:04 schreef rubbereend het volgende:
voordeel van dit plan is dat de topclubs vaker tegen elkaar spelen, dat maakt de uitzendrechten meer waard.
inderdaad, maar in de beslissende fase van de competitie is Ajax - Feyenoord interessanter dan Ajax - VVVquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:09 schreef ErikT het volgende:
[..]
Elke dag patat is ook niet meer lekker.
Alsof er in een BeneLiga geen grotere en kleinere clubs (of clubs die geen prijzen meer kunnen winnen) zullen zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
inderdaad, maar in de beslissende fase van de competitie is Ajax - Feyenoord interessanter dan Ajax - VVV
Ik kom uit Nederlands Limburg, geboren en getogen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:59 schreef Stpan het volgende:
Jij bent Belg DarkShine, KV Mechelen als avatar. We hebben het nu over het Nederlandse volk.
Maar ik ben van overtuiging dat er misschien maar iets van 6 Belgische ploegen een toevoeging zouden zijn, is het dat allemaal wel waard?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:56 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik zit in Nederlands Limburg, geboren en getogen.
Maar een BeNeliga is wel een oplossing om in de toekomst, voor beide landen, een sterkere competitie te krijgen.
Als je in de toekomst niet nog verder achterop wilt komen is het dat wel waard inderdaad. Tenzij je natuurlijk al blij bent met de resultaten in de nationale competitie.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:58 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Maar ik ben van overtuiging dat er misschien maar iets van 6 Belgische ploegen een toevoeging zouden zijn, is het dat allemaal wel waard?
Het resultaat is wel dat het eerste deel van het seizoen voor 60% van de liefhebbers niet meer interessant is. Dat Ajax, PSV en Feyenoord de bovenste 8 gaan halen dat staat wel vast. De onderlinge wedstrijden worden wedstrijden waarin je het verschil niet meer hoeft te maken want alles gaat om de laatste 7 wedstrijden. Of je daarin 8e of 1e wordt maakt geen ruk meer uit.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:26 schreef rubbereend het volgende:
inderdaad, maar in de beslissende fase van de competitie is Ajax - Feyenoord interessanter dan Ajax - VVV
En internationaal word het steeds minder...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:05 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij gaat het steeds beter hier in Nederland.. Stadions worden groter, subtop wordt sterker.
Gewoon een nederlandse competitie houden! Ik zit echt niet te wachten op belgische ploegen in onze competitie. Ik heb echt HELEMAAL niets met de belgische competitie.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:05 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij gaat het steeds beter hier in Nederland.. Stadions worden groter, subtop wordt sterker.
Gewoon een nederlandse competitie houden! Ik zit echt niet te wachten op belgische ploegen in onze competitie. Ik heb echt HE-LE-MAAL niets met de belgische competitie.
Maar nog steeds niet echt veel te zoeken in Europa...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:05 schreef venomsnake het volgende:
Gewoon een nederlandse competitie houden! Ik zit echt niet te wachten op belgische ploegen in onze competitie. Ik heb echt HE-LE-MAAL niets met de belgische competitie.
Jullie zijn nou het grote voorbeeld dat het Internationaal met de Nederlandse clubs niet meer echt geweldig gaat (Kopenhagen, Slavia).quote:
Ik vind dat Nederland het best aardig doet de laatste jaren in Europa.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:09 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar nog steeds niet echt veel te zoeken in Europa...
Een sterkere competitie, met wekelijks serieuze tegenstand kan ervoor zorgen dat de clubs sterker worden en ook in Europa een (grotere) rol van betekenis kunnen gaan spelen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:09 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Jullie zijn nou het grote voorbeeld dat het Internationaal met de Nederlandse clubs niet meer echt geweldig gaat (Kopenhagen, Slavia).
Dat is dus wat ik bedoel.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Een sterkere competitie, met wekelijks serieuze tegenstand kan ervoor zorgen dat de clubs sterker worden en ook in Europa een (grotere) rol van betekenis kunnen gaan spelen.
Ik zie clubs die de laatste jaren toch echt minder hebben gepresteerd dan Roda. AZ komt er dan juist weer alleen bij vanwege die laatste jaren.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:30 schreef venomsnake het volgende:
^^ hehe, zal DarkShine blij mee zijn..![]()
Ik mis De Graafschapquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:30 schreef venomsnake het volgende:
^^ hehe, zal DarkShine blij mee zijn..![]()
Ja en? Ik vind het best gaan. Ik kijk nog steeds als supporter. En ik heb 100 keer liever een wedstrijd tegen Heracles dan tegen Racing Genk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:09 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Jullie zijn nou het grote voorbeeld dat het Internationaal met de Nederlandse clubs niet meer echt geweldig gaat (Kopenhagen, Slavia).
Die komen met KVM in de divisie daaronder.quote:
Als alle klasses uit 16 teams bestaan, zou dat beteken dat er meerdere profclubs uit Nederland regionaal gaan spelen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:42 schreef DarkShine het volgende:
Twee BeNeklasses en daaronder regionaal.
Uit beviel het niet zo he?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Hoewel ik wel graag tegen Luik nog een keer speel. Maar dat is weer om een hele andere reden.
Als je in de Belgische klasses goed doorsaneert (clubs met vele schulden) hoeft dat niet het geval te zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:43 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Als alle klasses uit 16 teams bestaan, zou dat beteken dat er meerdere profclubs uit Nederland regionaal gaan spelen?
Dat krijg je zonder maatstaven op wie er wel en niet mee mogen doen. Clubs die de boot missen zullen procederen tot ze erbij neervallen, omdat ze allemaal wel een criteria kunnen bedenken waarom ze wel mee mogen doen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:31 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik zie clubs die de laatste jaren toch echt minder hebben gepresteerd dan Roda. AZ komt er dan juist weer alleen bij vanwege die laatste jaren.
Regiospreiding? Je hebt Vitesse al als Gelderse afgevaardigde, dus dat lijkt me niet nodigquote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:53 schreef Stpan het volgende:
[..]
Dat krijg je zonder maatstaven op wie er wel en niet mee mogen doen. Clubs die de boot missen zullen procederen tot ze erbij neervallen, omdat ze allemaal wel een criteria kunnen bedenken waarom ze wel mee mogen doen.
Roda vanwege hun prestaties over de afgelopen 15 jaar. Sparta omdat ze de eeuwig no. 4 op de ranglijst zijn. De Graafschap vanwege regiospreiding.
Maar ik lees vooral aannames bij de BeNeLiga. Meer inkomsten (wie gaat er voor die competitie betalen dan?) en beter voetbal (want meer weerstand van die 6 (!) Belgische clubjes?).
Ik denk dat beide aannames in de praktijk heel vies gaan tegenvallen.
preciesquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:05 schreef venomsnake het volgende:
Moeilijk te zeggen, ik denk eigenlijk het eerste. Het is goed om te zien dat spelers als N'Kufo, Alves in Nederland spelen bij niet-topclubs.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:29 schreef DarkShine het volgende:
De subtop word sterker, komt dit omdat we echt sterker worden of omdat de topclubs zwakker worden?
De begroting van FC Groningen is fors gestegen de afgelopen jaren, en zal nog meer stijgen als het stadion wordt uitgebreid. Er komen dan nog meer business seats. (er is gewoon een wachtlijst)quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:29 schreef DarkShine het volgende:
De subtop word sterker, komt dit omdat we echt sterker worden of omdat de topclubs zwakker worden?
Een Braziliaans international op de bank bij de nummer 12 van Nederland.quote:
Henk ten Hoor heeft 3 spelers gekocht en betaalt hun salaris. Wie precies weet ik niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De begroting van FC Groningen is fors gestegen de afgelopen jaren, en zal nog meer stijgen als het stadion wordt uitgebreid. Er komen dan nog meer business seats. (er is gewoon een wachtlijst)
Spelers als Berg (3.2 miljoen euro) waren 3 jaar geleden never nooit haalhaar voor een club als Groningen. Zelfde geldt bijvoorbeeld een talent als Matavz, 1.1 miljoen betalen voor een talent die niet direct een basisplek zal krijgen was ondenkbaar 3 jaar geleden.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:17 schreef BobbyHill het volgende:
En weer een achterlijk plan uit de koker van onze Eindhovense vrienden. Ik zeg: 18 clubs behouden, play-offs afschaffen en elke PSV-bobo die in de toekomst met een plan over de competitie-opzet aankomt standaard negeren.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:14 schreef rubbereend het volgende:
Blijkbaar wil de ECV sowieso een andere opzet.
nouja ze zullen moeten als de plannen van Platini doorgaan, dan raken we een CL plek kwijt en ben je een belangrijk onderdeel van de PO's kwijtquote:
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een Braziliaans international op de bank bij de nummer 12 van Nederland.![]()
Ik denk ook dat de subtop sterker is geworden. Daarnaast is Europees succes geen goede graadmeter voor de sterkte van de competitie denk ik, op Europees niveau hebben Duitsland en Frankrijk ook geen prijs gewonnen, misschien een finale van Bayer Leverkusen en Dortmund in de UEFA Cup. En verder doet ook Olympique Lyon wel leuk mee, maar die landen winnen toch ook weinig prijzen. Toch zou het dom zijn om te zeggen dat de Bundesliga een zwakke competitie zou zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:56 schreef Stpan het volgende:
'De subtop' is denk ik sterker geworden. De individuele clubs binnen deze subtop golven wel heel erg. Vitesse en Roda zijn nu weer minder, waar FC Twente en Groningen uit een mindere periode zijn gekomen.
Verder zal niemand ontkennen dat we het Europees minder doen dan in de jaren '90. Maar ook in die tijd was Europees incidenteel en niet structureel zoals in Spanje en Italie.
Dan raken we die kwijt, nou en. Gaat degene die er naar toe behoort te gaan, de kampioen, zoals het hoort.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nouja ze zullen moeten als de plannen van Platini doorgaan, dan raken we een CL plek kwijt en ben je een belangrijk onderdeel van de PO's kwijt
De beste speler van het beste team uit Duitsland is niet eens goed genoeg voor ons nationale eftal. En de beste middenvelder ter wereld mag op een goeie dag eens 10 minuten meespelen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een Braziliaans international op de bank bij de nummer 12 van Nederland.![]()
quote:'Rekers Eredivisie met zestien clubs is interessant'
Het idee dat Jan Reker deze week in Voetbal International lanceerde de Eredivisie in te krimpen tot zestien clubs, lijkt bijval te krijgen van de Eredivisie CV (ECV). 'Het is een interessante optie.'
PSV's algemeen directeur Reker wil een Eredivisie met zestien in plaats van achttien ploegen. Zij spelen een hele competitie. Na afloop strijden de bovenste acht in een halve competitie om Europees voetbal, de onderste acht zullen moeten vechten tegen degradatie.
Reker legde het voorstel neer bij de KNVB en de ECV. De directeur ontwierp zijn plan om in te spelen op de mogelijke gevolgen van de plannen die UEFA-voorzitter Michael Platini heeft met de Champions League en UEFA Cup. De ideeën van de Franse preses brengen het voortbestaan van de huidige play-offs in gevaar.
'We verwachten eigenlijk pas eind november een definitief scenario', vertelt ECV-directeur Frank Rutten over de plannen van Platini. 'Pas daarna kunnen we eventuele andere opties gaan bespreken, al sluit ik niet uit dat er eerder over de plannen van Reker wordt gesproken. Reker is een man met een enorme voetbalervaring en zijn idee is duidelijk niet op een achternamiddag uitgewerkt', aldus Rutten tegenover het ANP.
Ik blijf het een gedrocht vinden. Waarom zouden ploegen als Feyenoord, Ajax en PSV uberhaupt nog hun best doen als ze tegen elkaar spelen? Waarom zouden ze hun best nog een wedstrijd of 10 voor het einde van de reguliere competitie? Vanaf dat moment is de kans dat ze 9e worden redelijk minimaal.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:18 schreef pfaf het volgende:
Tuurlijk zal er een cultuuromslag zijn, maar als we het eenmaal gewend zijn, zullen ( en dan praat ik over de echte lange termijn van 1 of meerdere deccenia ) de meeste voetballiefhebbers niet meer anders willen. Een knock-out systeem waarbij dus de nummer 1-8, 2-7 speelt in de kwarfinale enzovoorts levert een prachtige seizoensclimax op.
Omdat je aan de stand nog steeds Europese plekken verbindt. Dus de nummer 1 tot en met 5 gaan nog steeds Europa in. Voor de nummers 1/8 gaan gewoon een aparte knock-out spelen voor wie de kampioen wordt.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 08:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik blijf het een gedrocht vinden. Waarom zouden ploegen als Feyenoord, Ajax en PSV uberhaupt nog hun best doen als ze tegen elkaar spelen? Waarom zouden ze hun best nog een wedstrijd of 10 voor het einde van de reguliere competitie? Vanaf dat moment is de kans dat ze 9e worden redelijk minimaal.
Misschien moeten we er gewoon aan wennen maar ik blijf het belachelijk vinden dat je 34 wedstrijden moet spelen die vrijwel nergens over na gaan en dat dan de laatste drie wedstrijden bepalen of je 1e of 8e wordt![]()
Waarom is dat nodig dan? De competitie wordt er echt niet spannender door. De eindstand na 34 wedstrijden moet gewoon bepalen wie Europa ingaat. Of dat nou met een plek minder is ala. Dat is niet zo interessant. Buiten de top 3 en Az heeft niemand wat te zoeken in Europa.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Omdat je aan de stand nog steeds Europese plekken verbindt. Dus de nummer 1 tot en met 5 gaan nog steeds Europa in. Voor de nummers 1/8 gaan gewoon een aparte knock-out spelen voor wie de kampioen wordt.
Dat zeg ik tochquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:30 schreef Happel het volgende:
[..]
Waarom is dat nodig dan? De competitie wordt er echt niet spannender door. De eindstand na 34 wedstrijden moet gewoon bepalen wie Europa ingaat. Of dat nou met een plek minder is ala. Dat is niet zo interessant. Buiten de top 3 en Az heeft niemand wat te zoeken in Europa.
Zeg je niet. Het kampioenschap moet gewoon zijn voor degene die na 34 wedstrijden bovenaan staat, niets anders. Al die ideeën slaan nergens op en zijn ook volstrekt nutteloos. Het doel wat ze, in dit geval Reker, er mee voor ogen heeft zal ook niet behaalt worden.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch
Alleen het kampioenschap wordt bepaald door een knock-out systeem. Geen Europese plek. Dat zou het kampioenschap in mijn ogen veel spannender en leuker maken.
Tja op die manier splits je wel de Europese tickets van het kampioenschap wat dus idd op twee vlakken belangen met zich meebrengt. Dan ondervang je idd wel voor een groot deel dat er geen motivatie zou zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Alleen het kampioenschap wordt bepaald door een knock-out systeem. Geen Europese plek. Dat zou het kampioenschap in mijn ogen veel spannender en leuker maken.
Er zal echt wel een ander idee gaan komen, mocht dit plan niet door gaan. De ECV is echt op zoek naar een manier om meer inkomsten te generen en dat kan bijna alleen maar om de competitie interessanter te maken door spanning te creeren. De extra interesse die je bij kampioenschap-play-offs krijgt, is daar een voorbeeld van.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:34 schreef Happel het volgende:
[..]
Zeg je niet. Het kampioenschap moet gewoon zijn voor degene die na 34 wedstrijden bovenaan staat, niets anders. Al die ideeën slaan nergens op en zijn ook volstrekt nutteloos. Het doel wat ze, in dit geval Reker, er mee voor ogen heeft zal ook niet behaalt worden.
En je hebt niet het oneerlijke dat je complete seizoen afhangt van twee wedstrijden.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Tja op die manier splits je wel de Europese tickets van het kampioenschap wat dus idd op twee vlakken belangen met zich meebrengt. Dan ondervang je idd wel voor een groot deel dat er geen motivatie zou zijn.
Mwah, ik weet niet of dat zou is, dat is meer met de beker. Nu speel je 2x kwartfinale, 2x halve finale en 2x finale (in mijn idee). Dan moet je ook veel geluk hebben om daar door heen te komen als je al een heel seizoen ruk speelt.quote:Ik blijf het echter belachelijk vinden dat na 34 wedstrijden de nummer 7 alsnog kampioen zou kunnen worden. Je kunt het hele seizoen ruk spelen om vervolgens aan het einde alsnog kampioen te worden door drie goede wedstrijden te spelen![]()
Tja, dat maakt het wel lastig. Ik zou het ook niet precies weten hoe je het op kan lossen. Je kan de stand na 32 wedstrijden inleveren aan de UEFA en dan het kampioenschap officieus officieel maken oidquote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:38 schreef Stpan het volgende:
BS, maar als er straks 1 CL-plek is, voor de echte kampioenen zoals Platini dat volgens mij wil, dan werkt je plan niet.
PSV wordt dan bijv. 1e, maar verliest de playoffs, maar mag wel CL spelen?
Eerste seizoen playoffs speelde Ajax de eerste helft van het seizoen totaal ruk. 5 wedstrijden achter elkaar zonder doelpunt en dat soort gekkigheden. Uiteindelijk hervinden ze zich een beetje, komen met wat hangen en wurgen in de playoffs en mogen vervolgens voorronde spelen omdat ze die wedstrijden wel goed spelen. Feyenoord verliest het hele seizoen geen enkele wedstrijd van de topploegen maar blijft met een UEFA cup ticket achter omdat ze in de eerste wedstrijd tegen Ajax al enorm op hun bek gaan.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Mwah, ik weet niet of dat zou is, dat is meer met de beker. Nu speel je 2x kwartfinale, 2x halve finale en 2x finale (in mijn idee). Dan moet je ook veel geluk hebben om daar door heen te komen als je al een heel seizoen ruk speelt.
Wat een volstrekte nonsens. Anderlecht, Club Brugge, Standard, Genk zijn duidelijk een niveau hoger dan Heracles. Die teams kunnen op termijn in een BeNeLux-Liga meedoen voor de titel.quote:Alsof de Belgen de competitie sterker gaan maken. Daarvan zit er geen enkel team in de CL, is er 1 sowieso al uitgeschakeld in de UEFA cup en gaat Anderlecht het nog best lastig krijgen.
Dat niveau is echt niet veel beter dan wat Heracles bijv laat zien tegen PSV, Ajax en AZ.
Niet per definitie. Je kan perfect een competitiesysteem uitwerken waarbij je eerst met alle Benelux-teams strijdt om het kampioenschap, en dan op het einde van het seizoen de beste Belgische en de beste Nederlandse teams laten strijden om Europese tickets in play-offs. Zo behoudt je perfect de huidige Europese ticketverdeling. De Nederlanders blijven hun zes tickets behouden, de Belgen vier.quote:e UEFA zal de BeNeLiga -als ze het toestaan - gewoon als een domestieke competitie gaan becschouwen, met als gevolg dat er uit Nederland en Belgie samen nog maar 1 club de CL in gaat, het aantal UEFA-cup plaatsen zal ook gelijk blijven. Dus netto verliest Nederland ( en Belgie ) de helft van het aantal Europese tickets!!!
In het begin niet, op termijn wel. Door in een BeNeLux-Liga te spelen zullen de grote Belgische teams hun niveau automatisch opkrikken en serieuze concurrentie vormen voor de Nederlandse toppers.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:45 schreef Catch22- het volgende:
die belgische teams zouden echt no-way een kampioenskandidaat zijn.
Zo hoe istie? Dus het kampioenschap is niets waard (lekker interessant! De kijkcijfers zullen door het dak heen schieten!) en de UEFA keurt dit allemaal goed zeker.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:17 schreef Heero87 het volgende:
Niet per definitie. Je kan perfect een competitiesysteem uitwerken waarbij je eerst met alle Benelux-teams strijdt om het kampioenschap, en dan op het einde van het seizoen de beste Belgische en de beste Nederlandse teams laten strijden om Europese tickets in play-offs. Zo behoudt je perfect de huidige Europese ticketverdeling. De Nederlanders blijven hun zes tickets behouden, de Belgen vier.
Zo'n playoff systeem zal ook wel leuk zijn, alleen dan best of 5 minimaal. Dan heb je echte playoffs.quote:Dit topic Waar het uiteindelijk om draait is de OP natuurlijk, waarin een Schots systeem wordt voorgesteld. Hoewel ik zelf ook van mening ben -zoals volgens mij iedereen hier - dat een competitie zoals overal en hier ook enkele jaren geleden, de eerlijkste methode is om de kampioen etc te bepalen. Ik denk echter ook dat als je hier een Amerikaans systeem in gaat voeren- met een knock-out fase om de competitie te beslissen- dit na jaren een prachtig iets gevonden gaat worden. Tuurlijk zal er een cultuuromslag zijn, maar als we het eenmaal gewend zijn, zullen ( en dan praat ik over de echte lange termijn van 1 of meerdere deccenia ) de meeste voetballiefhebbers niet meer anders willen. Een knock-out systeem waarbij dus de nummer 1-8, 2-7 speelt in de kwarfinale enzovoorts levert een prachtige seizoensclimax op.
Ik zie niet in wat de UEFA er tegen zou hebben dat twee kleine landen trachten wat meer aansluiting met de absolute top te vinden door zich te verenigen. Bij mijn weten is Platini toch de grote bepleiter van het wegwerken van de kloof tussen grotere en kleindere landen?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 12:57 schreef Stpan het volgende:
[..]
Zo hoe istie? Dus het kampioenschap is niets waard (lekker interessant! De kijkcijfers zullen door het dak heen schieten!) en de UEFA keurt dit allemaal goed zeker.
So?quote:En van alle deelnemende clubs zijn er dan 6 die geen Europees voetbal spelen, en 10 wel!
Nee, je splitst ze op. Na de BeNe-Liga volgen er play-offs (al dan niet in poulesysteem) waarbij de beste Belgische teams strijden om twee tickets en de beste Nederlandse teams om vier tickets. Los van elkaar. De andere twee tickets gaan naar de twee beste teams uit elk land (de kampioen van de BeNeLiga + het beste team van het andere land) en de twee bekerwinnaars.quote:En gaan die clubs dan met andere BeNeLiga clubs strijden om Europees voetbal, of met de 'infirieure' clubs uit de overgebleven NLse / Belgische competitie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |