abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53645628
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Geluk is een keuze. Iedereen krijgt wat hij of zij verdient.
Zijn deze uitspraken simpel genoeg om in het rechtse stereo type te vallen

Kansloos dit
http://en.wikipedia.org/wiki/Just-world_phenomenon
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:31:19 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53646732
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 22:34 schreef ElRey het volgende:
Zelf ben ik trouwens erg rechts en behoorlijk egocentrisch. Ik geef geen cent aan goede doelen, bekommer me niet om afrika en die paar kapotte gewaaddragers in die thaise enclave zonder kindhoeren zullen me ook aan mijn anus oxyderen.
Ik hoop dat je moeder trots op je is.
pi_53646770
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:31 schreef Floripas het volgende:

Ik hoop dat je moeder trots op je is.
Niet liegen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_53647005
Ik vind het vooral slim om de ellende van anderen niet op je hals te halen.
pi_53647186
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik had het over die gemeenschappelijke vijand... Maar kennelijk ben je heel erg simpel. Zou je dan toch stiekum rechts zijn volgens jouw eigen "norm"?
eh, kennelijk begrijp je mijn post niet of verkeerd. rechts zeker?
pi_53647308
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik vind het vooral slim om de ellende van anderen niet op je hals te halen.
Ik vind het vooral ieders eigen keuze in hoeverre hij/zij zich druk maakt om wat dan ook. Van nature maak je jezelf ten eerste druk om jezelf en je omgeving. Als dat geregeld is, dan is er ruimte om je ook om andere dingen druk te maken.

Het is maatschappelijk niet bon ton om te zeggen dat het je niets kan schelen wat er in [vul land in waar het niet zo best gaat] gebeurt, maar ik denk dat als puntje bij paaltje komt verreweg de meeste mensen met het woord veel meer belijden dan met daden. En niet in het minst bij de wereldverbeteraars die hun zorgen van de daken moeten schreeuwen.

Dat gezegd hebbende vind ik het wel altijd heel mooi als iemand werkelijk iets doet aan ellende. Zeker als dat met daadwerkelijke opofferingen gepaard gaat. Als het om dat laatste gaat: ik ben daartoe niet bereid. Ik stel feitelijk mijzelf boven de ellende van velen die het heel slecht hebben. Het zij zo. Niets mis met je eigen geluk nastreven, mits je dat kan doen zonder anderen daarmee kwaad te doen. Dat is het begin. Als je daarenboven anderen kan helpen is dat een pré. Niets verplicht, maar wie het doet: bravo!

Misschien zit het geluk wel deels in de acceptatie van het feit dat mensen allereerst voor zichzelf en hun omgeving moeten zorgen. Feitelijk zouden de problemen in de wereld heel veel minder zijn als niemand meer ten koste van anderen zichzelf wil verrijken. De problemen die dan over zijn, zijn iha prima op te lossen door de omgeving.

Zo, nu mogen anderen weer wat vertellen. Er is vast wel iemand die "rechts" dan wel "links" kan beschuldigen van enerzijds asociaal zijn, dan wel irreëel zijn, of wat dan ook. Ik vraag mij af of je daar gelukkig van wordt... ik denk het niet.
pi_53647359
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:47 schreef Tarantallegra het volgende:

eh, kennelijk begrijp je mijn post niet of verkeerd. rechts zeker?
Ik begrijp jouw post heel goed. De kern van polarisatiepartijen zit hem in die gemeenschappelijke vijand. Die ontbreekt toch echt bij die andere partijen. Nog afgezien van het feit dat er nog wel meer aan te merken was op jouw vergelijking.
pi_53647383
Mooi topic dit, zo leer je de userts wel een beetje kennen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53647391
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder in dit topic meedeelde heeft dat te maken met levenservaring. Hoe minder iemand meegemaakt heeft in zijn leven, hoe meer diegene geraakt wordt door wereldleed en maatschappelijke problemen.
Dat mag dan jou intepretatie zijn, maar dat kan je net zo goed omdraaien. Ik denk dat ervaring ook een dusdanige eye-opener kan zijn dat oorlog/wereld//ziekte/armoedeproblematiek je juist meer raakt dan voorheen.
pi_53647431
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:54 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik denk dat ervaring ook een dusdanige eye-opener kan zijn dat oorlog/wereld//ziekte/armoedeproblematiek je juist meer raakt dan voorheen.
Nee dat is echt niet zo.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53647755
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw post heel goed. De kern van polarisatiepartijen zit hem in die gemeenschappelijke vijand. Die ontbreekt toch echt bij die andere partijen. Nog afgezien van het feit dat er nog wel meer aan te merken was op jouw vergelijking.
waar slaat dat 'gemeenschappelijk' op dan? een vijand voor de gemeenschap, voor iedereen? de SP probeert iedereen ervan te overtuigen dat 'kapitalisten' de 'vijanden' van iedereen zijn? dat doen ze dan niet erg overtuigend want zelfs ik als SP-stemmer wil dat niet geloven. dit nog afgezien van het feit dat het onderscheid naar toegevoegde productiefactor (kapitalisten, arbeiders, landeigenaren) van een paar decennia terug is...
pi_53647793
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:06 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

waar slaat dat 'gemeenschappelijk' op dan? een vijand voor de gemeenschap, voor iedereen? de SP probeert iedereen ervan te overtuigen dat 'kapitalisten' de 'vijanden' van iedereen zijn?

Stiekem voldoe je toch best aan je eigen kwalificaties voor de rechtse medemens.
pi_53647867
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Stiekem voldoe je toch best aan je eigen kwalificaties voor de rechtse medemens.
jaja, ik probeer zijn punt te bevatten. dit is het enige dat ik kon bedenken dat hij mogelijk kon bedoelen, anders dan mijn eerste ingeving die, kennelijk, onjuist was.
pi_53649146
Depressieve mensen zijn, zoals uit de omschrijving al doorklinkt, ongelukkiger.
Uit onderzoeken blijkt dat zij vrij negatieve verwachtingen hebben voor de toekomst, vergeleken met de verwachtingen die niet-depressieve mensen hebben.
Uit onderzoeken blijkt ook dat de verwachtingen van de depressieve mensen vaker bewaarheid worden dan die van de niet-depressieven.

Ergo: de depressieven hebben een realistischer verwachting maar zijn ongelukkiger.

De in deze topic her en der gedebiteerde stelling dat "rechtsen" "realistischer" "dus gelukkiger" zijn lijkt me dan ook niet heel sterk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53649229
Geluk is ook zo relatief, je moet gewoon beseffen dat hoge toppen diepe dalen kennen en visa versa.
pi_53649434
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:52 schreef sigme het volgende:

De in deze topic her en der gedebiteerde stelling dat "rechtsen" "realistischer" "dus gelukkiger" zijn lijkt me dan ook niet heel sterk.
Ook goed. Maar ik ben liever gelukkig dan Nostradamus.
pi_53649472
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat ben je liever niet, want als je toekomst kan kijken, dan kan je ook ongeluk ontlopen
pi_53649817
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:52 schreef sigme het volgende:
Depressieve mensen zijn, zoals uit de omschrijving al doorklinkt, ongelukkiger.
Uit onderzoeken blijkt dat zij vrij negatieve verwachtingen hebben voor de toekomst, vergeleken met de verwachtingen die niet-depressieve mensen hebben.
Denk dat dit redelijk klopt.
quote:
Uit onderzoeken blijkt ook dat de verwachtingen van de depressieve mensen vaker bewaarheid worden dan die van de niet-depressieven.

Ergo: de depressieven hebben een realistischer verwachting maar zijn ongelukkiger.
self-fulfilling profecy?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:14:47 #109
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53649832
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:06 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

waar slaat dat 'gemeenschappelijk' op dan? een vijand voor de gemeenschap, voor iedereen? de SP probeert iedereen ervan te overtuigen dat 'kapitalisten' de 'vijanden' van iedereen zijn? dat doen ze dan niet erg overtuigend want zelfs ik als SP-stemmer wil dat niet geloven. dit nog afgezien van het feit dat het onderscheid naar toegevoegde productiefactor (kapitalisten, arbeiders, landeigenaren) van een paar decennia terug is...
Je studeert economie en stemt SP? Even kijken hoe snel je van je geloof af valt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53650245
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat kan ik me denken, maar ik weet niet of je kan kiezen.

Dat is wel een interessante vraag: in hoeverre is een links / rechts instelling een rationele keuze, en in hoeverre is het gewoon wat je bent - waarbij je een of andere passende verklaring bijeen sprokkelt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53650520
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat kan ik me denken, maar ik weet niet of je kan kiezen.

Dat is wel een interessante vraag: in hoeverre is een links / rechts instelling een rationele keuze, en in hoeverre is het gewoon wat je bent - waarbij je een of andere passende verklaring bijeen sprokkelt?
Ben je een realist dan ben je gewoon meer rechts dan links. Woon je in disneyland of in een ivorentoren, dan ben je meer links dan rechts.
pi_53651109
Self fulfilling prophecy van depressieven misschien?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 02-10-2007 21:04:08 ]
I´m back.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:57:55 #113
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53651166
Ze kunnen de stelling beter veranderen in "politiek georienteerde mensen zijn gelukkiger want simpeler"
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53651359
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 01:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou de stelling om willen draaien, 'linkse mensen zijn ongelukkiger omdat zij problemen zien die er niet zijn'. Ik heb vaak het idee dat linkse mensen niet kunnen relativeren, ze staren zich blind op een heel klein aspect van onze samenleving en slagen er niet in dat hele kleine aspect in het grote perspectief te plaatsen waardoor er een soort overbelichting ontstaat.
Dus het grote perspectief is dat we overgenomen worden door Islamieten? .
Jij verklaart iets als zekerheid wat alleen maar im frage staat. Ik vind het constante idee dat je denkt dat je op het punt staat om te worden overgenomen door Islamieten paranoïa. Absoluut niets dat in die richting wijst.
Ik wil jouw stelling dus weer terugbuigen, naar waar hij wrs ook hoort, zij staren zich blind op een facet van de samenleving die geduid kan worden als... een detail.
I´m back.
pi_53651454
Ik zie eigenlijk nu pas de volledige TT .

Typische linkse zelfingenomenheid. Als je van elke mug een olifant maakt en je de hele wereldproblematiek denkt te kunnen oplossen met een handvol (utopische) idealen. Dan getuig je inderdaad van diepzinnigheid.

Als je die "diepzinnigheid" ontleed kom je meestal bij de bekende linkse (onderbuik) retoriek van schuld van het kapitalisme tot moeilijke jeugd en slachtoffer van de omstandigheden .
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:08:59 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53651568
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:40 schreef Tarantallegra het volgende:
leuke poging om de SP en de Partij Geert op 1 hoop te gooien, maar 'helaas': LPF'ers zijn massaal overgestapt op de PvV, niet op de SP.
[afbeelding]
Toch vind ik het vrij opvallend dat 15% van de LPF stemmers toch naar de SP zijn gegaan. Het CDA is ook opvallend eigenlijk.

Overigens zou ik 27% niet als massaal willen bestempelen. De taartgrafiek laat eerder zien hoe verdeeld de LPF stemmers eigenlijk zijn. Een kwart naar hier, een kwart naar daar, een kwart naar zus......
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_53652869
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 21:05 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie eigenlijk nu pas de volledige TT .

Typische linkse zelfingenomenheid. Als je van elke mug een olifant maakt en je de hele wereldproblematiek denkt te kunnen oplossen met een handvol (utopische) idealen. Dan getuig je inderdaad van diepzinnigheid.

Als je die "diepzinnigheid" ontleed kom je meestal bij de bekende linkse (onderbuik) retoriek van schuld van het kapitalisme tot moeilijke jeugd en slachtoffer van de omstandigheden .
Je kunt je wrs geen realistisch beeld vormen van links anders dan je de jaren 60/70 voor te stellen...?
I´m back.
pi_53655856
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:55 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee dat is echt niet zo.
Kul.
pi_53656629
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 21:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je kunt je wrs geen realistisch beeld vormen van links anders dan je de jaren 60/70 voor te stellen...?
Ik zou niet weten waarom mijn beeld van links anno 2007 incorrect is.
pi_53656940
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 23:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom mijn beeld van links anno 2007 incorrect is.
Ik wel, je schetst het beeld van links dat je wrs kent van de verhalen van je ouders of zelfs grootouders. .
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')