Mutant01 doelt natuurlijk op die paar publieke protestacties die er geweest zijn vanuit christelijke hoek tegen haar kwetsende videoclips en gedragingen, en meent natuurlijk dat die vreedzame protesten één op één te vergelijken zijn met de anonieme doodsbedreigingen die AHA krijgt toegestuurd. Over de plank misslaan gesproken.quote:
Waar zeg ik dat? Graag een quote pik want je ziet ze alweer vliegen in je blinde waas.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja dus. Lees het anders even. Het is een probleem. Daar gaat het hier over. Het is niet zo gewoon, er is veel gedoe over. Misschien kan je daar gewoon iets zinnigs over zeggen in plaats van maar te blijven wauwelen dat iedere moslim een crimineel is![]()
Ik wist wel, dat je geen greintje humor in je lijf hebt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat we in Israel of Palestina woonde.
Denk je dat Wilders nog met een paar belastingcenten gaat strooien en een rits kamervragen deponeert waarom deze illegale vluchteling alsnog tot Nederland wordt toegelaten?quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:51 schreef TomTancr3do het volgende:
Dat zou ik overigens helemaal een kwalijke zaak vinden, als Halsema haar persoonlijke voorkeuren voor een bepaald persoon een beslissende rol zou laten spelen bij het aanvragen van een volkomen idioot spoeddebat. En dat uiteraard allemaal van onze belastingcenten.
Bedreigingen zijn nu slechts publieke protestacties?quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:59 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Mutant01 doelt natuurlijk op die paar publieke protestacties die er geweest zijn vanuit christelijke hoek tegen haar kwetsende videoclips en gedragingen, en meent natuurlijk dat die vreedzame protesten één op één te vergelijken zijn met de anonieme doodsbedreigingen die AHA krijgt toegestuurd. Over de plank misslaan gesproken.
Daar was niks aan de hand.quote:
Nee, gelukkig heeft die dominee die de valse bommelding had gedaan ook een bekentenis afgelegd.quote:
Nee, er zijn Christenen die even lange tenen hebben. In Nederland wat minder dan in de VS. Doet me denken aan die Top Gear aflevering.quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:23 schreef JohnDope het volgende:
Ik weet niet of iemand me kan aanvullen, maar:
Hirsi Ali kan niet meer over straat'
Wilders kan niet meer over straat;
Na een paar deense slap getekende cartoons, staken die baardmannen de halve wereld in brand;
Salman Rushdie staat al decennia lang een prijs op zijn hoofd;
Theo van Gogh werd in amsterdam afgeslacht;
etc etc
En dan zijn er nog mensen beweren dat Christenen veel langere tenen hebben.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, er zijn Christenen die even lange tenen hebben.
Ohja, die was er ook nog, die ene bejaarde dominee die dacht dat hij nu eindelijk iets van moslims kon leren.quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, gelukkig heeft die dominee die de valse bommelding had gedaan ook een bekentenis afgelegd.
Misschien moet er dan ook maar een 'Gelly' belasting komen zodat ik ook de meest ranzige onzin over iedereen mag verkondigen en ik ook 24 uurs beveiliging krijg.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:11 schreef Godslasteraar het volgende:
onder het motto "de vervuiler betaalt" een speciale "islam-belasting" waarmee mensen die bedreigd worden door mohammedanen beschermd kunnen worden
Dat zou betekenen dat iemand alleen zijn mening kon geven als ie geld had om z'n eigen beveiliging te betalen. Dat is niet eerlijk. Vooral niet voor allochtonen, die hebben gemiddeld veel minder geld dan witte mensen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien moet er dan ook maar een 'Gelly' belasting komen zodat ik ook de meest ranzige onzin over iedereen mag verkondigen en ik ook 24 uurs beveiliging krijg.
Kortom, waarom moet Ali met belastinggeld beveiligd worden ? Ze is een burger. Met de beveiliging van politici heb ik wat minder problemen.
Er ligt naar mijn mening een enorm gebied tussen je mening geven en mensen bewust provoceren..quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat iemand alleen zijn mening kon geven als ie geld had om z'n eigen beveiliging te betalen. Dat is niet eerlijk. Vooral niet voor allochtonen, die hebben gemiddeld veel minder geld dan witte mensen.
Ik voel me enorm geprovoceerd door jouw post. Je kan lullen wat je wilt maar je probeert me bewust te beledigen. Ik hoop dat je geld heb voor body-guards?quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Er ligt naar mijn mening een enorm gebied tussen je mening geven en mensen bewust provoceren..
Binnen Nederland? Geen punt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:54 schreef SCH het volgende:
Ze wordt bedreigd en ze moet beveiligd worden.
Moet ze dan aan haar lot worden overgelaten?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:06 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Binnen Nederland? Geen punt.
Daarbuiten? Helaas.
Ik niet. Het gaat hier om iemand bij wie het voor 99% zeker is dat ze zonder beveiliging binnen een paar maanden dood is. In zo'n situatie zou niemand fondsen hoeven werven, beveiliging is dan een vanzelfsprekendheid.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:54 schreef SCH het volgende:
Het is helemaal niet relevant of ze heeft geprovoceerd of niet. Ze wordt bedreigd en ze moet beveiligd worden. De vraag is nu hoe dat moet gebeuren en waar en wie dat moet betalen. Ze stelt zelf voor dat ze fondsen kan werven, vind ik wel een goed plan eigenlijk.
Stel, we zitten in oktober 2004, en je weet voor 99% zeker dat Theo van Gogh binnen een maand vermoord gaat worden. Zou je dan serieus zeggen dat de man geen beveiliging nodig heeft, omdat het maar een burger is?quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Kortom, waarom moet Ali met belastinggeld beveiligd worden ? Ze is een burger. Met de beveiliging van politici heb ik wat minder problemen.
Nee, in het leven moet je soms keuzes maken. Ayaan ook.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:08 schreef SCH het volgende:
Moet ze dan aan haar lot worden overgelaten?
Inderdaad, laat ze maar een stichting voor haar oprichten. 'Stichting vrienden van Ayaan' ofzo, weet ik veel. Als het die schreeuwerds werkelijk zo aan het hart gaat storten ze wel.quote:Ik snap de houding van de VVD ook niet zo. Van je vrinden mot je het maar hebben
En bij die achterlijke denktank zitten ze iig niet, getuige de oorverdovende stilte van die kant.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:14 schreef SteveBallmer het volgende:
Weet ze ook gelijk wie haar echte vrienden zijn.
Of het zo zeker is dat ze dan dood is, weet natuurlijk niemand.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik niet. Het gaat hier om iemand bij wie het voor 99% zeker is dat ze zonder beveiliging binnen een paar maanden dood is. In zo'n situatie zou niemand fondsen hoeven werven, beveiliging is dan een vanzelfsprekendheid.
Ik vind het echt schokkend dat er nogal wat users hier zijn die vinden dat dat niet nodig is, ik zag geloof ik zelfs de zin "van onze belastingcenten" langskomen...![]()
Slaap jij even lekker verder in die Disneywereld van je.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Of het zo zeker is dat ze dan dood is, weet natuurlijk niemand.
Dat ze beveiligd moet worden staat wat mij betreft niet ter discussie, de vraag is wie het moet betalen. Ik vind het niet zo gek dat de Nederlandse overheid terughoudend is om in het buitenland verblijvende burgers zonder speciale functie te beveiligen. Ze lijkt zich permanent in de Verenigde Staten te willen vestigen, dan is het toch een beetje raar dat Nederland haar beveiliging moet betalen. Ik vind het wel een goed idee als haar werkgever zou betalen of dat zij zelf naar fondsen zoekt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik niet. Het gaat hier om iemand bij wie het voor 99% zeker is dat ze zonder beveiliging binnen een paar maanden dood is. In zo'n situatie zou niemand fondsen hoeven werven, beveiliging is dan een vanzelfsprekendheid.
Ik vind het echt schokkend dat er nogal wat users hier zijn die vinden dat dat niet nodig is, ik zag geloof ik zelfs de zin "van onze belastingcenten" langskomen...![]()
Nee, maar ze woont nu toch in Nederland weer? In Amerika is het een ander verhaal, maar zolang ze in Nederland verblijft moet beveiliging vanzelfsprekend zijn. Dat ze zonder beveiliging dood gaat lijkt mij van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, tenzij ze kluizenaar wordt met een enorme muur om haar huis heen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Of het zo zeker is dat ze dan dood is, weet natuurlijk niemand.
Maar dat ze beveiliging nodig heeft, staat buiten kijf. De vraag is echter vooral wie dat moet betalen.
Ze heeft zelf de keuze gemaakt om naar het buitenland te gaan en het is nogal gebruikelijk dat het land waar iemand verblijft voor de kosten opdraait. Nederland is redelijk coulant geweest en heeft tot nu toe de verantwoordelijkheid genomen.
Zou je dan willen dat Nederland tot in de lengte van jaren voor de kosten opdraait? We hebben het niet over niks natuurlijk. Ik vind het wel voorstelbaar en ook voorspelbaar dat deze discussie een keer losbarst. Ik houd ook nooit zo van dat argument van de belastingbetaler maar het is wel een argument in deze discussie. Er is nauwelijks geld voor de thuiszorg e.d. - ik vind de verhouding wel wat scheef. Als ze er voor kiest in Amerika te verblijven dan hoort de keuze erbij dat er op een andere manier voor geld wordt gezorgd. En als ze zelf zegt wel fondsen te willen werven, voelt ze zelf blijkbaar ook deels de verantwoordelijkheid voor haar eigen situatie. Dat vind ik vrij volwassen. Ik denk dat het ook geen probleem moet zijn om die betaling te regelen.
We praatten langs elkaar heen denk ik. Ik dacht dat ze weer in Nederland ging wonen... Overigens vind ik dan nog dat Amerika haar volledige beveiliging zou moeten bieden en dat je iemand nooit fondsen moet laten werven om haar eigen leven te behouden. Dat is barbaars.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:21 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dat ze beveiligd moet worden staat wat mij betreft niet ter discussie, de vraag is wie het moet betalen. Ik vind het niet zo gek dat de Nederlandse overheid terughoudend is om in het buitenland verblijvende burgers zonder speciale functie te beveiligen. Ze lijkt zich permanent in de Verenigde Staten te willen vestigen, dan is het toch een beetje raar dat Nederland haar beveiliging moet betalen. Ik vind het wel een goed idee als haar werkgever zou betalen of dat zij zelf naar fondsen zoekt.
Nederland wil de beveiliging van Hirsi Ali in Amerika niet meer betalen. (De Amerikaanse overheid wil dit niet overnemen, dus zou ze onbeveiligd blijven.)quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:22 schreef Hephaistos. het volgende:
We praatten langs elkaar heen denk ik. Ik dacht dat ze weer in Nederland ging wonen... Overigens vind ik dan nog dat Amerika haar volledige beveiliging zou moeten bieden en dat je iemand nooit fondsen moet laten werven om haar eigen leven te behouden. Dat is barbaars.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
We praatten langs elkaar heen denk ik. Ik dacht dat ze weer in Nederland ging wonen... Overigens vind ik dan nog dat Amerika haar volledige beveiliging zou moeten bieden en dat je iemand nooit fondsen moet laten werven om haar eigen leven te behouden. Dat is barbaars.
Dat laatste is ook niet zo'n gekke optie. Ze woont hier niet. Ze komt hier plots weer naar toe. Ze heeft de keuze gemaakt daar te gaan wonen, met een showy persconferentie en alles. Het gaat juist om haar beveiliging in Amerika.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, maar ze woont nu toch in Nederland weer? In Amerika is het een ander verhaal, maar zolang ze in Nederland verblijft moet beveiliging vanzelfsprekend zijn. Dat ze zonder beveiliging dood gaat lijkt mij van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, tenzij ze kluizenaar wordt met een enorme muur om haar huis heen.
Daar ben ik het volstrekt mee oneens. Die overgewaardeerde poespas rond die meningsuiting, schei toch uitquote:En de kosten daarvoor moeten dan maar als kosten voor de vrijheid van meningsuiting afgeschreven worden. Dat is minstens zo belangrijk als thuiszorg.
Amerika kan of wil het niet betalen en de Nederlandse regering wil het ook niet langer betalen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
U stelt geen prijs op vrijheid van meningsuiting? U kunt uw profiel afgeven bij Danny op de weg naar buiten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:48 schreef SCH het volgende:
Daar ben ik het volstrekt mee oneens. Die overgewaardeerde poespas rond die meningsuiting, schei toch uit![]()
Ik vind het een ronduit schofterige boodschap die de Nederlandse overheid hier uitdraagt, en dit naar alle Nederlandse burgers: Wij hebben geen boodschap aan de veiligheid van de Nederlandse burgers in het buitenland. Je hoeft je als Nederlander in het buitenland niet veel te rekenen op bescherming en hulp van de Nederlandse overheidquote:Op maandag 1 oktober 2007 22:41 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Nederland wil de beveiliging van Hirsi Ali in Amerika niet meer betalen. (De Amerikaanse overheid wil dit niet overnemen, dus zou ze onbeveiligd blijven.)
In Nederland worden bedreigde personen wel beveiligd, dus daarom is ze nu teruggekomen uit Amerika. De overheid heeft gedurende een overgangsperiode (een jaar) wel voor beveiliging in Amerika gezorgd, maar vindt het buiten de landsgrenzen geen Nederlandse verantwoordelijkheid.
Dit is toch eigenlijk wel zo fundamenteel Nederlands dit: er is een probleem, en het enige wat de overheden zich lijken af te vragen is: "Wie gaat dit betalen (wij niet)?"quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:54 schreef SCH het volgende:
Waarom altijd dat kinderachtige gewauwel in dit soort topics?
Het is helemaal niet relevant of ze heeft geprovoceerd of niet. Ze wordt bedreigd en ze moet beveiligd worden. De vraag is nu hoe dat moet gebeuren en waar en wie dat moet betalen. Ze stelt zelf voor dat ze fondsen kan werven, vind ik wel een goed plan eigenlijk.
Ligt eraan, als ik zeg dat Mohammed een pedo is, Ahteïsten dood moeten en Hitler God is haal ik anders zelf gekozen een hoop boze mensen op mn nek.quote:Op maandag 1 oktober 2007 17:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als je haar laat betalen impliceert dat dat je haar ook verantwoordelijkheid voor de bedreigingen toedicht. Dat is wat mij betreft echt belachelijk, niemand zou bedreigd mogen worden voor de dingen die zij roept. Gebeurt dat toch dan is het de taak van de overheid om haar te beschermen.
Tussen geen bescherming en hulp van de Nederlandse overheid en complete 24-uurs persoonsbeveiliging met een beveiligd huis zitten nog vele manieren om burgers bij te staan. Natuurlijk moet de overheid Nederlanders in het buitenland ondersteunen, maar als je in het buitenland gaat wonen kun je niet rekenen op dezelfde service als in Nederland.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:25 schreef Demophon het volgende:
Ik vind het een ronduit schofterige boodschap die de Nederlandse overheid hier uitdraagt, en dit naar alle Nederlandse burgers: Wij hebben geen boodschap aan de veiligheid van de Nederlandse burgers in het buitenland. Je hoeft je als Nederlander in het buitenland niet veel te rekenen op bescherming en hulp van de Nederlandse overheid![]()
Zijn we al anderhalf millenium vergeten waarin als je zei dat je niet in Jezus geloofde je werd gemarteld en gedood?quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:01 schreef JohnDope het volgende:
Het is inderdaad tragisch dat je niet eens jouw mening mag geven als het over de Islam gaat. Toen de Christenen vroeger zo extreem - al dan niet extremer - door het slijk werden gehaald, kwamen er 0 bedreigingen binnen bij die personen die de Christenen en hun God beledigd hadden. Heel apart dus.
Dus in principe heeft Wilders een goed punt wat betreft die Tsunami van Islamisering.
En iedereen die bedreigt en moord uit naam van God/Allah/etc, die beledigt zwaar hun leider, want daarmee geven die bedreigers/moordenaars aan dat ze hun God niet capabel vinden, terwijl hun God zelf als enige echt kan afrekenen met die beledigende goddelozen.
Wenselijk is het niet, de waarheid wel.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je een grote bek hebt is het terecht dat je moet vrezen voor je leven?
Dat verhaal in de NRC is wat verhullend natuurlijk. De Amerikaanse overheid is gestoeld op een laissez-faire model, dus die gaan geen privé personen beschermen met als enige uitzondering ex-presidenten. Het is natuurlijk niet verboden je te beschermen, maar je wordt geacht het zelf te betalen. Dat is is AHA's probleem. Ze wil best leven in America met de bijbehorende riante salarissen, maar wel profiteren van de ruime zorgparaplu van Nederland.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:40 schreef SCH het volgende:
Dit is het verhaal uit het NRC waar het mee begon vandaag, lees het even goed, ook dr. Nikita, die nu weer wat in de ruimte wauwelt en de feiten niet zo interessant vindt.
[..]
Ik placht met mijn buren, het Hells Angels cafe op de wallen, pittige discussies te hebben. Dat heeft er toe geleid dat ik bewusteloos afgevoerd ben en onze deur opengebroken met een crikelzaag. Desgevraagd vond de politie dat ik mijn mening beter voor me kon houden en ze niets voor me konden doen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien moet er dan ook maar een 'Gelly' belasting komen zodat ik ook de meest ranzige onzin over iedereen mag verkondigen en ik ook 24 uurs beveiliging krijg.
Ben het met je eens.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Moet ze dan aan haar lot worden overgelaten?
Ik snap de houding van de VVD ook niet zo. Van je vrinden mot je het maar hebben
Elke mening die niet strookt met die van de muzelmannen, word gezien als een provocerende mening.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Er ligt naar mijn mening een enorm gebied tussen je mening geven en mensen bewust provoceren..
misstanden aan de kaak stellen werkt op de mensen die de bron vormen van die mistanden altijd provocerend. En het feit dat dat de klokkenluider vervolgens beschermd moet worden bewijst meteen de noodzaak van het aankaarten en het bestaan van wangedrag en misstanden.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:44 schreef gelly het volgende:
[..]
-modedit- offtopic, kinderachtig en op de man. Laat dat.-quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Graag een quote pik want je ziet ze alweer vliegen in je blinde waas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |