en dan het tweede onderzoek, dat alweer iets ouder is: http://www.kennislink.nl/web/show?id=158873quote:'Hoe linkser de ondervraagden bleken te zijn hoe ongelukkiger ze waren, en andersom,' concludeert Bjørnskov.
‘Die ontevredenheid heeft vooral te maken met opvattingen over wat eerlijk is,’ aldus Bjørnskov in Der Spiegel. ‘Veel meer dan met persoonlijke welvaart.’
Links georiënteerde mensen, ook als ze zelf welgesteld zijn, vinden een samenleving met ongelijkheid van welvaart en status zo oneerlijk dat het invloed heeft op hun persoonlijk geluk.
daarom, de stelling: rechtse mensen zijn gelukkiger omdat ze materialistischer, egocentrischer en niet (of minder) bekommerd om (het leed van) anderen zijn.quote:SP-stemmers worden niet gelukkig van materiële zaken; voor aanhangers van PvdA, VVD en LPF geldt juist dat hun geluk in sterke mate afhangt van materiële zaken en nauwelijks van persoonlijke.
(...)
De stereotype VVD-er (...) wordt niet ongelukkig van maatschappelijke problemen of wereldleed.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:30 schreef DS4 het volgende:
Goh, TS wil zich op zijn borst gaan slaan omdat hij ongelukkig is ofzo?
Nou, gefeliciteerd hoor.
Dat is inderdaad wel een van de vooroordelen die bepaalde fokkers telkens bevestigen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:30 schreef remlof het volgende:
Volgens mij zijn rechtse mensen vooral banger en hebben ze een beperkter wereldbeeld. Dat laatste zou je "dommer" kunnen noemen ja.
Typisch links dit.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:30 schreef remlof het volgende:
Volgens mij zijn rechtse mensen vooral banger en hebben ze een beperkter wereldbeeld. Dat laatste zou je "dommer" kunnen noemen ja.
Volgens zijn rechtse mensen vooral realistische en laten ze zich niet lijden door een i(onhaalbaar) ideaal beeld.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:30 schreef remlof het volgende:
Als je iedereen mag geloven wel ja.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:37 schreef Mutant01 het volgende:
Is generaliseren realistisch zijn?
Generieke oplossingen met individualistische sausjes, tenminste als je je erin verdiept had kon je dat eruit halen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Links was toch van de generieke oplossingen zoals een generaal pardon?
Soms moet je provoceren om een doel te bereiken / pijn punten aan het licht te stellen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:37 schreef Mutant01 het volgende:
Is generaliseren realistisch zijn?
Dus als ik zeg: "Alle bomen zijn blauw" is dat realistisch?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:39 schreef ElRey het volgende:
[..]
Als je iedereen mag geloven wel ja.
Iedereen vind zichzelf realistisch, iedereen vind van zichzelf dat 'ie goed kan autorijden, iedereen vind van zichzelf dat ze de waarheid spreken etc. etc.
Sommige mensen hebben alleen wat meer zelfreflectie dan de ander, hierdoor kunnen ze hier wat beter mee omgaan.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:34 schreef ElRey het volgende:
Zelf ben ik trouwens erg rechts en behoorlijk egocentrisch. Ik geef geen cent aan goede doelen, bekommer me niet om afrika en die paar kapotte gewaaddragers in die thaise enclave zonder kindhoeren zullen me ook aan mijn anus oxyderen.
En ja, ik ben best gelukkig.
Ik heb liever een groep met een naief ideaal beeld die oplossingen bied, dan een groep met "zogenaamde realistische kijk" die lekker provoceert en belastinggeld verspilt aan de meest nutteloze vragen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:41 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Soms moet je provoceren om een doel te bereiken / pijn punten aan het licht te stellen.
Je ziet duidelijk dat links anno 2007 geen realistische kijk heeft op de problemen in de samenleving en eventuele oplossingen. Men durft de vinger niet op de zere plek te leggen. Men handeld liever uit een ideaal beeld wat men heeft..... een ideaal beeld wat absoluut naief en niet realistische is mbt het oplossen van de problemen
Dat zou kunnen, maar wat dat met simpeler te maken heeft? Ik denk trouwens dat meer op zichzelf gericht (egocentrischer) de andere twee punten als gevolg heeft. Dus je zou ook gewoon kunnen zeggen dat rechtse mensen meer met zichzelf bezig zijn en linkse mensen met anderen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:22 schreef Tarantallegra het volgende:
daarom, de stelling: rechtse mensen zijn gelukkiger omdat ze materialistischer, egocentrischer en niet (of minder) bekommerd om (het leed van) anderen zijn.
als je de wereld reduceert tot jezelf, gelukkig wordt van een auto terwijl je onverschillig bent over ellende van een ander, dan ben je imho vrij simpel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar wat dat met simpeler te maken heeft?
niet per se, materialisme hoeft niet samen te gaan met egocentrisme.quote:Ik denk trouwens dat meer op zichzelf gericht (egocentrischer) de andere twee punten als gevolg heeft. Dus je zou ook gewoon kunnen zeggen dat rechtse mensen meer met zichzelf bezig zijn en linkse mensen met anderen.
Begrijpend lezen? Probeer het eens...quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als ik zeg: "Alle bomen zijn blauw" is dat realistisch?
Ik word gelukkiger van een auto dan van een schooltje bouwen voor een paar hongerzwartjes in afrika. Wat levert die school mij op? Waarom zou ik me bekommeren om dat afrika? Het zal toch nooit iets worden.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:49 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
als je de wereld reduceert tot jezelf, gelukkig wordt van een auto terwijl je onverschillig bent over ellende van een ander, dan ben je imho vrij simpel.
[..]
niet per se, materialisme hoeft niet samen te gaan met egocentrisme.
Helemaal mee eens, heel veel dingen wijzen daar ook op. Het liberalisme is uiteindelijk ook een maakbaarheidsgeloof.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:22 schreef Tarantallegra het volgende:
liefst twee (2) onderzoeken tonen het aan.
allereerst, het meest recente onderzoek: http://www.elsevier.nl/ni(...)/rss/true/index.html
[..]
en dan het tweede onderzoek, dat alweer iets ouder is: http://www.kennislink.nl/web/show?id=158873
[..]
daarom, de stelling: rechtse mensen zijn gelukkiger omdat ze materialistischer, egocentrischer en niet (of minder) bekommerd om (het leed van) anderen zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |