quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:06 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
waar slaat dat 'gemeenschappelijk' op dan? een vijand voor de gemeenschap, voor iedereen? de SP probeert iedereen ervan te overtuigen dat 'kapitalisten' de 'vijanden' van iedereen zijn?
jaja, ik probeer zijn punt te bevatten. dit is het enige dat ik kon bedenken dat hij mogelijk kon bedoelen, anders dan mijn eerste ingeving die, kennelijk, onjuist was.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Stiekem voldoe je toch best aan je eigen kwalificaties voor de rechtse medemens.
Ook goed. Maar ik ben liever gelukkig dan Nostradamus.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:52 schreef sigme het volgende:
De in deze topic her en der gedebiteerde stelling dat "rechtsen" "realistischer" "dus gelukkiger" zijn lijkt me dan ook niet heel sterk.
Dat ben je liever niet, want als je toekomst kan kijken, dan kan je ook ongeluk ontlopenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook goed. Maar ik ben liever gelukkig dan Nostradamus.
Denk dat dit redelijk klopt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:52 schreef sigme het volgende:
Depressieve mensen zijn, zoals uit de omschrijving al doorklinkt, ongelukkiger.
Uit onderzoeken blijkt dat zij vrij negatieve verwachtingen hebben voor de toekomst, vergeleken met de verwachtingen die niet-depressieve mensen hebben.
self-fulfilling profecy?quote:Uit onderzoeken blijkt ook dat de verwachtingen van de depressieve mensen vaker bewaarheid worden dan die van de niet-depressieven.
Ergo: de depressieven hebben een realistischer verwachting maar zijn ongelukkiger.
Je studeert economie en stemt SP? Even kijken hoe snel je van je geloof af valt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:06 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
waar slaat dat 'gemeenschappelijk' op dan? een vijand voor de gemeenschap, voor iedereen? de SP probeert iedereen ervan te overtuigen dat 'kapitalisten' de 'vijanden' van iedereen zijn?dat doen ze dan niet erg overtuigend want zelfs ik als SP-stemmer wil dat niet geloven.
dit nog afgezien van het feit dat het onderscheid naar toegevoegde productiefactor (kapitalisten, arbeiders, landeigenaren) van een paar decennia terug is...
Dat kan ik me denken, maar ik weet niet of je kan kiezen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook goed. Maar ik ben liever gelukkig dan Nostradamus.
Ben je een realist dan ben je gewoon meer rechts dan links. Woon je in disneyland of in een ivorentoren, dan ben je meer links dan rechts.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kan ik me denken, maar ik weet niet of je kan kiezen.
Dat is wel een interessante vraag: in hoeverre is een links / rechts instelling een rationele keuze, en in hoeverre is het gewoon wat je bent - waarbij je een of andere passende verklaring bijeen sprokkelt?
Dus het grote perspectief is dat we overgenomen worden door Islamieten?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 01:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou de stelling om willen draaien, 'linkse mensen zijn ongelukkiger omdat zij problemen zien die er niet zijn'. Ik heb vaak het idee dat linkse mensen niet kunnen relativeren, ze staren zich blind op een heel klein aspect van onze samenleving en slagen er niet in dat hele kleine aspect in het grote perspectief te plaatsen waardoor er een soort overbelichting ontstaat.
Toch vind ik het vrij opvallend dat 15% van de LPF stemmers toch naar de SP zijn gegaan. Het CDA is ook opvallend eigenlijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:40 schreef Tarantallegra het volgende:
leuke poging om de SP en de Partij Geert op 1 hoop te gooien, maar 'helaas': LPF'ers zijn massaal overgestapt op de PvV, niet op de SP.
[afbeelding]
Je kunt je wrs geen realistisch beeld vormen van links anders dan je de jaren 60/70 voor te stellen...?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:05 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie eigenlijk nu pas de volledige TT.
Typische linkse zelfingenomenheid. Als je van elke mug een olifant maakt en je de hele wereldproblematiek denkt te kunnen oplossen met een handvol (utopische) idealen. Dan getuig je inderdaad van diepzinnigheid.
Als je die "diepzinnigheid" ontleed kom je meestal bij de bekende linkse (onderbuik) retoriek van schuld van het kapitalisme tot moeilijke jeugd en slachtoffer van de omstandigheden.
Ik zou niet weten waarom mijn beeld van links anno 2007 incorrect is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je kunt je wrs geen realistisch beeld vormen van links anders dan je de jaren 60/70 voor te stellen...?
Ik wel, je schetst het beeld van links dat je wrs kent van de verhalen van je ouders of zelfs grootouders.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:25 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom mijn beeld van links anno 2007 incorrect is.
Ja, maar ook daarmee ben je er niet, want het is wel waar dat mensen een identiteit aannemen van links of rechts zijnde of gezien worden als links of rechts door anderen. Verdonk wilde bijv. een echt rechts geluid laten horen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:40 schreef maartena het volgende:
Sowieso ben ik van mening dat mensen die in termen als "links" en "rechts" denken, niet echt nadenken over de standpunten. Is ook wel makkelijk natuurlijk, als je "rechts" bent pak je een "rechtse" partij, en als je "links" bent pak je een "linkse" partij. Zo hoef je niet echt hard na te denken, je bent het dan automatisch eens met "links" of "rechts".
Misschien dat ik daarom al een aantal keren D'66 heb gestemd, ik kan maar niet kiezen tussen links en rechts omdat er aan beide zijden enorm goede, en enorm slechte ideeën bestaan.
Ik zou niet in een paar zinnen een redelijks sluitende omschrijving van "rechts" kunnen geven..quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:05 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie eigenlijk nu pas de volledige TT.
Typische linkse zelfingenomenheid. Als je van elke mug een olifant maakt en je de hele wereldproblematiek denkt te kunnen oplossen met een handvol (utopische) idealen. Dan getuig je inderdaad van diepzinnigheid.
Als je die "diepzinnigheid" ontleed kom je meestal bij de bekende linkse (onderbuik) retoriek van schuld van het kapitalisme tot moeilijke jeugd en slachtoffer van de omstandigheden.
Welnee ik ben links; rechts (hier op Fok!) zijn over het algemeen domme arbeideristische underachievers.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zou niet in een paar zinnen een redelijks sluitende omschrijving van "rechts" kunnen geven..
Het zou altijd generaliserend, stereotype en simpleminded zijn... daarom laat ik het ook..
Zou jij ook moeten doen...in je links-definities
Misschien is die oppervlakkigheid wel een verschil tussen rechts en links... In ieder geval op Fok wel...ik blijf toch geloven dat buiten Fok er ook nog veel gewone redelijkdenkende rechtse mensen zijn...
en daarom stemmen mensen - volledig anoniem - op 'linkse' partijen? goh, logisch.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 05:58 schreef StefanP het volgende:
Het gaat er namelijk niet echt om dat anderen geholpen worden; het gaat er vooral om dat iedereen kan zien hoe begaan ze wel niet zijn met het lot van anderen.
Waaruit blijkt dat de gemiddelde Wilders stemmer het maatschappelijk beter doet dan de gemiddelde SP stemmer?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
In de politiek staat inmiddels links=sociaal/intellectueel en rechts=a-sociaal/dom.
Wel opvallend dat het domme gedeelte over het algemeen meer presteert op de maatschappelijke ladder dan het intellectuele deel.
Eigenlijk zou je de stelling om moeten draaien, links=sociaal/dom en rechts=a-sociaal/intellectueel.
Maargoed, heel veel mensen trappen een ander graag de grond in dan steken ze er zelf beter bij af.
![]()
Zegt de grootste rechtse frustie die op het forum rondlooptquote:Op woensdag 3 oktober 2007 05:58 schreef StefanP het volgende:
Rechtse mensen zijn gelukkiger
want, waarom zou je vrij simpel zijn als je voor eigen geluk gaat, of je richt op jezelf en de mensen om je heen (vrienden etc)quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:49 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
als je de wereld reduceert tot jezelf, gelukkig wordt van een auto terwijl je onverschillig bent over ellende van een ander, dan ben je imho vrij simpel.
[..]
niet per se, materialisme hoeft niet samen te gaan met egocentrisme.
Waaruit blijkt dat rechts denkenden massaal Wilders stemmen net zoals links denkenden massaal SP?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de gemiddelde Wilders stemmer het maatschappelijk beter doet dan de gemiddelde SP stemmer?
Ik probeer de stelling die je maakt enkel wat concreet te maken. Maar goed je zit dus maar wat loos in de ruimte te lullenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat rechts denkenden massaal Wilders stemmen net zoals links denkenden massaal SP?
vertel, wanneer heb je veel gepresteerd op maatschappelijk vlak?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wel opvallend dat het domme gedeelte over het algemeen meer presteert op de maatschappelijke ladder dan het intellectuele deel.
Het is dan ook veel makkelijker om redelijk over te komen als je alles probeert te nuanceren/relativeren/ontkennen/etc. Je komt bijvoorbeeld veel sympathieker over als je zegt "we moeten meer geld aan hongernegers geven" dan als je zegt "ze zoeken het zelf maar uit". Terwijl dat laatste op langere termijn de beste oplossing is.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:58 schreef Bluesdude het volgende:
Misschien is die oppervlakkigheid wel een verschil tussen rechts en links... In ieder geval op Fok wel...ik blijf toch geloven dat buiten Fok er ook nog veel gewone redelijkdenkende rechtse mensen zijn...
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik probeer de stelling die je maakt enkel wat concreet te maken. Maar goed je zit dus maar wat loos in de ruimte te lullen.
Open een topic over mijn prestaties.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:50 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
vertel, wanneer heb je veel gepresteerd op maatschappelijk vlak?
Tuurlijk lach je eigen stelling maar weer wegquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Je maakt er zelf 2 extreme hokjes van terwijl er een scala aan andere keuzes is. Elke partij heeft zowel linkse als rechtse standpunten.
Goed geprobeerd![]()
Genuanceerd en redelijk willen oordelen is best wel meer moeilijker... ik zie die inspanning meer bij de linkse Fokusers...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is dan ook veel makkelijker om redelijk over te komen als je alles probeert te nuanceren/relativeren/ontkennen/etc. Je komt bijvoorbeeld veel sympathieker over als je zegt "we moeten meer geld aan hongernegers geven" dan als je zegt "ze zoeken het zelf maar uit". Terwijl dat laatste op langere termijn de beste oplossing is.
Links heeft het gewoon veel makkelijker dan rechts, omdat ze zogenaamd sociaal zijn en daardoor gewoon meer krediet hebben.
ah, je behoort tot de elite. wees gerust, ook dan zijn er zat politieke mogelijkheden.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
ik heb sowieso weinig binding met deze maatschappij en de 'gewone' mensen. Ik walg er eerlijk gezegd van en voel me er veel te goed voor.
Bedankt dat je mijn punt bevestigd.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Genuanceerd en redelijk willen oordelen is best wel meer moeilijker... ik zie die inspanning meer bij de linkse Fokusers...
Niet geinteresseerd zijn in een acute hongersnood en een bieetje schreeuwen: ze kenne oprotte..heeft niks te maken met een langere termijnvisie ...maar veel meer met een lage score in sociale intelligentie
en dat zijn?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Open een topic over mijn prestaties.
wat is dat toch met de rechtse medemens en taalbeheersing?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Bedankt dat je mijn punt bevestigd.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:17 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
wat is dat toch met de rechtse medemens en taalbeheersing?eigen taal eerst zou je zeggen, maar neen..
Nuance is in bijna alle gevallen dan ook veel nuttiger dan polariseren.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is dan ook veel makkelijker om redelijk over te komen als je alles probeert te nuanceren/relativeren/ontkennen/etc. Je komt bijvoorbeeld veel sympathieker over als je zegt "we moeten meer geld aan hongernegers geven" dan als je zegt "ze zoeken het zelf maar uit". Terwijl dat laatste op langere termijn de beste oplossing is.
Links heeft het gewoon veel makkelijker dan rechts, omdat ze zogenaamd sociaal zijn en daardoor gewoon meer krediet hebben.
Neuh, da's niks voor mij. Dat zijn nou precies de mensen waar ik zo van walg.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:15 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
ah, je behoort tot de elite. wees gerust, ook dan zijn er zat politieke mogelijkheden.
Wat is dat toch met de linkse medemens en taalbeheersing?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:17 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
wat is dat toch met de rechtse medemens en taalbeheersing?eigen taal eerst zou je zeggen, maar neen..
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 07:55 schreef Tarantallegra het volgende:
de 'toon uw goedheid'-houding zit eerder bij 'rechtse' mensen die zich eerst over de rug van anderen verrijken om vervolgens, wanneer de miljardenwinsten binnen zijn, diezelfde mensen die ze uitgebuit hebben in al hun 'goedheid' te 'helpen'.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:46 schreef Tarantallegra het volgende:
hoofdletters aan het begin van een zin is speciaal voor (domme) rechtse mensen bedachten. de superieure linkse kameraad weet dat na een punt een nieuwe zin begint; er is geen hoofdletter nodig om hem daarop te wijzen.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:46 schreef Tarantallegra het volgende:
hoofdletters aan het begin van een zin is zijn speciaal voor (domme) rechtse mensen bedacht. de superieure linkse kameraad weet dat na een punt een nieuwe zin begint; er is geen hoofdletter nodig om hem daarop te wijzen.
De veronderstelling dat de kopende partij per definitie uitgebuit wordt.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:51 schreef Tarantallegra het volgende:
wat klopt er niet aan dan?
gelukkig veronderstel ik dat dan ook niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
De veronderstelling dat de kopende partij per definitie uitgebuit wordt.
<het pincipe van> hoofdletters aan het begin van een zin is speciaal voor (domme) rechtse mensen bedacht. zo leest elk nadenkend mens het. ga het anders even navragen in TTK.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Is dat typisch links het verschil niet kennen tussen enkel- en meervoud?
Ja dat doe je wel, deze zin is namelijk niet anders te interpreteren.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:02 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
gelukkig veronderstel ik dat dan ook niet.
Om je gigantische "linkse" intelligentie niet al te zwaar te belasten heb ik die veronderstelling maar even vet gemaaktquote:mensen die zich eerst over de rug van anderen verrijken om vervolgens, wanneer de miljardenwinsten binnen zijn, diezelfde mensen die ze uitgebuit hebben in al hun 'goedheid' te 'helpen'.
Je doet wel erg je best om de onderzoeksresultaten te ondermijnenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:02 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
<het pincipe van> hoofdletters aan het begin van een zin is speciaal voor (domme) rechtse mensen bedacht. zo leest elk nadenkend mens het. ga het anders even navragen in TTK.
*zucht* begrijpend lezen ftw. de mensen die ze uitbuiten zijn diegenen de ze voor een paar cent per uur schoenen in elkaar laten knutselen (om deze vervolgens voor een paar honderd euro te verkopen). die mensen, die arbeiders, die gaan ze vervolgens, als ze ze voldoende uitgebuit hebben en er dus voldoende miljoenen verdiend zijn en het eens tijd wordt de wereld te tonen wat voor meelevende mensen ze zijn, 'helpen'. nu helder? of zal ik paint vast aanslingeren?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dat doe je wel, deze zin is namelijk niet anders te interpreteren.
[..]
Om je gigantische "linkse" intelligentie niet al te zwaar te belasten heb ik die veronderstelling maar even vet gemaakt![]()
heb je 't al nagevraagd in TTK?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je doet wel erg je best om de onderzoeksresultaten te ondermijnen![]()
Datzal het ecuus van JohnDope zijn. Die heeft gewoon een cursusje teveel gevolgd.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Integratiecursus niet afgemaakt?
Dan nog klopt je stelling niet, uiteraard zijn er bedrijven die hun personeel uitbuiten maar door te stellen dat dit per definitie opgaat is stupidequote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:13 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
*zucht* begrijpend lezen ftw. de mensen die ze uitbuiten zijn diegenen de ze voor een paar cent per uur schoenen in elkaar laten knutselen (om deze vervolgens voor een paar honderd euro te verkopen). die mensen, die arbeiders, die gaan ze vervolgens, als ze ze voldoende uitgebuit hebben en er dus voldoende miljoenen verdiend zijn en het eens tijd wordt de wereld te tonen wat voor meelevende mensen ze zijn, 'helpen'. nu helder? of zal ik paint vast aanslingeren?
Nee op taalwebquote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:13 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
heb je 't al nagevraagd in TTK?
Het zou kunnen zijn dat dit klopt, door de beugel genomen. Hoe dat rijmt met de TT weet ik niet, want ik weet niet of je intelligentie kunt koppelen aan die begrippen.quote:rechtse mensen zijn gelukkiger omdat ze materialistischer, egocentrischer en niet (of minder) bekommerd om (het leed van) anderen zijn.
is dat de manier waarop rechtse mensen hun ongelijk toegeven?quote:
er staat nergens dat het 'per definitie' gebeurt. en voordat je weer letters dik gaat drukken, kan je wellicht beter eerst de post nog eens goed lezen.quote:klopt je stelling niet, uiteraard zijn er bedrijven die hun personeel uitbuiten maar door te stellen dat dit per definitie opgaat is stupide
Volgens mij is Nederland inmiddels compleet onbestuurbaar door de nuance die iedereen zoekt. Zelf weiger ik nog genuanceerd te denken over wat dan ook. Denken aan de belangen van de tegenpartij is echt compleet zinloos.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nuance is in bijna alle gevallen dan ook veel nuttiger dan polariseren.
Met als gevolg dat je niets realiseert. We zijn een land dat al eeuwen gedwongen is samen te werken op vele vlakken.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij is Nederland inmiddels compleet onbestuurbaar door de nuance die iedereen zoekt. Zelf weiger ik nog genuanceerd te denken over wat dan ook. Denken aan de belangen van de tegenpartij is echt compleet zinloos.
Nee ik geef aan dat jij ongelijk hebtquote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:19 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
is dat de manier waarop rechtse mensen hun ongelijk toegeven?
Gedaan en ik blijf erbij, ook al snap ik dat je het niet zo bedoelde, dat jij schreef dat er per definitie sprake is van uitbuiting (dat staat er namelijk letterlijk en ik ken je niet goed genoeg om het anders te kunnen interpreteren wellicht dat je moeder daar wel toe in staat is) .quote:er staat nergens dat het 'per definitie' gebeurt. en voordat je weer letters dik gaat drukken, kan je wellicht beter eerst de post nog eens goed lezen.
nee dat staat er niet. maar nu je toch naar TTK gaat, kan je dit ook meteen even navragen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee ik geef aan dat jij ongelijk hebt
[..]
[..]
Gedaan en ik blijf erbij, ook al snap ik dat je het niet zo bedoelde, dat jij schreef dat er per definitie sprake is van uitbuiting (dat staat er namelijk letterlijk en ik ken je niet goed genoeg om het anders te kunnen interpreteren wellicht dat je moeder daar wel toe in staat is) .
nou, ga dan maar het stukje dik drukken waar ik het uitbuiten van werknemers generaliseer naar alle werkgevers.quote:Zeer bijzonder hoe jij je eigen domheid blijft proberen te verdoezelen, wellicht een goede tip om je eigen reactie eerst eens goed door te nemen voordat je op de invoer knop drukt en dan pas anderen op hun fouten gaat wijzen.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:40 schreef Tarantallegra het volgende:
nou, ga dan maar het stukje dik drukken waar ik het uitbuiten van werknemers generaliseer naar alle werkgevers.![]()
kan je de post waar ik het over alle werknemers had even quoten en het betreffende stukje dik drukken?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eerst had je het niet over alle werknemers,
niet nodig, ik weet zo al dat ik gelijk heb.quote:Je zoekt het verder maar uit (zelf al navraag gedaan bij taalweb of TTK?)
Zo kort van geheugen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:49 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
kan je de post waar ik het over alle werknemers heb even quoten en het betreffende stukje dik drukken?
En dat is dan wel weer typisch "links"quote:niet nodig, ik weet zo al dat ik gelijk heb.
ja, ik heb de slechte eigenschap alleen dingen te onthouden die ook daadwerkelijk gebeurd zijn.quote:
ruk ze.quote:En dat is dan wel weer typisch "links"![]()
Zo nu ben ik er echt klaar mee, eerst een vergadering over hoe we ons personeel verder kunnen uitknijpen op een legale manier en zonder dat we al teveel last krijgen van de bonden en daarna een gesprek over de nieuwe beloningsstructuur voor mij en hoe we de bijtelling voor de leaseauto's zo laag mogelijk kunnen houdenWat is het leven toch goed als je "rechts" bent
![]()
Dat is dus geen kul, maar een feit!quote:
En weer zo iemand die even meent te moeten melden dat "zijn kamp" beter is dan het "andere kamp".quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:15 schreef Bluesdude het volgende:
Genuanceerd en redelijk willen oordelen is best wel meer moeilijker... ik zie die inspanning meer bij de linkse Fokusers...
Niet geinteresseerd zijn in een acute hongersnood en een bieetje schreeuwen: ze kenne oprotte..heeft niks te maken met een langere termijnvisie ...maar veel meer met een lage score in sociale intelligentie
Dat is omdat je niet kan lachen om hilarische mede-users.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:13 schreef Monidique het volgende:
Het klopt. Ik ben extreem-links en diep ongelukkig.
zeg,quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:54 schreef Chewie het volgende:
eerst een vergadering over hoe we ons personeel verder kunnen uitknijpen op een legale manier en zonder dat we al teveel last krijgen van de bonden en daarna een gesprek over de nieuwe beloningsstructuur voor mij en hoe we de bijtelling voor de leaseauto's zo laag mogelijk kunnen houdenWat is het leven toch goed als je "rechts" bent
![]()
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:24 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
zeg, [afbeelding] Chewie, ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar ik denk niet dat 't een goede indruk maakt als je zit te FOK!ken tijdens je salarisbespreking.
ik studeer van jouw belastingcenten.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Volgens mij ben jij ook aan het stelen van je "baas". (Als je al werkt, wat ik betwijfel)
Als dat nou kwaliteit op zou leveren had ik er nog wel vrede mee gehadquote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:13 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
ik studeer van jouw belastingcenten.![]()
Op een forum zonder dat je elkaar kent lijkt alles al snel zwart-wit. Ik ben de redelijkheid zelve in het "echte" levenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zou niet in een paar zinnen een redelijks sluitende omschrijving van "rechts" kunnen geven..
Het zou altijd generaliserend, stereotype en simpleminded zijn... daarom laat ik het ook..
Zou jij ook moeten doen...in je links-definities
Als je nou eens aandachtig dit draadje van voor naar achter doorleest, dan zul je toch hoop ik zien dat de onzin uit beide kampen komt...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:58 schreef Bluesdude het volgende:
Misschien is die oppervlakkigheid wel een verschil tussen rechts en links... In ieder geval op Fok wel...
Wat Chewie zegt.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:13 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
ik studeer van jouw belastingcenten.![]()
In het echt ben ik nog genuanceerder dan op FOK.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Op een forum zonder dat je elkaar kent lijkt alles al snel zwart-wit. Ik ben de redelijkheid zelve in het "echte" leven.
Nuance betekent ook dat je op de inhoud in gaat en dus niet blijft hangen in goedkoop populisme.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat zal je veel vertellen en niks zeggen.............
Terwijl links meestal ver van de regering werd gehoudenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:43 schreef type_29 het volgende:
behalve in Nederland dan, daar wordt je juist ongelukkig door rechts te zijn
dit land is zowat de linkse utopie
"To the point" is mijn motto, geen oeverloze geleuter van ja maar, ja maar, ja maar tot in de treure.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nuance betekent ook dat je op de inhoud in gaat en dus niet blijft hangen in goedkoop populisme.
Tja leuk en aardig maar je schiet er geen zak mee opquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
"To the point" is mijn motto, geen oeverloze geleuter van ja maar, ja maar, ja maar tot in de treure.
Voordat je uitgenuanceerd bent is je gehoor ingedut.
PvdA is ineens ook rechts?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:44 schreef du_ke het volgende:
Terwijl links meestal ver van de regering werd gehouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |