quote:Beatrixlaan verdwijnt uit Pretoria
PRETORIA - De Koningin Wilhelminalaan en de Beatrixlaan in Zuid-Afrika's hoofdstad Pretoria staan op de lijst om geschrapt te worden. Ze prijken op een lijst van zevenentwintig straatnamen die naar het oordeel van de gemeenteraad verwijzen naar Zuid-Afrika's geschiedenis van onderdrukking, racisme en polarisatie.
De straten zullen worden hernoemd naar onder andere verzetshelden uit de strijd tegen de apartheid. De naamsveranderingen worden door de ANC-meerderheid in de gemeenteraad noodzakelijk geacht om de erfenis van de stad te 'herbouwen'. Koningin Wilhelmina en Beatrix lijken daarmee samen met Afrikaner houwdegens als Hendrik Verwoerd, Hans Strijdom en Paul Kruger op de mestvaalt van de geschiedenis terecht te komen.
Dat is niet zo goed nieuws voor de medewerkers van de Nederlandse Ambassade die enkele jaren geleden nogal in hun nopjes waren met het toen in gebruik genomen nieuwe ambassadegebouw dat grenst aan de Koningin Wilhelminalaan.
De Afrikaner oppositiepartij, het Vrijheidsfront (VF+) heeft ontzet gereageerd op de voorgenomen straatnaamwijzigingen. Die ziet het als de gedurige begeerte van het ANC om de Afrikaner-erfenis te vernietigen en spreekt van „cultureel terrorisme”. In de gemeenteraadsvergadering van afgelopen donderdag werd dan ook verhit gedebatteerd over de gevoelige kwestie.
Toevallig vond die raadsvergadering plaats tijdens het bezoek aan Nederland van de Zuid-Afrikaanse minister voor Cultuur, Wetenschap en Technologie, Pallo Jordan. De bewindsman praat in Nederland over het Nederlands/Zuid-Afrikaanse project rondom gemeenschappelijk cultureel erfgoed.
Je moet oppassen om dat 1 op 1 te geloven want er zijn ook een hoop figuren nog die terug willen naar de apartheid. Maar de ANC slaat nu wel erg door, en dat is al een tijdje zo.quote:Op zondag 30 september 2007 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
http://deathofjohannesburg.blogspot.com/
Ad Melkert en een CDA-feestje. Kijken hoorquote:12.10-13.10 uur BUITENHOF
01.35-02.30 uur,Ned.2 HERHALING
Politiek bedrijven op het wereldtoneel.
Ad Melkert,ondersecretaris-generaal bij
de UNDP,de ontwikkelingsorganisatie van
de Verenigde Naties is te gast.
Het belangrijkste wetenschappelijke
adviesorgaan van de regering -de WRR-
oogstte afgelopen week forse kritiek
met het rapport Identificatie met
Nederland.Een discussie met o.a. de
voorzitter van de WRR.
In deel 4 van Polarisatie in de Polder
is de schrijfster Nahed Selim te gast.
terugkeer naar apartheid? Er is geen terugkeerquote:Op zondag 30 september 2007 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet oppassen om dat 1 op 1 te geloven want er zijn ook een hoop figuren nog die terug willen naar de apartheid. Maar de ANC slaat nu wel erg door, en dat is al een tijdje zo.
Sowieso vraag ik me af hoe je onze koningin verantwoordelijk kunt houden voor de daden die de vorige kabinetten hebben gepleegd. Want dat Nederland vroeger op een vunzige manier het apartheidsregime heeft gesteund staat wel vast.
Heel ernstig misschien maar toen vlak na de oorlog de SS'ers zo snel mogelijk weg vluchten waren we ook heel blij.quote:Op zondag 30 september 2007 11:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
terugkeer naar apartheid? Er is geen terugkeer
Dat is nog niks... Ik kwam er vandaag al zappende achter dat Purno de Purno nog steeds op de TV is. Ik zag het laatste stukje van een aflevering waarin hij nudisme promoot. Hierin danst hij naakt samen met een groepje (naakte) mannetjes in het rond door een soort concentratiekamp "Blotenstein" al zingende: "Blotenstein, blotenstein, het is zo fijn om naakt te zijn..."quote:Op zondag 30 september 2007 11:48 schreef Elseetje het volgende:
-weg-
quote:Op zondag 30 september 2007 12:34 schreef Gabry het volgende:
Geen monitor signaal
Gabry is technisch! Buschetta is een held.
En over dat forum was sizzler de baas?quote:Op zondag 30 september 2007 12:33 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is nog niks... Ik kwam er vandaag al zappende achter dat Purno de Purno nog steeds op de TV is. Ik zag het laatste stukje van een aflevering waarin hij nudisme promoot. Hierin danst hij naakt samen met een groepje (naakte) mannetjes in het rond door een soort concentratiekamp "Blotenstein" al zingende: "Blotenstein, blotenstein, het is zo fijn om naakt te zijn..."
[afbeelding]Tegen het einde van de aflevering ontmaskerde hij een van de nudisten als een preutse valsspeler in een naaktpak, met daaronder een broek, overhemd en stropdas. Purno roept de zich voor zijn naaktheid schamende valsspeler ter verantwoording en dwingt hem zich alsnog uit te kleden en mee te dansen en zingen.
vermomming achter vermomming. Een wijze levensles.quote:Op zondag 30 september 2007 12:33 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat is nog niks... Ik kwam er vandaag al zappende achter dat Purno de Purno nog steeds op de TV is. Ik zag het laatste stukje van een aflevering waarin hij nudisme promoot. Hierin danst hij naakt samen met een groepje (naakte) mannetjes in het rond door een soort concentratiekamp "Blotenstein" al zingende: "Blotenstein, blotenstein, het is zo fijn om naakt te zijn..."
[afbeelding]Tegen het einde van de aflevering ontmaskerde hij een van de nudisten als een preutse valsspeler in een naaktpak, met daaronder een broek, overhemd en stropdas. Purno roept de zich voor zijn naaktheid schamende valsspeler ter verantwoording en dwingt hem zich alsnog uit te kleden en mee te dansen en zingen.
In een brandend braambos, hopelijk.quote:Op zondag 30 september 2007 12:49 schreef Monidique het volgende:
Ik ben, waar Ik ben.
Is dat een foto van floripas?quote:
Nee, die heeft melkbussen en een olifantenreet.quote:
Dat is ook niet aardig.quote:Op zondag 30 september 2007 12:55 schreef Apropos het volgende:
[..]
In een brandend braambos, hopelijk.
Jammer dat ze hem destijds bij de NRC buiten hebben gewerkt. Vind ik nog steeds vrij schandalig.quote:Op zondag 30 september 2007 12:49 schreef Aoristus het volgende:
mooie column van Max Pam, hij is weer helemaal hersteld van zijn bijna-dood trauma lijkt wel.
zelfs haar zou ik keihard uitlachen als ze dat droeg in de slaapkamer.quote:
Als je daar blij van wordt...quote:Op zondag 30 september 2007 10:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Nu tijd voor dagbagger?
Het is vooral voor onnozelen.quote:Op zondag 30 september 2007 09:01 schreef Godslasteraar het volgende:
is dat niet vreselijk rechts zo'n F1?
Heb er helemaal niets mee. Het laat mij volkomen koud, paar keer geprobeerd om een stukje te kijken maar het lukt gewoon niet.quote:Op zondag 30 september 2007 14:33 schreef DrWolffenstein het volgende:
F1 is vooral vervelend.
quote:
Ik ben Kevin. En heb interesses in politieke aangelegenheden. Dit lijkt mij een mooi forum om hierover van gedachten te wisselen. En slangen komen vaker voor in de politiekquote:Op zondag 30 september 2007 00:14 schreef Ryan3 het volgende:
Stel je even voor.
Voor de slangenkuil hier..
Een willekeurig nieuwsbericht aanklikken laat zien waarom dit waarheid als een koe is:quote:
Beau van Ervan Dorens zal zijn kans wel weer ruiken voor RTL blvdquote:Op zondag 30 september 2007 14:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Een willekeurig nieuwsbericht aanklikken laat zien waarom dit waarheid als een koe is:
Daphne Bunskoek wil meer diepgang
Je kent het scenario toch wel? Een 'nieuwe' verslaafde komt binnen, stelt zich voor "Ik ben die en die en ik ben een alcoholist", waarna de hele zaal... "Hoi [insert naam alcoholist]" roept.quote:
16,quote:Op zondag 30 september 2007 14:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Een willekeurig nieuwsbericht aanklikken laat zien waarom dit waarheid als een koe is:
Daphne Bunskoek wil meer diepgang
Als insider weet jij het wel uiteraard.quote:Op zondag 30 september 2007 14:57 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Je kent het scenario toch wel? Een 'nieuwe' verslaafde komt binnen, stelt zich voor "Ik ben die en die en ik ben een alcoholist", waarna de hele zaal... "Hoi [insert naam alcoholist]" roept.
Dr.Sideking.quote:Op zondag 30 september 2007 14:59 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als insider weet jij het wel uiteraard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |