http://en.wikipedia.org/wiki/Just-world_phenomenonquote:Op maandag 1 oktober 2007 22:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Geluk is een keuze. Iedereen krijgt wat hij of zij verdient.
Zijn deze uitspraken simpel genoeg om in het rechtse stereo type te vallen
Kansloos dit
Ik hoop dat je moeder trots op je is.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:34 schreef ElRey het volgende:
Zelf ben ik trouwens erg rechts en behoorlijk egocentrisch. Ik geef geen cent aan goede doelen, bekommer me niet om afrika en die paar kapotte gewaaddragers in die thaise enclave zonder kindhoeren zullen me ook aan mijn anus oxyderen.
Niet liegen...quote:
eh, kennelijk begrijp je mijn post niet of verkeerd. rechts zeker?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had het over die gemeenschappelijke vijand... Maar kennelijk ben je heel erg simpel. Zou je dan toch stiekum rechts zijn volgens jouw eigen "norm"?
Ik vind het vooral ieders eigen keuze in hoeverre hij/zij zich druk maakt om wat dan ook. Van nature maak je jezelf ten eerste druk om jezelf en je omgeving. Als dat geregeld is, dan is er ruimte om je ook om andere dingen druk te maken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:40 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik vind het vooral slim om de ellende van anderen niet op je hals te halen.
Ik begrijp jouw post heel goed. De kern van polarisatiepartijen zit hem in die gemeenschappelijke vijand. Die ontbreekt toch echt bij die andere partijen. Nog afgezien van het feit dat er nog wel meer aan te merken was op jouw vergelijking.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:47 schreef Tarantallegra het volgende:
eh, kennelijk begrijp je mijn post niet of verkeerd. rechts zeker?
Dat mag dan jou intepretatie zijn, maar dat kan je net zo goed omdraaien. Ik denk dat ervaring ook een dusdanige eye-opener kan zijn dat oorlog/wereld//ziekte/armoedeproblematiek je juist meer raakt dan voorheen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:04 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder in dit topic meedeelde heeft dat te maken met levenservaring. Hoe minder iemand meegemaakt heeft in zijn leven, hoe meer diegene geraakt wordt door wereldleed en maatschappelijke problemen.
Nee dat is echt niet zo.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:54 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik denk dat ervaring ook een dusdanige eye-opener kan zijn dat oorlog/wereld//ziekte/armoedeproblematiek je juist meer raakt dan voorheen.
waar slaat dat 'gemeenschappelijk' op dan? een vijand voor de gemeenschap, voor iedereen? de SP probeert iedereen ervan te overtuigen dat 'kapitalisten' de 'vijanden' van iedereen zijn?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik begrijp jouw post heel goed. De kern van polarisatiepartijen zit hem in die gemeenschappelijke vijand. Die ontbreekt toch echt bij die andere partijen. Nog afgezien van het feit dat er nog wel meer aan te merken was op jouw vergelijking.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:06 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
waar slaat dat 'gemeenschappelijk' op dan? een vijand voor de gemeenschap, voor iedereen? de SP probeert iedereen ervan te overtuigen dat 'kapitalisten' de 'vijanden' van iedereen zijn?
jaja, ik probeer zijn punt te bevatten. dit is het enige dat ik kon bedenken dat hij mogelijk kon bedoelen, anders dan mijn eerste ingeving die, kennelijk, onjuist was.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Stiekem voldoe je toch best aan je eigen kwalificaties voor de rechtse medemens.
Ook goed. Maar ik ben liever gelukkig dan Nostradamus.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:52 schreef sigme het volgende:
De in deze topic her en der gedebiteerde stelling dat "rechtsen" "realistischer" "dus gelukkiger" zijn lijkt me dan ook niet heel sterk.
Dat ben je liever niet, want als je toekomst kan kijken, dan kan je ook ongeluk ontlopenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook goed. Maar ik ben liever gelukkig dan Nostradamus.
Denk dat dit redelijk klopt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:52 schreef sigme het volgende:
Depressieve mensen zijn, zoals uit de omschrijving al doorklinkt, ongelukkiger.
Uit onderzoeken blijkt dat zij vrij negatieve verwachtingen hebben voor de toekomst, vergeleken met de verwachtingen die niet-depressieve mensen hebben.
self-fulfilling profecy?quote:Uit onderzoeken blijkt ook dat de verwachtingen van de depressieve mensen vaker bewaarheid worden dan die van de niet-depressieven.
Ergo: de depressieven hebben een realistischer verwachting maar zijn ongelukkiger.
Je studeert economie en stemt SP? Even kijken hoe snel je van je geloof af valt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:06 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
waar slaat dat 'gemeenschappelijk' op dan? een vijand voor de gemeenschap, voor iedereen? de SP probeert iedereen ervan te overtuigen dat 'kapitalisten' de 'vijanden' van iedereen zijn?dat doen ze dan niet erg overtuigend want zelfs ik als SP-stemmer wil dat niet geloven.
dit nog afgezien van het feit dat het onderscheid naar toegevoegde productiefactor (kapitalisten, arbeiders, landeigenaren) van een paar decennia terug is...
Dat kan ik me denken, maar ik weet niet of je kan kiezen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook goed. Maar ik ben liever gelukkig dan Nostradamus.
Ben je een realist dan ben je gewoon meer rechts dan links. Woon je in disneyland of in een ivorentoren, dan ben je meer links dan rechts.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kan ik me denken, maar ik weet niet of je kan kiezen.
Dat is wel een interessante vraag: in hoeverre is een links / rechts instelling een rationele keuze, en in hoeverre is het gewoon wat je bent - waarbij je een of andere passende verklaring bijeen sprokkelt?
Dus het grote perspectief is dat we overgenomen worden door Islamieten?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 01:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou de stelling om willen draaien, 'linkse mensen zijn ongelukkiger omdat zij problemen zien die er niet zijn'. Ik heb vaak het idee dat linkse mensen niet kunnen relativeren, ze staren zich blind op een heel klein aspect van onze samenleving en slagen er niet in dat hele kleine aspect in het grote perspectief te plaatsen waardoor er een soort overbelichting ontstaat.
Toch vind ik het vrij opvallend dat 15% van de LPF stemmers toch naar de SP zijn gegaan. Het CDA is ook opvallend eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:40 schreef Tarantallegra het volgende:
leuke poging om de SP en de Partij Geert op 1 hoop te gooien, maar 'helaas': LPF'ers zijn massaal overgestapt op de PvV, niet op de SP.
[afbeelding]
Je kunt je wrs geen realistisch beeld vormen van links anders dan je de jaren 60/70 voor te stellen...?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:05 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie eigenlijk nu pas de volledige TT.
Typische linkse zelfingenomenheid. Als je van elke mug een olifant maakt en je de hele wereldproblematiek denkt te kunnen oplossen met een handvol (utopische) idealen. Dan getuig je inderdaad van diepzinnigheid.
Als je die "diepzinnigheid" ontleed kom je meestal bij de bekende linkse (onderbuik) retoriek van schuld van het kapitalisme tot moeilijke jeugd en slachtoffer van de omstandigheden.
Ik zou niet weten waarom mijn beeld van links anno 2007 incorrect is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt je wrs geen realistisch beeld vormen van links anders dan je de jaren 60/70 voor te stellen...?
Ik wel, je schetst het beeld van links dat je wrs kent van de verhalen van je ouders of zelfs grootouders.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mijn beeld van links anno 2007 incorrect is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |